U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Pastorius » 29. aug 2018, 15:54

Yankee skrev:
29. aug 2018, 15:28
raekkeettre skrev:
29. aug 2018, 14:50
en igen - jeg siger det bare 10 spillere på U19 og U18!! Jeg tror sgu ikke det er set før...så lidt må vi da gøre rigtigt i Nord...
Der er der vel ingen der betvivler :) AaB har en rigtig god talentudvikling. Man er ikke altid lige god til at introducere dem på førsteholdet og herefter fortsætte deres udvikling, dog. Blandt andet fordi vi i perioder får rigtig mange uparate unge spillere ind og fordi talenterne bliver sat til at spille 10-15 kampe i træk fra start, hvilket ikke er gavnligt for en spiller, hvis han ikke er 100% klar. Derfor er det vigtigt at talenterne dels har et velfungerende og stærkt hold at læne sig op ad og dels at der er tilstrækkeligt mange gode, ældre spillere til at de unge kan få lov at blive sluset stille og roligt ind og få nogle pauser til at reflektere og træne individuelt.

Derfor skal vi selvfølgelig ikke holde igen med indkøb medmindre vi står med en ungdomsspiller, der er 100% god nok. Ellers kommer vi til at stille med svækkede hold eller knække de spillere, der ikke er 100% klar - som vi i mine øjne har gjort med Pohl, MC, Thellufsen m.fl.
Enig - jeg tænker man ikke er helt hårde nok ift. at det skal give mening at give dem chancen i kamp. Muligvis er det bare fordi at at alternativerne (vores stamspillere) ikke er gode nok til at holde dem ude. Det er svært at se udefra. Men jeg synes det ser ud til at det er lidt for let at få chancen.

Rent teknisk er det ikke det store problem, men mentalt får de ikke den udfordring det er at ramme ind i en mur, hvor de skal tage sig sammen for at forbedre sig for at komme over den, og i sidste ende, så er der ikke ret mange talenter, der går gennem de første år af fodboldlivet uden at støde ind i en der står foran dem i køen til spilletid. Dén udfordring synes jeg ikke vi er gode til at lære dem at takle. Den eneste jeg rigtig kan komme i tanke om, som faktisk har håndteret den situation godt er Nicolai Thomsen, og han er netop en af dem, der mødte den udfordring tidligt - allerede for at få en ungdomskontrakt i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af binderup » 29. aug 2018, 20:02

Nogen som ved hvordan u19 holdet klarede sig i Baltic Sea Cup kampen i dag? :aabfan:
:cheers:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2018, 20:13

binderup skrev:
29. aug 2018, 20:02
Nogen som ved hvordan u19 holdet klarede sig i Baltic Sea Cup kampen i dag? :aabfan:
Vi vandt 3-0 kunne jeg snuse mig frem til.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Meelsen » 29. aug 2018, 20:53

Drengene kunne sagtens have puttet 4-5 mere ind. Uh ha, de spiller godt, de unge drenge!

Kaufmann er et bæst!
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 29. aug 2018, 22:46

Meelsen skrev:
29. aug 2018, 20:53
Drengene kunne sagtens have puttet 4-5 mere ind. Uh ha, de spiller godt, de unge drenge!

Kaufmann er et bæst!
Kan se på highlights at Søren Tengstedt er tilbage fra en lang skadespause. Hvordan gjorde han det? Han var den spiller jeg i sin tid havde de største forventninger til, så håber han for alvor kommer sig over skaderne.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2018, 22:49

Hvis nogle er tilstrækkeligt nørdede så er her et link til Pogons referat af kampen

https://www.pogonszczecin.pl/newsy/2018 ... -portowcow

På Google translate'sk lyder det til AaB får kæmpe respekt og at vi var bedre i alle spillets facetter og vandt fuldt fortjent. Måske værd at bemærke at Pogon på ingen måde er nogen stormagt i polsk fodbold. Øjeblikkelig bundprop og spillede nedrykningsspil sidste år i den bedste seniorrække.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2018, 23:02

Søren Tengstedt var ham der var i benfica og prøvetræne på et tidspunkt? Hvad har der været med ham? Siden i skriver om skader.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 29. aug 2018, 23:07

jonas386 skrev:
29. aug 2018, 23:02
Søren Tengstedt var ham der var i benfica og prøvetræne på et tidspunkt? Hvad har der været med ham? Siden i skriver om skader.
Præcis. Han var i Benfica sammen med en anden AaB’er men har glemt hvem. Han har haft en alvorlig knæskade, så vidt jeg er informeret. Korsbånd måske.
Jeg savner Winsnes

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Frygah » 30. aug 2018, 00:37

Har ham Nicolai Laursen ikke været ret skarp den seneste tid? Synes jeg har set nogle helt Kusk-agtige dribleture, samt han formår at smække bolden i kassen. Synes han ser enormt spændende ud, men det er selvfølgelig svært at vurdere baggrunden for hans aktioner.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kokkefar » 30. aug 2018, 01:21

Buzz Killington skrev:
29. aug 2018, 20:13
binderup skrev:
29. aug 2018, 20:02
Nogen som ved hvordan u19 holdet klarede sig i Baltic Sea Cup kampen i dag? :aabfan:
Vi vandt 3-0 kunne jeg snuse mig frem til.
https://www.facebook.com/TalentAaB/vide ... 104749248/

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af PeterS » 30. aug 2018, 09:31

Både U17 og U19 spiller igen lørdag.

Sådan som U19 spillede igår, kan det sagtens anbefales og tage ud og kigge

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 30. aug 2018, 09:56

Buzz Killington skrev:
29. aug 2018, 22:49
Hvis nogle er tilstrækkeligt nørdede så er her et link til Pogons referat af kampen

https://www.pogonszczecin.pl/newsy/2018 ... -portowcow

På Google translate'sk lyder det til AaB får kæmpe respekt og at vi var bedre i alle spillets facetter og vandt fuldt fortjent. Måske værd at bemærke at Pogon på ingen måde er nogen stormagt i polsk fodbold. Øjeblikkelig bundprop og spillede nedrykningsspil sidste år i den bedste seniorrække.
Såvidt jeg kan se i det referat, så stillede de også med et noget decimeret hold og lidt tættere på et u-18-hold. Pogon hører normalt til blandt de 5-6 bedste ungdomshold i Polen.
Dejligt alligevel at vi kunne levere en så overbevisende indsats. Flotte mål undervejs!

Brugeravatar
Bosal
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:58
Geografisk sted: Nørresundby

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Bosal » 30. aug 2018, 10:02

Det tror jeg nu ikke de gjorde, flere af deres spillere så både større og ældre ud end AaB spillerne. De personer jeg stod og talte med, var vi enige om at det lignede at de stillede med et U 21 hold. :danmarkfan:

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af PeterS » 30. aug 2018, 10:12

Bosal skrev:
30. aug 2018, 10:02
Det tror jeg nu ikke de gjorde, flere af deres spillere så både større og ældre ud end AaB spillerne. De personer jeg stod og talte med, var vi enige om at det lignede at de stillede med et U 21 hold. :danmarkfan:
Helt enig, blandt andet deres centrale spillere og anføreren lignede nogle der var lidt ældre. I øvrigt er det ikke kun u21 spillere der må være med.
OB havde endda deres superliga anfører med

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... s-u21-hold

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 30. aug 2018, 10:34

Bosal skrev:
30. aug 2018, 10:02
Det tror jeg nu ikke de gjorde, flere af deres spillere så både større og ældre ud end AaB spillerne. De personer jeg stod og talte med, var vi enige om at det lignede at de stillede med et U 21 hold. :danmarkfan:
The porters were in a very young squad for a duel to Denmark. Due to the difficult team situation in the first team, the trainer Runjaic could not afford to send even one of his protégés to Aalborg. In the starting eleven of the Duma of Pomerania appeared above all the players who train on a daily basis under the supervision of coach Tychowski and outstanding players from the U18 team.
Det står jo nu altså her sort på hvidt i deres eget referat, at det var U19-holdet minus de spillere der er inde omkring førsteholdet, og så suppleret op med U18-spillere.

Uanset hvad er det et pænt resultat! Jeg overvejer kraftigt at tage ud og se kampen på lørdag, hvis muligt.

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Enevoldsen23 » 30. aug 2018, 11:17

PeterS skrev:
30. aug 2018, 10:12
Bosal skrev:
30. aug 2018, 10:02
Det tror jeg nu ikke de gjorde, flere af deres spillere så både større og ældre ud end AaB spillerne. De personer jeg stod og talte med, var vi enige om at det lignede at de stillede med et U 21 hold. :danmarkfan:
Helt enig, blandt andet deres centrale spillere og anføreren lignede nogle der var lidt ældre. I øvrigt er det ikke kun u21 spillere der må være med.
OB havde endda deres superliga anfører med

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... s-u21-hold
Mon ikke bare det er samme regler som fx U21 EM og U23 OL, hvor holdende må have 2 eller 3 ældre spillere med. Lucas Andersen var vel 22 til sidste år U21 EM og Ronaldinho var 30+ til OL for U23.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kempes » 1. sep 2018, 09:34

Med så mange talenter inde omkring Ungdomslandsholdet, synes jeg AaB skal prøve at skelne lidt til FCM, hvor man i højere grad udlejer talenterne.

Lige nu har Ikast-klubben 9-10 unge spillere på længere kontrakter, der har spillet på deres ungdomshold.

Ved udlejning kan spillerne vænne sig til at spille voksenfodbold uge efter uge, i stedet for at blive kastet rundt på banen i enkelte reservekampe.

Jeg tror på, at de spillere der har niveauet og mentaliteten til at slå igennem i fremmede omgivelser, er de samme som ville kunne blive superligaprofiler i AaB. De vil blot modnes og blive mere professionelle tidligere.

Modsat vil de der falder igennem, være faldet igennem alligevel.

Modellen kræver naturligvis, at der er klubber klar til at leje spillerne. Her er det vigtigt at den lejende klub har et ret professionelt setup. Her er der heldigvis flere og flere danske klubber der kan være i spil. Alternativt kan man måske finde klubber i Norden, man samarbejder med.

Jeg forestiller mig også at unge spillere, der har været i andre miljøer end AaB, lettere ville kunne slå igennem i en udenlandsk klub, hvis de bliver så gode at større klubber end AaB fatter interesse for dem.

Økonomisk kan man jo håbe at modellen vil generere flere penge ved øget spillersalg. Men ellers tænker jeg at det maksimalt kunne komme til at koste 2 mio. kr årligt, hvis vi havde 7-10 spillere i sådant et karriereforløb.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af doukas » 1. sep 2018, 14:06

Kempes skrev:
1. sep 2018, 09:34
Med så mange talenter inde omkring Ungdomslandsholdet, synes jeg AaB skal prøve at skelne lidt til FCM, hvor man i højere grad udlejer talenterne.

Lige nu har Ikast-klubben 9-10 unge spillere på længere kontrakter, der har spillet på deres ungdomshold.

Ved udlejning kan spillerne vænne sig til at spille voksenfodbold uge efter uge, i stedet for at blive kastet rundt på banen i enkelte reservekampe.

Jeg tror på, at de spillere der har niveauet og mentaliteten til at slå igennem i fremmede omgivelser, er de samme som ville kunne blive superligaprofiler i AaB. De vil blot modnes og blive mere professionelle tidligere.

Modsat vil de der falder igennem, være faldet igennem alligevel.

Modellen kræver naturligvis, at der er klubber klar til at leje spillerne. Her er det vigtigt at den lejende klub har et ret professionelt setup. Her er der heldigvis flere og flere danske klubber der kan være i spil. Alternativt kan man måske finde klubber i Norden, man samarbejder med.

Jeg forestiller mig også at unge spillere, der har været i andre miljøer end AaB, lettere ville kunne slå igennem i en udenlandsk klub, hvis de bliver så gode at større klubber end AaB fatter interesse for dem.

Økonomisk kan man jo håbe at modellen vil generere flere penge ved øget spillersalg. Men ellers tænker jeg at det maksimalt kunne komme til at koste 2 mio. kr årligt, hvis vi havde 7-10 spillere i sådant et karriereforløb.
Nu spørger jeg måske dumt, men hvilke FCM-talenter er slået igennem efter de har været udlejet til en lavere rangerende klub?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 1. sep 2018, 14:27

doukas skrev:
1. sep 2018, 14:06

Nu spørger jeg måske dumt, men hvilke FCM-talenter er slået igennem efter de har været udlejet til en lavere rangerende klub?
Mads Thychosen, Horsens (hvor han blev omskolet)
Paul Onuachu, Vejle (13 kampe, 5 mål)
Alexander Munksgaard, Lyngby (11 kampe) - ok, man kan diskutere om han er slået igennem, men han spiller faktisk relativt ofte.

Der er sikkert flere som jeg har glemt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af doukas » 1. sep 2018, 15:49

Hanga skrev:
1. sep 2018, 14:27
doukas skrev:
1. sep 2018, 14:06

Nu spørger jeg måske dumt, men hvilke FCM-talenter er slået igennem efter de har været udlejet til en lavere rangerende klub?
Mads Thychosen, Horsens (hvor han blev omskolet)
Paul Onuachu, Vejle (13 kampe, 5 mål)
Alexander Munksgaard, Lyngby (11 kampe) - ok, man kan diskutere om han er slået igennem, men han spiller faktisk relativt ofte.

Der er sikkert flere som jeg har glemt.
Med tanke på, hvor mange spillere FCM har lejet ud, så er det forbavsende få, der kommer tilbage og slår igennem, hvis det der er den komplette liste.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar