Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af sulakvelidze » 7. aug 2018, 12:57

Halil skrev:
7. aug 2018, 11:14
Kampen mod Hjørring var ikke særlig god. Skal der tages noget positivt med må det være, at Rinne er god, Okore kæmper og Wieghorst reagerer taktisk relativt hurtigt.

Ellers er det småt med det positive.
Enig, men det var også positivt, at Kusk trods en dårlig kamp med flere håbløse aktioner blev kampafgørende, da det lykkedes for ham. I de fleste andre kampe på det niveau havde det dog nok været for sent.

Og så var Kaufmanns korte indhop da bestemt også positivt. Han var ophavsmand til et rødt kort og en halv friløber til Kusk (hvis jeg så rigtigt, har ikke set den igen). Godt klaret på få minutter.

Mest positivt var dog at se jublen bag målet ved scoringen. Det er derfor, nordjyske hold i superligaen bare er fedt. Hurra for dem, og please AaB og Thomas Bælum: Gør nu noget ekstra ud af hjemmekampene mod de to andre. Pust til interessen, som hverken er falsk eller påtaget. Den er der og skal bare udnyttes.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Frygah » 7. aug 2018, 13:04

Hvad tænker folk om Abildgård i gårdagens kamp?

Jeg sad og bandede enormt meget over kampen (og Blåbjerg, Børsting, Pohl, Lesniak, Pallesen osv.), men synes egentlig han gjorde det ganske bravt på en midtbane uden meget hjælp fra sin makker. Han forsøgte nogle diagonale bolde, samtidig med at han virker til at have stået i lære hos Würtz når det kommer til at kæmpe og krige om bolden.

Jeg ved ikke hvad jeg tænker han kan drive det til, men synes han viser nogle fornuftige takter, til forskel fra en del andre igår.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af BoT » 7. aug 2018, 13:21

BassogogsVen skrev:
7. aug 2018, 11:47
AaB's trup er på 23 spillere. Dertil kan lægges Kaufmann, der fik debut i går. 23-4 er 19, ikke 15. Stråmand.

Og ja, naturligvis skal der være trupspillere. Jeg har jo aldrig hævdet, at alle spillere skal hældes ud med badevandet (stråmand), men der er da 3 på din fine liste, jeg ikke kan se have berettigelse i en SL-trup, trupspillere eller ej. Og da sket ikke i betragtning til startpladser, hvis man vil være med, hvor det er sjovt.

Og ja, jeg skriver netop også, at vi skal have flere spillere i klasse med de tre. Det ville også skabe en ganske anden træning, hvor leverpostejen virkelig skal steppe op på udviklingen for ikke at ryge ud. Én spiller til hver kæde på det niveau ville kunne gøre det.

Slutteligt bliver AaB nødt til at begynde at tænke mere seriøst på afløser for Würtz. Ingen af de nuværende grå vil kunne træde i hans sko.

Det koster penge at ville være med i toppen af en liga. Og der har været rigeligt med penge til at gøre truppen bedre. Det helt centrale punkt er bare, at den ansvarlige ikke har evnet at få meget kvalitet for de penge.
Det er da bestemt ingen stråmand. Med mindre selvfølgelig, at jeg tager fejl af din definition af "leverpostej". For jeg læser den som spillere, a la dem, jeg nævnte: Børsting, PK, Magnus, Abildgaard, Blåbjerg, KP. Og hvis man både vil rydde op i dem OG skille sig af med de dyre spillere, der ikke præsterer på topniveau: Flores, Lesniak, Pallesen, Safranko ja så er der rent numerisk ikke meget tilbage i truppen. Med mindre altså, at man forventer at hente en erstatning for hver spiller, man skiller sig af med?

Mit bud er, at man erstatter netop sidstnævnte en til en med kvalitetsspillere. Det er utopi, ja, men i den ideelle verden ville det skabe en rigtig stærk trup både i bredden og i toppen.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Halil » 7. aug 2018, 13:25

Frygah skrev:
7. aug 2018, 13:04
Hvad tænker folk om Abildgård i gårdagens kamp?

Jeg sad og bandede enormt meget over kampen (og Blåbjerg, Børsting, Pohl, Lesniak, Pallesen osv.), men synes egentlig han gjorde det ganske bravt på en midtbane uden meget hjælp fra sin makker. Han forsøgte nogle diagonale bolde, samtidig med at han virker til at have stået i lære hos Würtz når det kommer til at kæmpe og krige om bolden.

Jeg ved ikke hvad jeg tænker han kan drive det til, men synes han viser nogle fornuftige takter, til forskel fra en del andre igår.
Abildgaard har noget fysik(især hovedspillet) og noget "fandenivolskhed", som f.eks. da han skubber til Lucas Jensen, som de andre unge midtbaner ikke har. Forhåbentligt kan Abildgaard tilføje mere bold og overblik til sit spil, så han kan gå til at blive en profil i suppen.

Om den gode gavmilde Gud i Himlen vil det, så lad det ske.
Uden Synd Ingen Frelse

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Patmand » 7. aug 2018, 13:48

san skrev:
7. aug 2018, 09:44
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2018, 23:59
Martin Bak skrev:
6. aug 2018, 22:14
Stoolpe ind ligefrem ?? Vi var ikke dårligere end vores modstandere , minus FCK kampen , så drop nu det negative ævl
Enig. Det er helt uhyggeligt, så negative folk er.

Vi er det eneste hold som ingen penge har brugt på transfer endnu, men alligevel er vi nr. 3. Vi har mødt 3 hold fra den nuværende top6, vi har mødt sidste års nr. 1 og 4. Altså det er resultatmæssig forbløffende(særligt i forhold til debatsidens forventning).

Wieghorst har lige ladet en 17 årig debutere. Derudover viste han netop modet i at lave uventede udskiftninger, da Abou Ali blev på banen istedet for Pohl.

At alle inklusiv Gaarde og Weighorst ved vi mangler en angriber giver på ingen måde ret til at kategorisere alt andet som lort omkring klubben.

Og i forhold til kampen og chancer, så kunne Okores "rørt-hånd"- chance jo ligeså godt være blevet til et mål, hvis han ikke havde rørt den. Ligesom Abou Alis annullerede scoring altså ikke var ret meget offside og man har set tydeligere offside til f.eks. Brøndby som der ikke blev fløjtet for - eller Würtz's hånd i Odense. Det ikke for at sige, at vi burde have vundet 3-0, men de chancer synes at blive bagateliseret i forhold til de chancer som Vendsyssel havde.
For så farlige er de altså heller ikke - de føles kun farligere, fordi vi ikke producerer specielt mange chancer og derfor frygter et mål imod os. Men forhåbentlig kan en kvalitetsangriber rette op på det.
:thumbsup: :thumbsup:
Nej nej, det går da meget godt og jeg kan godt li' dine underforståede pointer, som feks. hvordan bliver det ikke når vi henter et par profiler? Så går det da helt amok! Vi ligger allerede med et snit på over 2 point pr. kamp.

Og som du nævner så bliver vores sejre også mere komfortable, hvis vi kan tælle vores offside-scoringer med. Den med Würtz hånd i Odense skal jeg til gengæld lige have forklaret - der er jeg sgu helt sat af.

"Wieghorst har lige ladet en 17 årig debutere. Derudover viste han netop modet i at lave uventede udskiftninger, da Abou Ali blev på banen istedet for Pohl."

Ovenstående forstår jeg heller ikke. Prøver du at sige at MW gør fremskridt som AaB-træner pga. de to dispositioner?
Der er tre angribere til rådighed i truppen, ikke sandt?
De to af dem startede inde, han skifter begge ud i løbet af kampen. Med tre minutter tilbage tager han en dårligt spillende Ali ud, og erstatter ham med den tredje angriber.
Hvordan får du det drejet til noget positivt?

Jeg glæder mig helt vildt over de 9 point. Jeg vælger at stole på dig flæske, det her bliver en af de gode sæsoner med mange point, mål og godt spil.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af raekkeettre » 7. aug 2018, 14:43

Halil skrev:
7. aug 2018, 13:25
Frygah skrev:
7. aug 2018, 13:04
Hvad tænker folk om Abildgård i gårdagens kamp?

Jeg sad og bandede enormt meget over kampen (og Blåbjerg, Børsting, Pohl, Lesniak, Pallesen osv.), men synes egentlig han gjorde det ganske bravt på en midtbane uden meget hjælp fra sin makker. Han forsøgte nogle diagonale bolde, samtidig med at han virker til at have stået i lære hos Würtz når det kommer til at kæmpe og krige om bolden.

Jeg ved ikke hvad jeg tænker han kan drive det til, men synes han viser nogle fornuftige takter, til forskel fra en del andre igår.
Abildgaard har noget fysik(især hovedspillet) og noget "fandenivolskhed", som f.eks. da han skubber til Lucas Jensen, som de andre unge midtbaner ikke har. Forhåbentligt kan Abildgaard tilføje mere bold og overblik til sit spil, så han kan gå til at blive en profil i suppen.

Om den gode gavmilde Gud i Himlen vil det, så lad det ske.
Jeg synes han gør det rigtig godt!! Også igår. Han ser sig selv som 8er, og det er jeg så ikke helt enig i, for der mangler han nået, men som 6er kan han blive rigtig god!! Hvis han altså får en lidt mere spillende makker ved siden af sig end MC eller Lesniak, for lige nu bliver det for anononymt på midten, men ja - jeg har altid været vild med ham. Synes også han skiller sig rigtig fornuftig af med bolden, og så fylder han bare ved dødbolde, og det har vi sgu også brug for.

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 7. aug 2018, 15:16

FlæskeFrank skrev:
6. aug 2018, 23:59

Enig. Det er helt uhyggeligt, så negative folk er.

Vi er det eneste hold som ingen penge har brugt på transfer endnu, men alligevel er vi nr. 3. Vi har mødt 3 hold fra den nuværende top6, vi har mødt sidste års nr. 1 og 4. Altså det er resultatmæssig forbløffende(særligt i forhold til debatsidens forventning).

Wieghorst har lige ladet en 17 årig debutere. Derudover viste han netop modet i at lave uventede udskiftninger, da Abou Ali blev på banen istedet for Pohl.

At alle inklusiv Gaarde og Weighorst ved vi mangler en angriber giver på ingen måde ret til at kategorisere alt andet som lort omkring klubben.

Og i forhold til kampen og chancer, så kunne Okores "rørt-hånd"- chance jo ligeså godt være blevet til et mål, hvis han ikke havde rørt den. Ligesom Abou Alis annullerede scoring altså ikke var ret meget offside og man har set tydeligere offside til f.eks. Brøndby som der ikke blev fløjtet for - eller Würtz's hånd i Odense. Det ikke for at sige, at vi burde have vundet 3-0, men de chancer synes at blive bagateliseret i forhold til de chancer som Vendsyssel havde.
For så farlige er de altså heller ikke - de føles kun farligere, fordi vi ikke producerer specielt mange chancer og derfor frygter et mål imod os. Men forhåbentlig kan en kvalitetsangriber rette op på det.
Klassisk Flæske-indlæg med "tendenser" som ingen andre kan få øje på, og en masse pointer der er hentet ude fra en fjern galakse.
Hvis man nu ser bag al kritikken der bringes til torvs herinde, så er det vist også mere end sandsynliggjort, at det her i høj grad handler om en bekymring for klubbens langsigtede udvikling, i særdeleshed ovenpå en - i retrospektiv - rigtig ærgerlig udvikling siden vi blev mestre i 2014.
Rom blev ikke bygget på en dag, men vi flåede 80 % af lortet ned pga. dårlige dispositioner, og siden da har vi mestendels haft underpræsterende tovholdere på genopbygningen og nyansatte byggefolk der ikke har kunnet leve op til forventningerne. Vi blev sat 1,5 år tilbage i udviklingen af holdet ved 1-2 umanerligt ringe transfervinduer, og det hold der efter planen skulle have toppet sidste sæson var ikke meget værd. Vi fik en 5. plads, men milevidt fra noget som helst og det er jo ikke pointen med at være en del af toppen.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af 9520AaB » 7. aug 2018, 15:33

Billede

Ifølge Superligaens officielle statistikker er rundens hold således. Jeg holder kæft i fremtiden. I mine øjne var Pallesen ringeste mand.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 7. aug 2018, 15:34

Og tilbage til kampen:

Jo, Abildgaard var vel okay, men han er mere en kriger end en dygtig fodboldspiller. 8'er tvivler jeg meget på han bliver, han er ikke specielt overbevisende i pasningsspillet og placerer sig ikke altid lige godt.
Potentialet ligger vel i at han kan blive en art bølgebryder med masser af fysik som sit bedste våben. Jeg synes han er væsentligt mere interessant end både Magnus Christensen og Kakeeto, af den simple grund at han sjældent har spillet helt miserable kampe. Han er ret stabil.
Men altså, det er næppe en spiller vi nogensinde får store penge for, dertil er han simpelthen for begrænset og nu har han trods alt været inde omkring førsteholdet i 3 år. Han er ikke et talent mere. Og det kunne man så sige om de fleste andre af vores egenudviklede spillere også.
Det er da fint nok at udvikle en masse Patrick Kristensen-typer, der kan placere sig i midt samt bund af lønhierarkiet, og bliver i klubben hele deres fodboldliv fordi de ikke er gode nok til at spille andre steder, men det er vel ikke udelukkende dét der er pointen med talentudvikling.
Når vi bruger så mange penge på den, er det selvfølgelig med tanken om at den giver et økonomisk afkast via spillersalg og udvikling af talenter med interessante spidskompetencer á la Dreyer, M. Jensen, Andreas Skov Olsen, Rasmus Nissen osv.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af dyhrmaN » 7. aug 2018, 15:37

Gamen skrev:
7. aug 2018, 15:34
Og tilbage til kampen:

Jo, Abildgaard var vel okay, men han er mere en kriger end en dygtig fodboldspiller. 8'er tvivler jeg meget på han bliver, han er ikke specielt overbevisende i pasningsspillet og placerer sig ikke altid lige godt.
Potentialet ligger vel i at han kan blive en art bølgebryder med masser af fysik som sit bedste våben. Jeg synes han er væsentligt mere interessant end både Magnus Christensen og Kakeeto, af den simple grund at han sjældent har spillet helt miserable kampe. Han er ret stabil.
Men altså, det er næppe en spiller vi nogensinde får store penge for, dertil er han simpelthen for begrænset og nu har han trods alt været inde omkring førsteholdet i 3 år. Han er ikke et talent mere. Og det kunne man så sige om de fleste andre af vores egenudviklede spillere også.
Det er da fint nok at udvikle en masse Patrick Kristensen-typer, der kan placere sig i midt samt bund af lønhierarkiet, og bliver i klubben hele deres fodboldliv fordi de ikke er gode nok til at spille andre steder, men det er vel ikke udelukkende dét der er pointen med talentudvikling.
Når vi bruger så mange penge på den, er det selvfølgelig med tanken om at den giver et økonomisk afkast via spillersalg og udvikling af talenter med interessante spidskompetencer á la Dreyer, M. Jensen, Andreas Skov Olsen, Rasmus Nissen osv.
Men Kakeeto har vel det ekstra, som på sigt vil kunne gøre ham til en 8er? De kampe han har spillet, har han givet et betragteligt mere offensivt indtryk end både Abildgaard og MC. Jeg så gerne, at man forsøgte ham noget mere.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Halil » 7. aug 2018, 15:44

9520AaB skrev:
7. aug 2018, 15:33
Billede

Ifølge Superligaens officielle statistikker er rundens hold således. Jeg holder kæft i fremtiden. I mine øjne var Pallesen ringeste mand.


Sent from my iPhone using Tapatalk
En assist eller mål og vupti kommer man på rundens hold.

Lige til at lukke op og skide i. Med tynd gulbrun fæces.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 7. aug 2018, 15:53

dyhrmaN skrev:
7. aug 2018, 15:37
Men Kakeeto har vel det ekstra, som på sigt vil kunne gøre ham til en 8er? De kampe han har spillet, har han givet et betragteligt mere offensivt indtryk end både Abildgaard og MC. Jeg så gerne, at man forsøgte ham noget mere.
Han lider af et klassisk AaB-problem: manglende fart. Jeg elsker Mølby's gamle udtryk om Cesc Fabregas i en Champions League-kamp. "Han ligner en der har fået en campingvogn spændt efter sig." Sådan ser Kakeeto ud når han lunter rundt.
Han må næsten være færdig i klubben. Jeg synes det var helt hul i hovedet at man forlængede med ham efter 1-2 gode kampe, og siden da er han så også forsvundet ned som nummer 5-6 stykker i køen til midtbanen. 23 år er han - han er for gammel til at kunne karakteriseres som talent og de sidste par kampe han spillede sidste sæson var han ustyrligt ringe. Særligt ude mod Midtjylland.
Vi skal have skibet en af de tre semi-unge afsted inden alt for længe. De ligner hinanden for meget, og der er ingen grund til at have 3 middelmådige spillere på samme position, medmindre man vælger IKKE at forlænge med Risgård.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Patmand » 7. aug 2018, 15:57

dyhrmaN skrev:
7. aug 2018, 15:37
Gamen skrev:
7. aug 2018, 15:34
Og tilbage til kampen:

Jo, Abildgaard var vel okay, men han er mere en kriger end en dygtig fodboldspiller. 8'er tvivler jeg meget på han bliver, han er ikke specielt overbevisende i pasningsspillet og placerer sig ikke altid lige godt.
Potentialet ligger vel i at han kan blive en art bølgebryder med masser af fysik som sit bedste våben. Jeg synes han er væsentligt mere interessant end både Magnus Christensen og Kakeeto, af den simple grund at han sjældent har spillet helt miserable kampe. Han er ret stabil.
Men altså, det er næppe en spiller vi nogensinde får store penge for, dertil er han simpelthen for begrænset og nu har han trods alt været inde omkring førsteholdet i 3 år. Han er ikke et talent mere. Og det kunne man så sige om de fleste andre af vores egenudviklede spillere også.
Det er da fint nok at udvikle en masse Patrick Kristensen-typer, der kan placere sig i midt samt bund af lønhierarkiet, og bliver i klubben hele deres fodboldliv fordi de ikke er gode nok til at spille andre steder, men det er vel ikke udelukkende dét der er pointen med talentudvikling.
Når vi bruger så mange penge på den, er det selvfølgelig med tanken om at den giver et økonomisk afkast via spillersalg og udvikling af talenter med interessante spidskompetencer á la Dreyer, M. Jensen, Andreas Skov Olsen, Rasmus Nissen osv.
Men Kakeeto har vel det ekstra, som på sigt vil kunne gøre ham til en 8er? De kampe han har spillet, har han givet et betragteligt mere offensivt indtryk end både Abildgaard og MC. Jeg så gerne, at man forsøgte ham noget mere.
Jeg tror personligt ikke på at Kakeeto nogensinde slår igennem i Superligaen. Det gør jeg ikke af den grund at Kakeeto i dag er 23 år, har spillet én hel Superliga-kamp og stort set er helt ude i kulden.
Jeg syntes ikke jeg kan spotte det ekstra, der kan retfærdiggøre AaB venter ydeligere et par år før han slår igennem.

Jeg kunne tilføje at AaB helst så han blev udlejet.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af raekkeettre » 7. aug 2018, 15:58

Gamen skrev:
7. aug 2018, 15:16
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2018, 23:59

Enig. Det er helt uhyggeligt, så negative folk er.

Vi er det eneste hold som ingen penge har brugt på transfer endnu, men alligevel er vi nr. 3. Vi har mødt 3 hold fra den nuværende top6, vi har mødt sidste års nr. 1 og 4. Altså det er resultatmæssig forbløffende(særligt i forhold til debatsidens forventning).

Wieghorst har lige ladet en 17 årig debutere. Derudover viste han netop modet i at lave uventede udskiftninger, da Abou Ali blev på banen istedet for Pohl.

At alle inklusiv Gaarde og Weighorst ved vi mangler en angriber giver på ingen måde ret til at kategorisere alt andet som lort omkring klubben.

Og i forhold til kampen og chancer, så kunne Okores "rørt-hånd"- chance jo ligeså godt være blevet til et mål, hvis han ikke havde rørt den. Ligesom Abou Alis annullerede scoring altså ikke var ret meget offside og man har set tydeligere offside til f.eks. Brøndby som der ikke blev fløjtet for - eller Würtz's hånd i Odense. Det ikke for at sige, at vi burde have vundet 3-0, men de chancer synes at blive bagateliseret i forhold til de chancer som Vendsyssel havde.
For så farlige er de altså heller ikke - de føles kun farligere, fordi vi ikke producerer specielt mange chancer og derfor frygter et mål imod os. Men forhåbentlig kan en kvalitetsangriber rette op på det.
Klassisk Flæske-indlæg med "tendenser" som ingen andre kan få øje på, og en masse pointer der er hentet ude fra en fjern galakse.
Hvis man nu ser bag al kritikken der bringes til torvs herinde, så er det vist også mere end sandsynliggjort, at det her i høj grad handler om en bekymring for klubbens langsigtede udvikling, i særdeleshed ovenpå en - i retrospektiv - rigtig ærgerlig udvikling siden vi blev mestre i 2014.
Rom blev ikke bygget på en dag, men vi flåede 80 % af lortet ned pga. dårlige dispositioner, og siden da har vi mestendels haft underpræsterende tovholdere på genopbygningen og nyansatte byggefolk der ikke har kunnet leve op til forventningerne. Vi blev sat 1,5 år tilbage i udviklingen af holdet ved 1-2 umanerligt ringe transfervinduer, og det hold der efter planen skulle have toppet sidste sæson var ikke meget værd. Vi fik en 5. plads, men milevidt fra noget som helst og det er jo ikke pointen med at være en del af toppen.
Jeg kan nu sagtens følge ham, og det tror jeg bestemt en stor mænge af AaB fans også kan...bare lige..

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 7. aug 2018, 16:04

BoT skrev:
7. aug 2018, 13:21
BassogogsVen skrev:
7. aug 2018, 11:47
AaB's trup er på 23 spillere. Dertil kan lægges Kaufmann, der fik debut i går. 23-4 er 19, ikke 15. Stråmand.

Og ja, naturligvis skal der være trupspillere. Jeg har jo aldrig hævdet, at alle spillere skal hældes ud med badevandet (stråmand), men der er da 3 på din fine liste, jeg ikke kan se have berettigelse i en SL-trup, trupspillere eller ej. Og da sket ikke i betragtning til startpladser, hvis man vil være med, hvor det er sjovt.

Og ja, jeg skriver netop også, at vi skal have flere spillere i klasse med de tre. Det ville også skabe en ganske anden træning, hvor leverpostejen virkelig skal steppe op på udviklingen for ikke at ryge ud. Én spiller til hver kæde på det niveau ville kunne gøre det.

Slutteligt bliver AaB nødt til at begynde at tænke mere seriøst på afløser for Würtz. Ingen af de nuværende grå vil kunne træde i hans sko.

Det koster penge at ville være med i toppen af en liga. Og der har været rigeligt med penge til at gøre truppen bedre. Det helt centrale punkt er bare, at den ansvarlige ikke har evnet at få meget kvalitet for de penge.
Det er da bestemt ingen stråmand. Med mindre selvfølgelig, at jeg tager fejl af din definition af "leverpostej". For jeg læser den som spillere, a la dem, jeg nævnte: Børsting, PK, Magnus, Abildgaard, Blåbjerg, KP. Og hvis man både vil rydde op i dem OG skille sig af med de dyre spillere, der ikke præsterer på topniveau: Flores, Lesniak, Pallesen, Safranko ja så er der rent numerisk ikke meget tilbage i truppen. Med mindre altså, at man forventer at hente en erstatning for hver spiller, man skiller sig af med?

