Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Pastorius » 3. sep 2018, 10:35

Når han var udtaget til truppen, og ikke kom til træning fredag, så er mit bud sygdom.
Det konspiratoriske bud er at han er på vej et sted hen hvor transfervinduet ikke er lukket.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BoT » 3. sep 2018, 10:51

Pastorius skrev:
3. sep 2018, 10:35
Når han var udtaget til truppen, og ikke kom til træning fredag, så er mit bud sygdom.
Det konspiratoriske bud er at han er på vej et sted hen hvor transfervinduet ikke er lukket.
Ja eller at han er blevet uvenner med Wieghorst. Jeg synes det der persondatabeskyttelse er gået en anelse for vidt i dette tilfælde. Ingen spillere kan vel have interesse i, at der bliver spekuleret i alle mulige forklaringer om afbud til kampene.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 3. sep 2018, 10:54

BoT skrev:
3. sep 2018, 10:51
Pastorius skrev:
3. sep 2018, 10:35
Når han var udtaget til truppen, og ikke kom til træning fredag, så er mit bud sygdom.
Det konspiratoriske bud er at han er på vej et sted hen hvor transfervinduet ikke er lukket.
Ja eller at han er blevet uvenner med Wieghorst. Jeg synes det der persondatabeskyttelse er gået en anelse for vidt i dette tilfælde. Ingen spillere kan vel have interesse i, at der bliver spekuleret i alle mulige forklaringer om afbud til kampene.
Det endnu mere konspiratoriske bud er noget med Pricas kone...

Enig. Gad vide, om man kan indskrive sådan noget i de enkelte kontrakter? Altså, at man siger god for, at en eventuel skade offentliggøres, hvorved man kommer omkring det her lidt overdrevne LGBT, eller hvad det nu hedder.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Kenneth K » 3. sep 2018, 10:59

Han (Okore) skal i hvert fald gerne tilbage hurtigst muligt. Shit, hvor så vores defensiv shaky ud... og vi skal være glade for, at Randers var så uskarpe, som de var. At vi var temmelig sløsede i vores boldomgang gav selvfølgelig heller ikke vores defensiv de nemmeste betingelser at arbejde under, men at vi manglede vores general var meget tydeligt.

Men heldigvis kunne man se spor af de krummer i offensiven, som holdkortet antyder er der. Jeg kalder den nu: AaB som oktober måneds hold! OB hjemme, Brøndby hjemme, AGF ude og Vendsyssel hjemme i oktober måned. Fire sejre og en plusmålscore på minimum 7.

EDIT: hov, OB-kampen spilles 30. september, og ikke i oktober... well, same-same!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Hanga » 3. sep 2018, 11:00

BoT skrev:
3. sep 2018, 10:51
Pastorius skrev:
3. sep 2018, 10:35
Når han var udtaget til truppen, og ikke kom til træning fredag, så er mit bud sygdom.
Det konspiratoriske bud er at han er på vej et sted hen hvor transfervinduet ikke er lukket.
Ja eller at han er blevet uvenner med Wieghorst. Jeg synes det der persondatabeskyttelse er gået en anelse for vidt i dette tilfælde. Ingen spillere kan vel have interesse i, at der bliver spekuleret i alle mulige forklaringer om afbud til kampene.
Det er helt afgjort gået for vidt i alle mulige henseender, men det ændrer ikke ved, at klubberne er nervøse for det. Jeg har hørt det flere steder fra, og Kuhn skulle vist også have sagt det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 3. sep 2018, 11:05

Himmerland skrev:
3. sep 2018, 07:31
Du har tydeligvis ikke opdaget at knægten kun er 17 hvor mugligt er det at være professionel i den alder, 95% af dem der i den alder tror de skal være det ender med at fejle 100%. Og en træner der udtale at men lige nu er nede og bruge det helt tynde øl, vil bestemt presse de unge mennesker mod de 95%.
Jo, det har jeg. Jeg skriver det faktisk i forrige indlæg. Og jeg prøver at undgå at blive en del af den moderne curling-verden, hvor der ikke må lægges pres på unge mennesker. Men det er ikke sikkert, at jeg helt har forstået dit indlæg, da der er visse passager, der er lidt svære at afkode.

Alle ved, at Ross er det tynde øl. Vi ved det, trænere ved det, Ross ved det, medspillere ved det. Selvfølgelig er han det. Sådan er hierarkiet i en trup.
At han så får en chance for at modbevise det, er jo bare fantastisk. Hvilket han gjorde i går, fordi først Okore og siden Blåbjerg blev skadet. Ellers var han aldrig kommet på banen. Og der er da intet, der ville glæde mit AaB-hjerte mere, end at et af klubbens egne talenter brager igennem og bare sætter sig på en plads.

Men 65 minutter i én kamp af en 17-årig spiller er altså ikke en kurv, hvor en superligaklub skal lægge alle sine æg. Viser han det kontinuerligt med indhop og startellever over efteråret, kan vi snakke om, at vi ikke er tyndt besatte bagude.

Desuden bliver jeg nødt til at fastholde, at det oprindelige indlæg handlede om, hvorvidt vi er tyndt besatte i defensiven generelt. Og det synes jeg, vi er, når vi er nødt til at starte med spillere som Blåbjerg eller Kasper P på banen. Det så vi også tydeligt i går med Okore ude, hvor forsvaret havde store mangler. Så nej, det var ikke en debat om Ross, som jeg var yderst positivt overrasket over. Det var om defensiven generelt.

Summa summarum: En defensiv med Okore, Blåbjerg, Kasper P og en 17-årig Ross er for mig "tyndt besat", hvis man vil være med i toppen. Én stærk spiller på superliganiveau, et stort talent, som måske/måske ikke kan være den næste på pladsen, en med backup-niveau samt én, der simpelthen er for ringe til superligaen, er for mig for tyndt besat.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Pastorius » 3. sep 2018, 11:47

BoT skrev:
3. sep 2018, 10:51
Pastorius skrev:
3. sep 2018, 10:35
Når han var udtaget til truppen, og ikke kom til træning fredag, så er mit bud sygdom.
Det konspiratoriske bud er at han er på vej et sted hen hvor transfervinduet ikke er lukket.
Ja eller at han er blevet uvenner med Wieghorst. Jeg synes det der persondatabeskyttelse er gået en anelse for vidt i dette tilfælde. Ingen spillere kan vel have interesse i, at der bliver spekuleret i alle mulige forklaringer om afbud til kampene.
Jeg tænker ikke reglerne er voldsomt meget anderledes end de hidtil har været. De er bare mere stringente, og sanktionerne er voldsomt meget værre, så den pragmatiske tilgang er der ikke mange der har mod på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Halil » 3. sep 2018, 11:57

BassogogsVen skrev:
3. sep 2018, 10:54
BoT skrev:
3. sep 2018, 10:51
Pastorius skrev:
3. sep 2018, 10:35
Når han var udtaget til truppen, og ikke kom til træning fredag, så er mit bud sygdom.
Det konspiratoriske bud er at han er på vej et sted hen hvor transfervinduet ikke er lukket.
Ja eller at han er blevet uvenner med Wieghorst. Jeg synes det der persondatabeskyttelse er gået en anelse for vidt i dette tilfælde. Ingen spillere kan vel have interesse i, at der bliver spekuleret i alle mulige forklaringer om afbud til kampene.
Det endnu mere konspiratoriske bud er noget med Pricas kone...

Enig. Gad vide, om man kan indskrive sådan noget i de enkelte kontrakter? Altså, at man siger god for, at en eventuel skade offentliggøres, hvorved man kommer omkring det her lidt overdrevne LGBT, eller hvad det nu hedder.
Selvfølgelig kan det aftales, at der må meldes diverse ting ud i forbindelse med skader.

Det er ikke særlig svært, hvis spilleren er villig til at skrive under på en samtykkeerklæring.

Divisionsforeningens/spillerforeningens råd i den forbindelse giver jeg sgu ikke meget for. En underlig tilgang fra personerne der ved noget omkring den nye persondataforordning.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Pastorius » 3. sep 2018, 12:00

Halil skrev:
3. sep 2018, 11:57

Selvfølgelig kan det aftales, at der må meldes diverse ting ud i forbindelse med skader.

Det er ikke særlig svært, hvis spilleren er villig til at skrive under på en samtykkeerklæring.

Divisionsforeningens/spillerforeningens råd i den forbindelse giver jeg sgu ikke meget for. En underlig tilgang fra personerne der ved noget omkring den nye persondataforordning.
Enig, men jeg kan godt forstå hvis der går et stykke tid inden klubberne får styr på GDPR-formalia omkring den slags ting. Jeg kan godt finde på andre opgaver, jeg mener ville være mere væsentlige at få styr over, end at give os fans ro i maven omkring en spiller der ikke deltager i en kamp.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Halil » 3. sep 2018, 12:05

Pastorius skrev:
3. sep 2018, 12:00
Halil skrev:
3. sep 2018, 11:57

Selvfølgelig kan det aftales, at der må meldes diverse ting ud i forbindelse med skader.

Det er ikke særlig svært, hvis spilleren er villig til at skrive under på en samtykkeerklæring.

Divisionsforeningens/spillerforeningens råd i den forbindelse giver jeg sgu ikke meget for. En underlig tilgang fra personerne der ved noget omkring den nye persondataforordning.
Enig, men jeg kan godt forstå hvis der går et stykke tid inden klubberne får styr på GDPR-formalia omkring den slags ting. Jeg kan godt finde på andre opgaver, jeg mener ville være mere væsentlige at få styr over, end at give os fans ro i maven omkring en spiller der ikke deltager i en kamp.
Divisionsforeningen har ikke gjort sit arbejde godt nok. Det er ikke ligefrem nyt at der kom "nye" regler(materielt er der ikke sket det store), så at der ikke er styr på det i forhold til rådgivning af klubberne fra den 25. maj 2018 er ganske enkelt for ringe.

Det er jo ikke skide svært, hvad der skulle gøres i de danske boldklubber.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Pastorius » 3. sep 2018, 12:09

Halil skrev:
3. sep 2018, 12:05

Divisionsforeningen har ikke gjort sit arbejde godt nok. Det er ikke ligefrem nyt at der kom "nye" regler(materielt er der ikke sket det store), så at der ikke er styr på det i forhold til rådgivning af klubberne fra den 25. maj 2018 er ganske enkelt for ringe.

Det er jo ikke skide svært, hvad der skulle gøres i de danske boldklubber.
Jeg kan også godt forstå, hvis de ikk ehar brugt alle tilgængelige ressourcer på den opgave. Selv hvis man isoleret set kigger på GDPR, er der rigtig mange andre ting, der er vigtigere at få på plads, end at kunne melde ud til fans, hvilke skader vores spillere har.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Halil » 3. sep 2018, 12:35

Pastorius skrev:
3. sep 2018, 12:09
Halil skrev:
3. sep 2018, 12:05

Divisionsforeningen har ikke gjort sit arbejde godt nok. Det er ikke ligefrem nyt at der kom "nye" regler(materielt er der ikke sket det store), så at der ikke er styr på det i forhold til rådgivning af klubberne fra den 25. maj 2018 er ganske enkelt for ringe.

Det er jo ikke skide svært, hvad der skulle gøres i de danske boldklubber.
Jeg kan også godt forstå, hvis de ikk ehar brugt alle tilgængelige ressourcer på den opgave. Selv hvis man isoleret set kigger på GDPR, er der rigtig mange andre ting, der er vigtigere at få på plads, end at kunne melde ud til fans, hvilke skader vores spillere har.
Hvad tænker du på?

At Divisionsforeningen ikke skal rådgive omkring den nye persondataforordning?

Det er næppe heller ikke i forhold til fans det er et problem, men typer som Jess Mortensen, Bo Henriksen og Rasmus Würtz skal have at vide, hvordan de skal forholde sig til den ny forordning.
Uden Synd Ingen Frelse

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af FIDEL » 3. sep 2018, 15:17

Mine tanker omkring kampen igår.

Sikke dog et heldigt point vi får. Defensiven var jo katastrofal ringe! Randers fik jo oceaner af plads på kanterne til at slå indlæg. Og imens klovner Blåbjerg og KP jo forvirrede rundt inde i boksen. Jeg kan ikke se de to i superligaen om 1 år. De har ganske enkelt ikke niveauet. Samtidig formår hverken vores backs eller kanter at hjælpe defensiven særligt godt, og så skal det naturligvis blive svært. Wieghorst har endnu ikke formået at skabe et hold i balance...medmindre der satses på en stram defensiv. Men de næste 14 dage vil gøre truppen godt tror og håber jeg.
Trænerteamet har en kæmpe opgave foran sig. Forsvaret er decideret blevet syltet fordi vores to egne (KP og Blåbjerg) åbenbart SKAL spille! Men kan AaB ikke snart fatte, at de to ikke er gode nok til superligaen.
Endvidere så er Lesniak i mine øjne slet slet ikke aggressiv nok i hverken nærkampe eller markeringerne. Jeg synes han ligner en hund i et spil kegler, selvom der kommer noget godt fra ham fremad banen en gang imellem.
Hvis vores hold skal have bare en snert af balance, så mener jeg det er vigtigt, at vi har et par backs der er dygtige defensivt - men det er de bare ikke., og det bliver et større problem nu hvor vi har et par luksusspillere i Lucas og Kusk. Det kommer til at stille store krav til Ochs og Weerts arbejdsindsats, og jeg kan kun se én løsning for mig, og det er at placere Ochs på kanten og Lucas centralt bag Weert - ihvertfald defensivt. Når vi angriber skifter de plads og vandrer (særligt kusk og Lucas).
Sidst så må jeg igen skose vores forsvar. Hvis AaB vil spille offensivt fodbold, så er det fanme vigtigt, at vi har nogle forsvarsspillere, som kan passe deres egen butik. Problemet er bare at det kan hverken Blåbjerg, KP eller Pallesen og Børsting. Okore kan godt nu, og Ahlmann kan kun delvist.
Så vi er igen tilbage til trupsammensætningen, der stadig er helt væk forsvarsmæssigt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Yankee » 3. sep 2018, 15:20

Halil skrev:
3. sep 2018, 12:35
Pastorius skrev:
3. sep 2018, 12:09
Jeg kan også godt forstå, hvis de ikk ehar brugt alle tilgængelige ressourcer på den opgave. Selv hvis man isoleret set kigger på GDPR, er der rigtig mange andre ting, der er vigtigere at få på plads, end at kunne melde ud til fans, hvilke skader vores spillere har.
Hvad tænker du på?

At Divisionsforeningen ikke skal rådgive omkring den nye persondataforordning?

Det er næppe heller ikke i forhold til fans det er et problem, men typer som Jess Mortensen, Bo Henriksen og Rasmus Würtz skal have at vide, hvordan de skal forholde sig til den ny forordning.
Det virker nogle gange som om folk tror at Divisionsforeningen er et kæmpe foretagende med flere hundrede ansatte. I praksis sidder de 8-10 mand på et kontor i Brøndbyvester og har selvfølgelig ikke mulighed for at yde dybdegående juridisk rådgivning til klubberne.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Halil » 3. sep 2018, 15:31

Yankee skrev:
3. sep 2018, 15:20
Halil skrev:
3. sep 2018, 12:35
Pastorius skrev:
3. sep 2018, 12:09
Jeg kan også godt forstå, hvis de ikk ehar brugt alle tilgængelige ressourcer på den opgave. Selv hvis man isoleret set kigger på GDPR, er der rigtig mange andre ting, der er vigtigere at få på plads, end at kunne melde ud til fans, hvilke skader vores spillere har.
Hvad tænker du på?

At Divisionsforeningen ikke skal rådgive omkring den nye persondataforordning?

Det er næppe heller ikke i forhold til fans det er et problem, men typer som Jess Mortensen, Bo Henriksen og Rasmus Würtz skal have at vide, hvordan de skal forholde sig til den ny forordning.
Det virker nogle gange som om folk tror at Divisionsforeningen er et kæmpe foretagende med flere hundrede ansatte. I praksis sidder de 8-10 mand på et kontor i Brøndbyvester og har selvfølgelig ikke mulighed for at yde dybdegående juridisk rådgivning til klubberne.
Enig, minus dybdegående juridisk rådgivning i dette tilfælde. Det er bedre at yde dårlig juridisk rådgivning for sine medlemmer, men trods alt have ryggen fri.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Elvis lever » 3. sep 2018, 16:01

Pastorius skrev:
3. sep 2018, 12:00
Halil skrev:
3. sep 2018, 11:57

Selvfølgelig kan det aftales, at der må meldes diverse ting ud i forbindelse med skader.

Det er ikke særlig svært, hvis spilleren er villig til at skrive under på en samtykkeerklæring.

Divisionsforeningens/spillerforeningens råd i den forbindelse giver jeg sgu ikke meget for. En underlig tilgang fra personerne der ved noget omkring den nye persondataforordning.
Enig, men jeg kan godt forstå hvis der går et stykke tid inden klubberne får styr på GDPR-formalia omkring den slags ting. Jeg kan godt finde på andre opgaver, jeg mener ville være mere væsentlige at få styr over, end at give os fans ro i maven omkring en spiller der ikke deltager i en kamp.
Jeg tvivler lidt på, at man kan aftale andet. Som jeg husker det har en forordning samme retsvirkning som en lov og enhver aftale som "underbyder" en lov er per definition ugyldig. Man kan eksempelvis ikke aftale med en arbejdsgiver at man vil nøjes med 3 ugers ferie om året eller være enig om at arbejdsmiljøloven ikke skal gælde.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Halil » 3. sep 2018, 16:18

Elvis lever skrev:
3. sep 2018, 16:01
Pastorius skrev:
3. sep 2018, 12:00
Halil skrev:
3. sep 2018, 11:57

Selvfølgelig kan det aftales, at der må meldes diverse ting ud i forbindelse med skader.

Det er ikke særlig svært, hvis spilleren er villig til at skrive under på en samtykkeerklæring.

Divisionsforeningens/spillerforeningens råd i den forbindelse giver jeg sgu ikke meget for. En underlig tilgang fra personerne der ved noget omkring den nye persondataforordning.
Enig, men jeg kan godt forstå hvis der går et stykke tid inden klubberne får styr på GDPR-formalia omkring den slags ting. Jeg kan godt finde på andre opgaver, jeg mener ville være mere væsentlige at få styr over, end at give os fans ro i maven omkring en spiller der ikke deltager i en kamp.
Jeg tvivler lidt på, at man kan aftale andet. Som jeg husker det har en forordning samme retsvirkning som en lov og enhver aftale som "underbyder" en lov er per definition ugyldig. Man kan eksempelvis ikke aftale med en arbejdsgiver at man vil nøjes med 3 ugers ferie om året eller være enig om at arbejdsmiljøloven ikke skal gælde.
Æhh...

Giver spilleren samtykke er der hjemmel til behandling.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar