Omskolinger

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Omskolinger

Indlæg af Soren » 4. mar 2017, 09:33

Det har tidligere været foreslået, om Risgaard skulle løse vores problem i midterforsvaret.

Hvis man kigger op vores trup, kunne en anden mulighed være Abildgaard i midterforsvaret. Han er god med hovedet, relativt hurtig, teknisk god og har fine afleveringer fremad i banen. Mon ikke, at man på et halvt år på reserveholdet og under PEAs vinger kunne lære ham at placere sig og at tackle? Jeg kunne godt se det for mig. Den nye nummer Ib

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Omskolinger

Indlæg af 9520AaB » 4. mar 2017, 10:36

Soren skrev:Det har tidligere været foreslået, om Risgaard skulle løse vores problem i midterforsvaret.

Hvis man kigger op vores trup, kunne en anden mulighed være Abildgaard i midterforsvaret. Han er god med hovedet, relativt hurtig, teknisk god og har fine afleveringer fremad i banen. Mon ikke, at man på et halvt år på reserveholdet og under PEAs vinger kunne lære ham at placere sig og at tackle? Jeg kunne godt se det for mig. Den nye nummer Ib
Jeg ser stadig Abildgaard som vores mest oplagte emne til at afløse Würtz. Så nej tak fra mig.
MC, er en lidt anden type, der nok skal lære at skralde igennem for at være afløser for Würtz, MC ser jeg mere som spilfordeler end udsmider.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Omskolinger

Indlæg af Martino » 4. mar 2017, 13:25

9520AaB skrev:
Soren skrev:Det har tidligere været foreslået, om Risgaard skulle løse vores problem i midterforsvaret.

Hvis man kigger op vores trup, kunne en anden mulighed være Abildgaard i midterforsvaret. Han er god med hovedet, relativt hurtig, teknisk god og har fine afleveringer fremad i banen. Mon ikke, at man på et halvt år på reserveholdet og under PEAs vinger kunne lære ham at placere sig og at tackle? Jeg kunne godt se det for mig. Den nye nummer Ib
Jeg ser stadig Abildgaard som vores mest oplagte emne til at afløse Würtz. Så nej tak fra mig.
MC, er en lidt anden type, der nok skal lære at skralde igennem for at være afløser for Würtz, MC ser jeg mere som spilfordeler end udsmider.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan måske godt se fidusen med Oliver som CB eller VB, men er han taktisk stærk nok som CB? Jeg er lidt i tvivl men han er ung selvfølgelig.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Omskolinger

Indlæg af 634 » 4. mar 2017, 18:37

Enig med Abildgaard men tror mere det er Sebastian Grønning som bliver omskolet til midterforsvarer.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Omskolinger

Indlæg af Hanga » 4. mar 2017, 18:51

634 skrev:Enig med Abildgaard men tror mere det er Sebastian Grønning som bliver omskolet til midterforsvarer.
Whaaat?

Grønning har hamret mål ind på stribe hele sin ungdomstid, angrebsspillet i feltet er hans absolut største styrke. Det potentiale skal vi have forløst, han skal ikke ned og forsvare.

Jeg kan heller ikke se Abildgaard blive forsvarspiller, omend det er et væsentligt bedre bud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Omskolinger

Indlæg af 634 » 4. mar 2017, 20:27

Hanga skrev:
634 skrev:Enig med Abildgaard men tror mere det er Sebastian Grønning som bliver omskolet til midterforsvarer.
Whaaat?

Grønning har hamret mål ind på stribe hele sin ungdomstid, angrebsspillet i feltet er hans absolut største styrke. Det potentiale skal vi have forløst, han skal ikke ned og forsvare.

Jeg kan heller ikke se Abildgaard blive forsvarspiller, omend det er et væsentligt bedre bud.
Indtil videre har han ikke fået Superliga nettet til at blafre, men det kommer selvfølgelig. Jeg tror bare han bliver fortrængt som angriber af især Marco Ramkilde. Det er faktisk for-historien for mange forsvars-profiler at de har spillet angriber i deres ungdoms år.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Omskolinger

Indlæg af Jakobsen » 5. mar 2017, 12:04

Nu håber jeg, at vi slipper for den enerverende højde-selvsving, men er Abildgaard ikke for lille til at være stopper? Jeg googlede det og så vidt jeg kan se er han 1,76 høj. Jeg er med du ikke behøves at være to meter og trels for at være en go stopper, men du skal trods alt have fornuftige forudsætninger for at tage fra i duellerne. Den eneste succesfulde stopper i nyere tid der har været under 1,80 er Cannavaro og det vil da være fedt med en Nordjysk Cannavaro, men jeg tror bare man skal være ekstraordinært god til resten for, at det er muligt. Jeg er dog med, at Abildgaard ser spændende ud og han faktisk har flyttet sig. Jeg tror dog ikke på ham som stopper. Grønning kunne vel sagtens lave en Augu, en lad os nu lige se om han slår igennem som angriber før vi flytter ham nogen steder hen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Omskolinger

Indlæg af Spanky » 5. mar 2017, 12:26

Hanga skrev:
634 skrev:Enig med Abildgaard men tror mere det er Sebastian Grønning som bliver omskolet til midterforsvarer.
Whaaat?

Grønning har hamret mål ind på stribe hele sin ungdomstid, angrebsspillet i feltet er hans absolut største styrke. Det potentiale skal vi have forløst, han skal ikke ned og forsvare.

Jeg kan heller ikke se Abildgaard blive forsvarspiller, omend det er et væsentligt bedre bud.
Det er ikke fordi Grønning ikke skal have chancen i angrebet, men der er mange som har banket kasser ind i hobetal i ungdomsrækkerne, som aldrig er slået igennem som angriber på seniorniveau - Augo er et meget godt eksempel, både som målscorer i ungdomsrækkerne og en succesfuld omskoling. Med den tilgang til spillet, som klubben har i dag, er det måske ikke en angrebstype som Grønning der umiddelbart er behov for oppe foran.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Omskolinger

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2017, 12:26

Jakobsen skrev:Nu håber jeg, at vi slipper for den enerverende højde-selvsving, men er Abildgaard ikke for lille til at være stopper? Jeg googlede det og så vidt jeg kan se er han 1,76 høj. Jeg er med du ikke behøves at være to meter og trels for at være en go stopper, men du skal trods alt have fornuftige forudsætninger for at tage fra i duellerne. Den eneste succesfulde stopper i nyere tid der har været under 1,80 er Cannavaro og det vil da være fedt med en Nordjysk Cannavaro, men jeg tror bare man skal være ekstraordinært god til resten for, at det er muligt. Jeg er dog med, at Abildgaard ser spændende ud og han faktisk har flyttet sig. Jeg tror dog ikke på ham som stopper. Grønning kunne vel sagtens lave en Augu, en lad os nu lige se om han slår igennem som angriber før vi flytter ham nogen steder hen.
Helt uenig angående Grønning. Ved ikke hvorfor vi skal til at rykke rundt på ham. Han har nogle ret klare kompetencer vi sagtens kan bruge i feltet i kampe hvor vi skal have noget mere styrke på dødbolde, og sådan.
Ift Abildgaard så kan jeg ikke helt følge ideen med at han skulle være midterforsvarer. I en duel mod spillere som Duncan, Cornelius, Pukki, Onuacho osv, så tror jeg simpelthen han kommer til kort. Han mangler nogle defensive færdigheder, som jeg ikke tror han bygger på lige med det første.

Hvorfor vil folk gerne se Abilsgaard i forsvaret? Hvad er det i har set som jeg ikke selv har?

EDIT: Grønning har kun været i truppen et halvt år. Skal vi ikke lige spise brød til inden vi gør ham til midterforsvarer/defensiv midtbane/whatever?
At andre angribere har været uskarpe kan vi ikke bruge til så meget.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Omskolinger

Indlæg af Jakobsen » 5. mar 2017, 14:04

jonas386 skrev:
Jakobsen skrev:Nu håber jeg, at vi slipper for den enerverende højde-selvsving, men er Abildgaard ikke for lille til at være stopper? Jeg googlede det og så vidt jeg kan se er han 1,76 høj. Jeg er med du ikke behøves at være to meter og trels for at være en go stopper, men du skal trods alt have fornuftige forudsætninger for at tage fra i duellerne. Den eneste succesfulde stopper i nyere tid der har været under 1,80 er Cannavaro og det vil da være fedt med en Nordjysk Cannavaro, men jeg tror bare man skal være ekstraordinært god til resten for, at det er muligt. Jeg er dog med, at Abildgaard ser spændende ud og han faktisk har flyttet sig. Jeg tror dog ikke på ham som stopper. Grønning kunne vel sagtens lave en Augu, en lad os nu lige se om han slår igennem som angriber før vi flytter ham nogen steder hen.
Helt uenig angående Grønning. Ved ikke hvorfor vi skal til at rykke rundt på ham. Han har nogle ret klare kompetencer vi sagtens kan bruge i feltet i kampe hvor vi skal have noget mere styrke på dødbolde, og sådan.
Ift Abildgaard så kan jeg ikke helt følge ideen med at han skulle være midterforsvarer. I en duel mod spillere som Duncan, Cornelius, Pukki, Onuacho osv, så tror jeg simpelthen han kommer til kort. Han mangler nogle defensive færdigheder, som jeg ikke tror han bygger på lige med det første.

Hvorfor vil folk gerne se Abilsgaard i forsvaret? Hvad er det i har set som jeg ikke selv har?

EDIT: Grønning har kun været i truppen et halvt år. Skal vi ikke lige spise brød til inden vi gør ham til midterforsvarer/defensiv midtbane/whatever?
At andre angribere har været uskarpe kan vi ikke bruge til så meget.
Tror måske du mistforstod mig netop. Jeg siger jo netop, at jeg ikke ser nogen grund til at flytte på ham. Det er selvfølgelig en mulighed, hvis han ikke slår til i angrebet, men jeg kan ikke se nogen som helst ide i det før han fået en del kampe som angriber.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

leinaD
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27. jul 2015, 08:23
Favoritspiller: Risgård

Re: Omskolinger

Indlæg af leinaD » 6. mar 2017, 08:08

At spille Risgård i midterforsvaret ville til dels også give mening:

1. Manden kommer nok til at stå bag i køen på den centrale midtbane, efter et par voldsomt gode præstationer af MC, ligesom også Sloth har markeret sig, dog på venstrekanten.
2. Han er en langt bedre spiller på bolden end såvel Blåbjerg og KP.

Det helt store minus er, at Holger og Risgård vel sagtens vil danne historiens langsomste midterforsvar i Superligaen. Derfor er jeg stadig lidt betænkelig ved at smide ham der ned - det kan komme til at se forfærdelig ud mod visse modstandere!

At begynde at spekulere i at omskole spillere som Abildgaard og Grønning er - for mig - helt ude i skoven. Lige nu i hvert fald.

Dalsgaard blev i sin tid omskolet til højreback, da man hurtigt konstaterede, at han var en talentløs målscorer på toppen på SL-niveau, hvorfor knægtens egentlige spidskompetence - fart - kunne komme bedre til udtryk på højrebacken i AaBs system. Det er vel sagtens samme historie med Augo, dog med det lille twist, at han havde en større motor, der kunne gøre langt mere gavn, som midtbanespiller på det daværende AaB-hold.

Før man begynder at spekulere i omskolinger, synes jeg, at spillerne skal have lov til at bevise sig i en årrække. Herefter kan man altid evaluere videre på de enkelte spillere og begynde at forme dem anderledes.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Omskolinger

Indlæg af Søgaard » 6. mar 2017, 16:24

Jakobsen skrev:Nu håber jeg, at vi slipper for den enerverende højde-selvsving, men er Abildgaard ikke for lille til at være stopper? Jeg googlede det og så vidt jeg kan se er han 1,76 høj. Jeg er med du ikke behøves at være to meter og trels for at være en go stopper, men du skal trods alt have fornuftige forudsætninger for at tage fra i duellerne. Den eneste succesfulde stopper i nyere tid der har været under 1,80 er Cannavaro og det vil da være fedt med en Nordjysk Cannavaro, men jeg tror bare man skal være ekstraordinært god til resten for, at det er muligt. Jeg er dog med, at Abildgaard ser spændende ud og han faktisk har flyttet sig. Jeg tror dog ikke på ham som stopper. Grønning kunne vel sagtens lave en Augu, en lad os nu lige se om han slår igennem som angriber før vi flytter ham nogen steder hen.
1,76 høj. Har du fundet en side fra U17-tiden og lukket øjnene hver gang han er blevet smidt på banen?
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Omskolinger

Indlæg af Yankee » 6. mar 2017, 16:49

Søgaard skrev:
Jakobsen skrev:Nu håber jeg, at vi slipper for den enerverende højde-selvsving, men er Abildgaard ikke for lille til at være stopper? Jeg googlede det og så vidt jeg kan se er han 1,76 høj. Jeg er med du ikke behøves at være to meter og trels for at være en go stopper, men du skal trods alt have fornuftige forudsætninger for at tage fra i duellerne. Den eneste succesfulde stopper i nyere tid der har været under 1,80 er Cannavaro og det vil da være fedt med en Nordjysk Cannavaro, men jeg tror bare man skal være ekstraordinært god til resten for, at det er muligt. Jeg er dog med, at Abildgaard ser spændende ud og han faktisk har flyttet sig. Jeg tror dog ikke på ham som stopper. Grønning kunne vel sagtens lave en Augu, en lad os nu lige se om han slår igennem som angriber før vi flytter ham nogen steder hen.
1,76 høj. Har du fundet en side fra U17-tiden og lukket øjnene hver gang han er blevet smidt på banen?
Det er jo ligegyldigt hvor høj manden er. Vi skal have nogle stoppere, der er duelstærke, og det er Abildgaard bestemt ikke. Faktisk ville Magnus Christensen være et langt bedre bud. I ligakampen mod Silkeborg blev han i perioder lagt ned for at markere Andreas Albers på Silkeborgs lange målspark efter at Blåbjerg i 3-4 situationer var blevet totalt mast. Det løste MC rigtig fint. Til gengæld er MC ikke særligt atletisk og for langsom i vendingerne - hvilket jeg også synes er et problem for Abildgaard og Risgård. Derfor synes jeg ikke nogen af dem er oplagte stoppere sådan som vi forsvarer i øjeblikket.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Omskolinger

Indlæg af De Fem » 6. mar 2017, 19:04

Den eneste omskoling der er realistisk pt. er Pohl som kant. Han har teknik nok til at begå sig og hans hurtighed er altid godt dernede. Der skal dog først være hvis det ikke langsigtet lykkedes som angriber.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Omskolinger

Indlæg af Søgaard » 7. mar 2017, 10:36

Yankee skrev:
Søgaard skrev:
Jakobsen skrev:Nu håber jeg, at vi slipper for den enerverende højde-selvsving, men er Abildgaard ikke for lille til at være stopper? Jeg googlede det og så vidt jeg kan se er han 1,76 høj. Jeg er med du ikke behøves at være to meter og trels for at være en go stopper, men du skal trods alt have fornuftige forudsætninger for at tage fra i duellerne. Den eneste succesfulde stopper i nyere tid der har været under 1,80 er Cannavaro og det vil da være fedt med en Nordjysk Cannavaro, men jeg tror bare man skal være ekstraordinært god til resten for, at det er muligt. Jeg er dog med, at Abildgaard ser spændende ud og han faktisk har flyttet sig. Jeg tror dog ikke på ham som stopper. Grønning kunne vel sagtens lave en Augu, en lad os nu lige se om han slår igennem som angriber før vi flytter ham nogen steder hen.
1,76 høj. Har du fundet en side fra U17-tiden og lukket øjnene hver gang han er blevet smidt på banen?
Det er jo ligegyldigt hvor høj manden er. Vi skal have nogle stoppere, der er duelstærke, og det er Abildgaard bestemt ikke. Faktisk ville Magnus Christensen være et langt bedre bud. I ligakampen mod Silkeborg blev han i perioder lagt ned for at markere Andreas Albers på Silkeborgs lange målspark efter at Blåbjerg i 3-4 situationer var blevet totalt mast. Det løste MC rigtig fint. Til gengæld er MC ikke særligt atletisk og for langsom i vendingerne - hvilket jeg også synes er et problem for Abildgaard og Risgård. Derfor synes jeg ikke nogen af dem er oplagte stoppere sådan som vi forsvarer i øjeblikket.
Jeg er ikke imponeret af duelstyrken hos nogen af vores midterforsvarer pt. - og de er trods alt midterforsvarer. Hele pointen med en omskoling er vel, at man lærer spilleren nogle egenskaber, som mangler for at passe ind i rollen? Hvis Abildgaard er lige så duelstærk som Blåbjerg, har samme speed men bedre boldomgang og fysik, så er der jo nogle styrker at bygge en bedre midterforsvarer ud fra.

Jeg synes i øvrigt heller ikke det er løsningen, at gøre Abildgaard til midterforsvarer, omend jeg godt kunne se ham blive bedre end KP/Blåbjerg. Jeg pointerer bare, at nogle sidder og labber facts i sig med lukkede øjne. At gøre hans højde til problemet, er ikke korrekt.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Omskolinger

Indlæg af Gaarde6 » 7. mar 2017, 11:21

Jeg synes ikke man skal omskole nogen af vores spillere.
Man skal købe 2 gode midterforsvar og lade de andre spille deres naturlige plads på banen.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Omskolinger

Indlæg af De Fem » 7. mar 2017, 11:24

Gaarde6 skrev:Jeg synes ikke man skal omskole nogen af vores spillere.
Man skal købe 2 gode midterforsvar og lade de andre spille deres naturlige plads på banen.
Tror desværre kun det bliver en enkelt til sommer. Derfra må Holgersen, Blåbjerg og Pedersen finde ud af hvem der skal være makker til ham.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Omskolinger

Indlæg af Yankee » 7. mar 2017, 15:44

Søgaard skrev:
Jeg er ikke imponeret af duelstyrken hos nogen af vores midterforsvarer pt. - og de er trods alt midterforsvarer. Hele pointen med en omskoling er vel, at man lærer spilleren nogle egenskaber, som mangler for at passe ind i rollen? Hvis Abildgaard er lige så duelstærk som Blåbjerg, har samme speed men bedre boldomgang og fysik, så er der jo nogle styrker at bygge en bedre midterforsvarer ud fra.
Helt enig - men skulle vi så ikke fokusere på at få/omskole en stopper med duelstyrke? Hvis Abildgaard ikke kan blive en bedre stopper end Blåbjerg er det rimelig omsonst at bruge tid og kræfter på en omskoling.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Omskolinger

Indlæg af Søgaard » 7. mar 2017, 15:59

Yankee skrev:
Søgaard skrev:
Jeg er ikke imponeret af duelstyrken hos nogen af vores midterforsvarer pt. - og de er trods alt midterforsvarer. Hele pointen med en omskoling er vel, at man lærer spilleren nogle egenskaber, som mangler for at passe ind i rollen? Hvis Abildgaard er lige så duelstærk som Blåbjerg, har samme speed men bedre boldomgang og fysik, så er der jo nogle styrker at bygge en bedre midterforsvarer ud fra.
Helt enig - men skulle vi så ikke fokusere på at få/omskole en stopper med duelstyrke? Hvis Abildgaard ikke kan blive en bedre stopper end Blåbjerg er det rimelig omsonst at bruge tid og kræfter på en omskoling.
Jo, det synes jeg også jeg gav udtryk for. Det var bare helt sort at gøre hans højde til hele omdrejningspunktet for debatten.
Søgaard skrev: Jeg synes i øvrigt heller ikke det er løsningen, at gøre Abildgaard til midterforsvarer
Aalborg BK 1885!

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Omskolinger

Indlæg af Soren » 20. feb 2018, 09:45

Soren skrev:Det har tidligere været foreslået, om Risgaard skulle løse vores problem i midterforsvaret.

Hvis man kigger op vores trup, kunne en anden mulighed være Abildgaard i midterforsvaret. Han er god med hovedet, relativt hurtig, teknisk god og har fine afleveringer fremad i banen. Mon ikke, at man på et halvt år på reserveholdet og under PEAs vinger kunne lære ham at placere sig og at tackle? Jeg kunne godt se det for mig. Den nye nummer Ib
Abildgaard leverede en fremragene indsats i reserveholdeskampen mod FCM - i midterforsvaret!

https://aabsport.dk/nyheder/2018/februa ... landskamp/

Besvar