Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af strangecap » 27. aug 2018, 23:42

Nestor skrev:
27. aug 2018, 21:57
Er lige kommet hjem fra Stadion.
Det var endnu en langgaber.
Det var da heldigt, at sidste mand kom, så vi kom over de 5000 på Stadion.

MOM: Ahlmann
Dumpet: Blåbjerg, MC, Thellufsen og Wessam.

Det er igen rystende at se den elendige boldomgang fra mange spillere.
Og hvem har dog bildt Abildgaard ind, at han er driblekonge?
Der er nok mange, der vil skyde på Kusk, men han har reelt ingen at spille hurtig, intelligent og poleret fodbold med.

Vi venter i spænding på de ventede forstærkninger.

:aabfan:
Er simpelthen ikke enig i at Ahlmann er MOM i dag hver gang han fik bolden i opspillet gik det helt i stå

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Martino » 28. aug 2018, 00:22

9800 skrev:
27. aug 2018, 22:59
Jeg hørte i Unicon i dag, at grunden til at man ikke køber en CB er at der er 5 kæmpe talenter til CB i det. Læste kuld. De er efter sigende så gode så de har hovedbrud med at finde ud af hvor mange og hvem af dem de skal skrive med.
Jep. Sådan ser jeg også på det. Jeg kan komme i tanke om 3 som kommer til at slå Blåbjerg og KP af. Så der er noget om snakken. Selvfølgelig kan en enkelt af dem gå i stå, men det gør de ikke allesammen.
Jeg savner Winsnes

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Ala » 28. aug 2018, 07:12

Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Forza skrev:
27. aug 2018, 20:50
Bytyqi har allerede nu leveret mere offensivt end Pallesen har hele sæsonen. Hvorfor har han aldrig fået chancen?

Er det det sædvanlige med at vores spillere udelukkende skal have deres kompetencer i det defensive? Suk
Det har undret mig længe. Han er en meget bedre boldspiller end Pallesen og Børsting nogensinde bliver - og han er ikke dårligere defensivt end de to. Men Wieghorst er sgu en underlig træner...
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Abildgaard var klasser bedre end MC i går.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Ala » 28. aug 2018, 07:17

BassogogsVen skrev:
27. aug 2018, 21:41
Funky skrev:
27. aug 2018, 21:38
BassogogsVen skrev:
27. aug 2018, 21:31
Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Jeg vil sige, at der er væsentligt mere perspektiv i, at Abildgaard skal spille ved siden af en mere dynamisk type end Magnus.
Sådan ser jeg også på det lige nu. Noget andet er, om KP endelig skal have chancen igen i stedet for Blåbjerg. Jeg er med på, at målet nok var hans, men til gengæld havde han altså også nogle fine defensive aktioner, eks. den han redder til allersidst i 1. halvleg, som ellers havde givet en kæmpe Esbjerg-chance.
Problemet med Blåbjerg er bare, at han ofte har nogle fine aktioner, men som oftest også har min. 1 giga koger pr. kamp, som potentielt koster mål. Desuden presser han ofte sine medspillere af den grund.
Ja, det var fuldstændig samme historie i Horsens. Starter glimrende ud, men er så på forunderlig vis tæt på at lave selvmål.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Martino » 28. aug 2018, 07:41

Ala skrev:
28. aug 2018, 07:12
Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Forza skrev:
27. aug 2018, 20:50
Bytyqi har allerede nu leveret mere offensivt end Pallesen har hele sæsonen. Hvorfor har han aldrig fået chancen?

Er det det sædvanlige med at vores spillere udelukkende skal have deres kompetencer i det defensive? Suk
Det har undret mig længe. Han er en meget bedre boldspiller end Pallesen og Børsting nogensinde bliver - og han er ikke dårligere defensivt end de to. Men Wieghorst er sgu en underlig træner...
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Abildgaard var klasser bedre end MC i går.
Det var han.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Nestor » 28. aug 2018, 07:52

strangecap skrev:
27. aug 2018, 23:42
Nestor skrev:
27. aug 2018, 21:57
Er lige kommet hjem fra Stadion.
Det var endnu en langgaber.
Det var da heldigt, at sidste mand kom, så vi kom over de 5000 på Stadion.

MOM: Ahlmann
Dumpet: Blåbjerg, MC, Thellufsen og Wessam.

Det er igen rystende at se den elendige boldomgang fra mange spillere.
Og hvem har dog bildt Abildgaard ind, at han er driblekonge?
Der er nok mange, der vil skyde på Kusk, men han har reelt ingen at spille hurtig, intelligent og poleret fodbold med.

Vi venter i spænding på de ventede forstærkninger.

:aabfan:
Er simpelthen ikke enig i at Ahlmann er MOM i dag hver gang han fik bolden i opspillet gik det helt i stå
Det var mere ud fra betragtningen om, at han var mindst ringe. Okore var i perioder stærk, men forfaldt desværre til at lave nogle af de hjerneblødninger, som tidligere har kostet.

:aabfan:

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af AK48hamas » 28. aug 2018, 08:11

Martino skrev:
28. aug 2018, 00:22
9800 skrev:
27. aug 2018, 22:59
Jeg hørte i Unicon i dag, at grunden til at man ikke køber en CB er at der er 5 kæmpe talenter til CB i det. Læste kuld. De er efter sigende så gode så de har hovedbrud med at finde ud af hvor mange og hvem af dem de skal skrive med.
Jep. Sådan ser jeg også på det. Jeg kan komme i tanke om 3 som kommer til at slå Blåbjerg og KP af. Så der er noget om snakken. Selvfølgelig kan en enkelt af dem gå i stå, men det gør de ikke allesammen.
Hvilke spillere taler vi om?

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Enevoldsen23 » 28. aug 2018, 08:22

AK48hamas skrev:
28. aug 2018, 08:11
Martino skrev:
28. aug 2018, 00:22
9800 skrev:
27. aug 2018, 22:59
Jeg hørte i Unicon i dag, at grunden til at man ikke køber en CB er at der er 5 kæmpe talenter til CB i det. Læste kuld. De er efter sigende så gode så de har hovedbrud med at finde ud af hvor mange og hvem af dem de skal skrive med.
Jep. Sådan ser jeg også på det. Jeg kan komme i tanke om 3 som kommer til at slå Blåbjerg og KP af. Så der er noget om snakken. Selvfølgelig kan en enkelt af dem gå i stå, men det gør de ikke allesammen.
Hvilke spillere taler vi om?
Bærtelsen og Mathias Ross banker hvert fald snart på. Den tredje er måske Mikkel Konnerup?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Martino » 28. aug 2018, 08:39

Enevoldsen23 skrev:
28. aug 2018, 08:22
AK48hamas skrev:
28. aug 2018, 08:11
Martino skrev:
28. aug 2018, 00:22
9800 skrev:
27. aug 2018, 22:59
Jeg hørte i Unicon i dag, at grunden til at man ikke køber en CB er at der er 5 kæmpe talenter til CB i det. Læste kuld. De er efter sigende så gode så de har hovedbrud med at finde ud af hvor mange og hvem af dem de skal skrive med.
Jep. Sådan ser jeg også på det. Jeg kan komme i tanke om 3 som kommer til at slå Blåbjerg og KP af. Så der er noget om snakken. Selvfølgelig kan en enkelt af dem gå i stå, men det gør de ikke allesammen.
Hvilke spillere taler vi om?
Bærtelsen og Mathias Ross banker hvert fald snart på. Den tredje er måske Mikkel Konnerup?
Fra mit synspunkt ja, samt Thomas Christiansen.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Gamen » 28. aug 2018, 09:56

Og Sebastian Grønning var et kæmpe angrebshåb, det samme var Ramkilde.

Skal vi ikke bare konkludere, at vi kan snakke om det når de beviser sig på senior-niveau...
Vi skal i hvert fald ikke planlægge indkøb efter unge spilleres potentielle udviklingskurve. Det er et kæmpe lotteri! Bedst udmærket ved at de 3 eneste unge, store talenter vi har skabt de sidste 5-6 år alle er kommet fra baghjul. Alle dem der har været hypet har enten floppet, er blevet skadet eller noget helt tredje...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Hanga » 28. aug 2018, 10:13

Gamen skrev:
28. aug 2018, 09:56
Og Sebastian Grønning var et kæmpe angrebshåb, det samme var Ramkilde.

Skal vi ikke bare konkludere, at vi kan snakke om det når de beviser sig på senior-niveau...
Vi skal i hvert fald ikke planlægge indkøb efter unge spilleres potentielle udviklingskurve. Det er et kæmpe lotteri! Bedst udmærket ved at de 3 eneste unge, store talenter vi har skabt de sidste 5-6 år alle er kommet fra baghjul. Alle dem der har været hypet har enten floppet, er blevet skadet eller noget helt tredje...
Enig! Der skal være plads i truppen til at vi kan rykke talenter op engang imellem, men vi må simpelthen ikke basere vores indkøb på talenter der måske/måske ikke står klar om 1-2 år. Det er jo den fejl vi lavede i årene efter the double og som betød at vi alt for sent kom igang med genopbygningen af holdet. Hvis talenterne er gode nok skal de nok vise det til træning og dermed få sin chance.

I FCM har de rigtig mange dygtige stoppere købt udefra og alligevel er Rasmus Nicolajsen igang med at slå igennem, simpelthen fordi han har niveauet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Maglau » 28. aug 2018, 10:29

Synes det mest rystende ved vores spil i går var den forvandling efter vi kom bagud
I store dele af 1 halvleg spillede vi nogle fine bolde rundt i kombinationer i mellemrummene og nogle skabelon opspil, men det hele foregik i et træningstempo og blev aldrig farligt eller lige ved at være farligt.
Da vi kom bagud kom spillerne op på tæerne og løb 50% hurtigere i alle løb det fik presset efb spillerne til at begå fejl. Vi erobrede bolden langt længere fremme og fik sat et tempo. Måske hældte vi lige lovligt mange planløse bolde i feltet men presset og aggressiviteten var markant mere intensivt. Det var lidt mere Brøndby agtigt og når vil ikke har drible kongerne eller hurtigt løberne så skal vi altså køre en stil med meget mere pres.

Nøj hvor jeg glæder mig til nye offensive folk - sjældent har nogle bidraget med mindre end Thellufsen og Wessam - to stk Andreas Bruhn på banen samtidigt så er det svært at vinde kampe. De ligner nogen der tror det er for sjovt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 28. aug 2018, 14:35

Maglau skrev:
28. aug 2018, 10:29
Synes det mest rystende ved vores spil i går var den forvandling efter vi kom bagud
I store dele af 1 halvleg spillede vi nogle fine bolde rundt i kombinationer i mellemrummene og nogle skabelon opspil, men det hele foregik i et træningstempo og blev aldrig farligt eller lige ved at være farligt.
Da vi kom bagud kom spillerne op på tæerne og løb 50% hurtigere i alle løb det fik presset efb spillerne til at begå fejl. Vi erobrede bolden langt længere fremme og fik sat et tempo. Måske hældte vi lige lovligt mange planløse bolde i feltet men presset og aggressiviteten var markant mere intensivt. Det var lidt mere Brøndby agtigt og når vil ikke har drible kongerne eller hurtigt løberne så skal vi altså køre en stil med meget mere pres.

Nøj hvor jeg glæder mig til nye offensive folk - sjældent har nogle bidraget med mindre end Thellufsen og Wessam - to stk Andreas Bruhn på banen samtidigt så er det svært at vinde kampe. De ligner nogen der tror det er for sjovt
AaB kan selvfølgelig ikke køre på det energiniveau en hel kamp. De seneste kampe har vi været stærkere i slutfasen end modstanderne. Hvis man brænder det hele af tidligt kan det billede nok ikke fastholdes. Men jeg er enig i, at tempoet det meste af kampen var for lavt, og dog så højt at flere spillere havde svært ved at kontrollere bolden. Det kan man jo sidde og fundere lidt over.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af NIN » 28. aug 2018, 14:56

Funky skrev:
28. aug 2018, 14:35
Maglau skrev:
28. aug 2018, 10:29
Synes det mest rystende ved vores spil i går var den forvandling efter vi kom bagud
I store dele af 1 halvleg spillede vi nogle fine bolde rundt i kombinationer i mellemrummene og nogle skabelon opspil, men det hele foregik i et træningstempo og blev aldrig farligt eller lige ved at være farligt.
Da vi kom bagud kom spillerne op på tæerne og løb 50% hurtigere i alle løb det fik presset efb spillerne til at begå fejl. Vi erobrede bolden langt længere fremme og fik sat et tempo. Måske hældte vi lige lovligt mange planløse bolde i feltet men presset og aggressiviteten var markant mere intensivt. Det var lidt mere Brøndby agtigt og når vil ikke har drible kongerne eller hurtigt løberne så skal vi altså køre en stil med meget mere pres.

Nøj hvor jeg glæder mig til nye offensive folk - sjældent har nogle bidraget med mindre end Thellufsen og Wessam - to stk Andreas Bruhn på banen samtidigt så er det svært at vinde kampe. De ligner nogen der tror det er for sjovt
AaB kan selvfølgelig ikke køre på det energiniveau en hel kamp. De seneste kampe har vi været stærkere i slutfasen end modstanderne. Hvis man brænder det hele af tidligt kan det billede nok ikke fastholdes. Men jeg er enig i, at tempoet det meste af kampen var for lavt, og dog så højt at flere spillere havde svært ved at kontrollere bolden. Det kan man jo sidde og fundere lidt over.
Jeg synes nu ikke vi kom voldsomt tæt på en scoring i 2. halvleg i går mod et ganske ordinært Esbjerg mandskab. Da gæsterne fik scoret, kom der pres på, fordi vi spillede med fuld risiko og de stillede sig 10 mand ned i eget målfelt. Den slags skal give tilfældigheder og chancer. Men det er næppe et retvisende billede.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BoT » 28. aug 2018, 15:00

Vi stiller altså et angreb i går, der består af en fuldstændig grøn 19-årig og en også ung, helt ny mand, der spiller sin første AaB-kamp fra start. De bidrager i går med stort set ingenting - og det er vel ikke så mærkeligt, når de stort set aldrig har spillet sammen før, og næppe heller har de store relationer med midtbanespillerne.
Pohl var stærkt savnet i forhold til at lægge pres på Esbjergs forsvar, som vel havde den måske letteste kamp i sæsonen. Det bliver hverken udfordret fysisk, i luften eller i dybden. Så er det altså let at forsvare, når ens midtbane samtidig står LIGE foran backkæden.

Positivt var det til gengæld, at Kusk trak sig gevaldigt op spillemæssigt oven på et par ringe indsatser.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Maglau » 28. aug 2018, 15:57

Funky skrev:
28. aug 2018, 14:35
Maglau skrev:
28. aug 2018, 10:29
Synes det mest rystende ved vores spil i går var den forvandling efter vi kom bagud
I store dele af 1 halvleg spillede vi nogle fine bolde rundt i kombinationer i mellemrummene og nogle skabelon opspil, men det hele foregik i et træningstempo og blev aldrig farligt eller lige ved at være farligt.
Da vi kom bagud kom spillerne op på tæerne og løb 50% hurtigere i alle løb det fik presset efb spillerne til at begå fejl. Vi erobrede bolden langt længere fremme og fik sat et tempo. Måske hældte vi lige lovligt mange planløse bolde i feltet men presset og aggressiviteten var markant mere intensivt. Det var lidt mere Brøndby agtigt og når vil ikke har drible kongerne eller hurtigt løberne så skal vi altså køre en stil med meget mere pres.

