Philipp Ochs

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Forza » 9. aug 2018, 10:51

Stefanovic skrev:
9. aug 2018, 10:48
Forza skrev:
9. aug 2018, 10:44
Stefanovic skrev:
9. aug 2018, 10:42
Gamen skrev:
9. aug 2018, 10:37
Funky skrev:
9. aug 2018, 10:27
Jo, men jeg gætter altså på, at det stadigvæk er klubbens ambition at 1) gøre Thellufsen mindre svingende, og 2) se over det næste års tid, om de angrebstalenter som står bag Pohl lige nu faktisk har, hvad der skal til - jeg tror altså ikke, AaB afskriver dem FØR de (såvel AaB som talenterne) har fået en chance for at se, hvor langt evnerne rækker. Jeg synes, din dom over talentmassen er lige skråsikker nok. :)
Nu har Wieghorst jo altså også været her 1,5 år, uden at have spillet sin foretrukne opstilling i mere end en håndfuld kampe. Mon ikke en type som Ochs er bedre i en 4-4-2 end som ene mand på toppen? Det væsentlige er selvfølgelig at han er en ret versatil spiller, så hvis en anden pludselig bryder igennem kan han udfordre på andre pladser.
Men vi må se - vil ikke glæde mig for tidligt. Med tanke på hvor elendig Wessam var mod Vendsyssel, så blev der da også lige skruet lidt ned for forventningerne der. Jeg savner stadigvæk en erfaren målscorer, og det kommer vi så til at vente mere end 3 år på.

Safranko er opgivet, det tror jeg godt man kan sige, når AaB vælger at udleje ham for et helt år. Med tanke på hans niveau er det også fuldt forståeligt.
Men lad da endelig Ochs lave en Sørloth, og så kan vi håbe på at Gaarde formår at finde en angriber bundet op på en længere kontrakt indenfor det kommende år, selvom historikken siger andet... Et lejemål er som at pisse i bukserne for at få varmen. Vi kan i bedste fald få mål og assists ud af det, og intet andet.
BIF har haft stor succes med utallige lejemål. Men vi forstår alle dit budskab, som du deler herinde 20 gange om dagen. Nyd livet.

BIF har også købsklausuler i stort set alle deres lejeaftaler.
Hvilke købsklausuler har de udnyttet? Mukhtars lejekontrakt indeholdt en option, som var så høj at BIF ikke udnyttede den. Og så kan optioner jo være ligegyldige.

Det er da ligegyldigt hvilke lejeaftaler de har udnyttet? De har muligheden efter udløb af lejeaftale, det har vi sjældent.

Men kan sige de også hentede Pukki på leje med en købsklausul.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 10:57

Stefanovic skrev:
9. aug 2018, 10:42
BIF har haft stor succes med utallige lejemål. Men vi forstår alle dit budskab, som du deler herinde 20 gange om dagen. Nyd livet.
Jeg venter spændt på hvilket brugernavn du vender tilbage under næste gang.

Synd at du føler dig tvunget til at gå ned på et underlødigt niveau, fordi du er uenig med mig.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Philipp Ochs

Indlæg af AK48hamas » 9. aug 2018, 11:01

Kadrii - Pohl
Ochs - abildgaard - wurtz- kusk

Tja vi savner stadig en 8'er nu MW ikke vil spille med Risgaard ved siden af én 6'er.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Uldahl » 9. aug 2018, 11:02

Endelig sker der noget, tror det bliver godt med ham ved siden af Pohl også lige Kadrii på kanten. :thumbsup:
En spiller vi normalt ikke ville kunne får fat i, og med alle de mio Gaarde har brændt af på div flops er det ok set ud fra et økonomisk synspunkt at leje ham. Han burde kunne gøre en forskel fra start, i god form, og skal ikke lige lære sprog og kulturen at kende.

Får vi også Kadrii tror jeg på 4 pladsen, og EL bold næste år. :aabfan: Det ville dog være ønskværdigt med en otter også. Samt en makker til Okore, men det er økonomien ikke til før vi er kommet af med Safranko og Flores.

Vi kan vel håbe Dundee har fået en rimelig frikøbs klausul, og de indløser den til sommer. Ser umidelbart ud til Gaarde har gjort et fornuftigt arbejde, også selv om vi ikke har fået en klausul som vi har økonomi til at indløse.

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 11:03

AK48hamas skrev:
9. aug 2018, 11:01
Kadrii - Pohl
Ochs - abildgaard - wurtz- kusk

Tja vi savner stadig en 8'er nu MW ikke vil spille med Risgaard ved siden af én 6'er.
Skal vi nu ikke lige lande Kadrii først? Det kan vise sig at blive svært nok i sig selv.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Forza » 9. aug 2018, 11:04

AK48hamas skrev:
9. aug 2018, 11:01
Kadrii - Pohl
Ochs - abildgaard - wurtz- kusk

Tja vi savner stadig en 8'er nu MW ikke vil spille med Risgaard ved siden af én 6'er.

De skriver i pressemeddelelsen at de først og fremmest ser ham som angriber og din formodede starter (med Bashkim af en eller anden grund) er at smide ham på som kant?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Stefanovic » 9. aug 2018, 11:05

Forza skrev:
9. aug 2018, 10:51
Stefanovic skrev:
9. aug 2018, 10:48
Forza skrev:
9. aug 2018, 10:44
Stefanovic skrev:
9. aug 2018, 10:42
Gamen skrev:
9. aug 2018, 10:37
Funky skrev:
9. aug 2018, 10:27
Jo, men jeg gætter altså på, at det stadigvæk er klubbens ambition at 1) gøre Thellufsen mindre svingende, og 2) se over det næste års tid, om de angrebstalenter som står bag Pohl lige nu faktisk har, hvad der skal til - jeg tror altså ikke, AaB afskriver dem FØR de (såvel AaB som talenterne) har fået en chance for at se, hvor langt evnerne rækker. Jeg synes, din dom over talentmassen er lige skråsikker nok. :)
Nu har Wieghorst jo altså også været her 1,5 år, uden at have spillet sin foretrukne opstilling i mere end en håndfuld kampe. Mon ikke en type som Ochs er bedre i en 4-4-2 end som ene mand på toppen? Det væsentlige er selvfølgelig at han er en ret versatil spiller, så hvis en anden pludselig bryder igennem kan han udfordre på andre pladser.
Men vi må se - vil ikke glæde mig for tidligt. Med tanke på hvor elendig Wessam var mod Vendsyssel, så blev der da også lige skruet lidt ned for forventningerne der. Jeg savner stadigvæk en erfaren målscorer, og det kommer vi så til at vente mere end 3 år på.

Safranko er opgivet, det tror jeg godt man kan sige, når AaB vælger at udleje ham for et helt år. Med tanke på hans niveau er det også fuldt forståeligt.
Men lad da endelig Ochs lave en Sørloth, og så kan vi håbe på at Gaarde formår at finde en angriber bundet op på en længere kontrakt indenfor det kommende år, selvom historikken siger andet... Et lejemål er som at pisse i bukserne for at få varmen. Vi kan i bedste fald få mål og assists ud af det, og intet andet.
BIF har haft stor succes med utallige lejemål. Men vi forstår alle dit budskab, som du deler herinde 20 gange om dagen. Nyd livet.

BIF har også købsklausuler i stort set alle deres lejeaftaler.
Hvilke købsklausuler har de udnyttet? Mukhtars lejekontrakt indeholdt en option, som var så høj at BIF ikke udnyttede den. Og så kan optioner jo være ligegyldige.

Det er da ligegyldigt hvilke lejeaftaler de har udnyttet? De har muligheden efter udløb af lejeaftale, det har vi sjældent.

Men kan sige de også hentede Pukki på leje med en købsklausul.
Alt her i livet koster. En købsoption koster. En lav strikekurs koster mere end en høj. De udlejende klubber er næppe dummere end at de ved, at et lejemål kan få spillere til at blomstre og stige i værdi. De forærer ikke købsoptioner væk. AaB vil skulle betale kassen for en realistisk købsoption, selvsagt.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Remark » 9. aug 2018, 11:05

Velkommen til ham. Vi håber det bedste, og en bedre præstation henover en sæson end den åbenbart sagnomspundne diamant Rolim.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Philipp Ochs

Indlæg af AK48hamas » 9. aug 2018, 11:07

Forza skrev:
9. aug 2018, 11:04
AK48hamas skrev:
9. aug 2018, 11:01
Kadrii - Pohl
Ochs - abildgaard - wurtz- kusk

Tja vi savner stadig en 8'er nu MW ikke vil spille med Risgaard ved siden af én 6'er.

De skriver i pressemeddelelsen at de først og fremmest ser ham som angriber og din formodede starter (med Bashkim af en eller anden grund) er at smide ham på som kant?
Jeg tvivler stærkt på at manden er angriber. Det er ihvertfald ikke der han har spillet for Hoffenheim eller Tyskland (med undtagelse af én kamp).

Kadrii spillede derimod på toppen hele foråret med Saba.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Frygah » 9. aug 2018, 11:08

Remark skrev:
9. aug 2018, 11:05
Velkommen til ham. Vi håber det bedste, og en bedre præstation henover en sæson end den åbenbart sagnomspundne diamant Rolim.
Men samtidig tror jeg også vi skal gøre os klart, at lever han op til det niveau som hans talent tidligere har været vurderet til, så er han her kun i denne omgang, og er umulig for os at få ham til permanent.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Forza » 9. aug 2018, 11:09

AK48hamas skrev:
9. aug 2018, 11:07
Forza skrev:
9. aug 2018, 11:04
AK48hamas skrev:
9. aug 2018, 11:01
Kadrii - Pohl
Ochs - abildgaard - wurtz- kusk

Tja vi savner stadig en 8'er nu MW ikke vil spille med Risgaard ved siden af én 6'er.

De skriver i pressemeddelelsen at de først og fremmest ser ham som angriber og din formodede starter (med Bashkim af en eller anden grund) er at smide ham på som kant?
Jeg tvivler stærkt på at manden er angriber. Det er ihvertfald ikke der han har spillet for Hoffenheim eller Tyskland (med undtagelse af én kamp).

Kadrii spillede derimod på toppen hele foråret med Saba.
Det er meget muligt du tvivler på det, men læs hvad Gaarde selv udtaler.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Stefanovic » 9. aug 2018, 11:10

Gamen skrev:
9. aug 2018, 10:57
Stefanovic skrev:
9. aug 2018, 10:42
BIF har haft stor succes med utallige lejemål. Men vi forstår alle dit budskab, som du deler herinde 20 gange om dagen. Nyd livet.
Jeg venter spændt på hvilket brugernavn du vender tilbage under næste gang.

Synd at du føler dig tvunget til at gå ned på et underlødigt niveau, fordi du er uenig med mig.
Jeg aner ikke hvad du henviser til, men trist for dig at du har brug for at reagere offensivt over for alle, der stiller spørgsmålstegn ved din systematiske mudderkastning mod MW og Gaarde.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Philipp Ochs

Indlæg af 9000AaB » 9. aug 2018, 11:15

Normalt er jeg helt oppe og køre over nye spillere, og er jeg så vidt også for ham her.
At han bliver vores frelser ville være fedt (og håber for alt i verden), men det at de ikke udtaler at der er en købs option, kan virkelig ødelægge alt glæden.
Kender vi alle Gaarde, så ved vi godt at han nok ikke har lært af sin tidligere fejl (Rolim).
Er der derimod en (realistisk) købs option, syntes jeg det er en klasse signing.
Vi mangler dog stadig Kadrii(kant/angreb)/Thomsen (kanten) hvis i spørg mig, alt efter hvordan ham her skal spille.
Så krydser fingre for en signing mere.

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 11:17

For lige at korrigere, så spillede Ochs kun 2 kampe for Hoffenheim II sidste sæson. Begge kampe var dog som second striker og angriber. Snart sagt alle andre kampe han har spillet de sidste par år har været på andre positioner.

Han var udpræget angriber på ungdomsniveau, men har siden da udelukkende gjort sig på kanterne og på venstre back. Noget af en altmuligmand vi har fået os her.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Forza » 9. aug 2018, 11:20

Gamen skrev:
9. aug 2018, 11:17
For lige at korrigere, så spillede Ochs kun 2 kampe for Hoffenheim II sidste sæson. Begge kampe var dog som second striker og angriber. Snart sagt alle andre kampe han har spillet de sidste par år har været på andre positioner.

Han var udpræget angriber på ungdomsniveau, men har siden da udelukkende gjort sig på kanterne og på venstre back. Noget af en altmuligmand vi har fået os her.
Den tyske PK. Super.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 11:27

Forza skrev:
9. aug 2018, 11:20
Den tyske PK. Super.
Det lader nu til at han holder et højt niveau på de positioner også, så det behøver ikke være helt skidt.

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Enevoldsen23 » 9. aug 2018, 11:30

Folk er hurtige til at råbe op om manglende købsoption, hvis det overhovedet er tilfældet.

Men der er altså mange aspekter. Hvis han gør det så godt som man må håbe, og Hoffenheim vil have ham tilbage og bruge ham på førsteholdet. Så selvom der var en købsoption på ham, skal han altså lige underskrive en kontrakt med AaB. Og hvis Hoffenheim står i den anden ende og trækker, så skrider han nok alligevel.

Det er nok nemmere at forhandle en lav pris nu, fremfor hvis han ødelægger hele Superligaen og koster det dobbelte. Men igen, så har han nok mere attraktive bejlere.

Så om der er en option eller ej, handler det jo også om hvorvidt han overhovedet vil bruge mere end 1 sæson i Danmark.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Brodernumsi » 9. aug 2018, 11:34

Han ser sig selv som angriber, men har primært spillet andre offensive pladser, pga stor konkurrence på sin fortrukne plads.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Munken83 » 9. aug 2018, 11:35

Enevoldsen23 skrev:
9. aug 2018, 11:30
Folk er hurtige til at råbe op om manglende købsoption, hvis det overhovedet er tilfældet.

Men der er altså mange aspekter. Hvis han gør det så godt som man må håbe, og Hoffenheim vil have ham tilbage og bruge ham på førsteholdet. Så selvom der var en købsoption på ham, skal han altså lige underskrive en kontrakt med AaB. Og hvis Hoffenheim står i den anden ende og trækker, så skrider han nok alligevel.

Det er nok nemmere at forhandle en lav pris nu, fremfor hvis han ødelægger hele Superligaen og koster det dobbelte. Men igen, så har han nok mere attraktive bejlere.

Så om der er en option eller ej, handler det jo også om hvorvidt han overhovedet vil bruge mere end 1 sæson i Danmark.
Kunne man forestille sig en præstations option?
5-10 mål et beløb
10-15 mål andet beløb
+15 retur til Hoffenheim.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Funky » 9. aug 2018, 11:35

Enevoldsen23 skrev:
9. aug 2018, 11:30
Folk er hurtige til at råbe op om manglende købsoption, hvis det overhovedet er tilfældet.

Men der er altså mange aspekter. Hvis han gør det så godt som man må håbe, og Hoffenheim vil have ham tilbage og bruge ham på førsteholdet. Så selvom der var en købsoption på ham, skal han altså lige underskrive en kontrakt med AaB. Og hvis Hoffenheim står i den anden ende og trækker, så skrider han nok alligevel.

Det er nok nemmere at forhandle en lav pris nu, fremfor hvis han ødelægger hele Superligaen og koster det dobbelte. Men igen, så har han nok mere attraktive bejlere.

Så om der er en option eller ej, handler det jo også om hvorvidt han overhovedet vil bruge mere end 1 sæson i Danmark.
Præcis. Købsoption kan være hamrende ligegyldigt, den ville kun være relevant hvis den 1) var økonomisk overkommelig, og 2) Ochs bliver så forelsket i Aalborg og den danske liga at han meget hellere vil blive. Men okay, miraklernes tid er måske ikke forbi, vi fik jo også at vide til at begynde med med en hvis svensker at det var helt umuligt at beholde ham længere end lejeperioden...han skulle også tilbage og gøre karriere i Tyskland.

Så heldige er vi nok ikke to gange.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar