Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 3. maj 2018, 09:26

BassogogsVen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
MightyReds skrev:@Hanga

Du har til dels ret, men hvis der forventes et underskud på 18-28 mio tre år i træk, så taber selv min økonomiforståelse lidt overblikket over hvorfor det er så voldsomt.

Som der står i artiklen “der må således forventes underskud i samme niveau i disse år, såfremt der ikke realiseres transferindtægter eller europæisk deltagelse”.

Ok. Ved nærmere eftertanke læser jeg det måske forkert. Man forventer et nul resultat uden disse ting, men samlet 10-15 mio i underskud de kommende to år, hvis der ikke realiseres andre indtægter. Skal jeg være ærlig, så er det vel ikke nogen der giver odds 2 på at det rent faktisk kan leveres, eller....?
Det er voldsomt fordi vi har foretaget en historisk investering i spillere i 2016 og 2017. De dyre indkøb skal have løn og deres transfer skal afskrives og det foregår over de næste 2-3 år. Til den tid er indtægterne fra Bassogog- og Mæhle-salgene så brugt og hvis ikke der kommer nye indtægter fra Europa League eller store spillersalg så må vi hugge bremsen i på den hårde måde.

Det er med andre ord en "kontrolleret satsning", som i strategisk perspektiv giver rigtig god mening. Spørgsmålet er så om man har haft de rette folk til at investere de mange millioner. Det er ret vildt at vi har investeret 30-50 mio. kr. i spillerindkøb uden at have en chefscout ansat, eksempelvis. Og den store kunst bliver jo så at få hugget bremsen i, hvis satsningen ikke virker.

Og så kan vi vel forhåbentligt én gang for alle få dræbt myten om at AaB kører rundt på et Sønderjyske-budget. Vi er big spenders i den helt dyre ende.
Og med tanke på hvad vi har købt for de mange penge synes jeg alvorligt at vi skal stoppe med at købe ind indtil der kommer folk til klubben som har forstand på det.
Den idé abonnerer jeg også gerne på. Det er simpelthen hovedrystende grotesk, hvad Gaarde har fået for 30-50 mio. kr. Helt ekstremt vanvittigt faktisk. Og han burde være skudt af for længst, hvis man var lidt seriøse - men han er jo en af husets venner.
Hold nu op - der er ikke brugt 30-50 millioner på spillere alene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Økonomitråden

Indlæg af BassogogsVen » 3. maj 2018, 09:48

Pastorius skrev:
BassogogsVen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
MightyReds skrev:@Hanga

Du har til dels ret, men hvis der forventes et underskud på 18-28 mio tre år i træk, så taber selv min økonomiforståelse lidt overblikket over hvorfor det er så voldsomt.

Som der står i artiklen “der må således forventes underskud i samme niveau i disse år, såfremt der ikke realiseres transferindtægter eller europæisk deltagelse”.

Ok. Ved nærmere eftertanke læser jeg det måske forkert. Man forventer et nul resultat uden disse ting, men samlet 10-15 mio i underskud de kommende to år, hvis der ikke realiseres andre indtægter. Skal jeg være ærlig, så er det vel ikke nogen der giver odds 2 på at det rent faktisk kan leveres, eller....?
Det er voldsomt fordi vi har foretaget en historisk investering i spillere i 2016 og 2017. De dyre indkøb skal have løn og deres transfer skal afskrives og det foregår over de næste 2-3 år. Til den tid er indtægterne fra Bassogog- og Mæhle-salgene så brugt og hvis ikke der kommer nye indtægter fra Europa League eller store spillersalg så må vi hugge bremsen i på den hårde måde.

Det er med andre ord en "kontrolleret satsning", som i strategisk perspektiv giver rigtig god mening. Spørgsmålet er så om man har haft de rette folk til at investere de mange millioner. Det er ret vildt at vi har investeret 30-50 mio. kr. i spillerindkøb uden at have en chefscout ansat, eksempelvis. Og den store kunst bliver jo så at få hugget bremsen i, hvis satsningen ikke virker.

Og så kan vi vel forhåbentligt én gang for alle få dræbt myten om at AaB kører rundt på et Sønderjyske-budget. Vi er big spenders i den helt dyre ende.
Og med tanke på hvad vi har købt for de mange penge synes jeg alvorligt at vi skal stoppe med at købe ind indtil der kommer folk til klubben som har forstand på det.
Den idé abonnerer jeg også gerne på. Det er simpelthen hovedrystende grotesk, hvad Gaarde har fået for 30-50 mio. kr. Helt ekstremt vanvittigt faktisk. Og han burde være skudt af for længst, hvis man var lidt seriøse - men han er jo en af husets venner.
Hold nu op - der er ikke brugt 30-50 millioner på spillere alene.
Transfers, sign-ons, fratrædelsesordninger, lønninger for de hentede i perioden. Jo, det tror jeg godt, du kan regne med, er opad mod de 30. Kig lige på, hvad der er hentet.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 3. maj 2018, 09:53

Pastorius skrev:
Hold nu op - der er ikke brugt 30-50 millioner på spillere alene.
Jo, det er der da.

Udover de 38-58 mio., der forventes i underskud fra 2018-2020, så resulterede 2017 jo kun i et overskud på 12 mio, selvom vi havde solgt spillere for 36 mio. Vi taler altså om et underskud siden salgene af Bassogog og Mæhle på 62-82 millioner. Det store forventede underskud skyldes selvfølgelig også faldende indtægter og investeringer i faciliteter, men langt størstedelen er altså transferinvesteringer. Alene i 17/18-sæsonen har vi jo brugt mindst 15 mio. kr. på ren transfer. Dertil kommer massive omkostninger til agenter, sign-on-fee og ikke mindst løn. Udgifterne kommer så i høj grad først i 2018-2020, hvor lønnen falder, transfers skal afskrives eller afdrages og vi i nogle tilfælde også skal betale og har betalt for at komme ud af kontrakter med fejlslagne indkøb. Det er jo netop derfor man budgetterer med enorme underskud i 2019 og 2020 - det er jo fordi der ligger nogle store udgifter, som stammer fra indkøbene i især sommeren 2017.

Og igen - der er ikke noget i vejen med at bruge 30-50 mio. på spillere. Det er klogt at satse når man har pengene, og det er vi mange, der har efterlyst. Problemet er at man har brugt pengene sindssygt dårligt og at man ikke hæver de sportslige forventninger i takt med de massive spillerindkøb.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 3. maj 2018, 10:07

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Hold nu op - der er ikke brugt 30-50 millioner på spillere alene.
Jo, det er der da.

Udover de 38-58 mio., der forventes i underskud fra 2018-2020, så resulterede 2017 jo kun i et overskud på 12 mio, selvom vi havde solgt spillere for 36 mio. Vi taler altså om et underskud siden salgene af Bassogog og Mæhle på 62-82 millioner. Det store forventede underskud skyldes selvfølgelig også faldende indtægter og investeringer i faciliteter, men langt størstedelen er altså transferinvesteringer. Alene i 17/18-sæsonen har vi jo brugt mindst 15 mio. kr. på ren transfer. Dertil kommer massive omkostninger til agenter, sign-on-fee og ikke mindst løn. Udgifterne kommer så i høj grad først i 2018-2020, hvor lønnen falder, transfers skal afskrives eller afdrages og vi i nogle tilfælde også skal betale og har betalt for at komme ud af kontrakter med fejlslagne indkøb. Det er jo netop derfor man budgetterer med enorme underskud i 2019 og 2020 - det er jo fordi der ligger nogle store udgifter, som stammer fra indkøbene i især sommeren 2017.

Og igen - der er ikke noget i vejen med at bruge 30-50 mio. på spillere. Det er klogt at satse når man har pengene, og det er vi mange, der har efterlyst. Problemet er at man har brugt pengene sindssygt dårligt og at man ikke hæver de sportslige forventninger i takt med de massive spillerindkøb.
Fuldstændig enig - især i det sidste.

Igen skal man dog adskille hvad der er brugt af likvider, og hvad den regnskabsmæssige omkostning er. Det er der at rigtig mange går fejl af hvad der er op og ned omkring vores resultater. En væsentlig del af underskuddene de kommende år forventer jeg er afskrivninger af kontraktrettigheder mv. Det gør ikke AaBs pengekasse mindre. Det er selvfølgelig ikke ligegyldigt at vores kontraktrettigheder bliver mindre værd, men det er nu engang et noget misvisende aktiv, da værdien som jeg forstår det styres af hvad spillerne er indkøbt til, og ikke hvad deres reelle salgsværdi er. Derfor er kontraktrettigheder også steget meget i 2017 og hovedparten ligger på Rinne, Okore, Safranko og nu også Kusk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 3. maj 2018, 10:24

Gaarde har også nævnt, at der ikke bliver handlet ekstraordinære spillere til sommer, medmindre der kommer et stort spillersalg. De ekstraordinære investeringer der kunne foretages, har vi foretaget - Kusk, Okore, Safranko og Rinne. Vi har brugt langt flere penge end folk herinde har troet, og altså med garanti også på sign-offs til nogle af de dyre spillere som har fundet andre klubadresser til lavere løn. Det koster at lave fejlskud, og dem har vi lavet alt, alt for mange af de sidste par år.

Det værste er vel, at det ikke afspejler sig på banen - overhovedet.

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Økonomitråden

Indlæg af JonasK » 3. maj 2018, 11:44

MrBangDK skrev:
NIN skrev:
JonasK skrev:
MrBangDK skrev:
JonasK skrev:
MightyReds skrev:@Hanga

Du har til dels ret, men hvis der forventes et underskud på 18-28 mio tre år i træk, så taber selv min økonomiforståelse lidt overblikket over hvorfor det er så voldsomt.

Som der står i artiklen “der må således forventes underskud i samme niveau i disse år, såfremt der ikke realiseres transferindtægter eller europæisk deltagelse”.

Ok. Ved nærmere eftertanke læser jeg det måske forkert. Man forventer et nul resultat uden disse ting, men samlet 10-15 mio i underskud de kommende to år, hvis der ikke realiseres andre indtægter. Skal jeg være ærlig, så er det vel ikke nogen der giver odds 2 på at det rent faktisk kan leveres, eller....?
Jeg læser det som

2018
Minus 18-28

2019
Minus 10-15

2020
Minus 10-15

Samlet minus 38 - 58 millioner på 3 år
Det er satme noget af et minus, vi har for de penge fået Børge Bach huset og en flok håbløse knoldesparkere

Derudover investeret i kommercielle tiltag som AaB puben, og andre tiltag som giver øgede udgifter til sponsorer, men til gengæld får vi færre og færre indtægter fra selvsamme sponsorer, samt færre kampdagsindtægter pga håbløst kedeligt spil.

Jeg havde nok givet en 2-3 mennesker sparket før Schoors
Kan du lige linke til et sted hvor der står at vi får færre sponsorindtægter?
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/7087230

https://aabsport.dk/media/11385/boersme ... mio-kr.pdf
Detalje. Men nu er færre sponsorindtægter og sponsorindtægter under det forventet, ikke det samme.
Præcis - en vigtig detalje!
Ahh ok, så er sponsorindtægterne stagnerende, men dette med flere medarbejdere og flere investeringer. Men ja, ret skal være ret, den samlede indtægt er den samme, men omkostningerne til selvsamme sponsoraktivitet stiger
Sponsorindtægterne i AaB rykker sig overhovedet ikke. Det regnskab som fremlægges på generalforsamlingen 5. april viser atter omkring 33 mio. kr. i indtægter fra sponsorer
Der er idag 7 mand ansat i vores sponsor afdeling, og vi vækster ikke tilfredsdelende. Tæl selv hvad AGF's organtisation har ansat, deres salgsafdeling omsætter for 50 millioner http://www.agf.dk/klubben/organisation/

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrBangDK » 3. maj 2018, 13:04

JonasK skrev:
MrBangDK skrev:
NIN skrev:
JonasK skrev:
MrBangDK skrev:
JonasK skrev:
Jeg læser det som

2018
Minus 18-28

2019
Minus 10-15

2020
Minus 10-15

Samlet minus 38 - 58 millioner på 3 år
Det er satme noget af et minus, vi har for de penge fået Børge Bach huset og en flok håbløse knoldesparkere

Derudover investeret i kommercielle tiltag som AaB puben, og andre tiltag som giver øgede udgifter til sponsorer, men til gengæld får vi færre og færre indtægter fra selvsamme sponsorer, samt færre kampdagsindtægter pga håbløst kedeligt spil.

Jeg havde nok givet en 2-3 mennesker sparket før Schoors
Kan du lige linke til et sted hvor der står at vi får færre sponsorindtægter?
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/7087230

https://aabsport.dk/media/11385/boersme ... mio-kr.pdf
Detalje. Men nu er færre sponsorindtægter og sponsorindtægter under det forventet, ikke det samme.
Præcis - en vigtig detalje!
Ahh ok, så er sponsorindtægterne stagnerende, men dette med flere medarbejdere og flere investeringer. Men ja, ret skal være ret, den samlede indtægt er den samme, men omkostningerne til selvsamme sponsoraktivitet stiger
Sponsorindtægterne i AaB rykker sig overhovedet ikke. Det regnskab som fremlægges på generalforsamlingen 5. april viser atter omkring 33 mio. kr. i indtægter fra sponsorer
Der er idag 7 mand ansat i vores sponsor afdeling, og vi vækster ikke tilfredsdelende. Tæl selv hvad AGF's organtisation har ansat, deres salgsafdeling omsætter for 50 millioner http://www.agf.dk/klubben/organisation/
Og lige præcis derfor skal man have en direktør ind med en stærkere kommerciel profil.
Ska' vi hak'?

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Økonomitråden

Indlæg af JonasK » 3. maj 2018, 13:24

MrBangDK skrev:
JonasK skrev:
MrBangDK skrev:
NIN skrev:
JonasK skrev:
MrBangDK skrev:
Kan du lige linke til et sted hvor der står at vi får færre sponsorindtægter?
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/7087230

https://aabsport.dk/media/11385/boersme ... mio-kr.pdf
Detalje. Men nu er færre sponsorindtægter og sponsorindtægter under det forventet, ikke det samme.
Præcis - en vigtig detalje!
Ahh ok, så er sponsorindtægterne stagnerende, men dette med flere medarbejdere og flere investeringer. Men ja, ret skal være ret, den samlede indtægt er den samme, men omkostningerne til selvsamme sponsoraktivitet stiger
Sponsorindtægterne i AaB rykker sig overhovedet ikke. Det regnskab som fremlægges på generalforsamlingen 5. april viser atter omkring 33 mio. kr. i indtægter fra sponsorer
Der er idag 7 mand ansat i vores sponsor afdeling, og vi vækster ikke tilfredsdelende. Tæl selv hvad AGF's organtisation har ansat, deres salgsafdeling omsætter for 50 millioner http://www.agf.dk/klubben/organisation/
Og lige præcis derfor skal man have en direktør ind med en stærkere kommerciel profil.
Ja da, for det er 100% Schoors skyld at Glinvad + kompagni bruger tid på social selling, Linkedin historier og mister den ene sponsor efter den anden pga manglende opfølgning.

Jeg tror desværre ikke at en kommercielt tænkende direktør kommer til at lave andre resultater med nuværende setup.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrBangDK » 3. maj 2018, 14:20

JonasK skrev:
MrBangDK skrev:
JonasK skrev:
MrBangDK skrev:
NIN skrev:
Detalje. Men nu er færre sponsorindtægter og sponsorindtægter under det forventet, ikke det samme.
Præcis - en vigtig detalje!
Ahh ok, så er sponsorindtægterne stagnerende, men dette med flere medarbejdere og flere investeringer. Men ja, ret skal være ret, den samlede indtægt er den samme, men omkostningerne til selvsamme sponsoraktivitet stiger
Sponsorindtægterne i AaB rykker sig overhovedet ikke. Det regnskab som fremlægges på generalforsamlingen 5. april viser atter omkring 33 mio. kr. i indtægter fra sponsorer
Der er idag 7 mand ansat i vores sponsor afdeling, og vi vækster ikke tilfredsdelende. Tæl selv hvad AGF's organtisation har ansat, deres salgsafdeling omsætter for 50 millioner http://www.agf.dk/klubben/organisation/
Og lige præcis derfor skal man have en direktør ind med en stærkere kommerciel profil.
Ja da, for det er 100% Schoors skyld at Glinvad + kompagni bruger tid på social selling, Linkedin historier og mister den ene sponsor efter den anden pga manglende opfølgning.

Jeg tror desværre ikke at en kommercielt tænkende direktør kommer til at lave andre resultater med nuværende setup.
Er der nogen der taler 100%? Jeg gør i hvert fald ikke...

Men jeg tror på, at en direktør med bedre kommerciel baggrund kan skabe bedre resultater. Vi får at se! :)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 3. maj 2018, 14:29

JonasK skrev:
Ja da, for det er 100% Schoors skyld at Glinvad + kompagni bruger tid på social selling, Linkedin historier og mister den ene sponsor efter den anden pga manglende opfølgning.

Jeg tror desværre ikke at en kommercielt tænkende direktør kommer til at lave andre resultater med nuværende setup.
Ej, men tænk den nu lige igennem. Hvem har bygget det nuværende setup? Det har Stephan Schors - direktøren for det hele.

Hvis hele setup'et skal skiftes ud, så er det da idiotisk at sætte den samme direktør til det. Så finder man en direktør, der har forstand på skidtet og så sætter man ham til at lave et nyt setup. Det er jo ikke sådan en en ny direktør er forpligtet til at beholde de medarbejdere, Schors ansatte.

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 28. maj 2018, 19:44

Sæsonkort på abonnement promoveres med bedre rabatter end ved fornyelse af standard sæsonkort.

Er der virkelig en bedre forretning i abonnementet?
Umiddelbart giver det vel blot mulighed for at abonnementet stoppes "før tid" - fx hvis der bliver så meget utilfredshed som i denne sæson.

Personligt vil jeg syntes det er et irritationsmoment, at der opkræves månedligt - en påmindelse hver måned på hvad man går og hælder sine penge ud på.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sanchez94 » 29. maj 2018, 09:45

seamann skrev:
28. maj 2018, 19:44
Sæsonkort på abonnement promoveres med bedre rabatter end ved fornyelse af standard sæsonkort.

Er der virkelig en bedre forretning i abonnementet?
Umiddelbart giver det vel blot mulighed for at abonnementet stoppes "før tid" - fx hvis der bliver så meget utilfredshed som i denne sæson.

Personligt vil jeg syntes det er et irritationsmoment, at der opkræves månedligt - en påmindelse hver måned på hvad man går og hælder sine penge ud på.
Personligt så elsker jeg det nye abonnement. Som studerende er det svært at finde 1.000 kr. på engang til at betale sæsonkortet med. Det er meget mere overskueligt at smide 85 kr. om måneden!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Økonomitråden

Indlæg af frederikshavneren » 29. maj 2018, 14:04

seamann skrev:
28. maj 2018, 19:44
Sæsonkort på abonnement promoveres med bedre rabatter end ved fornyelse af standard sæsonkort.

Er der virkelig en bedre forretning i abonnementet?
Umiddelbart giver det vel blot mulighed for at abonnementet stoppes "før tid" - fx hvis der bliver så meget utilfredshed som i denne sæson.

Personligt vil jeg syntes det er et irritationsmoment, at der opkræves månedligt - en påmindelse hver måned på hvad man går og hælder sine penge ud på.
Har fornyet mit traditionelle sæsonkort hvor det betales med én årlig betaling, 899 kr. for en ståplads på vesttribunen skal jeg bestemt ikke klage over.

Synes at det er fint at der er forskellige muligheder ift. sæsonkort, der er ganske givet nogle der foretrækker en abonnements ordning

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Økonomitråden

Indlæg af Lyngehoevdingen » 30. maj 2018, 21:30

seamann skrev:
28. maj 2018, 19:44
Sæsonkort på abonnement promoveres med bedre rabatter end ved fornyelse af standard sæsonkort.

Er der virkelig en bedre forretning i abonnementet?
Umiddelbart giver det vel blot mulighed for at abonnementet stoppes "før tid" - fx hvis der bliver så meget utilfredshed som i denne sæson.

Personligt vil jeg syntes det er et irritationsmoment, at der opkræves månedligt - en påmindelse hver måned på hvad man går og hælder sine penge ud på.
Selvfølgelig er det da nemmere at betale én gang. Abonnementet er vel til for folk, der har svært ved at betale det hele samlet. Hvis man ikke har problemer med det, kan man jo bare købe kortet som man plejer.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 30. maj 2018, 21:49

Lyngehoevdingen skrev:
30. maj 2018, 21:30
seamann skrev:
28. maj 2018, 19:44
Sæsonkort på abonnement promoveres med bedre rabatter end ved fornyelse af standard sæsonkort.

Er der virkelig en bedre forretning i abonnementet?
Umiddelbart giver det vel blot mulighed for at abonnementet stoppes "før tid" - fx hvis der bliver så meget utilfredshed som i denne sæson.

Personligt vil jeg syntes det er et irritationsmoment, at der opkræves månedligt - en påmindelse hver måned på hvad man går og hælder sine penge ud på.
Selvfølgelig er det da nemmere at betale én gang. Abonnementet er vel til for folk, der har svært ved at betale det hele samlet. Hvis man ikke har problemer med det, kan man jo bare købe kortet som man plejer.
Naturligvis. Mit spørgsmål var egentlig også mere ment som et spørgsmål om hvorvdt, der er penge i det for AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2018, 23:28

seamann skrev:
30. maj 2018, 21:49
Lyngehoevdingen skrev:
30. maj 2018, 21:30
seamann skrev:
28. maj 2018, 19:44
Sæsonkort på abonnement promoveres med bedre rabatter end ved fornyelse af standard sæsonkort.

Er der virkelig en bedre forretning i abonnementet?
Umiddelbart giver det vel blot mulighed for at abonnementet stoppes "før tid" - fx hvis der bliver så meget utilfredshed som i denne sæson.

Personligt vil jeg syntes det er et irritationsmoment, at der opkræves månedligt - en påmindelse hver måned på hvad man går og hælder sine penge ud på.
Selvfølgelig er det da nemmere at betale én gang. Abonnementet er vel til for folk, der har svært ved at betale det hele samlet. Hvis man ikke har problemer med det, kan man jo bare købe kortet som man plejer.
Naturligvis. Mit spørgsmål var egentlig også mere ment som et spørgsmål om hvorvdt, der er penge i det for AaB.
Det er der vel, hvis det betyder der er lidt flere (hvor få det end måtte være) der køber sæsonkort. Og så passser det jo fint ind 18 85 markedsføringsgimmicken.
Rent markedsføringsmæssigt ser det også ud til at man kan få folk (nogle folk i hvert fald) til at bruge flere penge på et produkt, ved at gøre det abonnementsbetalt. Det har bla. Adobe og Microsoft fundet ud, og de gør deres engangsbetalt produkter til en dårligere og dårligere forretning, for at skubbe folk over på abonnementer. Dertil håber jeg ikke AaB kommer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 31. maj 2018, 18:11

Pastorius skrev:
30. maj 2018, 23:28
seamann skrev:
30. maj 2018, 21:49
Lyngehoevdingen skrev:
30. maj 2018, 21:30
seamann skrev:
28. maj 2018, 19:44
Sæsonkort på abonnement promoveres med bedre rabatter end ved fornyelse af standard sæsonkort.

Er der virkelig en bedre forretning i abonnementet?
Umiddelbart giver det vel blot mulighed for at abonnementet stoppes "før tid" - fx hvis der bliver så meget utilfredshed som i denne sæson.

Personligt vil jeg syntes det er et irritationsmoment, at der opkræves månedligt - en påmindelse hver måned på hvad man går og hælder sine penge ud på.
Selvfølgelig er det da nemmere at betale én gang. Abonnementet er vel til for folk, der har svært ved at betale det hele samlet. Hvis man ikke har problemer med det, kan man jo bare købe kortet som man plejer.
Naturligvis. Mit spørgsmål var egentlig også mere ment som et spørgsmål om hvorvdt, der er penge i det for AaB.
Det er der vel, hvis det betyder der er lidt flere (hvor få det end måtte være) der køber sæsonkort. Og så passser det jo fint ind 18 85 markedsføringsgimmicken.
Rent markedsføringsmæssigt ser det også ud til at man kan få folk (nogle folk i hvert fald) til at bruge flere penge på et produkt, ved at gøre det abonnementsbetalt. Det har bla. Adobe og Microsoft fundet ud, og de gør deres engangsbetalt produkter til en dårligere og dårligere forretning, for at skubbe folk over på abonnementer. Dertil håber jeg ikke AaB kommer.
Jeg tror det vil appellere til mange studerende. Da jeg studerede syntes jeg i hvert fald sæsonkortet var noget af en udskrivning og jeg havde helt klart haft sæsonkort i flere sæsoner såfremt det her var en mulighed.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brent » 22. aug 2018, 16:39

AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 22. aug 2018, 16:50

"AaB's egenkapital udgør 98,8 millioner kroner. Klubben har dog kun et likvidt beredskab på 50 millioner kroner."

Kun?

Det er endnu en regnskabsmeddelelse der understreger at der er styr over den side af sagen i AaB. Tingene ser ud nøjagtig som vi har forventet og meldt ud at de ville se ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 22. aug 2018, 17:10

Pastorius skrev:
22. aug 2018, 16:50
"AaB's egenkapital udgør 98,8 millioner kroner. Klubben har dog kun et likvidt beredskab på 50 millioner kroner."

Kun?

Det er endnu en regnskabsmeddelelse der understreger at der er styr over den side af sagen i AaB. Tingene ser ud nøjagtig som vi har forventet og meldt ud at de ville se ud.
Er 50 mio i likvider ikke lavt ift tidligere? (jeg har ikke gidet tjekke).

Besvar