Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af NIN » 26. aug 2017, 15:06

Danni skrev:
9520AaB skrev:Uanset om jeg synes det er pissefint at FCK kiksede i går og FCM i dag, så er det da pinligt for dansk fodbold at ryge ud mod hold fra Aserbajdsjan og Cypern.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er da ikke pinligt. Bare fordi man ikke kender meget til Azerbaijansk fodbold er Qarabag et stærkt hold. Det er mesterholdet fra et land, der på uefakoefficientlisten ligger side om side med Sverige, Skotland og Rumænien. Med andre ord kunne det ligeså godt have været Malmø, Celtic eller Steaua Bukarest og så havde man sikkert ikke ment, at det var pinligt, fordi man kender holdene. Det er lidt primitivt.
Vil man i CHL og tjener 100 millioner + og møde attraktive modstandere, så skal man slå et hold som Qarabag, længere er den ikke.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Danni » 26. aug 2017, 15:32

NIN skrev:
Danni skrev:
9520AaB skrev:Uanset om jeg synes det er pissefint at FCK kiksede i går og FCM i dag, så er det da pinligt for dansk fodbold at ryge ud mod hold fra Aserbajdsjan og Cypern.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er da ikke pinligt. Bare fordi man ikke kender meget til Azerbaijansk fodbold er Qarabag et stærkt hold. Det er mesterholdet fra et land, der på uefakoefficientlisten ligger side om side med Sverige, Skotland og Rumænien. Med andre ord kunne det ligeså godt have været Malmø, Celtic eller Steaua Bukarest og så havde man sikkert ikke ment, at det var pinligt, fordi man kender holdene. Det er lidt primitivt.
Vil man i CHL og tjener 100 millioner + og møde attraktive modstandere, så skal man slå et hold som Qarabag, længere er den ikke.
Det har du helt ret i. Det er bare en anden diskussion. Så er det jo et spørgsmål om det er pinligt, hvis FCK ikke er med i Champions League. Jeg finder det egentlig også lidt mærkeligt, at forsvare FCK, det er slet ikke min hensigt. Jeg synes bare, der i Europa er en tendens til meget hurtigt at kalde noget pinligt, hvis man ikke kender meget til modstanderen, sådan tror jeg ikke helt virkeligheden er.
Længe leve arbejderklassen!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Gnu » 26. aug 2017, 16:20

Danni skrev:
9520AaB skrev:Uanset om jeg synes det er pissefint at FCK kiksede i går og FCM i dag, så er det da pinligt for dansk fodbold at ryge ud mod hold fra Aserbajdsjan og Cypern.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er da ikke pinligt. Bare fordi man ikke kender meget til Azerbaijansk fodbold er Qarabag et stærkt hold. Det er mesterholdet fra et land, der på uefakoefficientlisten ligger side om side med Sverige, Skotland og Rumænien. Med andre ord kunne det ligeså godt have været Malmø, Celtic eller Steaua Bukarest og så havde man sikkert ikke ment, at det var pinligt, fordi man kender holdene. Det er lidt primitivt.
Et dansk mesterhold skal sgu da alle dage slå Malmö om en plads i CL, og skotsk bold er da noget af det mest røvsyge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Danni » 26. aug 2017, 16:26

Gnu skrev:
Danni skrev:
9520AaB skrev:Uanset om jeg synes det er pissefint at FCK kiksede i går og FCM i dag, så er det da pinligt for dansk fodbold at ryge ud mod hold fra Aserbajdsjan og Cypern.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er da ikke pinligt. Bare fordi man ikke kender meget til Azerbaijansk fodbold er Qarabag et stærkt hold. Det er mesterholdet fra et land, der på uefakoefficientlisten ligger side om side med Sverige, Skotland og Rumænien. Med andre ord kunne det ligeså godt have været Malmø, Celtic eller Steaua Bukarest og så havde man sikkert ikke ment, at det var pinligt, fordi man kender holdene. Det er lidt primitivt.
Et dansk mesterhold skal sgu da alle dage slå Malmö om en plads i CL, og skotsk bold er da noget af det mest røvsyge.
Det er fint nok at have den holdning, men Celtic er mig bekendt på mange parametre en større klub end FCK. Og det er muligt, at det er en hypotetisk diskussion, men jeg våger påstanden, at FCK ikke kan vinde over Malmø på alle dage.
Længe leve arbejderklassen!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 24. jul 2018, 16:10

Normalt holder jeg altid med de danske hold når de spiller i Europa, men jeg gør gerne en undtagelse i FC Muuhs tilfælde. Hvis hedebønderne kan sætte et par hundrede millioner CL kroner ind på deres allerede velpostrede bankkonto kan det for alvor rykke ved magtbalancen i dansk fodbold

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af De Fem » 24. jul 2018, 16:39

frederikshavneren skrev:
24. jul 2018, 16:10
Normalt holder jeg altid med de danske hold når de spiller i Europa, men jeg gør gerne en undtagelse i FC Muuhs tilfælde. Hvis hedebønderne kan sætte et par hundrede millioner CL kroner ind på deres allerede velpostrede bankkonto kan det for alvor rykke ved magtbalancen i dansk fodbold
Den er forrykket for længst efter Benham og "Oscar" rykkede ind i FCM og Brøndby. Økonomisk er top tre utroligt langt fra de andre.

100 CL millioner vil uden tvivl hjælpe FCM, men den store forskel kom da FCM og Brøndby blev reddet fra at geare ned og sætte tæring efter næring for vel omkring 3 år siden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 24. jul 2018, 20:49

De Fem skrev:
24. jul 2018, 16:39
frederikshavneren skrev:
24. jul 2018, 16:10
Normalt holder jeg altid med de danske hold når de spiller i Europa, men jeg gør gerne en undtagelse i FC Muuhs tilfælde. Hvis hedebønderne kan sætte et par hundrede millioner CL kroner ind på deres allerede velpostrede bankkonto kan det for alvor rykke ved magtbalancen i dansk fodbold
Den er forrykket for længst efter Benham og "Oscar" rykkede ind i FCM og Brøndby. Økonomisk er top tre utroligt langt fra de andre.

100 CL millioner vil uden tvivl hjælpe FCM, men den store forskel kom da FCM og Brøndby blev reddet fra at geare ned og sætte tæring efter næring for vel omkring 3 år siden.
Pengene i CL er steget noget siden vi sidst var med så jeg tror ikke at 100 mill. kan gøre det, hvis jeg skal gætte tror jeg nærmere at der er tale om op mod det dobbelte

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Stefanovic » 27. jul 2018, 09:51

AaB skulle tilbyde Hjulmand 3 mio. kr. om året som teknisk direktør og så håbe han stadig har noget familie i Gandrup, der også kunne trække ham herop. Det han lavet i FCN er imponerende.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 27. jul 2018, 10:18

Stefanovic skrev:
27. jul 2018, 09:51
AaB skulle tilbyde Hjulmand 3 mio. kr. om året som teknisk direktør og så håbe han stadig har noget familie i Gandrup, der også kunne trække ham herop. Det han lavet i FCN er imponerende.
Ja, det er sgu ret blæret at slå Sveriges bedste hold med én på 17, to på 18 og to på 19 i startopstillingen! Og Jacob Steen fyldte først 17 for en måned siden...

Det er i hvert fald en ret skarp kontrast til AaB, hvor vi stadig taler om 23-årige Kakeeto og 22-årige Abildgaard som talenter :D

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Hanga » 27. jul 2018, 10:53

Stefanovic skrev:
27. jul 2018, 09:51
AaB skulle tilbyde Hjulmand 3 mio. kr. om året som teknisk direktør og så håbe han stadig har noget familie i Gandrup, der også kunne trække ham herop. Det han lavet i FCN er imponerende.
Da Lars Søndergaards afløser skulle findes og Hjulmands navn var i spil i medierne, var jeg lidt lunken ved tanken. Jeg må dog set i bakspejlet ærge mig over, at vi ikke fik fat i ham. Det er nok engang et imponerende stykke arbejde han laver. Han mangler stadig at bevise sig i en klub hvor der er mere pres på end i små sjællandske klubber, men han har heller ikke rigtig haft chancen i andet end Mainz, som nok lige var et for stort skridt at tage.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Stefanovic » 27. jul 2018, 13:34

Hanga skrev:
27. jul 2018, 10:53
Stefanovic skrev:
27. jul 2018, 09:51
AaB skulle tilbyde Hjulmand 3 mio. kr. om året som teknisk direktør og så håbe han stadig har noget familie i Gandrup, der også kunne trække ham herop. Det han lavet i FCN er imponerende.
Da Lars Søndergaards afløser skulle findes og Hjulmands navn var i spil i medierne, var jeg lidt lunken ved tanken. Jeg må dog set i bakspejlet ærge mig over, at vi ikke fik fat i ham. Det er nok engang et imponerende stykke arbejde han laver. Han mangler stadig at bevise sig i en klub hvor der er mere pres på end i små sjællandske klubber, men han har heller ikke rigtig haft chancen i andet end Mainz, som nok lige var et for stort skridt at tage.
Du har ret, Hanga. Én ting er at få 3.-4.-pladser i ligaen og slå et par hold ud af EL-kvalen, og så er alle glade. Noget andet er at være et sted, hvor man vil have mesterskabet og spille gruppespil. Så længe man stiller med et U19-hold (FCN) eller et divisionshold (Horsens) bliver man ikke kritiseret alt for hårdt, når resultaterne udebliver. Men jeg er spændt på, om FCN får lige så god sæson i år som sidste år - hvor de blev hjulpet kraftigt igang af en fantastisk start.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Danni » 27. jul 2018, 17:53

Vi er efterhånden virkelig ved at ligge godt til på uefa's seedningsliste igen:

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2019.html

Med tanke på, vores 14/15 sæson gav det laveste antal koefficientpoint ift. landende omkring os, er der reel mulighed for vi kan avancerer over de næste par sæsoner.
Længe leve arbejderklassen!

Gamen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Gamen » 27. jul 2018, 18:42

Danni skrev:
27. jul 2018, 17:53
Vi er efterhånden virkelig ved at ligge godt til på uefa's seedningsliste igen:

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2019.html

Med tanke på, vores 14/15 sæson gav det laveste antal koefficientpoint ift. landende omkring os, er der reel mulighed for vi kan avancerer over de næste par sæsoner.
Ikke at vi kan bruge det til noget, når vi ikke kommer i nærheden af europæisk fodbold. For alle andre klubber er det da sikkert meget fint.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Danni » 27. jul 2018, 19:21

Gamen skrev:
27. jul 2018, 18:42
Danni skrev:
27. jul 2018, 17:53
Vi er efterhånden virkelig ved at ligge godt til på uefa's seedningsliste igen:

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2019.html

Med tanke på, vores 14/15 sæson gav det laveste antal koefficientpoint ift. landende omkring os, er der reel mulighed for vi kan avancerer over de næste par sæsoner.
Ikke at vi kan bruge det til noget, når vi ikke kommer i nærheden af europæisk fodbold. For alle andre klubber er det da sikkert meget fint.
Det er klart. Det er vigtigt, at pointere i den her tråd om de danske hold i europa, at AaB altså ikke er i nærheden, heller ikke selvom vi har samlet point til ranglisten og vi sidste sæson var én placering i ligaen fra at kvalificere os. Vi har maksimumpoint og lige slået mestrene, men husk nu vi er dårlige, det må vi ikke glemme og glemmer vi det, skal vi mindes om det.
Længe leve arbejderklassen!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Patmand » 27. jul 2018, 19:44

Danni skrev:
27. jul 2018, 19:21
Gamen skrev:
27. jul 2018, 18:42
Danni skrev:
27. jul 2018, 17:53
Vi er efterhånden virkelig ved at ligge godt til på uefa's seedningsliste igen:

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2019.html

Med tanke på, vores 14/15 sæson gav det laveste antal koefficientpoint ift. landende omkring os, er der reel mulighed for vi kan avancerer over de næste par sæsoner.
Ikke at vi kan bruge det til noget, når vi ikke kommer i nærheden af europæisk fodbold. For alle andre klubber er det da sikkert meget fint.
Det er klart. Det er vigtigt, at pointere i den her tråd om de danske hold i europa, at AaB altså ikke er i nærheden, heller ikke selvom vi har samlet point til ranglisten og vi sidste sæson var én placering i ligaen fra at kvalificere os. Vi har maksimumpoint og lige slået mestrene, men husk nu vi er dårlige, det må vi ikke glemme og glemmer vi det, skal vi mindes om det.
13-14 point fra at kvalificere os.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kokkefar » 1. aug 2018, 20:36

Hold op, hvor er FCM et ligegyldigt tonserhold. Pinligt for dansk fodbold at have dem som repræsentant i Europa.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 1. aug 2018, 20:54

Kokkefar skrev:
1. aug 2018, 20:36
Hold op, hvor er FCM et ligegyldigt tonserhold. Pinligt for dansk fodbold at have dem som repræsentant i Europa.
Ingen CL på heden. Fantastisk :D

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af De Fem » 1. aug 2018, 20:55

Kokkefar skrev:
1. aug 2018, 20:36
Hold op, hvor er FCM et ligegyldigt tonserhold. Pinligt for dansk fodbold at have dem som repræsentant i Europa.
Jeg tør ikke tænke på hvad der var sket hvis AaB var rullet derud. Det var altså ikke et dårligt hold de tabte samlet til der.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af troelsh » 1. aug 2018, 20:56

Kokkefar skrev:
1. aug 2018, 20:36
Hold op, hvor er FCM et ligegyldigt tonserhold. Pinligt for dansk fodbold at have dem som repræsentant i Europa.
Ja det må man sige, meget fortjent de ryger ud.
Ham Kleinheisler fra Astana er virkelig en god fodboldspiller, også er det et ret cool navn :D

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kokkefar » 1. aug 2018, 21:10

De Fem skrev:
1. aug 2018, 20:55
Kokkefar skrev:
1. aug 2018, 20:36
Hold op, hvor er FCM et ligegyldigt tonserhold. Pinligt for dansk fodbold at have dem som repræsentant i Europa.
Jeg tør ikke tænke på hvad der var sket hvis AaB var rullet derud. Det var altså ikke et dårligt hold de tabte samlet til der.
AaB har heller ikke lige vundet det danske mesterskab. Det gør næsten ondt at sige, men jeg vil hellere have Brøndby og deres spillestil som eksponent for dansk fodbold. Jeg synes det er kedeligt, at den type tonserbold kan gøre sig i toppen af dansk fodbold blandt nogle ellers dygtige, spillende hold som BIF, FCN, FCK og engang AaB. FCM er mere et eksempel på den spillestil, der også praktiseres i klubber som Horsens og Sønderjyske, som jeg i hvert fald synes er mindre flatterende udi repræsentation for dansk fodbold.

Edit: Men du har ret, det var et udemærket hold de mødte.

Besvar