Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af JonasK » 29. jul 2018, 19:57

Funky skrev:
29. jul 2018, 19:55
Forza skrev:
29. jul 2018, 19:52
Sådan set fint FCK lige laver en enkelt i denne halvleg så vi ikke skal spises af med “vi spillede en flot 2. halvleg til 0”.
Det er jo tydeligt. FCK kunne score efter behag denne kamp, og det er vel bare ønsket om at spare kræfter og manglen på had-følelser til AaB som gør, at de ikke slagter os to-cifret.

Kæmpemæssig skuffelse, denne kamp. Det kan ganske enkelt ikke være acceptabelt for spillere, trænere og ledere i AaB at sende 1.holdet i kamp, uanset modstander, og så opleve, at man reelt er komplet forsvarsløse.
Det er pinligt, simpelthen pinligt med den indsats

Håber at der kommer en reaktion.... en eller anden skal snart på skafotet når vi bliver ved med at få de her Blackout kampe

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af De Fem » 29. jul 2018, 19:59

doukas skrev:
29. jul 2018, 19:54
Sgu ikke sjovt at være Rinne. Ikke noget at sige til, hvis han ønsker at komme videre asap.
Pga et nederlag? Skal vi lige huske at han droppede fælt sidste uge.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Funky » 29. jul 2018, 20:00

De Fem skrev:
29. jul 2018, 19:59
doukas skrev:
29. jul 2018, 19:54
Sgu ikke sjovt at være Rinne. Ikke noget at sige til, hvis han ønsker at komme videre asap.
Pga et nederlag? Skal vi lige huske at han droppede fælt sidste uge.
Jeg tror heller ikke, Rinne er på vej videre lige nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 29. jul 2018, 20:01

Om ikke andet viste kampen at træerne ikke gror ind i himlen og at vi i den grad har et hold der bestemt har svagheder

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Alpa Chino » 29. jul 2018, 20:02

Hvad fanden sker der også for Wieghorsts indskiftninger? Det lignede jo Lars Søndergaard i Horsenskampen.

Vi er bagud 3-0.
Kusk(Thellufsen) ud, Risgård ind.
Wurtz ud, Lesniak ind.
Abildgaard ud, Safranko ind.

Det er jo helt grotesk.
Samtidig bliver vores to boldmongoler på banen, MC og Pallesen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af gravballe » 29. jul 2018, 20:02

Pippo skrev:
29. jul 2018, 19:32
Kunne man få Tv3 til at spørge dommeren, hvorfor Fischer får lov til så meget i forhold til alle andre spillere? Han får ikke kort i 1. halvleg, da han laver en gigantisk svanens død i feltet. (I stedet fik han en krammer af dommeren). Her i 2. halvleg står han så og skriger dommere direkte ind i hovedet, fordi han ikke fik frispark efter en simpel tackling. Hvorfor slipper han afsted med dette uden Kort?
Det er ser man jo gang på gang FCK og Brøndby spillere har tit længere snor.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Funky » 29. jul 2018, 20:03

frederikshavneren skrev:
29. jul 2018, 20:01
Om ikke andet viste kampen at træerne ikke gror ind i himlen og at vi i den grad har et hold der bestemt har svagheder
Jotak, men hvor skal man næsten starte på at udbedre alle de svagheder, som holdet viste i denne "kamp"?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af JonasK » 29. jul 2018, 20:11

Jeg ser onside for første gang i 5 år, skulle høre hvad vores nosseløse træner havde at sige

Er jeg den eneste som ikke har hørt AaB nævnt endnu?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Funky » 29. jul 2018, 20:13

JonasK skrev:
29. jul 2018, 20:11
Jeg ser onside for første gang i 5 år, skulle høre hvad vores nosseløse træner havde at sige

Er jeg den eneste som ikke har hørt AaB nævnt endnu?
Giv endeligt et referat når det kommer. Jeg gætter på, det er lige så intetsigende kommentarer som det plejer at være, Wieghorst er ikke en træner som åbner ret meget for godteposen til medierne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af 9000AaB » 29. jul 2018, 20:19

Med 2 sejre tænke jeg virkelig at vores 10 ligegyldoge kampe i mesterskabspillet havde hjulpet og mw måtte være i nærheden af en startopstilling med et sammenspillet hold..... men nej...... viser bar at vi ska være glade for de point vi kan nå at skrabe sammen inden nedrykningsspillet.

Det kan virkelig ik passe at os fans kan se hvad der er galt med truppen tydeligere end Gaarde og mw kan....

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Reyad » 29. jul 2018, 20:20

Så kom alle ned på jorden igen. Sikke en møgindsats - og hvor er FCK bare meget bedre end vi er. De spiller vel egentlig sådan vi gerne vil - men ikke formår.
Vi er slet ikke gode nok på bolden. Vi laver massevis af indviduelle fejl og mange spilleres tydelige mangler bliver slemt udstillet i dag. Især på vores centrale midtbane. Ingen af dem spiller godt. MC værst, men Würtz og Abildgaard spiller også frygteligt, synes jeg.
Alt hvad MC foretager virker til at foregå i slowmotion. Der er intet tempo eller kreativitet i den mand. Og heller ingen fysik eller vildskab. Jeg har skrevet det før, men jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor han fortsat er tæt på start-11 eller måske endda en del af idealopstilligen. Abildgaard har lige nu ikke nok bold i sig. Han presser godt, kæmper godt, tackler godt og header godt. Men teknikken og pasningerne mangler. Og det desværre nok det sværeste at lære. Og Würtz så sgu gammel ud i dag. Øv.

