Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Pastorius » 29. jul 2018, 22:31

troelsh skrev:
29. jul 2018, 20:53
Præcis, vi var blevet skilt ad uanset hvilke 11 vi havde startet med idag, når modstanderen stiller med Fischer, N’doye, Falk, Bjelland, Thomsen osv. Og rammer dagen som de gjorde idag, ja så taber vi 10 ud af 10 gange med vores nuværende hold, sad but true.
Hold nu kæft - for 14 dage siden vandt Horsens over dem (ved godt det var et lidt andet hold).

Helt principielt skal vi ikke bare stille os frivilligt ned og få bolden i hovedet. Det går slet ikke mod et boldsikkert hold. Mod FCm gik det, fordi de var - om muligt - endnu dårligere venner med bolden end vi er.

Vi stiller næsten kun med spillere der ikke kan noget offensivt. Det ville måske give mening, hvis de var gode defensivt, men det er de ikke.
Okore er okay og Würtz er god. Resten er la la.

Jeg ville med garanti ikke have haft Safranko med i truppen overhovedet. Jeg ville have Risgaard på banen (i midten) og måske på nuværende tidspunkt stille et hold a la:

Børsting - Okore - Blaabjerg - Ahlmann
Würtz
Kusk - Risgaard - Flores
Wessam - Pohl

Kunne overveje at bytte Blaabjerg med Abildgaard, og spille med et 3-mands forsvar.


....men altså, man kan ikke fikse 2 års dårligdomme med at smide en opstilling ud af ærmet.
Vi har spildt en masse tid på at bygge ingenting op. Vi prøver at lave en defensiv organisation, uden nogle særligt gode defensive spillere, og vi har stort set ingen offensive trussler til at tage noget af presset af dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af troelsh » 29. jul 2018, 22:45

Pastorius skrev:
29. jul 2018, 22:31
troelsh skrev:
29. jul 2018, 20:53
Præcis, vi var blevet skilt ad uanset hvilke 11 vi havde startet med idag, når modstanderen stiller med Fischer, N’doye, Falk, Bjelland, Thomsen osv. Og rammer dagen som de gjorde idag, ja så taber vi 10 ud af 10 gange med vores nuværende hold, sad but true.
Hold nu kæft - for 14 dage siden vandt Horsens over dem (ved godt det var et lidt andet hold).

Helt principielt skal vi ikke bare stille os frivilligt ned og få bolden i hovedet. Det går slet ikke mod et boldsikkert hold. Mod FCm gik det, fordi de var - om muligt - endnu dårligere venner med bolden end vi er.

Vi stiller næsten kun med spillere der ikke kan noget offensivt. Det ville måske give mening, hvis de var gode defensivt, men det er de ikke.
Okore er okay og Würtz er god. Resten er la la.

Jeg ville med garanti ikke have haft Safranko med i truppen overhovedet. Jeg ville have Risgaard på banen (i midten) og måske på nuværende tidspunkt stille et hold a la:

Børsting - Okore - Blaabjerg - Ahlmann
Würtz
Kusk - Risgaard - Flores
Wessam - Pohl

Kunne overveje at bytte Blaabjerg med Abildgaard, og spille med et 3-mands forsvar.


....men altså, man kan ikke fikse 2 års dårligdomme med at smide en opstilling ud af ærmet.
Vi har spildt en masse tid på at bygge ingenting op. Vi prøver at lave en defensiv organisation, uden nogle særligt gode defensive spillere, og vi har stort set ingen offensive trussler til at tage noget af presset af dem.
Hold nu selv kæft, ja de stillede med et andet hold og spillede en forfærdelig kamp, og ja det hold havde også tabt idag

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Pastorius » 29. jul 2018, 22:52

troelsh skrev:
29. jul 2018, 22:45
Hold nu selv kæft, ja de stillede med et andet hold og spillede en forfærdelig kamp, og ja det hold havde også tabt idag
Jamen, så må vi hellere høre Staale om, hvad der skal til, før de vil gøre sig dårlige mod os, næste gang vi møder dem.
I mellemtiden kan Wieghorst arbejde videre med kontinuiteten og sine 3-4 6'ere. Det må jo blive godt på et tidspunkt - måske hvis vi får en ny midterforsvarer eller kant.
Med venlig Hilsen
--
Robert

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af baresi » 30. jul 2018, 06:38

Pastorius skrev:
29. jul 2018, 22:52
troelsh skrev:
29. jul 2018, 22:45
Hold nu selv kæft, ja de stillede med et andet hold og spillede en forfærdelig kamp, og ja det hold havde også tabt idag
Jamen, så må vi hellere høre Staale om, hvad der skal til, før de vil gøre sig dårlige mod os, næste gang vi møder dem.
I mellemtiden kan Wieghorst arbejde videre med kontinuiteten og sine 3-4 6'ere. Det må jo blive godt på et tidspunkt - måske hvis vi får en ny midterforsvarer eller kant.
Måske man skulle droppe hold kæft tonen - men er altså enig med pastorius .
Under Wieghorst er AaB blevet et hold der stiller op for at få 1 point og med held 3.
Men altid med et defensivt udgangspunkt pg altid i en opstilling der tager udgangspunkt i modstanderen.
Jeg er ked af at sige det. Men er glad for at man ikke kan forsvare sejre hjem.
AaB savner en identitet som hold. Et koncept. Wieghorst har endnu ikke været i nærheden af at finde en rød tråd i holdet.
Og tak skæbne for en opstilling og indsats i parken .
Man kan altså ikke bare lægge sig ned og være tilfreds .
Desværre er det lidt ligegyldigt hvilke spillere vi får ind. For hvilket system spiller vi? Og endnu værre . Wieghorst får IKKE flyttet AaB i positiv retning.
Selvfølgelig er FCK bedre - men hvis der er SÅ meget bedre ne AaB igår hvor meget bedre er Horsens så end AaB osv osv ..
det ville da være et faresignal ..

Kæft jeg synes Vejle har en fed træner og kommer sim oprykker og spiller sit eget spil. Frisk og upåvirket

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af MrBangDK » 30. jul 2018, 06:57

Ud over at alt tilsyneladende var lort, var der så nogle små flige af positive elementer i Parken i går?
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 30. jul 2018, 07:02

MrBangDK skrev:
30. jul 2018, 06:57
Ud over at alt tilsyneladende var lort, var der så nogle små flige af positive elementer i Parken i går?
Ahlmann var den mindst ringe i en forfærdelig kamp.

Ellers er det eneste positive at FCK lod os slippe billigt, hvis de ikke var gået på cruise control efter en halv time havde vi tabt med tenniscifre

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af troelsh » 30. jul 2018, 07:25

Pastorius skrev:
29. jul 2018, 22:52
troelsh skrev:
29. jul 2018, 22:45
Hold nu selv kæft, ja de stillede med et andet hold og spillede en forfærdelig kamp, og ja det hold havde også tabt idag
Jamen, så må vi hellere høre Staale om, hvad der skal til, før de vil gøre sig dårlige mod os, næste gang vi møder dem.
I mellemtiden kan Wieghorst arbejde videre med kontinuiteten og sine 3-4 6'ere. Det må jo blive godt på et tidspunkt - måske hvis vi får en ny midterforsvarer eller kant.
Vi kan ihvertfald håbe på de ikke rammer samme niveau som igår for så taber vi med det nuværende hold

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af JonasK » 30. jul 2018, 08:09

Dagen nordjyske er ikke just opløftende

Gennemgående tema hos MW
- vi mødte et godt hold
- sket er sket
- vi må op på hesten til næste kamp
- Vi skal huske vi har fået 6 point allerede, det er ikke så dårligt

HOLD kæft en ynkeligt omgang.... ikke et ord om forkert indstilling, eller undskyldning over den gennemført uduelige præstation. Han virker nærmest ligeglad

Der er heller ingen kommentarer fra spillere eller Gaarde, alle er gået i flyverskjul, og håber at strategien med at være Nordjyllands mest grå hold fortsætter, og folk glemmer 4-0 fadæsen

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Stefanovic » 30. jul 2018, 08:13

Jeg kunne i virkeligheden sagtens leve med MWs “forklaringer” til pressen, hvis han så bare skiftede fem mand ud til næste kamp i Hjørring. Problemet er, st AaB er DKs eneste arbejdsplads, hvor elendigt arbejde ikke får konsekvenser.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Hanga » 30. jul 2018, 08:50

MrBangDK skrev:
30. jul 2018, 06:57
Ud over at alt tilsyneladende var lort, var der så nogle små flige af positive elementer i Parken i går?
https://nordjyske.dk/nyheder/wieghorst- ... 023996c619

For en gangs skyld er jeg enig med vores cheftræner.
- Der er meget lidt positivt i den her kamp, og man skal heller ikke sige noget positivt bare for at gøre det. I dag skal vi lede så længe efter det, at det ikke er noget værd. Vi skal lære af det her, for det er det eneste, der kan være med til at bringe os videre til næste niveau, siger Morten Wieghorst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Hanga » 30. jul 2018, 08:55

troelsh skrev:
30. jul 2018, 07:25

Vi kan ihvertfald håbe på de ikke rammer samme niveau som igår for så taber vi med det nuværende hold
Det er også "okay" og forventeligt at AaB anno 2018 taber i Parken når de rammer deres niveau. Det er til gengæld ikke okay at de er så meget bedre, at et 4-0 nederlag faktisk er en underdrivelse af deres dominans. Vi slap nådigt.

Jeg er enig i at et par ændringer i startopstillingen eller formationen næppe havde reddet os. Men det er kritisabelt at vi er så langt fra at være klar til den kamp, og at vi lader os blæse omkuld på den måde.

Vi har et kompleks derinde. Jeg synes ikke man kan benægte det. Vi er med afstand det hold der ofte køres ud på røv og albuer derinde, hvis vi ser bort fra de dårligste bundhold, som vi nødigt vil sammenligne os med. Normalt er vi gode til at gøre kampene tætte, også mod bedre modstandere... bare ikke i Parken.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Brodernumsi » 30. jul 2018, 09:38

MW tackler det helt korrekt. Når FCK spiller på 110%, så er der ikke noget vi kan gøre, så er det bare at glemme det og komme videre. End of story.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Reyad » 30. jul 2018, 09:46

Dagen derpå har skuffelsen så småt lagt sig. AaB blev overmatchet - og vi er stadig meget langt fra et rigtig godt hold. Nogle af de unge mangler stadig en del. Vi vil nok blive nødt til at indse, at et par af dem aldrig ender med at blive profiler i superligaen.

I går vår i øvrigt kun anden gang i mit liv, at jeg tog på stadion alene.
Første gang var i 2010, hvor OB slog AaB 6-0 i Odense.
I går tabte vi 4-0.
Så på den måde kan der sagtens være tale om fremskridt :-)

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Mogens » 30. jul 2018, 09:47

JonasK skrev:
29. jul 2018, 19:26
Forza skrev:
29. jul 2018, 19:24
Würtz ud, så det ser ud til at MC spiller kampen færdig.

Kampen er ligegyldig nu men det er indtrykket ikke. At man ikke en gang udskifter en af MC, Pallesen og Blåbjerg spille 90 minutter, når de spiller så horribel en kamp siger lidt.
Det sender et kraftigt signal til resten af truppen, ligemeget hvor håbløs du er, så spiller du hvis du er MW’s foretrukne
Det er IKKE et forsøg på at rose hverken MW eller MC (eller for den sags skyld Pallesen), men det er forholdsvis usandt. Jeg er helt på det rene med, at MC spillede røvringe, og jeg bandede ham langt væk fra min plads i parkens øverste hjørne (fuck hvor er det ringe pladser derinde), men midtbanekonstellationerne har været meget uvisse og Pallesen har ikke ligefrem været MW´s 1. valg på højre back, hvor både Børsting og Patrick har været foran ham i køen. At han så kategorisk nægter at skifte de ringeste spillere ud undervejs i en kamp, er en anden sag.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af troelsh » 30. jul 2018, 09:51

Hanga skrev:
30. jul 2018, 08:55
troelsh skrev:
30. jul 2018, 07:25

Vi kan ihvertfald håbe på de ikke rammer samme niveau som igår for så taber vi med det nuværende hold
Det er også "okay" og forventeligt at AaB anno 2018 taber i Parken når de rammer deres niveau. Det er til gengæld ikke okay at de er så meget bedre, at et 4-0 nederlag faktisk er en underdrivelse af deres dominans. Vi slap nådigt.

Jeg er enig i at et par ændringer i startopstillingen eller formationen næppe havde reddet os. Men det er kritisabelt at vi er så langt fra at være klar til den kamp, og at vi lader os blæse omkuld på den måde.

Vi har et kompleks derinde. Jeg synes ikke man kan benægte det. Vi er med afstand det hold der ofte køres ud på røv og albuer derinde, hvis vi ser bort fra de dårligste bundhold, som vi nødigt vil sammenligne os med. Normalt er vi gode til at gøre kampene tætte, også mod bedre modstandere... bare ikke i Parken.
Jeg er ganske enig, vi så jo nærmest skræmte ud, specielt i starten af kampen.
Men jeg må også sige jeg tror ikke vi bliver det eneste hold der bliver spillet under græstæppet af FCK i år, jeg syntes efterhånden de har en skræmmende stærk trup.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Funky » 30. jul 2018, 09:56

Hanga skrev:
30. jul 2018, 08:50
MrBangDK skrev:
30. jul 2018, 06:57
Ud over at alt tilsyneladende var lort, var der så nogle små flige af positive elementer i Parken i går?
https://nordjyske.dk/nyheder/wieghorst- ... 023996c619

For en gangs skyld er jeg enig med vores cheftræner.
- Der er meget lidt positivt i den her kamp, og man skal heller ikke sige noget positivt bare for at gøre det. I dag skal vi lede så længe efter det, at det ikke er noget værd. Vi skal lære af det her, for det er det eneste, der kan være med til at bringe os videre til næste niveau, siger Morten Wieghorst.
Samme her.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Gamen » 30. jul 2018, 09:58

Brodernumsi skrev:
30. jul 2018, 09:38
MW tackler det helt korrekt. Når FCK spiller på 110%, så er der ikke noget vi kan gøre, så er det bare at glemme det og komme videre. End of story.
Problemet er måske, at vi bidrog ufrivilligt meget til festen ved selv at smide en masse bolde væk, og sløse voldsomt. Målet efter 5 min. må ikke ske, om det så er Manchester United, FCK eller Horsens man møder. 6-7 mand SKAL kunne håndtere 2 mand - det er slet og ret elendigt ageret af vores ankermænd på midtbanen, samt hele forsvaret, at den situation ikke bliver afværget. N' Doye støder den ind ved bagerste stolpe i en situation hvor 4 mand kigger fodbold, Okore misser bolden, Blåbjerg undlader at følge sin mand osv.

Derefter bliver vi nervøse, kigger fodbold, og er stort set ikke på bolden resten af de første 35 min. En god start og man har tur i den - det ved vi fra når vi har mødt andre gode hold. Derfor skal man altid gøre sit for at undgå en dårlig start, og det er vel det man primært kan bebrejde spillerne i går. FCK var gode, men vi kickstartede dem med serie 5-forsvarsspil.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Stefanovic » 30. jul 2018, 10:24

Brodernumsi skrev:
30. jul 2018, 09:38
MW tackler det helt korrekt. Når FCK spiller på 110%, så er der ikke noget vi kan gøre, så er det bare at glemme det og komme videre. End of story.
Jep, som MW siger er der ingen grund til at “ræsonnere” sig frem til positive elementer. Men ved Gud hvor jeg håber MW tager røven på mig og bænker Blåbjerg og MC mod Vendsyssel.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Halil » 30. jul 2018, 10:25

Hold kæft en omgang fra AaB.

Så kommer der relativt mange glade AaB-fans til parken a/s og hvad får man i belønning? Lort!

Skammeligt ringe indsats.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Brodernumsi » 30. jul 2018, 11:28

Gamen skrev:
30. jul 2018, 09:58
Brodernumsi skrev:
30. jul 2018, 09:38
MW tackler det helt korrekt. Når FCK spiller på 110%, så er der ikke noget vi kan gøre, så er det bare at glemme det og komme videre. End of story.
Problemet er måske, at vi bidrog ufrivilligt meget til festen ved selv at smide en masse bolde væk, og sløse voldsomt. Målet efter 5 min. må ikke ske, om det så er Manchester United, FCK eller Horsens man møder. 6-7 mand SKAL kunne håndtere 2 mand - det er slet og ret elendigt ageret af vores ankermænd på midtbanen, samt hele forsvaret, at den situation ikke bliver afværget. N' Doye støder den ind ved bagerste stolpe i en situation hvor 4 mand kigger fodbold, Okore misser bolden, Blåbjerg undlader at følge sin mand osv.

Derefter bliver vi nervøse, kigger fodbold, og er stort set ikke på bolden resten af de første 35 min. En god start og man har tur i den - det ved vi fra når vi har mødt andre gode hold. Derfor skal man altid gøre sit for at undgå en dårlig start, og det er vel det man primært kan bebrejde spillerne i går. FCK var gode, men vi kickstartede dem med serie 5-forsvarsspil.
Jeg er overbevist om, at de snakker de forskellige situationer igennem. Men der er ingen grund til at save 5 spillere, eller dvæle i flere uger over det her nederlag.
Jeg er helt enig i, at FCKs første mål var katastrofalt forsvarsspil af 5-6 spillere.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar