Træningskampe vinteren 2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Hanga » 5. feb 2018, 23:09

Martino skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev: PK startede sæsonen med at være skadet. Da Pallesen så var ude til sidst gjorde han det fint.
Helt enig. Patrick er en driftsikker spiller og hvis han kan ramme sit 2014-niveau, så er han markant bedre end hvad Pallesen nogensinde bliver.
What! Kunne ikke være mere uenig.
Kristoffer Pallesen - 1 mål og 5 assist i 129 kampe som højre back (heraf en god portion i 1. division)
Patrick Kristensen - 2 mål og 9 assist i 87 kampe som højreback.

Ikke at statistik viser det fulde billede, men det er jo ikke ligefrem prangende for en back der skulle gå for at være god offensivt.

I min optik er ingen af dem spillere, der kan løfte AaBs sportslige niveau. Der stadig et stort hul efter Dalsgaard.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Jakobsen » 5. feb 2018, 23:18

Hanga skrev:
Martino skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev: PK startede sæsonen med at være skadet. Da Pallesen så var ude til sidst gjorde han det fint.
Helt enig. Patrick er en driftsikker spiller og hvis han kan ramme sit 2014-niveau, så er han markant bedre end hvad Pallesen nogensinde bliver.
What! Kunne ikke være mere uenig.
Kristoffer Pallesen - 1 mål og 5 assist i 129 kampe som højre back (heraf en god portion i 1. division)
Patrick Kristensen - 2 mål og 9 assist i 87 kampe som højreback.

Ikke at statistik viser det fulde billede, men det er jo ikke ligefrem prangende for en back der skulle gå for at være god offensivt.

I min optik er ingen af dem spillere, der kan løfte AaBs sportslige niveau. Der stadig et stort hul efter Dalsgaard.
Tjaeh, jeg tror nu måske godt Pallesen kunne bygge på sit spil. Typemæssigt er han et bedre csst end PK, men han har slet ikke været så prominent som han burde. Dog må man være fair og huske han var skadet et stykke tid.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Buzz Killington » 6. feb 2018, 10:12

Hanga skrev:
Martino skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev: PK startede sæsonen med at være skadet. Da Pallesen så var ude til sidst gjorde han det fint.
Helt enig. Patrick er en driftsikker spiller og hvis han kan ramme sit 2014-niveau, så er han markant bedre end hvad Pallesen nogensinde bliver.
What! Kunne ikke være mere uenig.
Kristoffer Pallesen - 1 mål og 5 assist i 129 kampe som højre back (heraf en god portion i 1. division)
Patrick Kristensen - 2 mål og 9 assist i 87 kampe som højreback.

Ikke at statistik viser det fulde billede, men det er jo ikke ligefrem prangende for en back der skulle gå for at være god offensivt.

I min optik er ingen af dem spillere, der kan løfte AaBs sportslige niveau. Der stadig et stort hul efter Dalsgaard.
Stats er naturligvis relevante, men i forhold til vores spil, er Palle i mine en vigtigere spiller IMO. PK er fornuftig i forhold til at holde det defensive udgangspunkt og hans defensive forudseenhed er vigtig og kompenserer i nogen grad for hans manglende topfart sammenlignet med Palle. Men, han er ikke en spiller der kan bringe et stående forsvar i ubalance. Pallesen står højt, tager løbene bagom forsvaret, og formår med sin fart at runde sin direkte modstander, når han får lov. Vi har et hold med mange udfordringsudfordrede mellemrumsspillere, så vi har brug for nogle spillere der kan skabe ubalance hos modstanderen. Det kan PK per min erfaring slet ikke. Vi skal skabe plads til Kusk, og så nytter det ikke at backen bliver tilbage. Han skal være en modstanderen skal forholde sig til.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af gravballe » 6. feb 2018, 10:13

Hanga skrev:
Martino skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev: PK startede sæsonen med at være skadet. Da Pallesen så var ude til sidst gjorde han det fint.
Helt enig. Patrick er en driftsikker spiller og hvis han kan ramme sit 2014-niveau, så er han markant bedre end hvad Pallesen nogensinde bliver.
What! Kunne ikke være mere uenig.
Kristoffer Pallesen - 1 mål og 5 assist i 129 kampe som højre back (heraf en god portion i 1. division)
Patrick Kristensen - 2 mål og 9 assist i 87 kampe som højreback.

Ikke at statistik viser det fulde billede, men det er jo ikke ligefrem prangende for en back der skulle gå for at være god offensivt.

I min optik er ingen af dem spillere, der kan løfte AaBs sportslige niveau. Der stadig et stort hul efter Dalsgaard.
Jeg husker nu Kristoffer Pallesen som at være kommet frem til en masse gode ting, langt mere offensiv trudsel end PK der bare spiller lidt til siden i 9 ud af 10 gange.

Mon ikke Kristoffer Pallesens statestikker havde været lidt bedre, hvis vi havde haft en angriber der kunne lave mål? Pohl har jo alene været skyld i 10-15 direktører so far.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Gnu » 6. feb 2018, 11:08

gravballe skrev:
Hanga skrev:
Martino skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev: PK startede sæsonen med at være skadet. Da Pallesen så var ude til sidst gjorde han det fint.
Helt enig. Patrick er en driftsikker spiller og hvis han kan ramme sit 2014-niveau, så er han markant bedre end hvad Pallesen nogensinde bliver.
What! Kunne ikke være mere uenig.
Kristoffer Pallesen - 1 mål og 5 assist i 129 kampe som højre back (heraf en god portion i 1. division)
Patrick Kristensen - 2 mål og 9 assist i 87 kampe som højreback.

Ikke at statistik viser det fulde billede, men det er jo ikke ligefrem prangende for en back der skulle gå for at være god offensivt.

I min optik er ingen af dem spillere, der kan løfte AaBs sportslige niveau. Der stadig et stort hul efter Dalsgaard.
Jeg husker nu Kristoffer Pallesen som at være kommet frem til en masse gode ting, langt mere offensiv trudsel end PK der bare spiller lidt til siden i 9 ud af 10 gange.

Mon ikke Kristoffer Pallesens statestikker havde været lidt bedre, hvis vi havde haft en angriber der kunne lave mål? Pohl har jo alene været skyld i 10-15 direktører so far.
Kan du give et par eksempler, hvor vores angribere har brændt oplæg fra Pallesen? Jeg kan nemlig ikke lige komme på nogen. Eller bare et par eksempler på de gode ting, som Pallesen kommer frem til.

Pallesen løber godt nok meget op langs linjen, men han sætter jo aldrig sin modstander og er dårlig til at slå både tidlige og sene indlæg. Defensivt er han heller ikke værd at skrive hjem om, så hvad er det egentlig han gør så godt?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

seamann

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af seamann » 6. feb 2018, 11:16

Buzz Killington skrev:
Vi har et hold med mange udfordringsudfordrede mellemrumsspillere, så vi har brug for nogle spillere der kan skabe ubalance hos modstanderen. Det kan PK per min erfaring slet ikke. Vi skal skabe plads til Kusk, og så nytter det ikke at backen bliver tilbage. Han skal være en modstanderen skal forholde sig til.
Super ord. Udfordringsudfordrede.

Men Kusk, Rolim, Thellufsen (og Pohl på kant) er vel netop det modsatte af udfordringsudfordrede (elsker det ord, udfordringudfordrede, udfordringudfordrede, udfordringudfordrede, udfordringudfordrede).

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Buzz Killington » 6. feb 2018, 11:35

seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
Vi har et hold med mange udfordringsudfordrede mellemrumsspillere, så vi har brug for nogle spillere der kan skabe ubalance hos modstanderen. Det kan PK per min erfaring slet ikke. Vi skal skabe plads til Kusk, og så nytter det ikke at backen bliver tilbage. Han skal være en modstanderen skal forholde sig til.
Super ord. Udfordringsudfordrede.

Men Kusk, Rolim, Thellufsen (og Pohl på kant) er vel netop det modsatte af udfordringsudfordrede (elsker det ord, udfordringudfordrede, udfordringudfordrede, udfordringudfordrede, udfordringudfordrede).
Thellufsen er der ikke endnu IMO, og Rolim vil jeg gerne se lidt mere til før jeg kan vurdere ham. Pohl er lidt en one trick pony, som pt. har sin force i at jagte den dybe bold. Han er meget direkte og spiller mest for sig selv (ikke en kritik). Hvis han fik en kantplads tror jeg helt klart han ville skabe mere for holdet, men som det er nu, skaber han plads, men hovedsagligt for sig selv. Kusk er selvfølgelig ikke udfordringsudfordret™ men jeg tror hans forcer kommer langt bedre til deres ret, hvis backs tager de løb som Palle er garant for, eller som han var garant for i starten af AaB-tiden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Gamen » 6. feb 2018, 11:53

Pallesen ligner i mine øjne endnu et fejlkøb. Han har væsentlige mangler i defensiven, som hans offensiv ikke opvejer for.
Jeg synes så i øvrigt heller ikke, at der var fugls føde på den sønderlemmende kritik som visse brugere kom med af Mæhle, da han først var skiftet. Hans uforudsigelighed i offensiven gav vores spil en dimension som vi har manglet siden.
Det er nu engang en kalkuleret risiko med angrebsivrige backs, at det betyder at den solide defensiv bliver en smule udfordret. Men alternativet er i min optik langt værre... og decideret intetsigende at se på.

Listen over indkøb som ikke har været i nærheden af det, som man med rette kunne forvente for pengene er efterhånden ret lang.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Buzz Killington » 6. feb 2018, 12:28

Gamen skrev:Pallesen ligner i mine øjne endnu et fejlkøb. Han har væsentlige mangler i defensiven, som hans offensiv ikke opvejer for.
Jeg synes så i øvrigt heller ikke, at der var fugls føde på den sønderlemmende kritik som visse brugere kom med af Mæhle, da han først var skiftet. Hans uforudsigelighed i offensiven gav vores spil en dimension som vi har manglet siden.
Det er nu engang en kalkuleret risiko med angrebsivrige backs, at det betyder at den solide defensiv bliver en smule udfordret. Men alternativet er i min optik langt værre... og decideret intetsigende at se på.

Listen over indkøb som ikke har været i nærheden af det, som man med rette kunne forvente for pengene er efterhånden ret lang.
Alt nedenfor er skrevet ud fra et neutralt udgangspunkt :danmarkfan: Så ingen grund til at tage på vej :)

Jeg tror Mæhle bliver stor, men når jeg læser med på Genk's forum, så bliver Mæhle igen og igen kritiseret for al den plads han efterlader på fløjen, bl.a. pga hans manglende evne til at varriere sit offensive og defensive spil på intelligent vis. Sådan husker jeg ham også, så mht. den del af den "sønderlemmende kritik (virkelig?)" tror jeg der er noget om det. Jeg forestiller mig det er svært at etablere en defensiv struktur med sådan en spiller på holdet, selvom han er gennembrudsstærk. Der var vist aldrig nogen der kritiserede hans offensive bidrag så hut jeg visker.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af troelsh » 6. feb 2018, 13:58

Nyt afsnit af Ripodsten https://soundcloud.com/user-742475211

Meget sjovt at høre hvilke spillere der har imponeret Kusk til træning, han taler om Rolim og specielt Rinne som han lyder helt forbavset over :-)
Det er dog lidt nitten at høre Bo Zink tale så meget om AaB når han ikke engang ser deres kampe og knap nok kan navnene

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af 9000AaB » 6. feb 2018, 14:22

troelsh skrev:Nyt afsnit af Ripodsten https://soundcloud.com/user-742475211

Meget sjovt at høre hvilke spillere der har imponeret Kusk til træning, han taler om Rolim og specielt Rinne som han lyder helt forbavset over :-)
Det er dog lidt nitten at høre Bo Zink tale så meget om AaB når han ikke engang ser deres kampe og knap nok kan navnene
Bliver godt nok os ked af at høre han siger at det fungere med en 4-5-1 opstilling...
Sidst i sæsonen vandt vi alle vores kampe med en 3-4-3 opstilling, og det er os der jeg syntes vi spiller bedst.
Syntes MW har en tendens til at spille for defensiv med en 4-5-1 opstilling.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Lyngehoevdingen » 6. feb 2018, 15:19

9000AaB skrev:
troelsh skrev:Nyt afsnit af Ripodsten https://soundcloud.com/user-742475211

Meget sjovt at høre hvilke spillere der har imponeret Kusk til træning, han taler om Rolim og specielt Rinne som han lyder helt forbavset over :-)
Det er dog lidt nitten at høre Bo Zink tale så meget om AaB når han ikke engang ser deres kampe og knap nok kan navnene
Bliver godt nok os ked af at høre han siger at det fungere med en 4-5-1 opstilling...
Sidst i sæsonen vandt vi alle vores kampe med en 3-4-3 opstilling, og det er os der jeg syntes vi spiller bedst.
Syntes MW har en tendens til at spille for defensiv med en 4-5-1 opstilling.
3-4-3 og 3-5-2 var nødopstillinger man brugte for at få stabiliseret defensiven, få nogle point på tavlen og komme væk fra det nedrykningsspøgelse der var begyndt at husere i sensommeren. Wieghorst har sagt, at hans mål på langt sigt er at få 4-backkæden til at fungere, og det har hans prioritering i vinteropstarten jo også vist med al tydelighed.

At han spiller mere løssluppent med 3 i forsvaret er jeg i øvrigt på ingen måde enig i. Det hele var sgu først og fremmest påpasseligt i efteråret.
Jeg håber på en 4-5-1/4-3-3/4-3-2-1 med Flores i midten med Rolim og Kusk omkring sig. Det defensive udtrykker handler ikke om systemet. Det handler først og fremmest om det valg af spillere, der bliver gjort.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Gamen

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Gamen » 6. feb 2018, 15:50

Buzz Killington skrev:
Alt nedenfor er skrevet ud fra et neutralt udgangspunkt :danmarkfan: Så ingen grund til at tage på vej :)

Jeg tror Mæhle bliver stor, men når jeg læser med på Genk's forum, så bliver Mæhle igen og igen kritiseret for al den plads han efterlader på fløjen, bl.a. pga hans manglende evne til at varriere sit offensive og defensive spil på intelligent vis. Sådan husker jeg ham også, så mht. den del af den "sønderlemmende kritik (virkelig?)" tror jeg der er noget om det. Jeg forestiller mig det er svært at etablere en defensiv struktur med sådan en spiller på holdet, selvom han er gennembrudsstærk. Der var vist aldrig nogen der kritiserede hans offensive bidrag så hut jeg visker.
Du er den eneste der stadig kører rundt i det der.

Alligevel vil de fleste hellere have ham end angolanske Mata, som de også købte. Og enkelte pointerer at de to unge spillere som Genk tidligt introducerede på backs (finske Uronen, som blev hentet i Allsvenskan og Timothy Castagne) begge havde samme udfordring, da de var så unge. Langt de fleste roser ham også om og om igen for hans offensive bidrag. Jeg synes ikke vurderingerne derinde er så negative som du giver udtryk for.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Gamling » 6. feb 2018, 17:17

Med baggrund i den seneste tids udvikling på holdet og sammenligner på dette site regner jeg med en snarlig stensikker forlængelse af pk fra AaB og med en solid lønforhøjelse !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Forza » 6. feb 2018, 19:32

9000AaB skrev:
troelsh skrev:Nyt afsnit af Ripodsten https://soundcloud.com/user-742475211

Meget sjovt at høre hvilke spillere der har imponeret Kusk til træning, han taler om Rolim og specielt Rinne som han lyder helt forbavset over :-)
Det er dog lidt nitten at høre Bo Zink tale så meget om AaB når han ikke engang ser deres kampe og knap nok kan navnene
Bliver godt nok os ked af at høre han siger at det fungere med en 4-5-1 opstilling...
Sidst i sæsonen vandt vi alle vores kampe med en 3-4-3 opstilling, og det er os der jeg syntes vi spiller bedst.
Syntes MW har en tendens til at spille for defensiv med en 4-5-1 opstilling.
Det irriterer virkelig også mig at skulle høre Bo Zinck udtale sig om AaB når han tydeligvis ikke har særlig stor forstand på holdet. Det virkede jo ikke en gang til at han anede hvem Rolim er.

I forhold til Pallesen diskussionen får han alt for meget kritik herinde i mine øjne. Jeg synes faktisk han bidrager med mange gode ting på backen og jeg tror virkelig han ville være guld værd for at skabe plads til Kusk. I modsætningen til PK som er elendig offensiv og middel defensiv.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2018, 19:08

Det er ikke meget der er reklameret for det, men der er åbenbart arrangeret en træningskamp mod den nedrykkede norske traditionsklub Viking F. K.
Kampen spilles på onsdag på Hornevej

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Jakobsen » 20. mar 2018, 09:22

frederikshavneren skrev:Det er ikke meget der er reklameret for det, men der er åbenbart arrangeret en træningskamp mod den nedrykkede norske traditionsklub Viking F. K.
Kampen spilles på onsdag på Hornevej
Spændende, de skal da bare straffes med en gang Kusk, Rolim og Flores så de kan blive spillet yderligere sammen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Gamling » 20. mar 2018, 09:58

Kampen mod Viking er en god mulighed for at give vores kanondyre bænk lidt spilletid
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Martino » 21. mar 2018, 11:53

Abildgaard bliver igen prøvet i centerforsvaret i dagens kamp mod Viking. Spændende! Lyngø døjer vist også stadig med lidt småskavanker, så nok klogt nok ikke at starte ham.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af FlæskeFrank » 21. mar 2018, 13:09



Spændende.
- FlæskeFrank

Besvar