Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Patmand » 9. okt 2018, 06:10

BassogogsVen skrev:
8. okt 2018, 22:00
Det er modtaget - men bundlinjen er vel stadig, at det ikke just er imponerende, hvad Wieghorst præsterer. Samt at folket er ved at blive jaget langt væk fra stadion.
Heri er jeg 100% enig.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 9. okt 2018, 08:17

BassogogsVen skrev:
8. okt 2018, 22:00
Patmand skrev:
8. okt 2018, 21:43
BassogogsVen skrev:
8. okt 2018, 21:27
Patmand skrev:
8. okt 2018, 21:23
BassogogsVen skrev:
8. okt 2018, 21:02
Patmand skrev:
8. okt 2018, 20:39

33 kampe? 🤔

Vi er ofte forholdsvis enige, men her mener jeg du læser statistik, som Fanden læser Biblen.
Skulle man lave en mere 'fair' eller 'reel' sammenligning, burde man tage pointgennemsnittet fra grundspillet.
Grundspillet er jo en ny opfindelse, så dem kan man ikke rigtig sammenligne med. Men ja, naturligvis kan man ikke overføre statistikken direkte, da strukturen er ændret de seneste to sæsoner.

Men folk, der har tiden kan jo meget vel lave en form for mere sammenlignelig statistik, hvor man fx tager 2 x kamp mod alle andre hold. Det besværliggøres bare lidt af den tidligere struktur, hvor alle mødte hinanden 3 gange.
Men det er jo udelukkende med det nye grundspil/slutspil, at Wieghorst har fungeret som træner i AaB. I slutspillene møder holdene forskellige modstandere, og der er andre faktorer der spiller ind. Derfor kan jeg ikke se at pointgennemsnit opnået i slutspil er sammenlignelige.

Nå, men jeg får det til følgende stats i grundspilskampe med MW:
43 kampe - 61 point - 49/48 mål - snit: 1,42
Men skal du lave sammenligningen med de andre, bliver det straks sværere, for de har været trænere i en helt anden turneringsstruktur, hvor alle hold mødte hinanden tre gange. Og så må du jo finde gennemsnittet af alle tre gange og gange med to eller noget i den dur. Og så skal der vel også en eller anden faktor, der siger noget om 2 x hjemmebane fx, med. Et job for statistikere.
Nå ja, men man kan slet ikke sammenligne tal fra før og efter den nye struktur blev indført. Det var mere din tabel jeg havde set mig 'sur' på :cheers:
Det er modtaget - men bundlinjen er vel stadig, at det ikke just er imponerende, hvad Wieghorst præsterer. Samt at folket er ved at blive jaget langt væk fra stadion.
Jeg er faktisk ved at melde mig under "Fyr MW" forsamlingen her...selvom jeg er meget meget for stabilitet, proces og langsigtet mål....så er jeg meget usikker på om vi ikke er begyndt at kaste gode penge efter dårlige penge her....Jeg synes faktisk nu med en landsholdspause at stikket skulle trækkes! Jeg mener bare, der har været så mange enkeltstående kampe som har været helt urimelige, og nu har vi en fantastisk trup, men synes holdet mangler de 10% som en god træner kan give et hold...Jeg mener også at måden MW spiller på er klar, det er AaBs måde, hans ændringer op til kampe kan bestemt også argumenteres for...så jeg synes faktisk alt det er okay, MEN vi kan ikke gennemføre det, og holdet mangler et eller andet som jeg ikke ved hvad er....og derfor kan vi nu kun pege på en ting og det er træner teamet...

Og nu kommer galskaben for mange her... Men fyr MW og ansæt Glen, giv ham en kort kontrakt til udgangen af sæsonen og hvis han klare det fint, giver det os flere muligheder de næste 9 måneder til vi skal finde en ny. Men vi har tiden til at finde en ny, så det ikke bliver panik! Og Glen har også levet i DBU miljøet med at spille hurtigt langs jorden og kombinere centralt...Han er opvokset med at bringe unge talenter frem og han har oven i vundet et dansk mesterskab og skabt et vinder Hold der også kunne spille på andre måder! At han er lidt af en nød at høre på må vi lige tage med....

MEN....MW skal ud nu...Han har fået chancer på chancer nu...og en rigtig fair chance for at få det her Hold til at fungere....men nu er nok nok!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Patmand » 9. okt 2018, 10:51

sulakvelidze skrev:
8. okt 2018, 20:31
Helt enig. Vi kan ikke fyre den mand, der ligger nummer tre med AaB. Uanset spillet. Men vi kan heller ikke forlænge med en mand, der har præsteret så lidt spillemæssigt. Uanset placeringen.

Ingen forventer vel, at AaB og Wieghorst forlænger. Hvis Dennis Søndergaard og andre forsøger at få det til at lyde som noget, de har fra kilder langt inde i AaB, er det bare øregas på baggrund af det, alle kan se: samarbejdet ophører til sommer. Med gensidig forståelse, hvis ikke placeringen ændrer sig dramatisk inden.

Indtil da skal vi bare holde ud. Og håbe at den næste træner kan levere samme placering med bedre spil..
Helt enig. Enhver kan se det samarbejde ophører senest til sommer. Wieghorst virker heller ikke til at boble over af begejstring for sit job i AaB.

Jeg tror helst AaB vil humpe igennem sæsonen uden at skulle stikke Morten Mut en fyreseddel, men jeg tror ikke helt det kan udelukkes, hvis den nuværende deroute fortsætter.
MW har bare ikke kunnet få det til at swinge på trods af historisk store investeringer i spillertruppen.
Den nuværende tredjeplads er afstedkommet af et par heldige sejre i starten af sæsonen, og at de andre hold slår hinanden på kryds og tværs. Spillet har været ringe hele vejen igennem; fantasiløst og helt tydeligt er der aldrig en plan B.
MW slår mig som taktisk total inkompetent, og hvis han er lige så mut over for spillerne som resten af omverdenen, ja så tror jeg heller ikke han er den største motivator.

Hvis ikke han snart får tingene til at fungere bedre, så kan jeg sagten se AaB slutte uden for top-6.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 9. okt 2018, 11:48

Der må jo sidde trænere og nærmest være helt opstemte ved at drømme om at kunne få lov at træne AaB. Individuelt og offensivt er der så meget at tage fat på med dette hold, hvis man ellers har et offensivt mindset og gerne vil spille hurtig fodbold med masser af omstillinger.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 9. okt 2018, 11:56

Jeg er noget tvivl om hvad jeg egentligt synes om det Gaarde fortæller i Ripodsten 42. Det er fint han udtaler sig og han kan vel heller ikke andet end forsøge at bakke op om Wieghorst. På den anden side er det også lidt tuderi fordi en journalist er meget kritisk overfor noget af det der foregår i AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 9. okt 2018, 12:00

Nitten skrev:
9. okt 2018, 11:56
Jeg er noget tvivl om hvad jeg egentligt synes om det Gaarde fortæller i Ripodsten 42. Det er fint han udtaler sig og han kan vel heller ikke andet end forsøge at bakke op om Wieghorst. På den anden side er det også lidt tuderi fordi en journalist er meget kritisk overfor noget af det der foregår i AaB.
Det synes jeg ikke man kan være.

Han fortæller hvordan de arbejder i AaB, og ikke kan forstå hvis spillerne ikke føler de får den rette feedback.

Der er ikke tale om at de synes en journalist forholder sig kritisk, der er tale om de føler han er fuld af løgn. Gaarde udtrykker sig bare noget mere diplomatisk end Wieghorst gjorde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Spritten » 9. okt 2018, 23:29

Jeg har svært ved at forstå hvordan man kan forsvare Wieghorst som træner for AaB, jovist han får os i top 6 og lige pt. ligger vi på 3. pladsen dog kun adskilt af få point fra 11-12 pladsen. Men manden har haft holdet i næsten 2 år nu, og der er absolut intet sket i udviklingen af spillet! Intet! Det er idé-forladt, nemt at læse og vi skaber jo ingenting fremad i banen. Du kan kalde det en pragmatisk tilgang til de arbejdsforhold du har, jeg siger det er bullshit og at man altid har håndbremsen trukket. Det AaB jeg kender, og det AaB historisk set har stået for, er en offensiv tilgang til fodbolden, og altid chanceskabende, om ikke andet gav man den en skalle, hvis tingene ikke fungerede. Det oplever jeg på ingen måde for tiden. Du står ikke med følelsen af at det lige pludselig eksploderer, eller der kommer noget uventet, at der bliver lagt et godt pres, især på hjemmebanen. Det er jo netop også derfor folk bliver væk fra stadion, det er jo pisse-kedelig fodbold, ja undskyld mig, men det er det fandme. Og det er kerneproduktet, så kan man snakke nok så meget om helhedsoplevelsen på stadion osv. Det er jo alfa og omega at holdet leverer et produkt der er underholdende og det gør de dælme ikke for tiden. Ja det er efterhånden lang tid siden... Det gør ondt at se holdet levere på den måde, jeg vil meget hellere se 3-3 kampe, end en åndsvag 1-0 sejr, hvor man er udspillet store dele af tiden, men scorer til sidst. Jeg vil se et AaB-hold der kommer frem over stepperne og viser hjemmepublikummet at de kommet for at spille god fodbold, med massere af energi, vilje, gejst og chancer. Så kommer folket, det er sikkert.

AaB i medgang og modgang, altid. På trods af placeringen vil jeg stadig betegne det som op af bakke for tiden. Jeg håber vi skiller os af med Wieghorst og går mod bedre tider igen, forza de røde.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Mogens » 11. okt 2018, 10:43

Jeg synes, at Brian Priske, som netop er blevet forbigået i fcm, kunne være interessant. Han har et ok kendskab til vores klub, selvom meget kan have ændret sig "siden sidst", han har fået noget solid erfaring/vindermentalitet fra danske topklubber, ligesom han har en kompetence på et område, hvor der (også) er plads til forbedring - dødboldene (eller standardsituationer, om man vil).

Han pressede selv på for at få mere ansvar i fck, og han er næppe i gang med pro-licens (eller hvad det nu hedder) for fortsat at være assistent-træner.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 11. okt 2018, 11:03

Mogens skrev:
11. okt 2018, 10:43
Jeg synes, at Brian Priske, som netop er blevet forbigået i fcm, kunne være interessant. Han har et ok kendskab til vores klub, selvom meget kan have ændret sig "siden sidst", han har fået noget solid erfaring/vindermentalitet fra danske topklubber, ligesom han har en kompetence på et område, hvor der (også) er plads til forbedring - dødboldene (eller standardsituationer, om man vil).

Han pressede selv på for at få mere ansvar i fck, og han er næppe i gang med pro-licens (eller hvad det nu hedder) for fortsat at være assistent-træner.
Når Wieghorst forhåbentlig er historie senest til næste sæson er det så en mulighed for AaB at gøre som FCM og en del Bundesliga har gjort. Altså at rykke en ungdomstræner frem som førsteholdstræner ?

AndersTK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 1. jun 2017, 14:06

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af AndersTK » 11. okt 2018, 13:06

Vores U19 træner er rigtig dygtig. Eftersigende skulle flere klubber i Skandinavien have spurgt til ham allerede. Han er bestemt kompetent nok.

Jeg har på fornemmelsen at vores næste cheftræner bliver Jacob Friis. Og tror faktisk også han vil kunne løse opgaven rigtig godt. Selvom mange nok er af anden opfattelse.

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 11. okt 2018, 13:44

AndersTK skrev:
11. okt 2018, 13:06
Vores U19 træner er rigtig dygtig. Eftersigende skulle flere klubber i Skandinavien have spurgt til ham allerede. Han er bestemt kompetent nok.

Jeg har på fornemmelsen at vores næste cheftræner bliver Jacob Friis. Og tror faktisk også han vil kunne løse opgaven rigtig godt. Selvom mange nok er af anden opfattelse.
Med tanke på trænerflugten fra AaB's ungdomsafdeling de senere år, så kunne det da være fint hvis vi kunne holde lidt på én for en gangs skyld.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Elscorpio » 11. okt 2018, 18:43

AndersTK skrev:
11. okt 2018, 13:06
Vores U19 træner er rigtig dygtig. Eftersigende skulle flere klubber i Skandinavien have spurgt til ham allerede. Han er bestemt kompetent nok.

Jeg har på fornemmelsen at vores næste cheftræner bliver Jacob Friis. Og tror faktisk også han vil kunne løse opgaven rigtig godt. Selvom mange nok er af anden opfattelse.
Ikke mere indavl tak, håber på Magnus Haglund som Lynge også prøvede at hente

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Elscorpio » 11. okt 2018, 18:49

Spritten skrev:
9. okt 2018, 23:29
Jeg har svært ved at forstå hvordan man kan forsvare Wieghorst som træner for AaB, jovist han får os i top 6 og lige pt. ligger vi på 3. pladsen dog kun adskilt af få point fra 11-12 pladsen. Men manden har haft holdet i næsten 2 år nu, og der er absolut intet sket i udviklingen af spillet! Intet! Det er idé-forladt, nemt at læse og vi skaber jo ingenting fremad i banen. Du kan kalde det en pragmatisk tilgang til de arbejdsforhold du har, jeg siger det er bullshit og at man altid har håndbremsen trukket. Det AaB jeg kender, og det AaB historisk set har stået for, er en offensiv tilgang til fodbolden, og altid chanceskabende, om ikke andet gav man den en skalle, hvis tingene ikke fungerede. Det oplever jeg på ingen måde for tiden. Du står ikke med følelsen af at det lige pludselig eksploderer, eller der kommer noget uventet, at der bliver lagt et godt pres, især på hjemmebanen. Det er jo netop også derfor folk bliver væk fra stadion, det er jo pisse-kedelig fodbold, ja undskyld mig, men det er det fandme. Og det er kerneproduktet, så kan man snakke nok så meget om helhedsoplevelsen på stadion osv. Det er jo alfa og omega at holdet leverer et produkt der er underholdende og det gør de dælme ikke for tiden. Ja det er efterhånden lang tid siden... Det gør ondt at se holdet levere på den måde, jeg vil meget hellere se 3-3 kampe, end en åndsvag 1-0 sejr, hvor man er udspillet store dele af tiden, men scorer til sidst. Jeg vil se et AaB-hold der kommer frem over stepperne og viser hjemmepublikummet at de kommet for at spille god fodbold, med massere af energi, vilje, gejst og chancer. Så kommer folket, det er sikkert.

AaB i medgang og modgang, altid. På trods af placeringen vil jeg stadig betegne det som op af bakke for tiden. Jeg håber vi skiller os af med Wieghorst og går mod bedre tider igen, forza de røde.
Kommer ikke på stadion sålænge Wieghorst er træner.

Dødsenskedelig og forudsigelig fodbold, hvor det ikke helt virker til hvad Wieghorst vil med holdet.

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 11. okt 2018, 18:59

Elscorpio skrev:
11. okt 2018, 18:43
Ikke mere indavl tak, håber på Magnus Haglund som Lynge også prøvede at hente
Nej tak, han har været røv og nøgler siden dengang.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Martino » 11. okt 2018, 21:48

Gamen skrev:
11. okt 2018, 13:44
AndersTK skrev:
11. okt 2018, 13:06
Vores U19 træner er rigtig dygtig. Eftersigende skulle flere klubber i Skandinavien have spurgt til ham allerede. Han er bestemt kompetent nok.

Jeg har på fornemmelsen at vores næste cheftræner bliver Jacob Friis. Og tror faktisk også han vil kunne løse opgaven rigtig godt. Selvom mange nok er af anden opfattelse.
Med tanke på trænerflugten fra AaB's ungdomsafdeling de senere år, så kunne det da være fint hvis vi kunne holde lidt på én for en gangs skyld.
Et trænerteam bestående af både Friis og Steensgaard(vores U19 træner) er i hvertfald en duo, jeg ville bakke op om.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Elscorpio » 11. okt 2018, 22:12

Martino skrev:
11. okt 2018, 21:48
Gamen skrev:
11. okt 2018, 13:44
AndersTK skrev:
11. okt 2018, 13:06
Vores U19 træner er rigtig dygtig. Eftersigende skulle flere klubber i Skandinavien have spurgt til ham allerede. Han er bestemt kompetent nok.

Jeg har på fornemmelsen at vores næste cheftræner bliver Jacob Friis. Og tror faktisk også han vil kunne løse opgaven rigtig godt. Selvom mange nok er af anden opfattelse.
Med tanke på trænerflugten fra AaB's ungdomsafdeling de senere år, så kunne det da være fint hvis vi kunne holde lidt på én for en gangs skyld.
Et trænerteam bestående af både Friis og Steensgaard(vores U19 træner) er i hvertfald en duo, jeg ville bakke op om.
FCM har lige forfremmet deres U19 træner efter Thorup er blevet ansat nede i Genk, så det kunne måske godt fungere.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 11. okt 2018, 22:20

Vi har brug for en motivator enten som træner eller assistent. Energi og power. Det synes jeg virkelig mangler i den sportslige sektor.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 22:43

Elscorpio skrev:
11. okt 2018, 22:12
FCM har lige forfremmet deres U19 træner efter Thorup er blevet ansat nede i Genk, så det kunne måske godt fungere.
Det kræver jo at de folk man har i de næste rækker har personligheden til at tage skridtet op.

I FCM kan jeg ikke tro andet, end at de bliver stærkere uden Thorup - det gør mig faktisk lidt nervøs at han er væk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 11. okt 2018, 22:45

Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:43
Elscorpio skrev:
11. okt 2018, 22:12
FCM har lige forfremmet deres U19 træner efter Thorup er blevet ansat nede i Genk, så det kunne måske godt fungere.
Det kræver jo at de folk man har i de næste rækker har personligheden til at tage skridtet op.

I FCM kan jeg ikke tro andet, end at de bliver stærkere uden Thorup - det gør mig faktisk lidt nervøs at han er væk.
Nervøs for hvad?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 22:47

BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:45
Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:43
Elscorpio skrev:
11. okt 2018, 22:12
FCM har lige forfremmet deres U19 træner efter Thorup er blevet ansat nede i Genk, så det kunne måske godt fungere.
Det kræver jo at de folk man har i de næste rækker har personligheden til at tage skridtet op.

I FCM kan jeg ikke tro andet, end at de bliver stærkere uden Thorup - det gør mig faktisk lidt nervøs at han er væk.
Nervøs for hvad?
At de bliver gode.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar