Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Kunji » 27. aug 2018, 21:36

MrBangDK skrev:
27. aug 2018, 21:31
Mega off topic, men here we go..

Så aftenens langgaber med sønnike, og han spurgte på et tidspunkt “hvorfor rækker spiller e hånden op inden de sparker hjørnespark og frispark”.. ud over det logiske ræsonnement, at det er for at markere at man sparker, er der så andet der forklarer det?
Jeg aner ikke, hvorfor AaB gør det, men jeg har tidligere anvendt som en måde, hvorpå sparkeren kunne orientere om, hvorvidt der kom et spark indover eller en indøvet afvikling til de relevante spillere. Højre arm betød én ting - venstre arm noget andet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Gnu » 27. aug 2018, 21:38

Hahaha... De nemmeste penge, man kan lave er at spille på under 1,5 mål i AaB’s kampe. Katjing!
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 21:38

BassogogsVen skrev:
27. aug 2018, 21:31
Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Jeg vil sige, at der er væsentligt mere perspektiv i, at Abildgaard skal spille ved siden af en mere dynamisk type end Magnus.
Sådan ser jeg også på det lige nu. Noget andet er, om KP endelig skal have chancen igen i stedet for Blåbjerg. Jeg er med på, at målet nok var hans, men til gengæld havde han altså også nogle fine defensive aktioner, eks. den han redder til allersidst i 1. halvleg, som ellers havde givet en kæmpe Esbjerg-chance.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Spritten » 27. aug 2018, 21:39

Vi kan jo købe nok så mange spillere, men så længe Wieghorst er træner hjælper det lige lidt. Det siger jo alt at han i pausen afviser vi ikke spiller direkte... Jamen hvor naiv har man lov at være...

Vi har vel skabt 25 chancer på på halvandet år, og det er ikke engang en joke. Jovist, vi kan da godt bruge nogle bedre spillere på visse positioner, men med den spillestil vi praktiserer kan ingen præstere på et højt niveau, udover Rinne og Okore. Det er jo dræbende kedeligt og ødelæggende for klubben så længe Wieghorst er træner. Jeg er træt af det... :'(

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 27. aug 2018, 21:41

Funky skrev:
27. aug 2018, 21:38
BassogogsVen skrev:
27. aug 2018, 21:31
Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Jeg vil sige, at der er væsentligt mere perspektiv i, at Abildgaard skal spille ved siden af en mere dynamisk type end Magnus.
Sådan ser jeg også på det lige nu. Noget andet er, om KP endelig skal have chancen igen i stedet for Blåbjerg. Jeg er med på, at målet nok var hans, men til gengæld havde han altså også nogle fine defensive aktioner, eks. den han redder til allersidst i 1. halvleg, som ellers havde givet en kæmpe Esbjerg-chance.
Problemet med Blåbjerg er bare, at han ofte har nogle fine aktioner, men som oftest også har min. 1 giga koger pr. kamp, som potentielt koster mål. Desuden presser han ofte sine medspillere af den grund.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 21:46

BassogogsVen skrev:
27. aug 2018, 21:41
Funky skrev:
27. aug 2018, 21:38
BassogogsVen skrev:
27. aug 2018, 21:31
Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Jeg vil sige, at der er væsentligt mere perspektiv i, at Abildgaard skal spille ved siden af en mere dynamisk type end Magnus.
Sådan ser jeg også på det lige nu. Noget andet er, om KP endelig skal have chancen igen i stedet for Blåbjerg. Jeg er med på, at målet nok var hans, men til gengæld havde han altså også nogle fine defensive aktioner, eks. den han redder til allersidst i 1. halvleg, som ellers havde givet en kæmpe Esbjerg-chance.
Problemet med Blåbjerg er bare, at han ofte har nogle fine aktioner, men som oftest også har min. 1 giga koger pr. kamp, som potentielt koster mål. Desuden presser han ofte sine medspillere af den grund.
Ja, det minder mig lidt om Beauchamp. Skidego' forsvarer, bortset lige fra det mål han ca. forærede væk hver kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Martin Bak » 27. aug 2018, 21:53

Jeg får lange løg hver gang jeg læser at wessam er en god fodboldspiller , han viser det ikke!! vi har bare mange spillere der er virkeligt ringe — det er ikke mws skyld at Blaabjerg står to meter på den forkerte side af sin mand ved målet - det er ikke mws skyld at Pallesen ikke kan slå et indlæg om det kunne redde hans liv - Abildgaard tror jeg på men ikke mange andre af de såkaldte unge talenter .
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2018, 21:53

Kedelig kamp mod endnu et kompakt hold. Ikke meget at skrive hjem om. Kan dog nævne at så lovende ud. Viste mere i sine få minutter på banen, en Palle gjorde over en hel kamp. Masser af fart, fine udfordringer. Konsekvent i alt hvad han foretog sig, og et par bolde i feltet. Næppe noget stort risikomoment at lade ham starte mod Randers.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 21:56

Martin Bak skrev:
27. aug 2018, 21:53
Jeg får lange løg hver gang jeg læser at wessam er en god fodboldspiller , han viser det ikke!! vi har bare mange spillere der er virkeligt ringe — det er ikke mws skyld at Blaabjerg står to meter på den forkerte side af sin mand ved målet - det er ikke mws skyld at Pallesen ikke kan slå et indlæg om det kunne redde hans liv - Abildgaard tror jeg på men ikke mange andre af de såkaldte unge talenter .
Jeg synes også, kritikken af MW rammer lidt ved siden af efter denne kamp. Jo allright, han kunne have spillet med noget andet end Wessam og Blåbjerg, men det gjorde han så ikke. Men der VAR da nogle offensive mønstre i spillet, de blev bare spildt på dårlige førsteberøringer, dårlige pasninger, osv.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Nestor » 27. aug 2018, 21:57

Er lige kommet hjem fra Stadion.
Det var endnu en langgaber.
Det var da heldigt, at sidste mand kom, så vi kom over de 5000 på Stadion.

MOM: Ahlmann
Dumpet: Blåbjerg, MC, Thellufsen og Wessam.

Det er igen rystende at se den elendige boldomgang fra mange spillere.
Og hvem har dog bildt Abildgaard ind, at han er driblekonge?
Der er nok mange, der vil skyde på Kusk, men han har reelt ingen at spille hurtig, intelligent og poleret fodbold med.

Vi venter i spænding på de ventede forstærkninger.

:aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 21:59

Nestor skrev:
27. aug 2018, 21:57
Er lige kommet hjem fra Stadion.
Det var endnu en langgaber.
Det var da heldigt, at sidste mand kom, så vi kom over de 5000 på Stadion.

MOM: Ahlmann
Dumpet: Blåbjerg, MC, Thellufsen og Wessam.

Det er igen rystende at se den elendige boldomgang fra mange spillere.
Og hvem har dog bildt Abildgaard ind, at han er driblekonge?
Der er nok mange, der vil skyde på Kusk, men han har reelt ingen at spille hurtig, intelligent og poleret fodbold med.

Vi venter i spænding på de ventede forstærkninger.

:aabfan:
Abildgaard skal være tilgivet, han lagde dog lidt sjæl i forsøget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Kasper » 27. aug 2018, 22:15

Er i syv sind.

Er det den vage hest der intet vil fremad eller er det den langlemmede der ikke giver den vage hest andre valg end Blåbjerg i midterforsvaret?

Det er under al kritik, vi snakker syvende spillerunde og så vi leverer sådan en gang lort.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af seamann » 27. aug 2018, 22:24

Problemet er altså ikke forsvaret, der bliver ikke lukket mange mål ind.

Offensiven er helt væk. Ingen spilmønstre, ingen ideer, for langsomt opspil. Der er ingen grund til at Kusk, Ali, ochs, Thellufsen ikke kan ramme hinanden.

Og Pohl var savnet i dag.

Wieghorst farvel.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 22:32

https://nordjyske.dk/nyheder/blaabjerg- ... aign=sport

Blåbber tager målet på sin kappe. Fair nok, ikke så meget udenomssnak. Han havde en tilsvarende god redning i sidste minut af 1. halvleg, og det er selvfølgelig nemt at få en skurkerolle når man som forsvarsspiller skal spille komplet fejlfrit for, at holdet kan få point.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Hanga » 27. aug 2018, 22:36

Funky skrev:
27. aug 2018, 22:32
https://nordjyske.dk/nyheder/blaabjerg- ... aign=sport

Blåbber tager målet på sin kappe. Fair nok, ikke så meget udenomssnak. Han havde en tilsvarende god redning i sidste minut af 1. halvleg, og det er selvfølgelig nemt at få en skurkerolle når man som forsvarsspiller skal spille komplet fejlfrit for, at holdet kan få point.
Jeg er med på at kritikken af Blåbjerg nogle gange bliver unødig hård.

Men han laver altså flere fejl i dag. F.eks. da han skal dække en bold ud over baglinjen, hvor Esbjerg spilleren får puffet bolden tilbage i feltet som er lige ved at blive en rigtig stor chance. Eller da han i 1. halvleg er ved at kløjse i en tilbagelægning som en vågen angriber havde været over. Han blev også rundet på et tidspunkt hvor jeg absolut ikke synes han skulle rundes.

Når det så er sagt, så ligger min frustration over AaB ikke i defensiven. Til gengæld er jeg enormt træt af at se på et hold der skaber utroligt få chancer og bringer utrolig lidt offensivt. Det er 2 år det har stået på. Det er et langt langt større problem end at Blåbjerg lidt for ofte laver personlige fejl.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Kasper » 27. aug 2018, 22:45

Funky skrev:
27. aug 2018, 22:32
https://nordjyske.dk/nyheder/blaabjerg- ... aign=sport

Blåbber tager målet på sin kappe. Fair nok, ikke så meget udenomssnak. Han havde en tilsvarende god redning i sidste minut af 1. halvleg, og det er selvfølgelig nemt at få en skurkerolle når man som forsvarsspiller skal spille komplet fejlfrit for, at holdet kan få point.
Synes at han har været vores svageste led i flere år, men det der har jeg respekt for.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 22:54

Hanga skrev:
27. aug 2018, 22:36
Funky skrev:
27. aug 2018, 22:32
https://nordjyske.dk/nyheder/blaabjerg- ... aign=sport

Blåbber tager målet på sin kappe. Fair nok, ikke så meget udenomssnak. Han havde en tilsvarende god redning i sidste minut af 1. halvleg, og det er selvfølgelig nemt at få en skurkerolle når man som forsvarsspiller skal spille komplet fejlfrit for, at holdet kan få point.
Jeg er med på at kritikken af Blåbjerg nogle gange bliver unødig hård.

Men han laver altså flere fejl i dag. F.eks. da han skal dække en bold ud over baglinjen, hvor Esbjerg spilleren får puffet bolden tilbage i feltet som er lige ved at blive en rigtig stor chance. Eller da han i 1. halvleg er ved at kløjse i en tilbagelægning som en vågen angriber havde været over. Han blev også rundet på et tidspunkt hvor jeg absolut ikke synes han skulle rundes.

Når det så er sagt, så ligger min frustration over AaB ikke i defensiven. Til gengæld er jeg enormt træt af at se på et hold der skaber utroligt få chancer og bringer utrolig lidt offensivt. Det er 2 år det har stået på. Det er et langt langt større problem end at Blåbjerg lidt for ofte laver personlige fejl.
Ja, der sker ofte ting omkring Blåbjerg som bare ikke sker omkring Okore. Hvis modstanderne lægger deres taktik an på det er det selvfølgelig en del af forklaringen, men han bliver en gang imellem udfordret mere end sjovt er, og jeg gad da godt se KP få chancen igen. Jeg er enig med dig i, at hvis offensiven kørte bedre, så var det også et helt andet pres, Blåbjerg skulle stå imod, og en bette fejl hist og her ville ikke være så afgørende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af 9800 » 27. aug 2018, 22:59

Jeg hørte i Unicon i dag, at grunden til at man ikke køber en CB er at der er 5 kæmpe talenter til CB i det. Læste kuld. De er efter sigende så gode så de har hovedbrud med at finde ud af hvor mange og hvem af dem de skal skrive med.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af mich1596 » 27. aug 2018, 23:15

Kunji skrev:
27. aug 2018, 21:36
MrBangDK skrev:
27. aug 2018, 21:31
Mega off topic, men here we go..

Så aftenens langgaber med sønnike, og han spurgte på et tidspunkt “hvorfor rækker spiller e hånden op inden de sparker hjørnespark og frispark”.. ud over det logiske ræsonnement, at det er for at markere at man sparker, er der så andet der forklarer det?
Jeg aner ikke, hvorfor AaB gør det, men jeg har tidligere anvendt som en måde, hvorpå sparkeren kunne orientere om, hvorvidt der kom et spark indover eller en indøvet afvikling til de relevante spillere. Højre arm betød én ting - venstre arm noget andet.
Send svar til Wieghorst ASAP.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af mich1596 » 27. aug 2018, 23:19

seamann skrev:
27. aug 2018, 22:24
Problemet er altså ikke forsvaret, der bliver ikke lukket mange mål ind.

Offensiven er helt væk. Ingen spilmønstre, ingen ideer, for langsomt opspil. Der er ingen grund til at Kusk, Ali, ochs, Thellufsen ikke kan ramme hinanden.

Og Pohl var savnet i dag.

Wieghorst farvel.
:thumbsup: Lyder som den snak jeg havde efterfølgende med gutterne. Dog var der et par der ønskede både direktør og træner ud. Syntes dog selv at ovenstående er det største enkelstående problem......Rollefordeling.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Besvar