Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Rams » 3. jan 2018, 14:12

Al den stund at vi kun har ret til 60 pct af transfersummen bliver det aldrig en basso handel.
In verbis simus faciles

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 3. jan 2018, 14:28

Rams skrev:Al den stund at vi kun har ret til 60 pct af transfersummen bliver det aldrig en basso handel.
Jeg mener dog alligevel at man skal sælge skulle russerne komme med et solidt bud. Jeg synes Flores er en ok spiller, men man savner alligevel noget dynamik fra ham. Jeg mener dog man skal kigge mod Sydamerika igen, for der er masser af dygtige spillere indenfor AaBs muligheder økonomisk.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af troelsh » 3. jan 2018, 15:13

Martino skrev:
Rams skrev:Al den stund at vi kun har ret til 60 pct af transfersummen bliver det aldrig en basso handel.
Jeg mener dog alligevel at man skal sælge skulle russerne komme med et solidt bud. Jeg synes Flores er en ok spiller, men man savner alligevel noget dynamik fra ham. Jeg mener dog man skal kigge mod Sydamerika igen, for der er masser af dygtige spillere indenfor AaBs muligheder økonomisk.
Jeg har det lidt ambivalent med at skulle sælge Flores, jeg syntes han bliver bedre og bedre, men på den anden side bliver han bliver aldrig spilleren der afdribler sin direkte modstander, der er han simpelthen for langsom.

Vi skal være varsomme med de sydamerikanske spillere, der er bare en lang tilvænningsperiode til den skandinaviske spillestil.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 3. jan 2018, 15:26

troelsh skrev:
Martino skrev:
Rams skrev:Al den stund at vi kun har ret til 60 pct af transfersummen bliver det aldrig en basso handel.
Jeg mener dog alligevel at man skal sælge skulle russerne komme med et solidt bud. Jeg synes Flores er en ok spiller, men man savner alligevel noget dynamik fra ham. Jeg mener dog man skal kigge mod Sydamerika igen, for der er masser af dygtige spillere indenfor AaBs muligheder økonomisk.
Jeg har det lidt ambivalent med at skulle sælge Flores, jeg syntes han bliver bedre og bedre, men på den anden side bliver han bliver aldrig spilleren der afdribler sin direkte modstander, der er han simpelthen for langsom.

Vi skal være varsomme med de sydamerikanske spillere, der er bare en lang tilvænningsperiode til den skandinaviske spillestil.
Ellers også skal vi blive bedre til at scoute hvad vi henter. Det virker som om man havde regnet med at lande en ny Kusk eller Lucas med Flores, men vi er nok nærmere Nicolaj Thomsen hvis vi skal sige det på en meget firkantet måde. Jeg tror, at vi finder spilleren med de rette individuelle kvaliteter der passer til AaB så behøver det ikke tage så længe som med Flores. Bare se på Bassogog - jeg er egentlig ikke i tvivl om at Flores kan gøre sig på en højere hylde, men Bassogog har spillemæssigt sat et meget mere markant aftryk i AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Hanga » 3. jan 2018, 15:28

Rams skrev:Al den stund at vi kun har ret til 60 pct af transfersummen bliver det aldrig en basso handel.
Nu skulle vi jo også aflevere en betydelig slat fra Basso salget til hans tidligere klub og agenterne i handlen, mener det rygtede omkring 10 mio. kr. af de 40-45 mio. kr., men det er selvfølgelig stadig mindre end 40%.

Jeg håber vi giver beholder ham sæsonen ud og ser hvordan det går til VM, men det er klart, at buddene kan blive for store hans præstationer for os taget i betragtning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 3. jan 2018, 16:13

gravballe skrev:
FIDEL skrev:Hmm jeg ved ikke rigtigt om jeg er tilfreds hvis Flores smutter i dette vindue. Jeg tror nemlig, at han for alvor slår til i foråret, sammen med resten af offensiven iøvrigt. Flores skal have et par gode tekniske typer at spille fodbold med, og det har han ikke haft. Han har været hæmmet af, at balancen på holdet skulle på plads via 6 defensive spillere.
Jeg har stadig tro på at Flores og Rolim kan blive profiler i ligaen.
Flores ville også have et hav af assists hvis Pohl formåede at afslutte ordentligt.
100% enig, men ligger der en basso handel, så er det dumt at sige nej.
Hvis Pohl kunne lave mål på bare 1/10 del af de muligheder han havde haft, så var Flores blevet assist kongen... Det er helt sindsygt at tænke på hvor meget han desværre brænder...
Vi skal op i 40-50 millioner før det er interessant at sælge ham vil jeg mene. Efter VM kan han være ligaens største salgsobjekt, særligt fordi Peru er i gruppe med dk. Det giver fokus.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af frederikshavneren » 3. jan 2018, 17:03

FIDEL skrev:
gravballe skrev:
FIDEL skrev:Hmm jeg ved ikke rigtigt om jeg er tilfreds hvis Flores smutter i dette vindue. Jeg tror nemlig, at han for alvor slår til i foråret, sammen med resten af offensiven iøvrigt. Flores skal have et par gode tekniske typer at spille fodbold med, og det har han ikke haft. Han har været hæmmet af, at balancen på holdet skulle på plads via 6 defensive spillere.
Jeg har stadig tro på at Flores og Rolim kan blive profiler i ligaen.
Flores ville også have et hav af assists hvis Pohl formåede at afslutte ordentligt.
100% enig, men ligger der en basso handel, så er det dumt at sige nej.
Hvis Pohl kunne lave mål på bare 1/10 del af de muligheder han havde haft, så var Flores blevet assist kongen... Det er helt sindsygt at tænke på hvor meget han desværre brænder...
Vi skal op i 40-50 millioner før det er interessant at sælge ham vil jeg mene. Efter VM kan han være ligaens største salgsobjekt, særligt fordi Peru er i gruppe med dk. Det giver fokus.
Jeg har godt nok meget svært ved at se at Flores kan indbringe så stor en transfersum. Hvis der modtages bud på Flores nu skal det naturligvis overvejes meget seriøst at sælge ham, det er langtfra sikkert at VM øger Flores' værdi.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Funky » 3. jan 2018, 17:38

It's all about the money. Men Flores har, set over hele efteråret, måske været AaB's bedste markspiller. Han har ikke været god nok til alene at klare ærterne når det har kørt dårligst for holdet, men det ved jeg heller ikke, om en Kusk eks. kunne have klaret. Jeg gad da godt se ham i bare en halvsæson på et bedre fungerende hold, før han skal videre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 3. jan 2018, 18:32

Tror ikke Peru kommer videre fra gruppen, så det er begrænset hvor meget spotlight han får, kampe mod Australien og Danmark er bare ikke helt så sexet.
Basso vandt trods alt African cup, og var vist også mom i en kamp eller to.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 654
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Preben Elkjær
Geografisk sted: Jersey City

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Winterburn » 3. jan 2018, 18:47

Brodernumsi skrev:Tror ikke Peru kommer videre fra gruppen, så det er begrænset hvor meget spotlight han får, kampe mod Australien og Danmark er bare ikke helt så sexet.
Basso vandt trods alt African cup, og var vist også mom i en kamp eller to.
Og turneringens spiller :cool: :money:
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 3. jan 2018, 19:00

Brodernumsi skrev:Tror ikke Peru kommer videre fra gruppen, så det er begrænset hvor meget spotlight han får, kampe mod Australien og Danmark er bare ikke helt så sexet.
Basso vandt trods alt African cup, og var vist også mom i en kamp eller to.
Altså hvem der bliver 2er efter Frankrig er vidst ret åbent. Peru er faktisk fra andet seedningslag og kan lige så vel som Danmark og Australien gå videre. Skulle han se godt ud imod Frankrig er det også meget værd.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 3. jan 2018, 20:00

frederikshavneren skrev:
FIDEL skrev:
gravballe skrev:
FIDEL skrev:Hmm jeg ved ikke rigtigt om jeg er tilfreds hvis Flores smutter i dette vindue. Jeg tror nemlig, at han for alvor slår til i foråret, sammen med resten af offensiven iøvrigt. Flores skal have et par gode tekniske typer at spille fodbold med, og det har han ikke haft. Han har været hæmmet af, at balancen på holdet skulle på plads via 6 defensive spillere.
Jeg har stadig tro på at Flores og Rolim kan blive profiler i ligaen.
Flores ville også have et hav af assists hvis Pohl formåede at afslutte ordentligt.
100% enig, men ligger der en basso handel, så er det dumt at sige nej.
Hvis Pohl kunne lave mål på bare 1/10 del af de muligheder han havde haft, så var Flores blevet assist kongen... Det er helt sindsygt at tænke på hvor meget han desværre brænder...
Vi skal op i 40-50 millioner før det er interessant at sælge ham vil jeg mene. Efter VM kan han være ligaens største salgsobjekt, særligt fordi Peru er i gruppe med dk. Det giver fokus.
Jeg har godt nok meget svært ved at se at Flores kan indbringe så stor en transfersum. Hvis der modtages bud på Flores nu skal det naturligvis overvejes meget seriøst at sælge ham, det er langtfra sikkert at VM øger Flores' værdi.
Jeg tager gerne chancen. Det er bedre at få mere ud af en spiller vi allerede har investeret penge og tid på, end hente en ny spiller som skal falde til. Og så har Gaarde jo svært ved at ramme rigtigt.
Tvivler iøvrigt på at AaB vil sælge Flores nu. Der satses på kontinuitet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 3. jan 2018, 20:31

De Fem skrev:
Brodernumsi skrev:Tror ikke Peru kommer videre fra gruppen, så det er begrænset hvor meget spotlight han får, kampe mod Australien og Danmark er bare ikke helt så sexet.
Basso vandt trods alt African cup, og var vist også mom i en kamp eller to.
Altså hvem der bliver 2er efter Frankrig er vidst ret åbent. Peru er faktisk fra andet seedningslag og kan lige så vel som Danmark og Australien gå videre. Skulle han se godt ud imod Frankrig er det også meget værd.
Meget kan ske i fodbold, men jeg mener Danmark er ret stor favorit til den 2. plads.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 3. jan 2018, 20:40

Brodernumsi skrev:
De Fem skrev:
Brodernumsi skrev:Tror ikke Peru kommer videre fra gruppen, så det er begrænset hvor meget spotlight han får, kampe mod Australien og Danmark er bare ikke helt så sexet.
Basso vandt trods alt African cup, og var vist også mom i en kamp eller to.
Altså hvem der bliver 2er efter Frankrig er vidst ret åbent. Peru er faktisk fra andet seedningslag og kan lige så vel som Danmark og Australien gå videre. Skulle han se godt ud imod Frankrig er det også meget værd.
Meget kan ske i fodbold, men jeg mener Danmark er ret stor favorit til den 2. plads.
Oddsætterne er rimeligt enige med dig. Odds for top 2 i gruppen er 1,05 for Frankrig, 1,60 for Danmark, 2,85 for Peru og 4,85 for Australien.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Kenneth K » 4. jan 2018, 11:00

Et bytte af Flores for Kusk, og så samtidig lidt russiske dollars på toppen ville da være perfekt og skal bestemt ske, hvis det er en mulighed her til vinter. Kusk er bedre end Flores, og med klausulen på Flores er det alligevel ikke fordi at vi kan skovle mange, mange millioner (læs, Basso-klassen) ind på ham, selvom han måtte levere et rigtig godt VM.

Plus at vi så kan få en nordjyde på holdet, fremfor en sydamerikaner. Noget af det smukkeste ved vores hold i starten af 10'erne - selvfølgelig kulminerende med 2014-sæsonen - var, hvordan vi kunne præstere godt på en base af profiler af egen avl. Og skulle man være lidt grov, så kunne man nok sige, at vi ikke har én eneste nordjysk (liga)profil for tiden. Würtz og Risgård er ikke helt, hvor de har været, og Ahlmann, Pohl, Thellufsen osv. skal lige ligge 20% på toppen af deres (nuværende) niveau, før vi kan tillade os at kalde dem deciderede profiler.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 4. jan 2018, 11:16

Kenneth K skrev:Et bytte af Flores for Kusk, og så samtidig lidt russiske dollars på toppen ville da være perfekt og skal bestemt ske, hvis det er en mulighed her til vinter. Kusk er bedre end Flores, og med klausulen på Flores er det alligevel ikke fordi at vi kan skovle mange, mange millioner (læs, Basso-klassen) ind på ham, selvom han måtte levere et rigtig godt VM.

Plus at vi så kan få en nordjyde på holdet, fremfor en sydamerikaner. Noget af det smukkeste ved vores hold i starten af 10'erne - selvfølgelig kulminerende med 2014-sæsonen - var, hvordan vi kunne præstere godt på en base af profiler af egen avl. Og skulle man være lidt grov, så kunne man nok sige, at vi ikke har én eneste nordjysk (liga)profil for tiden. Würtz og Risgård er ikke helt, hvor de har været, og Ahlmann, Pohl, Thellufsen osv. skal lige ligge 20% på toppen af deres (nuværende) niveau, før vi kan tillade os at kalde dem deciderede profiler.
Kusk er en god spiller, men der er ingen garanti for, at han præsterer i AaB som han gjorde sidst. Dengang var holdet betydeligt bedre.
Jeg tror Flores slår igennem for alvor i foråret, og bliver mere kampafgørende for os. Som sagt havde Pohl været en bedre afslutter, ville Flores være assistkonge i superligaen. Holdets manglende balance og stabilitet iblandt de etablerede spillere har samtidig spillet ind på, at Flores ikke har været mere afgørende.

Jeg anser det for et større sats at hente Kusk end at beholde Flores og lade ham spille, og så må vi se om han er mere værd efter VM. Han er en Eriksen-type, som skal have andre hurtigere spillere at lege med i offensiven.
Desuden har vi Rolim, som umiddelbart har et større potentiale end Kusk, så Rolim skal naturligvis have chancen. Han er en spiller som bliver kampafgørende for os resten af sæsonen.
Yderligere skal Thellufsen stadig have masser af spilletid for at udvikle sig, så jeg mener ikke at Kusk er den rigtige type for os pt. Vi kunne derimod godt bruge en angriber eller kant med mål i støvlerne, men der satses på kontinuitet, så hvis der kommer en fuldblodsangriber ind, bliver det sandsynligvis til bredden. Safranko gav man transfer for, og Wieghorst kan li´ ham, så han skal vel have lang snor.

Wildwonder
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 31. jul 2007, 09:40
Geografisk sted: 9000 AA

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Wildwonder » 4. jan 2018, 11:26

I forhold til den mulige Flores-handel, så nævnes der et beløb på 5 mio dollars. Med den nuværende kurs er det lige godt 31 mio kroner. Minus 40 procent - så er vi på en 18-19 millioner. Det er vel egentligt et okay beløb for en spiller, som endnu har sit virkelige gennembrud til gode. Og en spiller som vi har haft i 1,5 år.
Beløbet nævnet i denne artikel http://libero.pe/futbol-internacional/1 ... son-farfan. Jeg kan ikke spansk, men jeg går ud fra at de henviser til en mulig pris, det er ihvertfald hvad google translate fortæller mig. Den siger ligeledes at der holdes intensive samtaler/forhandlinger.
LOooooooooooorrrrrrrrrttteeee Flag

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 4. jan 2018, 11:33

Wildwonder skrev:I forhold til den mulige Flores-handel, så nævnes der et beløb på 5 mio dollars. Med den nuværende kurs er det lige godt 31 mio kroner. Minus 40 procent - så er vi på en 18-19 millioner. Det er vel egentligt et okay beløb for en spiller, som endnu har sit virkelige gennembrud til gode. Og en spiller som vi har haft i 1,5 år.
Beløbet nævnet i denne artikel http://libero.pe/futbol-internacional/1 ... son-farfan. Jeg kan ikke spansk, men jeg går ud fra at de henviser til en mulig pris, det er ihvertfald hvad google translate fortæller mig. Den siger ligeledes at der holdes intensive samtaler/forhandlinger.
Det er rigtigt..det er faktisk et fint beløb, og giver råderum til at hente 1-2 klassespillere. :cheers:

tegnuj123
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. sep 2012, 11:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af tegnuj123 » 4. jan 2018, 11:43

Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af frederikshavneren » 4. jan 2018, 11:55

Hvis beløbet er stort nok og Flores er interesseret så bliver han solgt, Gaarde siger det forventelige i denne situation

Låst