Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af DobbeltA » 21. jan 2019, 13:27

Hanga skrev:
21. jan 2019, 12:46
Yankee skrev:
21. jan 2019, 11:49


Han er skadet.

Uanset hvad har han 2½ år tilbage af sin kontrakt med Groningen, så jeg kan ikke se hvorfor han skulle komme tilbage. Det er ikke ligefrem sådan at man går og savner ham.
Enig. At sende Pohl ud i bytte med Van Weert har vist sig at være det helt rigtige. En god byttehandel af Gaarde.
Van Weert er ikke en klasseangriber men han er udmærket og kan være god for 8-12 mål på en sæson. Vigtigst af alt er han langt mere allround end Pohl og en væsentligt bedre afslutter - hold op det har været savnet.

Ærgerligt og synd at det ikke er gået som håbet for Pohl, men overrasket er jeg ikke.
Jeg synes det er tydeligt, at vi mangler Pohls speed og presspil. Modstanderne kan stå med bagkæden højere i banen. Det er så også det, Pohls manglende effektivitet og halvdårlige tekniske kvaliteter er ikke savnet og set i det lys er jeg helt enig i, at Van Weert er et fint bytte. Nu har vi ydermere Lucas A, Abou Ali, Ramkilde og Kaufmann, (Ochs og Oliver Klitten) til at dække offensiven, så selvom Pohl kunne komme tilbage, bliver det til en helt anden konkurrencesituation end han rejste væk fra. Agenten må vist i gang i sommerferien, kunne det tyde på.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamling » 21. jan 2019, 13:39

Måske lidt søgt at tage Ramkilde og Oliver Klitten med i den ligning. En kronisk skadet spiller som vi ikke for alvor har set i aktion og hvis aftale udløber til sommer og en U19 angriber som slet ikke er prøvet på SL-niveau endnu og som vi de facto endnu end ikke aner om virkelig har evnerne til SL og/eller overhovedet indgår i AaB´s langtidsplaner.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af DobbeltA » 21. jan 2019, 14:08

Gamling skrev:
21. jan 2019, 13:39
Måske lidt søgt at tage Ramkilde og Oliver Klitten med i den ligning. En kronisk skadet spiller som vi ikke for alvor har set i aktion og hvis aftale udløber til sommer og en U19 angriber som slet ikke er prøvet på SL-niveau endnu og som vi de facto endnu end ikke aner om virkelig har evnerne til SL og/eller overhovedet indgår i AaB´s langtidsplaner.
Som du sikkert - de facto observerer, så har jeg sat Klitten i parantes, for på den måde at adskille ham fra de andre og ligeledes Ochs, da han ikke er egentlig angriber, men dog kan spille pladsen. Jeg er med på, at Klitten først skal vurderes til sommer og temmelig sikkert vil blive brugt på kant i AaB-regi. Ramkildes situation får vi sikkert bedre svar på i løbet af træningslejren, men du har ret, hans aftale løber kun til sommer. Jeg har nu ok tiltro til situationen, men vi må se hvis han som bebudet skal træne med fra nu af og have spilletid på træningslejren. Hvad fart og springstyrke angår er han dog i an klasse for sig i forhold til de øvrige, såfremt han når sit gamle niveau. Du har også ret i, at vi ikke ved om Klitten indgår i AaBs fremtidsplaner. Han er dog inviteret med på træningslejren, så helt ude i kulden er han vel ikke. Jeg accepterer betegnelsen "Lidt søgt" :D

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 21. jan 2019, 14:12

Gamling skrev:
21. jan 2019, 13:39
Måske lidt søgt at tage Ramkilde og Oliver Klitten med i den ligning. En kronisk skadet spiller som vi ikke for alvor har set i aktion og hvis aftale udløber til sommer og en U19 angriber som slet ikke er prøvet på SL-niveau endnu og som vi de facto endnu end ikke aner om virkelig har evnerne til SL og/eller overhovedet indgår i AaB´s langtidsplaner.
Præcis. Igen, hvis de unge spillere har niveauet, så skal de nok få spilletid. Vi kan ikke skubbe konkurrencesituationen i truppen til side, fordi vi har nogle talenter der måske kan gøre sig på Superliga-niveau. Se nu mod Holland f.eks. - her spiller man, hvis man har niveauet når man når seniortiden og kan tilpasse sig. Det er langtfra alle der kan tage springet, uagtet U-landskampe mm. Det er noget helt andet på senior-niveau - uagtet stjernestatus i ungdomsrækkerne.

Jeg mener nu også stadig, at det er et marked vi generelt henter for få spillere fra i Danmark. Det er yderst sjældent man ser hollandske spillere falde igennem.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af BassogogsVen » 21. jan 2019, 15:00

DobbeltA skrev:
21. jan 2019, 14:08
Gamling skrev:
21. jan 2019, 13:39
Måske lidt søgt at tage Ramkilde og Oliver Klitten med i den ligning. En kronisk skadet spiller som vi ikke for alvor har set i aktion og hvis aftale udløber til sommer og en U19 angriber som slet ikke er prøvet på SL-niveau endnu og som vi de facto endnu end ikke aner om virkelig har evnerne til SL og/eller overhovedet indgår i AaB´s langtidsplaner.
Som du sikkert - de facto observerer, så har jeg sat Klitten i parantes, for på den måde at adskille ham fra de andre og ligeledes Ochs, da han ikke er egentlig angriber, men dog kan spille pladsen. Jeg er med på, at Klitten først skal vurderes til sommer og temmelig sikkert vil blive brugt på kant i AaB-regi. Ramkildes situation får vi sikkert bedre svar på i løbet af træningslejren, men du har ret, hans aftale løber kun til sommer. Jeg har nu ok tiltro til situationen, men vi må se hvis han som bebudet skal træne med fra nu af og have spilletid på træningslejren. Hvad fart og springstyrke angår er han dog i an klasse for sig i forhold til de øvrige, såfremt han når sit gamle niveau. Du har også ret i, at vi ikke ved om Klitten indgår i AaBs fremtidsplaner. Han er dog inviteret med på træningslejren, så helt ude i kulden er han vel ikke. Jeg accepterer betegnelsen "Lidt søgt" :D
Er der nogensinde nogen, der har set Ramkilde spille? Findes han overhovedet?
Altså, mange børn har fantasivenner - måske AaB også har.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Halil » 21. jan 2019, 16:49

BassogogsVen skrev:
21. jan 2019, 15:00
DobbeltA skrev:
21. jan 2019, 14:08
Gamling skrev:
21. jan 2019, 13:39
Måske lidt søgt at tage Ramkilde og Oliver Klitten med i den ligning. En kronisk skadet spiller som vi ikke for alvor har set i aktion og hvis aftale udløber til sommer og en U19 angriber som slet ikke er prøvet på SL-niveau endnu og som vi de facto endnu end ikke aner om virkelig har evnerne til SL og/eller overhovedet indgår i AaB´s langtidsplaner.
Som du sikkert - de facto observerer, så har jeg sat Klitten i parantes, for på den måde at adskille ham fra de andre og ligeledes Ochs, da han ikke er egentlig angriber, men dog kan spille pladsen. Jeg er med på, at Klitten først skal vurderes til sommer og temmelig sikkert vil blive brugt på kant i AaB-regi. Ramkildes situation får vi sikkert bedre svar på i løbet af træningslejren, men du har ret, hans aftale løber kun til sommer. Jeg har nu ok tiltro til situationen, men vi må se hvis han som bebudet skal træne med fra nu af og have spilletid på træningslejren. Hvad fart og springstyrke angår er han dog i an klasse for sig i forhold til de øvrige, såfremt han når sit gamle niveau. Du har også ret i, at vi ikke ved om Klitten indgår i AaBs fremtidsplaner. Han er dog inviteret med på træningslejren, så helt ude i kulden er han vel ikke. Jeg accepterer betegnelsen "Lidt søgt" :D
Er der nogensinde nogen, der har set Ramkilde spille? Findes han overhovedet?
Altså, mange børn har fantasivenner - måske AaB også har.
Gode, relevante spørgsmål.

DR laver formentlig snart en føljeton på 13 afsnit med Anders Stegger i rollen som "detektiv" i jagten på Ramkilde. Titlen kunne være "Find Ramkilde!".

Undervejs søger Anders i Vodskovs fineste solarie uden held, er et smut forbi Hjørring Kro uden at finde andet end lussinger til sit rødmossede ansigt, for endeligt at finde Ramkilde i sidste afsnit på Hornevej, hvor Ramkilde er igang med at bænkpresse.

Det bliver skønt.

Afsnit 4-9 vil være Anders der filosofere over livet fra en hospitalsseng i Brønderslev, grundet eftervirkningerne af besøget i Hjørring.
Uden Synd Ingen Frelse

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Stefanovic » 21. jan 2019, 20:59

Halil skrev:
21. jan 2019, 16:49
BassogogsVen skrev:
21. jan 2019, 15:00
DobbeltA skrev:
21. jan 2019, 14:08
Gamling skrev:
21. jan 2019, 13:39
Måske lidt søgt at tage Ramkilde og Oliver Klitten med i den ligning. En kronisk skadet spiller som vi ikke for alvor har set i aktion og hvis aftale udløber til sommer og en U19 angriber som slet ikke er prøvet på SL-niveau endnu og som vi de facto endnu end ikke aner om virkelig har evnerne til SL og/eller overhovedet indgår i AaB´s langtidsplaner.
Som du sikkert - de facto observerer, så har jeg sat Klitten i parantes, for på den måde at adskille ham fra de andre og ligeledes Ochs, da han ikke er egentlig angriber, men dog kan spille pladsen. Jeg er med på, at Klitten først skal vurderes til sommer og temmelig sikkert vil blive brugt på kant i AaB-regi. Ramkildes situation får vi sikkert bedre svar på i løbet af træningslejren, men du har ret, hans aftale løber kun til sommer. Jeg har nu ok tiltro til situationen, men vi må se hvis han som bebudet skal træne med fra nu af og have spilletid på træningslejren. Hvad fart og springstyrke angår er han dog i an klasse for sig i forhold til de øvrige, såfremt han når sit gamle niveau. Du har også ret i, at vi ikke ved om Klitten indgår i AaBs fremtidsplaner. Han er dog inviteret med på træningslejren, så helt ude i kulden er han vel ikke. Jeg accepterer betegnelsen "Lidt søgt" :D
Er der nogensinde nogen, der har set Ramkilde spille? Findes han overhovedet?
Altså, mange børn har fantasivenner - måske AaB også har.
Gode, relevante spørgsmål.

DR laver formentlig snart en føljeton på 13 afsnit med Anders Stegger i rollen som "detektiv" i jagten på Ramkilde. Titlen kunne være "Find Ramkilde!".

Undervejs søger Anders i Vodskovs fineste solarie uden held, er et smut forbi Hjørring Kro uden at finde andet end lussinger til sit rødmossede ansigt, for endeligt at finde Ramkilde i sidste afsnit på Hornevej, hvor Ramkilde er igang med at bænkpresse.

Det bliver skønt.

Afsnit 4-9 vil være Anders der filosofere over livet fra en hospitalsseng i Brønderslev, grundet eftervirkningerne af besøget i Hjørring.
Ramkilde skulle være tilbudt ny kontrakt med udløb sommeren 2021 - og skulle have afvist AaBs udspil. Et gæt herfra er at lønnen var afhængig af antal spillede kampe eller lignende. Er lidt ambivalent om Ramkilde. Var gigatalent og til prøvetræning i vist nok Wolfsburg, og på U19 lynende hurtig og iskold afslutter. Men tiden går, og halvandet år uden fodbold kan medføre et setback, han aldrig kommer over.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Mogens » 22. jan 2019, 10:06

Hvis det er korrekt, at Ramkilde har afvist et kontraktudspil fra AaB, som langt hen ad vejen er præstationsbetinget, så synes jeg (uden at kende detaljerne, naturligvis), at han er forholdsvis usympatisk, når en klub, som han har været i i en del år tilbyder en forlængelse, selvom han intet har leveret gennem hvad - 2 år?
Der mener jeg, at der er på tide, at betale lidt tilbage og samtidig være realistisk nok til at forstå, at AaB ikke er et socialkontor, men en forretning, hvor man med rette kan forvente/forlange, at få noget for de penge man smider efter spillerne.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Kristian60 » 22. jan 2019, 10:26

Mogens skrev:
22. jan 2019, 10:06
Hvis det er korrekt, at Ramkilde har afvist et kontraktudspil fra AaB, som langt hen ad vejen er præstationsbetinget, så synes jeg (uden at kende detaljerne, naturligvis), at han er forholdsvis usympatisk, når en klub, som han har været i i en del år tilbyder en forlængelse, selvom han intet har leveret gennem hvad - 2 år?
Der mener jeg, at der er på tide, at betale lidt tilbage og samtidig være realistisk nok til at forstå, at AaB ikke er et socialkontor, men en forretning, hvor man med rette kan forvente/forlange, at få noget for de penge man smider efter spillerne.
Super at du lige forholder dig til hvorvidt det er sympatisk at han siger nej til en kontrakt, som du ikke har nogen idé om størrelsen på.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 22. jan 2019, 11:06

Kristian60 skrev:
22. jan 2019, 10:26
Super at du lige forholder dig til hvorvidt det er sympatisk at han siger nej til en kontrakt, som du ikke har nogen idé om størrelsen på.
Men nu er udgangspunktet - som han dog forholder sig til - at den er præstationsbetinget, og derfor næppe af samme karakter som den kontrakt der udløber. Klart at man ikke kan betale en normal talent-løn til en spiller der ikke er et aktiv. Man skal jo også have in mente, at han er blevet sat kraftigt tilbage i sin udvikling som seniorspiller.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af 9000AaB » 22. jan 2019, 11:25

Kæft jeg syntes det er tyndt besat med rygter/info/artikler osv. omkring AaB og generelt i Nordjyske hold...
Kan det virkelig passe at Gaarde er så god til at holde tæt med hvad der sker ift. transfers?..Ingen rygter om nye spillere eller interesse for vores spillere og især talenter.

Håber snart der sker noget ved os.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Yankee » 22. jan 2019, 11:35

9000AaB skrev:
22. jan 2019, 11:25
Kæft jeg syntes det er tyndt besat med rygter/info/artikler osv. omkring AaB og generelt i Nordjyske hold...
Kan det virkelig passe at Gaarde er så god til at holde tæt med hvad der sker ift. transfers?..Ingen rygter om nye spillere eller interesse for vores spillere og især talenter.

Håber snart der sker noget ved os.
Gaarde meldte jo i sommers ud at nøglen til succes nu var kontinuitet. Derfor kan det ikke overraske nogle at det er et stille transfervindue og at man satser på at holde truppen samlet uden for mange ændringer.

Det er også ret tydeligt af de seneste regnskaber at Bassogog- og Mæhle-pengene mere eller mindre er brugt. Der skal nye spillersalg til hvis ikke vi over de næste par vinduer må bremse op rent økonomisk. Ikke at AaB er i problemer, men fremover er der ikke råd til at bruge 10-15 mio. kr. på spillerindkøb årligt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2019, 11:36

9000AaB skrev:
22. jan 2019, 11:25
Kæft jeg syntes det er tyndt besat med rygter/info/artikler osv. omkring AaB og generelt i Nordjyske hold...
Kan det virkelig passe at Gaarde er så god til at holde tæt med hvad der sker ift. transfers?..Ingen rygter om nye spillere eller interesse for vores spillere og især talenter.

Håber snart der sker noget ved os.
Det er jo vintertransfervinduet. Der kommer jo ikke til at ske noget. Eller jo, Lucas bliver måske købt, og et par reserver ryger måske ud. Men det er vel det. Jeg kan heller ikke se hvem af vores talenter der ligefrem kan kræve at ryge væk i dette vindue. Eller så skulle det da lige være en af de helt unge uden førsteholdserfaring, men de er jo ikke tilstrækkeligt højt profilerede til at indgå i rygtestrømmen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Kristian60 » 22. jan 2019, 11:57

Gamen skrev:
22. jan 2019, 11:06
Kristian60 skrev:
22. jan 2019, 10:26
Super at du lige forholder dig til hvorvidt det er sympatisk at han siger nej til en kontrakt, som du ikke har nogen idé om størrelsen på.
Men nu er udgangspunktet - som han dog forholder sig til - at den er præstationsbetinget, og derfor næppe af samme karakter som den kontrakt der udløber. Klart at man ikke kan betale en normal talent-løn til en spiller der ikke er et aktiv. Man skal jo også have in mente, at han er blevet sat kraftigt tilbage i sin udvikling som seniorspiller.
Mogens skrev:
22. jan 2019, 10:06
Hvis det er korrekt, at Ramkilde har afvist et kontraktudspil fra AaB, som langt hen ad vejen er præstationsbetinget, så synes jeg (uden at kende detaljerne, naturligvis), at han er forholdsvis usympatisk (...)


Dét at en kontrakt er præstationsbetinget gør da ikke man man bare skal sige ja til den uanset hvad. Man kan ikke beskylde Ramkilde for at være usympatisk når man ikke aner hvilke forhold der ingik i den kontrakt han sagde nej til, udover at den var præstationsbetinget.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af DobbeltA » 22. jan 2019, 12:49

Buzz Killington skrev:
22. jan 2019, 11:36
9000AaB skrev:
22. jan 2019, 11:25
Kæft jeg syntes det er tyndt besat med rygter/info/artikler osv. omkring AaB og generelt i Nordjyske hold...
Kan det virkelig passe at Gaarde er så god til at holde tæt med hvad der sker ift. transfers?..Ingen rygter om nye spillere eller interesse for vores spillere og især talenter.

Håber snart der sker noget ved os.
Det er jo vintertransfervinduet. Der kommer jo ikke til at ske noget. Eller jo, Lucas bliver måske købt, og et par reserver ryger måske ud. Men det er vel det. Jeg kan heller ikke se hvem af vores talenter der ligefrem kan kræve at ryge væk i dette vindue. Eller så skulle det da lige være en af de helt unge uden førsteholdserfaring, men de er jo ikke tilstrækkeligt højt profilerede til at indgå i rygtestrømmen.
Hvis Gaarde får sendt Lesniak videre og landet en aftale med Lucas Andersen (hvis man kan matche hans lønkrav), så er det nok de største ting der sker. Spændt på om P forlænger, eller om han laver en Dalsgaard (Anders K.). Det ville være underligt hvis der ikke var interesse for nogle af de U19 spillere, som har gjort sig positivt bemærket under Baltic Sea Cup og i turneringen/U-landshold. Jeg er helt sikker på, at der har været henvendelser, men AaB har ikke for vane, at sælge ungdomsspillere. Jeg kan faktisk kun huske Jacob Barrett Laursen og Lucas Andersen. Jeppe Pedersen var i Hoffenheim til prøvetræning for et stykke tid siden og senest Anders Bærtelsen i WBA. Ramkilde var i Gladbach før skaden. Jeg mener at have hørt, at der har været henvendelse på Klittenbrødrene og Tengstedt, men det er også lidt tid siden.
Nogen må også have kigget på vores U21 spillere, men der tjener det nok alle bedst, at vente til sommerferien med sådan et salg. Så er der sagen med Bayer Leverkusen og Rinne, der er nok heller ikke sagt det sidste i den sag. Næste melding fra Gaarde må handle om enten forlængelser af dem der skal have det, eller oprydning i truppen - 9½ dage tilbage, kom så i gang.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Mogens » 22. jan 2019, 13:21

Kristian60 skrev:
22. jan 2019, 10:26
Mogens skrev:
22. jan 2019, 10:06
Hvis det er korrekt, at Ramkilde har afvist et kontraktudspil fra AaB, som langt hen ad vejen er præstationsbetinget, så synes jeg (uden at kende detaljerne, naturligvis), at han er forholdsvis usympatisk, når en klub, som han har været i i en del år tilbyder en forlængelse, selvom han intet har leveret gennem hvad - 2 år?
Der mener jeg, at der er på tide, at betale lidt tilbage og samtidig være realistisk nok til at forstå, at AaB ikke er et socialkontor, men en forretning, hvor man med rette kan forvente/forlange, at få noget for de penge man smider efter spillerne.
Super at du lige forholder dig til hvorvidt det er sympatisk at han siger nej til en kontrakt, som du ikke har nogen idé om størrelsen på.
At your service. Jeg står fuldstændig ved, hvad jeg har skrevet, og jeg synes ikke en gang det er nødvendigt at underbygge det mere, end hvad jeg har skrevet i det sidste "afsnit".
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 22. jan 2019, 13:27

Buzz Killington skrev:
22. jan 2019, 11:36
Det er jo vintertransfervinduet. Der kommer jo ikke til at ske noget. Eller jo, Lucas bliver måske købt, og et par reserver ryger måske ud. Men det er vel det. Jeg kan heller ikke se hvem af vores talenter der ligefrem kan kræve at ryge væk i dette vindue. Eller så skulle det da lige være en af de helt unge uden førsteholdserfaring, men de er jo ikke tilstrækkeligt højt profilerede til at indgå i rygtestrømmen.
Jeg tvivler meget på, at der sker noget med Lucas før til sommer.
Han ville da skyde sig selv i foden i så fald, medmindre han vitterligt er helt fast besluttet på at det skal hedde AaB de næste par år. Det er først nu, at vi decideret kan kalde det et udstillingsvindue for ham - holdet spiller bedre, han har selv set bedre og bedre ud osv. Hvis han skal skabe de bedste muligheder for sig selv, så tager han først beslutningen til sommer. Og det er AaB i så fald tvunget til at vente på.

For AaB ville det også være bedst at få afklaret nogle ting omkring bl.a. Safranko, Ramkilde m.fl. først, for nu at få allokeret midler bedst muligt forud for en forhandling med Lucas + agent.

Jeg tvivler også på at der sker mere, hvis noget overhovedet. Vi har ikke pengene til særligt meget, og har tydeligvis ikke ønsket at blande os i kampen om spillere som Ajdarevic, Obasi og hvem jeg ellers har foreslået. Jeg tror Gaarde er fint tilfreds med tingenes tilstand - små mangler eller ej.
Det næste halve år må gå med rekognoscering. Er ret sikker på at Rinne er væk til sommer, så der skal findes en ny keeper.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af DobbeltA » 22. jan 2019, 13:32

Mogens skrev:
22. jan 2019, 13:21
Kristian60 skrev:
22. jan 2019, 10:26
Mogens skrev:
22. jan 2019, 10:06
Hvis det er korrekt, at Ramkilde har afvist et kontraktudspil fra AaB, som langt hen ad vejen er præstationsbetinget, så synes jeg (uden at kende detaljerne, naturligvis), at han er forholdsvis usympatisk, når en klub, som han har været i i en del år tilbyder en forlængelse, selvom han intet har leveret gennem hvad - 2 år?
Der mener jeg, at der er på tide, at betale lidt tilbage og samtidig være realistisk nok til at forstå, at AaB ikke er et socialkontor, men en forretning, hvor man med rette kan forvente/forlange, at få noget for de penge man smider efter spillerne.
Super at du lige forholder dig til hvorvidt det er sympatisk at han siger nej til en kontrakt, som du ikke har nogen idé om størrelsen på.
At your service. Jeg står fuldstændig ved, hvad jeg har skrevet, og jeg synes ikke en gang det er nødvendigt at underbygge det mere, end hvad jeg har skrevet i det sidste "afsnit".
Er den slags forhandlinger ikke lidt som - I say my price, you say your prize, I say new price, you say new price...en afvisning af et udspil, skal vel mere forstås som at man er i dialog og måske bliver enige i løbet af en måneds tid. Det ville dog undre mig hvis man har givet Ramkilde en kontraktudspil inden man har set ham i kamp og han har trænet skadesfri i en længere periode. Det er trods alt begrænset hvad man løber af risiko ved at vente til man har set noget mere end bænkpres og balanceøvelser.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 22. jan 2019, 13:32

Kristian60 skrev:
22. jan 2019, 11:57
Dét at en kontrakt er præstationsbetinget gør da ikke man man bare skal sige ja til den uanset hvad. Man kan ikke beskylde Ramkilde for at være usympatisk når man ikke aner hvilke forhold der ingik i den kontrakt han sagde nej til, udover at den var præstationsbetinget.
Læser du ikke hvad der bliver skrevet?

Udgangspunktet er, at han er på en kontrakt, der er baseret på at han kan spille sig ind som talent. Derfor må det naturligvis være sådan at han, i et nyt kontraktforhold vil være ringere stillet hvis han ingen kampe får, og måske bedre stillet hvis han får kampe. Det er jo den præstationsbetingede del.

Man kan vende den om og sige: AaB har spildt 2 års lønkroner på en spiller, der ikke har bidraget hverken i træning eller i kamp. Det er han da ikke tvunget til at honorere dem for, men de kunne have valgt at undlade at tilbyde ham kontrakt, undlade at tro på ham osv.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af 9000AaB » 22. jan 2019, 13:34

Gamen skrev:
22. jan 2019, 13:27
Buzz Killington skrev:
22. jan 2019, 11:36
Det er jo vintertransfervinduet. Der kommer jo ikke til at ske noget. Eller jo, Lucas bliver måske købt, og et par reserver ryger måske ud. Men det er vel det. Jeg kan heller ikke se hvem af vores talenter der ligefrem kan kræve at ryge væk i dette vindue. Eller så skulle det da lige være en af de helt unge uden førsteholdserfaring, men de er jo ikke tilstrækkeligt højt profilerede til at indgå i rygtestrømmen.
Jeg tvivler meget på, at der sker noget med Lucas før til sommer.
Han ville da skyde sig selv i foden i så fald, medmindre han vitterligt er helt fast besluttet på at det skal hedde AaB de næste par år. Det er først nu, at vi decideret kan kalde det et udstillingsvindue for ham - holdet spiller bedre, han har selv set bedre og bedre ud osv. Hvis han skal skabe de bedste muligheder for sig selv, så tager han først beslutningen til sommer. Og det er AaB i så fald tvunget til at vente på.

For AaB ville det også være bedst at få afklaret nogle ting omkring bl.a. Safranko, Ramkilde m.fl. først, for nu at få allokeret midler bedst muligt forud for en forhandling med Lucas + agent.

Jeg tvivler også på at der sker mere, hvis noget overhovedet. Vi har ikke pengene til særligt meget, og har tydeligvis ikke ønsket at blande os i kampen om spillere som Ajdarevic, Obasi og hvem jeg ellers har foreslået. Jeg tror Gaarde er fint tilfreds med tingenes tilstand - små mangler eller ej.
Det næste halve år må gå med rekognoscering. Er ret sikker på at Rinne er væk til sommer, så der skal findes en ny keeper.
Tror os godt vi kan regne med Okore smutter til sommer, efter hvad jeg har hørt.
Det var vist en del af planen da man hentede og forhandlede med ham.
Vi kan så håbe at der ikke er nogle der gider have ham lige pt så han kan blive.
Men smutter han til sommer, forstår jeg ikke hvorfor man ikke henter en forsvarspiller i dette vindue, vi kan risiker at Okore og måske Pedersen skifter til sommer hvis han ikke gider forlænge sin kontrakt.

Låst