Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Martino » 20. jul 2018, 21:52

Wieghorst 4 prez. God central akse med Abildgaard, MC og Wurtz, den fik virkelig sat sig på 2.halvleg. Det er nok Wurtz sidste halvår/sæson som fast starter, men synes han kom i vejen for en del idag. Wessam skal stadig starte inde hvis det stod til mig. God kamp af Okore.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Buzz Killington » 20. jul 2018, 21:54

Wieghorst så rigtigt. Vi lukkede ned for alt udover langemand. Pohl, Abildgaard og Okore var for vilde.

Edit: som Martino skrev! :danmarkfan:
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jul 2018, 21:56

Omkring Thellufsens scoring. Hvis ikke vi havde scoret til 1-1, skulle Jesper Hansen så været vist ud for, for han tager vel bolden med hænderne udenfor feltet ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Funky » 20. jul 2018, 21:57

Buzz Killington skrev:
20. jul 2018, 21:54
Wieghorst så rigtigt. Vi lukkede ned for alt udover langemand. Pohl, Abildgaard og Okore var for vilde.

Edit: som Martino skrev! :danmarkfan:
Til gengæld var det ikke godt at se Onuachu være så dominerende i 1. halvleg, og der blev også smidt et par gode kontrachancer væk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Funky » 20. jul 2018, 21:59

FlæskeFrank skrev:
20. jul 2018, 21:56
Omkring Thellufsens scoring. Hvis ikke vi havde scoret til 1-1, skulle Jesper Hansen så været vist ud for, for han tager vel bolden med hænderne udenfor feltet ?
Jeg sad og så det i slow og tænke, okay, måske heldigt nok at det ikke var mere tydeligt at JH havde labben på bolden. Det kunne godt have været rødt kort og 10 FCM’ere som forsvarede en ufortjent sejr hjem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Kunji » 20. jul 2018, 22:10

Jeg synes absolut, målmænd er for beskyttede i det lille felt, men havde det nu været Sparv, der pølede med Rinne, som Pohl gør med Hansen ved målet til 2-1, så havde jeg nok kaldt på et frispark.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af AK48hamas » 20. jul 2018, 22:31

Efter at have boet i udlandet var jeg idag på stadion for første gang i flere år. Må bare sige FANTASTISK stemning på vesttribunen!! Selv i første halvleg blev lydniveauet løftet så folk på Weber blev revet med. Og så er jeg vild med en Capo som står i bar mave og giver fuld gas!!

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af strangecap » 20. jul 2018, 22:32

baresi skrev:
20. jul 2018, 21:20
Liverpool1 skrev:
20. jul 2018, 20:49
God scoring af Pohl, den ros skal han have. Abildgaard er kampens spiller, det kan der ikke være tvivl om.
Enig - Pohl arbejdede godt på en svær post alene i front og super vigtigt han får scoret :-)
Abild fightede mega godt..

MC - jeg ser ikke ham i start 11eren .

Og AaB havde været endnu skarpere Idag med 2 i front .

Håber der lander at par gode nye spillere der går direkte ind i truppen
Pohl var da helt væk i da, og jeg havde sku skiftet ham ud, godt jeg ikke er træner ;) han lignede næsten Niklas H når han så mest ugidelig ud i da indtil målet i dag

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af baresi » 20. jul 2018, 22:41

strangecap skrev:
20. jul 2018, 22:32
baresi skrev:
20. jul 2018, 21:20
Liverpool1 skrev:
20. jul 2018, 20:49
God scoring af Pohl, den ros skal han have. Abildgaard er kampens spiller, det kan der ikke være tvivl om.
Enig - Pohl arbejdede godt på en svær post alene i front og super vigtigt han får scoret :-)
Abild fightede mega godt..

MC - jeg ser ikke ham i start 11eren .

Og AaB havde været endnu skarpere Idag med 2 i front .

Håber der lander at par gode nye spillere der går direkte ind i truppen
Pohl var da helt væk i da, og jeg havde sku skiftet ham ud, godt jeg ikke er træner ;) han lignede næsten Niklas H når han så mest ugidelig ud i da indtil målet i dag
Han tog mange fysiske kampe med ryggen til midstanderens mål og skulle holde stærke forsvarer væk som sanneh - kian og Erik S.
Det gjorde han meget godt.
Han fik ik meget at arbejde med offensivt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2018, 22:48

AK48hamas skrev:
20. jul 2018, 22:31
Efter at have boet i udlandet var jeg idag på stadion for første gang i flere år. Må bare sige FANTASTISK stemning på vesttribunen!! Selv i første halvleg blev lydniveauet løftet så folk på Weber blev revet med. Og så er jeg vild med en Capo som står i bar mave og giver fuld gas!!
Meget enig. Derudover hjælper det forhåbentlig at klacken er flyttet til en mere central placering på vesttribunen

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2018, 22:53

Det positive er naturligvis at vi endelig fik brudt forbandelsen mod hedebønderne. Derudover var det en kamp med masser af nerve, dueller og god stemning.

Det negative er klart det spillemæssige niveau som var elendigt. Vi tonser konstant bolden væk og får på intet tidspunkt sat spillet, det er for ringe. I åbent spil skaber vi igen tæt på ingenting

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Kristian » 20. jul 2018, 23:39

Skide godt..

Moralen bliver virkelig forhøjet med sådan en sejr.

Der er rigtig mange positive ting i den her start. Kan godt ske det ikke er super spil, men det skal komme sammen med resultaterne.

Tænk...

Gaarde har udtalt at han forstærker os med 1 eller flere spillere. Vi har vundet de to første kampe. Vi skal møde FCK og Vendsyssel i de næste to. Viljen til point og moralen kommer næsten af sig selv i de kampe. Specielt braget mod Vendsyssel.

Jeg forudser, at vi får en super start på sæsonen og at Gaarde får lidt arbejdsro til at hente de rigtige spillere, som så kan støde til truppen i 5-7 spillerunde. :aabfan:

Det nu ikke så skidt at være AaB fan lige nu
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Pastorius » 20. jul 2018, 23:43

frederikshavneren skrev:
20. jul 2018, 22:53
Det positive er naturligvis at vi endelig fik brudt forbandelsen mod hedebønderne. Derudover var det en kamp med masser af nerve, dueller og god stemning.

Det negative er klart det spillemæssige niveau som var elendigt. Vi tonser konstant bolden væk og får på intet tidspunkt sat spillet, det er for ringe. I åbent spil skaber vi igen tæt på ingenting
Helt enig. Vi spiller ret elendigt, og sejren var vildt ufortjent, selvom FCM også var dårlige.

... men 6 point er 6 point, man diskuterer ikke imod det der virker. Lad os håbe det holder i et par kampe mere, og så giver os mod på at spille lidt mere fodbold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af gravballe » 20. jul 2018, 23:47

Jeg gad bare godt se nogle angreb der lykkes...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af FIDEL » 21. jul 2018, 00:16

Vi skal lade vær med at have så høje krav til selve det spillemæssige. Idag møder vi et fysisk hold, som vi altid har det svært imod. Vi holder dem fra store chancer, og de scorer kun på et drop. Vi ser solide ud, hvilket er det absolut vigtigste.
Dejligt at se at Abildgaard igen spiller en rigtig flot kamp. Jeg spår ham en lederrolle på holdet i fremtiden.
Endvidere ser vi stadig skarpe ud på hjørnespark, og idag så vi hvor vigtigt det er. Vi matcher fcm på standardsituationerne og er fysisk solide. Vi kan være stolte af drengene!
Og stor ros til vesttribunen! Imponerende.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Lyngehoevdingen » 21. jul 2018, 00:36

strangecap skrev:
20. jul 2018, 22:32
baresi skrev:
20. jul 2018, 21:20
Liverpool1 skrev:
20. jul 2018, 20:49
God scoring af Pohl, den ros skal han have. Abildgaard er kampens spiller, det kan der ikke være tvivl om.
Enig - Pohl arbejdede godt på en svær post alene i front og super vigtigt han får scoret :-)
Abild fightede mega godt..

MC - jeg ser ikke ham i start 11eren .

Og AaB havde været endnu skarpere Idag med 2 i front .

Håber der lander at par gode nye spillere der går direkte ind i truppen
Pohl var da helt væk i da, og jeg havde sku skiftet ham ud, godt jeg ikke er træner ;) han lignede næsten Niklas H når han så mest ugidelig ud i da indtil målet i dag
Hold nu op. Pohl ugidelig? Han tager masser af slåskampe med FCMs midterforsvar og har faktisk det fysiske overtag på Sviatchenko i anden halvleg. Du har set forkert.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 21. jul 2018, 01:19

FIDEL skrev:
21. jul 2018, 00:16
Vi skal lade vær med at have så høje krav til selve det spillemæssige. Idag møder vi et fysisk hold, som vi altid har det svært imod. Vi holder dem fra store chancer, og de scorer kun på et drop. Vi ser solide ud, hvilket er det absolut vigtigste.
Dejligt at se at Abildgaard igen spiller en rigtig flot kamp. Jeg spår ham en lederrolle på holdet i fremtiden.
Endvidere ser vi stadig skarpe ud på hjørnespark, og idag så vi hvor vigtigt det er. Vi matcher fcm på standardsituationerne og er fysisk solide. Vi kan være stolte af drengene!
Og stor ros til vesttribunen! Imponerende.
Der er jo ingen der forventer at vi spiller som Man City eller Barcelona, mindre kan selvfølgelig gøre det. Vi har en sportschef som i årevis har sagt at vi skal spille offensiv boldbesiddende bold, faktum er at det er vi ikke i nærheden af at praktisere. Det mismatch der er mellem udmeldingerne og realiteterne er tydeligt, det falder tilbage på Gaarde at vi har en trup der har svært at praktisere den spillestil som han offentligt udtaler at vi skal praktisere.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af FIDEL » 21. jul 2018, 01:38

frederikshavneren skrev:
21. jul 2018, 01:19
FIDEL skrev:
21. jul 2018, 00:16
Vi skal lade vær med at have så høje krav til selve det spillemæssige. Idag møder vi et fysisk hold, som vi altid har det svært imod. Vi holder dem fra store chancer, og de scorer kun på et drop. Vi ser solide ud, hvilket er det absolut vigtigste.
Dejligt at se at Abildgaard igen spiller en rigtig flot kamp. Jeg spår ham en lederrolle på holdet i fremtiden.
Endvidere ser vi stadig skarpe ud på hjørnespark, og idag så vi hvor vigtigt det er. Vi matcher fcm på standardsituationerne og er fysisk solide. Vi kan være stolte af drengene!
Og stor ros til vesttribunen! Imponerende.
Der er jo ingen der forventer at vi spiller som Man City eller Barcelona, mindre kan selvfølgelig gøre det. Vi har en sportschef som i årevis har sagt at vi skal spille offensiv boldbesiddende bold, faktum er at det er vi ikke i nærheden af at praktisere. Det mismatch der er mellem udmeldingerne og realiteterne er tydeligt, det falder tilbage på Gaarde at vi har en trup der har svært at praktisere den spillestil som han offentligt udtaler at vi skal praktisere.
Er fuldstændig enig. Wieghorst har indtil videre været pragmatisk. Det skyldes jo nok spillermaterialet, men ham og Gaarde har haft lang tid til at få styr på den del.
Personligt er jeg ligeglad med spillestil, bare der skabes resultater.
Det bliver meget spændende hvad vi formår at hente til offensiven. En anden type angriber sammen med Pohl kan gøre os giftige!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Legum Magister » 21. jul 2018, 03:19

Pastorius skrev:
20. jul 2018, 23:43

Helt enig. Vi spiller ret elendigt, og sejren var vildt ufortjent, selvom FCM også var dårlige.
Vildt ufortjent ligefrem? Det har jeg ærlig talt svært ved at se. At kampen kunne være endt uafgjort uden, at nogen kunne have brokket sig synderligt vil jeg medgive; men FCM var, trods overtag i boldbesiddelse, langt fra åbne målchancer. AaB havde foruden klumpspilschancen efter 3 minutter også Pohl's frispilning af Kusk, hvilket vel var kampens største muligheder. Og så er der svært at forholde sig til fortjent og ufortjent, når man har en dommer, der indtil det modsatte bevises må anses at have glemt at få det røde kort med sig hjemmefra.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Kempes » 21. jul 2018, 07:03

Ifølge statistikkerne havde vi flere skud på mål end FCM (11 mod 10). Mere imponerende synes jeg det er at vi fysisk matcher dem i duellerne og tacklinger. Til gengæld er der stadig plads til forbedringer af afleveringerne.

http://www.superliga.dk/kamp/2018-2019/ ... idtjylland

Synes i øvrigt at Thellufsen skal have ros for kampen. Udover målet, ser han ud til at have løftet sit spil og viser at han ikke vil ende som Andreas Bruhn.

Men alt i alt en flot holdindsats, hvor ingen falder igennem. Selv Rinne har vigtige indgreb, trods det fæle drop.

Besvar