Træningskampe sommeren 2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af Forza » 7. jul 2018, 15:46

troelsh skrev:
7. jul 2018, 15:28
frederikshavneren skrev:
7. jul 2018, 13:48
Startopstillingen i generalprøven mod Silkeborg IF:

Lansing
Thellufsen - Okore - Blåbjerg - Bytyqi
Kusk - MC - Lesniak - Risgård
Pohl - Safranko

Er det nu vi ser den begyndende udfasning af Würtz der endnu engang må starte på bænken?
Hold da maule en fesen opstilling i generalprøven, Kusk er jo den eneste spiller med offensiv pondus og ja så Risgård hvis altså han blev brugt centralt...

Det lugter langt væk af endnu en kedelig sæson med Wieghorst ved roret ..
Wieghorst fortsætter den ørkenvandring vi har set i hand halvandet år i klubben. Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke foretog et trænerskifte i sommerpausen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2018, 15:47

Det blev til et nederlag på 1-2 i generalprøven. Det var en til tider rodet kamp i en kamp på lavt niveau, vi skabte en del chancer og burde ha' scoret mere end ét mål. Defensiven var ikke ligefrem sikker.

Alt i alt en dårlig generalprøve

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2018, 15:48

Forza skrev:
7. jul 2018, 15:46
troelsh skrev:
7. jul 2018, 15:28
frederikshavneren skrev:
7. jul 2018, 13:48
Startopstillingen i generalprøven mod Silkeborg IF:

Lansing
Thellufsen - Okore - Blåbjerg - Bytyqi
Kusk - MC - Lesniak - Risgård
Pohl - Safranko

Er det nu vi ser den begyndende udfasning af Würtz der endnu engang må starte på bænken?
Hold da maule en fesen opstilling i generalprøven, Kusk er jo den eneste spiller med offensiv pondus og ja så Risgård hvis altså han blev brugt centralt...

Det lugter langt væk af endnu en kedelig sæson med Wieghorst ved roret ..
Wieghorst fortsætter den ørkenvandring vi har set i hand halvandet år i klubben. Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke foretog et trænerskifte i sommerpausen.
Wieghorst indfriede den uambitiøse målsætning så jeg tror desværre at han er fredet

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af Gnu » 7. jul 2018, 15:58

Hahaha, hvor er det dog et blodfattigt hold vi stiller med. Tror da vist bare, at jeg bliver væk fra stadion i år.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af FIDEL » 7. jul 2018, 15:59

Forza skrev:
7. jul 2018, 15:46
troelsh skrev:
7. jul 2018, 15:28
frederikshavneren skrev:
7. jul 2018, 13:48
Startopstillingen i generalprøven mod Silkeborg IF:

Lansing
Thellufsen - Okore - Blåbjerg - Bytyqi
Kusk - MC - Lesniak - Risgård
Pohl - Safranko

Er det nu vi ser den begyndende udfasning af Würtz der endnu engang må starte på bænken?
Hold da maule en fesen opstilling i generalprøven, Kusk er jo den eneste spiller med offensiv pondus og ja så Risgård hvis altså han blev brugt centralt...

Det lugter langt væk af endnu en kedelig sæson med Wieghorst ved roret ..
Wieghorst fortsætter den ørkenvandring vi har set i hand halvandet år i klubben. Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke foretog et trænerskifte i sommerpausen.
Præcis. Wieghorst har endnu ikke formået at skabe balance i spillet. Han famler, og selvom jeg altid håber AaB vinder fodboldkampe, så håber en lille del af mig på at de første 8 kampe ender uden sejr så vi endelig kan få Wieghorst ud af vagten.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af Kristian » 7. jul 2018, 16:01

FIDEL skrev:
7. jul 2018, 15:59
Forza skrev:
7. jul 2018, 15:46
troelsh skrev:
7. jul 2018, 15:28
frederikshavneren skrev:
7. jul 2018, 13:48
Startopstillingen i generalprøven mod Silkeborg IF:

Lansing
Thellufsen - Okore - Blåbjerg - Bytyqi
Kusk - MC - Lesniak - Risgård
Pohl - Safranko

Er det nu vi ser den begyndende udfasning af Würtz der endnu engang må starte på bænken?
Hold da maule en fesen opstilling i generalprøven, Kusk er jo den eneste spiller med offensiv pondus og ja så Risgård hvis altså han blev brugt centralt...

Det lugter langt væk af endnu en kedelig sæson med Wieghorst ved roret ..
Wieghorst fortsætter den ørkenvandring vi har set i hand halvandet år i klubben. Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke foretog et trænerskifte i sommerpausen.
Præcis. Wieghorst har endnu ikke formået at skabe balance i spillet. Han famler, og selvom jeg altid håber AaB vinder fodboldkampe, så håber en lille del af mig på at de første 8 kampe ender uden sejr så vi endelig kan få Wieghorst ud af vagten.
Hvis der går 8 kampe, så rykker vi ned
------------------
mvh Kristian

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af Martin Bak » 7. jul 2018, 16:14

Gnu skrev:
7. jul 2018, 15:58
Hahaha, hvor er det dog et blodfattigt hold vi stiller med. Tror da vist bare, at jeg bliver væk fra stadion i år.
Ja hvis din kærlighed til klubben ikke rækker længere så bliv væk
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af AK48hamas » 7. jul 2018, 16:15

Ærgerligt der ikke er nogen på holdet kusk kan spille med.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af nj27 » 7. jul 2018, 16:16

Vi har nu tabt til 2 første div. Hold i vores træningskampe, det siger vel alt om hvor vi befinder os niveau næse og
Det tegner til at blive en hård sæson ,hvor vi kommer til at ligge i den tunge ende af ligaen

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af Rams » 7. jul 2018, 16:24

nj27 skrev:
7. jul 2018, 16:16
Vi har nu tabt til 2 første div. Hold i vores træningskampe, det siger vel alt om hvor vi befinder os niveau næse og
Det tegner til at blive en hård sæson ,hvor vi kommer til at ligge i den tunge ende af ligaen
Jeg håber ikke du forfalder til samme grad af panik, hver gang livet byder på lidt modgang
In verbis simus faciles

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af FIDEL » 7. jul 2018, 16:28

Rams skrev:
7. jul 2018, 16:24
nj27 skrev:
7. jul 2018, 16:16
Vi har nu tabt til 2 første div. Hold i vores træningskampe, det siger vel alt om hvor vi befinder os niveau næse og
Det tegner til at blive en hård sæson ,hvor vi kommer til at ligge i den tunge ende af ligaen
Jeg håber ikke du forfalder til samme grad af panik, hver gang livet byder på lidt modgang
Lad nu vær med det der personlige nedladende fis fordi du ikke deler samme holdning.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af Rams » 7. jul 2018, 16:55

FIDEL skrev:
7. jul 2018, 16:28
[quote=Rams post_id=530439 time=<a href="tel:1530973490">1530973490</a> user_id=3749]
[quote=nj27 post_id=530437 time=<a href="tel:1530972987">1530972987</a> user_id=71]
Vi har nu tabt til 2 første div. Hold i vores træningskampe, det siger vel alt om hvor vi befinder os niveau næse og
Det tegner til at blive en hård sæson ,hvor vi kommer til at ligge i den tunge ende af ligaen
Jeg håber ikke du forfalder til samme grad af panik, hver gang livet byder på lidt modgang
[/quote]

Lad nu vær med det der personlige nedladende fis fordi du ikke deler samme holdning.
[/quote]

Ok - hvad så med denne her. Jeg tror AaB kommer i top 6, at Pohl bliver superligatopscorer og at Okore gør comeback på landsholdet.
In verbis simus faciles

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af FIDEL » 7. jul 2018, 17:27

Rams skrev:
7. jul 2018, 16:55
FIDEL skrev:
7. jul 2018, 16:28
[quote=Rams post_id=530439 time=<a href="tel:1530973490">1530973490</a> user_id=3749]
[quote=nj27 post_id=530437 time=<a href="tel:1530972987">1530972987</a> user_id=71]
Vi har nu tabt til 2 første div. Hold i vores træningskampe, det siger vel alt om hvor vi befinder os niveau næse og
Det tegner til at blive en hård sæson ,hvor vi kommer til at ligge i den tunge ende af ligaen
Jeg håber ikke du forfalder til samme grad af panik, hver gang livet byder på lidt modgang
Lad nu vær med det der personlige nedladende fis fordi du ikke deler samme holdning.
[/quote]

Ok - hvad så med denne her. Jeg tror AaB kommer i top 6, at Pohl bliver superligatopscorer og at Okore gør comeback på landsholdet.
[/quote]

Fair holdning.
Nogen der så kampen, og som vil berette om præstationerne?
Det er klart, at hvis Pohl og Safranko skal lykkes, så skal vi spille på deres styrker. Gør holdet dette, eller fejler wieghorst også her?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af Funky » 7. jul 2018, 18:30

Så vidt det fremgår af AaB's egen live-opdatering, så var der vist rigeligt med chancer til at vinde den kamp. Vi stiller altså med 3. valg på begge backs (måske nærmere vilde eksperimenter), og en reservemålmand som virker til at være flere nieauer under Rinne. Jeg er bare glad for at se, at det lader til at Risgård er ved at være tilbage i start-11'eren. Det gav ikke pote i dag, men kan han holde sig skadesfri og spille fast, så tror jeg det er noget vi kommer til at få glæde af igennem sæsonen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af troelsh » 7. jul 2018, 18:37

Jeg læste lige et interessant indlæg på facebook;

"Jeg sad lige bag ved trænerne.

Til sidst i kampen råbte en fan af wieghorst. Wieghorst markerede med fingrene at fanen skulle klappe i. Verbalt fulgte wieghorst sin gestikulering op med in invitation til denne fan. At fanen kunne komme ned på græsset efter kampen.

Efter kampen var slut, så placerede en vred wieghorst sig med fronten mod publikum og kiggede efter den råbende fan. Han fortsatte med at virke aggressiv i kropssprog og mimik, imens han mumlede at denne fan bare kunne komme ned på græsset. Han italesatte det overfor ham Rishøj/halftime vært og ville vide hvem fanen var og endnu engang ville han have den fan ned på plænen.

Generelt virkede han negativ på sidelinjen og med ovenstående episode i tankerne, så lignede han en presset mand."


Jeg ved godt man ikke skal tro på alt hvad man læser på internettet, men hvis det er sandt er virker Wieghorst virkelig som en presset mand, noget var på stadion som bemærkede dette?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af Funky » 7. jul 2018, 18:40

troelsh skrev:
7. jul 2018, 18:37
Jeg læste lige et interessant indlæg på facebook;

"Jeg sad lige bag ved trænerne.

Til sidst i kampen råbte en fan af wieghorst. Wieghorst markerede med fingrene at fanen skulle klappe i. Verbalt fulgte wieghorst sin gestikulering op med in invitation til denne fan. At fanen kunne komme ned på græsset efter kampen.

Efter kampen var slut, så placerede en vred wieghorst sig med fronten mod publikum og kiggede efter den råbende fan. Han fortsatte med at virke aggressiv i kropssprog og mimik, imens han mumlede at denne fan bare kunne komme ned på græsset. Han italesatte det overfor ham Rishøj/halftime vært og ville vide hvem fanen var og endnu engang ville han have den fan ned på plænen.

Generelt virkede han negativ på sidelinjen og med ovenstående episode i tankerne, så lignede han en presset mand."


Jeg ved godt man ikke skal tro på alt hvad man læser på internettet, men hvis det er sandt er virker Wieghorst virkelig som en presset mand, noget var på stadion som bemærkede dette?
Det lyder som en træls historie, men der kan jo også være blevet råbt noget, som bare er mere end almindeligt groft?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af Jakobsen » 7. jul 2018, 18:55

Synes måske ikke, at Wieghorst skal slagtes på kampen idag. Det var trods alt et ret amputeret hold, hvor Thellufsen måtte ned at lege back, hvor han er nødt til at bruge Blåbjerg og Bardhec og mangler midtbanespillere. Dog synes jeg generelt, at der er en uskik med alle de centrale midtbanespillere på kanterne, Jeg kan huske, at en anden fan engang skrev herinde, at WIeghorst og Gaarde er levn fra 90'erne/00'erne og at spille med centrale midtbanespillere yderst i en 4-4-2 er i hvert fald et levn fra en anden tid.

Skulle jeg give en idealopstilling ville den være noget ala. nedenstående.

Rinne

Børsting, Okore, P, Ahlmann

Kusk, Würtz, Abildgaard, Thellufsen

RIsgård/Flores

Pohl

Af dem manglede Flores, Børsting, Kasper P, Ahlmann og Rinne + man var tvunget til at bruge Thellufsen på en uvant plads da både Børsting, Palle og Patrick var ude. At man så spiller med MC og Lesniak centralt er tilgengæld tæt på at være fyringsgrund alene. Man kan ikke spille med to destruktive 6'ere i moderne fodbold medmindre man har gearet sit hold til at være Stoke eller Horsens. Jeg tror faktisk på, at det kan gå hen og blive godt hvis vi kan spille med ovenstående opstilling kontinuerligt, men jeg forstår simpelthen Wieghorsts dispositioner og hvorfor han hele tiden har blandet kortene så meget. Slutningen på foråret indikere meget godt, hvad det er man skal arbejde videre med. Vi har ikke noget superhold og jeg synes der er mange mangler i Gaardes indkøb, men jeg er potentiale til at man kan skabe noget ud af dem vi har.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af MrBangDK » 7. jul 2018, 18:58

Funky skrev:
7. jul 2018, 18:40
troelsh skrev:
7. jul 2018, 18:37
Jeg læste lige et interessant indlæg på facebook;

"Jeg sad lige bag ved trænerne.

Til sidst i kampen råbte en fan af wieghorst. Wieghorst markerede med fingrene at fanen skulle klappe i. Verbalt fulgte wieghorst sin gestikulering op med in invitation til denne fan. At fanen kunne komme ned på græsset efter kampen.

Efter kampen var slut, så placerede en vred wieghorst sig med fronten mod publikum og kiggede efter den råbende fan. Han fortsatte med at virke aggressiv i kropssprog og mimik, imens han mumlede at denne fan bare kunne komme ned på græsset. Han italesatte det overfor ham Rishøj/halftime vært og ville vide hvem fanen var og endnu engang ville han have den fan ned på plænen.

Generelt virkede han negativ på sidelinjen og med ovenstående episode i tankerne, så lignede han en presset mand."


Jeg ved godt man ikke skal tro på alt hvad man læser på internettet, men hvis det er sandt er virker Wieghorst virkelig som en presset mand, noget var på stadion som bemærkede dette?
Det lyder som en træls historie, men der kan jo også være blevet råbt noget, som bare er mere end almindeligt groft?
Jeg var lige ved siden af.. hørte ikke hvad det var manden råbte - Wieghorst råber tilbage at han kan komme ned efter kampen og byde ind med sin viden (eller noget i den dur). Så råber han igen et eller andet. Og efter kampen råber Wieghorst op til ham at an gerne må komme ned og tale direkte med ham - men det turde han så alligevel ikke.. lidt som folk der råber højt på Facebook (BTW - Wieghorst virkede meget sur gennem hele kampen. Flere gange råbte han “gør nu som vi har aftalt”)
Ska' vi hak'?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af Gnu » 7. jul 2018, 19:10

Martin Bak skrev:
7. jul 2018, 16:14
Gnu skrev:
7. jul 2018, 15:58
Hahaha, hvor er det dog et blodfattigt hold vi stiller med. Tror da vist bare, at jeg bliver væk fra stadion i år.
Ja hvis din kærlighed til klubben ikke rækker længere så bliv væk
Min tålmodighed rækker ikke til endnu en sæson med dødssyg betonbold, og jeg er næppe den eneste, som har det sådan.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe sommeren 2018

Indlæg af FIDEL » 7. jul 2018, 19:22

MrBangDK skrev:
7. jul 2018, 18:58
Funky skrev:
7. jul 2018, 18:40
troelsh skrev:
7. jul 2018, 18:37
Jeg læste lige et interessant indlæg på facebook;

"Jeg sad lige bag ved trænerne.

Til sidst i kampen råbte en fan af wieghorst. Wieghorst markerede med fingrene at fanen skulle klappe i. Verbalt fulgte wieghorst sin gestikulering op med in invitation til denne fan. At fanen kunne komme ned på græsset efter kampen.

Efter kampen var slut, så placerede en vred wieghorst sig med fronten mod publikum og kiggede efter den råbende fan. Han fortsatte med at virke aggressiv i kropssprog og mimik, imens han mumlede at denne fan bare kunne komme ned på græsset. Han italesatte det overfor ham Rishøj/halftime vært og ville vide hvem fanen var og endnu engang ville han have den fan ned på plænen.

Generelt virkede han negativ på sidelinjen og med ovenstående episode i tankerne, så lignede han en presset mand."


Jeg ved godt man ikke skal tro på alt hvad man læser på internettet, men hvis det er sandt er virker Wieghorst virkelig som en presset mand, noget var på stadion som bemærkede dette?
Det lyder som en træls historie, men der kan jo også være blevet råbt noget, som bare er mere end almindeligt groft?
Jeg var lige ved siden af.. hørte ikke hvad det var manden råbte - Wieghorst råber tilbage at han kan komme ned efter kampen og byde ind med sin viden (eller noget i den dur). Så råber han igen et eller andet. Og efter kampen råber Wieghorst op til ham at an gerne må komme ned og tale direkte med ham - men det turde han så alligevel ikke.. lidt som folk der råber højt på Facebook (BTW - Wieghorst virkede meget sur gennem hele kampen. Flere gange råbte han “gør nu som vi har aftalt”)
Det er da helt iorden, at man råber ad træneren, særligt når han er SÅ dårlig...

Besvar