Forsvaret sejler forståeligt nok også. Men vi bliver også overspillet på midtbanen igen og igen. Så kan det være svært at stå imod.
Det er sgu svært at være optimistisk efter sådan en kamp. Vi blev kørt over af et meget bedre hold.

PS: Er Pohl egentlig hurtig? Jeg synes nærmest aldrig rigtig, at han løber fra nogen. Og slet ikke på de første meter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 29. jul 2018, 20:20

Funky skrev:
29. jul 2018, 20:03
frederikshavneren skrev:
29. jul 2018, 20:01
Om ikke andet viste kampen at træerne ikke gror ind i himlen og at vi i den grad har et hold der bestemt har svagheder
Jotak, men hvor skal man næsten starte på at udbedre alle de svagheder, som holdet viste i denne "kamp"?
Det er en kamp som denne der giver svar til den sportslige ledelse, hvem har evnen og viljen og hvem har ikke og har vi de rette folk til at lede klubben?

Dermed ikke sagt at vi skal sammenligne os med FCK for det har vi slet ikke økonomien til. Vi har samlet nogle rester op fra FCKs trup som er profiler hos os og det siger jo alt om styrkeforholdet.

Der er ved at ske en polarisering i dansk fodbold med en fast top 3 (ja ja FCK glippede i sidste sæson) og det virker bare til at skellet til de andre hold bliver større og større.

Vi kæmper om at blive 'best of the rest' men det er ærlig talt svært at få vakt nordjyderne når vi reelt kæmper om en sekundær placering

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2018, 20:21

Ja, der var klasseforskel fra første fløjt. Alle var lort. Pik.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af De Fem » 29. jul 2018, 20:23

9000AaB skrev:
29. jul 2018, 20:19
Med 2 sejre tænke jeg virkelig at vores 10 ligegyldoge kampe i mesterskabspillet havde hjulpet og mw måtte være i nærheden af en startopstilling med et sammenspillet hold..... men nej...... viser bar at vi ska være glade for de point vi kan nå at skrabe sammen inden nedrykningsspillet.

Det kan virkelig ik passe at os fans kan se hvad der er galt med truppen tydeligere end Gaarde og mw kan....
Jeg er ikke verdens største MW fan. Synes ikke han får mere ud af spillerne end summen af talentet. Det sagt, så ved jeg ikke hvordan det kan være hans skyld at spillerne nosser rundt i det. Med mindre han har talt dem helt ned under gulvet før kampen, så bliver han vel lige i dag fucket af en serie individuelle fejl.

Ja, han har sat holdet, men der er ikke så mange alternativer til hvordan det bliver sat op. Den er så mere på Gaarde, især offensiven er papirstynd.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Funky » 29. jul 2018, 20:24

Reyad skrev:
29. jul 2018, 20:20
Så kom alle ned på jorden igen. Sikke en møgindsats - og hvor er FCK bare meget bedre end vi er. De spiller vel egentlig sådan vi gerne vil - men ikke formår.
Vi er slet ikke gode nok på bolden. Vi laver massevis af indviduelle fejl og mange spilleres tydelige mangler bliver slemt udstillet i dag. Især på vores centrale midtbane. Ingen af dem spiller godt. MC værst, men Würtz og Abildgaard spiller også frygteligt, synes jeg.
Alt hvad MC foretager virker til at foregå i slowmotion. Der er intet tempo eller kreativitet i den mand. Og heller ingen fysik eller vildskab. Jeg har skrevet det før, men jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor han fortsat er tæt på start-11 eller måske endda en del af idealopstilligen. Abildgaard har lige nu ikke nok bold i sig. Han presser godt, kæmper godt, tackler godt og header godt. Men teknikken og pasningerne mangler. Og det desværre nok det sværeste at lære. Og Würtz så sgu gammel ud i dag. Øv.

Forsvaret sejler forståeligt nok også. Men vi bliver også overspillet på midtbanen igen og igen. Så kan det være svært at stå imod.
Det er sgu svært at være optimistisk efter sådan en kamp. Vi blev kørt over af et meget bedre hold.

PS: Er Pohl egentlig hurtig? Jeg synes nærmest aldrig rigtig, at han løber fra nogen. Og slet ikke på de første meter.
Enig, midtbanen var helt til rotterne i dag. Måden MC mistede bolden på lige efter der var givet op efter 3-0 sagde ligesom det hele. Jeg kunne virkelig godt tænke mig, at nogle fodboldkyndige kunne belære mig om, hvad det er, MC kan.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Pastorius » 29. jul 2018, 20:27

De Fem skrev:
29. jul 2018, 20:23
9000AaB skrev:
29. jul 2018, 20:19
Med 2 sejre tænke jeg virkelig at vores 10 ligegyldoge kampe i mesterskabspillet havde hjulpet og mw måtte være i nærheden af en startopstilling med et sammenspillet hold..... men nej...... viser bar at vi ska være glade for de point vi kan nå at skrabe sammen inden nedrykningsspillet.

Det kan virkelig ik passe at os fans kan se hvad der er galt med truppen tydeligere end Gaarde og mw kan....
Jeg er ikke verdens største MW fan. Synes ikke han får mere ud af spillerne end summen af talentet. Det sagt, så ved jeg ikke hvordan det kan være hans skyld at spillerne nosser rundt i det. Med mindre han har talt dem helt ned under gulvet før kampen, så bliver han vel lige i dag fucket af en serie individuelle fejl.

Ja, han har sat holdet, men der er ikke så mange alternativer til hvordan det bliver sat op. Den er så mere på Gaarde, især offensiven er papirstynd.
Han prøver at lave os til et defensivt preshold - uden vi har mere end en eller to nogenlunde gode kontraspillere, og med et rystende dårligt forsvar, og en svag midtbane. Det er da hovedløst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Funky » 29. jul 2018, 20:28

Pastorius skrev:
29. jul 2018, 20:27
De Fem skrev:
29. jul 2018, 20:23
9000AaB skrev:
29. jul 2018, 20:19
Med 2 sejre tænke jeg virkelig at vores 10 ligegyldoge kampe i mesterskabspillet havde hjulpet og mw måtte være i nærheden af en startopstilling med et sammenspillet hold..... men nej...... viser bar at vi ska være glade for de point vi kan nå at skrabe sammen inden nedrykningsspillet.

Det kan virkelig ik passe at os fans kan se hvad der er galt med truppen tydeligere end Gaarde og mw kan....
Jeg er ikke verdens største MW fan. Synes ikke han får mere ud af spillerne end summen af talentet. Det sagt, så ved jeg ikke hvordan det kan være hans skyld at spillerne nosser rundt i det. Med mindre han har talt dem helt ned under gulvet før kampen, så bliver han vel lige i dag fucket af en serie individuelle fejl.

Ja, han har sat holdet, men der er ikke så mange alternativer til hvordan det bliver sat op. Den er så mere på Gaarde, især offensiven er papirstynd.
Han prøver at lave os til et defensivt preshold - uden vi har mere end en eller to nogenlunde gode kontraspillere, og med et rystende dårligt forsvar, og en svag midtbane. Det er da hovedløst.
Det er altså også svært at lave NOGET som helst der kan fungere, ud fra den beskrivelse, du giver :D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af De Fem » 29. jul 2018, 20:29

Pastorius skrev:
29. jul 2018, 20:27
Han prøver at lave os til et defensivt preshold - uden vi har mere end en eller to nogenlunde gode kontraspillere, og med et rystende dårligt forsvar, og en svag midtbane. Det er da hovedløst.
Okay, hvordan ville du så have sat det op?

Med de brikker han havde til rådighed var jeg nok endt på cirka samme formation og taktik. Eneste forskel var at jeg nok ville erstatte MC med Ris, da MC er for langsom til FCKerne. LIge i dag peger den på spillertruppen, der totalt brænder i varmen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af BassogogsVen » 29. jul 2018, 20:31

frederikshavneren skrev:
29. jul 2018, 20:20
Funky skrev:
29. jul 2018, 20:03
frederikshavneren skrev:
29. jul 2018, 20:01
Om ikke andet viste kampen at træerne ikke gror ind i himlen og at vi i den grad har et hold der bestemt har svagheder
Jotak, men hvor skal man næsten starte på at udbedre alle de svagheder, som holdet viste i denne "kamp"?
Det er en kamp som denne der giver svar til den sportslige ledelse, hvem har evnen og viljen og hvem har ikke og har vi de rette folk til at lede klubben?
Præcis. Vi skal nemlig ikke måle os med FCK pt eller foreløbig, men hvis vi vil tages seriøst som et hold, der gerne skulle være en mere eller mindre fast del af top 4, så er det kampe som denne, der giver svarene.
Det er trods alt et superliga-hold, vi møder, ikke et tophold fra England, Tyskland eller Spanien.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Pastorius » 29. jul 2018, 20:35

De Fem skrev:
29. jul 2018, 20:29
Pastorius skrev:
29. jul 2018, 20:27
Han prøver at lave os til et defensivt preshold - uden vi har mere end en eller to nogenlunde gode kontraspillere, og med et rystende dårligt forsvar, og en svag midtbane. Det er da hovedløst.
Okay, hvordan ville du så have sat det op?

Med de brikker han havde til rådighed var jeg nok endt på cirka samme formation og taktik. Eneste forskel var at jeg nok ville erstatte MC med Ris, da MC er for langsom til FCKerne. LIge i dag peger den på spillertruppen, der totalt brænder i varmen.
Han har haft to år til at skabe et hold. Alle de offensive spillere han har været i nærheden af, har han tøvet med at bruge. Han kunne have lavet en million ting anderledes i sin tid i AaB. De 990.000 ville have været en forbedring ift. det han har gjort.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar