Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af 9520AaB » 21. aug 2018, 10:20

hje1980 skrev:
Pastorius skrev:
21. aug 2018, 07:55
Funky skrev:
21. aug 2018, 07:45
Pastorius skrev:
21. aug 2018, 07:31
Jeg så ikke kampen, men jeg hader vi nu skal være tilfredse med 1 point, og en smule bedre spil (dét var tiltrængt), selvom vi stort set ingen chancer skaber.
Det er da heller ikke rigtigt, at vi 'stort set ingen chancer skaber'. Vi skaber rigeligt til at kunne have fået et mål eller to, uden at Horsens kunne have brokket sig en masse over det. Der var en del situationer hvor der var masser af AaB'ere i feltet, og det 'bare' var den sidste aflevering eller afslutning, som manglede kvalitet.
Vi har 2 skud på mål. Hvis det nu var isoleret til denne kamp, så kunne det måske være tilfældet. Vi har stort set ingen kvalificerede afslutninger.
Det er muligt man kan kalde det chancer, hvis vi er ligeved at komme til afslutninger, men jeg synes heller ikke billedet af sæsonen er at der er fem-ti af dem pr kamp vi spiller.
Er det ikke lid tamt at kritisere vores antal af skud på mål, når vi har 4-5 chancer som nok ikke er med i din statistik på 2 skud på mål... en statistik du forholder dig til UDEN at have set kampen.
Havde vi vundet 3-0 havde ingen kundet sige noget til det...

Havde vi vundet 3-0 med 2 skud på mål, kunne vi have sagt en masse:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Gnu » 21. aug 2018, 10:22

BoT skrev:
21. aug 2018, 09:19
Det er sjovt, hvordan de forudfattede meninger kan influere folks bedømmelser af spillerpræstationerne SÅ meget.
Tag nu fx Blåbjerg og Okore. Blåbjerg laver måske 2 store fejl i går - Okore laver 1. Det udlægges til, at Okore konstant redder Blåbjergs utallige "hjerneblødninger". Ja: Okore er virkelig stærk. Men måske netop fordi, han er en del af en meget velafstemt forsvarskæde? Der er måske en grund til, at MW fortsætter med Blåbjerg centralt i stedet for KP, som spillede en glimrende forårssæson. Simpelthen, at Okore fungerer bedre med Blåbjerg ved siden af, end med KP?

Men det er jo selvfølgelig fodboldtekniske nuancer, som store dele af debatsiden er blind overfor.

Generelt store forbedringer i gårsdagens kamp. Fuld kontrol over kampen, men vores store problem er på ny, at vores mange kontra-chancer ikke bliver rigtig farlige pga. dårlige beslutninger eller dårlige sidste-berøringer. Vi kunne nemt have vundet denne kamp 2-0.
Det skulle da også meget gerne være muligt at kontrollere en kamp, hvor modstanderen ikke ville noget som helst. Man kunne flere gange høre Bo Henriksen råwe "I står rigtigt!" Og det var så dét Horsens havde som plan. Bare stå og parere 0-0 hjem.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Eagledrop » 21. aug 2018, 10:28

Igen er folk så sure (eller en del af jer). Vi fik 1 point. Vi har ikke slået AC Horsens siden 2012. Vi var tættere på i går end i lang tid. Det var ganske fornuftigt spil. Prøv at se på materialet vi har, jeg synes det er voldsomt imponerende at vi ligger á point med FCK efter 6 runder. Jeg havde forventet vi lå og rodede rundt nede i bunden med OB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2018, 10:30

Forza skrev:
21. aug 2018, 09:55

Måske skyldes det historikken at Blåbjerg laver sandkasse fejl i de fleste kampe. Personligt er jeg mere tilhænger af at bruge KP ved siden af Okore, men det er tydeligt at Wieghorst har stor tiltro til Blåbjerg.

Jeg synes ikke nødvendigvis debatsiden er blind overfor ideen om, at Wieghorst mener Okote og Blå er et bedre match, blot fordi man ikke er enig i denne vurdering.
Det har i hvert fald længe været min kæphest at Okore ser bedre ud med Blaabjerg som makker, og så længe vi ikke lukker flere mål ind, er det nok svært at argumentere for udskiftninger i midterforsvaret.

...men det ville altså være verdensklasse med en lidt bedre midterforsvarer, der også var god med bolden. Man kan bare kigge lidt på FCK og se, hvor meget Bjelland gør ved deres spil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2018, 10:33

Eagledrop skrev:
21. aug 2018, 10:28
Igen er folk så sure (eller en del af jer). Vi fik 1 point. Vi har ikke slået AC Horsens siden 2012. Vi var tættere på i går end i lang tid. Det var ganske fornuftigt spil. Prøv at se på materialet vi har, jeg synes det er voldsomt imponerende at vi ligger á point med FCK efter 6 runder. Jeg havde forventet vi lå og rodede rundt nede i bunden med OB.
Jeg nægter at være tilfreds med 1 point mod Horsens, i en kamp hvor vi efter sigende dominerede fuldstændigt, og endda spillede godt. Men det er da selvfølgelig bedre end nul.

Der er vist ingen der giver udtryk for at de er utilfredse med placeringen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af BoT » 21. aug 2018, 10:41

Pastorius skrev:
21. aug 2018, 10:33
Eagledrop skrev:
21. aug 2018, 10:28
Igen er folk så sure (eller en del af jer). Vi fik 1 point. Vi har ikke slået AC Horsens siden 2012. Vi var tættere på i går end i lang tid. Det var ganske fornuftigt spil. Prøv at se på materialet vi har, jeg synes det er voldsomt imponerende at vi ligger á point med FCK efter 6 runder. Jeg havde forventet vi lå og rodede rundt nede i bunden med OB.
Jeg nægter at være tilfreds med 1 point mod Horsens, i en kamp hvor vi efter sigende dominerede fuldstændigt, og endda spillede godt. Men det er da selvfølgelig bedre end nul.

Der er vist ingen der giver udtryk for at de er utilfredse med placeringen.
Det, som rent faktisk gør mig ganske tilfreds med kampen i går, er, at vi ser ud til at have mere overskud til at turde noget rent offensivt. Det er altså IKKE en 0-0 kamp, som vi forsvarer hjem - vi kommer faktisk for at prøve at vinde kampen og stiller med et ganske offensivt hold. Det begynder at ligne, at basen er på plads, og at Wieghorst derfor kan arbejde med det offensive udtryk. En situation, som alle andre superligahold - på nær sidste års top 4 - misunder os. (AGF er også ved at være der dog).

Kampen mod Esbjerg bliver virkelig spændende at se!

Gamen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Gamen » 21. aug 2018, 10:50

Eagledrop skrev:
21. aug 2018, 10:28
Jeg havde forventet vi lå og rodede rundt nede i bunden med OB.
I så fald er det vist dig der er galt afmarcheret. Vi har et top 5-budget, og derfor skal vi selvfølgelig også i det slutspil.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Hanga » 21. aug 2018, 10:57

BoT skrev:
21. aug 2018, 10:41

Det, som rent faktisk gør mig ganske tilfreds med kampen i går, er, at vi ser ud til at have mere overskud til at turde noget rent offensivt. Det er altså IKKE en 0-0 kamp, som vi forsvarer hjem - vi kommer faktisk for at prøve at vinde kampen og stiller med et ganske offensivt hold. Det begynder at ligne, at basen er på plads, og at Wieghorst derfor kan arbejde med det offensive udtryk. En situation, som alle andre superligahold - på nær sidste års top 4 - misunder os. (AGF er også ved at være der dog).

Kampen mod Esbjerg bliver virkelig spændende at se!
Jeg er enig i at vi, i hvert fald i perioder, så bedre ud i går end ofte set. Men jeg synes det er lidt et skønmaleri.

Vi har 47% boldbesiddelse og ganske få afslutninger på mål. Vi dominerede altså ikke kampen som nogen lader til at ville påstå. Det var en lige kamp hvor vi forsvarer os rigtig godt med en forholdvis dybtstående forsvarslinje. Horsens gav en del plads til kontrastød og her fik vi bragt os selv i flere gode situationer, som vi så desværre ikke evner at drage fordel af. Som oftest fordi den sidste aflevering, det sidste løb eller timingen fejler. Jeg synes også at vi var gode til at opsnappe bolden når Horsens lavede simple opspilsfejl, hvilket ligeledes gav flere tilløb til chancer.

Det var en anelse bedre i går, men ellers ser vi det samme styrker og svagheder som vi har set længe. Vi er solide, svære at bryde op, men kan ikke sætte ret meget sammen offensivt. Vi har nu i 2 sæsoner været absolut bundskraber hvad angår afslutninger på mål, og det ændrede kampen i går ingenting på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Halil » 21. aug 2018, 10:58

BoT skrev:
21. aug 2018, 10:41
Pastorius skrev:
21. aug 2018, 10:33
Eagledrop skrev:
21. aug 2018, 10:28
Igen er folk så sure (eller en del af jer). Vi fik 1 point. Vi har ikke slået AC Horsens siden 2012. Vi var tættere på i går end i lang tid. Det var ganske fornuftigt spil. Prøv at se på materialet vi har, jeg synes det er voldsomt imponerende at vi ligger á point med FCK efter 6 runder. Jeg havde forventet vi lå og rodede rundt nede i bunden med OB.
Jeg nægter at være tilfreds med 1 point mod Horsens, i en kamp hvor vi efter sigende dominerede fuldstændigt, og endda spillede godt. Men det er da selvfølgelig bedre end nul.

Der er vist ingen der giver udtryk for at de er utilfredse med placeringen.
Det, som rent faktisk gør mig ganske tilfreds med kampen i går, er, at vi ser ud til at have mere overskud til at turde noget rent offensivt. Det er altså IKKE en 0-0 kamp, som vi forsvarer hjem - vi kommer faktisk for at prøve at vinde kampen og stiller med et ganske offensivt hold. Det begynder at ligne, at basen er på plads, og at Wieghorst derfor kan arbejde med det offensive udtryk. En situation, som alle andre superligahold - på nær sidste års top 4 - misunder os. (AGF er også ved at være der dog).

Kampen mod Esbjerg bliver virkelig spændende at se!
Det bliver meget spændende mod EFB. Hvordan kommer Ochsatme til at starte?

Hvad gør AaB med højrekanten?

Forhåbentligt forsætter den solide defensiv og en spirende offensiv bygger på. Især kunne skarpheden være rart at få forbedret.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af BoT » 21. aug 2018, 11:06

Hanga skrev:
21. aug 2018, 10:57
Jeg er enig i at vi, i hvert fald i perioder, så bedre ud i går end ofte set. Men jeg synes det er lidt et skønmaleri.

Vi har 47% boldbesiddelse og ganske få afslutninger på mål. Vi dominerede altså ikke kampen som nogen lader til at ville påstå. Det var en lige kamp hvor vi forsvarer os rigtig godt med en forholdvis dybtstående forsvarslinje. Horsens gav en del plads til kontrastød og her fik vi bragt os selv i flere gode situationer, som vi så desværre ikke evner at drage fordel af. Som oftest fordi den sidste aflevering, det sidste løb eller timingen fejler. Jeg synes også at vi var gode til at opsnappe bolden når Horsens lavede simple opspilsfejl, hvilket ligeledes gav flere tilløb til chancer.

Det var en anelse bedre i går, men ellers ser vi det samme styrker og svagheder som vi har set længe. Vi er solide, svære at bryde op, men kan ikke sætte ret meget sammen offensivt. Vi har nu i 2 sæsoner været absolut bundskraber hvad angår afslutninger på mål, og det ændrede kampen i går ingenting på.
Nu synes jeg bestemt ikke, at boldbesiddelse er det parameter, der afgør, om man har en kamp under kontrol. Jeg vil mene, at vi var i fuld kontrol stort set i hele kampen i går - tillod Horsens at have bolden i ufarlige positioner, tillod 6 afslutninger imod vores eget mål (0 inden for rammen), mens vi selv stod for 10 (2 inden for). Tilmed var vores muligheder klart større end Horsens.

Jeg er desuden ret sikker på, at Bo Henriksen ikke med vilje "tillod" os at få kontraer. Dem fik vi, fordi vores presspil fungerede klart bedre, end mod FCN. Selvfølgelig også fordi, Horsens er langt dårligere på bolden en FCN. Til gengæld et Horsens langt stærkere fysisk - men også på dette paramenter dominerede vi i går og vandt 54% af alle dueller - herunder 63,6% af alle luftdueller. Det er imponerende.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Danni » 21. aug 2018, 11:13

Hanga skrev:
21. aug 2018, 10:57
BoT skrev:
21. aug 2018, 10:41

Det, som rent faktisk gør mig ganske tilfreds med kampen i går, er, at vi ser ud til at have mere overskud til at turde noget rent offensivt. Det er altså IKKE en 0-0 kamp, som vi forsvarer hjem - vi kommer faktisk for at prøve at vinde kampen og stiller med et ganske offensivt hold. Det begynder at ligne, at basen er på plads, og at Wieghorst derfor kan arbejde med det offensive udtryk. En situation, som alle andre superligahold - på nær sidste års top 4 - misunder os. (AGF er også ved at være der dog).

Kampen mod Esbjerg bliver virkelig spændende at se!
Jeg er enig i at vi, i hvert fald i perioder, så bedre ud i går end ofte set. Men jeg synes det er lidt et skønmaleri.

Vi har 47% boldbesiddelse og ganske få afslutninger på mål. Vi dominerede altså ikke kampen som nogen lader til at ville påstå. Det var en lige kamp hvor vi forsvarer os rigtig godt med en forholdvis dybtstående forsvarslinje. Horsens gav en del plads til kontrastød og her fik vi bragt os selv i flere gode situationer, som vi så desværre ikke evner at drage fordel af. Som oftest fordi den sidste aflevering, det sidste løb eller timingen fejler. Jeg synes også at vi var gode til at opsnappe bolden når Horsens lavede simple opspilsfejl, hvilket ligeledes gav flere tilløb til chancer.

Det var en anelse bedre i går, men ellers ser vi det samme styrker og svagheder som vi har set længe. Vi er solide, svære at bryde op, men kan ikke sætte ret meget sammen offensivt. Vi har nu i 2 sæsoner været absolut bundskraber hvad angår afslutninger på mål, og det ændrede kampen i går ingenting på.
Jeg er enig i det meste, du skriver, men jeg synes ikke, vi stod med en dyb forsvarslinje. Jeg tror spillerne havde fået besked på, at ligge en høj, fordi man så kunne forhindre de indlæg, som Horsens er så farlige på.
Længe leve arbejderklassen!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 21. aug 2018, 11:18

Vi bør tale om Pohl. Debatsiden har ikke talt om Pohl, siden han blev rykket op i SL-truppen.

Personligt synes jeg, at man er nået dertil, at man må beslutte, hvad der skal ske med Pohl. Han spiller nu sin 4. sæson og har gennem disse scoret i alt 11 mål, heraf 3 på straffe. Man må begynde at indse, at Pohl aldrig nogensinde bliver den der angriber, der scorer mål. Han kæmper flot og føler til tider godt, men han er decideret ufarlig. Hvis så bare han var den store assistkonge, men det er han jo heller ikke: 6 assists de 4 sæsoner. Og Pohl er altså ude over det der prædikat 'talent' nu.

Enten må man beslutte at bruge ham anderledes eller også må man indse, at han (i hvert fald for nu) ikke er det, man vil satse på fremover og forsøge at afhænde ham enten på leje eller ved salg. For AaB holder det ikke i længden, og det gør det naturligvis heller ikke for Pohl.

Jeg kan rigtig godt lide Pohl og hans indstilling. Jeg kan også rigtig godt lide en masse af hans kompetencer. Jeg er også med på, at han er af egen avl, hvilket i AaB og hos store dele af fanbasen giver en form for fradrag i evner. Men et eller andet sted, så synes jeg, at han "optager en plads" for en bedre angriber, som man bør hente udefra.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af frederikshavneren » 21. aug 2018, 11:21

Pastorius skrev:
21. aug 2018, 10:33
Eagledrop skrev:
21. aug 2018, 10:28
Igen er folk så sure (eller en del af jer). Vi fik 1 point. Vi har ikke slået AC Horsens siden 2012. Vi var tættere på i går end i lang tid. Det var ganske fornuftigt spil. Prøv at se på materialet vi har, jeg synes det er voldsomt imponerende at vi ligger á point med FCK efter 6 runder. Jeg havde forventet vi lå og rodede rundt nede i bunden med OB.
Jeg nægter at være tilfreds med 1 point mod Horsens, i en kamp hvor vi efter sigende dominerede fuldstændigt, og endda spillede godt. Men det er da selvfølgelig bedre end nul.

Der er vist ingen der giver udtryk for at de er utilfredse med placeringen.
Vi spillede ikke godt, vi var det mindst ringe hold i en kamp på et meget lavt niveau. For den neutrale seer må det ha' været en søvndyssende kamp at overvære.
Et lavt tempo, dårlige afleveringer i hobetal og et utal af tekniske fejl tegner et mere retvisende billede af kampen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Hanga » 21. aug 2018, 11:24

BoT skrev:
21. aug 2018, 11:06

Nu synes jeg bestemt ikke, at boldbesiddelse er det parameter, der afgør, om man har en kamp under kontrol. Jeg vil mene, at vi var i fuld kontrol stort set i hele kampen i går - tillod Horsens at have bolden i ufarlige positioner, tillod 6 afslutninger imod vores eget mål (0 inden for rammen), mens vi selv stod for 10 (2 inden for). Tilmed var vores muligheder klart større end Horsens.

Jeg er desuden ret sikker på, at Bo Henriksen ikke med vilje "tillod" os at få kontraer. Dem fik vi, fordi vores presspil fungerede klart bedre, end mod FCN. Selvfølgelig også fordi, Horsens er langt dårligere på bolden en FCN. Til gengæld et Horsens langt stærkere fysisk - men også på dette paramenter dominerede vi i går og vandt 54% af alle dueller - herunder 63,6% af alle luftdueller. Det er imponerende.
Fair nok, forskellig opfattelse af begrebet "dominere". Jeg vil sige at vi var i fornuftig kontrol defensivt og havde styr på Horsens. Her er det jo især deres dødbolde man skal være forberedt på, og det var vi rigtig godt. Det er i øvrigt et område vi generelt har forbedret os voldsomt på, som jeg også pointerede inden kampen. Vi leverede en solid defensiv indsats og havde styr på vores gameplan. Jeg appellerer blot mod den lige lovligt positive udlægning af vores offensive spil. For 2 år siden var det blevet haglet ned. Vi skal ganske rigtigt anerkende den lille fremgang der var i går, men samtidig være bevidste om at det stadig er langt under hvad vi gerne skal kunne præstere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Maglau » 21. aug 2018, 11:24

BoT skrev:
21. aug 2018, 11:06
Hanga skrev:
21. aug 2018, 10:57
Jeg er enig i at vi, i hvert fald i perioder, så bedre ud i går end ofte set. Men jeg synes det er lidt et skønmaleri.

Vi har 47% boldbesiddelse og ganske få afslutninger på mål. Vi dominerede altså ikke kampen som nogen lader til at ville påstå. Det var en lige kamp hvor vi forsvarer os rigtig godt med en forholdvis dybtstående forsvarslinje. Horsens gav en del plads til kontrastød og her fik vi bragt os selv i flere gode situationer, som vi så desværre ikke evner at drage fordel af. Som oftest fordi den sidste aflevering, det sidste løb eller timingen fejler. Jeg synes også at vi var gode til at opsnappe bolden når Horsens lavede simple opspilsfejl, hvilket ligeledes gav flere tilløb til chancer.

Det var en anelse bedre i går, men ellers ser vi det samme styrker og svagheder som vi har set længe. Vi er solide, svære at bryde op, men kan ikke sætte ret meget sammen offensivt. Vi har nu i 2 sæsoner været absolut bundskraber hvad angår afslutninger på mål, og det ændrede kampen i går ingenting på.
Nu synes jeg bestemt ikke, at boldbesiddelse er det parameter, der afgør, om man har en kamp under kontrol. Jeg vil mene, at vi var i fuld kontrol stort set i hele kampen i går - tillod Horsens at have bolden i ufarlige positioner, tillod 6 afslutninger imod vores eget mål (0 inden for rammen), mens vi selv stod for 10 (2 inden for). Tilmed var vores muligheder klart større end Horsens.

Jeg er desuden ret sikker på, at Bo Henriksen ikke med vilje "tillod" os at få kontraer. Dem fik vi, fordi vores presspil fungerede klart bedre, end mod FCN. Selvfølgelig også fordi, Horsens er langt dårligere på bolden en FCN. Til gengæld et Horsens langt stærkere fysisk - men også på dette paramenter dominerede vi i går og vandt 54% af alle dueller - herunder 63,6% af alle luftdueller. Det er imponerende.
Fuldstændig enig - synes vi har i 100 pct kontrol når Horsens havde bolden ligesom vi faktisk var i 99 pct kontrol da FCN havde bolden.
Vores forsvar over hele linjen fungerer bare så godt at vi ikke tillader modstanderen at blive farlig.
Jeg er fortrøstningsfuld og er sikker på at vi formår med tiden at bygge på offensivt uden at give slip
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af andreasaab89 » 21. aug 2018, 11:27

AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 21. aug 2018, 11:31

BoT skrev:
21. aug 2018, 11:06
Nu synes jeg bestemt ikke, at boldbesiddelse er det parameter, der afgør, om man har en kamp under kontrol. Jeg vil mene, at vi var i fuld kontrol stort set i hele kampen i går - tillod Horsens at have bolden i ufarlige positioner, tillod 6 afslutninger imod vores eget mål (0 inden for rammen), mens vi selv stod for 10 (2 inden for). Tilmed var vores muligheder klart større end Horsens.
Jeg er enig i, at det virkede til at være en kamp, som vi havde under kontrol.

Og der er vel ingen, som mener, at Horsens havde kampen under kontrol!
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2018, 11:34

Forza skrev:
21. aug 2018, 09:55
BoT skrev:
21. aug 2018, 09:19
Det er sjovt, hvordan de forudfattede meninger kan influere folks bedømmelser af spillerpræstationerne SÅ meget.
Tag nu fx Blåbjerg og Okore. Blåbjerg laver måske 2 store fejl i går - Okore laver 1. Det udlægges til, at Okore konstant redder Blåbjergs utallige "hjerneblødninger". Ja: Okore er virkelig stærk. Men måske netop fordi, han er en del af en meget velafstemt forsvarskæde? Der er måske en grund til, at MW fortsætter med Blåbjerg centralt i stedet for KP, som spillede en glimrende forårssæson. Simpelthen, at Okore fungerer bedre med Blåbjerg ved siden af, end med KP?

Men det er jo selvfølgelig fodboldtekniske nuancer, som store dele af debatsiden er blind overfor.

Generelt store forbedringer i gårsdagens kamp. Fuld kontrol over kampen, men vores store problem er på ny, at vores mange kontra-chancer ikke bliver rigtig farlige pga. dårlige beslutninger eller dårlige sidste-berøringer. Vi kunne nemt have vundet denne kamp 2-0.
Måske skyldes det historikken at Blåbjerg laver sandkasse fejl i de fleste kampe. Personligt er jeg mere tilhænger af at bruge KP ved siden af Okore, men det er tydeligt at Wieghorst har stor tiltro til Blåbjerg.

Jeg synes ikke nødvendigvis debatsiden er blind overfor ideen om, at Wieghorst mener Okote og Blå er et bedre match, blot fordi man ikke er enig i denne vurdering.
Blåbjerg så igen dum ud et par gange igår, men hans pasninger var gode. Og så er han hurtig.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af BoT » 21. aug 2018, 11:36

Hanga skrev:
21. aug 2018, 11:24
BoT skrev:
21. aug 2018, 11:06

Nu synes jeg bestemt ikke, at boldbesiddelse er det parameter, der afgør, om man har en kamp under kontrol. Jeg vil mene, at vi var i fuld kontrol stort set i hele kampen i går - tillod Horsens at have bolden i ufarlige positioner, tillod 6 afslutninger imod vores eget mål (0 inden for rammen), mens vi selv stod for 10 (2 inden for). Tilmed var vores muligheder klart større end Horsens.

Jeg er desuden ret sikker på, at Bo Henriksen ikke med vilje "tillod" os at få kontraer. Dem fik vi, fordi vores presspil fungerede klart bedre, end mod FCN. Selvfølgelig også fordi, Horsens er langt dårligere på bolden en FCN. Til gengæld et Horsens langt stærkere fysisk - men også på dette paramenter dominerede vi i går og vandt 54% af alle dueller - herunder 63,6% af alle luftdueller. Det er imponerende.
Fair nok, forskellig opfattelse af begrebet "dominere". Jeg vil sige at vi var i fornuftig kontrol defensivt og havde styr på Horsens. Her er det jo især deres dødbolde man skal være forberedt på, og det var vi rigtig godt. Det er i øvrigt et område vi generelt har forbedret os voldsomt på, som jeg også pointerede inden kampen. Vi leverede en solid defensiv indsats og havde styr på vores gameplan. Jeg appellerer blot mod den lige lovligt positive udlægning af vores offensive spil. For 2 år siden var det blevet haglet ned. Vi skal ganske rigtigt anerkende den lille fremgang der var i går, men samtidig være bevidste om at det stadig er langt under hvad vi gerne skal kunne præstere.
Vi er ikke uenige.
Tænker lidt, at årsagen til den måske noget overdrevne tilfredshed med gårsdagens kamp dels skyldes den offensive udørk, som vi så i store dele af sidste sæson, og dels den markante og til tider unuancerede kritik, der har været herinde af stort set al virksomhed i AaB.

Gamen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Gamen » 21. aug 2018, 11:36

Maglau skrev:
21. aug 2018, 11:24
Fuldstændig enig - synes vi har i 100 pct kontrol når Horsens havde bolden ligesom vi faktisk var i 99 pct kontrol da FCN havde bolden.
Vores forsvar over hele linjen fungerer bare så godt at vi ikke tillader modstanderen at blive farlig.
Jeg er fortrøstningsfuld og er sikker på at vi formår med tiden at bygge på offensivt uden at give slip
Det har vi sagt i 2 år - det med at bygge på offensivt, og der er ikke rigtigt sket noget endnu, trods at vi har smidt 30-35 mio. efter nye spillere.
Jeg er da spændt på hvornår det sker i så fald...

Besvar