Philipp Ochs

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gentleman Finn » 9. aug 2018, 12:33

Hvis folk ikke er tilfredse med at vi de facto er Hoffenheims b*tch feeder klub i den her lejeaftale, så må vi være med til at skaffe nogle flere sponsorer så vores løn/transferbudget bliver større. Imens må vi forsøge at få det meste ud af de penge vi har, men Ochs skal være god og præstere meget hurtigt, forstår han selv hvad for en position han sætter sig selv i, tvivler på det. Vi betaler formentligt ikke noget for det her, så jeg kan godt se idéen når vi ikke har et stort budget. Men hvis han ikke bidrager med noget særligt ret hurtigt ryger han på bænken, for planen virker stadig til at være at han skal hjem til Hoffenheim med den nye forlængelse.

Jeg holder på at vi skal satse på sikre kort, for mig er Kadri en fin løsning. De her type aftaler er jeg ikke meget for, vi skal eje de spillere vi udvikler på, eller der skal i det mindste være en mulighed for at han fortsætter her. Jeg ved self. ikke om det kan komme på tale, det kan da være der er. Kender vi ikke en rigmand, det er jo åbenbart sådan en der skal smøres så vi kan få penge til at konkurrere med top 3, det bliver for kedeligt hvis vi ikke har visioner om at udvikle klubben til at blive en del af det gode selskab. Det er en start at klubben får Bælum ind til at få hevet nogle flere sponsorpenge ind, men savner lidt større visioner, uanset hvor urealistiske de ser ud lige pt. Men vi er et fint sted, vi har et godt setup herude og har udviklet os i forhold til hvor vi stod

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Buzz Killington » 9. aug 2018, 12:34

Det kan jo også være han forelsker sig i AaB, som Jönsson gjorde i sin tid. Med til den tid et år tilbage af kontrakten, står AaB i en fornuftig forhandlingssituation hvis spilleren gerne vil blive. Dog nok ikke noget vi skal gøre forhåbninger om, specielt ikke hvis han bliver ender som en stor superligaprofil.

Edit: man skal nok heller ikke undervurdere at denne "handel" er med til at styrke vores relation til Hoffe, som på sigt kan være ekstremt givtig, både mht. til at koble os på deres netværk, men også mht. at være førstevælger på leje af talenter, og være mål for outplacement af spillere der ikke kunne slå til på førsteholdet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Funky » 9. aug 2018, 12:36

Gamen skrev:
9. aug 2018, 12:24
Funky skrev:
9. aug 2018, 12:04
AaB's klare strategi er bare, at langtidssikringen af kvalitet skal ske i egen talentafdeling.
Den er holdbar, hvis du hedder FCN og FCM og kan frembringe kvalitet i en tidlig alder.

Den er uholdbar, hvis man hedder AaB og kun har frembragt ét stort talent med salgspotentiale i de sidste 5 år.

Kvalitet skal hentes udefra - fyldspillere skal hentes i vores egen ungdomsafdeling, det er det vi må konkludere ud fra de sidste par år. Mener også Gaarde udtalte sig om, at man var tvunget til at hente spillere udefra, fordi særligt forrige sæson viste, at der blev trukket for store veksler på de unge spillere?
Sådan må det være, når vi har årgange der ikke er særligt gode, og det giver jo god mening. Specielt når vi har den økonomi vi har.

Før 2014 gav strategien god mening, men så længe vores talenter ikke er bedre, end at de i en alder af 22-23 år endnu ikke viser noget specielt højt Superliga-niveau, så er vi nødsaget til at tænke anderledes (og har pengene til det).
At man ikke har frembragt kvalitet blandt egne talenter er da en sandhed med modifikationer, og uanset om du kan lide kvaliteten af de unge talenter eller ej, så er det altså AaB's klare strategi, at det er den vej, man skal gå. Og det er ikke engang noget, man bare kan skyde på Gaarde eller Wieghorst for. Desuden handler den manglende klausul i Ochs-lejen nok ikke så meget om penge som om, at det vil han og Hoffenheim bare ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 12:40

Buzz Killington skrev:
9. aug 2018, 12:34
Det kan jo også være han forelsker sig i AaB, som Jönsson gjorde i sin tid. Med til den tid et år tilbage af kontrakten, står AaB i en fornuftig forhandlingssituation hvis spilleren gerne vil blive. Dog nok ikke noget vi skal gøre forhåbninger om, specielt ikke hvis han bliver ender som en stor superligaprofil.
Der er nu nogle væsentlige forskelle på de to cases. Ochs har et langt større navn, og vil ved gode præstationer være uopnåelig for AaB. Der er forskel på at være kæmpetalent i Tyskland, og så på at have haft én enkelt god sæson for Helsingborg.
Vi spiller ikke i Europa - det eneste Gaarde formentlig har lovet ham er at han kan spille fast, og dermed komme i form op mod U21-EM. Nej, jeg ser nu godt ikke en kinamands chance for at vi beholder ham.
Men pyt også med det, lad os nu håbe på at han leverer - relativt hurtigt. Det er den første forudsætning for at der kommer lidt ro på angrebspositionen, og vil øjeblikkeligt forbedre vores chancer for mesterskabsslutspil denne sæson.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gentleman Finn » 9. aug 2018, 12:43

Buzz Killington skrev:
9. aug 2018, 12:34
Det kan jo også være han forelsker sig i AaB, som Jönsson gjorde i sin tid. Med til den tid et år tilbage af kontrakten, står AaB i en fornuftig forhandlingssituation hvis spilleren gerne vil blive. Dog nok ikke noget vi skal gøre forhåbninger om, specielt ikke hvis han bliver ender som en stor superligaprofil.
Jep, så idéen med det, udover at han koster gratis, er at vi håber han bliver meget glad for at være her, uden at sparke bunden ud af ligaen det første år. Hvilket nok er meget realistisk da han ikke har spillet så meget de senere år, han kan dog hurtigt komme i en situation hvor han meget hurtigt skal præstere, ellers hvad incitament har vi til at udvikle på ham? Udover at han...måske kan blive glad for at være her.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Philipp Ochs

Indlæg af AalBoyeBK » 9. aug 2018, 12:44

Funky skrev:
9. aug 2018, 12:18
Ingen købsoption hermed bekræftet. Fair nok. Hvem var vi ved at hente hos dem for et år siden?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... vet-tysker
Benedikt Gimber er jeg ret sikker på.

I øvrigt er dette den Gaarde-transfer jeg har været mest skuffet over i hans AaB-tid. Heldigvis har der langt fra altid været en korrelation mellem mine forventninger og deres evner, og hvis han laver +10 mål, så er det jo fair nok.

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 12:51

Funky skrev:
9. aug 2018, 12:36
At man ikke har frembragt kvalitet blandt egne talenter er da en sandhed med modifikationer, og uanset om du kan lide kvaliteten af de unge talenter eller ej, så er det altså AaB's klare strategi, at det er den vej, man skal gå. Og det er ikke engang noget, man bare kan skyde på Gaarde eller Wieghorst for. Desuden handler den manglende klausul i Ochs-lejen nok ikke så meget om penge som om, at det vil han og Hoffenheim bare ikke.
Nej, jeg snakker om salgbare talenter, som man kan få penge for. Dét er kvalitet. Spillere som holder et stabilt, højt niveau, og mentalt er modne.
Det er derfor man bruger ekstra penge på talentudvikling, og senest på den lange bane har brugt 1 mio. på at investere i udviklingen af de 10-12 årige i samarbejdsklubberne.
Vi kan ikke få mange basører for nogle af dem vi har bragt ind de sidste 4-5 år, dertil har de for få interessante spidskompetencer. Og det må give Gaarde lidt grå hår - det er meget svært at finde salgsobjekter iblandt vores egenudviklede spillere, og de penge er vi jo altså afhængige af for at kunne agere ekstraordinært.

Det er vores strategi at der skal være en vis procentdel egenudviklede i førsteholdstruppen. Og det har vi så rigeligt nået. Men derudover skal de jo også udvikles til at kunne sælges videre. Som med mange af vores andre indkøb. Det er da helt sikkert også planen med Rinne at han skal skydes af, når han har taget sin tørn her. Og det samme var planen med Flores.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Philipp Ochs

Indlæg af AK48hamas » 9. aug 2018, 12:57

Forza skrev:
9. aug 2018, 11:09
AK48hamas skrev:
9. aug 2018, 11:07
Forza skrev:
9. aug 2018, 11:04
AK48hamas skrev:
9. aug 2018, 11:01
Kadrii - Pohl
Ochs - abildgaard - wurtz- kusk

Tja vi savner stadig en 8'er nu MW ikke vil spille med Risgaard ved siden af én 6'er.

De skriver i pressemeddelelsen at de først og fremmest ser ham som angriber og din formodede starter (med Bashkim af en eller anden grund) er at smide ham på som kant?
Jeg tvivler stærkt på at manden er angriber. Det er ihvertfald ikke der han har spillet for Hoffenheim eller Tyskland (med undtagelse af én kamp).

Kadrii spillede derimod på toppen hele foråret med Saba.
Det er meget muligt du tvivler på det, men læs hvad Gaarde selv udtaler.
Jamen du kan da selv gå ind og se Tysklands kampe ved u-20 VM hvor han spiller venstre kant.

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 12:57

AalBoyeBK skrev:
9. aug 2018, 12:44
Benedikt Gimber er jeg ret sikker på.
Gimber blev allerede lånt ud i juni, og med tanke på hvor sent vi var ude for at få fat i Rolim og Safranko, så tænker jeg at det må være en offensiv-spiller og ikke en centerforsvarer vi var ude efter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Forza » 9. aug 2018, 13:00

Gentleman Finn skrev:
9. aug 2018, 12:43
Buzz Killington skrev:
9. aug 2018, 12:34
Det kan jo også være han forelsker sig i AaB, som Jönsson gjorde i sin tid. Med til den tid et år tilbage af kontrakten, står AaB i en fornuftig forhandlingssituation hvis spilleren gerne vil blive. Dog nok ikke noget vi skal gøre forhåbninger om, specielt ikke hvis han bliver ender som en stor superligaprofil.
Jep, så idéen med det, udover at han koster gratis, er at vi håber han bliver meget glad for at være her, uden at sparke bunden ud af ligaen det første år. Hvilket nok er meget realistisk da han ikke har spillet så meget de senere år, han kan dog hurtigt komme i en situation hvor han meget hurtigt skal præstere, ellers hvad incitament har vi til at udvikle på ham? Udover at han...måske kan blive glad for at være her.
Hvem siger han er gratis? Jeg er ret sikker på vi betaler et løntilskud det ikke er i den billige ende.

En fast u-21 landsholdsspiller for Tyskland ser man sjældent i DK. Aftalen kan ydermere hjælpe på at opbygge et godt forhold til Hoffenheim.

Jeg er dog stadig lidt ærgelig over man ikke bruger pengene på en offensiv spiller med et mindre loft, som til gengæld kan hentes fast.

En 21 årig bør i min optik kun spille for AaB hvis vi kan udvikle ham til yderligere niveau i klubben og give os et nyt salgsopbjekt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Philipp Ochs

Indlæg af AalBoyeBK » 9. aug 2018, 13:02

Gamen skrev:
9. aug 2018, 12:57
AalBoyeBK skrev:
9. aug 2018, 12:44
Benedikt Gimber er jeg ret sikker på.
Gimber blev allerede lånt ud i juni, og med tanke på hvor sent vi var ude for at få fat i Rolim og Safranko, så tænker jeg at det må være en offensiv-spiller og ikke en centerforsvarer vi var ude efter.
Der var ret kraftige rygter om at Gimber var i Aalborg for at se på forholdene. Ville være noget af et sammenfald, hvis det ikke er ham der tænkes på. Rygtet passer i øvrigt perfekt med, at han blev droppet da det lykkedes at få Okore.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Forza » 9. aug 2018, 13:03

AK48hamas skrev:
9. aug 2018, 12:57
Forza skrev:
9. aug 2018, 11:09
AK48hamas skrev:
9. aug 2018, 11:07
Forza skrev:
9. aug 2018, 11:04
AK48hamas skrev:
9. aug 2018, 11:01
Kadrii - Pohl
Ochs - abildgaard - wurtz- kusk

Tja vi savner stadig en 8'er nu MW ikke vil spille med Risgaard ved siden af én 6'er.

De skriver i pressemeddelelsen at de først og fremmest ser ham som angriber og din formodede starter (med Bashkim af en eller anden grund) er at smide ham på som kant?
Jeg tvivler stærkt på at manden er angriber. Det er ihvertfald ikke der han har spillet for Hoffenheim eller Tyskland (med undtagelse af én kamp).

Kadrii spillede derimod på toppen hele foråret med Saba.
Det er meget muligt du tvivler på det, men læs hvad Gaarde selv udtaler.
Jamen du kan da selv gå ind og se Tysklands kampe ved u-20 VM hvor han spiller venstre kant.
Hvad han har spillet til u-20 VM er ikke nødvendigvis hand foretrukne (og bedste) plads.

Som AaB fans bør vi da om nogle kende til spillere der bliver rokeret rundt ud fra hvad man vurderer der passer holdet bedst.

Risgård spiller næsten aldrig 8’er, Patrick og Børsting har spillet samtlige pladser med undtagelse af midterforsvar og vi har sågar set Holger på den centrale midtbane.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Funky » 9. aug 2018, 13:03

Gamen skrev:
9. aug 2018, 12:51
Funky skrev:
9. aug 2018, 12:36
At man ikke har frembragt kvalitet blandt egne talenter er da en sandhed med modifikationer, og uanset om du kan lide kvaliteten af de unge talenter eller ej, så er det altså AaB's klare strategi, at det er den vej, man skal gå. Og det er ikke engang noget, man bare kan skyde på Gaarde eller Wieghorst for. Desuden handler den manglende klausul i Ochs-lejen nok ikke så meget om penge som om, at det vil han og Hoffenheim bare ikke.
Nej, jeg snakker om salgbare talenter, som man kan få penge for. Dét er kvalitet. Spillere som holder et stabilt, højt niveau, og mentalt er modne.
Det er derfor man bruger ekstra penge på talentudvikling, og senest på den lange bane har brugt 1 mio. på at investere i udviklingen af de 10-12 årige i samarbejdsklubberne.
Vi kan ikke få mange basører for nogle af dem vi har bragt ind de sidste 4-5 år, dertil har de for få interessante spidskompetencer.

Det er vores strategi at der skal være en vis procentdel egenudviklede i førsteholdstruppen. Og det har vi så rigeligt nået. Men derudover skal de jo også udvikles til at kunne sælges videre. Som med mange af vores andre indkøb. Det er da helt sikkert også planen med Rinne at han skal skydes af, når han har taget sin tørn her. Og det samme var planen med Flores.
Den dér med "interessante spidskompetencer" lyder altså lidt football-manager agtigt i mine ører. Topfodbold går om noget i en retning hvor spillere skal kunne mere og mere af det hele, og folk som kun har enkelte "spidskompetencer" er ikke ret interessante. Safranko er en spiller som nu over et års tid er blevet rakket ned på kryds og tværs fordi han ikke har tilpas brede kompetencer, og det er det samme som gør sig gældende når vi brokker os over MC, Abildgaard og så videre. Åh, bare de da også lige kunne dét og dét og dét... Vores unge talenter har forskellige styrkesider, men har haft svært ved at opbygge et godt nok bundniveau, som jeg ser det, og det er lidt en anden snak, omend vi da nok ender med at se på det samme: Hvordan gør vi vores unge spillere endnu bedre?

Hvis det er dér man mener, problemerne ligger, så er det jo ikke Wieghorst man skal punke, og det er i første linie nok heller ikke Gaarde. Det må være nogle andre derude på Hornevej...

Og til sidste, ja, ham her Ochs adskiller sig så fra eks. Rinne og Flores ved, at vi ikke kommer til at lave penge på et salg, og vi har ham med noget der ligner statsgaranti kun et år frem. Om det betyder, at han på et tidspunkt rammes af samme logik som Rolim, det får vi vel at se. Jeg tror det ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 13:04

AalBoyeBK skrev:
9. aug 2018, 13:02
Der var ret kraftige rygter om at Gimber var i Aalborg for at se på forholdene. Ville være noget af et sammenfald, hvis det ikke er ham der tænkes på. Rygtet passer i øvrigt perfekt med, at han blev droppet da det lykkedes at få Okore.
Ah, så det var ham der var på anlægget dengang? Nu tørner han ud for Die Schanzer.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Eksil » 9. aug 2018, 13:11

Forza skrev:
9. aug 2018, 13:00
En 21 årig bør i min optik kun spille for AaB hvis vi kan udvikle ham til yderligere niveau i klubben og give os et nyt salgsopbjekt.
Er der ikke lige rigeligt meget FM-logik over det her?

Kan han bidrage med assists og mål, så bidrager han vel med klubbens primære mål om at vinde kampe. Det er rart med store transfers, men de er jo ikke et mål i sig selv.

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 13:12

Funky skrev:
9. aug 2018, 13:03
Den dér med "interessante spidskompetencer" lyder altså lidt football-manager agtigt i mine ører. Topfodbold går om noget i en retning hvor spillere skal kunne mere og mere af det hele, og folk som kun har enkelte "spidskompetencer" er ikke ret interessante. Safranko er en spiller som nu over et års tid er blevet rakket ned på kryds og tværs fordi han ikke har tilpas brede kompetencer, og det er det samme som gør sig gældende når vi brokker os over MC, Abildgaard og så videre. Åh, bare de da også lige kunne dét og dét og dét... Vores unge talenter har forskellige styrkesider, men har haft svært ved at opbygge et godt nok bundniveau, som jeg ser det, og det er lidt en anden snak, omend vi da nok ender med at se på det samme: Hvordan gør vi vores unge spillere endnu bedre?

Hvis det er dér man mener, problemerne ligger, så er det jo ikke Wieghorst man skal punke, og det er i første linie nok heller ikke Gaarde. Det må være nogle andre derude på Hornevej...

Og til sidste, ja, ham her Ochs adskiller sig så fra eks. Rinne og Flores ved, at vi ikke kommer til at lave penge på et salg, og vi har ham med noget der ligner statsgaranti kun et år frem. Om det betyder, at han på et tidspunkt rammes af samme logik som Rolim, det får vi vel at se. Jeg tror det ikke.
Nej, du ser da meget få centrale midtbanespillere der bliver solgt, hvis de ikke er gode pasningsspillere eller ikke har noget som helst offensivt i sig. Så skal de have en god fysik, være enormt stærke i luften eller den slags á la Amartey. Boldflyttere betaler man sjældent penge for.

Jeg synes nu det i dén grad er trænerens rolle at få unge spillere til at vokse. Som vi så det med Kusk, AK, Spalvis og Thomsen under Kent Nielsen. Det er da en del af det man bliver betalt for - at udvikle spillerne.
Og så handler det jo snarere om at deres topniveau kun lige er Superliga-niveau. De har jo ikke ligefrem tiltrukket interesse fra nær og fjern, eller udviklet sig med stormskridt.

Samme logik som Rolim? Du har med en spiller at gøre, som har spillet på et helt andet niveau end Rolim?
Og så er jeg i øvrigt ret sikker på at vi ikke skal skyde for meget efter Rolim selv - han valgte ikke selv at skifte væk fra AaB. Hans repræsentanter valgte det.
Ochs har intet at gøre i Aalborg hvis han præsterer godt. Ikke så længe vi ikke spiller europæisk eller andet hvor han kan vise sig frem på højere niveau. Det vi kan håbe er, at andre så vælger samme vej som ham - og det har Gaarde jo helt ret i.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Forza » 9. aug 2018, 13:13

Eksil skrev:
9. aug 2018, 13:11
Forza skrev:
9. aug 2018, 13:00
En 21 årig bør i min optik kun spille for AaB hvis vi kan udvikle ham til yderligere niveau i klubben og give os et nyt salgsopbjekt.
Er der ikke lige rigeligt meget FM-logik over det her?

Kan han bidrage med assists og mål, så bidrager han vel med klubbens primære mål om at vinde kampe. Det er rart med store transfers, men de er jo ikke et mål i sig selv.
AaB er en klub der til dels lever af at sælge. Jo, isoleret set er det skønt hvis han brager igennem og hjælper os op i toppen. Det er bare en meget kortsigtet løsning uden fremtidspotentiale.

Og AaB trænger enormt meget til noget mere sikkert oppe foran på længere sigt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Philipp Ochs

Indlæg af strangecap » 9. aug 2018, 13:14

Eksil skrev:
9. aug 2018, 13:11
Forza skrev:
9. aug 2018, 13:00
En 21 årig bør i min optik kun spille for AaB hvis vi kan udvikle ham til yderligere niveau i klubben og give os et nyt salgsopbjekt.
Er der ikke lige rigeligt meget FM-logik over det her?

Kan han bidrage med assists og mål, så bidrager han vel med klubbens primære mål om at vinde kampe. Det er rart med store transfers, men de er jo ikke et mål i sig selv.
Det kan også være de har lagt mærke til nede i Tyskland at vi er gode til at omskole til back pladsen :D

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Forza » 9. aug 2018, 13:15

Gamen skrev:
9. aug 2018, 13:12
Funky skrev:
9. aug 2018, 13:03
Den dér med "interessante spidskompetencer" lyder altså lidt football-manager agtigt i mine ører. Topfodbold går om noget i en retning hvor spillere skal kunne mere og mere af det hele, og folk som kun har enkelte "spidskompetencer" er ikke ret interessante. Safranko er en spiller som nu over et års tid er blevet rakket ned på kryds og tværs fordi han ikke har tilpas brede kompetencer, og det er det samme som gør sig gældende når vi brokker os over MC, Abildgaard og så videre. Åh, bare de da også lige kunne dét og dét og dét... Vores unge talenter har forskellige styrkesider, men har haft svært ved at opbygge et godt nok bundniveau, som jeg ser det, og det er lidt en anden snak, omend vi da nok ender med at se på det samme: Hvordan gør vi vores unge spillere endnu bedre?

Hvis det er dér man mener, problemerne ligger, så er det jo ikke Wieghorst man skal punke, og det er i første linie nok heller ikke Gaarde. Det må være nogle andre derude på Hornevej...

Og til sidste, ja, ham her Ochs adskiller sig så fra eks. Rinne og Flores ved, at vi ikke kommer til at lave penge på et salg, og vi har ham med noget der ligner statsgaranti kun et år frem. Om det betyder, at han på et tidspunkt rammes af samme logik som Rolim, det får vi vel at se. Jeg tror det ikke.
Nej, du ser da meget få centrale midtbanespillere der bliver solgt, hvis de ikke er gode pasningsspillere eller ikke har noget som helst offensivt i sig. Så skal de have en god fysik, være enormt stærke i luften eller den slags á la Amartey. Boldflyttere betaler man sjældent penge for.

Jeg synes nu det i dén grad er trænerens rolle at få unge spillere til at vokse. Som vi så det med Kusk, AK, Spalvis og Thomsen under Kent Nielsen. Det er da en del af det man bliver betalt for - at udvikle spillerne.
Og så handler det jo snarere om at deres topniveau kun lige er Superliga-niveau. De har jo ikke ligefrem tiltrukket interesse fra nær og fjern, eller udviklet sig med stormskridt.

Samme logik som Rolim? Du har med en spiller at gøre, som har spillet på et helt andet niveau end Rolim?
Og så er jeg i øvrigt ret sikker på at vi ikke skal skyde for meget efter Rolim selv - han valgte ikke selv at skifte væk fra AaB. Hans repræsentanter valgte det.
Ochs har intet at gøre i Aalborg hvis han præsterer godt. Ikke så længe vi ikke spiller europæisk eller andet hvor han kan vise sig frem på højere niveau. Det vi kan håbe er, at andre så vælger samme vej som ham - og det har Gaarde jo helt ret i.
Spot on - og enig med Rolim, han forsøgte eftersigende alt hvad han kunne for at komme til AaB og lønnen skulle heller ikke være et problem. Den lejeaftale står som et af de største mysterier i nyere tid i AaB.

Lad os håbe han i det mindste er i form så vi ikke skal igennem endnu et Rolim forløb.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Funky » 9. aug 2018, 13:22

Gamen skrev:
9. aug 2018, 13:12
Nej, du ser da meget få centrale midtbanespillere der bliver solgt, hvis de ikke er gode pasningsspillere eller ikke har noget som helst offensivt i sig. Så skal de have en god fysik, være enormt stærke i luften eller den slags á la Amartey. Boldflyttere betaler man sjældent penge for.

Jeg synes nu det i dén grad er trænerens rolle at få unge spillere til at vokse. Som vi så det med Kusk, AK, Spalvis og Thomsen under Kent Nielsen. Det er da en del af det man bliver betalt for - at udvikle spillerne.
Og så handler det jo snarere om at deres topniveau kun lige er Superliga-niveau. De har jo ikke ligefrem tiltrukket interesse fra nær og fjern, eller udviklet sig med stormskridt.

Samme logik som Rolim? Du har med en spiller at gøre, som har spillet på et helt andet niveau end Rolim?
Og så er jeg i øvrigt ret sikker på at vi ikke skal skyde for meget efter Rolim selv - han valgte ikke selv at skifte væk fra AaB. Hans repræsentanter valgte det.
Ochs har intet at gøre i Aalborg hvis han præsterer godt. Ikke så længe vi ikke spiller europæisk eller andet hvor han kan vise sig frem på højere niveau. Det vi kan håbe er, at andre så vælger samme vej som ham - og det har Gaarde jo helt ret i.
Wieghorst er sikkert inde over rigtig meget i AaB, men i det daglige er hans fokus vel ret meget rettet mod 1.holdstruppen. Det lange, seje, daglige træk med de unge talenter er der så vidt jeg ved andre i AaB, som står for. Eks. en tidligere mestertræner derude, som jeg nogle gange har indtrykket af fylder noget mere i klubben, end folk herinde giver udtryk for, når det hele handler om alle Wieghorsts fejl og mangler. Det har enkelte andre debattører (som helt sikkert er tættere på AaB, end jeg er) også pippet lidt om tidligere.

Som jeg siger med Rolim, så tror jeg ikke, Ochs bliver ramt af samme logik ("du er ikke en del af fremtiden - du spiller ikke"), så jeg tror ikke, vi er uenige om noget dér. Jeg tror også, vi er enige om perspektiverne i at have ham her for et år. Først og fremmest naturligvis præstationer på banen som forhåbentlig vil hjælpe AaB til at opnå de sportslige målsætninger, dernæst god reklame, ikke bare for spilleren, men også for AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar