Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Pastorius » 21. jul 2018, 08:55

Legum Magister skrev:
Pastorius skrev:
20. jul 2018, 23:43

Helt enig. Vi spiller ret elendigt, og sejren var vildt ufortjent, selvom FCM også var dårlige.
Vildt ufortjent ligefrem? Det har jeg ærlig talt svært ved at se. At kampen kunne være endt uafgjort uden, at nogen kunne have brokket sig synderligt vil jeg medgive; men FCM var, trods overtag i boldbesiddelse, langt fra åbne målchancer. AaB havde foruden klumpspilschancen efter 3 minutter også Pohl's frispilning af Kusk, hvilket vel var kampens største muligheder. Og så er der svært at forholde sig til fortjent og ufortjent, når man har en dommer, der indtil det modsatte bevises må anses at have glemt at få det røde kort med sig hjemmefra.
Ja, det synes jeg det var.

Vi er ikke i nærheden af at matche dem fysisk - på enkelte position måske, men ikke generelt.

Vi er i lange perioder nærmest ikke over midten, og vi er reelt ikke i nærheden af at få en realistisk afslutning (udover hjørnespark) i hele kampen. (EDIT: Jeg missede de første 20 minutter, så måske har jeg misset lidt)

Det er vildt fedt vi vinder, og hurra for at vi matcher FCM på dødbolde, men fjerner du målene, er vi nøjagtig lige så ringe som vi var det meste af sidste år.

Vi smider en del livsfarlige afleveringer, som FCM bare er for ringe til at få nogetsomhelst ud af. Bla. Den meget roste Abildgaard, har et par helt utilgivelige boldtab på steder hvor han bare ikke må smide den væk.

...men vi slap afsted med det, og vi vandt over hede-bønderne, så alt er godt, men det bliver det ikke ved med at være, hvis ikke der kommer til at ske noget med det spillemæssigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af andreasaab89 » 21. jul 2018, 09:24

Spørgsmålet er om ikke det er vores bedste opstilling pt
At køre med 4 mand forsvar og så 3 mand til at beskytte forsvaret i MC, wurtz og Abildgaard der kan mose og slåsse men som helst ikke skal have bolden

Og så 3 hurtige folk i kusk, Pohl og thellufsen foran til kontra

Det er helst ikke sådan jeg ser vores kære klub ende
Men uden Flores og Rolim og ingen erstatninger er det vores klart bedste måde at spille på
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af ALF » 21. jul 2018, 09:25

Ufortjent skal vel bygge på at modstanderen skaber markant mere eller er markant bedre - ser ingen steder i din argumentation at du forholder dig til dette. For mig en lige kamp mellem to mandskaber der havde svært ved at skabe chancer, og uafgjort var vel mest fair - med det in mente kan man ikke snakke om ufortjent hvis et af holdende vinder, det er bare sådan tætte kampe er. Men fair nok man ser jo engang i mellem forskeææogt på kampe :-)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af troelsh » 21. jul 2018, 10:07

Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af aaballday » 21. jul 2018, 10:17

Jeg må virkelig rose tribunen bag mål. Hold kæft en stemning i fik skabt i går. Det gav gode minder. Keep it up!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Gamen » 21. jul 2018, 10:19

troelsh skrev:
21. jul 2018, 10:07
Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.
Aaaarh, de har mellem minut 10 og 20 vel i omegnen af 5 afslutninger. Det er kun fordi Onuachu er ret ringe med fødderne, at de ikke får mere ud af det. Der er ret beset mindst 2 af dem, som er ret store skudchancer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Funky » 21. jul 2018, 10:26

andreasaab89 skrev:
21. jul 2018, 09:24
Spørgsmålet er om ikke det er vores bedste opstilling pt
At køre med 4 mand forsvar og så 3 mand til at beskytte forsvaret i MC, wurtz og Abildgaard der kan mose og slåsse men som helst ikke skal have bolden

Og så 3 hurtige folk i kusk, Pohl og thellufsen foran til kontra

Det er helst ikke sådan jeg ser vores kære klub ende
Men uden Flores og Rolim og ingen erstatninger er det vores klart bedste måde at spille på
Jeg synes måske også man skal medregne, at vi nu har mødt et par af de mest fysiske hold (“powerhold”, som det åbenbart hedder i hede-terminologi), et af dem til og med de forsvarende mestre. Det er mægtig ringeagtet herinde at indrette sig efter modstanderens styrker, men truppens øjeblikkelige beskaffenhed taget i betragtning er det måske ikke så dumt endda. Vi er stadig i færd med at tilpasse truppen og føre unge spillere frem, flere af dem mindre etablerede end dem FCM kommer med. FCM kom faktisk til meget lidt igennem hele kampen, og Thorups sølle hylen om, at AaB kun scorede på de to afslutninger, vi havde, er bare noget vrøvl. Det var i det hele taget en chancefattig kamp, hvor FCM kom til mindre end AaB. Det var en arbejdssejr, og det kan jeg sagtens hylde. AaB’s taktiske setup og indsats tvang dem til at spille endnu mere primitivt end normalt, og en af Superligaens bedste offensive midtbanespillere blev i store dele af kampen neutraliseret. Jeg synes godt nok der er en del mellemregninger som peger i retning af noget andet end en svineheldig sejr. Det var, som også er skrevet, en tæt kamp, hvor jeg på kampens præmisser irriterer mig mest over, at vi bare ikke har nogen eller noget som kan stække Lange Paul.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Funky » 21. jul 2018, 10:30

Gamen skrev:
21. jul 2018, 10:19
troelsh skrev:
21. jul 2018, 10:07
Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.
Aaaarh, de har mellem minut 10 og 20 vel i omegnen af 5 afslutninger. Det er kun fordi Onuachu er ret ringe med fødderne, at de ikke får mere ud af det. Der er ret beset mindst 2 af dem, som er ret store skudchancer.
Som jeg lige husker dem er mange af de skud taget så langt udefra at jeg gætter på, Rinnes instruks til holdkammeraterne ville være “bare lad ham skyde”. Ikke verdens største chancer ligefrem.

Noget helt andet er at det var klasse af Wieghorst at fremhæve resten af trænerteamet i post match interviewet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af De Fem » 21. jul 2018, 10:39

Hører stemningen var i top i går. Måske er folk ikke så apatiske som det siges herinde?

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af donjuul84 » 21. jul 2018, 10:40

Funky skrev:
20. jul 2018, 21:59
FlæskeFrank skrev:
20. jul 2018, 21:56
Omkring Thellufsens scoring. Hvis ikke vi havde scoret til 1-1, skulle Jesper Hansen så været vist ud for, for han tager vel bolden med hænderne udenfor feltet ?
Jeg sad og så det i slow og tænke, okay, måske heldigt nok at det ikke var mere tydeligt at JH havde labben på bolden. Det kunne godt have været rødt kort og 10 FCM’ere som forsvarede en ufortjent sejr hjem.
Situationen minder om den man så i farum i torsdags der tager modstanderens målmand bolden i buen og får gult så er ikke sikker på at Jesper Hansen kunne få rødt på den

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af troelsh » 21. jul 2018, 10:41

Gamen skrev:
21. jul 2018, 10:19
troelsh skrev:
21. jul 2018, 10:07
Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.
Aaaarh, de har mellem minut 10 og 20 vel i omegnen af 5 afslutninger. Det er kun fordi Onuachu er ret ringe med fødderne, at de ikke får mere ud af det. Der er ret beset mindst 2 af dem, som er ret store skudchancer.
Fordi at et skud fra 30 meter kunne have været farligt hvis det havde været en bedre afslutter gør ikke chancen større i mine øjne, bolden kommer med lav fart midt på Rinne, det kategoriserer jeg ikke som en målchance selvom han lukkede et mål ind på noget der heller ikke burde have været farligt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jul 2018, 11:01

Fordi bolden har retning mod mål bør det ikke karakteriseres som en farlig chance, altså lige undtagen når målmanden er Jakob Rinne eller Jesper Hansen...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Jakobsen » 21. jul 2018, 11:02

Fantastisk indsats af gutterne. Det var ikke lige kønt hele tiden, men fedt at holdet er ved at få en stærk moral igen.

Bedst
- Pohl: knokler som en gal, blevet bedre til at holde i bolden og godt sat ind. Ligeledes sætter han Kusk godt op til en chance hvor han flot holder Sviatchenko
- Abildgaard: Der er krummer i ham. Med både offensivt og defensivt og bidrager med fysikken. Enkelte dumme boldtab, men er også med i meget.
- Okore: Bruger sin fysik godt og virker mere bevægelig end tidligere ifht. at komme rundt og erobre bolden
- Pallesen: Godt med og stod knivskarpt defensivt. Skal dog arbejde lidt på indlæggene.

Værst
- MC alt for begrænsede evner som fodboldspiller. Det går for langsomt og han afleverer for dårligt. Er Lesniak og Kakeeto virkelig ringere?
- Rinnes drop. Derudover gjorde han det dog upåklageligt


Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Martin Bak » 21. jul 2018, 11:11

Fed stemning -det virker, som om folk på vest i højere grad end tidligere tager ejerskab i forhold til at bidrage til stemningen - lad det endeligt fortsætte.

Kampforløbet kan man også kun blive glad i låget af - og godt at Rinnes fejl ikke fik betydning.

For at undgå, at nogen evt skulle få “AGF’ske” tanker, så slutter jeg lige af med at HSV også vandt de 2 første kampe i 17/18 sæsonen hvorefter de rykkede ned
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Forza » 21. jul 2018, 11:17

Jakobsen skrev:
21. jul 2018, 11:02
Fantastisk indsats af gutterne. Det var ikke lige kønt hele tiden, men fedt at holdet er ved at få en stærk moral igen.

Bedst
- Pohl: knokler som en gal, blevet bedre til at holde i bolden og godt sat ind. Ligeledes sætter han Kusk godt op til en chance hvor han flot holder Sviatchenko
- Abildgaard: Der er krummer i ham. Med både offensivt og defensivt og bidrager med fysikken. Enkelte dumme boldtab, men er også med i meget.
- Okore: Bruger sin fysik godt og virker mere bevægelig end tidligere ifht. at komme rundt og erobre bolden
- Pallesen: Godt med og stod knivskarpt defensivt. Skal dog arbejde lidt på indlæggene.

Værst
- MC alt for begrænsede evner som fodboldspiller. Det går for langsomt og han afleverer for dårligt. Er Lesniak og Kakeeto virkelig ringere?
- Rinnes drop. Derudover gjorde han det dog upåklageligt


Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Pallesen på toplisten? Jeg syntes ikke han spillede en god kamp, masser af fejlafleveringer, elendige indlæg og han kunne ikke en gang tage et indkast.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Dennis Nielsen » 21. jul 2018, 11:26

De Fem skrev:
21. jul 2018, 10:39
Hører stemningen var i top i går. Måske er folk ikke så apatiske som det siges herinde?
Vi stod på vest, dog ikke klods opad de festlige typer og det var en god stemning de skabte. væsentlig over det gennemsnitlige niveau.

Ift - ikke henvendt til dig De Fem - debatten om fortjent eller ufortjent, så synes jeg, at det var en ret lige kamp og med få chancer. Afhang mit liv af det, så ville uafgjort nok være det mest retfærdige resultat.

Fodbold er sgu en sjov sport.

Jeg er fx helt uenig i, at abildgaard var så god. Han var en anelse for langsom i boldomgangen og virkede ofte lidt kluntet. Jeg vil dog give ham kredit for, at vinde mange hovedstøds dueller på midten og markere sig i duelspillet defensivt.

Wurtz kom i vejen for meget. Han var i modsætning til Abildgaard ikke så dominerende i luften, man han tog fat når bolden var tættere på græstæppet. Derudover var han også stabil på bolden og hurtigere i omgangen med den end fx Abildgaard.

Magnus var hverken god i luften eller på græsset. Fatter simpelthen ikke, at den knægt får spilletid foran Risgaard.

Ahlmann var tilbage i 14 form. Han har også været fri for skader i noget tid, så et godt drev med bolden i flere situationer. Håber ikke at det er alvorligt med skaden.

Okore var også klasse - fysisk monster. Jeg savnede dog, og det gælder både ham og blåbjerg, at de gik på kroppen af det lange hyl. Det holder bare ikke, at en spiller får tid og plads til at lave flere brysttæmninger midt på banen, uden at en forsvarer markerer sig fysisk.

Blåbjerg og pallesen var egentlig ok. lidt usikre til tider i den defensive positionering, men ikke på et niveau hvor man for alvor var bekymret.

Kan læse at Thellufsen også får lidt kritik og ja han mister da et par bolde, men jeg synes egentlig at det var ret godt fra hans side. Fik lavet nogle gode udfordringer og havde et par succesfulde dribleture. Ligner en spiller med fin selvtillid, god fart, men som lige mangler lidt overblik. Derudover virkede samarbejdet med Ahlman godt.

Kusk leverede igen en god kamp. Måske ikke matchvinder niveau, men meget af det Kusk laver har bare kvalitet.

Min man of match var Pohl. Hans nærkampe mod Hansen og Sviatchenko var vanvittige. Han må være en forbandet pestilens for enhver forsvarsspiller. Flere gange modtog pohl en bold, hvor de hang på ryggen af ham, hev i trøjen eller prøvede andre metoder, men det virkede bare ikke. Pohl vandt mere end han tabte og det var en fornøjelse at se ham banke sejrsmålet ind.

Indtil videre har vi vundet et par tætte kampe, men det er sådan at vores sæson kommer til at forløbe. Vi vil have et par gode kampe og nogle dårlige, men generelt en sæson, hvor de her 2 kampe viser, at der skal knokles for sejrene og det blev der satme i går. Lige bortset fra lange poul og for meget plads på lange bolde, så blev der gået hårdt ind i duellerne. Jeg har ofte savnet et ondt svin på holdet, der lige ville gå forrest, men i går var der en generel tendens ift intensitet og ærgerrighed.

Wieghorst - Sejren kan ikke diskuteres, men det kan vores taktiske udgangspunkt godt. En alt for defensiv og stationær central midtbane. Der manglede offensive kompetencer. Jeg har fuld forståelse for, at man gerne ville matche Fcm fysisk og brugte Abildgaard, men jeg forstår så ikke, at man ikke vælger Risgaard fremfor Magnus. I går havde vi 3 defensive centrale midtbane spillere istedet for de sædvanlige 2. I mine øjne ville vi have været mere dynamiske, bedre i boldomgangen og kunne præge spillet mere med en risgaaard centralt, netop i tråd med klubbens ideal om spillestil. Ellers synes jeg - for en gangs skyld - at trænerteamets arbejde var godkendt.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Gamen » 21. jul 2018, 11:29

Funky skrev:
21. jul 2018, 10:30

Som jeg lige husker dem er mange af de skud taget så langt udefra at jeg gætter på, Rinnes instruks til holdkammeraterne ville være “bare lad ham skyde”. Ikke verdens største chancer ligefrem.
Så synes jeg du skal tage at se highlights igen. Onuachu har to store skudchancer lige udenfor feltet, som de fleste angribere havde forvaltet med væsentligt større kvalitet.

I den periode på 10 minutter var vi knap nok over midten, og det mindede lidt om den kamp under Lars Søndergaard hvor vi blev MOST første 45. Heldigvis gik det langt bedre - Midtjylland er efterhånden blevet lidt af et tonserhold, og det bekom os ret godt denne gang.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Hanga » 21. jul 2018, 11:30

Herlig dag på vest og en fantastisk følelse at det for en gangs skyld var os der tog det sene mål i opgøret mod FCM.
Chancefattig kamp og vores spil sidder stadig langt fra i skabet, men flot fight og stærk defensivt arbejde.

Min top 3:
- Okore: Super stærk i duellerne med Lange-Poul og kom i vejen for rigtig meget.
- Würtz: Han gør altså bare en forskel med sin attitude og sit fremragende presspil. En ægte anfører i sådan et opgør.
- Kusk: Stadig den af vores offensiv spillere der kan gøre situationer farlige, få drev med bolden og få lagt den godt af. Viser ansvar ved at tage fat i kuglen når vi er lidt presset.

I den anden ende af skalaen har jeg MC, der var lidt tung og svag på bolden, og Pallesen der ved for mange lejligheder blev tørret når han gik frem for at presse og stadig ikke får lavet gode indlæg. Børsting lignede heller ikke ligefrem en ny venstre back. I det hele taget må vi håbe at Ahlmanns skade kun er småting. Jeg står i øvrigt også nok engang tilbage med spørgsmålet... Hvorfor har vi Bytyqi i truppen hvis vi ikke tør give ham chancen?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Gamen » 21. jul 2018, 11:36

De Fem skrev:
21. jul 2018, 10:39
Hører stemningen var i top i går. Måske er folk ikke så apatiske som det siges herinde?
Stemningen var i top, fordi de toneangivende grupper ikke er specielt ferieramte, og fordi alle leverede i går. Desuden går man da altid efter at bakke holdet op, selvom man kan være frustreret over den udvikling klubben er inde i generelt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Hanga » 21. jul 2018, 11:39

Gamen skrev:
21. jul 2018, 11:36
De Fem skrev:
21. jul 2018, 10:39
Hører stemningen var i top i går. Måske er folk ikke så apatiske som det siges herinde?
Stemningen var i top, fordi de toneangivende grupper ikke er specielt ferieramte, og fordi alle leverede i går. Desuden går man da altid efter at bakke holdet op, selvom man kan være frustreret over den udvikling klubben er inde i generelt.
Derudover skader det heller ikke at det var fredag aften (= mange øl) og at vejret var lækkert.

Til gengæld siger et tilskuertal på 6400 tilskuere jo meget godt, at vi overstående til trods stadig har lidt svært ved at hive folk på stadion. Sponsorsiden så dog ud til at være en stor synder i går.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar