Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 18. dec 2017, 10:42

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:Når vi forsvarer hedder den vel nærmere en 5-4-1
Det er vel netop faren ved 3-4-3/3-5-2, hvis det ikke lykkes kan det hurtigt blive meget defensivt.

Men det behøver jo ikke at være fordi vi mangler en 8'er. Det kunne ligeså godt være, at behovet var en træfsikker angriber eller en god kantspiller.

Jeg fornemmer dog, at der er konsensus om, at forsvaret behøver vi ikke længere at pille ved. Altså folk accepterer Blåbjerg og Kasper P som værende gode nok.
Vi kan jo have nok så gode angribere, hvis ikke vi skaber chancerne. Og det gør vi jo så ikke rigtigt for alvor, når vi ikke har flere afslutninger end vi har. Vi har brug for at få en der iscenesætter vores kanter bedre, eller selv kan kreere noget. Det tænker jeg også vil gavne Pohl, så alt ikke er lagt an på hans dybdeløb. Lige nu er det mere eller mindre det eneste sted vi er farlige - f.eks. som illustreret på målet mod Lyngby, eller ved returbolde fra ditto som illustreret med målet mod FC København.

Det er vist en lige lovligt søgt konklusion. Hvis du stiller 2 mand til at bevogte en taske og de lynhurtigt bliver udstillet på manglende snarrådighed, så kan du ikke stille 2 mand ekstra derned, opleve at det hjælper på bevogtningen, og så forklare det med at det er de to førstnævnte der er blevet klogere.
Tværtimod.

Det siger jo netop bare noget om, at vi har været all-out defensive i vores tankegang. For det har vi i lange perioder. Når man beskytter målet så heftigt som vi har gjort, så udmønter det sig ikke i særligt meget i den anden ende. Det kom tydeligt til syne i den periode vi havde med målfattige uafgjorte, hvor vi vel max. skabte én stor chance pr. kamp. De få gange vi har stået højt er vores centrale forsvarsspillere blevet udstillet, som bl.a. mod Lyngby hjemme og Sønderjyske hjemme. Og Blåbjergs lemfældige omgang med bolden er en katastrofe - det positive er så at det har kostet knap så meget nu som tidligere. Men rent teknisk er hans afleveringsspil langt, langt under niveau og alene derfor mener jeg at han ikke bør figurere i en start-11'er.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. dec 2017, 11:03

Nu ville jeg gerne nuancere det lidt, da jeg ikke mener, at det kan koges ned til "en god 8'er". Hvis vi i front havde haft en Spalvis træfsikkerhed, så var spillet også blevet mere "sprudlende" fordi vi så ikke hele tiden skulle jagte et mål. Men skulle jagte mål nr. 2 - det giver en lethed i spillet.

Det er jo netop fordi, at vi har haft så svært ved at score, at spillet er blevet så forkrampet.

Men hvis vi tager FCN som eksempel, så er jeg ikke sikker på, at det hele er Marcondes, men mere, at det netop er fordi det handler om mål nr. 2 og ikke kampen om mål nr. 1. Den første million er jo også den sværeste :P
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 18. dec 2017, 14:05

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:Når vi forsvarer hedder den vel nærmere en 5-4-1
Det er vel netop faren ved 3-4-3/3-5-2, hvis det ikke lykkes kan det hurtigt blive meget defensivt.

Men det behøver jo ikke at være fordi vi mangler en 8'er. Det kunne ligeså godt være, at behovet var en træfsikker angriber eller en god kantspiller.

Jeg fornemmer dog, at der er konsensus om, at forsvaret behøver vi ikke længere at pille ved. Altså folk accepterer Blåbjerg og Kasper P som værende gode nok.
Så længe vi spiller 3-4-3 tror jeg på dem vi har. Jeg har været meget skeptisk overfor Kasper P og Blåbjerg og det har også set skidt ud mange gange. Det virker dog til, at de befinder sig rigtig rigtig godt i 3-back kæden og derudover er jeg imponeret over deres udvikling. Jeg synes virkelig man kan snakke om et par gutter der har mandet sig op og er blevet solide. Problemet er bredden, men det hedder nok 4-4-2 selvom jeg er usikker på om de vil befinde sig lige så vel i en 4-back kæde.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Winterburn » 18. dec 2017, 17:17

En bruger paa bold.dk paastaar vi er ude efter Spalvis. Nogle der har mere vand til den moelle?

https://www.bold.dk/snak/index.php?acti ... id=4898184
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 18. dec 2017, 17:26

Winterburn skrev:En bruger paa bold.dk paastaar vi er ude efter Spalvis. Nogle der har mere vand til den moelle?

https://www.bold.dk/snak/index.php?acti ... id=4898184
Jeg er lodret imod. Spalvis viste sidst, at han har en ret sløj mentalitet. Man kan ikke gøre ham ansvarlig for alt der gik galt i foråret 2016, men han meldte sig ud og sked på fællesskabet, hvilket var medvirkende til at koste os en topplacering. Jeg kan ikke se, hvorfor vi skal åbne vores døre overfor en spiller der en gang har svigtet os. Ud fra de ting jeg hørte på vandrørerne dengang tror jeg ikke vi skal regne med han kommer igen. Jeg hørte bl.a. fra en person i AaB, at Spalvis allerede var rejst inden sæsonen sluttede og ikke skulle med til afslutningsfesten. Måden det blev sagt på gjorde jeg fik kraftigt på fornemmelsen, at han ikke var velkommen i AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af dyhrmaN » 18. dec 2017, 17:56

Winterburn skrev:En bruger paa bold.dk paastaar vi er ude efter Spalvis. Nogle der har mere vand til den moelle?

https://www.bold.dk/snak/index.php?acti ... id=4898184
min første reaktion var også at gå herind og kigge :)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 18. dec 2017, 18:01

dyhrmaN skrev:
Winterburn skrev:En bruger paa bold.dk paastaar vi er ude efter Spalvis. Nogle der har mere vand til den moelle?

https://www.bold.dk/snak/index.php?acti ... id=4898184
min første reaktion var også at gå herind og kigge :)
Sidst jeg snakkede med Spalvis sagde han at hvis han ikke slog igennem i Sporting kunne han altid bare komme videre til en anden klub - underforstået at han godt vidste at Sporting var et for stort skridt op, men at lønnen var rigtig god og at det var lettere at komme videre derfra til en okay tysk eller hollandsk klub feks. Ved ikke helt hvad jeg synes om hans mentalitet. Anyway jeg tror det er en and.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 18. dec 2017, 18:06

Det må være en and.
Tror sgu ikke Gaarde har lyst til at hente Spalvis. Desuden skræmmer 2 korsbåndsskader.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Simon » 18. dec 2017, 18:42

dyhrmaN skrev:
Winterburn skrev:En bruger paa bold.dk paastaar vi er ude efter Spalvis. Nogle der har mere vand til den moelle?

https://www.bold.dk/snak/index.php?acti ... id=4898184
min første reaktion var også at gå herind og kigge :)
Det samme her :P

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 18. dec 2017, 20:18

Simon skrev:
dyhrmaN skrev:
Winterburn skrev:En bruger paa bold.dk paastaar vi er ude efter Spalvis. Nogle der har mere vand til den moelle?

https://www.bold.dk/snak/index.php?acti ... id=4898184
min første reaktion var også at gå herind og kigge :)
Det samme her :P
Hvorfor skulle vi dog hente ham, han passer slet ik ind i vores koncept - eller manglende på samme.
Han fungere på et offensivt spillende hold.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af AK48hamas » 19. dec 2017, 04:55

9000AaB skrev:
Simon skrev:
dyhrmaN skrev:
Winterburn skrev:En bruger paa bold.dk paastaar vi er ude efter Spalvis. Nogle der har mere vand til den moelle?

https://www.bold.dk/snak/index.php?acti ... id=4898184
min første reaktion var også at gå herind og kigge :)
Det samme her :P
Hvorfor skulle vi dog hente ham, han passer slet ik ind i vores koncept - eller manglende på samme.
Han fungere på et offensivt spillende hold.

Problemet med Spalvis er at han på et hold uden medvind ikke giver sig 100% som Safranko. Forskellen er så at selv i de kampe vi har spillet godt, så arbejder Safranko hårdt, presser hele banen rundt og er ikke i boksen når han skal være der fordi han tager et løb ud i frimærket for at gøre sig spilbar.

Tror faktisk Spalvis ryger til Randers eller lign.

Hellas3
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23. maj 2017, 11:53

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Hellas3 » 19. dec 2017, 06:46

Godmorgen

Jeg arbejder i CPH lufthavn , og Gaarde blev set der i går.
Tænker , kan det være Kusk ?
Han var ikke i Transit , men gik ud til Terminal 3 :danmarkfan: :danmarkfan:

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 19. dec 2017, 08:15

Hellas3 skrev:Godmorgen

Jeg arbejder i CPH lufthavn , og Gaarde blev set der i går.
Tænker , kan det være Kusk ?
Han var ikke i Transit , men gik ud til Terminal 3 :danmarkfan: :danmarkfan:
Håber sku du fulgte efter ham ;)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Maglau » 19. dec 2017, 08:20

9000AaB skrev:
Hellas3 skrev:Godmorgen

Jeg arbejder i CPH lufthavn , og Gaarde blev set der i går.
Tænker , kan det være Kusk ?
Han var ikke i Transit , men gik ud til Terminal 3 :danmarkfan: :danmarkfan:
Håber sku du fulgte efter ham ;)
Så er det sikkert kun for at snakke med FCK - Kusk kommer vel hjem og holder jul med familien i Aalborg. Der kan Gaarde passende sætte sig sammen med ham over en snaps og sildemad og få det på plads :) :D
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 19. dec 2017, 13:50

Hvad synes vi om Bassel Jradi? Har han ikke noget x faktor og kan være kampafgørende, hvilket vores offensiv mangler. Han har også noget fart og frækhed over sit spil.
Jeg kan godt forestille mig, at Jradi står på Gaardes liste efter Kusk.. ;)
Jeg mener også Jradi kan spille den centrale angriberrolle eller måske er det som 10´er..?

Jeg mener dog at 1. prioriteten skal være en etableret angriberprofil, som vi har manglet siden Spalvis. Det er forskellen på succes og fiasko, at vi får puttet de muligheder, der skabes i kassen. Pohl skaber en del, så ud på fløjen med ham, hvilket skaber plads til en ny central angriber...evt. Duncan eller Spalvis..? Og så kan Rolim, Flores eller Thellufsen kæmpe om den sidste offensive plads.

Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Ski » 19. dec 2017, 14:28

Jeg tror ikke, at Jradi kan komme på tale. Slet ikke efter dette: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandin ... -eller-til

Han vil til en større liga. Hvis vi skal lokke ham, vil han nok kræve for høj en løn.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af hje1980 » 19. dec 2017, 15:56

FIDEL skrev:Hvad synes vi om Bassel Jradi? Har han ikke noget x faktor og kan være kampafgørende, hvilket vores offensiv mangler. Han har også noget fart og frækhed over sit spil.
Jeg kan godt forestille mig, at Jradi står på Gaardes liste efter Kusk.. ;)
Jeg mener også Jradi kan spille den centrale angriberrolle eller måske er det som 10´er..?

Jeg mener dog at 1. prioriteten skal være en etableret angriberprofil, som vi har manglet siden Spalvis. Det er forskellen på succes og fiasko, at vi får puttet de muligheder, der skabes i kassen. Pohl skaber en del, så ud på fløjen med ham, hvilket skaber plads til en ny central angriber...evt. Duncan eller Spalvis..? Og så kan Rolim, Flores eller Thellufsen kæmpe om den sidste offensive plads.
Der er bare noget galt når man sætter ordet profil og Duncan i samme sætning.. hvert fald når man skriver 2017!!!

Spalvis... tja. Han kender jo klubben og vi ved hvad han kan når han er motiveret... realistisk. Tvivler...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 19. dec 2017, 16:17

Ski skrev:Jeg tror ikke, at Jradi kan komme på tale. Slet ikke efter dette: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandin ... -eller-til

Han vil til en større liga. Hvis vi skal lokke ham, vil han nok kræve for høj en løn.
Så god er han jo heller ikke, at han ligefrem kan tillade sig at afvise en dansk klub.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 19. dec 2017, 16:19

hje1980 skrev:
FIDEL skrev:Hvad synes vi om Bassel Jradi? Har han ikke noget x faktor og kan være kampafgørende, hvilket vores offensiv mangler. Han har også noget fart og frækhed over sit spil.
Jeg kan godt forestille mig, at Jradi står på Gaardes liste efter Kusk.. ;)
Jeg mener også Jradi kan spille den centrale angriberrolle eller måske er det som 10´er..?

Jeg mener dog at 1. prioriteten skal være en etableret angriberprofil, som vi har manglet siden Spalvis. Det er forskellen på succes og fiasko, at vi får puttet de muligheder, der skabes i kassen. Pohl skaber en del, så ud på fløjen med ham, hvilket skaber plads til en ny central angriber...evt. Duncan eller Spalvis..? Og så kan Rolim, Flores eller Thellufsen kæmpe om den sidste offensive plads.
Der er bare noget galt når man sætter ordet profil og Duncan i samme sætning.. hvert fald når man skriver 2017!!!

Spalvis... tja. Han kender jo klubben og vi ved hvad han kan når han er motiveret... realistisk. Tvivler...
Duncan er på papiret en større profil end vi har pt. I offensiven... Den mest scorende spiller nogensinde i dansk fodbold. Man skal da være mere end top arrogant for at mene han ikke kan forstærke vores hold.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af MrBangDK » 19. dec 2017, 16:28

FIDEL skrev:
hje1980 skrev:
FIDEL skrev:Hvad synes vi om Bassel Jradi? Har han ikke noget x faktor og kan være kampafgørende, hvilket vores offensiv mangler. Han har også noget fart og frækhed over sit spil.
Jeg kan godt forestille mig, at Jradi står på Gaardes liste efter Kusk.. ;)
Jeg mener også Jradi kan spille den centrale angriberrolle eller måske er det som 10´er..?

Jeg mener dog at 1. prioriteten skal være en etableret angriberprofil, som vi har manglet siden Spalvis. Det er forskellen på succes og fiasko, at vi får puttet de muligheder, der skabes i kassen. Pohl skaber en del, så ud på fløjen med ham, hvilket skaber plads til en ny central angriber...evt. Duncan eller Spalvis..? Og så kan Rolim, Flores eller Thellufsen kæmpe om den sidste offensive plads.
Der er bare noget galt når man sætter ordet profil og Duncan i samme sætning.. hvert fald når man skriver 2017!!!

Spalvis... tja. Han kender jo klubben og vi ved hvad han kan når han er motiveret... realistisk. Tvivler...
Duncan er på papiret en større profil end vi har pt. I offensiven... Den mest scorende spiller nogensinde i dansk fodbold. Man skal da være mere end top arrogant for at mene han ikke kan forstærke vores hold.
4 mål på en halvsæson... kald mig bare arrogant, men nej tak!
Ska' vi hak'?

Låst