Superligaen 2018/2019

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Stefanovic » 24. jul 2018, 19:22

Er Mathias Jensen ikke bare skadet, eller har jeg haft endnu et af mine blackouts??

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af NIN » 24. jul 2018, 19:25

Stefanovic skrev:
24. jul 2018, 19:22
Er Mathias Jensen ikke bare skadet, eller har jeg haft endnu et af mine blackouts??
Han er "blot" skadet og er JP over the hill med 8 mål og 14 assist sidste sæson, ja så går det hurtigt i fodbold.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af FlæskeFrank » 24. jul 2018, 20:55

Stefanovic skrev:
24. jul 2018, 19:22
Er Mathias Jensen ikke bare skadet, eller har jeg haft endnu et af mine blackouts??
Beklager. Det var lidt meget copy and paste. Der skulle stå skadet.
NIN skrev:
24. jul 2018, 19:25
Han er "blot" skadet og er JP over the hill med 8 mål og 14 assist sidste sæson, ja så går det hurtigt i fodbold.
Nu var der blot taget den dialog, som har kørt denne sæson - hvor Jakob Poulsen ikke var dominerende som i sidste sæson. Jeg skriver netop også, at det også blot kan skyldes, at han ikke er oppe ringe endnu.

Og det netop her i starten kan give noget støj/ujævne resultater.


Men synes, at det er påfaldende alle fire top4 fra sidste sæson netop på den dominerende midtbaneplads har haft udfordringer. Mukhtar er jo også skadet, så BIF kan måske double op.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Patmand » 24. jul 2018, 23:18

FlæskeFrank skrev:
24. jul 2018, 19:10
Hvis man kigger på sidste sæsons nr. 1-4

1. FCM. Her virker deres vigtigste centrale midtbanespiller Jakob Poulsen til at være over the hill - eller ikke helt oppe og ringe endnu

2. BIF. Her har de solgt deres vigtigste centrale midtbanespiller Christian Nørgaard - alternativet er ikke fundet endnu.

3. FCN. Her er deres vigtigste centrale midtbanespiller Mathias Jensen solgt - alternativet er ikke fundet endnu.

4. FCK. Her virker deres vigtigste centrale midtbanespiller William Kvist til at være over the hill - eller ikke helt oppe og ringe endnu

Det vil kunne give noget støj de første mange runder.
Kan du ikke fortælle os hvordan det står til med sidste sæsons nr. 5?
De havde store problemer med at skabe noget offensivt. Har de så hentet nogle spændende offensive spillere? Eller har de evt. mistet to?

FCK fremstår svækket eller forstærket? Jeg kan sgu ikke finde ud af det, fordi det ene øjeblik skriver du de er guldfavoritter for i næste øjeblik udelukkende at fokusere på William Kvist.

Jeg kræver et klart svar! :thumbsup:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jul 2018, 00:52

Patmand skrev:
24. jul 2018, 23:18
Jeg kræver et klart svar! :thumbsup:
Jeg tror stadig, at FCK er guldfavoritter.

Men det som jeg blot synes var påfaldende og kunne give nogle bump på vejen var, at faktisk alle top4 hold har en periode her i starten, hvor deres sidste sæsons sikre centrale midtbanespiller nu ikke var rådighed/leveret varen. Det tror jeg godt kan give noget støj for holdene i juli-august.

Det har ikke noget med om holdene er styrket eller ej i transfervinduet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af NIN » 25. jul 2018, 10:21

FlæskeFrank skrev:
25. jul 2018, 00:52
Patmand skrev:
24. jul 2018, 23:18
Jeg kræver et klart svar! :thumbsup:
Jeg tror stadig, at FCK er guldfavoritter.

Men det som jeg blot synes var påfaldende og kunne give nogle bump på vejen var, at faktisk alle top4 hold har en periode her i starten, hvor deres sidste sæsons sikre centrale midtbanespiller nu ikke var rådighed/leveret varen. Det tror jeg godt kan give noget støj for holdene i juli-august.

Det har ikke noget med om holdene er styrket eller ej i transfervinduet.
Der er spillet 2 runder. Skal vi konkluderer noget ud fra det, ender Vendsyssel med en målscore på 78-52. For at blive i disse TDF dage, så er der få der vinder Touren i den første uge. Lad os se når der er spillet halvdelen af Grundspillet hvor FCK, BIF og Ikast så er placeret, når ostepølserne er fortæret og støvet fra Europa har lagt sig.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Patmand » 25. jul 2018, 10:42

FlæskeFrank skrev:
25. jul 2018, 00:52
Patmand skrev:
24. jul 2018, 23:18
Jeg kræver et klart svar! :thumbsup:
Jeg tror stadig, at FCK er guldfavoritter.

Men det som jeg blot synes var påfaldende og kunne give nogle bump på vejen var, at faktisk alle top4 hold har en periode her i starten, hvor deres sidste sæsons sikre centrale midtbanespiller nu ikke var rådighed/leveret varen. Det tror jeg godt kan give noget støj for holdene i juli-august.

Det har ikke noget med om holdene er styrket eller ej i transfervinduet.
Men det er jo heller ikke sandt, at William Kvist i sidste sæson var FCK’s sikre centrale midtbanespiller. Han sad på bænken til sidst, fordi Ståle mener han har bedre spillere til rådighed.
I virkeligheden står de måske stærkere med Zeca i stedet for Kvist?

Du er selvfølgelig i din gode ret til at vinkle dine indlæg som du ønsker, men det tenderer nærmest forsøg på vildledning efterhånden.

Du udelader feks. at skrive:

AaB. Her virker deres vigtigste centrale midtbanespiller Rasmus Würtz til at være over the hill - eller ikke helt oppe og ringe endnu.

Er konteksten ikke at vi ser på det ud fra AaB øjne?

Gamen

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Gamen » 25. jul 2018, 10:49

FlæskeFrank skrev:
24. jul 2018, 19:10
Hvis man kigger på sidste sæsons nr. 1-4

1. FCM. Her virker deres vigtigste centrale midtbanespiller Jakob Poulsen til at være over the hill - eller ikke helt oppe og ringe endnu

2. BIF. Her har de solgt deres vigtigste centrale midtbanespiller Christian Nørgaard - alternativet er ikke fundet endnu.

3. FCN. Her er deres vigtigste centrale midtbanespiller Mathias Jensen solgt - alternativet er ikke fundet endnu.

4. FCK. Her virker deres vigtigste centrale midtbanespiller William Kvist til at være over the hill - eller ikke helt oppe og ringe endnu

Det vil kunne give noget støj de første mange runder.
Du vrøvler nu altså igen.

Mathias Jensen er skadet, men ikke solgt.
William Kvist er da langtfra FCK's vigtigste centrale midtbanespiller. Han hedder Carlos Zeca, og er startet ganske pænt.
Jakob Poulsen har lidt tempomæssige udfordringer - som altid, men han var helt fantastisk sidste sæson, og går næppe specielt meget ned i kadence.
Christian Nørgaard er lige solgt for få dage siden - Brøndby kan jo vælge at bruge Lasse Vigen som erstatning, og ellers finder de nok én. Modsat os, så har de jo haft masser af held med at hente de rigtige spillere.

Ingen af de klubber er dårligere stillet inde centralt end vi er.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jul 2018, 12:54

Patmand skrev:
25. jul 2018, 10:42
Men det er jo heller ikke sandt, at William Kvist i sidste sæson var FCK’s sikre centrale midtbanespiller. Han sad på bænken til sidst, fordi Ståle mener han har bedre spillere til rådighed.
I virkeligheden står de måske stærkere med Zeca i stedet for Kvist?

Du er selvfølgelig i din gode ret til at vinkle dine indlæg som du ønsker, men det tenderer nærmest forsøg på vildledning efterhånden.

Du udelader feks. at skrive:

AaB. Her virker deres vigtigste centrale midtbanespiller Rasmus Würtz til at være over the hill - eller ikke helt oppe og ringe endnu.

Er konteksten ikke at vi ser på det ud fra AaB øjne?

Nu var konteksten Superligaen. Mht. Kvist så har alle dømt ham ude, fordi nogen mente, at han var uretfærdigt med til VM. Det er da ligeså subjektivt, som så meget andet.

Hvem der er FCKs vigtigste centrale midtbanespiller kan man altid diskutere, men Kvist deltog i 27 kampe, Zeca kun i 26 SL-kampe i sidste sæson.

Og ja, jeg overvejede faktisk at tage sidste sæsons nr. 5 med, da man kan sige noget om Würtz. Men valgte at undlade det, da det netop ikke skulle være AaB, men det påfaldende at lige præcis den centrale midtbanespiller for sidste sæsons fire øverste hold kæmper med at finde formlen her, enten fordi skade, salg eller måske-skiftedag på midtbanen.

Men det er da pudsigt at de kæmper om at få den samme position til at spille. Det er selvfølgelig tilfældigt at Mathias Jensen bliver skadet, men kuriositet og ikke andet.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Patmand » 25. jul 2018, 13:24

FlæskeFrank skrev:
25. jul 2018, 12:54
Nu var konteksten Superligaen. Mht. Kvist så har alle dømt ham ude, fordi nogen mente, at han var uretfærdigt med til VM. Det er da ligeså subjektivt, som så meget andet.

Hvem der er FCKs vigtigste centrale midtbanespiller kan man altid diskutere, men Kvist deltog i 27 kampe, Zeca kun i 26 SL-kampe i sidste sæson.

Og ja, jeg overvejede faktisk at tage sidste sæsons nr. 5 med, da man kan sige noget om Würtz. Men valgte at undlade det, da det netop ikke skulle være AaB, men det påfaldende at lige præcis den centrale midtbanespiller for sidste sæsons fire øverste hold kæmper med at finde formlen her, enten fordi skade, salg eller måske-skiftedag på midtbanen.

Men det er da pudsigt at de kæmper om at få den samme position til at spille. Det er selvfølgelig tilfældigt at Mathias Jensen bliver skadet, men kuriositet og ikke andet.
Jeg må erklære mig 100% uenig - jeg syntes ikke det kan diskuteres om William Kvist er FCKs vigtigste centrale midtbanespiller.
Det er han ikke! Det siger hans træner helt åbent, og det er trods alt ham der sætter holdet. Vi taler ikke subjektivitet/objektivitet her, vi taler virkelighed vs. fiktion.

Hvis samtidigt Zeca er en forstærkning ift. Kvist, ja så bliver din argumentation jo helt revet fra hinanden. Men jeg ved ikke hvem du vurderer er den bedste af de to.
Nå, vi kan ikke altid blive enige og godt det samme :cheers:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Yankee » 25. jul 2018, 13:33

FlæskeFrank skrev:
25. jul 2018, 12:54

Men det er da pudsigt at de kæmper om at få den samme position til at spille. Det er selvfølgelig tilfældigt at Mathias Jensen bliver skadet, men kuriositet og ikke andet.
Jeg tror ikke FCM føler at de kæmper med at få den centrale midtbane til at spille. Det kører ret stabilt med Sparv og Poulsen.

Man kunne også pege på at centerforsvaret er en svingdør i alle fire klubber for tiden. Men det er jo helt normalt i starten af en ny sæson at der er lidt spørgsmålstegn og afstemningsproblemer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af frederikshavneren » 30. jul 2018, 21:41

Har lige set Vejle BK mod AGF, kampen blev spillet på et udsolgt stadion i en rigtig flot kulisse. Gjæfferne som altid med stort fremmøde på udebane, 2300k en mandag aften i sommerferien er meget godt gået.
Gid der var flere kampe der blev afviklet i en tilsvarende kulisse, det giver et helt andet positivt indtryk på tv.

Spillerne lod sig påvirke af kulissen og spillede en tempofyldt kamp med masser af nerve og intensitet.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af doukas » 31. jul 2018, 08:02

frederikshavneren skrev:
30. jul 2018, 21:41
Gjæfferne som altid med stort fremmøde på udebane, 2300k en mandag aften i sommerferien er meget godt gået.
Det er altså virkelig flot, og må være rekord, ikke bare i Superligaen, men i hele verden.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af frederikshavneren » 31. jul 2018, 09:40

doukas skrev:
31. jul 2018, 08:02
frederikshavneren skrev:
30. jul 2018, 21:41
Gjæfferne som altid med stort fremmøde på udebane, 2300k en mandag aften i sommerferien er meget godt gået.
Det er altså virkelig flot, og må være rekord, ikke bare i Superligaen, men i hele verden.
Ups!

Det er flot at AGF altid har så mange tilskuere med på udebane trods elendige resultater i årevis

Gamen

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Gamen » 31. jul 2018, 10:07

frederikshavneren skrev:
31. jul 2018, 09:40
Det er flot at AGF altid har så mange tilskuere med på udebane trods elendige resultater i årevis
Det er vel det der kendetegner en sand traditionsklub. Som en gammel svensk klassiker lyder: "Rötterna blir starkare när det blåser".

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2018, 22:12

frederikshavneren skrev:
31. jul 2018, 09:40
Det er flot at AGF altid har så mange tilskuere med på udebane trods elendige resultater i årevis
Vejle - AGF er et klassisk lokalopgør. I forhold til det opgør finder AGF opgørene mod Randers eller Silkeborg fuldstænidg ubetydelige.
- FlæskeFrank

seamann

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af seamann » 5. aug 2018, 18:49

Så fik Bielefeld if lige et offside mål mere.

Og de får lov at lave det ene kæmpefrispark efter det andet uden gule kort.

Kommentatorne elsker det, så alt er vel som det plejer.

Øv.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af frederikshavneren » 5. aug 2018, 19:10

seamann skrev:
5. aug 2018, 18:49
Så fik Bielefeld if lige et offside mål mere.

Og de får lov at lave det ene kæmpefrispark efter det andet uden gule kort.

Kommentatorne elsker det, så alt er vel som det plejer.

Øv.
Hjulmand er ikke bange for at gamble, FCN har foretaget deres tredje og sidste udskiftning i halvlegen. Her kan der tales om en træner der ikke er bange for at reagere når spillet ikke fungerer

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Maglau » 5. aug 2018, 19:43

Så det meste af OB-FCK og nu BIF-FCN tre ud af de fire hold spiller altså god offensiv fodbold. Især BIF med mange chanceskabende første touch afleveringer frem i banen.
Virker som et helt andet niveau en vores sløve gå fodbold
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af BoT » 6. aug 2018, 12:35

4 runder inde i sæsonen giver selvfølgelig et noget andet grundlag for at lave en vurdering. Pt. ligner det en slutstilling som denne:

1. FCK
2. BIF
3. FCM
4. FCN
5. AGF
6. AaB
7. Vejle
8. OB
9. Sønderjyske
10. Randers
11. Horsens
12. Vendsyssel
13. Esbjerg
14. Hobro

Besvar