Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Hanga » 13. apr 2018, 14:52

Frygah skrev: Det triste er at min umiddelbare reaktion er "nå..."

Normalt kan jeg godt lide at der er noget konsekvens, men i den nuværende situation virker det komplet ligegyldigt. Det ændrer ikke på noget, og rykker ikke på noget. Der er intet der tyder på at næste kamp bliver bedre end det vi har set på det seneste, så en ekstra træning som "straf" betyder intet.
Nej det gør os ikke bedre, men der er noget signal værdi i det.

Jeg kan faktisk ikke mindes at vi tidligere har været så klare i mælet omkring en pinlig præstation, som vi har været denne gang. Der er ikke blevet pakket noget ind fra hverken træner eller spillere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af raekkeettre » 13. apr 2018, 15:01

Hanga skrev:
Frygah skrev: Det triste er at min umiddelbare reaktion er "nå..."

Normalt kan jeg godt lide at der er noget konsekvens, men i den nuværende situation virker det komplet ligegyldigt. Det ændrer ikke på noget, og rykker ikke på noget. Der er intet der tyder på at næste kamp bliver bedre end det vi har set på det seneste, så en ekstra træning som "straf" betyder intet.
Nej det gør os ikke bedre, men der er noget signal værdi i det.

Jeg kan faktisk ikke mindes at vi tidligere har været så klare i mælet omkring en pinlig præstation, som vi har været denne gang. Der er ikke blevet pakket noget ind fra hverken træner eller spillere.
Jeg tror det er fordi vi aldrig har stået i sådan en situation før.....og her tænker jeg på hele optakten til det pinlige nederlag, ikke kun nederlaget..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Hanga » 13. apr 2018, 15:08

raekkeettre skrev:
Hanga skrev:
Frygah skrev: Det triste er at min umiddelbare reaktion er "nå..."

Normalt kan jeg godt lide at der er noget konsekvens, men i den nuværende situation virker det komplet ligegyldigt. Det ændrer ikke på noget, og rykker ikke på noget. Der er intet der tyder på at næste kamp bliver bedre end det vi har set på det seneste, så en ekstra træning som "straf" betyder intet.
Nej det gør os ikke bedre, men der er noget signal værdi i det.

Jeg kan faktisk ikke mindes at vi tidligere har været så klare i mælet omkring en pinlig præstation, som vi har været denne gang. Der er ikke blevet pakket noget ind fra hverken træner eller spillere.
Jeg tror det er fordi vi aldrig har stået i sådan en situation før.....og her tænker jeg på hele optakten til det pinlige nederlag, ikke kun nederlaget..
Med mindre jeg misforstår dig, kan jeg huske flere pinlige kampe, i perioder hvor vi generelt har været sløje.

Et eksempel kan være den famøse blamage i Horsens i efterårets sidste kamp i 2016, hvor vi sluttede et usselt efterår af med en pinlig dårlig præstation. Jeg mindes ikke at have hørt helt samme indrømmelser, og spillerne tog da også i byen og fuldede sig efter kampen. Der burde de have lagt hjemme i skammekrogen eller i det mindste holdt deres julefrokost i for sig selv.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af BassogogsVen » 13. apr 2018, 15:58

Hanga skrev:
raekkeettre skrev:
Hanga skrev:
Frygah skrev: Det triste er at min umiddelbare reaktion er "nå..."

Normalt kan jeg godt lide at der er noget konsekvens, men i den nuværende situation virker det komplet ligegyldigt. Det ændrer ikke på noget, og rykker ikke på noget. Der er intet der tyder på at næste kamp bliver bedre end det vi har set på det seneste, så en ekstra træning som "straf" betyder intet.
Nej det gør os ikke bedre, men der er noget signal værdi i det.

Jeg kan faktisk ikke mindes at vi tidligere har været så klare i mælet omkring en pinlig præstation, som vi har været denne gang. Der er ikke blevet pakket noget ind fra hverken træner eller spillere.
Jeg tror det er fordi vi aldrig har stået i sådan en situation før.....og her tænker jeg på hele optakten til det pinlige nederlag, ikke kun nederlaget..
Med mindre jeg misforstår dig, kan jeg huske flere pinlige kampe, i perioder hvor vi generelt har været sløje.

Et eksempel kan være den famøse blamage i Horsens i efterårets sidste kamp i 2016, hvor vi sluttede et usselt efterår af med en pinlig dårlig præstation. Jeg mindes ikke at have hørt helt samme indrømmelser, og spillerne tog da også i byen og fuldede sig efter kampen. Der burde de have lagt hjemme i skammekrogen eller i det mindste holdt deres julefrokost i for sig selv.
Det er nok, fordi man på Hornevej efterhånden har indset, at perioden med elendigt spil nu har været ufattelig lang, og at bunden blev nået i Fredericia forleden. Fans, folk og fæ var utilfredse med tingenes tilstand efter 0-3 for halvandet år siden, men efter endnu halvandet år er stadig intet sket, og et nyt klimaks blev nået nu - over en endnu længere ringe periode.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Pastorius » 13. apr 2018, 16:03

Hanga skrev:
Frygah skrev: Det triste er at min umiddelbare reaktion er "nå..."

Normalt kan jeg godt lide at der er noget konsekvens, men i den nuværende situation virker det komplet ligegyldigt. Det ændrer ikke på noget, og rykker ikke på noget. Der er intet der tyder på at næste kamp bliver bedre end det vi har set på det seneste, så en ekstra træning som "straf" betyder intet.
Nej det gør os ikke bedre, men der er noget signal værdi i det.

Jeg kan faktisk ikke mindes at vi tidligere har været så klare i mælet omkring en pinlig præstation, som vi har været denne gang. Der er ikke blevet pakket noget ind fra hverken træner eller spillere.
Hvad fanden skal vi bruge signalværdi til?

Jeg er ret ligeglad med at der bliver vist konsekvens (det er ikke det der skal til) og jeg er egentlig ret godt tilfreds med at spillerne var så skuffede at de gik direkte i omklædningsrummet efter kampen i Fredericia. Det sidste synes jeg mere er et tegn på de selv er skuffede og ikke orker at være politisk korrekte og gå ned til fansene og sige tak for støtten.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Gamen » 13. apr 2018, 17:17

Pastorius skrev:
Hvad fanden skal vi bruge signalværdi til?

Jeg er ret ligeglad med at der bliver vist konsekvens (det er ikke det der skal til) og jeg er egentlig ret godt tilfreds med at spillerne var så skuffede at de gik direkte i omklædningsrummet efter kampen i Fredericia. Det sidste synes jeg mere er et tegn på de selv er skuffede og ikke orker at være politisk korrekte og gå ned til fansene og sige tak for støtten.
Politisk korrekte? Det handler om simpel anstændighed. Det kan ikke passe, at man kun kan sige tak for støtten, når man vinder kampe. Sådan fungerer det ikke. Det mindste man kan gøre er at undskylde sin indsats, fremfor at liste væk som kujoner og bagefter gemme sig i et omklædningsrum. Det er patetisk, og det skal de have at vide. Det har været slemt nok at stå model til alle de lorte-indsatser det seneste halvandet år.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Pastorius » 13. apr 2018, 17:31

Det gør de heller ikke, det er langt fra normen. Jeg tror det er anden gang i nyere tid jeg har hørt brok over de ikke har været nede ved fansene.

De ved godt det er det der forventes og de får hug for ikke at gøre det. At de undlader det er ikke fordi de er bange for af st stå foran jer. Jeg ser det som et tegn på at de er så forbandede over nederlaget at de er gået direkte i omklædningsrummet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af NIN » 13. apr 2018, 18:29

Pastorius skrev:Det gør de heller ikke, det er langt fra normen. Jeg tror det er anden gang i nyere tid jeg har hørt brok over de ikke har været nede ved fansene.

De ved godt det er det der forventes og de får hug for ikke at gøre det. At de undlader det er ikke fordi de er bange for af st stå foran jer. Jeg ser det som et tegn på at de er så forbandede over nederlaget at de er gået direkte i omklædningsrummet.
Hvis de er så forbandet over nederlaget, de "orker" at sige tak for støtten, burde de havde brugt den energi i kampen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Forza » 13. apr 2018, 19:09

BassogogsVen skrev:Mest ligegyldige kamptråd ever...

Men valget står nu mellem at eksperimentere i de sidste 8 inderligt ligegyldige kampe eller bruge dem til at tømre en enhed sammen, som er den, man vil satse på, når vi i sensommeren kaster os over endnu en jagt på den eventyrlige 6. plads. Det sidste ville nok være det klogeste.

Jeg ville gerne se:

Rinne
Pallesen-Okore-KP-Ahlman
Kusk-Kakeeto-Flores-Rolim
Wessam
Pohl
Den ville jeg også virkelig gerne se, dog selvfølgelig med karantæneramte Okore udskiftet med Blåbjerg. men held og lykke med at overbevise Wieghorst om ikke at starte med to 6’ere uden evner med bolden.

Samtidig kæmper han for hans job, så han kommer ikke til at eksperimentere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Nitten » 14. apr 2018, 00:15

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Hvad fanden skal vi bruge signalværdi til?

Jeg er ret ligeglad med at der bliver vist konsekvens (det er ikke det der skal til) og jeg er egentlig ret godt tilfreds med at spillerne var så skuffede at de gik direkte i omklædningsrummet efter kampen i Fredericia. Det sidste synes jeg mere er et tegn på de selv er skuffede og ikke orker at være politisk korrekte og gå ned til fansene og sige tak for støtten.
Politisk korrekte? Det handler om simpel anstændighed. Det kan ikke passe, at man kun kan sige tak for støtten, når man vinder kampe. Sådan fungerer det ikke. Det mindste man kan gøre er at undskylde sin indsats, fremfor at liste væk som kujoner og bagefter gemme sig i et omklædningsrum. Det er patetisk, og det skal de have at vide. Det har været slemt nok at stå model til alle de lorte-indsatser det seneste halvandet år.

Og hvordan skal de få det at vide? Har du en ide til os fans ?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af FIDEL » 14. apr 2018, 14:54

Jeg håber vi går tilbage til en 3-4-3 opstilling med KP, BLÅBJERG OG ABILDGAARD i forsvaret. Og med Ahlmann og Pallesen på wings samt Würtz og Flores centralt. Rolim og Kusk på kanterne og Pohl på toppen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Forza » 14. apr 2018, 16:05

Stærkt arbejde at de fans der mødte op på Hornevej til en (fredelig) demonstration.

Omend nederlaget til Fredericia var smertefuldt og pinligt bunder dette jo i 2,5 års forfærdelig håndtering af det sportslige i klubben.

Hvis nogle af brugerne her på sitet var til stede kunne det være interessant at høre hvad Wieghorst svarede på fansenes utilfredshed.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Gamling » 15. apr 2018, 07:04

Vi må tilbage til opstillingen med 3 centerforsvarere og fastholde 2 6’ere. I dagens kamp kunne Abildgård + kp og blåbber give mening i centerforsvaret og så wurtz + mc i motorrummet. Så kan Børsting og Risgård eller kusk tage kanterne og vi kan have pohl eller Safranko fremme til at agere på kontraangreb mv.
På den måde kommer vi tilbage til det eneste der har virket i denne sæson og kan evt få point i dagens kamp + nogen af de sidste 7 kampe
Gamling
"Ib Simonsen forever"

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af JonasK » 15. apr 2018, 07:40

Dagens opstilling iflg Nordjyske

Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann

Kusk - Wurtz - Børsting - Flores

Safranko - Pohl


Fornuftigt at sætte Børsting på central, han er meget mere dynamisk og fremadrettet end Magnus/Lesniak. Han skal dog oppe sig mht hans pasninger
Havde foretrukket Rolim for Flores, synes ikke Flores bidrager med dem fart og flair vi har brug for.
Safranko.... det må være sidste chance nu, ellers må Ali få chancen

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Gamling » 15. apr 2018, 07:47

Alt for offensiv en opstilling. Vi får endnu en snitter !
JonasK skrev:Dagens opstilling iflg Nordjyske

Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann

Kusk - Wurtz - Børsting - Flores

Safranko - Pohl


Fornuftigt at sætte Børsting på central, han er meget mere dynamisk og fremadrettet end Magnus/Lesniak. Han skal dog oppe sig mht hans pasninger
Havde foretrukket Rolim for Flores, synes ikke Flores bidrager med dem fart og flair vi har brug for.
Safranko.... det må være sidste chance nu, ellers må Ali få chancen
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af troelsh » 15. apr 2018, 07:58

JonasK skrev:Dagens opstilling iflg Nordjyske

Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann

Kusk - Wurtz - Børsting - Flores

Safranko - Pohl


Fornuftigt at sætte Børsting på central, han er meget mere dynamisk og fremadrettet end Magnus/Lesniak. Han skal dog oppe sig mht hans pasninger
Havde foretrukket Rolim for Flores, synes ikke Flores bidrager med dem fart og flair vi har brug for.
Safranko.... det må være sidste chance nu, ellers må Ali få chancen
Helt enig fint at prøve med Børsting i maskinrummet når hver MC eller Lesniak leverer noget nævneværdigt, jeg havde dog foretrukket Abildgaard i lige netop denne kamp alene pga. Okosun der kommer til at give os problemer

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af JonasK » 15. apr 2018, 08:14

Men skræmmende at MW igen igen igen igen ændrer formation og ide om spillet. Han famler rundt, og prøver nu at redde jobbet, velvidende at han ikke spiller sin egen foretrukne formation

Ham og Gaarde skal ud

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af 634 » 15. apr 2018, 09:51

Når Kusk og Lesniak blev udskiftet i seneste kamp, for ikke at gøre det godt nok kan det ikke være anderledes, end at de også starter ude, og evt. bliver indskiftet, og derved spiller sig til næstkommende start.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af andreasaab89 » 15. apr 2018, 09:55

Hvor mange forskellige konstellationer har vi haft på central midtbane denne sæson ??

MW famler rundt og aner ikke hvad han vil:..
Mon ikke man har opgivet at få Rolim til at blive når ma. Bænker ham ? Ellers ville det være et dårligt signal at sende til ham ...

Pohl og Safranko på toppen. Mon ikke det er fint at bruge de sidste 8 kampe på den at træne den konstellation sammen og se om det kan arbejdes videre med mod næste sæson eller noget nyt skal ske . Og så med Ali på nogle indhop
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 15.04.2018

Indlæg af Nitten » 15. apr 2018, 10:05

Jeg har en underlig følelse før den her kamp.
Håber altid på AaB sejr !
Men skulle vi tabe kampen i dag er vi vel tættere på et farvel til Wieghorst og det vil jo også være et fornuftigt resultat

Besvar