Mit bud er, at man erstatter netop sidstnævnte en til en med kvalitetsspillere. Det er utopi, ja, men i den ideelle verden ville det skabe en rigtig stærk trup både i bredden og i toppen.
Jo, det er en stråmand, når jeg nævner 3-5 ud af 24 spillere, og du så skriver, at jeg ønsker en trup på 15 spillere.

Desuden fremgår det jo ret tydeligt, at jeg skriver, at jeg mener, at det ville være optimalt med én markant forstærkning i hver kæde.

23+1-4+3 = 23.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Patmand » 7. aug 2018, 16:12

raekkeettre skrev:
7. aug 2018, 15:58
Gamen skrev:
7. aug 2018, 15:16
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2018, 23:59

Enig. Det er helt uhyggeligt, så negative folk er.

Vi er det eneste hold som ingen penge har brugt på transfer endnu, men alligevel er vi nr. 3. Vi har mødt 3 hold fra den nuværende top6, vi har mødt sidste års nr. 1 og 4. Altså det er resultatmæssig forbløffende(særligt i forhold til debatsidens forventning).

Wieghorst har lige ladet en 17 årig debutere. Derudover viste han netop modet i at lave uventede udskiftninger, da Abou Ali blev på banen istedet for Pohl.

At alle inklusiv Gaarde og Weighorst ved vi mangler en angriber giver på ingen måde ret til at kategorisere alt andet som lort omkring klubben.

Og i forhold til kampen og chancer, så kunne Okores "rørt-hånd"- chance jo ligeså godt være blevet til et mål, hvis han ikke havde rørt den. Ligesom Abou Alis annullerede scoring altså ikke var ret meget offside og man har set tydeligere offside til f.eks. Brøndby som der ikke blev fløjtet for - eller Würtz's hånd i Odense. Det ikke for at sige, at vi burde have vundet 3-0, men de chancer synes at blive bagateliseret i forhold til de chancer som Vendsyssel havde.
For så farlige er de altså heller ikke - de føles kun farligere, fordi vi ikke producerer specielt mange chancer og derfor frygter et mål imod os. Men forhåbentlig kan en kvalitetsangriber rette op på det.
Klassisk Flæske-indlæg med "tendenser" som ingen andre kan få øje på, og en masse pointer der er hentet ude fra en fjern galakse.
Hvis man nu ser bag al kritikken der bringes til torvs herinde, så er det vist også mere end sandsynliggjort, at det her i høj grad handler om en bekymring for klubbens langsigtede udvikling, i særdeleshed ovenpå en - i retrospektiv - rigtig ærgerlig udvikling siden vi blev mestre i 2014.
Rom blev ikke bygget på en dag, men vi flåede 80 % af lortet ned pga. dårlige dispositioner, og siden da har vi mestendels haft underpræsterende tovholdere på genopbygningen og nyansatte byggefolk der ikke har kunnet leve op til forventningerne. Vi blev sat 1,5 år tilbage i udviklingen af holdet ved 1-2 umanerligt ringe transfervinduer, og det hold der efter planen skulle have toppet sidste sæson var ikke meget værd. Vi fik en 5. plads, men milevidt fra noget som helst og det er jo ikke pointen med at være en del af toppen.
Jeg kan nu sagtens følge ham, og det tror jeg bestemt en stor mænge af AaB fans også kan...bare lige..
Prøv at uddyb hvor du kan følge ham - for jeg kan generelt slet ikke. Og det her med Würtz hånd...der er jeg helt sat af.

Vi har spillet tre tætte kampe og vundet dem. Det er da vidunderligt men kan du spotte nogle spillemæssige forbedringer? Uden Kusk var vi helt nede i sækken.
Vi kunne have stået med 5 point uden at afstedkomme noget brok. Nu har marginalerne heldigvis været på vores side.

Der er blevet investeret voldsomt (for AaB) i spillertruppen, men syntes du vi på vej til igen at kunne blande os i toppen?

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 7. aug 2018, 16:13

raekkeettre skrev:
7. aug 2018, 15:58
Jeg kan nu sagtens følge ham, og det tror jeg bestemt en stor mænge af AaB fans også kan...bare lige..
Men næppe en majoritet. Jeg tror ikke du finder mange der er tilfredse med at klubben har klattet 30 mio. væk, eller har manglet et spilkoncept i snart 3 sæsoner.
I stedet for at kalde det ubegrundet negativitet, så se det dog som en sund bekymring for klubbens kort- og ikke mindst langsigtede udvikling. Gaarde er her næppe om 5 år (medmindre han opper sig), men det er vi andre altså. Jeg vil sgu ikke se min klub i en sportslig og trupmæssig deroute som den vi har oplevet siden vi blev mestre i 2014. Det håber jeg ikke der er nogen herinde der vil. Det er blevet for gråt og kedeligt, og vi står med en række udfordringer vi ikke kan ignorere.

Hvad sker der når Würtz og Risgård siger farvel?
Hvorfor har vi stadig ikke fundet erstatningen for Spalvis, trods rigeligt med økonomisk råderum?
Organisationen har fået sig nogle ordentlige drøn pga. nøglepersoner der har forladt skuden siden de glade dage - hvad betyder det for fremtiden?
Vi får masser af talenter op, men ingen af dem er salgbare - og i det hele taget skorter det på salgsobjekter i vores trup. Hvad er perspektiverne i holdet fremadrettet?
Og ja, så er der manglen på spillestil og rød tråd...

Der er da masser af ting som vi med rette kan, og bør, bekymre os om! Ingen af delene løses jo tydeligvis i et snuptag.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Martin Bak » 7. aug 2018, 17:23

OFF topic -: til alle som har betalt for meget for billetter igår se her nederst


KØB BILLETTER TIL VEJLE- OG BRØNDBY-KAMPEN NU!

Vi slog stadionrekorden (på det nye Nord Energi Arena) i går mod AaB, og hvis du vil opleve stemningen på lægterne og se Vendsyssel FF i aktion, så hop ind på shop.vendsysselff.dk og køb din billet nu! ⚽

Du kan købe billetter til Vejle-kampen på fredag, samt Brøndby-kampen d. 26/8.

Til de, der har efterspurgt sæsonkort: Det er igen muligt at købe dette. Det kan også anskaffes på shop.vendsysselff.dk. Vær obs på, at sæsonkort i år IKKE kommer i fysisk form. Vi henviser til vores app, der kan downloades i både Google Play og Appstore 💪

Og til dem, der har betalt for meget for billetter i forbindelse med AaB-kampen: I kan sende en mail til info@vendsysselff.dk med jeres ordrekvittering, så refunderer vi det, I har betalt for meget 👌
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2018, 17:41

Patmand skrev:
7. aug 2018, 16:12
Prøv at uddyb hvor du kan følge ham - for jeg kan generelt slet ikke. Og det her med Würtz hånd...der er jeg helt sat af.
Min reference til Würtz og hans hånd var den redning, som han lavede i Odense i sæson 2013-2014 i en af de sidste runder: https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... den-mod-ob

Den selvsamme sæson som al fremtidig AaB skal lide under. Det var det bedste af det bedste. Hvis man kigger det klip igennem, så kan det godt være, at man synes, at vi kun vinder enormt heldig i denne sæson, men i den legendariske sæson var der altså lidt medvind. Eller havde OB ingen sag ?
- FlæskeFrank

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 7. aug 2018, 17:48

FlæskeFrank skrev:
7. aug 2018, 17:41
Patmand skrev:
7. aug 2018, 16:12
Prøv at uddyb hvor du kan følge ham - for jeg kan generelt slet ikke. Og det her med Würtz hånd...der er jeg helt sat af.
Min reference til Würtz og hans hånd var den redning, som han lavede i Odense i sæson 2013-2014 i en af de sidste runder: https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... den-mod-ob

Den selvsamme sæson som al fremtidig AaB skal lide under. Det var det bedste af det bedste. Hvis man kigger det klip igennem, så kan det godt være, at man synes, at vi kun vinder enormt heldig i denne sæson, men i den legendariske sæson var der altså lidt medvind. Eller havde OB ingen sag ?
Justitsmord. Alle kan se, at han rammer den med knæet. Hånden er ikke i nærheden af bolden.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar