Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af FIDEL » 5. mar 2018, 11:18

Det absolut vigtigste idag er at vi ikke taber kampen. Det vil være en katastrofe. Vi skal helst vinde selvfølgelig,men med 1 point er vi stadig med. Jeg er lidt bekymret for at vejret er til Horsens fordel.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af troelsh » 5. mar 2018, 11:23

FIDEL skrev:Det absolut vigtigste idag er at vi ikke taber kampen. Det vil være en katastrofe. Vi skal helst vinde selvfølgelig,men med 1 point er vi stadig med. Jeg er lidt bekymret for at vejret er til Horsens fordel.
Det er absolut til deres fordel, jeg håber helt klart på at kampen bliver udsat, ellers bliver det utvivlsomt en meget uskøn affære

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 11:29

Formmæssigt peger pilen da væk fra mange spillere, og Pallesen ligner da helt givet (endnu) et rigtigt dårligt indkøb til 2,5 mio. kr., men det gør sig jo gældende for mange af Gaardes profilerede signings.
Vi gør dog pt. brug af en spiller på den back, som forlængst er over sidste salgsdato, og sejlede i åbningskampen i Silkeborg, hvor han misser åbent mål ved 0-0, og begår en kæmpe fejl ved 1-0 scoringen.
Jeg vil til enhver tid mene, at vi skal bruge spillere som har en fremtid i AaB. Han er lidt som den der gamle medarbejder på hjørnekontoret ingen rigtig regner for noget, men som man er nødt til at hive ind i plenum, bare fordi...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Martino » 5. mar 2018, 11:41

Gamen skrev:Formmæssigt peger pilen da væk fra mange spillere, og Pallesen ligner da helt givet (endnu) et rigtigt dårligt indkøb til 2,5 mio. kr., men det gør sig jo gældende for mange af Gaardes profilerede signings.
Vi gør dog pt. brug af en spiller på den back, som forlængst er over sidste salgsdato, og sejlede i åbningskampen i Silkeborg, hvor han misser åbent mål ved 0-0, og begår en kæmpe fejl ved 1-0 scoringen.
Jeg vil til enhver tid mene, at vi skal bruge spillere som har en fremtid i AaB. Han er lidt som den der gamle medarbejder på hjørnekontoret ingen rigtig regner for noget, men som man er nødt til at hive ind i plenum, bare fordi...
Præcis, og jeg er stadig uforstående hvis Gaarde forlænger med PK. Er med på at han ikke hiver en hyre hjem på 2-300000 om måneden som Kusk og Okore, men synes pengene er bedre givet ud på at finde en lottokupon med potentiale til den back, og så se hvad det bringer. Til sommer kommer Mathias Johannesen måske op, og derudover synes jeg Børsting faktisk har gjort det hæderligt som wingback i 352 så helt ueffen kan han ikke være i en 4mands bagkæde skulle det komme dertil. PK ved vi ikke bliver bedre, og ikke er back.
Jeg savner Winsnes

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af PeterS » 5. mar 2018, 11:53

Sakset fra ASC's facebook side
‼️ ATTENTION ‼️

Kl. 18:00 skal der gerne fløjtes en ekstremt vigtig fodboldkamp i gang i Aalborg, men som de fleste nok har bemærket, så er vi i det nordjyske ramt af en gang snevejr
Spillerne skal nok gøre deres for at sikre 3 point, men i dag har AaB brug for deres 12. mand i mere end én forstand - vi skal nemlig have ryddet sne fra både banen og tribunerne, og vi starter kl. 13:00

AaB kvitterer med mad og drikke til de hjælpende fans, der har mulighed for at give en hånd med, ligesom dem der endnu ikke har billet, kan få en sådan til Spar Nord-tribunen
Få det fortalt til alle det kunne være relevant for, så vi kan få gjort klar til den vigtige kamp i aften

Det praktiske:
Send en mail til AaB@AaB-as.dk med emnet 'Snerydning', og oplys navn, antal hjælpere, hvornår I kan komme og give en hånd med, samt om I har brug for en billet til kampen

På forhånd tak for hjælpen
Lad os sammen få gjort klar til endnu et skridt mod top-6.
En stærkere fanklub - et stærkere AaB!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Jakobsen » 5. mar 2018, 12:01

andreasaab89 skrev:
Yankee skrev:
9000AaB skrev:Årh hvor jeg hader at læse alle steder, at AaB går efter sejren og at de er klar til at spille om top 6, og at de har gode chancer....
Det er første tegn på vi taber stort iaften - alle ved at når man forventer noget af AaB så sker det modsatte.....
Det er en hjemmekamp mod fucking AC Horsens. Kan vi lige komme ud af den der bundholdsmentalitet, tak.

Tidligere havde det været en katastrofe at sætte point til hjemme mod Horsens og en skandale hvis vi endte sæsonen som nr. 6.
Super tak !!

Vi skal have en anden mentalitet . Det gælder lige fra sportsdirektør, til trænerteamet , til spillerne og fansene..

Vi er fucking AaB... top 6 er absolut minimum. Klemmer vi os lige akkurat ind på en 6 plads via dårligt spil er sæsonen ikke godkendt. Den er marginalt bestået med 02 i karakter .. vi skal forvente mere af klubben. Alt andet end top 6 er direkte utilfredsstillende .. jeg ved godt at der er gået politik i det når trænerne snakker om modstanderne og deres styrker osv.
Men hvor ville jeg ønske trænerteamet gik ud inden en hjemmekamp mod fucking Horsens og klargjorde at vi selvfølgelig er farvoritter og skal vinde ..

Det er nærmest ligemeget om man møder FCK eller Helsingør så skal man høre på:” vi har stor respekt for en dygtig modstander der har mange styrke . Vi forvenrrr derfor en svær kamp”
Synes vi må se det mere to-delt. Der er både et kortsigtet perspektiv og de lange linier. Kortsigtet skal vi forsøge at slå Horsens og kvalificere os til top 6 i denne sæson og pt. er AaB ikke et hold der blæser nogen ud af stadion. Det kan der ikke gøres noget ved og det vil sandsynligvis kræve en ny sporstlig ledelse og en mere pragmatisk tilgang til even avl at gøre op med dårligdommene.

I det langsigtede perspektiv eller på de store linier har du dog helt ret. Det er en skandale, at holdets maksimale nok er den dårligste placering indenfor vores målsætning og, at vi såfremt vi når Top 6 kun gør det med lodder og trisser uden at imponere. AaB har spillet en del beståede kampe i denne sæson, men jeg kan ikke komme på en eneste decideret god kamp.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Funky » 5. mar 2018, 12:21

Gamen skrev:Formmæssigt peger pilen da væk fra mange spillere, og Pallesen ligner da helt givet (endnu) et rigtigt dårligt indkøb til 2,5 mio. kr., men det gør sig jo gældende for mange af Gaardes profilerede signings.
Vi gør dog pt. brug af en spiller på den back, som forlængst er over sidste salgsdato, og sejlede i åbningskampen i Silkeborg, hvor han misser åbent mål ved 0-0, og begår en kæmpe fejl ved 1-0 scoringen.
Jeg vil til enhver tid mene, at vi skal bruge spillere som har en fremtid i AaB. Han er lidt som den der gamle medarbejder på hjørnekontoret ingen rigtig regner for noget, men som man er nødt til at hive ind i plenum, bare fordi...
Selvfølgelig er det Gaarde, som har det endelige ansvar for signings, men der var altså en del - undertegnede inklusiv - som pegede på ham som en god transfer. Han var Viborgs bedste mand. Uanset hvordan det kommer til at gå med Pallesen i AaB (hvor han til også min overraskelse ikke har bidt sig mere fast i start-11'eren), så gætter jeg på, at såvel folk i som omkring AaB fremover også vil se med interesse på de bedste spillere fra de klubber, som måtte rykke ned. Også herinde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2018, 12:30

På twitter siger meldingerne at banen når at blive ryddet og der sagtens kan spilles i aften.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 12:44

troelsh skrev: Det er absolut til deres fordel, jeg håber helt klart på at kampen bliver udsat, ellers bliver det utvivlsomt en meget uskøn affære
Og det vil det ikke blive uanset hvad? 2 hold der har mere end svært ved hurtigt kombinationsspil, og har flere moslere end teknisk dygtige spillere.
Lige i den her tid tror jeg ikke nogen vil have held med at italesætte, at AaB er et hold der skulle drage fordel af en god bane. Vi spiller alligevel så langsomt og idéforladt.
Det her handler i lige så høj grad om genpres og at spille med stor energi - særligt på denne bane. Det havde Horsens stort held med mod AGF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2018, 12:48

Pastorius skrev:På twitter siger meldingerne at banen når at blive ryddet og der sagtens kan spilles i aften.
Hm - lidt modstridende. Ifølge Mogens Jørgensen på FB ser det sort ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af troelsh » 5. mar 2018, 12:58

Gamen skrev:
troelsh skrev: Det er absolut til deres fordel, jeg håber helt klart på at kampen bliver udsat, ellers bliver det utvivlsomt en meget uskøn affære
Og det vil det ikke blive uanset hvad? 2 hold der har mere end svært ved hurtigt kombinationsspil, og har flere moslere end teknisk dygtige spillere.
Lige i den her tid tror jeg ikke nogen vil have held med at italesætte, at AaB er et hold der skulle drage fordel af en god bane. Vi spiller alligevel så langsomt og idéforladt.
Det her handler i lige så høj grad om genpres og at spille med stor energi - særligt på denne bane. Det havde Horsens stort held med mod AGF.
Vi spiller ikke champagnebold, men ift. En kamp mod Horsens kan der ikke være tvivl om en dårlig bane er til deres fordel og omvendt, vi har trods alt typer som kusk og Rolim og de er ekstremt afgørende for vores offensiv, de typer har Horsens ikke

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af PeterS » 5. mar 2018, 12:59

Pastorius skrev:På twitter siger meldingerne at banen når at blive ryddet og der sagtens kan spilles i aften.


Sent from my iPad using Tapatalk
Det kan jeg heller ikke lige finde, Mads Aagaard skriver tilgengæld at der er brug for hjælp, hvis der skal kunne spilles bold i aften.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Funky » 5. mar 2018, 13:01

Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2018, 13:19

Jeg bider mærke i at det skal være farligt for enten tilskuere eller spillere før man på forhånd kan aflyse. Sportslige hensyn er ikke en del af ligningen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Funky » 5. mar 2018, 13:29

Pastorius skrev:
Jeg bider mærke i at det skal være farligt for enten tilskuere eller spillere før man på forhånd kan aflyse. Sportslige hensyn er ikke en del af ligningen.
Hvis knopperne under støvlerne ikke kan få bid pga. sne, så kan det også hurtigt blive farligt at gennemføre noget, der bare skal ligne en regulær kamp. Men spillerne kan selvfølgelig aftale at gå rundt. :D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 13:33

Funky skrev: Hvis knopperne under støvlerne ikke kan få bid pga. sne, så kan det også hurtigt blive farligt at gennemføre noget, der bare skal ligne en regulær kamp. Men spillerne kan selvfølgelig aftale at gå rundt. :D
Det plejer ikke være noget problem. Der skal meget til før man aflyser kampe. Det mest vilde eksempel jeg lige kan huske er Juventus' udekamp mod Lech Poznan i Europa League i 2010, hvor der var 18-20 minusgrader og en bidende vind, ligesom det sneede voldsomt. Mener at kunne huske at flere spillere klagede over at de nærmest ikke kunne trække vejret.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af FIDEL » 5. mar 2018, 13:36

Lige idag skal vi nok være glade for, at vi har Oliver Abildgaard i truppen... :thumbsup:

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 5. mar 2018, 13:55

FIDEL skrev:Lige idag skal vi nok være glade for, at vi har Oliver Abildgaard i truppen... :thumbsup:
Kan han specielt godt lide sne og kulde da?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Brent » 5. mar 2018, 13:58

Hvorfor i himlens navn ruller man ikke en pressening over banen når det sner
AaB - the Nordic gateway to Europe

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af gravballe » 5. mar 2018, 14:15

Brent skrev:Hvorfor i himlens navn ruller man ikke en pressening over banen når det sner
Det kom da som en overraskelse....

Besvar