Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Forza » 5. feb 2018, 12:04

Rinne
Pallesen - Kasper P - Okore - Blå
Wurtz - Risgård/Lesniak
Kusk - Flores - Rolim
Safranko

Jeg tror desværre det er utopi at MW tør spille så "offensivt".
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Yankee » 5. feb 2018, 12:30



Sådan ville jeg stille op. Ligesom Brøndby. Højt pres, massiv sideforskydning og en masse direkte bolde til vores to angribere.

Begge vores angribere er direkte typer ligesom Pukki og Wilczek. Safranko skal have høje bolde og indlæg og Pohl skal have bolde, han kan ligge og jagte i bagrummet. Der er ingen af dem, der passer til en possessionstrategi.

Samtidig har vi en type som Flores, der er ufarlig på den sidste tredjedel, men dygtig til at sætte spillet dybt i banen. Han får Nørgaard-rollen og så er Kusk vores Mukhtar. Børsting og Würtz er to af de bedste presspillere i ligaen og passer perfekt i en spillestil, hvor vi gør rummene små for modstanderen med stærkt genpres, høj bagkæde og sideforskydning.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Spanky » 5. feb 2018, 12:39

Forza skrev:Rinne
Pallesen - Kasper P - Okore - Blå
Wurtz - Risgård/Lesniak
Kusk - Flores - Rolim
Safranko

Jeg tror desværre det er utopi at MW tør spille så "offensivt".
Hvorfor tror du det er otopi?

Pga. af småskavanker har det jo ikke været muligt i de sidste træningskampe her i opstarten at stille med ovenstående fra start.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af le Cid » 5. feb 2018, 12:52

Yankee skrev:

Sådan ville jeg stille op. Ligesom Brøndby. Højt pres, massiv sideforskydning og en masse direkte bolde til vores to angribere.

Begge vores angribere er direkte typer ligesom Pukki og Wilczek. Safranko skal have høje bolde og indlæg og Pohl skal have bolde, han kan ligge og jagte i bagrummet. Der er ingen af dem, der passer til en possessionstrategi.

Samtidig har vi en type som Flores, der er ufarlig på den sidste tredjedel, men dygtig til at sætte spillet dybt i banen. Han får Nørgaard-rollen og så er Kusk vores Mukhtar. Børsting og Würtz er to af de bedste presspillere i ligaen og passer perfekt i en spillestil, hvor vi gør rummene små for modstanderen med stærkt genpres, høj bagkæde og sideforskydning.
Det kunne da være ret interessant, men jeg tror simpelthen ikke på, at Klitten bliver smidt ind fra start ved første lejlighed. Mon ikke han skal sluses langsomt ind - det er trods alt en plads, hvor vi har rigeligt med andre alternativer.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af raekkeettre » 5. feb 2018, 13:08

Yankee skrev:

Sådan ville jeg stille op. Ligesom Brøndby. Højt pres, massiv sideforskydning og en masse direkte bolde til vores to angribere.

Begge vores angribere er direkte typer ligesom Pukki og Wilczek. Safranko skal have høje bolde og indlæg og Pohl skal have bolde, han kan ligge og jagte i bagrummet. Der er ingen af dem, der passer til en possessionstrategi.

Samtidig har vi en type som Flores, der er ufarlig på den sidste tredjedel, men dygtig til at sætte spillet dybt i banen. Han får Nørgaard-rollen og så er Kusk vores Mukhtar. Børsting og Würtz er to af de bedste presspillere i ligaen og passer perfekt i en spillestil, hvor vi gør rummene små for modstanderen med stærkt genpres, høj bagkæde og sideforskydning.
Jeg har lidt svært ved at se Kusk ude, eller hvad tænker du her?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af le Cid » 5. feb 2018, 13:59

raekkeettre skrev:Jeg har lidt svært ved at se Kusk ude, eller hvad tænker du her?
Mon ikke han tænker Kusk centralt bag de to angrivere - som på hans opstilling?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Maglau » 5. feb 2018, 14:55

Forza skrev:Rinne
Pallesen - Kasper P - Okore - Blå
Wurtz - Risgård/Lesniak
Kusk - Flores - Rolim
Safranko

Jeg tror desværre det er utopi at MW tør spille så "offensivt".
Jeg så hellere vi rykkede de 3 frem i forreste række med Risgaard bag dem og både Lesniak og Wurtz som DM. Safranko er så helt og aldeles ufarlig og smider alt får meget væk
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Forza » 5. feb 2018, 14:59

Spanky skrev:
Forza skrev:Rinne
Pallesen - Kasper P - Okore - Blå
Wurtz - Risgård/Lesniak
Kusk - Flores - Rolim
Safranko

Jeg tror desværre det er utopi at MW tør spille så "offensivt".
Hvorfor tror du det er otopi?

Pga. af småskavanker har det jo ikke været muligt i de sidste træningskampe her i opstarten at stille med ovenstående fra start.
Jeg tænker det er utopi fordi MW i hele sin tid i AaB har foretrukket defensive dyder fremfor de offensive. Ofte har vi set at den defensive tilgang har kvalt alt offensivt kraft på banen for os.

Rolim er således ofte blevet droppet pga. mangel på kondi/ïkke kræfter til tilbageløb.
Risgård er konsekvent blevet droppet fordi MW foretrækker to 6'ere uden evner med bolden.
Safranko løber som en pisket samtlige kampe igennem og jagter bolde alle andre steder end i feltet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Forza » 5. feb 2018, 15:00

Maglau skrev:
Forza skrev:Rinne
Pallesen - Kasper P - Okore - Blå
Wurtz - Risgård/Lesniak
Kusk - Flores - Rolim
Safranko

Jeg tror desværre det er utopi at MW tør spille så "offensivt".
Jeg så hellere vi rykkede de 3 frem i forreste række med Risgaard bag dem og både Lesniak og Wurtz som DM. Safranko er så helt og aldeles ufarlig og smider alt får meget væk
Jeg syntes vi har brug for en "rigtig" angriber på banen og Safranko har scoret en del i venskabskampene. Samtidig har Pohl været elendig.

Men jeg kan på sin vis godt følge dig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Kenneth K » 5. feb 2018, 15:19

Yankees opstilling er efter min mening trådens mest interessante, og også den som umiddelbart passer bedst til vores materiale og spillernes individuelle kvaliteter. Desværre ligger den bare meget langt fra nogle af de taktiske tiltag, Wieghorst har prøvet af - hvad end vi snakker trænings-, turnerings- eller pokalkampe. Så det kommer most likely ikke til at ske, men det bør være noget der overvejes. Man kunne jo evt. begynde at indfase det, når grundspillet er færdigt, for ligemeget om vi havner i eller udenfor top-6, så er vi ikke i nærheden af hverken medaljer eller i fare for at rykke ned. Der venter med andre ord endnu et halvkedeligt forår for AaB.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Brodernumsi » 5. feb 2018, 16:21

Kenneth K skrev:Yankees opstilling er efter min mening trådens mest interessante, og også den som umiddelbart passer bedst til vores materiale og spillernes individuelle kvaliteter. Desværre ligger den bare meget langt fra nogle af de taktiske tiltag, Wieghorst har prøvet af - hvad end vi snakker trænings-, turnerings- eller pokalkampe. Så det kommer most likely ikke til at ske, men det bør være noget der overvejes. Man kunne jo evt. begynde at indfase det, når grundspillet er færdigt, for ligemeget om vi havner i eller udenfor top-6, så er vi ikke i nærheden af hverken medaljer eller i fare for at rykke ned. Der venter med andre ord endnu et halvkedeligt forår for AaB.
Jeg er måske lidt A-4, men hellere et kedeligt forår, end chance for at rykke ned...imo.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Spanky » 5. feb 2018, 16:47

Forza skrev:
Spanky skrev:
Forza skrev:Rinne
Pallesen - Kasper P - Okore - Blå
Wurtz - Risgård/Lesniak
Kusk - Flores - Rolim
Safranko

Jeg tror desværre det er utopi at MW tør spille så "offensivt".
Hvorfor tror du det er otopi?

Pga. af småskavanker har det jo ikke været muligt i de sidste træningskampe her i opstarten at stille med ovenstående fra start.
Jeg tænker det er utopi fordi MW i hele sin tid i AaB har foretrukket defensive dyder fremfor de offensive. Ofte har vi set at den defensive tilgang har kvalt alt offensivt kraft på banen for os.

Rolim er således ofte blevet droppet pga. mangel på kondi/ïkke kræfter til tilbageløb.
Risgård er konsekvent blevet droppet fordi MW foretrækker to 6'ere uden evner med bolden.
Safranko løber som en pisket samtlige kampe igennem og jagter bolde alle andre steder end i feltet.
Jeg er med på at vi i løbet af efteråret havde et stort behov for at stabilisere os defensivt og MW derfor foretrak løbestærke og defensivt indstillede spillere. Jeg er dog ikke klar til at følge det korstog, som har fundet sted i specielt træningskamp-tråden her i weekenden mod MW. Det eneste som jeg/vi umiddelbart kan konkludere ud fra opstarten og træningskampene er, at vi er tilbage i en 4 backkæde fremfor 3 mand i bagkæden. Og at kampen om højre back lader til at være tættere end i efteråret.

Hvad angår de nævnte spillere du lister op, så var det jo tydeligt for enhver, at Rolim var i dårlig form hele efteråret. Risgård var heller ikke i nærheden af hans normale høje niveau og var samtidig en del småskadet i efteråret. Bedømmelsen af Safranko er jeg enig i. Det er ikke for at forsvare MW, men mulighederne offensivt var ret begrænset i efteråret.

Derimod har MW anderledes flere kort på hånden offensivt her til foråret - og jeg vil bestemt ikke konkludere allerede nu, at MW spiller mange defensive og løbestærke spillere på bekostning af offensive typer. På grund af diverse småskavanker i opstarten har han ikke haft mulighed for at køre hele det offensive kavaleri i stilling på samme tid i træningskampene.

Jeg kunne godt forestille mig vi stiller således op på lørdag:

Rinne
PK/Pallesen, Kasper P., Okore, Blåbjerg
Würtz, Lesniak
Kusk, Flores/Risgård, Rolim/Børsting
Safranko/Pohl

Ovenstående ser jeg som en fornuftig opstilling ud fra, hvilke kort MW har og hvor de enkelte spillere står.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 5. feb 2018, 18:23

FIDEL skrev:
Pollack2 skrev:
Funky skrev:Nu lød Wieghorst ikke specielt begejstret for indsatsen i dag, så det kan evt. rykke lidt ved, hvor meget han har lyst til at gentage 'succesen'. Jeg hæfter mig ved, hvor begejstret han i stedet lød for Flores på en central plads efter Sparta-kampen. Så jeg tror det kan blive:

Rinne
PK eller Pallesen - Okore - KP - Blåbjerg
Kusk - Wurtz - Lesniak - Børsting eller Rolim
Flores
Safranko eller Pohl

Jeg hælder mest til alle 3 "eller"-alternativer, men det er måske alligevel offensivt nok at starte ud...
Har Palle tabt en stensikker startplads hen over vinteren til PK? Det er godt nok ikke særlig lovende for hans udvikling og for en relativt dyr spiller...
Jeg synes faktisk det er fint, og viser bare, at der er konkurrence om at starte inde,hvilket skærper spillerne.

Vi skal efter min mening starte med Flores centralt, men jeg er bekymret for Blåbjerg på vb. Han er dælme ringe derude.
Hvis PK er konkurrence nok til en spiller, man har betalt så meget for, så må det siges at være et gigantisk flop.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 5. feb 2018, 18:52

I øvrigt håber jeg, at alle I, der tager til Silkeborg, hver og én vil synge "Kasper Kusk - Aalborg elsker dig!" højere end I nogensinde har gjort før. Han skal så meget mærke, at han er kommet hjem.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Kovacs » 5. feb 2018, 20:09

BassogogsVen skrev:I øvrigt håber jeg, at alle I, der tager til Silkeborg, hver og én vil synge "Kasper Kusk - Aalborg elsker dig!" højere end I nogensinde har gjort før. Han skal så meget mærke, at han er kommet hjem.
Lad nu lige manden præstere noget som helst igen, før der skal synges kærlighedssange til ham.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af FIDEL » 5. feb 2018, 20:16

Kovacs skrev:
BassogogsVen skrev:I øvrigt håber jeg, at alle I, der tager til Silkeborg, hver og én vil synge "Kasper Kusk - Aalborg elsker dig!" højere end I nogensinde har gjort før. Han skal så meget mærke, at han er kommet hjem.
Lad nu lige manden præstere noget som helst igen, før der skal synges kærlighedssange til ham.
Nej da. Han skal da bare ha Max støtte.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af alithebeast » 5. feb 2018, 20:16

Kovacs skrev:
BassogogsVen skrev:I øvrigt håber jeg, at alle I, der tager til Silkeborg, hver og én vil synge "Kasper Kusk - Aalborg elsker dig!" højere end I nogensinde har gjort før. Han skal så meget mærke, at han er kommet hjem.
Lad nu lige manden præstere noget som helst igen, før der skal synges kærlighedssange til ham.
Enig.
Hader København!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Kenneth K » 5. feb 2018, 20:24

Brodernumsi skrev:
Kenneth K skrev:Yankees opstilling er efter min mening trådens mest interessante, og også den som umiddelbart passer bedst til vores materiale og spillernes individuelle kvaliteter. Desværre ligger den bare meget langt fra nogle af de taktiske tiltag, Wieghorst har prøvet af - hvad end vi snakker trænings-, turnerings- eller pokalkampe. Så det kommer most likely ikke til at ske, men det bør være noget der overvejes. Man kunne jo evt. begynde at indfase det, når grundspillet er færdigt, for ligemeget om vi havner i eller udenfor top-6, så er vi ikke i nærheden af hverken medaljer eller i fare for at rykke ned. Der venter med andre ord endnu et halvkedeligt forår for AaB.
Jeg er måske lidt A-4, men hellere et kedeligt forår, end chance for at rykke ned...imo.
Jovist, jovist. Sådan har jeg det også, men det ændrer dog ikke på, at der gås et "gratis" forår i møde, hvor der kan være mulighed for at eksperimentere - og/eller se fremad, i stedet for at dvæle ved et spilkoncept, som har ladet en del tilbage at ønske. Det var såmænd mere pointen i det.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Hanga » 5. feb 2018, 20:26

BassogogsVen skrev:I øvrigt håber jeg, at alle I, der tager til Silkeborg, hver og én vil synge "Kasper Kusk - Aalborg elsker dig!" højere end I nogensinde har gjort før. Han skal så meget mærke, at han er kommet hjem.
Kommet hjem.
Kommet hjem.
Kasper Kusk er kommet hjem.

Bare et forslag hvis man vil prøve noget andet end den meget anvendte "Aalborg elsker dig" sang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af le Cid » 6. feb 2018, 08:27

Hanga skrev:
BassogogsVen skrev:I øvrigt håber jeg, at alle I, der tager til Silkeborg, hver og én vil synge "Kasper Kusk - Aalborg elsker dig!" højere end I nogensinde har gjort før. Han skal så meget mærke, at han er kommet hjem.
Kommet hjem.
Kommet hjem.
Kasper Kusk er kommet hjem.

Bare et forslag hvis man vil prøve noget andet end den meget anvendte "Aalborg elsker dig" sang.
På denne melodi? :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar