Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af limey » 4. jun 2017, 22:35

sulakvelidze skrev:Så kom Helsingør op i Superligaen, og det er endnu et udtryk for, at Danmark er stort nok til en større liga med 16 hold. Da der var 12, og Hobro var på vej op, lød påstanden ellers fra nogle, at det ville udvande superligaen. Og nogle brugte det som argument for, at den skulle skæres ned til 10 hold.

Hobros præstationer i de senere år, den økonomiske udvikling hos klubbrne i 1. division, Helsingørs oprykning og diverse storbyers hold i dans med nedrykningsstregen er et bevis på, at superligaen kan bære 16 hold. Og så ville man have en liga, der kunne spilles med to kampe mod alle - hjemme og ude. Evt med en Superliga Cup om en EL-plads til at give alle hold mindst 32 kampe på en sæson udover kampene i pokalturneringen.

Det ville være en sportslig fair liga med muligheder for talentudvikling og vækst i dansk fodbold - både i forhold til geografisk spredning af ligaen og tilskuerinteresse. Så det sker selvfølgelig aldrig.
Amen. Giv os nu en rigtig liga i Danmark med den ægte struktur, vi kender fra (næsten) alle de andre lande i Europa. Så ville jeg i hvert fald begynde at følge skidtet igen. Og jeg tror ikke at jeg ville være den eneste der ville vende tilbage.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af MrBangDK » 4. jun 2017, 22:36

Det mest spændende ved at skulle på Helsingør Stadion er nok om pølsen er god!! Og selvfølgelig, hvor meget verdens dårligste superligahold of all time taber med!
Ska' vi hak'?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Martino » 4. jun 2017, 23:11

MrBangDK skrev:Det mest spændende ved at skulle på Helsingør Stadion er nok om pølsen er god!! Og selvfølgelig, hvor meget verdens dårligste superligahold of all time taber med!
Helsingør har slet ikke noget dårligt hold. Fine teknikere og en træner der tør spille fremad.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jakobsen » 5. jun 2017, 00:18

MrBangDK skrev:Det mest spændende ved at skulle på Helsingør Stadion er nok om pølsen er god!! Og selvfølgelig, hvor meget verdens dårligste superligahold of all time taber med!
http://stadionturen.weebly.com/helsingo ... -3000.html
I følge Stadionturen som går efter at besøge samtlige danske stadions og allerede har besøgt en del har Helsingør de bedste pølser i landet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af salling23 » 5. jun 2017, 00:24

Det bliver formentligt ikke Helsingør Stadion der skal besøges.
De har dispensation for at kunne bruge det i Nordic Bet ligaen, så mon ikke de bliver nødt til at finde et alternativt spillested
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. jun 2017, 04:34

limey skrev:
sulakvelidze skrev:Så kom Helsingør op i Superligaen, og det er endnu et udtryk for, at Danmark er stort nok til en større liga med 16 hold. Da der var 12, og Hobro var på vej op, lød påstanden ellers fra nogle, at det ville udvande superligaen. Og nogle brugte det som argument for, at den skulle skæres ned til 10 hold.

Hobros præstationer i de senere år, den økonomiske udvikling hos klubbrne i 1. division, Helsingørs oprykning og diverse storbyers hold i dans med nedrykningsstregen er et bevis på, at superligaen kan bære 16 hold. Og så ville man have en liga, der kunne spilles med to kampe mod alle - hjemme og ude. Evt med en Superliga Cup om en EL-plads til at give alle hold mindst 32 kampe på en sæson udover kampene i pokalturneringen.

Det ville være en sportslig fair liga med muligheder for talentudvikling og vækst i dansk fodbold - både i forhold til geografisk spredning af ligaen og tilskuerinteresse. Så det sker selvfølgelig aldrig.
Amen. Giv os nu en rigtig liga i Danmark med den ægte struktur, vi kender fra (næsten) alle de andre lande i Europa. Så ville jeg i hvert fald begynde at følge skidtet igen. Og jeg tror ikke at jeg ville være den eneste der ville vende tilbage.
Amen x2

En sæson mere med det lort vi har set i år, og der falder endnu flere fra. Man gambler med fremtiden for dansk klubfodbold, med tilskuertal som efterhånden ikke er højere end i herrehåndbold rigtigt mange steder.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af NIN » 5. jun 2017, 10:38

Jesper Schmidt skrev:
limey skrev:
sulakvelidze skrev:Så kom Helsingør op i Superligaen, og det er endnu et udtryk for, at Danmark er stort nok til en større liga med 16 hold. Da der var 12, og Hobro var på vej op, lød påstanden ellers fra nogle, at det ville udvande superligaen. Og nogle brugte det som argument for, at den skulle skæres ned til 10 hold.

Hobros præstationer i de senere år, den økonomiske udvikling hos klubbrne i 1. division, Helsingørs oprykning og diverse storbyers hold i dans med nedrykningsstregen er et bevis på, at superligaen kan bære 16 hold. Og så ville man have en liga, der kunne spilles med to kampe mod alle - hjemme og ude. Evt med en Superliga Cup om en EL-plads til at give alle hold mindst 32 kampe på en sæson udover kampene i pokalturneringen.

Det ville være en sportslig fair liga med muligheder for talentudvikling og vækst i dansk fodbold - både i forhold til geografisk spredning af ligaen og tilskuerinteresse. Så det sker selvfølgelig aldrig.
Amen. Giv os nu en rigtig liga i Danmark med den ægte struktur, vi kender fra (næsten) alle de andre lande i Europa. Så ville jeg i hvert fald begynde at følge skidtet igen. Og jeg tror ikke at jeg ville være den eneste der ville vende tilbage.
Amen x2

En sæson mere med det lort vi har set i år, og der falder endnu flere fra. Man gambler med fremtiden for dansk klubfodbold, med tilskuertal som efterhånden ikke er højere end i herrehåndbold rigtigt mange steder.
Heldigvis er landsholdet en succes. Jeg tror de kan kick-starte en ny interesse for dansk fodbold, der smitter af på den nye sæson.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jonas386 » 5. jun 2017, 11:36

NIN skrev: Heldigvis er landsholdet en succes. Jeg tror de kan kick-starte en ny interesse for dansk fodbold, der smitter af på den nye sæson.
Ja, når vi fejler kvalifikationen til VM bliver der rigtig folkefest.
Jeg kan godt irreteres over, at man valgte at forlænge med Hareide. Hvad er det egentlig han tilbyder? Hvorfor har han overhovedet været en mulighed i første omgang. DBU og dansk fodbold er i den grad ved at grave deres egen grav i disse år og jeg forventer, at der snart ruller nogle hoveder i både DBU og divisionsforeningen. Der må sgu være nogle folk i fodbold danmark der kan se hvor det bærer hen og sætter foden i jorden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af NIN » 5. jun 2017, 12:24

jonas386 skrev:
NIN skrev: Heldigvis er landsholdet en succes. Jeg tror de kan kick-starte en ny interesse for dansk fodbold, der smitter af på den nye sæson.
Ja, når vi fejler kvalifikationen til VM bliver der rigtig folkefest.
Jeg kan godt irreteres over, at man valgte at forlænge med Hareide. Hvad er det egentlig han tilbyder? Hvorfor har han overhovedet været en mulighed i første omgang. DBU og dansk fodbold er i den grad ved at grave deres egen grav i disse år og jeg forventer, at der snart ruller nogle hoveder i både DBU og divisionsforeningen. Der må sgu være nogle folk i fodbold danmark der kan se hvor det bærer hen og sætter foden i jorden.
Kigger du på DBU's historik (helt tilbage fra de fik den geniale indskydelse, at forbyde professionelle at spille på landsholdet) så har Danmarks fodbold højborg taget mange, men få rigtige beslutninger. En af disse var ansættelsen af Piontek. I dag prøver de så at genopbygge folkefesten og euforien omkring landsholdet som den var engang og håndbolden nu har overtaget (det siger alt). Det tror de høje herrer er muligt, ved at tilbyde kampene på kanaler alle ikke kan se eller ønsker at bruge penge på. produktet? En mere end halv tom Park. Få tv-seere og elendige resultater, samt historisk dårlig rangliste placering som resultat. Superligaen har heldigvis intet lært. De tror det er set-up'et den er gal med og de ved et trylleslag, kan fremmane Superligaens nye klæder som på magisk vis vil fylde stadions og sofaerne i de små danske hjem . Hvordan? Ved at smide kampene ud på så mange kanaler som overhovedet muligt. Underligt vi ikke kan se Superliga på TV2-Fri eller DK4. Jow, jow det går godt for nationalsporten i lille Danmark.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jonas386 » 5. jun 2017, 13:12

NIN skrev:
jonas386 skrev:
NIN skrev: Heldigvis er landsholdet en succes. Jeg tror de kan kick-starte en ny interesse for dansk fodbold, der smitter af på den nye sæson.
Ja, når vi fejler kvalifikationen til VM bliver der rigtig folkefest.
Jeg kan godt irreteres over, at man valgte at forlænge med Hareide. Hvad er det egentlig han tilbyder? Hvorfor har han overhovedet været en mulighed i første omgang. DBU og dansk fodbold er i den grad ved at grave deres egen grav i disse år og jeg forventer, at der snart ruller nogle hoveder i både DBU og divisionsforeningen. Der må sgu være nogle folk i fodbold danmark der kan se hvor det bærer hen og sætter foden i jorden.
Kigger du på DBU's historik (helt tilbage fra de fik den geniale indskydelse, at forbyde professionelle at spille på landsholdet) så har Danmarks fodbold højborg taget mange, men få rigtige beslutninger. En af disse var ansættelsen af Piontek. I dag prøver de så at genopbygge folkefesten og euforien omkring landsholdet som den var engang og håndbolden nu har overtaget (det siger alt). Det tror de høje herrer er muligt, ved at tilbyde kampene på kanaler alle ikke kan se eller ønsker at bruge penge på. produktet? En mere end halv tom Park. Få tv-seere og elendige resultater, samt historisk dårlig rangliste placering som resultat. Superligaen har heldigvis intet lært. De tror det er set-up'et den er gal med og de ved et trylleslag, kan fremmane Superligaens nye klæder som på magisk vis vil fylde stadions og sofaerne i de små danske hjem . Hvordan? Ved at smide kampene ud på så mange kanaler som overhovedet muligt. Underligt vi ikke kan se Superliga på TV2-Fri eller DK4. Jow, jow det går godt for nationalsporten i lille Danmark.
Jeg mener oprigtigt at fodboldlandsholdet burde komme på finansloven og alle kampe sendes på DR1. Som kulturinstitution er landsholdet for stort til, at det skal være et spørgsmål om private interesser og skal ledes af de amatører der på forunderlig vis har formået at tilkæmpe sig magten i dansk fodbold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af De Fem » 5. jun 2017, 14:24

jonas386 skrev: Jeg mener oprigtigt at fodboldlandsholdet burde komme på finansloven og alle kampe sendes på DR1. Som kulturinstitution er landsholdet for stort til, at det skal være et spørgsmål om private interesser og skal ledes af de amatører der på forunderlig vis har formået at tilkæmpe sig magten i dansk fodbold.
Det landshold har rigeligt med penge, men det kunne da være super hvis DR/TV2 committede sig til at købe alle kampe mellem sig.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af strangecap » 5. jun 2017, 18:12

De Fem skrev:
jonas386 skrev: Jeg mener oprigtigt at fodboldlandsholdet burde komme på finansloven og alle kampe sendes på DR1. Som kulturinstitution er landsholdet for stort til, at det skal være et spørgsmål om private interesser og skal ledes af de amatører der på forunderlig vis har formået at tilkæmpe sig magten i dansk fodbold.
Det landshold har rigeligt med penge, men det kunne da være super hvis DR/TV2 committede sig til at købe alle kampe mellem sig.
Så skal alle superliga og 1 div. kampe spilles på DRs kanaler vi betaler jo licens (ironi kan forekomme)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jonas386 » 5. jun 2017, 21:23

strangecap skrev:
De Fem skrev:
jonas386 skrev: Jeg mener oprigtigt at fodboldlandsholdet burde komme på finansloven og alle kampe sendes på DR1. Som kulturinstitution er landsholdet for stort til, at det skal være et spørgsmål om private interesser og skal ledes af de amatører der på forunderlig vis har formået at tilkæmpe sig magten i dansk fodbold.
Det landshold har rigeligt med penge, men det kunne da være super hvis DR/TV2 committede sig til at købe alle kampe mellem sig.
Så skal alle superliga og 1 div. kampe spilles på DRs kanaler vi betaler jo licens (ironi kan forekomme)
Nu betyder det jo ikke, at vi skal støtte ligaen, bare fordi landsholdet er stats finansieret. Rettighederne skulle selvfølgelig gives til DR. Det kan ikke være anderledes. Landskampene skal sgu ikke sendes på Kanal 5 eller andre gøglerkanaler hvor folk ikke kan se det. Landsholdet er Danmark, det er større end DBU og tv-rettigheder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2017, 21:32

salling23 skrev:Det bliver formentligt ikke Helsingør Stadion der skal besøges.
De har dispensation for at kunne bruge det i Nordic Bet ligaen, så mon ikke de bliver nødt til at finde et alternativt spillested
Det vil godt nok være sørgeligt hvis Helsingør tvinges til at spille deres kampe et andet sted (eksempelvis i Gladsaxe).
Helsingør stadion ser utrolig charmerende ud og de bør selvfølgelig få dispensation, hvis de får installeret et lysanlæg, opsat et par hegn og placeret et tv tårn eller to i den kommende tid kan jeg slet ikke se problemet ved deres nuværende stadion.

Det er fodbold tilbage til rødderne og det ser jeg kun som noget positivt. DBU stiller desværre nogle alt for høje krav til stadions, hvilket medfører en kedelig og grå masse. Hobro stadion illustrerer min pointe. Før renoveringen havde Hobro et antikt og yderst charmerende stadion som så fyldt ud når der var et par tusinde tilskuere, efter renoveringen ser stadion meget tomt ud med et tilsvarende tilskuertal.

Det er lidt absurd at stadion kravene er med til at give et dårligt produkt for tilskuere, tv og sponsorer (gabende tomme stadions da der i de fleste byer bygges alt for store stadions).

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2018, 08:43

Nå, det lader til at der sker noget med strukturen...

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/e ... en/7084713
Ska' vi hak'?

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Dalbjerg » 19. mar 2018, 08:52

Hold kæft de er simpelthen nogle gøglere af den anden verden..

Spændende at se blodbadet, når der skal findes så mange nedrykkere på én sæson..

Og så vælger man formentlig stædigt at fastholde slutspil.. Jamen altså..

Nå, men i det mindst skaber ledelsen i dansk fodbold deres egen underholdning i form af ledelsesmæssig cirkus..

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Alpa Chino » 19. mar 2018, 10:27

De er jo vanvittige.

Jeg vil seriøst hellere have 16 hold og 30 kampe, end 12 hold og skævvridning i udekampe mod topholdene.

Det slutspil vi har idag er en joke, og vi skal ikke igang med lappeløsninger, hvor 7-8pladsen må vælge hvem de skal være i pulje med eller lignende.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af le Cid » 19. mar 2018, 10:35

Alpa Chino skrev:De er jo vanvittige.

Jeg vil seriøst hellere have 16 hold og 30 kampe, end 12 hold og skævvridning i udekampe mod topholdene.

Det slutspil vi har idag er en joke, og vi skal ikke igang med lappeløsninger, hvor 7-8pladsen må vælge hvem de skal være i pulje med eller lignende.
Det bliver ikke 12 hold og en skævvriding. Det bliver 12 hold som møder hinanden ude og hjemme. Så deles ligaen i to, og der spilles endnu engang ude og hjemme.
Men gøgl, det er det!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 9000AaB » 19. mar 2018, 10:36

frederikshavneren skrev:
salling23 skrev:Det bliver formentligt ikke Helsingør Stadion der skal besøges.
De har dispensation for at kunne bruge det i Nordic Bet ligaen, så mon ikke de bliver nødt til at finde et alternativt spillested
Det vil godt nok være sørgeligt hvis Helsingør tvinges til at spille deres kampe et andet sted (eksempelvis i Gladsaxe).
Helsingør stadion ser utrolig charmerende ud og de bør selvfølgelig få dispensation, hvis de får installeret et lysanlæg, opsat et par hegn og placeret et tv tårn eller to i den kommende tid kan jeg slet ikke se problemet ved deres nuværende stadion.

Det er fodbold tilbage til rødderne og det ser jeg kun som noget positivt. DBU stiller desværre nogle alt for høje krav til stadions, hvilket medfører en kedelig og grå masse. Hobro stadion illustrerer min pointe. Før renoveringen havde Hobro et antikt og yderst charmerende stadion som så fyldt ud når der var et par tusinde tilskuere, efter renoveringen ser stadion meget tomt ud med et tilsvarende tilskuertal.

Det er lidt absurd at stadion kravene er med til at give et dårligt produkt for tilskuere, tv og sponsorer (gabende tomme stadions da der i de fleste byer bygges alt for store stadions).
Har virkelig aldrig forstået ideen med, at superliga stadions SKAL ha plads til min 10.000 personer - kender dog ikke reglerne i Nordic Bet ligaen.
Ved godt det er krav i forhold til Europæisk fodbold, men altså hvis Helsingør kom i europæisk fodbold fx så kunne de sku da bar leje sig ind hos FCN igen - lad dem da beholde deres stadion, men få dem til at ordne varmen i Jorden så det kan spille der hele året uden problem.
Syntes virkelig den regel er lort, og vil hellere spille på et lille intimt fyldt stadion istedet for et stort halv fyldt stadion - tror de fleste har det sådan.

Klubber med for store nye stadions i Superligaen er vel; Hobro, Silkeborg, Horsens, Sønderjyske.

Syntes ikke så meget man kan tage andre stadions med for de er fra en anden tid med flere tilskuer (dog minus FCN)

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Gnu » 19. mar 2018, 10:37

Aldeles glimrende, hvis der bliver gjort op med den håbløse struktur, vi er endt med nu. Jeg havde gerne set, at der blev skåret ned til 10 hold, men 12 kan også godt gå. Det er i hverfald langt, langt bedre end det makværk vi har nu, hvor det bedst kan betale sig at tabe for at ende i den bedste nedrykningspulje. Alene det, at man kan stille spørgsmålstegn ved, om diverse hold nu går på banen for at vinde, er ødelæggende.

SønderjyskEs returløb ved det afgørende mål så højst besynderligt ud, og ikke nok med, at det har indflydelse på deres egen situation, så kan de to ekstra point til Midtjylland have afgørende betydning fro mesterskabskampen. Det er helt grotesk. Samtidig taber OB 4-1 til et hold, som ikke har kunnet finde ud af noget som helst hele sæsonen, og vupti så er OB i den gode nedrykningspulje.

Jeg kan fandme godt forstå, hvis Hobro føler bollet i røven, når de som 7'er er meget dårligere stillet end nummer 9.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar