Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af andreasaab89 » 25. feb 2018, 21:54

Forza skrev:
andreasaab89 skrev:Sidste sommer skulle vi lave en større udskiftning . Man har derfor øget lønbudgettet markant og investeret tingt i transfers. Over de sidste 3 vinduer har gaarde hentet

Meilinger: helt sikker høj løn. Startede ok, men falde helt igennem under MW. Har helt sikkert været dyr at komme af med. Kæmpe flop

Holgersson: vores nye leder i forsvaret . Faldt nærmest også igennem fra dag 1 og viste aldrig det han skulle. Igen en dyr mand som ender i stort flop

Flores: kæmpe profil i Peru som vi i over 1,5 år slet ikke har fået nok ud af. Helt sikkert også fordi vi har spillet en type fodbold der slet ikke passer ham. Jeg vil ikke kalde ham flop men ift prisen heller ingen gevinst

Sloth: kæmpe flop. Dyr spiller igen som har været dyr at komme af med. Lavede ekstremt meget støj i medierne.

Sylvestr: startede godt i 2 kampe men faldt også igennem og leverede intet til sidst . Også en dyr mand

Rinne: godt køb. Prototype på det vi gerne vil. Hente en ung skandinav som er gået i stå i udlandet

Pallesen: for mig et stort fejlkøb . Kostede en del penge ifht en back plads og har aldrig slået igennem og passer dårligt ind som vi spiller. Mangler taktisk forståelse og er dårligere end vores egen PK

Rolim: tog meget lang tid at komme igang , men virker til at have en del at komme med. Alene fordi han har reddet os i pokalen 2 gange er det bestået

Okore: på papiret en god signer . Helt sikker også en dyr signing. Har aldrig spillet sig op eller fladt igennem . Må endeligt bedømmes senere

Kusk: på papirer god signing dog for tidligt at bedømme

Lesniak: gået direkte ind som en af Trænerens foretrukne startere hver gang.. er ikke faldet igennem men har aldrig spillet sig op. Middelvare

Safranko: forholdvis dyr angriber der virker til at være faldet helt igennem. Købt ind som førteangriber som skulle styrke angrebet og hjæle Pohl. Lynhurtigt endt som en dyr bænkevarmer der bliver skiftet ind efter +80 min.

Lars Søndergaard: kæmpe flop

Morten Wieghorst: efter min mening nærmest endnu større flop . Under Søndergaard havde vi perioder med god angrebsfodbold (især halvåret med spalvis og ene i front). Under MW har taktikken været ekstremt defensiv og spillet uden ideer . Samtidigt har man flakset rundt mellem formationer og spillere uden nogen rød tråd i hvad man vil.

Alt i alt har vi haft 3 transfervinduer med den største investering i AaB’s spillertrup siden 1999 holdet . Resultat er vel fra -3 til 4-7 . Kun Rinne kan komme op på 10-12 og gennemsnitligt er det forfærdeligt

Jeg synes bestemt ikke Gaarde er bestået på indkøbsfronten. Men du er lidt hård i din bedømmelse alligevel.

Forrige sommer blev alle med undtagelse af Flores hentet gratis. Det sætter selvfølgelig sine begrænsninger for hvad der kan hentes. Dermed ikke sagt at det var godkendt.

Samtidig har alle køb været i samarbejde med de to trænere.

Gaarde har været en god sælger og har haft en finger med i spillet i forhold til de forbedrede forhold på Hornevej. Han har desuden AaB’s værdier og fremstår på en ordentlig måde i medierne. På disse punkter har han været godkendt.

Spørgsmålet er hvad der fremover er bedst for AaB:

Enten kan man fyre Gaarde og hente en ny mand og håbe på han har en heldigere hånd. Eller også kan man håbe at Gaarde er blevet klogere af sine fejl.

Umiddelbart hælder jeg til sidste løsning. Han har selv erkendt at der skal postes flere penge i scouting delen. Dette kan forhåbentligt hjælpe på transferfronten. Samtidig har han gjort sig nogle (dyrtkøbte) erfaringer i forhold til hvilke agenter man kan stole på og hvem man skal se bort fra. Disse ting kommer kun med erfaring.

Én ting man dog ikke kan komme udenom i min optik er at man skal sluge endnu et trænerprojekt der tydeligvis ikke fungerer. Jeg er enig med dig i at Wieghorst faktisk er dårligere som træner end Søndergaard. Det skal der rettes op på, senest til sommer.
Ja salgene har været gode.. rigtigt at mange var transferfri . Men Meilinger , Holgersson og Sloth var ekstremt dyre på løn og sign on fee vil jeg tro

Er glad han er gået “back to basic”’med kusk, okore, Rinne købene . Meget traditionelle AaB køb

Pallesen købet var reelt også naturligt . Personligt er jeg også overrasket over hvor dårligt skolet han er

Det der undrer mig mest er de slovakiske køb. 3 stk på 2 vinduer .. er gaarde blevet forført af en dårlig slovakisk agent eller lignende???

Og træneransættelserne . MW skal væk og vi skal have en træner der sværger til offensiv fodbold . Uagtet om vi ender nummer 4 eller 8 skal vi spille ordentlig fodbold
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Halil » 25. feb 2018, 22:01

Er det rigtigt Børsting spillede 90 min som den centrale offensive midt idag?

For jeg bemærkede ham ikke.

POHLICE MoM med ekstrem afstand ned til nummer to. Han var en enmandshær idag.
Uden Synd Ingen Frelse

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af 9800 » 25. feb 2018, 22:11

seamann skrev:
MrBangDK skrev:Dagens bedste - Pohl
Dagens svageste - Pallesen
Ja, Pohl var lyspunktet.

Okore, Pallesen , kusk og Würtz var ikke så heldige i dag.
Kusk var anonym i første halvleg (set fra Enggaard, den nye sportspub var fed) men jeg synes han lægger flere nøgleafleveringer, og er vel også opmand til straffesparket, både som ham der fodrer ham der smider den ind over (rolim?) og ham det skyder på mål.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Martino » 25. feb 2018, 22:12

Halil skrev:Er det rigtigt Børsting spillede 90 min som den centrale offensive midt idag?

For jeg bemærkede ham ikke.

POHLICE MoM med ekstrem afstand ned til nummer to. Han var en enmandshær idag.
Ja, og det er en af grundene til at man mister troen på Wieghorst og får ham til at fremstå lettere clueless.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Funky » 25. feb 2018, 23:00

Halil skrev:Er det rigtigt Børsting spillede 90 min som den centrale offensive midt idag?

For jeg bemærkede ham ikke.

POHLICE MoM med ekstrem afstand ned til nummer to. Han var en enmandshær idag.
Pohl var en fornøjelse at se på. Havde han bare afsluttet sin solo-chance 20 cm. mere yderligt, så havde det været en kandidat til årets mål.

Risgård bemærkede jeg heller ikke, da han kom ind. Desværre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Klaus » 25. feb 2018, 23:44

Hold kæft hvor var det koldt i dag... jeg synes det taktiske oplæg er en skændsel. Ja, Nordsjælland er gode, men at spille SÅ afventende, uden noget der ligner pres i en hel halvleg er decideret pinligt. Vi er for fanden da på hjemmebane. I øvrigt tankevækkende så dårlige vores spillere er til at hjælpe hinanden. Fodbold er en holdsport, men vi ligner 11 individualister der løber rundt. I dag blev vi rundbarberet på hjemmebane og var ret beset ekstremt heldige med et ufortjent point.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 25. feb 2018, 23:56

Forza skrev: Gaarde har været en god sælger og har haft en finger med i spillet i forhold til de forbedrede forhold på Hornevej. Han har desuden AaB’s værdier og fremstår på en ordentlig måde i medierne. På disse punkter har han været godkendt.
Det der med, at Gaarde har AaB's værdier, er det ikke bare en sandhed, der er opstået? Jeg er med på, at han har dem i munden, men al hans ageren på transfers samt ansættelse af trænere peger jo den stik modsatte vej.

Jeg vælger at se på handlinger frem for ordgejl, og i disse er der ikke mange af "AaB's værdier".
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Buzz Killington » 26. feb 2018, 00:21

BassogogsVen skrev:
Forza skrev: Gaarde har været en god sælger og har haft en finger med i spillet i forhold til de forbedrede forhold på Hornevej. Han har desuden AaB’s værdier og fremstår på en ordentlig måde i medierne. På disse punkter har han været godkendt.
Det der med, at Gaarde har AaB's værdier, er det ikke bare en sandhed, der er opstået? Jeg er med på, at han har dem i munden, men al hans ageren på transfers samt ansættelse af trænere peger jo den stik modsatte vej.

Jeg vælger at se på handlinger frem for ordgejl, og i disse er der ikke mange af "AaB's værdier".
Hvordan mener du hans ageren på transfermarkedet og træneransættelserne er i modstrid med AaB's værdier? Mig bekendt har han sat det krav til en evt. træner, at de skulle videreføre den type fodbold vi står får. Det gælder både LS (der blev fyret da han afveg for stort), og MW. Derudover har han da også gang på gang fastholdt naboens knægt tilgangen i forhold til transfers. Endnu mere væsentligt i forhold til værdisnakken, så har han videreført Lyngedoktrinen om at vi skal være en klub der behandler at behandle medarbejderne ordenligt, overholder mundtlige aftaler, og ikke står i vejen for deres karriere. For ikke at nævne de CSR-initiativer man har startet under hans regeringstid.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Gamen » 26. feb 2018, 00:30

Han virker bare utroværdig, både når han prædiker talentstrategi, værdisæt og spillestil... og det er måske prisen man betaler for en CBS-akademiker kontra en gæv nordjyde som Lynge. Desværre, for som person kan jeg godt lide ham, men det er AaB der betyder alt for mig.

Men problemet er bare at det skubber den menige tilskuere længere væk fra AaB, og jeg synes det mærkes tydeligt på tilskuertal og den generelle stemning om AaB.
Nordjyder gider ikke varm luft, og folk der ikke præsterer.

Hvilke CSR-initiativer taler du om, Buzz? Det er mit indtryk at Schors har været en stor katalysator i den henseende.
Han kan virke som en hård negl, men er ekstremt dygtig til at se muligheder - hvilket man kan se på den måde han har fået AaB positioneret i f.eks. Divisionsforeningen hvor vi vel aldrig har haft en stærkere position.
Alle de kommercielle tiltag er hans ansvarsområde, ikke Gaardes.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Yankee » 26. feb 2018, 06:50

Lad os nu holde trådens fokus på FCN-kampen.

Ret skal være ret - vi spiller to ganske udmærkede kampe mod Brøndby og FCN. Det er måske i underkanten at vi kun får to point når vi i begge kampe endte 11 mod 10, men omvendt er vi blevet et hold, der selv for de bedste i rækken er rigtigt svære at slå. Bundniveauet er ret godt og vi er med i de fleste kampe.

På den måde behøver vi ikke være ret langt fra et gennembrud og langt bedre resultater. Hvis Pohl og Kusk begynder at producere mål og assists hver gang, så kan vi godt pludselig sætte et par sejre sammen. Det er på ingen måde urealistisk.

Men det siger også mere om resten af ligaen, for vi er godtnok ikke ret inspirererende at se på. Vi skaber ingen chancer, har ingen aggressivitet og er hele tiden tilfredse med at spille uafgjort. Det er bare virkeligheden at vi har 40-50% chance for at gå i top-6 pga et godt slutprogram mens de nærmeste konkurrenter har en masse indbydes opgør.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2018, 07:59

Yankee skrev:Lad os nu holde trådens fokus på FCN-kampen.

Ret skal være ret - vi spiller to ganske udmærkede kampe mod Brøndby og FCN. Det er måske i underkanten at vi kun får to point når vi i begge kampe endte 11 mod 10, men omvendt er vi blevet et hold, der selv for de bedste i rækken er rigtigt svære at slå. Bundniveauet er ret godt og vi er med i de fleste kampe.

På den måde behøver vi ikke være ret langt fra et gennembrud og langt bedre resultater. Hvis Pohl og Kusk begynder at producere mål og assists hver gang, så kan vi godt pludselig sætte et par sejre sammen. Det er på ingen måde urealistisk.

Men det siger også mere om resten af ligaen, for vi er godtnok ikke ret inspirererende at se på. Vi skaber ingen chancer, har ingen aggressivitet og er hele tiden tilfredse med at spille uafgjort. Det er bare virkeligheden at vi har 40-50% chance for at gå i top-6 pga et godt slutprogram mens de nærmeste konkurrenter har en masse indbydes opgør.
Vores problem, når vi kommer ned til den afgørende kamp om at skulle med i top-6, er at vi ingen (som i slet ingen) erfaring har i at skulle prøve at vinde en kamp.

Jeg kunne leve med at spillet er en proces, og at vi spiller lidt mere sidelæns end fremad, at vi laver nogle personlige fejl der nogle gange kostede mål og point. Jeg skal slet ikke leve med at vi ikke prøver at vinde.

Man bliver så misundelig, når man hører Hjulmand udtale, at han ikke kan bruge de uafgjorte til så meget. Han vil langt hellere vinde, og så må det koste et nederlag en gang imellem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Ala » 26. feb 2018, 08:36

9800 skrev:
seamann skrev:
MrBangDK skrev:Dagens bedste - Pohl
Dagens svageste - Pallesen
Ja, Pohl var lyspunktet.

Okore, Pallesen , kusk og Würtz var ikke så heldige i dag.
Kusk var anonym i første halvleg (set fra Enggaard, den nye sportspub var fed) men jeg synes han lægger flere nøgleafleveringer, og er vel også opmand til straffesparket, både som ham der fodrer ham der smider den ind over (rolim?) og ham det skyder på mål.
Jeg er heller ikke enig omkring Kusk. Forholdsvis anonym i 1. halvleg, men trods alt en af de få der skaber noget, sammen med Pohl. Det to og Rolims hjørnespark var vel det det eneste farlige.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Patmand » 26. feb 2018, 09:39

Pastorius skrev:
Yankee skrev:Lad os nu holde trådens fokus på FCN-kampen.

Ret skal være ret - vi spiller to ganske udmærkede kampe mod Brøndby og FCN. Det er måske i underkanten at vi kun får to point når vi i begge kampe endte 11 mod 10, men omvendt er vi blevet et hold, der selv for de bedste i rækken er rigtigt svære at slå. Bundniveauet er ret godt og vi er med i de fleste kampe.

På den måde behøver vi ikke være ret langt fra et gennembrud og langt bedre resultater. Hvis Pohl og Kusk begynder at producere mål og assists hver gang, så kan vi godt pludselig sætte et par sejre sammen. Det er på ingen måde urealistisk.

Men det siger også mere om resten af ligaen, for vi er godtnok ikke ret inspirererende at se på. Vi skaber ingen chancer, har ingen aggressivitet og er hele tiden tilfredse med at spille uafgjort. Det er bare virkeligheden at vi har 40-50% chance for at gå i top-6 pga et godt slutprogram mens de nærmeste konkurrenter har en masse indbydes opgør.
Vores problem, når vi kommer ned til den afgørende kamp om at skulle med i top-6, er at vi ingen (som i slet ingen) erfaring har i at skulle prøve at vinde en kamp.

Jeg kunne leve med at spillet er en proces, og at vi spiller lidt mere sidelæns end fremad, at vi laver nogle personlige fejl der nogle gange kostede mål og point. Jeg skal slet ikke leve med at vi ikke prøver at vinde.

Man bliver så misundelig, når man hører Hjulmand udtale, at han ikke kan bruge de uafgjorte til så meget. Han vil langt hellere vinde, og så må det koste et nederlag en gang imellem.
Jeg er enig i det meste du (yankee) skriver men lige netop det fremhævede forstår jeg ikke. Jeg syntes netop ikke der er nogle indbyrdes opgør mellem kandidaterne til at snige sig med i top-6, altså udover vores egne kampe mod henholdsvis Sønderjyske og Horsens.
Netop Sønderjyske kan blive en ganske ubehagelig konkurrent hvis de vinder i aften mod Silkeborg. Til gengæld virker luften at være gået af ballonen når vi taler Hobro/Pål.

Man kan godt undre sig over at AaB på papiret faktisk står med en god mulighed for at nå med i slutspillet. Når jeg, og sikkert også andre, alligevel forholder mig skeptisk er det af den grund, at AaB i bedste fald spiller én god halvleg. Og det virker derfor helt utopisk at spille godt, og få et resultat/sejr, i to på hinanden følgende kampe.
Bevares, de andre hold kæmper tydeligvis med nogle af de samme problemer. AaB virker bare slet ikke som et hold der har det nødvendige når det virkelig gælder. Jeg syntes de alt for ofte slår op i banen.

Mit eneste håb ligger i at Kusk strør noget magi ud over de sidste kampe.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Kenneth K » 26. feb 2018, 10:32

Jeg synes, det er ret alarmerende hvor dårlige vi er til at vinde kampe. Jeg kan ikke huske, at vi nogensinde har haft en lavere procentuel sejrsfrekvens, end vi har i den her sæson? Lige undtaget den sæson, hvor Tim Janssen reddede også i overtiden af sidste spillerunde.

Og det er jo umiddelbart svært at se, at aben kan placeres andre steder end hos Wieghorst. Han virker decideret bange for at sætte et hold, der har kvaliteterne til at vinde kampe og ikke bare fedte uafgjorte hjem. Og de få kampe, vi så har vundet, ja, dér har de fleste af dem altså været med lodder og trisser, hvor man efter kampen har åndet meget lettet op, når dommeren har fløjtet af.

Men på én eller anden måde giver det altså ingen mening, når man kan huske Wieghorst som spiller. Han var som spiller vel fandeme nærmest i top-10 over de mest ærgerrige vindertyper i dansk fodbold de seneste 20 år. Han kæmpede fandeme altid for tre point, indtil at blodet (i bogstaveligste forstand) sprøjtede ud af ham. Hvor fanden er den attitude forsvundet hen? Og vigtigst af alt, hvorfor er den forsvundet? Der må altså være ét-eller-andet ude på Hornevej, som stikker dybere end at man bare kan pege på Wieghorst.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af BoT » 26. feb 2018, 10:54

Kampene mod Brøndby og FCN har virkelig udstillet, hvad vores problem helt grundlæggende er. Det handler ikke så meget om defensiv indstilling, forkerte indskiftninger eller enkelte dårlige præstationer - nej det handler om, at vi i begge kampe har kunnet se, hvor meget det betyder, om man spiller som et klart defineret hold, eller man ikke gør.

Både Brøndby og især FCN leverede meget stærke holdpræstationer både offensivt og defensivt, mens vi selv i høj grad lever på individuelle præstationer. Især i første halvleg var det i går meget tydeligt, at vi rent offensivt sætter al vores lid til, at Kusk, Pohl eller Rolim leverer et eller andet. Og rent defensivt sejler det fuldstændig både i forhold til struktur og pres. FCN spiller derimod som et hold i perfekt balance både offensivt og defensivt. Der er en tydelig plan med deres angrebsspil, og de er fuldstændig afstemte i deres presspil.

I anden halvleg lykkes det os - primært pga. en stærk arbejdsindsats - at presse FCN til at lave fejl og til at komme i ubalance - men det virker ikke som om, det skyldes en klart defineret plan.

Vi råder i Pohl, Kusk og Rolim over nogle rigtig stærke individuelle spillere, der kan diske op med noget på egen hånd, men det virker også alt for tilfældigt. Hvad er planen, når Kusk får afdriblet en mand? Hvem er det, Pohl skal kunne aflevere til, når han på helt egen hånd laver ravage i FCN-forsvaret? Hvem er det, der bevæger sig foran Rolim, så han ikke ender med at miste bolden?

Det er bekymrende - men dog med det forbehold, at Brøndby og FCN ER de to hold i ligaen, der har det tydeligste koncept og de bedst fungerende HOLD.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 26. feb 2018, 11:44

BoT skrev:Kampene mod Brøndby og FCN har virkelig udstillet, hvad vores problem helt grundlæggende er. Det handler ikke så meget om defensiv indstilling, forkerte indskiftninger eller enkelte dårlige præstationer - nej det handler om, at vi i begge kampe har kunnet se, hvor meget det betyder, om man spiller som et klart defineret hold, eller man ikke gør.

Både Brøndby og især FCN leverede meget stærke holdpræstationer både offensivt og defensivt, mens vi selv i høj grad lever på individuelle præstationer. Især i første halvleg var det i går meget tydeligt, at vi rent offensivt sætter al vores lid til, at Kusk, Pohl eller Rolim leverer et eller andet. Og rent defensivt sejler det fuldstændig både i forhold til struktur og pres. FCN spiller derimod som et hold i perfekt balance både offensivt og defensivt. Der er en tydelig plan med deres angrebsspil, og de er fuldstændig afstemte i deres presspil.

I anden halvleg lykkes det os - primært pga. en stærk arbejdsindsats - at presse FCN til at lave fejl og til at komme i ubalance - men det virker ikke som om, det skyldes en klart defineret plan.

Vi råder i Pohl, Kusk og Rolim over nogle rigtig stærke individuelle spillere, der kan diske op med noget på egen hånd, men det virker også alt for tilfældigt. Hvad er planen, når Kusk får afdriblet en mand? Hvem er det, Pohl skal kunne aflevere til, når han på helt egen hånd laver ravage i FCN-forsvaret? Hvem er det, der bevæger sig foran Rolim, så han ikke ender med at miste bolden?

Det er bekymrende - men dog med det forbehold, at Brøndby og FCN ER de to hold i ligaen, der har det tydeligste koncept og de bedst fungerende HOLD.
Meget fornuftige betragtninger for en gangs skyld, som jeg absolut anerkender, kan være en stor del af forklaringen.
Men så falder den jo også tilbage på træner og sportsdirektør. Den første for ikke at evne at skabe denne enhed, den anden for at fejlcaste spillertyper til denne enhed.
Og så har vi altså simpelthen også en håndfuld spillere, som ikke er gode nok til top 4/Europa (som indtil for nylig var AaB's målsætning) eller top 6.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af birk » 26. feb 2018, 11:56

Rinne, Kusk kan komme på et top 4 hold. Okore på et top 6 hold. Resten er vel mere eller mindre udenfor top 6. Nogen vil påstå at Rasmus W, Pohl og Ahlmann kan komme i betragtning. Alderen har indhentet RW i forhold til top 6, Pohl laver ikke mål, det bliver gode angribere målt på. Ahlmann er desværre meget skadet, tror ikke han kan komme op det niveau, der gjorde ham til til en top 4 spiller.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af BoT » 26. feb 2018, 12:13

birk skrev:Rinne, Kusk kan komme på et top 4 hold. Okore på et top 6 hold. Resten er vel mere eller mindre udenfor top 6. Nogen vil påstå at Rasmus W, Pohl og Ahlmann kan komme i betragtning. Alderen har indhentet RW i forhold til top 6, Pohl laver ikke mål, det bliver gode angribere målt på. Ahlmann er desværre meget skadet, tror ikke han kan komme op det niveau, der gjorde ham til til en top 4 spiller.
Så kun Kusk, Rinne og Okore kunne træde ind på Horsens' eller OBs hold? Ok.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af BoT » 26. feb 2018, 12:17

BassogogsVen skrev: Meget fornuftige betragtninger for en gangs skyld, som jeg absolut anerkender, kan være en stor del af forklaringen.
Men så falder den jo også tilbage på træner og sportsdirektør. Den første for ikke at evne at skabe denne enhed, den anden for at fejlcaste spillertyper til denne enhed.
Og så har vi altså simpelthen også en håndfuld spillere, som ikke er gode nok til top 4/Europa (som indtil for nylig var AaB's målsætning) eller top 6.
Jeg ser det faktisk udelukkende som Wieghorsts udfordring/fejl. Jeg mener helt seriøst, at vi materialemæssigt ligger i den absolut bedre ende i ligaen kun overgået (klart dog) af Brøndby, FCK, FCM og FCN. Resten af holdene har på ingen måde bedre trupper end vores, men flere af holdene har meget tydeligere og afklarede spillemæssige koncepter, hvilket giver dem flere point, end deres spillermateriale egentlig muliggør.

Hobro og Horsens har jo væsentligt dårligere trupper end vores med spillere, som ville falde igennem på mange andre hold, men trænerne får til at yde det maksimale hver eneste gang sammen med holdkammeraterne.

Det har jeg altså en klar forventning til, at en træner i AaB også kan, for der er intet der taler for, at der skulle være en stemning eller en kultur i AaB, der forhindrer en stærk holdpræstation. Tvært i mod.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Forza » 26. feb 2018, 12:50

BoT skrev:
BassogogsVen skrev: Meget fornuftige betragtninger for en gangs skyld, som jeg absolut anerkender, kan være en stor del af forklaringen.
Men så falder den jo også tilbage på træner og sportsdirektør. Den første for ikke at evne at skabe denne enhed, den anden for at fejlcaste spillertyper til denne enhed.
Og så har vi altså simpelthen også en håndfuld spillere, som ikke er gode nok til top 4/Europa (som indtil for nylig var AaB's målsætning) eller top 6.
Jeg ser det faktisk udelukkende som Wieghorsts udfordring/fejl. Jeg mener helt seriøst, at vi materialemæssigt ligger i den absolut bedre ende i ligaen kun overgået (klart dog) af Brøndby, FCK, FCM og FCN. Resten af holdene har på ingen måde bedre trupper end vores, men flere af holdene har meget tydeligere og afklarede spillemæssige koncepter, hvilket giver dem flere point, end deres spillermateriale egentlig muliggør.

Hobro og Horsens har jo væsentligt dårligere trupper end vores med spillere, som ville falde igennem på mange andre hold, men trænerne får til at yde det maksimale hver eneste gang sammen med holdkammeraterne.

Det har jeg altså en klar forventning til, at en træner i AaB også kan, for der er intet der taler for, at der skulle være en stemning eller en kultur i AaB, der forhindrer en stærk holdpræstation. Tvært i mod.
Jeg kunne ikke være mere enig. Og det er skræmmende at man kan sidde tilbage med følelsen af at Lars Søndergaard var en bedre træner for os end MW.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar