Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Halil » 2. mar 2018, 12:40

troelsh skrev:
Halil skrev:troelsh:

Hvad er AaBs præmisser?

Jeg har for tiden noget vanskeligt ved at se, hvad ideen med AaBs angrebsfobol er.
Vi er bedre end Horsens til spillet langs jorden så længe vi har spiller som Kusk, Flores og Rolim på banen.

Vi ved alle hvad Horsens er gode til, derfor vil det være nonsens at spille på deres præmisser
Meddeler du det til Wieghorst?

Han har svært ved at få det til at trænge igennem.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2018, 12:43

Halil skrev:Horsens kommer med 100 % pølen og dødbolde.

Fysikken har næppe været mere afgørende, så der skal stilles så stort og stærkt op som overhovedet muligt. Med tanke på den gode pølekamp igår mod Sønderjylland, så skal der pøles på. Jo større jo bedre. Hvis man samtidigt gir sig 100 % altid, så er det perfekt.

Opstilling ud fra pøle og fysik:

Rinne

Palle - Okore - Kasper P - Ahlmann

Rissi - Pølsen - Lesniak - Abildgaard

SuperPøleren

Pohl
Vi skal ikke prøve at matche Horsens på pøle-styrke. Det taber vi på. Lad dem pøle det de vil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2018, 12:44

Halil skrev: Meddeler du det til Wieghorst?

Han har svært ved at få det til at trænge igennem.
Han må sgu selv lette røven ind på debatsiden, hvis han vil have de gode råd, der kan redde hans job.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af troelsh » 2. mar 2018, 13:03

Halil skrev:
troelsh skrev:
Halil skrev:troelsh:

Hvad er AaBs præmisser?

Jeg har for tiden noget vanskeligt ved at se, hvad ideen med AaBs angrebsfobol er.
Vi er bedre end Horsens til spillet langs jorden så længe vi har spiller som Kusk, Flores og Rolim på banen.

Vi ved alle hvad Horsens er gode til, derfor vil det være nonsens at spille på deres præmisser
Meddeler du det til Wieghorst?

Han har svært ved at få det til at trænge igennem.
Haha den sender jeg videre

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af le Cid » 2. mar 2018, 13:12

Pastorius skrev:
Halil skrev: Meddeler du det til Wieghorst?

Han har svært ved at få det til at trænge igennem.
Han må sgu selv lette røven ind på debatsiden, hvis han vil have de gode råd, der kan redde hans job.
Han er her da allerede! Man kan da ikke have fingeren på pulsen uden de utallige guldkorn her på siden!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Kristian » 2. mar 2018, 13:32

Halil skrev:Horsens kommer med 100 % pølen og dødbolde.

Fysikken har næppe været mere afgørende, så der skal stilles så stort og stærkt op som overhovedet muligt. Med tanke på den gode pølekamp igår mod Sønderjylland, så skal der pøles på. Jo større jo bedre. Hvis man samtidigt gir sig 100 % altid, så er det perfekt.

Opstilling ud fra pøle og fysik:

Rinne

Palle - Okore - Kasper P - Ahlmann

Rissi - Pølsen - Lesniak - Abildgaard

SuperPøleren

Pohl
Wow er det ironisk ment? :-) eller dybt seriøst. Good luck siger jeg bare.
------------------
mvh Kristian

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Maglau » 2. mar 2018, 14:04

Vi skal finde spillet frem fra den første halve time i går. Der gør vi det rigtigt godt offensivt med tilløb til chancer og lige ved. Det endda uden kusk overhovedet er involveret og lidt det sammme med Rolim.
Synes især vores backs og Pohl var udslagsgivende i de momenter.
Hvad der sker derefter ved jeg ikke men tvivler på det var MW ønske at stå så lavt.

Hvis vi kan finde de takter frem og samtidig med Kusk og Rolim spiller som de kan er jeg ikke bange for Horsens.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af FIDEL » 2. mar 2018, 14:34

Jeg håber på følgende opstilling:

Rinne

PK - Okore - KP - Ahlmann

Würtz - Risgård

Kusk - Flores - Rolim

Pohl

Jeg mener sagtens vi kan spille med Risgaard centralt i denne kamp, idet han er stærk i luften. Han er ikke så løbestærk som Lesniak, men det er ikke så vigtigt imod Horsens som imod f.eks. BIF og FCN. Vi er nødt til at have Risgaard eller Abildgaard med til at hjælpe på de defensive dødbolde.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2018, 15:29

Maglau skrev:Vi skal finde spillet frem fra den første halve time i går. Der gør vi det rigtigt godt offensivt med tilløb til chancer og lige ved. Det endda uden kusk overhovedet er involveret og lidt det sammme med Rolim.
Synes især vores backs og Pohl var udslagsgivende i de momenter.
Hvad der sker derefter ved jeg ikke men tvivler på det var MW ønske at stå så lavt.

Hvis vi kan finde de takter frem og samtidig med Kusk og Rolim spiller som de kan er jeg ikke bange for Horsens.
Hvis vi ikke spillere med folk, der kan holde i bolden, og spille den nogenlunde sikkert af, så kommer vi til at stå lavt, fordi vi får den i hovedet hele tiden. Det var hvad der skete i går, og det kommer til at ske igen på mandag.

Når vi skifter en offensiv kompetent mand ud med den defensiv kompetent mand, så får vi endnu mere brug for de defensive kræfter - og så ser det ud til at det var det rigtige at gøre. Det er det ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Maglau » 2. mar 2018, 16:14

Pastorius skrev:
Maglau skrev:Vi skal finde spillet frem fra den første halve time i går. Der gør vi det rigtigt godt offensivt med tilløb til chancer og lige ved. Det endda uden kusk overhovedet er involveret og lidt det sammme med Rolim.
Synes især vores backs og Pohl var udslagsgivende i de momenter.
Hvad der sker derefter ved jeg ikke men tvivler på det var MW ønske at stå så lavt.

Hvis vi kan finde de takter frem og samtidig med Kusk og Rolim spiller som de kan er jeg ikke bange for Horsens.
Hvis vi ikke spillere med folk, der kan holde i bolden, og spille den nogenlunde sikkert af, så kommer vi til at stå lavt, fordi vi får den i hovedet hele tiden. Det var hvad der skete i går, og det kommer til at ske igen på mandag.

Når vi skifter en offensiv kompetent mand ud med den defensiv kompetent mand, så får vi endnu mere brug for de defensive kræfter - og så ser det ud til at det var det rigtige at gøre. Det er det ikke.
Jeg er overordnet ikke enig i at det at skifte en offensiv spiller ud med en defensivt nødvendigvis behøver betyde at vi står 20 m længere tilbage og tage imod slag, og slet ikke ift kampen i går.
Rigtigt nok som du siger så vil offensive teknisk dygtige spillere kunne spille bolden rundt så modtanderne ikke får den og derved presser os tilbage.
Men konkret i går fik Rolim og Kusk intet ud af deres spil efter 30 min, de mistede bolden og kunne ikke sætte 2 afleveringer sammen. Da de samtidtigt ikke er de store bolderobrer og bølgebryder vil vi selvfølgelig blive presset tilbage, de befinder sig simpelthen ikke særligt godt på en bane hvor modstanderen er så fysiske har bolden i så store dele af kampen.
Derfor giver det ganske god mening at skifte nogen ind der kan modstå presset og så give køb på det i forvejen ikke offensive spil.

Jeg ville da også ønske at vi havde DK´s svar på Man City og kunne sætte De Bruyne, Silva, Aguerro, Sterling og Sane ind som 5 offensive spillere ad gangen med det formål for at holde bolden i egne rækker - men sådan er det desværre ikke fat i AaB.

Hvis vi f.eks sætter Kusk Flores Rolim Pohl og Risgaard på banen samtidigt så SKAL det være for at have bolden mere end modstanderne, hvis det mislykkes og de ikke får det til at fungere er vi dårligere stillet end hvis vi stillede op med Abildgaard, Wurtz, MC, Lesniak og Børsting.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Kristian » 2. mar 2018, 16:20

FIDEL skrev:Jeg håber på følgende opstilling:

Rinne

PK - Okore - KP - Ahlmann

Würtz - Risgård

Kusk - Flores - Rolim

Pohl

Jeg mener sagtens vi kan spille med Risgaard centralt i denne kamp, idet han er stærk i luften. Han er ikke så løbestærk som Lesniak, men det er ikke så vigtigt imod Horsens som imod f.eks. BIF og FCN. Vi er nødt til at have Risgaard eller Abildgaard med til at hjælpe på de defensive dødbolde.
Fin opstilling, men tror at Børsting vælges fremfor Flores. Flores starter nu nok ude.
------------------
mvh Kristian

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamling » 2. mar 2018, 16:33

Alt for offensivt mod et top 6 hold som Horsens. Abildgaard ind på midten i stedet for Risgaard og Super Pøleren fremme i stedet for Flores.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2018, 17:51

Maglau skrev:
Pastorius skrev:
Maglau skrev:Vi skal finde spillet frem fra den første halve time i går. Der gør vi det rigtigt godt offensivt med tilløb til chancer og lige ved. Det endda uden kusk overhovedet er involveret og lidt det sammme med Rolim.
Synes især vores backs og Pohl var udslagsgivende i de momenter.
Hvad der sker derefter ved jeg ikke men tvivler på det var MW ønske at stå så lavt.

Hvis vi kan finde de takter frem og samtidig med Kusk og Rolim spiller som de kan er jeg ikke bange for Horsens.
Hvis vi ikke spillere med folk, der kan holde i bolden, og spille den nogenlunde sikkert af, så kommer vi til at stå lavt, fordi vi får den i hovedet hele tiden. Det var hvad der skete i går, og det kommer til at ske igen på mandag.

Når vi skifter en offensiv kompetent mand ud med den defensiv kompetent mand, så får vi endnu mere brug for de defensive kræfter - og så ser det ud til at det var det rigtige at gøre. Det er det ikke.
Jeg er overordnet ikke enig i at det at skifte en offensiv spiller ud med en defensivt nødvendigvis behøver betyde at vi står 20 m længere tilbage og tage imod slag, og slet ikke ift kampen i går.
Rigtigt nok som du siger så vil offensive teknisk dygtige spillere kunne spille bolden rundt så modtanderne ikke får den og derved presser os tilbage.
Men konkret i går fik Rolim og Kusk intet ud af deres spil efter 30 min, de mistede bolden og kunne ikke sætte 2 afleveringer sammen. Da de samtidtigt ikke er de store bolderobrer og bølgebryder vil vi selvfølgelig blive presset tilbage, de befinder sig simpelthen ikke særligt godt på en bane hvor modstanderen er så fysiske har bolden i så store dele af kampen.
Derfor giver det ganske god mening at skifte nogen ind der kan modstå presset og så give køb på det i forvejen ikke offensive spil.

Jeg ville da også ønske at vi havde DK´s svar på Man City og kunne sætte De Bruyne, Silva, Aguerro, Sterling og Sane ind som 5 offensive spillere ad gangen med det formål for at holde bolden i egne rækker - men sådan er det desværre ikke fat i AaB.

Hvis vi f.eks sætter Kusk Flores Rolim Pohl og Risgaard på banen samtidigt så SKAL det være for at have bolden mere end modstanderne, hvis det mislykkes og de ikke får det til at fungere er vi dårligere stillet end hvis vi stillede op med Abildgaard, Wurtz, MC, Lesniak og Børsting.
Hvis vi kigger konkret på i går, så forstå jeg intet af at Rolim blev skiftet ud inden Kusk. Jeg er ikke enig I at Rolim ikke fik noget ud af det, men han havde det da sværere end i starten af kampen. Iøvrigt tror jeg at Risgaard ville have været en gave i den kamp. Han har noget af den ro i opspillet på midten af banen som vi har savnet rigtig længe.

Min pointe er mest, at når vi spiller udelukkende med spillere som ikke vil have bolden på fødderne, så bliver vi presset tilbage. Vi er nødt til at have nogle flere af dem - og det dur ikke at skifte de eneste ud vi har for tiden, som standard, i hver eneste kamp vi spiller. Vi er nødt til at have den del af spillet til at fungere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af FIDEL » 2. mar 2018, 18:37

Gamling skrev:Alt for offensivt mod et top 6 hold som Horsens. Abildgaard ind på midten i stedet for Risgaard og Super Pøleren fremme i stedet for Flores.
Vi skal spille kampen på vores præmisser, og derfor vil jeg have Flores med til at holde i bolden og sætte de andre i offensiven op. Desuden er Flores faktisk ok defensivt.
Jeg kan godt gå med til Abildgaard istedet for Risgård, men hvis Flores er fit skal han starte istedet for Børsting.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Uldahl » 2. mar 2018, 19:11

Fin opstilling, men der er et stort men. Bliver pølsen klar til kamp efter en gang influenza?

Bliver han klar må det alt andet lige at det bliver i en svagere udgave, hvis han kommer til at spille. Ellers fin opstilling med Abildgård og Børsting inde.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af 9800 » 2. mar 2018, 20:39

Er der andre end mig der stirrer intenst på den øjeblikkelige top 6?
Det slår mig at AaB ikke har vundet en eneste kamp mod nogen i top 6! jeg tror at det vi har brug for er 10 kampe vi kan spille uden pres.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 2. mar 2018, 20:57

9800 skrev:Er der andre end mig der stirrer intenst på den øjeblikkelige top 6?
Det slår mig at AaB ikke har vundet en eneste kamp mod nogen i top 6! jeg tror at det vi har brug for er 10 kampe vi kan spille uden pres.
10 kampe uden pres ændrer ikke meget, hvis vi bliver ved med at spille kujonbold. Nu er vi gået defensivt til værks i snart 2 sæsoner. Måske det var på tide at prøve det der med at gå ind til hver kamp med ønsket om at VINDE, ikke undgå at tabe. Og i det mindste prøve at spille en god gang fodbold, i stedet for at krybe ned på egen 16-meter så snart man har noget der ligner et resultat.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af 9520AaB » 2. mar 2018, 21:00

9800 skrev:Er der andre end mig der stirrer intenst på den øjeblikkelige top 6?
Det slår mig at AaB ikke har vundet en eneste kamp mod nogen i top 6! jeg tror at det vi har brug for er 10 kampe vi kan spille uden pres.
Halv fyldt eller halv tomt?
3 af holdene i top 6 har vi ikke tabt til i denne sæsonBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Forza » 2. mar 2018, 21:26

Gamen skrev:
9800 skrev:Er der andre end mig der stirrer intenst på den øjeblikkelige top 6?
Det slår mig at AaB ikke har vundet en eneste kamp mod nogen i top 6! jeg tror at det vi har brug for er 10 kampe vi kan spille uden pres.
10 kampe uden pres ændrer ikke meget, hvis vi bliver ved med at spille kujonbold. Nu er vi gået defensivt til værks i snart 2 sæsoner. Måske det var på tide at prøve det der med at gå ind til hver kamp med ønsket om at VINDE, ikke undgå at tabe. Og i det mindste prøve at spille en god gang fodbold, i stedet for at krybe ned på egen 16-meter så snart man har noget der ligner et resultat.
Især når man konsekvent er i medierne og snakker om at vi i AaB vil spille fremad i banen og spille offensivt. Det er efterhånden patetisk. Vi er jo det kedeligste hold i superligaen for 2 år i træk.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. mar 2018, 22:02

9520AaB skrev:
9800 skrev:Er der andre end mig der stirrer intenst på den øjeblikkelige top 6?
Det slår mig at AaB ikke har vundet en eneste kamp mod nogen i top 6! jeg tror at det vi har brug for er 10 kampe vi kan spille uden pres.
Halv fyldt eller halv tomt?
3 af holdene i top 6 har vi ikke tabt til i denne sæsonBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej, sådan kan du ikke stille det op, thi en sejr giver 3 point, mens en uafgjort giver 1 - rykker marginalt mere end et nederlag. Det var også derfor man ændrede til 3-pointsystemet.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar