Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af OmkringAarhus » 1. maj 2018, 12:07

BassogogsVen skrev:
JonasK skrev:
OmkringAarhus skrev:
Jeg synes, at de begge skal have chancen for at styrke truppen og spillet i starten af næste sæson. Hvis der ikke er forbedringer omkring november måned, kan de begge få sparket. Så kommer vi godt nok til at starte forfra midt i sæsonen, men det behøves ikke være skidt.

Jeg tænker, der er foretaget mange investeringer under Gaarde, og at Wieghorst er oplagt til at forløse de unge spillere, som jo stadig er en del af strategien. Det ville da være skønt, hvis det kunne lykkes med de to... men der mangler nok en ekstra midterforsvarer og en ny 8'er - eller også skal truppen reduceres og de, der bliver tilbage, skal oppe sig.
Helt uenig, Gaardes manglende scouting evner skal ikke have endnu et transfervindue. Prøv at se på hans indkøb, de er jo stort set håbløse fra en ende af. En ting er selve spilleren, men han scouter jo helt forkert mht de evner truppen skriger på

Listen af indkøb, som ikke har bidraget med mere end Højest gennemsnittet er lang. Hvis man ser på vores pressemeddelse, virker det ikke altid som om komiske Allan har set spillerne

Meilinger - “hurtighed og driblinger”
https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/AaB-sik ... stria-wien

Flores “hurtig, målscorer og Assist”
https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/AaB-koe ... fil-i-peru

Lesniak “dynamisk, dækker 6’er og 8’er”
https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/l ... -aar-i-AaB

Safranko “snu, målnæse, skaber plads til holdkammerater”
https://aabsport.dk/nyheder/2017/august ... ebsprofil/


Gaarde er en HÅBLØS sportsdirektør, og han skal ud hurtigst muligt. Han har spildt så MANGE penge på dumme handler, at vi nu igen igen igen skal skifte ud i truppen hvis vi skal op i den sjove ende

At vi derudover spiller som Horsens på en kedelig dag, og tilskuerne og Nordjydernes interesse dermed er forsvundet, gør ikke sagen bedre

Gaarde RAUS
Touché. Jeg har virkelig svært ved at forstå, hvordan nogen skulle ønske at se Gaarde fortsætte i jobbet. Hans kompetencer inden for hans primære felt er jo ikke-eksisterende, hvilket du på glimrende vis viser. Og for sjovs skyld kan vi da krydre med:

"Markus Holgersson er en stærk forsvarsspiller, og han har båret anførerbindet i de fleste af sine klubber, hvilket vidner om karakter og gode lederegenskaber."

Eller:

"Vi ser Kristoffer som en stærk signing for vores hold og trup såvel på som uden for banen, og vi glæder os til at nyde godt af hans kvaliteter, hvor ikke mindst hans indstilling og hans drev fremad banen er velkendte faktorer, der kan være med til at styrke os"
Jeg synes, at Rinne, Okore, Kusk, Lesniak og Rolim har været væsentlige forstærkninger. Derudover har Thellufsen haft gode perioder under Wieghorst. Det virker også fornuftigt, at man har givet Pohl kontrakt til 2020 og har valgt at satse på ham i år. Pohl/Wessam kunne blive giftigt allerede næste sæson.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 1. maj 2018, 12:59

OmkringAarhus skrev:
Jeg synes, at Rinne, Okore, Kusk, Lesniak og Rolim har været væsentlige forstærkninger. Derudover har Thellufsen haft gode perioder under Wieghorst. Det virker også fornuftigt, at man har givet Pohl kontrakt til 2020 og har valgt at satse på ham i år. Pohl/Wessam kunne blive giftigt allerede næste sæson.
Det er vel lidt en stramning at Lesniak har været "en væsentlig forstærkning". Han er en spændende spiller og er uden tvivl bedre end Magnus Christensen, men ret beset er han en boldflytter, der ikke er ret kampafgørende eller dominerende. Rolim er en kæmpe forstærkning, som var hovedkraften bag at vi gik i top-6, men han når så kun at få 9 starter inden han er videre igen.

Og så er jeg meget uenig i at det skulle være så fornuftigt at man satsede på Pohl i år. Han har på 27 starter kun lavet 8 mål, heraf 4 på straffe. Samtidig står vi i en situation hvor vi mangler 15-20 mål i forhold til der, hvor vi gerne ville være. De 15-20 mål skulle jo især være kommet fra angrebspositionen. Med andre ord - Pohl skylder ikke mål, men angrebspositionen skylder mål. Vi burde have en langt, langt bedre førsteangriber end Pohl.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 1. maj 2018, 13:44

BassogogsVen skrev:
JonasK skrev:
OmkringAarhus skrev:
Jeg synes, at de begge skal have chancen for at styrke truppen og spillet i starten af næste sæson. Hvis der ikke er forbedringer omkring november måned, kan de begge få sparket. Så kommer vi godt nok til at starte forfra midt i sæsonen, men det behøves ikke være skidt.

Jeg tænker, der er foretaget mange investeringer under Gaarde, og at Wieghorst er oplagt til at forløse de unge spillere, som jo stadig er en del af strategien. Det ville da være skønt, hvis det kunne lykkes med de to... men der mangler nok en ekstra midterforsvarer og en ny 8'er - eller også skal truppen reduceres og de, der bliver tilbage, skal oppe sig.
Helt uenig, Gaardes manglende scouting evner skal ikke have endnu et transfervindue. Prøv at se på hans indkøb, de er jo stort set håbløse fra en ende af. En ting er selve spilleren, men han scouter jo helt forkert mht de evner truppen skriger på

Listen af indkøb, som ikke har bidraget med mere end Højest gennemsnittet er lang. Hvis man ser på vores pressemeddelse, virker det ikke altid som om komiske Allan har set spillerne

Meilinger - “hurtighed og driblinger”
https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/AaB-sik ... stria-wien

Flores “hurtig, målscorer og Assist”
https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/AaB-koe ... fil-i-peru

Lesniak “dynamisk, dækker 6’er og 8’er”
https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/l ... -aar-i-AaB

Safranko “snu, målnæse, skaber plads til holdkammerater”
https://aabsport.dk/nyheder/2017/august ... ebsprofil/


Gaarde er en HÅBLØS sportsdirektør, og han skal ud hurtigst muligt. Han har spildt så MANGE penge på dumme handler, at vi nu igen igen igen skal skifte ud i truppen hvis vi skal op i den sjove ende

At vi derudover spiller som Horsens på en kedelig dag, og tilskuerne og Nordjydernes interesse dermed er forsvundet, gør ikke sagen bedre

Gaarde RAUS
Touché. Jeg har virkelig svært ved at forstå, hvordan nogen skulle ønske at se Gaarde fortsætte i jobbet. Hans kompetencer inden for hans primære felt er jo ikke-eksisterende, hvilket du på glimrende vis viser. Og for sjovs skyld kan vi da krydre med:

"Markus Holgersson er en stærk forsvarsspiller, og han har båret anførerbindet i de fleste af sine klubber, hvilket vidner om karakter og gode lederegenskaber."

Eller:

"Vi ser Kristoffer som en stærk signing for vores hold og trup såvel på som uden for banen, og vi glæder os til at nyde godt af hans kvaliteter, hvor ikke mindst hans indstilling og hans drev fremad banen er velkendte faktorer, der kan være med til at styrke os"
Enig. Gaarde må simpelthen ud af vagten - medmindre AaB fastansætter en chefscout, som har ansvaret for at rekruttere spillere. Her halter AaB enormt meget efter andre danske klubber, og jeg synes nærmest det er grinagtigt amatøragtigt, at AaB ikke tidligere har gjort noget ved det.
Det kan sgu da ikke være svært at finde en god scout, som vil arbejde i AaB. Det er nok nærmere et uddlag af at AaB har villet spare lønkronerne væk.
Det må være meget bekymrende for bestyrelsen i AaB at se hvordan tilskuerne svigter i Aalborg. Ja det er en generel tendens i dansk fodbold, og derfor skal der også gøres noget ved det. Det skyldes i AaBs tilfælde:
1. Skuffende resultater og spil i snart 4 sæsoner.
2. AaBs niveau er FOR langt fra de 4 tophold i ligaen.
3. Uambitiøs målsætning samt udmeldinger fra AaBs side. Nordjyderne vil se deres hold vinde fodboldkampe.
Derfor kan bestyrelsen ikke bare sidde og kigge på imens Gaarde og Wieghorst skræmmer de fleste tilskuere væk med latterligt spil og vag kommunikation.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 1. maj 2018, 14:28

FIDEL skrev: Det må være meget bekymrende for bestyrelsen i AaB at se hvordan tilskuerne svigter i Aalborg. Ja det er en generel tendens i dansk fodbold, og derfor skal der også gøres noget ved det. Det skyldes i AaBs tilfælde:
1. Skuffende resultater og spil i snart 4 sæsoner.
2. AaBs niveau er FOR langt fra de 4 tophold i ligaen.
3. Uambitiøs målsætning samt udmeldinger fra AaBs side. Nordjyderne vil se deres hold vinde fodboldkampe.
Derfor kan bestyrelsen ikke bare sidde og kigge på imens Gaarde og Wieghorst skræmmer de fleste tilskuere væk med latterligt spil og vag kommunikation.
Sjovt, jeg troede, at det var, fordi Schors ikke var dygtig nok...
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 1. maj 2018, 15:41

BassogogsVen skrev:
FIDEL skrev: Det må være meget bekymrende for bestyrelsen i AaB at se hvordan tilskuerne svigter i Aalborg. Ja det er en generel tendens i dansk fodbold, og derfor skal der også gøres noget ved det. Det skyldes i AaBs tilfælde:
1. Skuffende resultater og spil i snart 4 sæsoner.
2. AaBs niveau er FOR langt fra de 4 tophold i ligaen.
3. Uambitiøs målsætning samt udmeldinger fra AaBs side. Nordjyderne vil se deres hold vinde fodboldkampe.
Derfor kan bestyrelsen ikke bare sidde og kigge på imens Gaarde og Wieghorst skræmmer de fleste tilskuere væk med latterligt spil og vag kommunikation.
Sjovt, jeg troede, at det var, fordi Schors ikke var dygtig nok...
Det mener du vist ikke...

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 1. maj 2018, 20:34

FIDEL skrev:
BassogogsVen skrev:
FIDEL skrev: Det må være meget bekymrende for bestyrelsen i AaB at se hvordan tilskuerne svigter i Aalborg. Ja det er en generel tendens i dansk fodbold, og derfor skal der også gøres noget ved det. Det skyldes i AaBs tilfælde:
1. Skuffende resultater og spil i snart 4 sæsoner.
2. AaBs niveau er FOR langt fra de 4 tophold i ligaen.
3. Uambitiøs målsætning samt udmeldinger fra AaBs side. Nordjyderne vil se deres hold vinde fodboldkampe.
Derfor kan bestyrelsen ikke bare sidde og kigge på imens Gaarde og Wieghorst skræmmer de fleste tilskuere væk med latterligt spil og vag kommunikation.
Sjovt, jeg troede, at det var, fordi Schors ikke var dygtig nok...
Det mener du vist ikke...
Nope, men det var jo analysen fra bestyrelsen, at det var ham, der stod i vejen for bl.a. øgede sponsorindtægter - ikke dine tre punkter.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 1. maj 2018, 20:53

OmkringAarhus skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev: Enig. Og speaking of Fredericia kampen: så fatter jeg stadig intet af, hvorfor MW ikke fik sparket minuttet efter den kamp var fløjtet af. Underlig disposition ikke at gøre det, synes jeg.
Jeg tænker at man vil have en ny direktør på plads og så lade ham om at vurdere hvad der skal til for at rette skuden op. Det kan godt være fornuftigt nok, hvis det er den rigtige mand vi får ind.
Jeg synes, at de begge skal have chancen for at styrke truppen og spillet i starten af næste sæson. Hvis der ikke er forbedringer omkring november måned, kan de begge få sparket. Så kommer vi godt nok til at starte forfra midt i sæsonen, men det behøves ikke være skidt.

Jeg tænker, der er foretaget mange investeringer under Gaarde, og at Wieghorst er oplagt til at forløse de unge spillere, som jo stadig er en del af strategien. Det ville da være skønt, hvis det kunne lykkes med de to... men der mangler nok en ekstra midterforsvarer og en ny 8'er - eller også skal truppen reduceres og de, der bliver tilbage, skal oppe sig.
Der er ikke nogen der skal have chancen, sådan fungerer det ikke. Enten tror man på det arbejde de laver, og vurderer det til at være det man kan forvente, ellers har man ikke tillid til dem, og så skal de ud. Den beslutning skal helst tages inden næste sæson går igang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 1. maj 2018, 21:40

BassogogsVen skrev:
FIDEL skrev:
BassogogsVen skrev:
FIDEL skrev: Det må være meget bekymrende for bestyrelsen i AaB at se hvordan tilskuerne svigter i Aalborg. Ja det er en generel tendens i dansk fodbold, og derfor skal der også gøres noget ved det. Det skyldes i AaBs tilfælde:
1. Skuffende resultater og spil i snart 4 sæsoner.
2. AaBs niveau er FOR langt fra de 4 tophold i ligaen.
3. Uambitiøs målsætning samt udmeldinger fra AaBs side. Nordjyderne vil se deres hold vinde fodboldkampe.
Derfor kan bestyrelsen ikke bare sidde og kigge på imens Gaarde og Wieghorst skræmmer de fleste tilskuere væk med latterligt spil og vag kommunikation.
Sjovt, jeg troede, at det var, fordi Schors ikke var dygtig nok...
Det mener du vist ikke...
Nope, men det var jo analysen fra bestyrelsen, at det var ham, der stod i vejen for bl.a. øgede sponsorindtægter - ikke dine tre punkter.
Godt så. Ja det virker ærlig talt meget mystisk. Hvis AaB virkelig tror det var Schors der var problemet, er de meget dummere end jeg troede.

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af OlleBruun » 1. maj 2018, 21:56

Seneste nyt fra vandrørene går på at Gaarde bliver direktør og at Peter Møller er en mulig kandidat som sportsdirektør.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 1. maj 2018, 22:05

OlleBruun skrev:Seneste nyt fra vandrørene går på at Gaarde bliver direktør og at Peter Møller er en mulig kandidat som sportsdirektør.
Hold da op. Skal man tro på det? Gaarde som direktør kan jeg tro på, men Peter Møller som sportsdirektør...hmm så hellere Ole Nielsen.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af birk » 1. maj 2018, 22:08

Peter Møller vil vel ikke med DR sport til Jylland , derfor lyder det som noget usandt.
Men måske AaB kan lokke ham til Aalborg.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Martino » 1. maj 2018, 22:22

birk skrev:Peter Møller vil vel ikke med DR sport til Jylland , derfor lyder det som noget usandt.
Men måske AaB kan lokke ham til Aalborg.
Familien bor i Aalborg(søster+forældre), så måske det lokker mere end Aarhus - who knows.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 1. maj 2018, 22:22

birk skrev:Peter Møller vil vel ikke med DR sport til Jylland , derfor lyder det som noget usandt.
Men måske AaB kan lokke ham til Aalborg.
Ja det er fanme et spændende job, men også meget tidskrævende.
Jeg synes bare det er langt mere relevant at hyre Ole Nielsen, da han har erfaringen. Men jeg kan godt acceptere Peter Møller som sportschef, såfremt der også hyres en chefscout.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kristian » 2. maj 2018, 00:44

FIDEL skrev:
birk skrev:Peter Møller vil vel ikke med DR sport til Jylland , derfor lyder det som noget usandt.
Men måske AaB kan lokke ham til Aalborg.
Ja det er fanme et spændende job, men også meget tidskrævende.
Jeg synes bare det er langt mere relevant at hyre Ole Nielsen, da han har erfaringen. Men jeg kan godt acceptere Peter Møller som sportschef, såfremt der også hyres en chefscout.
Og den chefscout skal simpelthen komme udefra (muligvis udlandet) Ole Nielsen vil ikke kunne indfinde sig med at have en under eller over sig. Han vil være SPORTS-ansvarlig og det er ikke sådan en type vi har brug for.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 2. maj 2018, 08:58

OlleBruun skrev:Seneste nyt fra vandrørene går på at Gaarde bliver direktør og at Peter Møller er en mulig kandidat som sportsdirektør.
:@

Hvornår går det op for AaB at der skal nogle fodboldfaglige kompetencer til at forvalte en fodboldklub? Vi mangler en sportsdirektør, der kan lægge en ny sportslig linje og udvikle klubben ud fra de nyeste taktiske, tekniske og strategiske trends i verdensfodbolden. Vi skal bruge en sportsdirektør, der har nogle nye visioner med spillet og kan opbygge en ny spillemæssig identitet og puste nyt liv ind i klubben lige fra U12 til Superliga. Vi skal bruge en Jacob F. Larsen, en Mads Davidsen, en Kasper Hjulmand osv. Så er det fuldstændig ligemeget om han har spillet Serie A eller om hans aktive karriere toppede i Albaniserien.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 2. maj 2018, 09:29

OlleBruun troller helt åbenlyst. Kom nu lige lidt, venner.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamling » 3. maj 2018, 14:51

Resultaterne under kn de første 3 år var heller ikke imponerende (10, 7 og 5), såden vej rundt er Vage Hest ( 8 og 5 (forventet) på højde med kn. Forskellen er bare, at man under kn kunne seer mønster/en retning der pege fremad, mens Vage Hest bare synes at famle forvirret rundt i en ordentlig koger.

Og mht sportsdirektør så skal guderne da vide at Lynge slog mange indkøbs skæverter hen over årene. Problemet er bare at Komiske Allan har slået flere skæverter på 2 år end Lynge gjorde på 5-7 år.

Det er derfor der er brug for at bytte ud til noget mere driftssikkert, erfarent og visionært på de to poster !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrDomoon » 4. maj 2018, 21:28

Ej... Nu må det her altså stoppe. :@
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 5. maj 2018, 09:43

Vi skal godt nok have en direktør ind med nosser. Gaarde og Wieghorst skal ud. Men det er en beslutning for hele bestyrelsen.?

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Patmand » 5. maj 2018, 09:58

FIDEL skrev:Vi skal godt nok have en direktør ind med nosser. Gaarde og Wieghorst skal ud. Men det er en beslutning for hele bestyrelsen.?
For nuværende udgør Allan Gaarde jo alene direktionen og ja, det er en bestyrelsesopgave at fyre medarbejdere på det trin.

En træneransættelse bør høre under den sportslige ansvarlige.

Besvar