Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Buzz Killington » 12. aug 2018, 10:33

nj27 skrev:
12. aug 2018, 10:30
Selfølgelig skal han starte inde . hvad er logikken i at han starter ude , det da bedst han er med fra start
så må han give det han kan så længe kræfterne holder ,hvad er der ved at han bliver skiftet ind når vi er bagud med 2
det med at han ikke er i kamp form , det kommer han kun ved at spille
der er ikke tid til at han skal bruge et halvt år på at komme i kamp form , det nu fra dag 1
Logikken er at han ikke er bekendt med vores spilmønstre endnu. Der er andre ting end kondition der spiller ind.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Hanga » 12. aug 2018, 10:40

Buzz Killington skrev:
nj27 skrev:
12. aug 2018, 10:30
Selfølgelig skal han starte inde . hvad er logikken i at han starter ude , det da bedst han er med fra start
så må han give det han kan så længe kræfterne holder ,hvad er der ved at han bliver skiftet ind når vi er bagud med 2
det med at han ikke er i kamp form , det kommer han kun ved at spille
der er ikke tid til at han skal bruge et halvt år på at komme i kamp form , det nu fra dag 1
Logikken er at han ikke er bekendt med vores spilmønstre endnu. Der er andre ting end kondition der spiller ind.
Spilmønstre? Har vi sådan nogen? Billede

Joking aside, så er det faktisk svært at få øje på et klart koncept i vores offensive spil. Selvfølgelig er der nogle aftaler og spilskabeloner men vi lykkes meget sjældent med det.

Lad bare Ochs starte imo.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af nj27 » 12. aug 2018, 10:43

Ja selvfølgelig kender han ikke holdkammeraterne endnu , men det kommer da kun ved at spille så meget som muligt sammen med dem

og konditionen , altså han har været med i opstarten i Hoffenheim , så mon ikke den er rimelig god

som sagt så må han give det han kan fra start så længe kræfterne holder , det er nu vi har brug for ham

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af McMark » 12. aug 2018, 11:18

Hvis den opstilling fra Nordjyske holder vand, så er det simpelthen fantastisk, at Wieghorst holder fast i, at spille Risgård på kanten. Så må han sgu ofre en angriber og spille med tre på midten, hvis han er bange for en to-mands-midtbane med Risgård!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Danni » 12. aug 2018, 11:25

Jeg opfordrer til vi behandler Nicolai Larsen uden buh-råb. Om man bare ignorerer ham, eller har lyst til at klappe af ham før eller efter kampen, er jeg ligeglad med. Jeg er sikker på, han husker tilbage på sin tid i klubben med glæde, og det synes jeg også han skal, når han engang ligger støvlerne på hylden.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Hanga » 12. aug 2018, 11:32

Danni skrev:
12. aug 2018, 11:25
Jeg opfordrer til vi behandler Nicolai Larsen uden buh-råb. Om man bare ignorerer ham, eller har lyst til at klappe af ham før eller efter kampen, er jeg ligeglad med. Jeg er sikker på, han husker tilbage på sin tid i klubben med glæde, og det synes jeg også han skal, når han engang ligger støvlerne på hylden.
Enig. Han forlod AaB uden drama og han har ikke udtalt sig andet end positiv om sin tid i AaB. Læg dertil hans bidrag til the double tiden hvor han altså var en glimrende keeper for os.

Jeg synes jo godt vi kunne klappe af vores gamle spillere der vender tilbage efter at have forladt AaB på en god måde, men forstår også godt argumentet om at holde fokus på vores eget hold. Men negative ytringer har han i hvert fald ikke fortjent.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Hanga » 12. aug 2018, 11:42

aaballday skrev:
12. aug 2018, 07:33
NORDJYSKE’s forventer, at AaB stiller med følgende opstilling mod FC Nordsjælland

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Oliver Abildgaard, Filip Lesniak, Kasper Risgård - Jannik Pohl, Wessam Abou Ali.

Rasmus Würtz, Patrick Kristensen og Marco Ramkilde er fortsat ude med skader.
Hvis Nordjyske får ret må vi nok engang konstatere at Thellufsen ikke for alvor har evnet at bide sig fast i startopstillingen. Det er simpelthen for svingende hvad der kommer fra ham efter min mening. Nu ved jeg godt at Ochs er tiltænkt angrebspladsen og at han nok er lovet primær spilletid her, men han ville altså pynte på kanten fremfor en fejlplaceret Risgaard. Det irriterer mig grænseløst at Wieghorst ikke tør give Risgaard chancen som 8'er i den 4-4-2 opstilling sammen med Abildgaard.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Uldahl » 12. aug 2018, 11:53

Nej NL vil altid være en af vores helte. Han var kamp afgørende i flere kampe, og stod en fantastisk sæson. :aabfan: At han så senere faldt i niveau er en anden sag.
Det sagt så skal der spilles på hans svaghed i feltet, hvis vi gør det skal det nok give 3 point, men jeg tror nu den ender med en uafgjort. :cheers:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Funky » 12. aug 2018, 12:04

Jeg er indtil videre bare glad for, at Risgård er tilbage i startopstillingen - hvis altså han er det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af FIDEL » 12. aug 2018, 12:36

Hanga skrev:
12. aug 2018, 11:42
aaballday skrev:
12. aug 2018, 07:33
NORDJYSKE’s forventer, at AaB stiller med følgende opstilling mod FC Nordsjælland

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Oliver Abildgaard, Filip Lesniak, Kasper Risgård - Jannik Pohl, Wessam Abou Ali.

Rasmus Würtz, Patrick Kristensen og Marco Ramkilde er fortsat ude med skader.
Hvis Nordjyske får ret må vi nok engang konstatere at Thellufsen ikke for alvor har evnet at bide sig fast i startopstillingen. Det er simpelthen for svingende hvad der kommer fra ham efter min mening. Nu ved jeg godt at Ochs er tiltænkt angrebspladsen og at han nok er lovet primær spilletid her, men han ville altså pynte på kanten fremfor en fejlplaceret Risgaard. Det irriterer mig grænseløst at Wieghorst ikke tør give Risgaard chancen som 8'er i den 4-4-2 opstilling sammen med Abildgaard.
Det frustrerer også mig enormt. Og det undrer mig ekstremt meget, at Gaarde og wieghorst ikke har købt ind således der er en bedre balance på holdet! Jeg er overbevist om, at wieghorst spiller med to 6'ere pga. Balancen på holdet. Men det er jo svært hvis Gaarde siger, at vi SKAL bruge vores egne drenge. Her tænker jeg på KP, BLÅBJERG, Abildgaard og MC, som jo ikke ligefrem er tekniske typer der fordrer at spille offensivt.

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af JonasK » 12. aug 2018, 12:43

aaballday skrev:
12. aug 2018, 07:33
NORDJYSKE’s forventer, at AaB stiller med følgende opstilling mod FC Nordsjælland

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Oliver Abildgaard, Filip Lesniak, Kasper Risgård - Jannik Pohl, Wessam Abou Ali.

Rasmus Würtz, Patrick Kristensen og Marco Ramkilde er fortsat ude med skader.
Utroligt med genvalg til Lesnaik efter hans dårlige indsats mod Hjørring

Forsvaret burde have været forstærket med Børsting og KP.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Martino » 12. aug 2018, 12:55

JonasK skrev:
12. aug 2018, 12:43
aaballday skrev:
12. aug 2018, 07:33
NORDJYSKE’s forventer, at AaB stiller med følgende opstilling mod FC Nordsjælland

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Oliver Abildgaard, Filip Lesniak, Kasper Risgård - Jannik Pohl, Wessam Abou Ali.

Rasmus Würtz, Patrick Kristensen og Marco Ramkilde er fortsat ude med skader.
Utroligt med genvalg til Lesnaik efter hans dårlige indsats mod Hjørring

Forsvaret burde have været forstærket med Børsting og KP.
Jeg tror også jeg havde foretrukket Magnus, eller ændret så Risgård kom ind centralt og så Thellufsen på kant. Børsting eller Pallesen er meget lige, men synes ikke Pallesen decideret har spillet sig af i den nye sæson - han skal bare øve de indlæg ;)
Jeg savner Winsnes

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af McMark » 12. aug 2018, 13:03

Nordjyske havde ret. Vi stiller i 4-4-2 med Risgård på kanten og Ali samt Pohl på toppen!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2018, 13:05

Startopstillingen:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - Abildgaard - Lesniak - Risgård
Pohl - Wessam


Reserver:

Lansing
KP
MC
Thellufsen
Børsting
Bytyqi
Ochs

:aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2018, 13:13

Farum har skiftet seks spillere ift. deres seneste suppe kamp. 27 årige N. Larsen er alderspræsident hos københavnerne, de har 'kun' 6 teenagere i startopstillingen.

Brugeravatar
AaB_DYRET
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. maj 2014, 22:29
Favoritspiller: Risgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af AaB_DYRET » 12. aug 2018, 13:14

Hanga skrev:
12. aug 2018, 11:42
aaballday skrev:
12. aug 2018, 07:33
NORDJYSKE’s forventer, at AaB stiller med følgende opstilling mod FC Nordsjælland

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Oliver Abildgaard, Filip Lesniak, Kasper Risgård - Jannik Pohl, Wessam Abou Ali.

Rasmus Würtz, Patrick Kristensen og Marco Ramkilde er fortsat ude med skader.
Hvis Nordjyske får ret må vi nok engang konstatere at Thellufsen ikke for alvor har evnet at bide sig fast i startopstillingen. Det er simpelthen for svingende hvad der kommer fra ham efter min mening. Nu ved jeg godt at Ochs er tiltænkt angrebspladsen og at han nok er lovet primær spilletid her, men han ville altså pynte på kanten fremfor en fejlplaceret Risgaard. Det irriterer mig grænseløst at Wieghorst ikke tør give Risgaard chancen som 8'er i den 4-4-2 opstilling sammen med Abildgaard.
Jeg forstår virkelig heller ikke hvorfor han ikke kan finde plads til Risgaard på den centrale midt. Jeg mener ikke vores offensive problem er at vi mangler nok folk fremme på banen, det er simpelthen at vi ikke kan få sat spillet ordentlig op og derfor kommer bolden sjældent derop. Her ser jeg Risgaard som løsningen. Han har vist det utallige gange.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af McMark » 12. aug 2018, 13:15

FC Nordsjælland stiller sådan her op til dagens kamp (4-3-3): Larsen - Bartolec, Nelsson, Mumin, Mini - Christensen, Strunck, Damsgaard - Olsen, Kudus, Rasmussen
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
AaB_DYRET
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. maj 2014, 22:29
Favoritspiller: Risgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af AaB_DYRET » 12. aug 2018, 13:21

Noget helt andet. Kampen vises på TV3 MAX. Hva i alverden er det for en kanal? Er det en folk har?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2018, 13:28

AaB_DYRET skrev:
12. aug 2018, 13:21
Noget helt andet. Kampen vises på TV3 MAX. Hva i alverden er det for en kanal? Er det en folk har?
En kanal som bl.a. viser fodbold og 'Simpsons'. Kanalen er inkluderet i den tv pakke jeg har valgt

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af McMark » 12. aug 2018, 13:29

AaB_DYRET skrev:
12. aug 2018, 13:21
Noget helt andet. Kampen vises på TV3 MAX. Hva i alverden er det for en kanal? Er det en folk har?
TV3 MAX er den gamle TV3 Sport 2. De har bare ændret navnet for at få det til lyde mere fancy og moderne :cool:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Besvar