Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pollack2 » 16. jan 2018, 12:54

FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
Ski skrev:Er Gaarde i gang?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark

Nogen der kender spilleren?
Venstrebenet højre wing der trækker ind i banen. Jo, de kunne godt lyde som os eller OB. Hvis det er os lufter det af at Flores er en done deal.
Ja det gør det.
Tannane kunne godt ligne en klar forstærkning af offensiven, som kommer til at smadre ligaen. Har set nogle klip fra Youtube med ham, og han ser ud til at være meget eksplosiv og hurtig samt målfarlig med sit venstreben. Lige hvad vi har brug for.
Han virker umiddelbart ikke som en Fck-kantspiller, og OB har lige købt Troels Kløve. Jeg håber virkelig vi henter ham!!
Lyder spændende men som en spiller Gaarde slet ikke er i stand til at tiltrække.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 16. jan 2018, 12:56

Pollack2 skrev:
FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
Ski skrev:Er Gaarde i gang?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark

Nogen der kender spilleren?
Venstrebenet højre wing der trækker ind i banen. Jo, de kunne godt lyde som os eller OB. Hvis det er os lufter det af at Flores er en done deal.
Ja det gør det.
Tannane kunne godt ligne en klar forstærkning af offensiven, som kommer til at smadre ligaen. Har set nogle klip fra Youtube med ham, og han ser ud til at være meget eksplosiv og hurtig samt målfarlig med sit venstreben. Lige hvad vi har brug for.
Han virker umiddelbart ikke som en Fck-kantspiller, og OB har lige købt Troels Kløve. Jeg håber virkelig vi henter ham!!
Lyder spændende men som en spiller Gaarde slet ikke er i stand til at tiltrække.
Det vil ihvertfald overraske mig stort hvis det er AaB, der har snablen ude efter ham! Det er sgu nok Fck med hans niveau og prisskilt in mente.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 16. jan 2018, 13:27

Hvis det er os, så holder bestyrelsen i hvert fald deres ord med, at de ikke har en ambition om andet end at gå i nul, og at alt derudover skal allokeres til transfers og investeringer.
Men der skulle også være bud på ham fra USA og andre steder.

Når det så er sagt, så vil jeg være meget overraskede hvis det er os der lander ham. Det er et marked hvor vi ikke tidligere har opereret. Han var konge på det lynhurtige kunstgræs-underlag i Almelo.
Har haft problemer med dårlig disciplin i Spanien.
Saint-Etienne har ikke noget at bruge ham til, og vil forsøge at finde en løsning til ham.
Samme klub har endnu ikke fået nogle tilbud på Søderlund, som også har været drøftet herinde.

Han er da et niveau over en Kusk, som jeg ser det, og den hylde tror jeg ikke vi har meget at gøre på.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 16. jan 2018, 13:46

Gamen skrev:Hvis det er os, så holder bestyrelsen i hvert fald deres ord med, at de ikke har en ambition om andet end at gå i nul, og at alt derudover skal allokeres til transfers og investeringer.
Men der skulle også være bud på ham fra USA og andre steder.

Når det så er sagt, så vil jeg være meget overraskede hvis det er os der lander ham. Det er et marked hvor vi ikke tidligere har opereret. Han var konge på det lynhurtige kunstgræs-underlag i Almelo.
Har haft problemer med dårlig disciplin i Spanien.
Saint-Etienne har ikke noget at bruge ham til, og vil forsøge at finde en løsning til ham.
Samme klub har endnu ikke fået nogle tilbud på Søderlund, som også har været drøftet herinde.

Han er da et niveau over en Kusk, som jeg ser det, og den hylde tror jeg ikke vi har meget at gøre på.

Hans potentiale lyder i hvert til at være væsentligt større end Kusk. Man ved dog aldrig hvordan en spiller som ham reagerer på det fysiske og taktiske i superligaen.

Man så det samme da BIF i sin tid hentede Szymanowski.

Kusk vil være et mere sikkert bet for AaB i min optik, omend han bestemt lyder spændende.

Han lyder dog som en typisk FCK signing.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af troelsh » 16. jan 2018, 16:24

Forza skrev:
Gamen skrev:Hvis det er os, så holder bestyrelsen i hvert fald deres ord med, at de ikke har en ambition om andet end at gå i nul, og at alt derudover skal allokeres til transfers og investeringer.
Men der skulle også være bud på ham fra USA og andre steder.

Når det så er sagt, så vil jeg være meget overraskede hvis det er os der lander ham. Det er et marked hvor vi ikke tidligere har opereret. Han var konge på det lynhurtige kunstgræs-underlag i Almelo.
Har haft problemer med dårlig disciplin i Spanien.
Saint-Etienne har ikke noget at bruge ham til, og vil forsøge at finde en løsning til ham.
Samme klub har endnu ikke fået nogle tilbud på Søderlund, som også har været drøftet herinde.

Han er da et niveau over en Kusk, som jeg ser det, og den hylde tror jeg ikke vi har meget at gøre på.

Hans potentiale lyder i hvert til at være væsentligt større end Kusk. Man ved dog aldrig hvordan en spiller som ham reagerer på det fysiske og taktiske i superligaen.

Man så det samme da BIF i sin tid hentede Szymanowski.

Kusk vil være et mere sikkert bet for AaB i min optik, omend han bestemt lyder spændende.

Han lyder dog som en typisk FCK signing.
Han lyder som en spændende spiller, også ligner han (udfra youtube) en typisk kantspiller der kan udfordre og trække ind i banen, og det er bestemt nogle kvaliteter vi savner.

Det ligner desværre mest en Verbic erstatning i mine øjne. Men måske det er os, hvis de bud der ligger på Flores er tilpas store

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af gravballe » 16. jan 2018, 16:44

Har svært ved at se det er os, lyder mere som FCK. Især når man tænker på vi I forvejen forsøger at hente kusk også.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 17. jan 2018, 02:17

Interessant at FCK nu har solgt 3 unge talenter på 16-18 år for over 50 mio. kr - det er vel mere end vi har hentet i over 10 år på vores talenter i ungdomsafdelingen, inden de blev prof.. Måske vi kunne lære noget...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 17. jan 2018, 03:23

Gamen skrev:Interessant at FCK nu har solgt 3 unge talenter på 16-18 år for over 50 mio. kr - det er vel mere end vi har hentet i over 10 år på vores talenter i ungdomsafdelingen, inden de blev prof.. Måske vi kunne lære noget...
Meget imponerende.
Men at Ajax betaler 26 millioner for en 17-årig, der ikke har spillet en eneste senior-kamp, virker lidt besynderligt...han må godt nok være god.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 17. jan 2018, 09:13

Brodernumsi skrev:
Gamen skrev:Interessant at FCK nu har solgt 3 unge talenter på 16-18 år for over 50 mio. kr - det er vel mere end vi har hentet i over 10 år på vores talenter i ungdomsafdelingen, inden de blev prof.. Måske vi kunne lære noget...
Meget imponerende.
Men at Ajax betaler 26 millioner for en 17-årig, der ikke har spillet en eneste senior-kamp, virker lidt besynderligt...han må godt nok være god.
Eller også er han blevet markedsført godt. Københavns indkøbspris er jo ca. 3 mio. €, så det er selvfølgelig også mindsteprisen ved salg, medmindre det er en spiller, de prøver at komme af med.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 17. jan 2018, 10:07

Yankee skrev:
Brodernumsi skrev:
Gamen skrev:Interessant at FCK nu har solgt 3 unge talenter på 16-18 år for over 50 mio. kr - det er vel mere end vi har hentet i over 10 år på vores talenter i ungdomsafdelingen, inden de blev prof.. Måske vi kunne lære noget...
Meget imponerende.
Men at Ajax betaler 26 millioner for en 17-årig, der ikke har spillet en eneste senior-kamp, virker lidt besynderligt...han må godt nok være god.
Eller også er han blevet markedsført godt. Københavns indkøbspris er jo ca. 3 mio. €, så det er selvfølgelig også mindsteprisen ved salg, medmindre det er en spiller, de prøver at komme af med.
Jeg går ud fra FCK sørger for deres spillere bliver matchet og vist frem på et niveau noget over de fleste andre superligaklubber. Diverse scouts har derfor bedre mulighed for at vurdere deres reelle niveau og potentiale, hvilket gør en stor investering mindre risikofyldt. Det skal dog understøttes af at talenterne rent faktisk også er på et højt niveau. Matchningen var e.g. et af de områder hvor AaB var et stykke efter de andre jf. en nogle måneder gammel mediano.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af bongo1234 » 17. jan 2018, 10:13

Et lille rygte fra god ven i Aarhus:
Her går der rygter om, at Duncan er på "blokken" i Randers og AaB.

Ganske intersant, hvis der er hold i det.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 10:18

bongo1234 skrev:Et lille rygte fra god ven i Aarhus:
Her går der rygter om, at Duncan er på "blokken" i Randers og AaB.

Ganske intersant, hvis der er hold i det.
Hmm det lyder godt synes jeg, men Randers har jo lige hentet en stor kampvogn til angrebet på leje.
Men Duncan er vel egentlig ok, enten til breddem eller som den etablerede angriber vi har sukket efter længe. Spørgsmålet er så om han stadig er god nok og fit nok til en stamplads.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 17. jan 2018, 11:01

Buzz Killington skrev:
Jeg går ud fra FCK sørger for deres spillere bliver matchet og vist frem på et niveau noget over de fleste andre superligaklubber. Diverse scouts har derfor bedre mulighed for at vurdere deres reelle niveau og potentiale, hvilket gør en stor investering mindre risikofyldt. Det skal dog understøttes af at talenterne rent faktisk også er på et højt niveau. Matchningen var e.g. et af de områder hvor AaB var et stykke efter de andre jf. en nogle måneder gammel mediano.
Klart - helt enig. Men det er jo noget af det rigtig omkostningstunge, så det hænger jo sammen med hvor mange penge man vil kaste efter talentudviklingen. AaB deltager mest i forskellige turneringer i Danmark som Kai Thor Cup for U17 i denne weekend og f.eks. Brøndby Cup. Det er også kanongode stævner, hvor man kan rende ind andre nordeuropæiske hold, men det er ikke der, man afsætter spillere til rigtig store penge.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af strangecap » 17. jan 2018, 11:05

bongo1234 skrev:Et lille rygte fra god ven i Aarhus:
Her går der rygter om, at Duncan er på "blokken" i Randers og AaB.

Ganske intersant, hvis der er hold i det.
Ja lad så nu få Duncan han kender klubben og er god for mål

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 17. jan 2018, 11:05

FIDEL skrev:
bongo1234 skrev:Et lille rygte fra god ven i Aarhus:
Her går der rygter om, at Duncan er på "blokken" i Randers og AaB.

Ganske intersant, hvis der er hold i det.
Hmm det lyder godt synes jeg, men Randers har jo lige hentet en stor kampvogn til angrebet på leje.
Men Duncan er vel egentlig ok, enten til breddem eller som den etablerede angriber vi har sukket efter længe. Spørgsmålet er så om han stadig er god nok og fit nok til en stamplads.
Kan godt li ham men igen han er 32 så det vel begrænset hvor lang en kontrakt vi kan give ham.
Og hvis det er for at give ham 1 år, syntes jeg man burde kigge andre steder hen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 11:14

9000AaB skrev:
FIDEL skrev:
bongo1234 skrev:Et lille rygte fra god ven i Aarhus:
Her går der rygter om, at Duncan er på "blokken" i Randers og AaB.

Ganske intersant, hvis der er hold i det.
Hmm det lyder godt synes jeg, men Randers har jo lige hentet en stor kampvogn til angrebet på leje.
Men Duncan er vel egentlig ok, enten til breddem eller som den etablerede angriber vi har sukket efter længe. Spørgsmålet er så om han stadig er god nok og fit nok til en stamplads.
Kan godt li ham men igen han er 32 så det vel begrænset hvor lang en kontrakt vi kan give ham.
Og hvis det er for at give ham 1 år, syntes jeg man burde kigge andre steder hen.
Men det er vel fornuftigt at enten give ham 1 år eller en lejekontrakt, såfremt man stadig tror på både Safranko og Pohl. Safranko skal bruge tid, og Pohl er uskarp foran kassen.
AaB har ikke haft en angriber, som kan score regelmæssigt siden Spalvis, og det er presserende at score flere mål med det samme! Ellers er top 6 væk.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af strangecap » 17. jan 2018, 11:15

9000AaB skrev:
FIDEL skrev:
bongo1234 skrev:Et lille rygte fra god ven i Aarhus:
Her går der rygter om, at Duncan er på "blokken" i Randers og AaB.

Ganske intersant, hvis der er hold i det.
Hmm det lyder godt synes jeg, men Randers har jo lige hentet en stor kampvogn til angrebet på leje.
Men Duncan er vel egentlig ok, enten til breddem eller som den etablerede angriber vi har sukket efter længe. Spørgsmålet er så om han stadig er god nok og fit nok til en stamplads.
Kan godt li ham men igen han er 32 så det vel begrænset hvor lang en kontrakt vi kan give ham.
Og hvis det er for at give ham 1 år, syntes jeg man burde kigge andre steder hen.
Han skal da have 3år hvor han er kombineret angrebstræner og så når han ikke kan mere så skal han være fuldtids træner han har den fanden i voldskhed der mangler

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 17. jan 2018, 12:07

Hvis vi henter Duncan, så skal vi også begynde at spille med indlæg og finde en eller to sidespillere, der kan slå dem. Ellers er det godt nok dumt.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 12:16

Yankee skrev:Hvis vi henter Duncan, så skal vi også begynde at spille med indlæg og finde en eller to sidespillere, der kan slå dem. Ellers er det godt nok dumt.
Vi har allerede Rolim og Flores, der begge kan slå glimrende indlæg. Desuden kan Pohl også spille som kant, og lad os ikke glemme det store talent Thellufsen, som jeg tror bare bliver bedre og bedre for hver måned der går.
Men nu kan Duncan jo også andet end at vinde hovedstødsdueller. Han kan eksempelvis også score på nogle af de løse bolde i feltet, som vi trods alt også skaber i kampene. Men jeg tvivler faktisk på, at Wieghorst ønsker at se Duncan i truppen. Duncan er nok ikke hårdtarbejdende nok efter wieghorst smag.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 17. jan 2018, 12:18

FIDEL skrev:
Yankee skrev:Hvis vi henter Duncan, så skal vi også begynde at spille med indlæg og finde en eller to sidespillere, der kan slå dem. Ellers er det godt nok dumt.
Vi har allerede Rolim og Flores, der begge kan slå glimrende indlæg. Desuden kan Pohl også spille som kant, og lad os ikke glemme det store talent Thellufsen, som jeg tror bare bliver bedre og bedre for hver måned der går.
Men nu kan Duncan jo også andet end at vinde hovedstødsdueller. Han kan eksempelvis også score på nogle af de løse bolde i feltet, som vi trods alt også skaber i kampene. Men jeg tvivler faktisk på, at Wieghorst ønsker at se Duncan i truppen. Duncan er nok ikke hårdtarbejdende nok efter wieghorst smag.
Spillede Duncan egentlig under MW da han trænede AGF?

Låst