Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 8. aug 2018, 14:05

Buzz Killington skrev:
8. aug 2018, 14:04
aaballday skrev:
8. aug 2018, 13:59
Så er der nyt: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... hoffenheim
Pyha, selvom han er fra hoffenheim er han ikke en ROGON-spiller, så der er en lille chance for en frikøbsklausul.
Absolut spændende! Og ja med en frikøbsklausul er det ekstra spændende!
Jeg savner Winsnes

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gnu » 8. aug 2018, 14:05

Hanga skrev:
8. aug 2018, 12:59
FIDEL skrev:
8. aug 2018, 11:28
Pastorius skrev:
8. aug 2018, 11:23
FIDEL skrev:
8. aug 2018, 11:18
Tror I iøvrigt, at AaB er interesserede i Mistrati eller Opondo til den offensive centrale midtbane? Vi har et stort behov derinde.
Jeg tror ikke Wieghorst er - han bruger jo ikke den plads i sit system.
Nej men spørgsmålet er jo så om det er fordi vi mangler den rette type derinde - en klon mellem Risgård og Würtz.
Der ser jeg Opondo som et emne. Og lur mig om ikke, at Wieghorst og Gaarde troede Lesniak var løsningen...
Hvis de troede Lesniak var løsningen må man stille spørgsmål ved deres scouting evner.
Dét kan du roligt gøre. Man kan bare bladre tilbage på hjemmesiden og se, hvordan AaB har præsenteret spillere de seneste par år, så er man ikke i tvivl om, at scoutingen halter.

- Holgersson beskrevet som styrmand.
- Meilinger beskrevet som hurtig
- Safranko beskrevet som snu angriber med målnæse.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af AalBoyeBK » 8. aug 2018, 14:06

Lyder spændende nok, men han kunne ikke komme på Bochums hold i sidste sæson. Desuden er han venstrebenet, hvilket er atypisk for vores venstrekanter, men ikke nødvendigvis et stort problem. Hans kontrakt udløber efter sæsonen.

Man må næsten gå ud fra der kommer en angriber også.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 8. aug 2018, 14:06

aaballday skrev:
8. aug 2018, 13:59
Så er der nyt: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... hoffenheim
Nogen der har kendskab til manden? Lyder spændende!

Hvis denne lejeaftale heller ikke inkluderer en købsklausul er jeg officielt færdig med Gaarde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 8. aug 2018, 14:07

Forza skrev:
8. aug 2018, 14:06
aaballday skrev:
8. aug 2018, 13:59
Så er der nyt: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... hoffenheim
Nogen der har kendskab til manden? Lyder spændende!

Hvis denne lejeaftale heller ikke inkluderer en købsklausul er jeg officielt færdig med Gaarde.
Edit: kontraktudløb næste år kan jeg forstå. Hvis han bliver en succes får vi nok svært ved at hente ham, men lyder som forsøget værd.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 8. aug 2018, 14:07

aaballday skrev:
8. aug 2018, 13:59
Så er der nyt: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... hoffenheim
Shit - er der ikke noget med at Gaarde har sagt, at man ikke indgår lejeaftaler uden at der er en købsoption?!?!?! For hvis der er det på ham her, så bliver jeg våd i nat....

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af aaballday » 8. aug 2018, 14:10

I den oprindelige artikel på Kicker står der følgende: "Det er rapporteret, at kontrakten for den offensive spiller, der løber i Hoffenheim frem til 2019, vil blive forlænget med yderligere et år, og at Ochs vil blive udlånt til Aalborg for indeværende sæson"

Positivt: Hoffenheim tror stadig meget på ham - derfor kan vi forvente en spiller, som gør en forskel i superligaen.

Negativt: Det bliver nok mere end svært at købe ham fri, hvis han gør det godt.

Link: http://www.kicker.de/news/fussball/bund ... smtwkicker

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 8. aug 2018, 14:12

AalBoyeBK skrev:
8. aug 2018, 14:06
Lyder spændende nok, men han kunne ikke komme på Bochums hold i sidste sæson. Desuden er han venstrebenet, hvilket er atypisk for vores venstrekanter, men ikke nødvendigvis et stort problem. Hans kontrakt udløber efter sæsonen.

Man må næsten gå ud fra der kommer en angriber også.
Tysk U21-landshold lyder til gengæld rimeligt okay. Ja, jeg går også ud fra, der kommer en angriber.
Spørgsmålet vi aldrig får svar på er, om AaB har en plan for, hvordan man kan holde fast i manden hvis han bliver en succes.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 8. aug 2018, 14:13

raekkeettre skrev:
8. aug 2018, 14:07
aaballday skrev:
8. aug 2018, 13:59
Så er der nyt: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... hoffenheim
Shit - er der ikke noget med at Gaarde har sagt, at man ikke indgår lejeaftaler uden at der er en købsoption?!?!?! For hvis der er det på ham her, så bliver jeg våd i nat....
Der kan jo sagtens være en købsoption på et eller andet fantasibeløb som AaB aldrig ville honorere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 8. aug 2018, 14:15

En spiller jeg intet kender til, men umiddelbart lyder han spændende. Udviklet i en stor klub som Hoffenheim, med 19 Bundesligakampe på CV'et sammen med en flot statistik for u-landsholdene. Primært anvendt på venstre midt og i angrebet, men har også spillet andre positioner såsom venstre back (transfermarkt).

https://www.transfermarkt.co.uk/philipp ... saison=ges

Kontrakten udløber næste sommer så der burde også være en chance for at sikre ham permanent, hvis altså ellers spilleren har interesse i det, og ikke blot ser os som et udstillingsvindue. Derfor ser jeg det som ret afgørende at man har dette afklaret med ham, for vi skal gerne leje spillere der også kan blive en permanent signing.

Edit: Ser nu Kicker artiklen hvor det lyder til at Hoffenheim forlænger med ham. Så er jeg mindre positiv, med mindre der er en realistisk købsklausul med i kontrakten. Vi SKAL have løsninger som vi kan videreudvikle på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 8. aug 2018, 14:15

Det kan godt være, at jeg er en konservativ, gammel skiderik, men jeg har virkelig svært ved at se, at det er lappeløsninger - som lejemål pr. definition er - AaB har brug for i den nuværende situation.

Hvis han er hentet som midtbanespiller, er Kadrii nok ude af billedet. Og jeg havde ærligt talt håbet, at vi kunne hente en forstærkning i form af en rutineret spiller på en permanent kontrakt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 8. aug 2018, 14:16

Lyder som en mega god spiller. Jeg vil dog hellere have nogen der kan løfte holdet i et par år og en mere moden profil der går forrest. Leje er for kortsigtet til bærende kræfter.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 8. aug 2018, 14:17

aaballday skrev:
8. aug 2018, 14:10
I den oprindelige artikel på Kicker står der følgende: "Det er rapporteret, at kontrakten for den offensive spiller, der løber i Hoffenheim frem til 2019, vil blive forlænget med yderligere et år, og at Ochs vil blive udlånt til Aalborg for indeværende sæson"

Positivt: Hoffenheim tror stadig meget på ham - derfor kan vi forvente en spiller, som gør en forskel i superligaen.

Negativt: Det bliver nok mere end svært at købe ham fri, hvis han gør det godt.

Link: http://www.kicker.de/news/fussball/bund ... smtwkicker
Ved succes for os ender han enten tilbage i Tyskland eller hos Viasats søn Zorniger på Vestegnen.

Han lyder dog spændende! Men passer han ind i Wieghorst måde at spille på med indadvendte kanter?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 8. aug 2018, 14:17

Hovedet skrev:
8. aug 2018, 13:58
Buzz Killington skrev:
8. aug 2018, 13:38
Gamen skrev:
8. aug 2018, 13:26
Den ungarske træner for Dundee United der er ved at hente Safranko er meget upopulær blandt fansene. Lad os håbe han får ham hentet nu her.
Jeg kan se Kokkefar hjælper til ved at gået amok på deres forum. For helvede Kokke, du er ved at fucke hele planen up!!!
Jeg havde jo ellers et lille håb om, at vi kunne få skippet Safranko videre til OB :-) - bortset fra det troede jeg, handlen var gået igennem, og der er i hvert fald ingen grund til at begynde at advare vores skotske frelsere i Dundee.

Jeg har forståelse for, at man engang imellem fejler på transfermarkedet og kunne personligt godt se meningen med f.eks. Pallesen og Flores, selv om det ikke førte guld med sig. Den første virkede som en driftsikker og stabil spiller i sin bedste fodboldalder med solid Superligaerfaring, den sidste har trods alt vist en masse på Perus ganske stærke landshold mod meget svære modstandere i Sydamerika og kunne principielt have tilført både AaB og Superligaen noget stjernestøv af den slags, vi sjældent ser på vores kanter.

Lige præcis Safranko fatter jeg simpelthen hat af. Er der nogen herinde, der kan se et eller andet i ham, for i mine øjne er han decideret ringe. Jeg kan svinge mig op til at give ham kredit for noget fysisk råstyrke, og han scorede et rigtigt centerforwardmål mod Lyngby i efteråret, men derudover har jeg ikke set den blotte antydning af potentiale (som man dog hist og her har øjnet hos spillere som Meilinger, Lesniak, Pallesen og Flores, om end alt, alt for lidt samlet set).

Han levede en ganske undselig tilværelse hos Dunejska Streda i Slovakiet og har ikke været i nærheden af det slovakiske landshold eller lignende. Så hvordan pokker er AaB kommet på den idé at kaste en milliontransfer og - så vidt jeg har hørt herinde - en ret hidsig millionløn i røven af en spiller, der mest af alt virker, som om han er fundet ved at kaste en pil op på en tavle, hvorpå man har klistret samtlige offensivspillere på, der måtte findes i den bedste nationale række i alverdens østeuropæiske lande (hvor der jo i øvrigt findes bunkevis af kvalitetsspillere).

Min teori er, at han var en slags desperation oven på den mislykkede Kusktransfer i forrige sommervindue. Hvor jeg trods alt har en vis forståelse for nogle af tankerne bag en række af de andre røvturshandler, fremstår Safrankohandlen - måske i konkurrence med den boldspillende centerforsvarer Holgersson - som det mest underlige af de indkøb, der er foretaget gennem de sidste 2 år, og det siger sgu ikke så lidt. Er der nogen herinde, der kan se ham som en profil i den skotske 2. division, for det kunne da være helt fantastisk, hvis det her kan ende i et salg?
Svaret på din ganske berettigede undren over, hvor pokker idéen om Safranko er kommet fra, må ligge i nogle kontakter som AaB har, som har peget på manden - for jeg tror altså ikke, det er Gaarde selv som har rejst østblokken tynd og er faldet over ham. Det må igen betyde, at der er nogle kontakter, man ikke længere lytter så meget til...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af troelsh » 8. aug 2018, 14:17

raekkeettre skrev:
8. aug 2018, 14:07
aaballday skrev:
8. aug 2018, 13:59
Så er der nyt: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... hoffenheim
Shit - er der ikke noget med at Gaarde har sagt, at man ikke indgår lejeaftaler uden at der er en købsoption?!?!?! For hvis der er det på ham her, så bliver jeg våd i nat....
19 bundesligakampe som 21 årig det lyder absolut spændende, men ja lidt ambivalent hvis vi alligevel ikke har mulighed for at hente ham hvis han gør det godt

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 8. aug 2018, 14:19

BassogogsVen skrev:
8. aug 2018, 14:15
Det kan godt være, at jeg er en konservativ, gammel skiderik, men jeg har virkelig svært ved at se, at det er lappeløsninger - som lejemål pr. definition er - AaB har brug for i den nuværende situation.

Hvis han er hentet som midtbanespiller, er Kadrii nok ude af billedet. Og jeg havde ærligt talt håbet, at vi kunne hente en forstærkning i form af en rutineret spiller på en permanent kontrakt.
Begge kan eftersigende spille kant og angreb. Jeg tror fortsat man går efter Bashkim, nu er man dog sikret ikke at gå tomhændet fra dette transfervindue.

Og jeg har det på samme måde med lejeaftaler. Det er dog positivt at hans kontrakt udløber til sommer. Så er det da en lille chance. Det kræver dog han skal have interesse i at fortsætte efter et år under Wieghorst. Op ad bakke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 8. aug 2018, 14:21

Funky skrev:
8. aug 2018, 14:17
Hovedet skrev:
8. aug 2018, 13:58
Buzz Killington skrev:
8. aug 2018, 13:38
Gamen skrev:
8. aug 2018, 13:26
Den ungarske træner for Dundee United der er ved at hente Safranko er meget upopulær blandt fansene. Lad os håbe han får ham hentet nu her.
Jeg kan se Kokkefar hjælper til ved at gået amok på deres forum. For helvede Kokke, du er ved at fucke hele planen up!!!
Jeg havde jo ellers et lille håb om, at vi kunne få skippet Safranko videre til OB :-) - bortset fra det troede jeg, handlen var gået igennem, og der er i hvert fald ingen grund til at begynde at advare vores skotske frelsere i Dundee.

Jeg har forståelse for, at man engang imellem fejler på transfermarkedet og kunne personligt godt se meningen med f.eks. Pallesen og Flores, selv om det ikke førte guld med sig. Den første virkede som en driftsikker og stabil spiller i sin bedste fodboldalder med solid Superligaerfaring, den sidste har trods alt vist en masse på Perus ganske stærke landshold mod meget svære modstandere i Sydamerika og kunne principielt have tilført både AaB og Superligaen noget stjernestøv af den slags, vi sjældent ser på vores kanter.

Lige præcis Safranko fatter jeg simpelthen hat af. Er der nogen herinde, der kan se et eller andet i ham, for i mine øjne er han decideret ringe. Jeg kan svinge mig op til at give ham kredit for noget fysisk råstyrke, og han scorede et rigtigt centerforwardmål mod Lyngby i efteråret, men derudover har jeg ikke set den blotte antydning af potentiale (som man dog hist og her har øjnet hos spillere som Meilinger, Lesniak, Pallesen og Flores, om end alt, alt for lidt samlet set).

Han levede en ganske undselig tilværelse hos Dunejska Streda i Slovakiet og har ikke været i nærheden af det slovakiske landshold eller lignende. Så hvordan pokker er AaB kommet på den idé at kaste en milliontransfer og - så vidt jeg har hørt herinde - en ret hidsig millionløn i røven af en spiller, der mest af alt virker, som om han er fundet ved at kaste en pil op på en tavle, hvorpå man har klistret samtlige offensivspillere på, der måtte findes i den bedste nationale række i alverdens østeuropæiske lande (hvor der jo i øvrigt findes bunkevis af kvalitetsspillere).

Min teori er, at han var en slags desperation oven på den mislykkede Kusktransfer i forrige sommervindue. Hvor jeg trods alt har en vis forståelse for nogle af tankerne bag en række af de andre røvturshandler, fremstår Safrankohandlen - måske i konkurrence med den boldspillende centerforsvarer Holgersson - som det mest underlige af de indkøb, der er foretaget gennem de sidste 2 år, og det siger sgu ikke så lidt. Er der nogen herinde, der kan se ham som en profil i den skotske 2. division, for det kunne da være helt fantastisk, hvis det her kan ende i et salg?
Svaret på din ganske berettigede undren over, hvor pokker idéen om Safranko er kommet fra, må ligge i nogle kontakter som AaB har, som har peget på manden - for jeg tror altså ikke, det er Gaarde selv som har rejst østblokken tynd og er faldet over ham. Det må igen betyde, at der er nogle kontakter, man ikke længere lytter så meget til...
Havde han ikke spillet nogle kampe for deres u-landshold? Jeg er dog enig i, at det var en yderst besynderlig handel. En dyr angriber uden et CV bliver sjældent en succes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 8. aug 2018, 14:24

Ifølge Nordjyske:

“Philipp Ochs spiller mest naturligt som angriber, men han er på grund af mange andre spillere i offensiven blevet brugt på andre positioner på både klub og landshold.“

https://nordjyske.dk/nyheder/tysk-angri ... e3a8ba55cd
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af 9000AaB » 8. aug 2018, 14:25

Forza skrev:
8. aug 2018, 14:19
BassogogsVen skrev:
8. aug 2018, 14:15
Det kan godt være, at jeg er en konservativ, gammel skiderik, men jeg har virkelig svært ved at se, at det er lappeløsninger - som lejemål pr. definition er - AaB har brug for i den nuværende situation.

Hvis han er hentet som midtbanespiller, er Kadrii nok ude af billedet. Og jeg havde ærligt talt håbet, at vi kunne hente en forstærkning i form af en rutineret spiller på en permanent kontrakt.
Begge kan eftersigende spille kant og angreb. Jeg tror fortsat man går efter Bashkim, nu er man dog sikret ikke at gå tomhændet fra dette transfervindue.

Og jeg har det på samme måde med lejeaftaler. Det er dog positivt at hans kontrakt udløber til sommer. Så er det da en lille chance. Det kræver dog han skal have interesse i at fortsætte efter et år under Wieghorst. Op ad bakke.
Håber virkelig han kan noget ham her.
men tror os idden er han skal være kantspiller og Kadrii (hvis vi får ham) bliver hængende angriber eller frontangriber med Pohl/Wessam i en 4-4-2.
Men bliver han en succes så har der bar af at være en købsoption ellers går jeg amok!.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Tyskeren » 8. aug 2018, 14:26

Jamen lad os da få endnu en lejespiller uden en klausul om køb. Jeg havde forventet andet end en 21 årige kantspiller! Vil dog ikke dømme ham endnu, da han allerede har 19 kampe i Bundesligaen - det er gode tal må man sige. Under alle omstændigheder, så er det jo en lappeløsning. Men der SKAL komme andet end ham her.

Låst