Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Fabbe » 31. maj 2018, 18:46

10 i suppen.
10 i 2. suppen.
2 direkte op- og nedrykkere.
2 kvalpladser.
Helt traditionel struktur: Alle X 4, 36 runder.

Man vil lave Danmarkshistoriens mest interessante 2. liga, fordi der er god chance og fordi rækken altid vil bestå af en række ærgerrige hold, som synes, det er en fejl, at de ikke er top 10.

Der skal være en høj grad af udskiftning for at forny og vedligeholde interessen.

Det vil ikke nødvendigvis være dødens pølse at spille 2. liga, fordi den har flere tilskuere, penge og tv-dækning end før.

Og så er ligasystemet bare så nemt at følge med i for alle.

Det fungerer i Schweiz og Østrig.

Der bliver en meget kort vej fra Europa til nedrykningsfare, så der vil nærmest altid være spænding om noget.

I øvrigt skal man droppe 10.000 tilskuerpladser som licenskrav. Det er overfiskeri i offentlige kasser og fører til grimme discountløsninger.

Jeg ved godt, hvorfor sådan et forslag ikke er på bane, og det er fordi, det skal til afstemning blandt 14 suppeklubber, hvoraf et flertal tænker, at en tur i sådan en 2. liga er overhængende sandsynligt og det værste, der kan ske.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 31. maj 2018, 19:15

Så man laver en struktur, hvor nummer 6 skal spille 4 kampe mere end nummer 7?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hanga » 31. maj 2018, 19:53

Pastorius skrev:
31. maj 2018, 18:03
Hanga skrev:
31. maj 2018, 17:51
gravballe skrev:https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/7180756

Istedet for at tage de simple valg, gør man det hele endnu mere gøjler agtigt.
Tja, når nu de åbenbart ikke kan blive enige om en fuld omlægning af strukturen, lyder dette umiddelbart som et okay quick fix.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Det hjælper bare ikke alverden på at strukturen er uforståelig, medmindre man gør en indsats for at sætte sig ind i den. Det er ikke lige måden at få fat på marginaltilskuere på.
Hvorfor jeg også kalder det et quick fix mens de diskuterer videre om en mere holdbar omlægning af strukturen. Det vigtigste nu og her var at undgå en ny situation hvor det kunne betale sig ikke at vinde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

V3jgrd
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 23. jul 2017, 00:44

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af V3jgrd » 31. maj 2018, 21:17

Fabbe skrev:
31. maj 2018, 18:46
10 i suppen.
10 i 2. suppen.
2 direkte op- og nedrykkere.
2 kvalpladser.
Helt traditionel struktur: Alle X 4, 36 runder.

Man vil lave Danmarkshistoriens mest interessante 2. liga, fordi der er god chance og fordi rækken altid vil bestå af en række ærgerrige hold, som synes, det er en fejl, at de ikke er top 10.
Meget enig, og jeg har tænkt det samme. Dog vil jeg måske nøjes med en direkte oprykker og to kvalkampe - eller to direkte oprykkere og en kvalkamp.

1. division kan sagtens blive meget mere interessant, hvis der kun er 10 hold er hver af de to bedste rækker. Der har været alt for mange ligegyldige kampe i Superligaen i år.

Jeg har set væsentligt mere 1. divisions-fodbold end nogensinde før i år, fordi det har været meget mere interessant at følge kampene mellem blandt andet Vendsyssel, Vejle, Esbjerg og Viborg om oprykning end at se mange af de kampe i fx nedrykningsspillet, der i bedste fald bare handlede om, hvem der skulle møde hvem. Derudover var slutspillet jo også en ørkenvandring for både os og Horsens.

Mellem 2. division og 1. division kan man så eventuelt lave en sluse, der fx hedder en direkte oprykker og en kvalkamp.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Pastorius » 31. maj 2018, 22:21

Hanga skrev:
31. maj 2018, 19:53

Hvorfor jeg også kalder det et quick fix mens de diskuterer videre om en mere holdbar omlægning af strukturen. Det vigtigste nu og her var at undgå en ny situation hvor det kunne betale sig ikke at vinde.
Det er jeg faktisk ikke enig i. Det vigtigste er at gøre superligaen relevant igen. Det haster.
Sønderjyske-sagen var bare en kuriøsitet, der gav en masse omtale, og understregede hvor håbløst det er at lade danske fodboldklubber blive enige om noget som helst sammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert


frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af frederikshavneren » 5. jul 2018, 11:38

Bestemt positivt at reducere antallet af hold, eliten skal dyrkes og ressourcerne placeres hos færre hold. Dog ærgerligt at ligaen kun beskæres med to hold, det optimale ville være en 10 holds liga.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2018, 11:40

frederikshavneren skrev:
5. jul 2018, 11:38
Bestemt positivt at reducere antallet af hold, eliten skal dyrkes og ressourcerne placeres hos færre hold. Dog ærgerligt at ligaen kun beskæres med to hold, det optimale ville være en 10 holds liga.
I forhold til hvilke parametre er det optimalt? Yderligere, hvorfor ville e.g. en 6-holds liga ikke være endnu bedre?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af De Fem » 5. jul 2018, 11:55

Buzz Killington skrev:
5. jul 2018, 11:40
frederikshavneren skrev:
5. jul 2018, 11:38
Bestemt positivt at reducere antallet af hold, eliten skal dyrkes og ressourcerne placeres hos færre hold. Dog ærgerligt at ligaen kun beskæres med to hold, det optimale ville være en 10 holds liga.
I forhold til hvilke parametre er det optimalt? Yderligere, hvorfor ville e.g. en 6-holds liga ikke være endnu bedre?
Det bliver et to-holds liga med FCK og Brøndby. Den skal hedde "The firm (but the not real one) ligaen" og spilles over 40 runder med kampe hver onsdag og søndag. Det bliver vildt!

AaB, OB, AGF, Randers, Esbjergm Vejle og Silkeborg indtræder i "Depriligaen", hvor der kun vil være nedrykningsspil og de gives ekstra point til de fans der kan brokke sig mest. Vinderen holdet får en tur i en tidsmaskine tilbage til de gode gamle dage.

Resten samles i "FC Whateverligaen" som spilles sideløbende, hvis der da er interesse for den. FCM vinder sikkert, men who cares?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2018, 12:08

De Fem skrev:
5. jul 2018, 11:55
Buzz Killington skrev:
5. jul 2018, 11:40
frederikshavneren skrev:
5. jul 2018, 11:38
Bestemt positivt at reducere antallet af hold, eliten skal dyrkes og ressourcerne placeres hos færre hold. Dog ærgerligt at ligaen kun beskæres med to hold, det optimale ville være en 10 holds liga.
I forhold til hvilke parametre er det optimalt? Yderligere, hvorfor ville e.g. en 6-holds liga ikke være endnu bedre?
Det bliver et to-holds liga med FCK og Brøndby. Den skal hedde "The firm (but the not real one) ligaen" og spilles over 40 runder med kampe hver onsdag og søndag. Det bliver vildt!

AaB, OB, AGF, Randers, Esbjergm Vejle og Silkeborg indtræder i "Depriligaen", hvor der kun vil være nedrykningsspil og de gives ekstra point til de fans der kan brokke sig mest. Vinderen holdet får en tur i en tidsmaskine tilbage til de gode gamle dage.

Resten samles i "FC Whateverligaen" som spilles sideløbende, hvis der da er interesse for den. FCM vinder sikkert, men who cares?
Det "sjove" er jo at i når man hører argumenter for at gøre ligaen konkurencedygtig og tilskuerinteressant, så glemmer man altid at vægte det mest centrale, men ellers svært kvantificerbare parameter der hedder 'fodboldsentimentalitet'. Udover tilskueroplevelsen, er det det eneste trumfkort dansk fodbold har i konkurere med de store ligaer i TV.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jul 2018, 12:08

De Fem skrev:
5. jul 2018, 11:55
Det bliver et to-holds liga med FCK og Brøndby. Den skal hedde "The firm (but the not real one) ligaen" og spilles over 40 runder med kampe hver onsdag og søndag. Det bliver vildt!

AaB, OB, AGF, Randers, Esbjergm Vejle og Silkeborg indtræder i "Depriligaen", hvor der kun vil være nedrykningsspil og de gives ekstra point til de fans der kan brokke sig mest. Vinderen holdet får en tur i en tidsmaskine tilbage til de gode gamle dage.

Resten samles i "FC Whateverligaen" som spilles sideløbende, hvis der da er interesse for den. FCM vinder sikkert, men who cares?
Og hvordan er det anderledes end i dag ?

Eneste minus som jeg kan se er, altså udover man gav sig i kast med nuværende struktur og tror så lidt på den er, at der kommer to direkte nedrykkere fremadrettet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Kunji » 5. jul 2018, 12:40

Det er sgu da en markant bedre struktur end i dag. Af sentimentale årsager er jeg mest til den klassiske ligastruktur, og ville her foretrække 16 hold i ligaen, men af økonomiske årsager er det pt. umuligt.

Det her er et okay alternativ.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Martino » 5. jul 2018, 12:42

Kæmpe selvmål. Hvor er det trist. Kig nu mod Sverige, folk gider ikke al den hokus pokus.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hanga » 5. jul 2018, 12:56

Kunji skrev:
5. jul 2018, 12:40
Det er sgu da en markant bedre struktur end i dag. Af sentimentale årsager er jeg mest til den klassiske ligastruktur, og ville her foretrække 16 hold i ligaen, men af økonomiske årsager er det pt. umuligt.

Det her er et okay alternativ.
Enig - en klar forbedring fremfor det nuværende gøgl. Dog synes jeg det er skidt at der stadig er mulighed for europa via nedrykningsspillet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af frederikshavneren » 5. jul 2018, 13:50

Kunji skrev:
5. jul 2018, 12:40
Det er sgu da en markant bedre struktur end i dag. Af sentimentale årsager er jeg mest til den klassiske ligastruktur, og ville her foretrække 16 hold i ligaen, men af økonomiske årsager er det pt. umuligt.

Det her er et okay alternativ.
Ret enig bortset fra at jeg gerne havde set at man var gået mere drastisk til værks.

Strukturen betyder også at der fremover skal spilles færre kampe (32 kampe), det betyder forhåbentlig at der bliver ryddet ud i december/februar kampene der notorisk har svært ved at få folk på stadion

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 5. jul 2018, 14:52

Hanga skrev:
5. jul 2018, 12:56
Kunji skrev:
5. jul 2018, 12:40
Det er sgu da en markant bedre struktur end i dag. Af sentimentale årsager er jeg mest til den klassiske ligastruktur, og ville her foretrække 16 hold i ligaen, men af økonomiske årsager er det pt. umuligt.

Det her er et okay alternativ.
Enig - en klar forbedring fremfor det nuværende gøgl. Dog synes jeg det er skidt at der stadig er mulighed for europa via nedrykningsspillet.
Det med Europa er netop det skrækkelige som er taget med, men stor tak for at slippe af med alle play off kampene om at undgå nedrykning.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af frederikshavneren » 6. jul 2018, 11:09

For at kompensere for det færre antal kampe (32) ændres pokalturneringen, fra og med 20/21 sæsonen spilles kvart- og semifinalen som et dobbeltopgør

Besvar