Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af andreasaab89 » 2. sep 2018, 10:17

MW siger i nordjyske han ikke vil starte med for mange spillere der kun kan spille 60-70 min.

Hvem er de spillere ?
Alle nyerhvervelserne har vel trænet kontinuerligt med i deres respektive klubber og ikke døjet med skader ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Jakobsen » 2. sep 2018, 10:42

Freddie skrev:
2. sep 2018, 09:36
Jakobsen skrev:
2. sep 2018, 09:22
aaballday skrev:
2. sep 2018, 08:48
Nordjyske:

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Lucas Andersen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali
Kom nu Wieghorst får nu byttet Blåbjerg med KP. KP er heller ikke nogen messias, men hans bundniveau er meget højere end Blåbjergs. Glad for at se man spiller Lucas fra start. Relationerne med ham og de andre skal bare komme til at spille ASAP. Havde gerne byttet MC for Risgård, men det sker jo ikke og mon ikke MC godt kan bruges til at pøle med Randers. Tilgengæld ret skuffet over, at van Weert ikke starter på bekostning af Wessam. Wessam har da vist nogle lovende takter, men hans niveau er ikke til at han skal starte ud over når vi har skader/karantæner. Jeg vil hellere bruge vores nye bomber fra dag og så med Wesam, Thellufsen og Kaufmann få indhop når det passer.
Forhold dig nu til at Blåbjerg er venstrefodet, og enhver nogenlunde fornuftig træner vil foretrække en venstrefodet og en højrefodet centerforsvarer, med mindre der er stor niveauforskel.
Forhold dig nu til, at der er stor niveauforskel. Blåbjerg er decideret sikkerhedsrisiko at have rendende med de blundere han laver i hver eneste kamp. Der er kæmpe niveauforskel i bundeniveauet. Kasper P laver ikke så store uprovokerede fejl som Blåbjerg og så er det egentlig underornet at Blåbjerg er venstrebenet, sympatisk og intelligent. At spille med risiko plejer at betyde at spille offensivt, men i AaBs tilfælde betyder det bare at Blåbjerg starter.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. sep 2018, 10:57

baresi skrev:
2. sep 2018, 08:17
Med tanke om hvor defensiv MW er og hvor lidt handlekraftig han virker så ee det meste same same
Måske får Van weert chancen på toppen ved siden af ochs.
Ellers ingen ændringer . Heller ikke formation.

Bardec NO chance .
I øvrigt er det omsonst at snakke om hvor meget bedre han er på baggrund af et 10 minutters indhop sidst i kampen.

Men det man burde gøre var at omskole Børsting til ventral midt. 6/8er.

Men bardec må forsøges på HB - Palle som back up - henover efteråret .

Børsting har vildt meget power , arbejdsstyrke - løbepensum - og ikke mindst nærkamps styrke
Han kunne være wurtz afløser .. ser ham ikke som back eller offensiv spiller
Men hans kvaliteter kan bruges på den centrale .
Han kæmper mega godt og så kan han jo komme med frem. Teknik og afleveringer må han træne på. Men rydde op det ville passe ham godt
Jo, lad os da skabe endnu en 6'er. Bragende god idé, for dem har vi jo ingen af!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af andreasaab89 » 2. sep 2018, 11:06

BassogogsVen skrev:
2. sep 2018, 10:57
baresi skrev:
2. sep 2018, 08:17
Med tanke om hvor defensiv MW er og hvor lidt handlekraftig han virker så ee det meste same same
Måske får Van weert chancen på toppen ved siden af ochs.
Ellers ingen ændringer . Heller ikke formation.

Bardec NO chance .
I øvrigt er det omsonst at snakke om hvor meget bedre han er på baggrund af et 10 minutters indhop sidst i kampen.

Men det man burde gøre var at omskole Børsting til ventral midt. 6/8er.

Men bardec må forsøges på HB - Palle som back up - henover efteråret .

Børsting har vildt meget power , arbejdsstyrke - løbepensum - og ikke mindst nærkamps styrke
Han kunne være wurtz afløser .. ser ham ikke som back eller offensiv spiller
Men hans kvaliteter kan bruges på den centrale .
Han kæmper mega godt og så kan han jo komme med frem. Teknik og afleveringer må han træne på. Men rydde op det ville passe ham godt
Jo, lad os da skabe endnu en 6'er. Bragende god idé, for dem har vi jo ingen af!
Det er også en af de mest forunderlige debatside sandheder . At hver gang en spiller ikke er god nok kan man bare give dem en ny plads og så bliver de gode .
Vi har set eksempler på at Dalsgaard blev en god højre back eller augo blev en god central midt.

Men når en spiller har spillet samme plads hele ungdomstiden og så ikke kan slå igennem på førsteholdet . Så er det ofte fordi bare ikke er gode nok. Ikke fordi de skal omskoles til ny plads
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. sep 2018, 11:21

andreasaab89 skrev:
2. sep 2018, 11:06
BassogogsVen skrev:
2. sep 2018, 10:57
baresi skrev:
2. sep 2018, 08:17
Med tanke om hvor defensiv MW er og hvor lidt handlekraftig han virker så ee det meste same same
Måske får Van weert chancen på toppen ved siden af ochs.
Ellers ingen ændringer . Heller ikke formation.

Bardec NO chance .
I øvrigt er det omsonst at snakke om hvor meget bedre han er på baggrund af et 10 minutters indhop sidst i kampen.

Men det man burde gøre var at omskole Børsting til ventral midt. 6/8er.

Men bardec må forsøges på HB - Palle som back up - henover efteråret .

Børsting har vildt meget power , arbejdsstyrke - løbepensum - og ikke mindst nærkamps styrke
Han kunne være wurtz afløser .. ser ham ikke som back eller offensiv spiller
Men hans kvaliteter kan bruges på den centrale .
Han kæmper mega godt og så kan han jo komme med frem. Teknik og afleveringer må han træne på. Men rydde op det ville passe ham godt
Jo, lad os da skabe endnu en 6'er. Bragende god idé, for dem har vi jo ingen af!
Det er også en af de mest forunderlige debatside sandheder . At hver gang en spiller ikke er god nok kan man bare give dem en ny plads og så bliver de gode .
Vi har set eksempler på at Dalsgaard blev en god højre back eller augo blev en god central midt.

Men når en spiller har spillet samme plads hele ungdomstiden og så ikke kan slå igennem på førsteholdet . Så er det ofte fordi bare ikke er gode nok. Ikke fordi de skal omskoles til ny plads
Ja, den der omskolingstrend er ikke af nyere dato. Og ofte er den bare helt skudt ved siden af, af grunde som du angiver.

På indeværende sæsons hold har jeg set følgende spillere, der jf debatsiden skal omskoles:
Pohl
Børsting
Abildgaard
Magnus
Blåbjerg
Lesniak

Fælles for næsten dem alle er, at de nok bare ikke er gode nok til dette niveau.

I forhold til kampen i dag, så håber jeg, vi får set Bytyqi igen. Ikke nødvendigvis som starter, men i hvert fald som indhopper. Hans 10 minutter sidst var opløftende, men det kunne være rart at se, om det kunne være kontinuerligt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af MrBangDK » 2. sep 2018, 11:34

Så Bytyqi i testkamp mod Silkeborg i sommer. Han viste god speed og fin sans for sine medspillere. Mener helt klart han skal have meget mere spilletid inden han dømmes ude.
Ska' vi hak'?

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af andreasaab89 » 2. sep 2018, 11:41

MrBangDK skrev:
2. sep 2018, 11:34
Så Bytyqi i testkamp mod Silkeborg i sommer. Han viste god speed og fin sans for sine medspillere. Mener helt klart han skal have meget mere spilletid inden han dømmes ude.
Jeg er helt enig i at det jeg har set til ham også ser meget spændende ud som en utroligt offensiv stærkt back

Omvendt har han bare været en del af truppen i 2-3 år nu under 2 forskellige trænere . Har været udlejet uden stor succes og når endelig en af de to backpositioner har været ledige pga skader eller karantæner har vi foretrukket Blåberg, PK eller bærsting dernede . Så der lå jo været ting på træningsbanen , reserveholdskampene etc der gør at trænerteamet ikke mener han er god nok

For jeg er enig i at han ser meget spændende ud det vinder til ham. Mener også han havde 1-2 gode pokalkampe sidste år
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. sep 2018, 11:42

MrBangDK skrev:
2. sep 2018, 11:34
Så Bytyqi i testkamp mod Silkeborg i sommer. Han viste god speed og fin sans for sine medspillere. Mener helt klart han skal have meget mere spilletid inden han dømmes ude.
Som altid enig med MrBang. Og for at kunne bedømme ordentligt, bør det også være på højeste niveau, ikke i testkampe eller på reserveholdet.
Vi har skreget efter en HB, der kan spille fodbold, siden Mæhle blev solgt (vi har vel egentlig skreget siden Dalsgaard blev solgt). Pt har vi Pallesen, der sparker bolden 20 m frem, bøjer sig let forover og tæsker af sted efter den, mens han tromler alt ned på sin vej Og Børsting, som vi endnu ikke har set tilstrækkeligt, men som på sine andre offensive positioner ikke just har overbevist om sin tekniske kunnen samt hurtighed i tanke og handling.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Freddie » 2. sep 2018, 11:53

Jakobsen skrev:
2. sep 2018, 10:42
Freddie skrev:
2. sep 2018, 09:36
Jakobsen skrev:
2. sep 2018, 09:22
aaballday skrev:
2. sep 2018, 08:48
Nordjyske:

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Lucas Andersen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali
Kom nu Wieghorst får nu byttet Blåbjerg med KP. KP er heller ikke nogen messias, men hans bundniveau er meget højere end Blåbjergs. Glad for at se man spiller Lucas fra start. Relationerne med ham og de andre skal bare komme til at spille ASAP. Havde gerne byttet MC for Risgård, men det sker jo ikke og mon ikke MC godt kan bruges til at pøle med Randers. Tilgengæld ret skuffet over, at van Weert ikke starter på bekostning af Wessam. Wessam har da vist nogle lovende takter, men hans niveau er ikke til at han skal starte ud over når vi har skader/karantæner. Jeg vil hellere bruge vores nye bomber fra dag og så med Wesam, Thellufsen og Kaufmann få indhop når det passer.
Forhold dig nu til at Blåbjerg er venstrefodet, og enhver nogenlunde fornuftig træner vil foretrække en venstrefodet og en højrefodet centerforsvarer, med mindre der er stor niveauforskel.
Forhold dig nu til, at der er stor niveauforskel. Blåbjerg er decideret sikkerhedsrisiko at have rendende med de blundere han laver i hver eneste kamp. Der er kæmpe niveauforskel i bundeniveauet. Kasper P laver ikke så store uprovokerede fejl som Blåbjerg og så er det egentlig underornet at Blåbjerg er venstrebenet, sympatisk og intelligent. At spille med risiko plejer at betyde at spille offensivt, men i AaBs tilfælde betyder det bare at Blåbjerg starter.
Niveauforskel? Det kan jeg ikke se. Det ligger implicit i mit første svar til dig. Ellers giver det ingen mening at påpege at manden er venstrebenet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af frederikshavneren » 2. sep 2018, 13:01

Startopstillingen:

Rinne
Børsting - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - Lesniak - Abildgaard - Thellufsen
Ochs - van Weert


Reserver:

Lansing
Pallesen
Risgård
Lucas
MC
Wessam
Mathias Roos

:aabfan:

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. sep 2018, 13:04

frederikshavneren skrev:
2. sep 2018, 13:01
Startopstillingen:

Rinne
Børsting - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - Lesniak - Abildgaard - Thellufsen
Ochs - van Weert


Reserver:

Lansing
Pallesen
Risgård
Lucas
MC
Wessam
Mathias Roos

:aabfan:
Hvor fanden er Okore?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Funky » 2. sep 2018, 13:07

BassogogsVen skrev:
2. sep 2018, 13:04
frederikshavneren skrev:
2. sep 2018, 13:01
Startopstillingen:

Rinne
Børsting - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - Lesniak - Abildgaard - Thellufsen
Ochs - van Weert


Reserver:

Lansing
Pallesen
Risgård
Lucas
MC
Wessam
Mathias Roos

:aabfan:
Hvor fanden er Okore?
Han må være skadet. Der kan ikke være andre muligheder. Mega svækkelse af forsvaret, må man bare sige.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. sep 2018, 13:08

Funky skrev:
2. sep 2018, 13:07
BassogogsVen skrev:
2. sep 2018, 13:04
frederikshavneren skrev:
2. sep 2018, 13:01
Startopstillingen:

Rinne
Børsting - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - Lesniak - Abildgaard - Thellufsen
Ochs - van Weert


Reserver:

Lansing
Pallesen
Risgård
Lucas
MC
Wessam
Mathias Roos

:aabfan:
Hvor fanden er Okore?
Han må være skadet. Der kan ikke være andre muligheder. Mega svækkelse af forsvaret, må man bare sige.
Puha, det er skidt. Virkelig skidt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Funky » 2. sep 2018, 13:10

BassogogsVen skrev:
2. sep 2018, 13:08
Puha, det er skidt. Virkelig skidt.
Mon det er i det lys man skal se byttet med Pallesen for Børsting?
Men også på midtbanen hiver man MC ud til fordel for Lesniak. Der er godtnok blevet kastet noget rundt på brikkerne til denne kamp, må man sige. Nå, den skal vindes på at score flere mål end de par stykker, som Randers nok kommer til at putte ind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Salle17 » 2. sep 2018, 13:11

frederikshavneren skrev:
2. sep 2018, 13:01
Startopstillingen:

Rinne
Børsting - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - Lesniak - Abildgaard - Thellufsen
Ochs - van Weert


Reserver:

Lansing
Pallesen
Risgård
Lucas
MC
Wessam
Mathias Roos

:aabfan:
Det bliver en svær kamp.. :(

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Stefanovic » 2. sep 2018, 13:12

BassogogsVen skrev:
2. sep 2018, 13:08
Funky skrev:
2. sep 2018, 13:07
BassogogsVen skrev:
2. sep 2018, 13:04
frederikshavneren skrev:
2. sep 2018, 13:01
Startopstillingen:

Rinne
Børsting - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - Lesniak - Abildgaard - Thellufsen
Ochs - van Weert


Reserver:

Lansing
Pallesen
Risgård
Lucas
MC
Wessam
Mathias Roos

:aabfan:
Hvor fanden er Okore?
Han må være skadet. Der kan ikke være andre muligheder. Mega svækkelse af forsvaret, må man bare sige.
Puha, det er skidt. Virkelig skidt.
Må sige Nordjyske ramte pænt ved siden af. Men hvad sker der lige for Vage Hest og hans evindelige rotationer?!

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Alpa Chino » 2. sep 2018, 13:13

Nu ved vi at Ochs skal bruges som angriber sammen med Tom - fedt! Når Lukas kommer ind for Tjellufsen i det 60” minut, så bliver det vildt!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Brodernumsi » 2. sep 2018, 13:14

Fatter ikke, at Lesniak bliver ved med at få spilletid. Han har med flere længder, været den ringeste længe.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Funky » 2. sep 2018, 13:14

Måske vurderingen er, at AaB nu har en offensiv hvor Lesniaks kvaliteter bedre kan komme til udtryk. Og så må vi gå ud fra, at Thellufsen lever på særdeles lånt til på den venstrekant.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. sep 2018, 13:15

Nordjyske bruger i deres artikel formuleringen, at KP har skubbet Okore ud af opstillingen. Det tvivler jeg på.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar