Ekstern finansiering

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 13:08

Sanchez94 skrev:
frederikshavneren skrev:
Sanchez94 skrev:Jeg vil hellere kastreres med døv ske, end at se det nordjyske flagskib blive solgt til en eller anden suspekt odds sætter eller indisk fladbrøds general...
Hvorfor?
I DK hører man så godt som intet til Benham, han virker da umiddelbart som en seriøs investor.

I den ideelle verden ønsker jeg da også at AaB er på egne hænder, men hvis jeg kigger på realiteterne hvor der i de senere år er sket en voldsom polarisering i toppen af dansk fodbold (FCK, Brøndby og Fcm), så bliver vi nødsaget til at hæve budgettet væsentligt hvis vi skal være et konkurrence dygtigt tophold.

Hvis vi vil være med hvor der er sjovt så skal der mange penge til. Om man bryder sig om det eller ej så er det altså pengene der styrer, vi kan selvfølgelig også vælge at bibeholde den nuværende kurs hvor det opfattes som en stor succes at snige sig med i slutspillet som det tynde øl. Den manglende interesse for klubben og tilskuerne der stemmer med fødderne viser at nordjyderne ikke gider den middelmådighed og dårlige resultater som kendetegner klubben i disse år.
Hvorfor?
Fordi en klub som AaB skal ikke være afhængig af 1 mand.. når Benham bliver træt af underskuddet så trækker han stikket og så lukker klubben. Den fare skal ikke hænge over AaB. Jeg vil hellere leve med en 1. divisionstilstand end at sælge klubens sjæl
Det er ligegyldigt om det er én eller flere. Det afgørende er afhængigheden. AaB er ikke pt. afhængig af sine ejere på anden måde end vi altid vil være afhængige af at have kompetente folk i bestyrelsen og ledelsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Alexis » 23. jan 2018, 16:23

Det handler vel alt andet lige om hvordan klubben bliver styret på, mere end hvem der ejer den. Jeg vil da langt hellere have en udenlandsk pengemand der vil føre AaBs værdier videre end jeg vil have en gruppe på 100 fra Hasseris som i stedet syntes det er sjovt at ændre klubben til noget andet.

Spørg alle i Midtjylland hvem der kører showet dernede. Det er ikke Benham, men Ankersen. Så kan det godt være han lige skal vende et par af de største beslutninger med Benham, men langt hen ad vejen er det Ankersen, som klubmand der styrer det. Hvad er der ændret i Midtjylland siden Benham? Men satser stadig på akademispillere og give dem chancen. Nu er der blot bedre spillere omkring dem der kan hjælpe deres udvikling. Problemet ville jo være hvis Benham brugte FCM som et Football Manager prøveklud, hvor han udelukkende køber ind efter smartodds. Det er jo på ingen måde sådan det er. Vender vi derimod til Brøndby, hvor en lokal klubmand har sat sig på størstedelen af magten, er situationen en anden. Her er der nærmest ingen brøndbytalenter der spiller.

Forestil jer denne situation. En lokal investergruppe vil opgive AaBs akademi og i stedet satse på at hente rutinerede superligaspillere - Forretningen går i 0
En kinesisk ejer smider årligt 20 millioner i akademiet, fastsætter krav at 50% af truppen er lokale, dertil tilsat udenlandske profiler - Forretningen giver underskud.

Jeg behøver ikke overveje et eneste sekund hvilken løsning jeg hælder til. Jeg er totalt ligeglad om hvorvidt der er 1000 ejere eller 1 ejer. Om vedkommende er nordjyde, sjællænder eller udenlandsk. Hvis blot jeg stadig er de lokale knægte rende rundt inde på banen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Jakobsen » 27. jan 2018, 23:35

Jeg synes måske folk er ret hurtige til at se rødt. Der er jo flere modeller og det er nok de færreste af os der ønsker en russer, araber eller hvad det kunne være købe klubben og pisse på alt, hvad vi står for. Jeg synes dog helt ærligt også, at det er ufatteligt at vi ikke får mere ud af vores opland og har flere stærke sponsorer/aktionærer. Det er godt vi ikke er de facto indspiste med avisen længere, men vi bør kunne få mere ud af at være flagskibet for en hel landsdel. Jeg vil faktisk gå så vidt som at sige, at det indtægsgrundlag AaB kører med er en underpræstation. Det interessante er hvordan vi finder en model der skaber flere midler for AaB. Det piner mig at se AaB på mange måder agere som var vi AC Horsens eller SIkeborg når det kommer til driften. Det bør ganske enkelt kunne gøres bedre.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Yankee » 28. jan 2018, 14:44

Jakobsen skrev:Jeg synes måske folk er ret hurtige til at se rødt. Der er jo flere modeller og det er nok de færreste af os der ønsker en russer, araber eller hvad det kunne være købe klubben og pisse på alt, hvad vi står for. Jeg synes dog helt ærligt også, at det er ufatteligt at vi ikke får mere ud af vores opland og har flere stærke sponsorer/aktionærer. Det er godt vi ikke er de facto indspiste med avisen længere, men vi bør kunne få mere ud af at være flagskibet for en hel landsdel. Jeg vil faktisk gå så vidt som at sige, at det indtægsgrundlag AaB kører med er en underpræstation. Det interessante er hvordan vi finder en model der skaber flere midler for AaB. Det piner mig at se AaB på mange måder agere som var vi AC Horsens eller SIkeborg når det kommer til driften. Det bør ganske enkelt kunne gøres bedre.
Rørende enig. Vi bør tage ved lære af de bedste af de sammenlignelige klubber - dvs. at vi skal selvfølgelig ikke sammenligne os med St. Pauli, FC København eller Hammarby - men vi skal lære med FCM og AGF, der lige nu er markant bedre på hhv. investor-relationer og sponsor-relationer. Jacob Nielsen har tiltrukket nogle enormt spændende partnerskaber til AGF, blandt andet en aftale med Dansk Supermarked, der er en milepæl på niveau med FCK's Carlsberg-aftale i sin tid. AGF får et fantastisk økonomisk grundlag på nogle lidt andre parametre end FCM, der ikke har så mange sponsorer, men til gengæld tiltrækker investorer og projektmagere.

Begge klubber er lige nu markant bedre end os til at skrabe penge sammen - og når de så samtidig også giver os massivt baghjul på næsten samtlige ungdomsårgange, er det vel på tide at lære lidt af de klubber i stedet for bare at pege fingre af dem.

Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Redwhite » 28. jan 2018, 15:56

Vi har jo en samlet økonomi der er bedre end både AGF og FCM på nuværende tidspunkt, omend vi ikke har deres indtægtsgrundlag og her er der plads til forbedring og nytænkning. Måske de sammen mangler i talentarbejdet som gør at begge klubber desværre rigtig nok på talentarbejdet er kørt forbi os, men fakta er også, at de ihvertfald investere mere i udvikling af talenter.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Dalbjerg » 29. jan 2018, 12:52

doukas skrev:Helt, helt helt enig. Selv drømme jeg om en excentrisk russer eller kineser med en flosset moral. Kæft det kunne være fedt.
Så kan vi også få gjort op med latterlige farve på vores trøjer, samt tyren ude foran stadion.. Helt ærligt.. Vi skal da have en bjørn eller en drage!!! Og så vil vi spille i grønne og lilla striber!

Besvar