Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 12. aug 2018, 13:00

jonas386 skrev:
12. aug 2018, 12:46
Men når den type spiller ikke er i truppen, og hverken Kadrii eller Ochs nødvendigvis er hentet som kanter, så giver det dårlig mening, at fortsat insistere på at spille med en Nicolaj Thomsen rolle. Det er vel derfor man forsøger Risgaard derude, som en art bred play maker.
Pohl er ikke Thomsen på teknik og overblik, men det er Thellufsen jo heller ikke ligefrem. Hvis vi alligevel gerne vil spille med minimum en angriber der skal kunne deltage i spillet, så skal næste række også være klar til at komme i boksen, og her er Pohl betydeligt bedre end eksempelvis Thellufsen, eller Flores for den sags skyld. Hvis vi alligevel skal spille med to kontrollerende midtbanespillere, så er vi også nødt til at have nogle spillere, der kan lave gennembrud og ravage længere fremme.

Teknisk synes jeg faktisk, at Pohl er fornuftig. Han har ikke samme flødefod som Thomsen, men han har en solid førsteberøring, god fysik og et ok overblik. Med tiden kunne han godt blive giftig som især oplægger. Tænk en spiller som eksempelvis Yussouf Poulsen.
Jeg er helt enig. Det ligger bare ikke rigtigt i kortene.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 12. aug 2018, 17:35

Lige nu står ham Peter Christiansen fra AGF og siger mere eller mindre åbent at de går efter Kadrii, hvis mine ører ikke bedrager mig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 12. aug 2018, 17:38

Funky skrev:
12. aug 2018, 17:35
Lige nu står ham Peter Christiansen fra AGF og siger mere eller mindre åbent at de går efter Kadrii, hvis mine ører ikke bedrager mig.
Hvem er så mest attraktiv?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2018, 17:48

Thomsen kan vi godt glemme alt om

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 12. aug 2018, 17:54

Rinne
Børsting/Pallesen-Okore-Ny-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Ochs
Ali/Pohl-Ny

Hvis der var økonomi og evner til at hente to mere på niveau med Rinne, Okore, Kusk, Ochs, så fald kan vi godt regne med top 4-6, måske endda mere.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 12. aug 2018, 17:57

BassogogsVen skrev:
12. aug 2018, 17:54
Rinne
Børsting/Pallesen-Okore-Ny-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Ochs
Ali/Pohl-Ny

Hvis der var økonomi og evner til at hente to mere på niveau med Rinne, Okore, Kusk, Ochs, så fald kan vi godt regne med top 4-6, måske endda mere.
Vi skal efter min mening hente en Mistrati-type, som kan sætte vores spillere på kanterne og i angrebet op noget mere.
Og hvis ikke Flores sælges, så skal han ind og spille bold med Kusk og Ochs.

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af LordMessi » 12. aug 2018, 17:59

BassogogsVen skrev:Rinne
Børsting/Pallesen-Okore-Ny-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Ochs
Ali/Pohl-Ny

Hvis der var økonomi og evner til at hente to mere på niveau med Rinne, Okore, Kusk, Ochs, så fald kan vi godt regne med top 4-6, måske endda mere.
Som sådan ikke uenig, men... Risgård kommer ikke til at spille midt. Desuden er Ochs nok beregnet på pladsen ved siden af Pohl.

Så en ny midt og en midt forsvarer.

Kunne Lüftner være en mulighed?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Maglau » 12. aug 2018, 18:00

Jeg vil allerhelst have en god 8er
Synes vi mangler spillere med teknisk kvalitet på midtbanen i mængden af moslere.
Sådan en spiller kan gøre angrebet stærkere hvor jeg er sikker på at Ochs er en kvali spiller
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af LordMessi » 12. aug 2018, 18:03

LordMessi skrev:
BassogogsVen skrev:Rinne
Børsting/Pallesen-Okore-Ny-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Ochs
Ali/Pohl-Ny

Hvis der var økonomi og evner til at hente to mere på niveau med Rinne, Okore, Kusk, Ochs, så fald kan vi godt regne med top 4-6, måske endda mere.
Som sådan ikke uenig, men... Risgård kommer ikke til at spille midt. Desuden er Ochs nok beregnet på pladsen ved siden af Pohl.

Så en ny midt og en midt forsvarer.

Kunne Lüftner være en mulighed?


Sent from my iPhone using Tapatalk
En venstre midt mente jeg


Sent from my iPhone using Tapatalk

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 12. aug 2018, 18:04

FIDEL skrev:
12. aug 2018, 17:57
BassogogsVen skrev:
12. aug 2018, 17:54
Rinne
Børsting/Pallesen-Okore-Ny-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Ochs
Ali/Pohl-Ny

Hvis der var økonomi og evner til at hente to mere på niveau med Rinne, Okore, Kusk, Ochs, så fald kan vi godt regne med top 4-6, måske endda mere.
Vi skal efter min mening hente en Mistrati-type, som kan sætte vores spillere på kanterne og i angrebet op noget mere.
Og hvis ikke Flores sælges, så skal han ind og spille bold med Kusk og Ochs.
Jeg synes, man ser i dag, at Ochs er vanvittig på kanten. Han virker meget mere som kant eller 10'er end som klassisk angriber.

Som jeg ser det, må denne sæson vise, om det er Pohls sidste i AaB, om Ali kan tage pladsen, eller der skal helt nyt til.

Og ja, der mangler noget offensiv saft på midtbanen, når nu Risgård ikke må spille der.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 12. aug 2018, 18:05

LordMessi skrev:
12. aug 2018, 17:59
BassogogsVen skrev:Rinne
Børsting/Pallesen-Okore-Ny-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Ochs
Ali/Pohl-Ny

Hvis der var økonomi og evner til at hente to mere på niveau med Rinne, Okore, Kusk, Ochs, så fald kan vi godt regne med top 4-6, måske endda mere.
Som sådan ikke uenig, men... Risgård kommer ikke til at spille midt. Desuden er Ochs nok beregnet på pladsen ved siden af Pohl.

Så en ny midt og en midt forsvarer.

Kunne Lüftner være en mulighed?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uanset konstellationen, så mangler der en centerforsvarer på Okores niveau samt enten en angriber eller en midt. Men for mig virker Ochs særdeles kompetent på kanten/midten også, så jeg ville meget gerne have en rigtig striker også.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af LordMessi » 12. aug 2018, 18:19

Kokkefar skrev:
Funky skrev:
12. aug 2018, 17:35
Lige nu står ham Peter Christiansen fra AGF og siger mere eller mindre åbent at de går efter Kadrii, hvis mine ører ikke bedrager mig.
Hvem er så mest attraktiv?
AGF på pengene - AaB på det sportslige

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamling » 12. aug 2018, 18:26

Gf henter sikkert kadrii for de har jo et spændende projekt som så mange af deres nye spillere har fremhævet. Det hedder “vi vil så gerne vinde det første mesterskab i næsten 40 år”. Og det kan AaB jo ikke konkurrere med 😎
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 12. aug 2018, 18:29

Gamling skrev:
12. aug 2018, 18:26
Gf henter sikkert kadrii for de har jo et spændende projekt som så mange af deres nye spillere har fremhævet. Det hedder “vi vil så gerne vinde det første mesterskab i næsten 40 år”. Og det kan AaB jo ikke konkurrere med 😎
Men de har allerede junker, Blume, Sana, Ankersen og Riel plus dem jeg har glemt.
Nå men lad os se hvad der sker.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 844
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af hit666 » 12. aug 2018, 19:19

Pavol Šafranko sælg ham nu han laver mål :thumbsup: https://youtu.be/PmvKOd66Aq4
AaB AaB AaB AaB

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hovedet » 12. aug 2018, 20:07

AK48hamas skrev:
11. aug 2018, 21:25
Køllen I Møllen skrev:
11. aug 2018, 20:59
McMark skrev:
11. aug 2018, 19:34
Køllen I Møllen skrev:
11. aug 2018, 17:37
gravballe skrev:
11. aug 2018, 17:24
Kokkefar skrev:
11. aug 2018, 16:52


Han må være et geni hvis han kan få Safranko til at fungere.
Eller også har man bare en træner der kan forstå hvordan man spiller med ham. Mw sejler jo rundt og en angriber som ham skal altså fodres, hvilke han aldrig blev i dk. Jeg syntes hetzen her inde er lidt unfair når mw ikke formår at bruge ham rigtig.
Safranko er ikke boksspiller og kan ikke tæmme et køleskab. Han er ikke god med låget eller med fødderne. Kort sagt er der ikke en "rigtig" måde at bruge ham på. Han er AaB-historiens største fejlskud. Ubetinget.

Dermed ikke sagt at jeg bakker Wieghorst op. Ingenlunde. Man kan jo starte med at bebrejde ham at han pegede på Safranko...
Hvad med ham der den spillende midstopper fra Sverige, som jeg har glemt navnet på? Er han ikke også pænt højt oppe på listen...
Han når slet, slet ikke op i nærheden af Safranko hvis du spørger mig. Nej, han var ikke spillende forsvarer. Men han havde masser af andre kvaliteter. Safranko har ingen kvaliteter.

Men de er utroligt dårligt scoutet begge to, det er jeg da helt enig med dig i :)
Haha Holgerssen scorede vel ligeså mange mål som Safranko :cheers
Han scorede faktisk flere mål end Safranko! Og i fjor scorede Blåbjerg og Kasper P. ligeså mange mål som Pohl i åbent spil...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 12. aug 2018, 20:21

hit666 skrev:
12. aug 2018, 19:19
Pavol Šafranko sælg ham nu han laver mål :thumbsup: https://youtu.be/PmvKOd66Aq4
Et helt okay mål, når det nu skal være.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af McMark » 12. aug 2018, 20:58

FIDEL skrev:
12. aug 2018, 18:29
Gamling skrev:
12. aug 2018, 18:26
Gf henter sikkert kadrii for de har jo et spændende projekt som så mange af deres nye spillere har fremhævet. Det hedder “vi vil så gerne vinde det første mesterskab i næsten 40 år”. Og det kan AaB jo ikke konkurrere med 😎
Men de har allerede junker, Blume, Sana, Ankersen og Riel plus dem jeg har glemt.
Nå men lad os se hvad der sker.
Jakob Ankersen, Tobias Sana, Bror Blume, Kasper Junker, Mustapha Bundu, André Riel og Magnus Kaastrup... De er sådan okay godt besat på kanten og i angrebet!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 12. aug 2018, 22:47

Funky skrev:
12. aug 2018, 17:35
Lige nu står ham Peter Christiansen fra AGF og siger mere eller mindre åbent at de går efter Kadrii, hvis mine ører ikke bedrager mig.
Hvad sagde han da?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 13. aug 2018, 08:47

Gaarde6 skrev:
12. aug 2018, 22:47
Funky skrev:
12. aug 2018, 17:35
Lige nu står ham Peter Christiansen fra AGF og siger mere eller mindre åbent at de går efter Kadrii, hvis mine ører ikke bedrager mig.
Hvad sagde han da?
Hørte det kun med et halvt øre, men det var en længere snak om, hvorvidt AGF kunne bruge Kadrii, som PC ikke havde nogle kvaler ved at gå ind i, og jeg mener også, at journalisten direkte spurgte ham, om AGF var interesserede, hvilket han ikke afviste.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst