Tom van Weert: Ny angriber

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Pippo » 28. aug 2018, 10:57

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7282803

Spændende! Lyder umiddelbart som en mand med flere mål i støvlerne end Pohl.
Men synes stadig, at vi mangler en central forsvarer og en kreativ midtbane endnu.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Gentleman Finn » 28. aug 2018, 11:27

Tom har åbenbart en dansk kæreste, hvis den google oversætter jeg bruger er korrekt. Har vi et bud henad kæresten har sagt hun gerne vil tilbage til DK :cool:

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Kokkefar » 28. aug 2018, 11:36


Gamen

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Gamen » 28. aug 2018, 11:39

Gentleman Finn skrev:
28. aug 2018, 11:27
Tom har åbenbart en dansk kæreste, hvis den google oversætter jeg bruger er korrekt. Har vi et bud henad kæresten har sagt hun gerne vil tilbage til DK :cool:
Ja, skrev jeg allerede i går. Hun hedder Maria, de mødte hinanden i 2012 på Mallorca, hun ser sød ud og så er hun (heller) ikke med i BoT's fanklub.

https://spelersvrouw.nl/maria-baektoft- ... tom-weert/

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Munken83 » 28. aug 2018, 11:41

112 kampe og 45 mål = 2,5 kampe pr mål. det er vel egentlig ganske ok.

Men spændende at vi har fået penge vores vej sammen med spilleren.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2018, 11:54

Langt mere målfarlig for Groningen end Sørloth var. Mon ikke der står en PL-klub klar med en blankocheck allerede til sommer, hvis han scorer et par mål.

Han er også en spiller der selvom han spiller for et midterhold formår at score mod topholdene.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Stefanovic » 28. aug 2018, 12:06

Nogen der kender ham som spillertype? Han ligner ikke en tankcenterforward og ej heller en gazelle.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af FIDEL » 28. aug 2018, 12:09

Stefanovic skrev:
28. aug 2018, 12:06
Nogen der kender ham som spillertype? Han ligner ikke en tankcenterforward og ej heller en gazelle.
Nu har jeg set stort alle klip med ham på Youtube, og det ser ud til vi får os en fin boksangriber, som er dygtig til at positionere sigog tage de rigtige løb uden bold i feltet. Samtidig ser han ok ud i selve spillet udenfor feltet. Det bliver super spændende at følge ham.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af BoT » 28. aug 2018, 12:12

Jeg må sige, at jeg er mildt skeptisk. For det første mener jeg stadig, at Jannik Pohl var en værdifuld brik i vores offensiv i kraft af det pres, han kunne lægge på forsvaret (vi manglede ham tydeligt i går!).

Og afløseren.. 12 mål i Eresdivisionen er fint, men man spiller stadig på en anden måde i Holland, end vi gør i Danmark. Hvordan agerer han overfor meget velorganiserede zoneforsvar? Hvordan får vi ham passet ind i vores måde at spille på?

Nuvel, det bliver da spændende!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af BassogogsVen » 28. aug 2018, 12:17

BoT skrev:
28. aug 2018, 12:12
Hvordan får vi ham passet ind i vores måde at spille på?
Altså, du mener, at det godt kunne gå hen og blive svært for en klassisk forward-type med en central midtbane, som absolut intet præsterer fremadrettet?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Gamen » 28. aug 2018, 12:18

BoT skrev:
28. aug 2018, 12:12
Og afløseren.. 12 mål i Eresdivisionen er fint, men man spiller stadig på en anden måde i Holland, end vi gør i Danmark. Hvordan agerer han overfor meget velorganiserede zoneforsvar? Hvordan får vi ham passet ind i vores måde at spille på?
Hvis han kan lave mål, så er det da en start. For det kunne Pohl ikke.

12 mål i en stærkere Eredivisie er da ganske glimrende for et midterhold. Han virker dog som en poacher, og det kræver stadig at vi får skabt mere.

Gamen

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Gamen » 28. aug 2018, 12:20

Stefanovic skrev:
28. aug 2018, 12:06
Nogen der kender ham som spillertype? Han ligner ikke en tankcenterforward og ej heller en gazelle.
Han har Spalvis' kløgtighed i boksen - Pohl placerede sig som oftest helt galt. Men afslutningsteknisk virker han i hvert fald marginalt bedre, ikke i nærheden af f.eks. Wilczek, men mindre kan vel også gøre det.

Derudover er jeg lidt i tvivl om hvad han egentlig kan derudover, efter at have set samtlige mål de sidste par sæsoner. Men mon ikke AaB har vurderet at det er et godt bytte ifht. Pohl.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2018, 12:27

Umiddelbart er det jo positivt, at vi får en spiller ind der ved hvor målet står, og som har bevist han kan gøre sig på det her niveau. Jeg må dog indrømme, at det virker som skønne spildte kræfter, nu hvor vi nærmest producerer 0 chancer pr. kamp. Kampen igår er et fint eksempel. Vi får nogle indlæg fra vore backs, der konsekvent ligger i handskerne på keeperen, og de bolde der skal skære igennem forsvaret og sende en angriber alene med målmanden kommer ganske enkelt ikke.
Det er helt sikkert et problem, at vi ikke er giftige nok når chancerne opstår, men det er da næsten et endnu større problem at vi så godt som aldrig formår at skabe en reel chance. Kampene i denne sæson (så ikke kampene mod FCK og Horsens) har alle været typiske 0-0 kampe, hvor det aldrig bliver rigtig farligt i nogen af enderne, og kampen afgøres på en halvt tilfældig chance eller en dødbold. Jeg er virkelig i tvivl om hvad Gaarde og Wieghorst forestiller sig, at den her transfer skal ændre. Jojo Pohl brænder mange chancer, og jeg er da helt enig i, at mulighederne for at bryde igennem som spids er ved at være opbrugte. Men de chancer han brænder er ofte chancer han selv skaber. Uden ham kan vi muligvis få en angriber der udnytter mulighederne bedre, men tilgengæld også får langt mindre at arbejde med.
Ud fra hvad jeg kan læse om Van Weert, så virker han iøvrigt som præcis den type angriber jeg gerne så sammen med Pohl. Et makkerskab hvor Pohl kan lave det grove arbejde, og stresse forsvaret, mens makkeren blot skal positionere sig og løbe for Pohl og Kusk, så han kan komme til afslutning.

Umiddelbart er han da sikkert en fin spiller, men i det store hele tror jeg desværre ikke det kommer til at ændre noget som helst, medmindre vi også får en offensivt orienteret midtbanemand ind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Forza » 28. aug 2018, 12:29

Hvis han er god i boksen er det i hvert fald ærgeligt at vi hverken laver indlæg eller skaber mere end 1-2 chancer pr kamp.

Det bliver svært for ham at præstere i AaB. Lad os håbe det bliver en succes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af FIDEL » 28. aug 2018, 12:30

BoT skrev:
28. aug 2018, 12:12
Jeg må sige, at jeg er mildt skeptisk. For det første mener jeg stadig, at Jannik Pohl var en værdifuld brik i vores offensiv i kraft af det pres, han kunne lægge på forsvaret (vi manglede ham tydeligt i går!).

Og afløseren.. 12 mål i Eresdivisionen er fint, men man spiller stadig på en anden måde i Holland, end vi gør i Danmark. Hvordan agerer han overfor meget velorganiserede zoneforsvar? Hvordan får vi ham passet ind i vores måde at spille på?

Nuvel, det bliver da spændende!
Jeg er da også mildt skeptisk, men det har nu ikke så meget med selve Weert at gøre. Det handler mere om, at jeg er bange for ,at vores kære træner også får suget spilleglæden og selvtilliden ud af ham - ligesom de mange foregående tilfælde.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af FIDEL » 28. aug 2018, 12:31

jonas386 skrev:
28. aug 2018, 12:27
Umiddelbart er det jo positivt, at vi får en spiller ind der ved hvor målet står, og som har bevist han kan gøre sig på det her niveau. Jeg må dog indrømme, at det virker som skønne spildte kræfter, nu hvor vi nærmest producerer 0 chancer pr. kamp. Kampen igår er et fint eksempel. Vi får nogle indlæg fra vore backs, der konsekvent ligger i handskerne på keeperen, og de bolde der skal skære igennem forsvaret og sende en angriber alene med målmanden kommer ganske enkelt ikke.
Det er helt sikkert et problem, at vi ikke er giftige nok når chancerne opstår, men det er da næsten et endnu større problem at vi så godt som aldrig formår at skabe en reel chance. Kampene i denne sæson (så ikke kampene mod FCK og Horsens) har alle været typiske 0-0 kampe, hvor det aldrig bliver rigtig farligt i nogen af enderne, og kampen afgøres på en halvt tilfældig chance eller en dødbold. Jeg er virkelig i tvivl om hvad Gaarde og Wieghorst forestiller sig, at den her transfer skal ændre. Jojo Pohl brænder mange chancer, og jeg er da helt enig i, at mulighederne for at bryde igennem som spids er ved at være opbrugte. Men de chancer han brænder er ofte chancer han selv skaber. Uden ham kan vi muligvis få en angriber der udnytter mulighederne bedre, men tilgengæld også får langt mindre at arbejde med.
Ud fra hvad jeg kan læse om Van Weert, så virker han iøvrigt som præcis den type angriber jeg gerne så sammen med Pohl. Et makkerskab hvor Pohl kan lave det grove arbejde, og stresse forsvaret, mens makkeren blot skal positionere sig og løbe for Pohl og Kusk, så han kan komme til afslutning.

Umiddelbart er han da sikkert en fin spiller, men i det store hele tror jeg desværre ikke det kommer til at ændre noget som helst, medmindre vi også får en offensivt orienteret midtbanemand ind.
Han virker umiddelbart som et godt match til Ochs vil jeg sige. Ochs arbejder også stenhårdt i sit pres, og er ok hurtig.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Yankee » 28. aug 2018, 12:33

Det vigtigste er altså stadig hvilken type aftale, det her er. van Weert har kontraktudløb med Groningen næste sommer og hvis ikke vi med det samme skriver en længere kontrakt med ham, så er det jo reelt bare en lejeaftale lidt ligesom den, vi havde med Sylvestr.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af raekkeettre » 28. aug 2018, 12:41

jonas386 skrev:
28. aug 2018, 12:27
Umiddelbart er det jo positivt, at vi får en spiller ind der ved hvor målet står, og som har bevist han kan gøre sig på det her niveau. Jeg må dog indrømme, at det virker som skønne spildte kræfter, nu hvor vi nærmest producerer 0 chancer pr. kamp. Kampen igår er et fint eksempel. Vi får nogle indlæg fra vore backs, der konsekvent ligger i handskerne på keeperen, og de bolde der skal skære igennem forsvaret og sende en angriber alene med målmanden kommer ganske enkelt ikke.
Det er helt sikkert et problem, at vi ikke er giftige nok når chancerne opstår, men det er da næsten et endnu større problem at vi så godt som aldrig formår at skabe en reel chance. Kampene i denne sæson (så ikke kampene mod FCK og Horsens) har alle været typiske 0-0 kampe, hvor det aldrig bliver rigtig farligt i nogen af enderne, og kampen afgøres på en halvt tilfældig chance eller en dødbold. Jeg er virkelig i tvivl om hvad Gaarde og Wieghorst forestiller sig, at den her transfer skal ændre. Jojo Pohl brænder mange chancer, og jeg er da helt enig i, at mulighederne for at bryde igennem som spids er ved at være opbrugte. Men de chancer han brænder er ofte chancer han selv skaber. Uden ham kan vi muligvis få en angriber der udnytter mulighederne bedre, men tilgengæld også får langt mindre at arbejde med.
Ud fra hvad jeg kan læse om Van Weert, så virker han iøvrigt som præcis den type angriber jeg gerne så sammen med Pohl. Et makkerskab hvor Pohl kan lave det grove arbejde, og stresse forsvaret, mens makkeren blot skal positionere sig og løbe for Pohl og Kusk, så han kan komme til afslutning.

Umiddelbart er han da sikkert en fin spiller, men i det store hele tror jeg desværre ikke det kommer til at ændre noget som helst, medmindre vi også får en offensivt orienteret midtbanemand ind.
Jeg tror det Gaard og Wieghorst forestiller sig er - at vi ikke score nok mål, så vi kigger efter at forbedre os i angrebet. Jeg synes det virker meget klogt...eller

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af BoT » 28. aug 2018, 12:43

BassogogsVen skrev:
28. aug 2018, 12:17
BoT skrev:
28. aug 2018, 12:12
Hvordan får vi ham passet ind i vores måde at spille på?
Altså, du mener, at det godt kunne gå hen og blive svært for en klassisk forward-type med en central midtbane, som absolut intet præsterer fremadrettet?
Nu er jeg heldigvis ikke så enøjet og naiv, at jeg tror chancer udelukkende stammer fra den centrale midtbane. Nej jeg er derimod mere bekymret for, at vi i kampen i går stort set ikke ser brugbare indlæg i feltet. Vores backs leverer en skidt indsats i går, men har heller intet at sigte i mod, da vores to angribere er fuldstændig usynlige. Det kan vores nye hollænder selvfølgelig selv gøre noget ved - men det kræver da også, at han får bolden, når han kommer i position til det. Og der er jeg noget skeptisk.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af BassogogsVen » 28. aug 2018, 12:54

BoT skrev:
28. aug 2018, 12:43
BassogogsVen skrev:
28. aug 2018, 12:17
BoT skrev:
28. aug 2018, 12:12
Hvordan får vi ham passet ind i vores måde at spille på?
Altså, du mener, at det godt kunne gå hen og blive svært for en klassisk forward-type med en central midtbane, som absolut intet præsterer fremadrettet?
Nu er jeg heldigvis ikke så enøjet og naiv, at jeg tror chancer udelukkende stammer fra den centrale midtbane. Nej jeg er derimod mere bekymret for, at vi i kampen i går stort set ikke ser brugbare indlæg i feltet. Vores backs leverer en skidt indsats i går, men har heller intet at sigte i mod, da vores to angribere er fuldstændig usynlige. Det kan vores nye hollænder selvfølgelig selv gøre noget ved - men det kræver da også, at han får bolden, når han kommer i position til det. Og der er jeg noget skeptisk.
Jeg har til gode at se, at nogen skulle hævde, at chancer udelukkende skal stamme fra den centrale midtbane. Er du ikke snart træt af dine evindelige stråmænd?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar