Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Sønderhof » 10. apr 2018, 12:00

Pastorius skrev:
Yankee skrev:
Sønderhof skrev:
Med fare for at lyde som en papegøje, så vil jeg endnu engang påpege at Børstings forcer og mangler i den grad passer bedre til at spille back. Han kan tage lange seje løb, han kan fighte som ingen andre og går frygtløs ind i sine indgreb. Muligvis er hans defensive evner ikke super stærke, men de er sgu bedre end Pallesens. Hans evner i små rum og hans pasningsspil er ikke til at spille kant på et hold som vil spille possesion.
Jeg synes en omskoling lå lige til højrebenet, mens de for AaB mange millioner for Pallesen, i den grad kunne være brugt på andre positioner.
Jeg synes han mangler evnerne 1-mod-1 til at spille back - og så er han om muligt endnu dårligere i indlægsspillet end Pallesen. Børsting er en dybdeløber og en presspiller og det udnytter vi kun delvist som back, hvor han næppe bliver meget bedre end Patrick efter min mening.
Han passer i hvert fald ikke som back, hvis det er en Dalsgaard erstatning vi leder efter.

Udefra ser det ud til at Børsting er blevet styrketrænet til at blive for stor og tung og at hans teknik ikke helt har kunnet følge med. Som jeg husker det, var hans teknik betydeligt bedre, da han fik debut og være lidt mere spinkel. Hvis jeg var fysisk træner, stod den udelukkende på kondition og spændstighedtræning til ham.
Den der med hele tiden at sammenligne med tidligere profiler, synes jeg ikke vi kan bruge til nogen. Det er kun de tre bigspendere i ligaen der kan det. Vi skal ud fra vores forudsætninger få det optimale ud af potentialet af vores ungdomsspillere. Derfor synes jeg i den grad at vi bør være åbne overfor diverse omskolingerne. Abildgård som stopper eksempelvis.

Muligvis bliver han ikke en bedre back end PK, men han er en helt anden type back. PK har ikke taget en direkte udfordring siden 2013. Det gør Pallesen og Børsting hellere end gerne.

Uanset at I ikke mener Børsting har spidskompetencerne til at spille back, så er vi vel enige om de er endnu ringere til en kant? Medmindre vi lægger vores spillestil markant om. At han i efteråret var 10'er i en periode, er ufattelig.

Jeg er dog enig i at han er blevet for tung/firkantet, hvilket ikke har hjulpet hans spil.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af le Cid » 16. maj 2018, 10:41

Tre år mere til Ahlmann - fornuftigt, men næppe nogen stor overraskelse.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 16. maj 2018, 13:33

le Cid skrev:Tre år mere til Ahlmann - fornuftigt, men næppe nogen stor overraskelse.
Det er rigtig stærkt og herligt hvis Ahlmann kan blive en one-club-player (så glemmer vi det lille U17-intermezzo i Ikast). Han har nu mere eller mindre holdt sig skadesfri i to sæsoner og har i foråret lagt på og været en af vores bedste spillere. Næste skridt for Ahlmann må være at blive endnu mere stabil, bidrage mere på dødbolde og endelig tage langt mere ansvar på banen. Denne kontrakt er den periode, hvor han skal toppe som fodboldspiller og det er jo bare herligt at det kan ske i AaB. Med lidt held kan han runde 300 Superliga-kampe for AaB og det vil være en fantastisk historie.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af troelsh » 20. jun 2018, 15:04

Abildgård forlænget til 2022, ganske fornuftigt, jeg syntes han bliver bedre og bedre, han mangler stadig at blive bedre med bolden, men han har noget fysik der ellers er en mangelvare på vores hold.

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... ger-i-AaB/

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 20. jun 2018, 16:21

troelsh skrev:
20. jun 2018, 15:04
Abildgård forlænget til 2022, ganske fornuftigt, jeg syntes han bliver bedre og bedre, han mangler stadig at blive bedre med bolden, men han har noget fysik der ellers er en mangelvare på vores hold.

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... ger-i-AaB/
Hans gamle aftale udløb sommer 2019 - jeg havde valgt at se ham an i løbet af efteråret.
Har generelt svært ved at se et stort potentiale i ham må jeg indrømme. Altid garant for en arbejdsindsats og en vis mængde fysik, men mangler meget på bolden og i spilforståelse.

Synes generelt vi har været slemme til at give lange kontrakter til de unge spillere på baggrund af et par gode kampe. Kakeeto det mest oplagte eksempel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 20. jun 2018, 16:41

Hanga skrev:
20. jun 2018, 16:21
troelsh skrev:
20. jun 2018, 15:04
Abildgård forlænget til 2022, ganske fornuftigt, jeg syntes han bliver bedre og bedre, han mangler stadig at blive bedre med bolden, men han har noget fysik der ellers er en mangelvare på vores hold.

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... ger-i-AaB/
Hans gamle aftale udløb sommer 2019 - jeg havde valgt at se ham an i løbet af efteråret.
Har generelt svært ved at se et stort potentiale i ham må jeg indrømme. Altid garant for en arbejdsindsats og en vis mængde fysik, men mangler meget på bolden og i spilforståelse.

Synes generelt vi har været slemme til at give lange kontrakter til de unge spillere på baggrund af et par gode kampe. Kakeeto det mest oplagte eksempel.
Det er nu engang svært at spå om spillernes udviklingskurve. Og, der vil være spillere der står i stampe. Men, som vi har set tidligere, så er i simpelthen nødt til at tage nogle chancer med spillerne for at maksimere muligheden for et stort udbytte.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 20. jun 2018, 18:17

Buzz Killington skrev:
20. jun 2018, 16:41
Hanga skrev:
20. jun 2018, 16:21
troelsh skrev:
20. jun 2018, 15:04
Abildgård forlænget til 2022, ganske fornuftigt, jeg syntes han bliver bedre og bedre, han mangler stadig at blive bedre med bolden, men han har noget fysik der ellers er en mangelvare på vores hold.

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... ger-i-AaB/
Hans gamle aftale udløb sommer 2019 - jeg havde valgt at se ham an i løbet af efteråret.
Har generelt svært ved at se et stort potentiale i ham må jeg indrømme. Altid garant for en arbejdsindsats og en vis mængde fysik, men mangler meget på bolden og i spilforståelse.

Synes generelt vi har været slemme til at give lange kontrakter til de unge spillere på baggrund af et par gode kampe. Kakeeto det mest oplagte eksempel.
Det er nu engang svært at spå om spillernes udviklingskurve. Og, der vil være spillere der står i stampe. Men, som vi har set tidligere, så er i simpelthen nødt til at tage nogle chancer med spillerne for at maksimere muligheden for et stort udbytte.
Klart og det er også fornuftigt. Problemet er at nu er Abildgaard så den spiller vi satser på enten centralt eller på kanten og man henter selvfølgelig ikke en spiller udefra når man lige har forlænget med Abildgaard. Og han er altså ikke i nærheden af at være god nok til at starte inde for AaB, sorry.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FIDEL » 20. jun 2018, 23:49

Yankee skrev:
20. jun 2018, 18:17
Buzz Killington skrev:
20. jun 2018, 16:41
Hanga skrev:
20. jun 2018, 16:21
troelsh skrev:
20. jun 2018, 15:04
Abildgård forlænget til 2022, ganske fornuftigt, jeg syntes han bliver bedre og bedre, han mangler stadig at blive bedre med bolden, men han har noget fysik der ellers er en mangelvare på vores hold.

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... ger-i-AaB/
Hans gamle aftale udløb sommer 2019 - jeg havde valgt at se ham an i løbet af efteråret.
Har generelt svært ved at se et stort potentiale i ham må jeg indrømme. Altid garant for en arbejdsindsats og en vis mængde fysik, men mangler meget på bolden og i spilforståelse.

Synes generelt vi har været slemme til at give lange kontrakter til de unge spillere på baggrund af et par gode kampe. Kakeeto det mest oplagte eksempel.
Det er nu engang svært at spå om spillernes udviklingskurve. Og, der vil være spillere der står i stampe. Men, som vi har set tidligere, så er i simpelthen nødt til at tage nogle chancer med spillerne for at maksimere muligheden for et stort udbytte.
Klart og det er også fornuftigt. Problemet er at nu er Abildgaard så den spiller vi satser på enten centralt eller på kanten og man henter selvfølgelig ikke en spiller udefra når man lige har forlænget med Abildgaard. Og han er altså ikke i nærheden af at være god nok til at starte inde for AaB, sorry.
Synes han har gjort det ret godt. Vi havde slet ikke behøvet at hente en middelmådig Slovak til den centrale midt, men istedet skulle Abildgaard have haft chancen oftere . Abildgaard er god at have i truppen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af gravballe » 21. jun 2018, 09:01

FIDEL skrev:
20. jun 2018, 23:49

Synes han har gjort det ret godt. Vi havde slet ikke behøvet at hente en middelmådig Slovak til den centrale midt, men istedet skulle Abildgaard have haft chancen oftere . Abildgaard er god at have i truppen.
Helt enig, han spillede en super god kamp der inde sidst, inden han blev skadet. Håber vi får ham at se mere på den position.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 21. jun 2018, 10:33

FIDEL skrev:
20. jun 2018, 23:49

Synes han har gjort det ret godt. Vi havde slet ikke behøvet at hente en middelmådig Slovak til den centrale midt, men istedet skulle Abildgaard have haft chancen oftere . Abildgaard er god at have i truppen.
Enig i at Lesniak pt. ikke er en væsentlig opgradering.
Jeg mener dog at det var helt rigtigt at hente en MC, det skulle "bare" have været en bedre og mere offensiv spiller, der kunne have taget over for Risgaard som 8'er.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Martino » 21. jun 2018, 12:21

gravballe skrev:
21. jun 2018, 09:01
FIDEL skrev:
20. jun 2018, 23:49

Synes han har gjort det ret godt. Vi havde slet ikke behøvet at hente en middelmådig Slovak til den centrale midt, men istedet skulle Abildgaard have haft chancen oftere . Abildgaard er god at have i truppen.
Helt enig, han spillede en super god kamp der inde sidst, inden han blev skadet. Håber vi får ham at se mere på den position.
Abildgaard har helt sikkert sine begrænsninger, men han har altså også nogle styrker som er værd at udvikle på. Han er hovedstøds og duelstærk. Han slår nogle rigtig gode diagonalafleveringer, men til gengæld er han så meget et-benet, og lidt kluntet indimellem, men jeg forstår godt hvorfor man har valgt at forlænge med ham - det var i min optik helt anderledes med Kakeeto og PK, for der forstår jeg ikke at man forlængede kontrakterne.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jun 2018, 15:23

Martino skrev:
21. jun 2018, 12:21
- det var i min optik helt anderledes med Kakeeto og PK, for der forstår jeg ikke at man forlængede kontrakterne.
Altså hvis vi 1. september står med Pallesen, Børsting og PK på højreback, så var kontraktforlængelsen hul i hovedet. Faktisk har vi vel på PKs anden oplagte position Ahlmann, Blåbjerg og Bytyqi, så det ligner ikke spilletid for PK selv med en enkelt skade og nuværende setup.
- FlæskeFrank

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Sønderhof » 21. jun 2018, 19:12

FlæskeFrank skrev:
21. jun 2018, 15:23
Martino skrev:
21. jun 2018, 12:21
- det var i min optik helt anderledes med Kakeeto og PK, for der forstår jeg ikke at man forlængede kontrakterne.
Altså hvis vi 1. september står med Pallesen, Børsting og PK på højreback, så var kontraktforlængelsen hul i hovedet. Faktisk har vi vel på PKs anden oplagte position Ahlmann, Blåbjerg og Bytyqi, så det ligner ikke spilletid for PK selv med en enkelt skade og nuværende setup.
Det er altså noget retrospektiv vrøvl FF :)

Børting var ikke højreback, men 10'er/fløj. Hvem ved hvad Wieghorst har af plander med ham? Bytyqi har aldrig, og kommer næppe til at spille nogen rolle på vores førstehold. Ahlmann er vi vel stadig nervøse for med hans lange skadesperioder. Blåbjerg er en af tre stopper, som skiftevis laver serie 4 dumheder. Pallesens niveau i foråret, gør at PK er foran ham i hierakiet. Facit må alt andet lige være at PK på ingen måde er overflødig.
Det er til gengæld Kakeeto. Vi har 5 mand til at dække en/to pladser som 6'er. Der kan man snakke om en kontraktforlængelse som er hul i hovedet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jun 2018, 21:18

Sønderhof skrev:
21. jun 2018, 19:12
Det er altså noget retrospektiv vrøvl FF :)
Tjekkede datoerne. Og må give dig ret. Vi forlængede med PK den 22. marts og Børsting blev først højreback i april måned.

Men det ændrer ikke ved, at vi ikke behøver tre spillere til højreback og tre til venstreback, når vinduet lukker.

Hvis han agerer 2.- eller 3. valg på de to backpladser, så vil kontraktforlængelsen give mening, men som du selv er inde på, så er han kun 1.-2. valg qua andres ringe præstationer. Ikke fordi han selv løfter niveauet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 21. jun 2018, 21:29

Sønderhof skrev:
21. jun 2018, 19:12
FlæskeFrank skrev:
21. jun 2018, 15:23
Martino skrev:
21. jun 2018, 12:21
- det var i min optik helt anderledes med Kakeeto og PK, for der forstår jeg ikke at man forlængede kontrakterne.
Altså hvis vi 1. september står med Pallesen, Børsting og PK på højreback, så var kontraktforlængelsen hul i hovedet. Faktisk har vi vel på PKs anden oplagte position Ahlmann, Blåbjerg og Bytyqi, så det ligner ikke spilletid for PK selv med en enkelt skade og nuværende setup.
Det er altså noget retrospektiv vrøvl FF :)

Børting var ikke højreback, men 10'er/fløj. Hvem ved hvad Wieghorst har af plander med ham? Bytyqi har aldrig, og kommer næppe til at spille nogen rolle på vores førstehold. Ahlmann er vi vel stadig nervøse for med hans lange skadesperioder. Blåbjerg er en af tre stopper, som skiftevis laver serie 4 dumheder. Pallesens niveau i foråret, gør at PK er foran ham i hierakiet. Facit må alt andet lige være at PK på ingen måde er overflødig.
Det er til gengæld Kakeeto. Vi har 5 mand til at dække en/to pladser som 6'er. Der kan man snakke om en kontraktforlængelse som er hul i hovedet.
Det er da sort at kalde forlængelsen med Kakeeto for hul i hovedet når man ikke ved, hvad den har kostet. Manden har desuden bevist i kamp at han er en ok reserve.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Sønderhof » 21. jun 2018, 22:40

Funky skrev:
21. jun 2018, 21:29

Det er da sort at kalde forlængelsen med Kakeeto for hul i hovedet når man ikke ved, hvad den har kostet. Manden har desuden bevist i kamp at han er en ok reserve.
Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ikke har den fjerneste ide om hvad knægten får i løn!
Jeg ved til gengæld at han efter at have spillet ganske få minutter over flere år, pludselig fik chancen i et par kampe i sæsonen. Her gjorde han det fint, og fik to år ekstra på kontakten. Siden har han hans rolle være uvæsentlig.
Min anke mod den forlængelse, går på at vi har i overflod af 6'ere. Var Kakeeto 8'er, kunne jeg sagtens se hans berettigelse i truppen. Jeg så langt hellere man brugte de lønkroner på et talent til de positioner hvor vi både mangler bredde på kort og lang sigt. Louka Andersen, har man haft i kikkerten. Vi ser hvert år at superligaklubberne henter spillere fra mindre klubber, som i løbet af sæsonen viser de kan gøre en forskel.
Du mener måske ikke Kakeeto er overflødig, når MC, Würtz, Abildgård, Lesniak alle vurderes bedre end ham? I tilfælde af de 4 skulle sidde ude samtidig, har vi sågar Flores, Risgård og PK som kan dække pladsen. Jeg holder i den grad fast i at Kakeetos forlængelse var hul i hovedet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 22. jun 2018, 00:11

Sønderhof skrev:
21. jun 2018, 22:40
Funky skrev:
21. jun 2018, 21:29

Det er da sort at kalde forlængelsen med Kakeeto for hul i hovedet når man ikke ved, hvad den har kostet. Manden har desuden bevist i kamp at han er en ok reserve.
Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ikke har den fjerneste ide om hvad knægten får i løn!
Jeg ved til gengæld at han efter at have spillet ganske få minutter over flere år, pludselig fik chancen i et par kampe i sæsonen. Her gjorde han det fint, og fik to år ekstra på kontakten. Siden har han hans rolle være uvæsentlig.
Min anke mod den forlængelse, går på at vi har i overflod af 6'ere. Var Kakeeto 8'er, kunne jeg sagtens se hans berettigelse i truppen. Jeg så langt hellere man brugte de lønkroner på et talent til de positioner hvor vi både mangler bredde på kort og lang sigt. Louka Andersen, har man haft i kikkerten. Vi ser hvert år at superligaklubberne henter spillere fra mindre klubber, som i løbet af sæsonen viser de kan gøre en forskel.
Du mener måske ikke Kakeeto er overflødig, når MC, Würtz, Abildgård, Lesniak alle vurderes bedre end ham? I tilfælde af de 4 skulle sidde ude samtidig, har vi sågar Flores, Risgård og PK som kan dække pladsen. Jeg holder i den grad fast i at Kakeetos forlængelse var hul i hovedet.
Hvis manden ikke koster store penge og kan acceptere at ligge lavt i hierarkiet så er der jo ikke en masse risiko ved det. Læg dertil at en række af de spillere, du nævner, enten er usikre fordi de er oppe i årene eller nok ikke er i AaB så voldsomt meget længere. Flores skal erklæret væk efter VM. Lesniak er nok ikke kommet til AaB for at spille resten af karrieren her. Wurtz og Risgård får sværere og sværere ved at holde til en hel sæson med fast spilletid. PK bruges ikke længere på midten. Og læg så oveni, at han faktisk gjorde det rigtig pænt lige omkring kontraktforlængelsen. Og hverken MC eller Abildgaard har samme profil som Kakeeto. Det er da en forlængelse som giver fin mening.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Freddie » 22. jun 2018, 09:45

Sønderhof skrev:
21. jun 2018, 22:40
Funky skrev:
21. jun 2018, 21:29

Det er da sort at kalde forlængelsen med Kakeeto for hul i hovedet når man ikke ved, hvad den har kostet. Manden har desuden bevist i kamp at han er en ok reserve.
Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ikke har den fjerneste ide om hvad knægten får i løn!
Jeg ved til gengæld at han efter at have spillet ganske få minutter over flere år, pludselig fik chancen i et par kampe i sæsonen. Her gjorde han det fint, og fik to år ekstra på kontakten. Siden har han hans rolle være uvæsentlig.
Min anke mod den forlængelse, går på at vi har i overflod af 6'ere. Var Kakeeto 8'er, kunne jeg sagtens se hans berettigelse i truppen. Jeg så langt hellere man brugte de lønkroner på et talent til de positioner hvor vi både mangler bredde på kort og lang sigt. Louka Andersen, har man haft i kikkerten. Vi ser hvert år at superligaklubberne henter spillere fra mindre klubber, som i løbet af sæsonen viser de kan gøre en forskel.
Du mener måske ikke Kakeeto er overflødig, når MC, Würtz, Abildgård, Lesniak alle vurderes bedre end ham? I tilfælde af de 4 skulle sidde ude samtidig, har vi sågar Flores, Risgård og PK som kan dække pladsen. Jeg holder i den grad fast i at Kakeetos forlængelse var hul i hovedet.
Du mener måske at truppen er for stor? Hvis Robert Kakeeto bliver smidt ud med fuld løn, vil der jo bare være en anden, der bliver trykket ned i hierakiet. Man kan jo ikke bruge lønkronerne på Kakeeto til noget andet. Dem tager han selvfølgelig selv i henhold til sin kontrakt.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Sønderhof » 22. jun 2018, 14:41

Funky skrev:
22. jun 2018, 00:11
Sønderhof skrev:
21. jun 2018, 22:40
Funky skrev:
21. jun 2018, 21:29

Det er da sort at kalde forlængelsen med Kakeeto for hul i hovedet når man ikke ved, hvad den har kostet. Manden har desuden bevist i kamp at han er en ok reserve.
Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ikke har den fjerneste ide om hvad knægten får i løn!
Jeg ved til gengæld at han efter at have spillet ganske få minutter over flere år, pludselig fik chancen i et par kampe i sæsonen. Her gjorde han det fint, og fik to år ekstra på kontakten. Siden har han hans rolle være uvæsentlig.
Min anke mod den forlængelse, går på at vi har i overflod af 6'ere. Var Kakeeto 8'er, kunne jeg sagtens se hans berettigelse i truppen. Jeg så langt hellere man brugte de lønkroner på et talent til de positioner hvor vi både mangler bredde på kort og lang sigt. Louka Andersen, har man haft i kikkerten. Vi ser hvert år at superligaklubberne henter spillere fra mindre klubber, som i løbet af sæsonen viser de kan gøre en forskel.
Du mener måske ikke Kakeeto er overflødig, når MC, Würtz, Abildgård, Lesniak alle vurderes bedre end ham? I tilfælde af de 4 skulle sidde ude samtidig, har vi sågar Flores, Risgård og PK som kan dække pladsen. Jeg holder i den grad fast i at Kakeetos forlængelse var hul i hovedet.
Hvis manden ikke koster store penge og kan acceptere at ligge lavt i hierarkiet så er der jo ikke en masse risiko ved det. Læg dertil at en række af de spillere, du nævner, enten er usikre fordi de er oppe i årene eller nok ikke er i AaB så voldsomt meget længere. Flores skal erklæret væk efter VM. Lesniak er nok ikke kommet til AaB for at spille resten af karrieren her. Wurtz og Risgård får sværere og sværere ved at holde til en hel sæson med fast spilletid. PK bruges ikke længere på midten. Og læg så oveni, at han faktisk gjorde det rigtig pænt lige omkring kontraktforlængelsen. Og hverken MC eller Abildgaard har samme profil som Kakeeto. Det er da en forlængelse som giver fin mening.
Svar til Freddie:

Bredden af truppen er som sådan ok. Kvaliteten derimod, den er alt for dårlig. I den foregangene sæson, har de omtalte 6'ere på skift fået chancen, ikke fordi de har fortjent det, men fordi konkurrenterne i den grad underpræstere. I min verden skal vi have spillere på samtlige positioner, som har et topniveau der gør at de på deres bedste dage har landsholdsniveau. Vi ville have fået flere point ved at spille fast med Brix-Damborg sammen med Würtz i stedet for de andre omtale. Jeg taler ikke om at "ophæve" med Kakeeto, medmindre vi kan komme ud af det gratis, så synes jeg i den grad man bør gøre det, så lønkronerne kan bruges på noget mere perspektivrigt.

Funky:
Vi er enige om at Kakeeto er den svageste af Würtz, Abildgård, MC, Lesniak? Er vi enige om at det ikke er imponerende at stå bag dem? Kan vi også blive enige om at det er yderst hypotetisk at Kakeeto kommer til at spille nogen rolle fremadrettet?
Hvis man skulle argumentere for forlængelser ud fra dine kriterier, må det være en stor fejl at vi lod Rokkedal gå? Han kunne både spile venstre back og stopper. Positioner hvor vi er numerisk er dårlige besat end på den defensive midt.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af raekkeettre » 22. jun 2018, 17:19

Sønderhof skrev:
22. jun 2018, 14:41
Funky skrev:
22. jun 2018, 00:11
Sønderhof skrev:
21. jun 2018, 22:40
Funky skrev:
21. jun 2018, 21:29

Det er da sort at kalde forlængelsen med Kakeeto for hul i hovedet når man ikke ved, hvad den har kostet. Manden har desuden bevist i kamp at han er en ok reserve.
Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ikke har den fjerneste ide om hvad knægten får i løn!
Jeg ved til gengæld at han efter at have spillet ganske få minutter over flere år, pludselig fik chancen i et par kampe i sæsonen. Her gjorde han det fint, og fik to år ekstra på kontakten. Siden har han hans rolle være uvæsentlig.
Min anke mod den forlængelse, går på at vi har i overflod af 6'ere. Var Kakeeto 8'er, kunne jeg sagtens se hans berettigelse i truppen. Jeg så langt hellere man brugte de lønkroner på et talent til de positioner hvor vi både mangler bredde på kort og lang sigt. Louka Andersen, har man haft i kikkerten. Vi ser hvert år at superligaklubberne henter spillere fra mindre klubber, som i løbet af sæsonen viser de kan gøre en forskel.
Du mener måske ikke Kakeeto er overflødig, når MC, Würtz, Abildgård, Lesniak alle vurderes bedre end ham? I tilfælde af de 4 skulle sidde ude samtidig, har vi sågar Flores, Risgård og PK som kan dække pladsen. Jeg holder i den grad fast i at Kakeetos forlængelse var hul i hovedet.
Hvis manden ikke koster store penge og kan acceptere at ligge lavt i hierarkiet så er der jo ikke en masse risiko ved det. Læg dertil at en række af de spillere, du nævner, enten er usikre fordi de er oppe i årene eller nok ikke er i AaB så voldsomt meget længere. Flores skal erklæret væk efter VM. Lesniak er nok ikke kommet til AaB for at spille resten af karrieren her. Wurtz og Risgård får sværere og sværere ved at holde til en hel sæson med fast spilletid. PK bruges ikke længere på midten. Og læg så oveni, at han faktisk gjorde det rigtig pænt lige omkring kontraktforlængelsen. Og hverken MC eller Abildgaard har samme profil som Kakeeto. Det er da en forlængelse som giver fin mening.
Svar til Freddie:

Bredden af truppen er som sådan ok. Kvaliteten derimod, den er alt for dårlig. I den foregangene sæson, har de omtalte 6'ere på skift fået chancen, ikke fordi de har fortjent det, men fordi konkurrenterne i den grad underpræstere. I min verden skal vi have spillere på samtlige positioner, som har et topniveau der gør at de på deres bedste dage har landsholdsniveau. Vi ville have fået flere point ved at spille fast med Brix-Damborg sammen med Würtz i stedet for de andre omtale. Jeg taler ikke om at "ophæve" med Kakeeto, medmindre vi kan komme ud af det gratis, så synes jeg i den grad man bør gøre det, så lønkronerne kan bruges på noget mere perspektivrigt.

Funky:
Vi er enige om at Kakeeto er den svageste af Würtz, Abildgård, MC, Lesniak? Er vi enige om at det ikke er imponerende at stå bag dem? Kan vi også blive enige om at det er yderst hypotetisk at Kakeeto kommer til at spille nogen rolle fremadrettet?
Hvis man skulle argumentere for forlængelser ud fra dine kriterier, må det være en stor fejl at vi lod Rokkedal gå? Han kunne både spile venstre back og stopper. Positioner hvor vi er numerisk er dårlige besat end på den defensive midt.
Jeg er også af den overbevisning at Kakeeto er en træningsspiller....en klubspiller, der går ud på træningsbanen hver dag og giver den gas! Brokker sig ikke og hiver de andre med op i tempo. Han er den type spiller der giver energi i klubben og der er fuldt tilfreds med at være 22. mand. Han kommer ikke til at spille mange minutter MEN han er uundværlig for holdet og klubben...

Besvar