Transfers i andre klubber

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2018, 14:48

Hanga skrev:
Buzz Killington skrev: Er det en seriøs forespørgsel eller er der en anden pointe? Hvis det er seriøst, hvilken del søger du understøttet?
Mon ikke det er fordi du skriver 60 mio. kr. nu og her hvor medierne skriver 75 mio. kr. + bonusser. Ifølge EB afhænger bonus bl.a. af at Palace undgår nedrykning, hvilket jeg anser som værende mere sandsynligt end det modsatte.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... ld/7020313

Men selv hvis det var 60 mio. kr. og ikke mere ville jeg stadig kalde det en meget flot handel.
Se indlæg til Patmand. Men det kan sagtens være det rigtige tal er 75, og hvis bonusser ikke afhænger af Sørloths egne præstationer er det bestemt sandsynligt at den handel sætter den klar rekord. Jeg var for hurtig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 3. feb 2018, 09:32

Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Tyskeren skrev:14 mil for Novak - 40 mil for Nissen - 135 mil for Sørloth... Man må tage hatten af for FCM! Køber billigt og sælger dyrt..

Mæhle - 7,5 mil :innocent:
De har fået 60 mio for Sørloth. Ligesom med videresalgsklausuler og den slags, er der ingen garanti for at han forrentes yderligere. Når hvis han flopper totalt, så er der ikke en krone mere at hente. Desuden ryger 10% videre til Groningen, så vi er ved at være nede på 54 mio. Bare lige for at få den del på plads før der - som i medierne - bliver skreget transerrekord (ikke at Groningens klausul påvirker om det er en rekord eller ej).
Kilde/dokumentation - tak.
Er det en seriøs forespørgsel eller er der en anden pointe? Hvis det er seriøst, hvilken del søger du understøttet?
Det er skam en seriøs forespørgsel. "De har fået 60 mio for Sørloth". Det ligner unægteligt at du har indgående kendskab til det nøjagtige beløb, derfor spørger jeg blot; hvem er din (troværdige) kilde?
Jeg har på fornemmelsen at du ikke er oprigtig, og at du søger en provokation. Jeg vil mægtigt gerne diskutere rygter og kilder, i den oprettede tråd hvis du brænder inde med noget. Hvis min fornemmelse tager fejl, så må du undskylde. Angående prisen, så tager jeg udgangspunkt transfermarkts tal (58 mio. jf. nuværende eurokurs). Jeg mindes også at have læst det andetsteds. Mit kendskab er ikke mere indgående end som så og jeg har ingen interesse i at fremstå som en med kilder i FCM eller agentverdenen. Håber du kan bruge mit svar.
Der ligger såmænd blot det i det at den samlede danske presse rapporterer om et betydeligt højere beløb. Derfor syntes det relevant at du afslørede din kilde. Det er så transfermarkt.

Jeg tror egentlig ikke transfermarkt har det store indblik i danske transfers, slet ikke i forhold til de andre danske medier.

FCM mener selv at vinterens transfervindue kommer til at indbringe dem kr. 200 mio. Jeg syntes det er et fuldstændigt vildt beløb. Et eller andet kan de sgu i FCM med at udvikle spillere som udenlandske klubber er parat til at betale dyrt for.
AaB fik ca. kr. 30 mio. i klubkassen for Bassogog, bare for at sætte det lidt i perspektiv.

Der kan være andre forhold i FCM man ikke bryder sig om, men jeg syntes ikke man skal tale en rekord transfer ned på den måde.
Sørloths nærmeste konkurrent har lige brækket ankelen. Jeg tror såmænd nok en væsentlig del, hvis ikke alle, af de bonusser kommer til udbetaling. Det lader til FCM finder det overvejende sandsynligt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af frederikshavneren » 3. feb 2018, 11:32

Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
De har fået 60 mio for Sørloth. Ligesom med videresalgsklausuler og den slags, er der ingen garanti for at han forrentes yderligere. Når hvis han flopper totalt, så er der ikke en krone mere at hente. Desuden ryger 10% videre til Groningen, så vi er ved at være nede på 54 mio. Bare lige for at få den del på plads før der - som i medierne - bliver skreget transerrekord (ikke at Groningens klausul påvirker om det er en rekord eller ej).
Kilde/dokumentation - tak.
Er det en seriøs forespørgsel eller er der en anden pointe? Hvis det er seriøst, hvilken del søger du understøttet?
Det er skam en seriøs forespørgsel. "De har fået 60 mio for Sørloth". Det ligner unægteligt at du har indgående kendskab til det nøjagtige beløb, derfor spørger jeg blot; hvem er din (troværdige) kilde?
Jeg har på fornemmelsen at du ikke er oprigtig, og at du søger en provokation. Jeg vil mægtigt gerne diskutere rygter og kilder, i den oprettede tråd hvis du brænder inde med noget. Hvis min fornemmelse tager fejl, så må du undskylde. Angående prisen, så tager jeg udgangspunkt transfermarkts tal (58 mio. jf. nuværende eurokurs). Jeg mindes også at have læst det andetsteds. Mit kendskab er ikke mere indgående end som så og jeg har ingen interesse i at fremstå som en med kilder i FCM eller agentverdenen. Håber du kan bruge mit svar.
Der ligger såmænd blot det i det at den samlede danske presse rapporterer om et betydeligt højere beløb. Derfor syntes det relevant at du afslørede din kilde. Det er så transfermarkt.

Jeg tror egentlig ikke transfermarkt har det store indblik i danske transfers, slet ikke i forhold til de andre danske medier.

FCM mener selv at vinterens transfervindue kommer til at indbringe dem kr. 200 mio. Jeg syntes det er et fuldstændigt vildt beløb. Et eller andet kan de sgu i FCM med at udvikle spillere som udenlandske klubber er parat til at betale dyrt for.
AaB fik ca. kr. 30 mio. i klubkassen for Bassogog, bare for at sætte det lidt i perspektiv.

Der kan være andre forhold i FCM man ikke bryder sig om, men jeg syntes ikke man skal tale en rekord transfer ned på den måde.
Sørloths nærmeste konkurrent har lige brækket ankelen. Jeg tror såmænd nok en væsentlig del, hvis ikke alle, af de bonusser kommer til udbetaling. Det lader til FCM finder det overvejende sandsynligt.
Fcm har etableret sig som tophold og spiller europæisk hver eneste sæson, det alene er med til at gøre spillerne dyrere.
Når en klub har sat barren højt ift. transfers så bliver det nemmere at sælge dyrt næste gang, Ajax eksempelvis sælger altid deres spillere for en formue. Derudover så har Fcm altså nogle succeshistorier at fremvise, Reid, Kjær og Sisto gør det rigtig godt i de to stærkeste europæiske ligaer.
Til sammenligning spiller Lucas A. som her på sitet blev hypet til det største talent siden Grønkjær i en schweizisk midterklub.

Sorry to say men Fcm har overhalet os totalt og spørgsmålet er om de nogensinde ser sig tilbage igen. Der må være nogle bestyrelser i Århus/Aalborg som må reflektere over hvordan det er lykkedes for en landsbyklub at sætte de jyske mastodonter til vægs.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 4. feb 2018, 14:19

Man får som udgangspunkt altid et ordentligt svar, også selvom vi ikke altid er enige. På den uge der fulgte skete der et par ting der måske kan være med til at nuancere det hele lidt.
AaB blev politianmeldt af Finanstilsynet og FCM solgte spillere for ca. 200 millioner.
Pastorius skrev:
Patmand skrev: Sugardaddies? Hvad kalder du de mennesker der har smidt penge efter AaB? Jeg kan ærlig talt ikke se forskellen på det punkt og det har jeg før luftet.
De folk der (senest) har smidt penge i AaB, har for det første smidt en markant mindre mængde, bygget på at de ikke forventer at smide dem væk, men derimod skabe et fundament for en bæredygtig fodboldklub.

Det er der mange før dem der har sagt, men forskellen er at de i nu 4 år har levet fuldstændig op til det de sagde de ville gøre (økonomisk).

Kan du ikke se forskellen?
Jeg kan sagtens se forskellen i den valgte strategi. Jeg er slet ikke overbevist om, at Benham har som mål at smide penge væk.
Jeg tror slet ikke han har et romantisk forhold til den danske Superliga, og derfor tror jeg han ser på det som en investering.

Han har tydeligvis valgt en anden strategi end den vi har i AaB. En strategi der har som mål at holde FCM i toppen af ligaen. Det må være hans tanke, at det umiddelbart giver det bedste afkast.

Jeg vil prøve ikke at gøre mig til dommer og udråbe en vinder. Men jeg tror aldrig AaB kommer til at spille med om guldet med den nuværende strategi (og sportsdirektør).

Uden at kunne sidestille det med med nationaløkonomi, så valgte USA en helt anden strategi end EU til at få økonomien på fode igen efter finanskrisen. EU forsøgte sig med at spare sig igennem. USA kom væsentligt hurtigere tilbage i sporet.
Pastorius skrev:
Patmand skrev: Har FCM endelig overhalet os i at brænde penge af eller er vi stadig i førertrøjen?
Jeg har ikke talt efter, men det nuværende AaB er i en helt anden forfatning.
Også uden at tælle efter så tror jeg de 200 mio. definitivt gør at FCM slår AaB på økonomien.
Pastorius skrev:
Patmand skrev:Man kunne jo tilsvarende sige at de fleste af AaB's mesterskaber er baseret på overforbrug.
Nej, halvdelen. I hvert fald hvis man mener ekstremt, ubæredygtigt overforbrug. Måske kunne man endda argumentere for at mesterskabet i 99 også byggede på en investering, der ikke udelukkende var baseret på varm luft.
Igen må jeg bringe de 200 mio. kroner på banen. FCM ligger nummer et, har lige lavet 200 mio. på spillersalg og ikke købt dyre erstatninger. Det kan bestemt ikke kaldes ubæredygtigt overforbrug.
Man skal huske at give en strategi chancen for at vise sit værd.
Pastorius skrev:
Patmand skrev:Du mener ikke FCM har været dygtige til at producere danske og udenlandske talenter på stribe? Og få dem solgt godt.
Jeg mener det er irrelevant
Fair nok. Jeg syntes det er relevant, i hvert fald når man ser den vej FCM har valgt for at kunne holde sig i toppen af dansk fodbold.
Pastorius skrev:
Patmand skrev:Du mener simpelthen der er noget "forkert" i den måde FCM er lykkedes med at nå top-4 i 13 af 18 sæsoner?
Ja - det fremkalder ingen som helst respekt herfra.
Igen - det kan jeg blot tage til efterretning. Jeg syntes deres resultater taler for sig selv.
Pastorius skrev:
Patmand skrev:Og hvor ligger AaB på forkerhedsskalaen? Er vi lige et mulehår foran i etiktabellen?
Vi er i en helt anden verden pt. og det har vi næsten altid været - fraregnet PS-æraen.
AaB er i mellemtiden blevet politianmeldt af Finanstilsynet.

Verden er omskiftelig.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af jonas386 » 4. feb 2018, 17:37

Patmand skrev: AaB er i mellemtiden blevet politianmeldt af Finanstilsynet.

Verden er omskiftelig.
Hvad er det konkret AaB er blevet meldt for? Og hvordan har det gavnet os? Formuleret på en anden måde, har vi draget fordel af, at bryde reglerne (der har resulteret i en anmeldelse)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af alithebeast » 4. feb 2018, 17:44

jonas386 skrev:
Patmand skrev: AaB er i mellemtiden blevet politianmeldt af Finanstilsynet.

Verden er omskiftelig.
Hvad er det konkret AaB er blevet meldt for? Og hvordan har det gavnet os? Formuleret på en anden måde, har vi draget fordel af, at bryde reglerne (der har resulteret i en anmeldelse)
Nej.
Hader København!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 5. feb 2018, 08:02

jonas386 skrev:
Patmand skrev: AaB er i mellemtiden blevet politianmeldt af Finanstilsynet.

Verden er omskiftelig.
Hvad er det konkret AaB er blevet meldt for? Og hvordan har det gavnet os? Formuleret på en anden måde, har vi draget fordel af, at bryde reglerne (der har resulteret i en anmeldelse)
Så når vi taler etik og god moral, så har det betydning om man opnår en større fordel ved at bryde loven/reglerne?

Den tankegang kan jeg ikke helt følge.

Er det 9 år siden FCM ophørte med at hente spillere under 18 år til deres akademi?
En praksis der i årevis var godkendt af DBU.

Min pointe er hvis de måtte have brudt nogle regler for ca. 10 år siden, er vi så ikke allesammen kommet videre?
Man kan da ikke blive ved med at henvise til den slags og påstå det har indflydelse på deres nuværende succes.

Vi har i nyere tid haft skandalen omkring de tidligere KMD bygninger, ikke overholdt overenskomsten der medførte en kæmpe efterregning og nu senest en politianmeldelse fra Finanstilsynet.
Jeg syntes blot man skal være varsom med at pege fingre af andre i forsøget på at fremstå som moralens vogtere.

EDIT: indlæg redigeret pga. politisk indhold (Debatjuntaen)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af jonas386 » 5. feb 2018, 19:54

Patmand skrev: Så når vi taler etik og god moral, så har det betydning om man opnår en større fordel ved at bryde loven/reglerne?

Den tankegang kan jeg ikke helt følge.
Selvfølgelig er motiv da en væsentlig del, når der diskuteres etik/moral. Det kan (sådan helt principielt) godt være etisk korrekt at bryde en regel. I visse tilfælde kan det endda være etisk mere korrekt end at overholde en given regel.
Du kan jo godt handle etisk korrekt, men blot være inkompetent.

* Bare lige for at få det på plads, så mener jeg helt generelt i ovenstående indlæg, og ikke nødvendigvis i henhold til FCM/AaB/FCK/etc
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af frederikshavneren » 13. jun 2018, 07:11

Bold.dk. melder Okosun på vej til FC Muuh.
Det bliver en kæmpe udfordring når modstanderne skal håndtere det midtjyske luftvåben bestående af spillere som Okosun, Onauchu, Kian H., Sviasjenko, B. Sanneh mv., læg dertil at de har en super server i J. Poulsen :S
Det ligner godt nok en ulige kamp for tæt på alle Superliga klubber.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af 634 » 14. jun 2018, 15:53

frederikshavneren skrev:
13. jun 2018, 07:11
Bold.dk. melder Okosun på vej til FC Muuh.
Det bliver en kæmpe udfordring når modstanderne skal håndtere det midtjyske luftvåben bestående af spillere som Okosun, Onauchu, Kian H., Sviasjenko, B. Sanneh mv., læg dertil at de har en super server i J. Poulsen :S
Det ligner godt nok en ulige kamp for tæt på alle Superliga klubber.
Endnu et tilskuer uvenligt tiltag i superligaen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Dalbjerg » 25. jun 2018, 12:35

Og Brøndby sætter tæring efter næring igen igen...

Jaja, man må bare sige, at der er tre klubber, som er i deres egen liga, hvad angår budget.. FCK som følge af deres forretninger og FCM og BIF pga. sugardaddy (FCM har dog solgt godt, men stadigvæk..)

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 28. jun 2018, 15:04

PSE, som står bag FCK, har solgt fitness.dk for 100 mio. kr. efter at have købt det for 300 mio. kr. i 2006.

Det er AaB lignende afkast på investeringerne.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af frederikshavneren » 28. jun 2018, 15:32

Bold.dk skriver at FC Muuh har afvist flere bud fra Anderlecht på B. Sanneh, det seneste bud på 35 mill. kr. Mediet skriver at midtjyderne forlanger i omegnen af 50 mill. kr.

Fcm er en træls klub men man må gi' dem at de er vildt dygtige til at hente enorme transfersummer, om man kan li' det eller ej så har de distanceret os totalt økonomisk (og sportsligt) :@

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 28. jun 2018, 16:53

frederikshavneren skrev:
28. jun 2018, 15:32
Bold.dk skriver at FC Muuh har afvist flere bud fra Anderlecht på B. Sanneh, det seneste bud på 35 mill. kr. Mediet skriver at midtjyderne forlanger i omegnen af 50 mill. kr.

Fcm er en træls klub men man må gi' dem at de er vildt dygtige til at hente enorme transfersummer, om man kan li' det eller ej så har de distanceret os totalt økonomisk (og sportsligt) :@
Yup, men forstår ikke at andre klubber (inklusiv AaB), ikke hentede Sanneh, selv da han kostede 4-5 mio kr. fordi kontrakten var lidt længere. Jeg er ikke den store scout, men det var så tydeligt, at han bare skulle pudses lidt på, for at blive langt mere værd.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2018, 15:07

'Damen' vender tilbage til FCK. N'Doye er blevet 33 år så det ligner en transfer der kan blive fugl eller fisk

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2018, 16:51

frederikshavneren skrev:
2. jul 2018, 15:07
'Damen' vender tilbage til FCK. N'Doye er blevet 33 år så det ligner en transfer der kan blive fugl eller fisk
Jeg tænker mest af alt på den gang, hvor de blev desperate og hentede bedagede Ulrik Laursen og Jose Junior i et forsøg på at indhente os.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jul 2018, 18:27

Der er vel ingen klubber, som har oprustet synderligt mere på transfermarkedet end os ? Her en uge før første kamp.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 6. jul 2018, 19:50

FlæskeFrank skrev:
6. jul 2018, 18:27
Der er vel ingen klubber, som har oprustet synderligt mere på transfermarkedet end os ? Her en uge før første kamp.
Altså top tre økonomisk - FCM, FCK og Brøndby - var vel tilsammen brugt 100 mio. allerede.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jul 2018, 19:59

Men der er vel ingen hold, hvor man tænker de ser sportslig væsentlig stærkere ud end de gjorde for en måned siden.

At der er nogle som har brugt mange penge og nogle som har fået mange penge ind tæller jo ikke når holdene løber på banen om en uge. Det kan sagtens betyde noget, når guldet skal fordeles om 1 års tid. Men kun den korte bane mener jeg ikke, at der nogle hold som er stukket afsted.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 7. jul 2018, 09:45

FlæskeFrank skrev:
6. jul 2018, 18:27
Der er vel ingen klubber, som har oprustet synderligt mere på transfermarkedet end os ? Her en uge før første kamp.
AaB har gjort absolut ingenting, udover at lade en lejeaftale med Rolim løbe ud.
Samtlige andre klubber har været aktive i dette transfervindue, så jeg er ikke helt med på om det er et sarkastisk indspark.

Besvar