Nøj hvor jeg glæder mig til nye offensive folk - sjældent har nogle bidraget med mindre end Thellufsen og Wessam - to stk Andreas Bruhn på banen samtidigt så er det svært at vinde kampe. De ligner nogen der tror det er for sjovt
AaB kan selvfølgelig ikke køre på det energiniveau en hel kamp. De seneste kampe har vi været stærkere i slutfasen end modstanderne. Hvis man brænder det hele af tidligt kan det billede nok ikke fastholdes. Men jeg er enig i, at tempoet det meste af kampen var for lavt, og dog så højt at flere spillere havde svært ved at kontrollere bolden. Det kan man jo sidde og fundere lidt over.
nej jeg er ganske klar over at man selvfølgelig smider det hele frem i slutfasen - men jeg synes bare at tempo forskellen var udtalt på før og efter scoringen. Vi kan ikke køre samme pres i 90min som vi vi gjorde de sidste 30min, men uden offensive spidskompetencer fra andre end Kusk, forudser jeg ekstreme vanskeligheder ved at nedbryde hold der sår så lavt som EFB, hvis ikke vi øger tempoet betragteligt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Forza » 28. aug 2018, 17:47

Gamen skrev:
28. aug 2018, 09:56
Og Sebastian Grønning var et kæmpe angrebshåb, det samme var Ramkilde.

Skal vi ikke bare konkludere, at vi kan snakke om det når de beviser sig på senior-niveau...
Vi skal i hvert fald ikke planlægge indkøb efter unge spilleres potentielle udviklingskurve. Det er et kæmpe lotteri! Bedst udmærket ved at de 3 eneste unge, store talenter vi har skabt de sidste 5-6 år alle er kommet fra baghjul. Alle dem der har været hypet har enten floppet, er blevet skadet eller noget helt tredje...
Jeg synes nu det er fair nok ikke at købe flere midterforsvarer hvis man har nogle stortalenter på vej. Problemet i mine øjne er at jeg ikke ser dem blive forløst under Wieghorst.

Lyngø og Bytyqi har nærmest ingen chancer fået og jeg forudser heller ikke de næste talenter i forsvaret får chancen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 28. aug 2018, 19:05

Forza skrev:
28. aug 2018, 17:47
Gamen skrev:
28. aug 2018, 09:56
Og Sebastian Grønning var et kæmpe angrebshåb, det samme var Ramkilde.

Skal vi ikke bare konkludere, at vi kan snakke om det når de beviser sig på senior-niveau...
Vi skal i hvert fald ikke planlægge indkøb efter unge spilleres potentielle udviklingskurve. Det er et kæmpe lotteri! Bedst udmærket ved at de 3 eneste unge, store talenter vi har skabt de sidste 5-6 år alle er kommet fra baghjul. Alle dem der har været hypet har enten floppet, er blevet skadet eller noget helt tredje...
Jeg synes nu det er fair nok ikke at købe flere midterforsvarer hvis man har nogle stortalenter på vej. Problemet i mine øjne er at jeg ikke ser dem blive forløst under Wieghorst.

Lyngø og Bytyqi har nærmest ingen chancer fået og jeg forudser heller ikke de næste talenter i forsvaret får chancen.
Der er altså ikke nogen grund til at formode at Wieghorst har noget imod at bruge "talenter" - se bare MC og Abildgaard, Wessam og det andet nye unge angrebshåb. Det, man kan spørge til, er Wieghorsts bedømmelse af specifikke talenter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Pastorius » 28. aug 2018, 19:14

Forza skrev:
28. aug 2018, 17:47
Gamen skrev:
28. aug 2018, 09:56
Og Sebastian Grønning var et kæmpe angrebshåb, det samme var Ramkilde.

Skal vi ikke bare konkludere, at vi kan snakke om det når de beviser sig på senior-niveau...
Vi skal i hvert fald ikke planlægge indkøb efter unge spilleres potentielle udviklingskurve. Det er et kæmpe lotteri! Bedst udmærket ved at de 3 eneste unge, store talenter vi har skabt de sidste 5-6 år alle er kommet fra baghjul. Alle dem der har været hypet har enten floppet, er blevet skadet eller noget helt tredje...
Jeg synes nu det er fair nok ikke at købe flere midterforsvarer hvis man har nogle stortalenter på vej. Problemet i mine øjne er at jeg ikke ser dem blive forløst under Wieghorst.

Lyngø og Bytyqi har nærmest ingen chancer fået og jeg forudser heller ikke de næste talenter i forsvaret får chancen.
Selvfølgelig skal vi ikke lade være med at købe en spiller til midterforsvaret, fordi vi har unge talenter på vej. Okore er her ikke for evigt, hvis han bliver ved med at spille som han har gjort hidtil, og er vores talenter ikke gode nok, til i det mindste at slå Blaabjerg og KP af pinden, så bliver de aldrig gode nok til at spille fast i AaB. Desuden har vi ikke noget som helst at gøre godt med, hvis vi får skader.

Jeg synes det er helt vildt risky at vi ikke er stærkere besat i forsvaret. Særligt når man tænker på at vi i nogle kampe sidste år, gik over til at spille med tre midterforsvarere.

Helt generelt, skal vores talenter kunne trænge sig hårdt nok på til holdet, til at slå en fuldgod superligaspiller af. Måske ikke fra dag 1, men i hvert fald over en sæson eller to, som indskifter eller førstereserve ved skader.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Forza » 28. aug 2018, 19:33

Funky skrev:
28. aug 2018, 19:05
Forza skrev:
28. aug 2018, 17:47
Gamen skrev:
28. aug 2018, 09:56
Og Sebastian Grønning var et kæmpe angrebshåb, det samme var Ramkilde.

Skal vi ikke bare konkludere, at vi kan snakke om det når de beviser sig på senior-niveau...
Vi skal i hvert fald ikke planlægge indkøb efter unge spilleres potentielle udviklingskurve. Det er et kæmpe lotteri! Bedst udmærket ved at de 3 eneste unge, store talenter vi har skabt de sidste 5-6 år alle er kommet fra baghjul. Alle dem der har været hypet har enten floppet, er blevet skadet eller noget helt tredje...
Jeg synes nu det er fair nok ikke at købe flere midterforsvarer hvis man har nogle stortalenter på vej. Problemet i mine øjne er at jeg ikke ser dem blive forløst under Wieghorst.

Lyngø og Bytyqi har nærmest ingen chancer fået og jeg forudser heller ikke de næste talenter i forsvaret får chancen.
Der er altså ikke nogen grund til at formode at Wieghorst har noget imod at bruge "talenter" - se bare MC og Abildgaard, Wessam og det andet nye unge angrebshåb. Det, man kan spørge til, er Wieghorsts bedømmelse af specifikke talenter.
Den store forskel er at deres chancer er kommet fordi han ikke har andre end Würtz til pladsen. Risgård er bandlyst og Würtz er ovenikøbet ofte skadet. Vores 17 årige angriber og Wessam er ligeledes nærmere af nød.

Jeg ser ikke nogen unge midterforsvarere få chancen. Nøjagtig som Bytyqi aldrig får chancen når Ahlmann eller den vilkårlige højreback er ude.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar