Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 20:18

Maglau skrev:Synes vi var klart det bedste hold. Ærgerligt vi ikke fik tilstillet os flere chancer.
Vi var helt væk det første kvarter. Det blev bedre i 1. halvleg, men Horsens var som sædvanlig en stor trussel i luftrummet. Det var en meget lige kamp - helt forventeligt under forholdene.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Funky » 5. mar 2018, 20:20

Gamen skrev:
Maglau skrev:Synes vi var klart det bedste hold. Ærgerligt vi ikke fik tilstillet os flere chancer.
Vi var helt væk det første kvarter. Det blev bedre i 1. halvleg, men Horsens var som sædvanlig en stor trussel i luftrummet. Det var en meget lige kamp - helt forventeligt under forholdene.
Lyspunkt: Abilgaard var vel ikke så ringe endda.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 20:20

Hovedet skrev: Måske AaB sælger et top 6 - krus, hvis vi holder fast de sidste par kampe :aabfan:
Hvis AaB kommer i top 6, så køber jeg en trøje med nummer 2...

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 20:22

Funky skrev: Lyspunkt: Abilgaard var vel ikke så ringe endda.
Det synes jeg er åndssvagt at bedømme i sådan en cirkuskamp hvor det meste er tilfældigheder. Han har væsentlige mangler under normale forhold, selvom man vel altid håber at også han popper op som trold af en æske og laver en "Nicolaj Thomsen".

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Funky » 5. mar 2018, 20:23

Gamen skrev:
Funky skrev: Lyspunkt: Abilgaard var vel ikke så ringe endda.
Det synes jeg er åndssvagt at bedømme i sådan en cirkuskamp hvor det meste er tilfældigheder. Han har væsentlige mangler under normale forhold, selvom man vel altid håber at også han popper op som trold af en æske og laver en "Nicolaj Thomsen".
Tjaeh, det kan du selvfølgelig have ret i, men omvendt er der vel ingen tvivl om, at han nok skulle få kritik hvis han havde set superringe ud. Så jeg tror nu alligevel, han skal have et bette klap på skulderen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af birk » 5. mar 2018, 20:23

Bliver vel også snart lavet en trøje " Jeg var den dag, Pohl scorede " Det er jo umuligt for AaB, at lave 2-3 mål i en kamp, når man spiller med en så ringe angriber.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Funky » 5. mar 2018, 20:24

birk skrev:Bliver vel også snart lavet en trøje " Jeg var den dag, Pohl scorede " Det er jo umuligt for AaB, at lave 2-3 mål i en kamp, når man spiller med en så ringe angriber.
Wieghorst kommenterede i pausen på, at Horsens var bange for hans speed, og derfor lå langt tilbage. Dvs. ikke meget rum til ham, til gengæld plads til midtbanen. Takket være Pohl, kan man så sige.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af CphAab » 5. mar 2018, 20:25

Pastorius skrev:
CphAab skrev:Det er altid i egne hænder..
Det et det i første runde også, er sådan noget pjattet fodbold snak at sige ‘nu kan vi selv afgøre det’


Jeg forbeholder mig ret til stadig at synes meget er forkert selvom vi slider os ind i top 6
Hvis vi ikke havde fået point i dag, kunne vi ikke være sikre på at komme i top-6, selv med fuld point i de sidste to. Så kunne vi ikke selv have afgjort det længere.

Nej jeg forstår godt pointen i det.
Men det er stadig noget pjat.. det er som at sige ham Randers spilleren reddede os fra nedrykning.. nej gjorde de point vi havde samlet.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 20:25

Funky skrev: Tjaeh, det kan du selvfølgelig have ret i, men omvendt er der vel ingen tvivl om, at han nok skulle få kritik hvis han havde set superringe ud. Så jeg tror nu alligevel, han skal have et bette klap på skulderen.
Jeg holder mig helt fra at bedømme nogen på skalaen efter sådan en kamp, hvor det er umuligt at spille langs jorden.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af CphAab » 5. mar 2018, 20:26

Funky skrev:
birk skrev:Bliver vel også snart lavet en trøje " Jeg var den dag, Pohl scorede " Det er jo umuligt for AaB, at lave 2-3 mål i en kamp, når man spiller med en så ringe angriber.
Wieghorst kommenterede i pausen på, at Horsens var bange for hans speed, og derfor lå langt tilbage. Dvs. ikke meget rum til ham, til gengæld plads til midtbanen. Takket være Pohl, kan man så sige.

Måske vi skal skrive en hyldest sang til ham?

En anden angriber havde måske lavet 1-2 mål.
Men kan godt se det er bedre med plads til Abildgaard..

Man ved det er en elendig angriber når hans bedste præstation er han trak en spiller væk fra de andre.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2018, 20:27

CphAab skrev:
Pastorius skrev:
CphAab skrev:Det er altid i egne hænder..
Det et det i første runde også, er sådan noget pjattet fodbold snak at sige ‘nu kan vi selv afgøre det’


Jeg forbeholder mig ret til stadig at synes meget er forkert selvom vi slider os ind i top 6
Hvis vi ikke havde fået point i dag, kunne vi ikke være sikre på at komme i top-6, selv med fuld point i de sidste to. Så kunne vi ikke selv have afgjort det længere.

Nej jeg forstår godt pointen i det.
Men det er stadig noget pjat.. det er som at sige ham Randers spilleren reddede os fra nedrykning.. nej gjorde de point vi havde samlet.
Det er vi enige i.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af troelsh » 5. mar 2018, 20:27

Børsting må altså snart en tur på bænken, han er virkelig en kæmpe stopklods for vores offensiv.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 20:28

Lad mig i stedet komme med en massiv opfordring til at folk enten tager toget eller bilen til Århus d. 18/3, hvor det hele formodentlig skal afgøres. Det bliver forhåbentlig et pakket AaB-afsnit.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af CphAab » 5. mar 2018, 20:28

troelsh skrev:Børsting må altså snart en tur på bænken, han er virkelig en kæmpe stopklods for vores offensiv.
Han scorer i det mindste mål.
Ham og Okore er vores bedste angribere

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af troelsh » 5. mar 2018, 20:32

CphAab skrev:
troelsh skrev:Børsting må altså snart en tur på bænken, han er virkelig en kæmpe stopklods for vores offensiv.
Han scorer i det mindste mål.
Ham og Okore er vores bedste angribere
Det gør Blåbjerg også derfor syntes jeg stadig ikke han skal spille

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Dalbjerg » 5. mar 2018, 20:37

Gamen skrev:
Dalbjerg skrev:Ingen berettigelse i at denne kamp skulle spilles...

Men mon ikke dommeren er blevet "hjulpet" til at forstå, at kampprogrammet ikke rigtig kan tåle en aflysning, når der lige om lidt skal splittes op...

Og når den så bliver spillet, ja så er det sgu skuffende at det er Børsting der taber koncentrationen i kulden et øjeblik..
Ro på nu, sømand. Vi har stadig kun vundet 3 liga-kampe hjemme i hele sæsonen, mod de tre svageste udehold. Der er ikke meget der tilsiger at vi kunne have klaret det bedre under perfekte forhold. Aalborg Stadion har ikke ligefrem været et fort for os i denne sæson.
1 point er for såvidt fint nok, når vi selv kan afgøre det.
Og hvor har jeg skrevet noget om, at det var med AaB-brillerne, når jeg sagde den skulle have været udsat??

Jeg siger bare, at rent objektivt, ja så bør man ikke spille sådan en kamp.. Og den beslutning blev også taget for tre år siden, da FCN var på besøg..

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af CphAab » 5. mar 2018, 20:42

I aften sad på bænken

vores kaptajn og i mange år en af vores bedste spillere
Vores næst nyeste forsvars indkøb til 2mill.
vores største internationale profil og måske vores dyreste spiller? også en af de bedste de sidste par kampe.
og en A landsholds angriber og tidligere topscorer i hans liga, der ikke rigtigt har fået chancen endnu

på banen spillede
4 aalborg drenge der for bare et år siden slet ikke var gode nok til at starte inde.

Altså jeg tror ærligtalt vi er der lidt hvor at vi i klubben har accepteret vi et er gråt midterhold.
Men man har ikke haft nosserne til at melde det ud til aktionærene og fansene endnu.


Jeg var til aktionærarrangementet da Gaarde på scenen siger vi skal spille i toppen af dansk fodbold og vi skal spille serværdigt fodbold.
Jeg ville ønske danske journalister havde nosserne til at stoppe wieghorst eller gaarde på stadion og sige ' synes i det er serværdigt fodbold det i spiller?'

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Martino » 5. mar 2018, 20:43

troelsh skrev:Børsting må altså snart en tur på bænken, han er virkelig en kæmpe stopklods for vores offensiv.
Ja. Utroligt de ikke kan se det på bænken. Det skræmmer altså en hel del. Udover det var det en kamp der skulle have været aflyst.
Jeg savner Winsnes

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af CphAab » 5. mar 2018, 20:44

Dalbjerg skrev:
Gamen skrev:
Dalbjerg skrev:Ingen berettigelse i at denne kamp skulle spilles...

Men mon ikke dommeren er blevet "hjulpet" til at forstå, at kampprogrammet ikke rigtig kan tåle en aflysning, når der lige om lidt skal splittes op...

Og når den så bliver spillet, ja så er det sgu skuffende at det er Børsting der taber koncentrationen i kulden et øjeblik..
Ro på nu, sømand. Vi har stadig kun vundet 3 liga-kampe hjemme i hele sæsonen, mod de tre svageste udehold. Der er ikke meget der tilsiger at vi kunne have klaret det bedre under perfekte forhold. Aalborg Stadion har ikke ligefrem været et fort for os i denne sæson.
1 point er for såvidt fint nok, når vi selv kan afgøre det.
Og hvor har jeg skrevet noget om, at det var med AaB-brillerne, når jeg sagde den skulle have været udsat??

Jeg siger bare, at rent objektivt, ja så bør man ikke spille sådan en kamp.. Og den beslutning blev også taget for tre år siden, da FCN var på besøg..
Gamen jeg finder det ironisk du først vil have vi skal sænke forventningerne fordi vi kun har vundet 3 hjemmebane kampe, og ikke skal forvente noget.

For derefter forlange vi skal hæve forventningerne fordi nu kan vi selv afgøre det (vi skal bare lige gøre det du selv har sagt vi har uendeligt svært ved)

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af CphAab » 5. mar 2018, 20:45

Martino skrev:
troelsh skrev:Børsting må altså snart en tur på bænken, han er virkelig en kæmpe stopklods for vores offensiv.
Ja. Utroligt de ikke kan se det på bænken. Det skræmmer altså en hel del. Udover det var det en kamp der skulle have været aflyst.
Jeg har i 20 år som AaB fan aldrig været så uenig med træneren omkring start 11'eren som jeg er nu.
Klart der har været masser af gange hvor jeg har tænkt 'ham her bør ikke starte inde' eller 'vi skal give ham her chancen'

men jeg har aldrig siddet og kigget på bænken og tænk '4 spillere derude burde starte inde'
Hold op hvor må de vise noget til træning som de ikke viser i kampene.

Hvor er det helt vildt at tænke på vi for bare 3½ år siden hørte Morten Olsen sige i medierne han ikke hele året havde set hold spille som AaB
ikke engang i holland og belgien spillede de så flot fodbold som AaB.

det er kun 3½ år siden, men føles som et gammelt sagn nu.

Besvar