AaB'ere på diverse landshold

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af le Cid » 11. dec 2017, 14:44

Jakobsen skrev:
9000AaB skrev:
Jakobsen skrev:Pohl og Ahlmann skal med Ligalandsholdet til Abu Dhabi.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kad ... abu-dhabi/
Så må vi gå ud fra at Pohl og Ahlman ikke er med på AaBs træningstur sydpå..... Det ikke særlig fedt set I lyset af vi skal have trænet vores offensive spillere mest muligt.
Går ikke ud fra at Pohl får maks spillemin. med Ligalandsholdet I deres træningskamp hver gang....
Men stort skulderklap til dem og tillykke med turen :)
Synes også de her ture under en opstart altid er ubelejlige, men lige i et VM år er det da acceptabelt. Derudover kan man da håbe Pohl får et boost af udtagelsen og at prøve sig selv af i andre rammer.
Det er da 100% perfekt at få en spiller som Pohl med på sådan en tur med ligalandsholdet. Det kan potentielt være med til at give ham et gevaldigt skub i den rigtige retning! Hvad angår Ahlman er jeg lidt mere i tvivl - specielt hans skadeshistorik taget i betragtning!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Yankee » 11. dec 2017, 16:04

Det er jo en blandet ligalandsholds- og u21-trup, og det bærer den også præg af. Man kan ret tydeligt aflæse, at Åge Hareide især vil se nogle målmænd og nogle midtbanespillere an. De udtagne forsvarere og angribere er ikke folk, der bliver aktuelle for Hareide i 2018, og flere af dem er vel mest med for at stive holdet lidt af, så de kan spille nogle gode testkampe - eksempelvis Ahlmann og Kian Hansen.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Breezer » 11. dec 2017, 22:15

Yankee skrev:Det er jo en blandet ligalandsholds- og u21-trup, og det bærer den også præg af. Man kan ret tydeligt aflæse, at Åge Hareide især vil se nogle målmænd og nogle midtbanespillere an. De udtagne forsvarere og angribere er ikke folk, der bliver aktuelle for Hareide i 2018, og flere af dem er vel mest med for at stive holdet lidt af, så de kan spille nogle gode testkampe - eksempelvis Ahlmann og Kian Hansen.
Ahlmann var trods alt med på a landsholdet inden hans skade. Det kunne tænkes at Åge vil se ham, og se hvor langt han er fra hans topniveau. Vi svømmer jo trods alt ikke i gode venstre backs.

Gamen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Gamen » 11. dec 2017, 22:17

Breezer skrev: Ahlmann var trods alt med på a landsholdet inden hans skade. Det kunne tænkes at Åge vil se ham, og se hvor langt han er fra hans topniveau. Vi svømmer jo trods alt ikke i gode venstre backs.
Ahlmann er efter sin skade en relativt medioker back. Man burde måske have udtaget en spiller som Marc Dal Hende i stedet, der trods alt har lavet en 8-9 mål denne sæson, og spiller bedre end nogensinde.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af raekkeettre » 11. dec 2017, 23:32

Gamen skrev:
Breezer skrev: Ahlmann var trods alt med på a landsholdet inden hans skade. Det kunne tænkes at Åge vil se ham, og se hvor langt han er fra hans topniveau. Vi svømmer jo trods alt ikke i gode venstre backs.
Ahlmann er efter sin skade en relativt medioker back. Man burde måske have udtaget en spiller som Marc Dal Hende i stedet, der trods alt har lavet en 8-9 mål denne sæson, og spiller bedre end nogensinde.
Nu handler det jo ikke om at score mål som back...men om at positionere sig i defensiven....indgå i relationer....teknisk funderet....og der har Marc rigtig mange mangler....men Jeg vil så også sige at jeg bestemt heller ikke synes Ahlmann har levet op til fordommens styrke...selvom ham har haft nogle gode kampe her og der...Så ja..lidt overrasket med ham...men Pohl...FULDT fortjent...

Gamen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Gamen » 11. dec 2017, 23:51

raekkeettre skrev: Nu handler det jo ikke om at score mål som back...men om at positionere sig i defensiven....indgå i relationer....teknisk funderet....og der har Marc rigtig mange mangler....men Jeg vil så også sige at jeg bestemt heller ikke synes Ahlmann har levet op til fordommens styrke...selvom ham har haft nogle gode kampe her og der...Så ja..lidt overrasket med ham...men Pohl...FULDT fortjent...
Det handler da i høj grad også om offensive evner - se lige på de tre hold der fører ligaen an i år, og på snart sagt alle de backs FCK har haft igennem de stærke år. Alle har de været gode offensivt, og det er slet ikke ubetydeligt i moderne fodbold med den betydning backs giver til offensiven. Vi kunne da godt have brugt de mange mål Novak og Dal Hende har lavet for FCM.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Danni » 18. dec 2017, 13:55

Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Buzz Killington » 18. dec 2017, 14:33

Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Det er et niveau ned, men kvindelandsholdet får en del eksponering i disse tider, og det er vel alt andet bedre for karrieren at være landstræner for kvinderne, end at gå rundt arbejdsløs.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jakobsen » 18. dec 2017, 14:35

Buzz Killington skrev:
Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Det er et niveau ned, men kvindelandsholdet får en del eksponering i disse tider, og det er vel alt andet bedre for karrieren at være landstræner for kvinderne, end at gå rundt arbejdsløs.
Undrer mig, at han ikke har fået et ligajob. Ret beset synes jeg eftertiden har vist, at Gaarde fyrring af ham var fejlagtig. Wieghorst som er af en helt anden trænerskole er jo endt nøjagtig det samme sted, men dog nok fået holdet i noget bedre mental forfatning. Men det er i princippet samme spillestil vi ser nu så det er nok det spillermaterialet egner sig til.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af frederikshavneren » 18. dec 2017, 15:10

Gamen skrev:
raekkeettre skrev: Nu handler det jo ikke om at score mål som back...men om at positionere sig i defensiven....indgå i relationer....teknisk funderet....og der har Marc rigtig mange mangler....men Jeg vil så også sige at jeg bestemt heller ikke synes Ahlmann har levet op til fordommens styrke...selvom ham har haft nogle gode kampe her og der...Så ja..lidt overrasket med ham...men Pohl...FULDT fortjent...
Det handler da i høj grad også om offensive evner - se lige på de tre hold der fører ligaen an i år, og på snart sagt alle de backs FCK har haft igennem de stærke år. Alle har de været gode offensivt, og det er slet ikke ubetydeligt i moderne fodbold med den betydning backs giver til offensiven. Vi kunne da godt have brugt de mange mål Novak og Dal Hende har lavet for FCM.
Må ærligt indrømme at jeg undrer mig over at Ahlmann er udtaget, bevares han har da spillet nogenlunde men om han nogensinde rammer topniveauet igen er usikkert.

Ellers er jeg ganske enig i hvor afgørende betydning backs har for offensiven. Vi har dyrt købte Pallesen som tager mange dybdeløb, men han har tæt på nul slutprodukt. Jeg synes at Pallesen er et fejlcast der ganske enkelt ikke har niveau, især indlæg har han store problemer med.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Dalbjerg » 18. dec 2017, 15:30

Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Love the one you're with...

Jeg tænker også, at Lars Søndergaard havde valgt tæt på alle superliga hold frem for kvinde landsholdet.. Men som sagt elsk den du kan få, og ikke den du drømmer om at få..

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Dalbjerg » 18. dec 2017, 15:35

frederikshavneren skrev:
Gamen skrev:
raekkeettre skrev: Nu handler det jo ikke om at score mål som back...men om at positionere sig i defensiven....indgå i relationer....teknisk funderet....og der har Marc rigtig mange mangler....men Jeg vil så også sige at jeg bestemt heller ikke synes Ahlmann har levet op til fordommens styrke...selvom ham har haft nogle gode kampe her og der...Så ja..lidt overrasket med ham...men Pohl...FULDT fortjent...
Det handler da i høj grad også om offensive evner - se lige på de tre hold der fører ligaen an i år, og på snart sagt alle de backs FCK har haft igennem de stærke år. Alle har de været gode offensivt, og det er slet ikke ubetydeligt i moderne fodbold med den betydning backs giver til offensiven. Vi kunne da godt have brugt de mange mål Novak og Dal Hende har lavet for FCM.
Må ærligt indrømme at jeg undrer mig over at Ahlmann er udtaget, bevares han har da spillet nogenlunde men om han nogensinde rammer topniveauet igen er usikkert.

Ellers er jeg ganske enig i hvor afgørende betydning backs har for offensiven. Vi har dyrt købte Pallesen som tager mange dybdeløb, men han har tæt på nul slutprodukt. Jeg synes at Pallesen er et fejlcast der ganske enkelt ikke har niveau, især indlæg har han store problemer med.
Dyrt købte.. Jaja, alt er relativt.. Men synes det er lidt søgt at kalde ham dyr.. Ihvertfald lidt uden for de realiteter, som indkøb af spillere arbejder under..

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Gnu » 18. dec 2017, 17:05

Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Fra sit seneste job har han jo en vis erfaring i at træne en flok tøser.















Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af dyhrmaN » 18. dec 2017, 20:17

Dalbjerg skrev:
Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Love the one you're with...

Jeg tænker også, at Lars Søndergaard havde valgt tæt på alle superliga hold frem for kvinde landsholdet.. Men som sagt elsk den du kan få, og ikke den du drømmer om at få..
Mon dog? Der er masser af fede turneringer på vej til kvinderne. VM i 2019 i Frankrig og OL 2020 i Japan - særligt sidstnævnte er en kæmpe begivenhed og noget LS aldrig ellers ville have været i nærheden af. Kvinderne får snart mere eksponering end de fleste superligaklubber, da de er på nationalt TV, og det kan gå hen og blive et rigtigt stort eventyr.
Det er langt mere farverigt og med et langt større potentiale end en middelmådig superligaklub.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af NIN » 18. dec 2017, 21:21

dyhrmaN skrev:
Dalbjerg skrev:
Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Love the one you're with...

Jeg tænker også, at Lars Søndergaard havde valgt tæt på alle superliga hold frem for kvinde landsholdet.. Men som sagt elsk den du kan få, og ikke den du drømmer om at få..
Mon dog? Der er masser af fede turneringer på vej til kvinderne. VM i 2019 i Frankrig og OL 2020 i Japan - særligt sidstnævnte er en kæmpe begivenhed og noget LS aldrig ellers ville have været i nærheden af. Kvinderne får snart mere eksponering end de fleste superligaklubber, da de er på nationalt TV, og det kan gå hen og blive et rigtigt stort eventyr.
Det er langt mere farverigt og med et langt større potentiale end en middelmådig superligaklub.
Det er kvindefodbold.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af gravballe » 18. dec 2017, 21:33

Billede

Godt nok et uheldigt billede...

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Dalbjerg » 18. dec 2017, 22:43

dyhrmaN skrev:
Dalbjerg skrev:
Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Love the one you're with...

Jeg tænker også, at Lars Søndergaard havde valgt tæt på alle superliga hold frem for kvinde landsholdet.. Men som sagt elsk den du kan få, og ikke den du drømmer om at få..
Mon dog? Der er masser af fede turneringer på vej til kvinderne. VM i 2019 i Frankrig og OL 2020 i Japan - særligt sidstnævnte er en kæmpe begivenhed og noget LS aldrig ellers ville have været i nærheden af. Kvinderne får snart mere eksponering end de fleste superligaklubber, da de er på nationalt TV, og det kan gå hen og blive et rigtigt stort eventyr.
Det er langt mere farverigt og med et langt større potentiale end en middelmådig superligaklub.
Det er ikke den opfattelse jeg sidder med, især ikke med medianos interview med ham for et halvt år siden..

Jeg tror at Lars Søndergaard havde indset, at superligaen var en saga blot for ham, medmindre han var villig til at tage en lav løn ved en ny "Hobro/Helsingør" klub, eller skulle forsøge, at blive den nye Ove Christensen, som kunne overtage synkende skuder i korte perioder..

Bevares, jeg tror da bestemt du har ret i, at sommerens hype, og turneringer gør det lidt lettere, at sluge kamellen.. Men jeg tror, at det er en kamel, som er foranlediget af lang tids jobsøgen, uden at være tæt på nogle af de stillinger som har været ledige..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jakobsen » 19. dec 2017, 00:26

Dalbjerg skrev:
dyhrmaN skrev:
Dalbjerg skrev:
Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Love the one you're with...

Jeg tænker også, at Lars Søndergaard havde valgt tæt på alle superliga hold frem for kvinde landsholdet.. Men som sagt elsk den du kan få, og ikke den du drømmer om at få..
Mon dog? Der er masser af fede turneringer på vej til kvinderne. VM i 2019 i Frankrig og OL 2020 i Japan - særligt sidstnævnte er en kæmpe begivenhed og noget LS aldrig ellers ville have været i nærheden af. Kvinderne får snart mere eksponering end de fleste superligaklubber, da de er på nationalt TV, og det kan gå hen og blive et rigtigt stort eventyr.
Det er langt mere farverigt og med et langt større potentiale end en middelmådig superligaklub.
Det er ikke den opfattelse jeg sidder med, især ikke med medianos interview med ham for et halvt år siden..

Jeg tror at Lars Søndergaard havde indset, at superligaen var en saga blot for ham, medmindre han var villig til at tage en lav løn ved en ny "Hobro/Helsingør" klub, eller skulle forsøge, at blive den nye Ove Christensen, som kunne overtage synkende skuder i korte perioder..

Bevares, jeg tror da bestemt du har ret i, at sommerens hype, og turneringer gør det lidt lettere, at sluge kamellen.. Men jeg tror, at det er en kamel, som er foranlediget af lang tids jobsøgen, uden at være tæt på nogle af de stillinger som har været ledige..
Synes egentlig det er lidt unfair, hvis LS skulle være ude som klubtræner herhjemme. Tingene blev jo ikke en klap bedre af, at Gaarde pannikede og fyrede ham. Spillermaterialets kvalitet var et meget større problem end Søndergaards ditto som træner. En klub som Randers der naturligt er en midter/subtop-klub kunne sagtens have brugt ham. I stedet valgte Gravgaard at tage ham skrigbalonen og det bliver nok fatalt for dem. Jeg tror derudover også, at han kunne udrette noget i Esbjerg, hvis de havde et rationelt setup fremfor den gale hollænder. Derudover bør han være kvalificeret til Horsens, Hobro og Silkeborg når de engang skal have nye trænere. Det sker måske ikke lige i morgen og derfor er det måske meget klogt at holde sig igang inden for DBU og fagligt er det jo ikke dårligt selvom jeg synes kvindefodbold er fesent at se.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af dyhrmaN » 19. dec 2017, 09:45

NIN skrev:
dyhrmaN skrev:
Dalbjerg skrev:
Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Love the one you're with...

Jeg tænker også, at Lars Søndergaard havde valgt tæt på alle superliga hold frem for kvinde landsholdet.. Men som sagt elsk den du kan få, og ikke den du drømmer om at få..
Mon dog? Der er masser af fede turneringer på vej til kvinderne. VM i 2019 i Frankrig og OL 2020 i Japan - særligt sidstnævnte er en kæmpe begivenhed og noget LS aldrig ellers ville have været i nærheden af. Kvinderne får snart mere eksponering end de fleste superligaklubber, da de er på nationalt TV, og det kan gå hen og blive et rigtigt stort eventyr.
Det er langt mere farverigt og med et langt større potentiale end en middelmådig superligaklub.
Det er kvindefodbold.
Det er et internetforum, og man bør derfor ikke lade sig provokere, men kommentaren "det er kvindefodbold" er altså for nem og alt for forudsigelig.
Som jeg allerede har skrevet, er oplevelserne potentielt langt større end med en middelmådig superligaklub. LS kan komme til at komme hele verden rundt med det kvindehold, akkurat som han med lidt held og success kan blive den træner, som var med til at gøre kvindefodbold mainstream i Danmark - sådan lidt Ulrik Wilbeck agtig.
Han vil få langt mere eksponering i medierne end de fleste superligatrænere. Jeg tror ærligt talt ikke, han var det eneste profilerede navn, der var i spil til den post.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. dec 2017, 09:58

dyhrmaN skrev:
NIN skrev:
dyhrmaN skrev:
Dalbjerg skrev:
Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Love the one you're with...

Jeg tænker også, at Lars Søndergaard havde valgt tæt på alle superliga hold frem for kvinde landsholdet.. Men som sagt elsk den du kan få, og ikke den du drømmer om at få..
Mon dog? Der er masser af fede turneringer på vej til kvinderne. VM i 2019 i Frankrig og OL 2020 i Japan - særligt sidstnævnte er en kæmpe begivenhed og noget LS aldrig ellers ville have været i nærheden af. Kvinderne får snart mere eksponering end de fleste superligaklubber, da de er på nationalt TV, og det kan gå hen og blive et rigtigt stort eventyr.
Det er langt mere farverigt og med et langt større potentiale end en middelmådig superligaklub.
Det er kvindefodbold.
Det er et internetforum, og man bør derfor ikke lade sig provokere, men kommentaren "det er kvindefodbold" er altså for nem og alt for forudsigelig.
Som jeg allerede har skrevet, er oplevelserne potentielt langt større end med en middelmådig superligaklub. LS kan komme til at komme hele verden rundt med det kvindehold, akkurat som han med lidt held og success kan blive den træner, som var med til at gøre kvindefodbold mainstream i Danmark - sådan lidt Ulrik Wilbeck agtig.
Han vil få langt mere eksponering i medierne end de fleste superligatrænere. Jeg tror ærligt talt ikke, han var det eneste profilerede navn, der var i spil til den post.
Enig. Og det er jo altså fedt job uanset niveauet.
Han kommer til at rejse rundt og se fodboldkampe som han selv planlægger. Kan blive boende i Aalborg. Store slutrunder.

Jeg ville sgu også gerne være landstræner for kvindelandsholdet...
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar