Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Gamen » 6. apr 2018, 20:50

dyhrmaN skrev:Jeg ved godt, at de taber, men jeg er mere tilfreds end de forrige kampe. Det har ikke været kujonfodbold og spil til nul.
Det ville da også være mærkeligt mod det hold der spiller mest åbent i hele ligaen...

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Bundgaard » 6. apr 2018, 20:50

Må sige at jeg er temlig meget skuffet, Ok vi er i top 6 hvilket jo er godt men vi har nu 8 kampe tilbage hvor der kan opbygges, forsøges osv gøres klar til næste sæson, det koster ingen timg vi kan ikke rykke ned men alligevel spiller man med næsten samme opstilling ikke noget nyt i det, så jeg tror ikke ret meget mere på MW så ryger vi ud af pokalen bør træner teamet også smutte .........suk
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Funky » 6. apr 2018, 20:51

Jeg synes simpelthen, det ser ud til, at FCN'erne løber meget mere. AaB'erne er konstant i undertal, nærmest uanset hvor på banen, de står.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Hanga » 6. apr 2018, 20:51

Vi ender med at tabe ret sikkert, men jeg synes egentlig der var flere positive ting at tage med i dag Med marginalerne på vores side var vi nok også kommet herfra med et resultat. Dejligt at se 4-4-2 igen hvilket da også betød at vi hurtigere får fyldt folk i feltet. Vores centrale midtbane kommer som sædvanligt med alt for lidt offensivt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af doukas » 6. apr 2018, 20:53

Det er positivt, at vi holder ligaens mest scorende hold nede på en kasse i anden halvleg. Det er noget, der bør give selvtillid i truppen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Funky » 6. apr 2018, 20:55

Hanga skrev:Vi ender med at tabe ret sikkert, men jeg synes egentlig der var flere positive ting at tage med i dag Med marginalerne på vores side var vi nok også kommet herfra med et resultat. Dejligt at se 4-4-2 igen hvilket da også betød at vi hurtigere får fyldt folk i feltet. Vores centrale midtbane kommer som sædvanligt med alt for lidt offensivt.
Jeg synes, den centrale midt kommer med alt for lidt begge veje. Og 2 kampe tilbage med Blåbjerg, før Okore tager pladsen tilbage. Så kan jeg vist ikke sige det pænere. Træls at se hele holdet vakle i de perioder, hvor FCN sætter pres på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af jayC » 6. apr 2018, 20:57

Kampen idag viser et AaB hold der er gået på sommerferie i min verden .. Ja bevares de spillede bedre end mod Brøndby .. Men igen lukker vi 3 mål ind, Jakob blåbjerg er min optik skyld i nummer 1 og 3 pga dårlig opdækning .. Offensiv var vi gode de første 10 min, men så snart de unge drenge fra Nordsjælland fik styr på deres pressspil lignede AaB en flok tøser i serie 1..

Kampen mod Fredericia næste uge ender med et nederlag som vi spiller nu
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af strangecap » 6. apr 2018, 20:58

Funky skrev:
Hanga skrev:Vi ender med at tabe ret sikkert, men jeg synes egentlig der var flere positive ting at tage med i dag Med marginalerne på vores side var vi nok også kommet herfra med et resultat. Dejligt at se 4-4-2 igen hvilket da også betød at vi hurtigere får fyldt folk i feltet. Vores centrale midtbane kommer som sædvanligt med alt for lidt offensivt.
Jeg synes, den centrale midt kommer med alt for lidt begge veje. Og 2 kampe tilbage med Blåbjerg, før Okore tager pladsen tilbage. Så kan jeg vist ikke sige det pænere. Træls at se hele holdet vakle i de perioder, hvor FCN sætter pres på.
KP var da involdveret i min et mål i dag hvor han ikke dækkede den nærmest spiller op. Jeg synes Blåbjerg var bedre end KP idag.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Dalbjerg » 6. apr 2018, 21:06

jayC skrev:Kampen idag viser et AaB hold der er gået på sommerferie i min verden .. Ja bevares de spillede bedre end mod Brøndby .. Men igen lukker vi 3 mål ind, Jakob blåbjerg er min optik skyld i nummer 1 og 3 pga dårlig opdækning .. Offensiv var vi gode de første 10 min, men så snart de unge drenge fra Nordsjælland fik styr på deres pressspil lignede AaB en flok tøser i serie 1..

Kampen mod Fredericia næste uge ender med et nederlag som vi spiller nu
Hvordan fanden kan Blåbjerg være skyld i mål nummer 1? Det er da helt klar KP som kigger bold, og hans mand stopper op, og så er han helt fri.

Blåbjerg er klassisk uduelig på mål nummer 3, men nummer 1, kan han aldrig gøre noget.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af CphAab » 6. apr 2018, 21:07

Hanga skrev:Vi ender med at tabe ret sikkert, men jeg synes egentlig der var flere positive ting at tage med i dag Med marginalerne på vores side var vi nok også kommet herfra med et resultat. Dejligt at se 4-4-2 igen hvilket da også betød at vi hurtigere får fyldt folk i feltet. Vores centrale midtbane kommer som sædvanligt med alt for lidt offensivt.
Elsker det her..

"der er flere positive ting at tage med" .. i guder jeg sværger.,. hvis vi taber de næste 7 kampe i streg med en
5-50 målscorer.. så skal der nok være en der har noget positivt at tage med ;)

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af raekkeettre » 6. apr 2018, 21:13

Jeg synes det var bedre idag!! Men....Jeg vil nu gerne have MW ud...og Kuhn ind nu, så har han 8 kampe til at få rettet det ind til næste sæson. Jeg er ved lidt at tabe modet. Jeg synes spillerne er gode....spiller for spiller er gode...men når man ser Kusk idag...og man ved hvad han kan....så synes jeg altså ikke nogle spillere under MW har forbedret sig rigtig i nu snart 18 måneder....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Funky » 6. apr 2018, 21:14

Kusk er tydeligvis heller ikke i gear endnu. Det er et længere projekt. Måske Okore-længde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Hanga » 6. apr 2018, 21:15

CphAab skrev:
Hanga skrev:Vi ender med at tabe ret sikkert, men jeg synes egentlig der var flere positive ting at tage med i dag Med marginalerne på vores side var vi nok også kommet herfra med et resultat. Dejligt at se 4-4-2 igen hvilket da også betød at vi hurtigere får fyldt folk i feltet. Vores centrale midtbane kommer som sædvanligt med alt for lidt offensivt.
Elsker det her..

"der er flere positive ting at tage med" .. i guder jeg sværger.,. hvis vi taber de næste 7 kampe i streg med en
5-50 målscorer.. så skal der nok være en der har noget positivt at tage med ;)
Ja undskyld, verden er selvfølgelig sort/hvid. Vi taber og alt er lort.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Forza » 6. apr 2018, 21:16

raekkeettre skrev:Jeg synes det var bedre idag!! Men....Jeg vil nu gerne have MW ud...og Kuhn ind nu, så har han 8 kampe til at få rettet det ind til næste sæson. Jeg er ved lidt at tabe modet. Jeg synes spillerne er gode....spiller for spiller er gode...men når man ser Kusk idag...og man ved hvad han kan....så synes jeg altså ikke nogle spillere under MW har forbedret sig rigtig i nu snart 18 måneder....
Han er virkelig også ekspert i at bygge en spillestil som ikke klæder de typer vi har. Den centrale midtbane som konsekvent består af spillere uden evner i pasningsspillet skal fordele boldene. Forsvaret som heller ikke har de store evner i opspillet SKAL spille bolden op, uanset hvor presset de er.

Og i de fleste kampe skal alle spillere ned og forsvare hvilket eliminerer alle chancer for kontramål.

Vi gør det ikke let for os selv....
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Salle17 » 6. apr 2018, 21:21

Sjældent at jeg har været så ligeglad med et nederlag. Dog frygter jeg at vi kan på baggrund af de her præstationer, kan ende med at præstere ligeså dårlig i pokalturneringen, men med både BIF og FCM stadig med i pokalen, har jeg desværre ikke det store forhåbninger til holdet.

Ift. kampen.

Negative:
For meget sidelæns, og for lidt direkte spil
Vi lægger os for langt tilbage på banen efter scoringen til 1-0
To sekser fungerer ikke på banen - Det ses tydeligt i den her kamp
Ikke fan af Lesniak, når han spiller sammen med en anden spiller på den centrale midtbane med samme kompetencer.
Blåbjerg spiller sig heller ikke ligefrem på holdet i dag - Placeret sig forkert på det første mål, og burde vel skærme bedre af ved FCN's tredje mål.
Kusk bliver ikke iscenesat nok
Pallesen mangler niveau
Ikke nok effektivitet foran mål -
Utrolig elendig dommer (Kehlet)

Positive:
Pohl scorer - Ja tak
Vi kommer frem til chancerne
(Indsæt flere)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Funky » 6. apr 2018, 21:22

Okay, skarp udmelding af Wieghorst. Rolim starter ikke i dag, fordi vi ikke ved, om han er her til efteråret. Derudover kommer vi til at se mere til 4-4-2 med Pohl og Safranko. Ja, han indrømmer åbent, at han nu arbejder på de lange linier - fordi vi kan tillade os det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af sulakvelidze » 6. apr 2018, 21:22

Rolim bænket fordi man ikke er sikker på, at han er her i næste sæson. Altså først bænker man ham i efteråret, fordi han ikke er i form. Så bænker man ham i foråret, fordi han måske snart skal væk. Det skaber et spørgsmål: Hvorfor hentede man ham egentlig?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Funky » 6. apr 2018, 21:23

sulakvelidze skrev:Rolim bænket fordi man ikke er sikker på, at han er her i næste sæson. Altså først bænker man ham i efteråret, fordi han ikke er i form. Så bænker man ham i foråret, fordi han måske snart skal væk. Det skaber et spørgsmål: Hvorfor hentede man ham egentlig?
Jeg gætter på svaret er, at han ankom i ringere form, end man havde forventet. Men det er da stadig en wow-udtalelse af Wieghorst.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Frygah » 6. apr 2018, 21:27

Funky skrev:
sulakvelidze skrev:Rolim bænket fordi man ikke er sikker på, at han er her i næste sæson. Altså først bænker man ham i efteråret, fordi han ikke er i form. Så bænker man ham i foråret, fordi han måske snart skal væk. Det skaber et spørgsmål: Hvorfor hentede man ham egentlig?
Jeg gætter på svaret er, at han ankom i ringere form, end man havde forventet. Men det er da stadig en wow-udtalelse af Wieghorst.
Er det MW's måde at lægge pres på at få en afklaring fra sin sportslige ledelse, eller hvad sker der? For det var sgu en ret kontant udmelding, må man sige. Synes det er cool nok han er ærlig, men ved ikke rigtig hvad jeg synes om beslutningen. Hvad med Flores, hvad er oddsne for han bliver her efter VM, uagtet han spiller ret middelmådigt i Danmark. Skal han så også ud, hvis der kommer vedvarende rygter?

Ved sgu ikke hvad jeg synes om det.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Funky » 6. apr 2018, 21:28

Frygah skrev:
Funky skrev:
sulakvelidze skrev:Rolim bænket fordi man ikke er sikker på, at han er her i næste sæson. Altså først bænker man ham i efteråret, fordi han ikke er i form. Så bænker man ham i foråret, fordi han måske snart skal væk. Det skaber et spørgsmål: Hvorfor hentede man ham egentlig?
Jeg gætter på svaret er, at han ankom i ringere form, end man havde forventet. Men det er da stadig en wow-udtalelse af Wieghorst.
Er det MW's måde at lægge pres på at få en afklaring fra sin sportslige ledelse, eller hvad sker der? For det var sgu en ret kontant udmelding, må man sige. Synes det er cool nok han er ærlig, men ved ikke rigtig hvad jeg synes om beslutningen. Hvad med Flores, hvad er oddsne for han bliver her efter VM, uagtet han spiller ret middelmådigt i Danmark. Skal han så også ud, hvis der kommer vedvarende rygter?

Ved sgu ikke hvad jeg synes om det.
Forskellen er vel, at Flores skal holdes varm, så vi kan score penge på ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar