Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 13. mar 2019, 18:02

Patmand skrev:
13. mar 2019, 18:01
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 17:58
Patmand skrev:
13. mar 2019, 17:53
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 17:51
Gamen skrev:
13. mar 2019, 17:26
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 16:28
FCM har under Benham haft en tilsyneladende ubegrænset adgang til at investere i spillere. De ville uden problemer kunne stille med tre Superligahold. Det er vanvid, hvis ikke man tror dette er et spørgsmål om ejerens villighed til at investere og løbe risici.
Ubegrænset adgang ligefrem?

Det er decideret løgn, det du skriver der. Siden Benham kom til har man på ingen måde brugt flere penge end man har tjent på transfers.

De seneste 3 vinduer har de solgt spillere for knap 340 mio. kr.

Transferoverskuddet for de sæsoner Benham har været der har været enormt. I én sæson brugte man omkring 15 mio. mere end man tjente på transfers, men vi har jo lige gjort det samme i endnu større målestok? Alle andre sæsoner har man haft overskud - undtagen denne, hvor man fravalgte kæmpebuddet på Onuachu.

Det er noget af det dummeste jeg har læst herinde længe.

Kigger man på den øjeblikkelige trup, så er der vel salgsemner for en 100-150 mio.
Der er europæisk fodbold hvert år.
Der er bred sponsoropbakning.
Der er kæmpestore ambitioner.
Har du læst FCM’s årsrapporter...? De harmonerer ikke med din “viden”. Men aggressiv er du - hold da op...
Siden du har læst årsrapporterne, hvorfor oplyser du os ikke om de rigtige tal?
Det har jeg efterlyst ad flere omgange.
Okay: De seneste 5 år har FCM samlet set opnået et resultat på -21 mio. kr.
Hvor meget kapital har Benham tilført FCM?

Du ved jo godt det var spørgsmålet.
Det er da rimelig relevant, nu hvor i sådan bræger op omkring hvor god en forretning FCM er. Uden benham havde -20 formentlig betydet døden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af saesing1992 » 13. mar 2019, 18:04

Gamen skrev:
13. mar 2019, 17:55
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 17:51
Har du læst FCM’s årsrapporter...? De harmonerer ikke med din “viden”. Men aggressiv er du - hold da op...
FCM gør som AaB, bruger de penge de tjener, bl.a. på deres hæderkronede akademi.

Jeg behøver da ikke læse FCM's årsrapporter for at se nogenlunde hvad deres spillere indbringer i ren transfer. Læg dertil klausuler og andet.

De har et gigantisk transferoverskud, bl.a. fordi Smartodds hjælper dem til at finde rentable spillere. Og fordi akademiet kører godt.
Det er fakta.

Jeg bliver da irriteret, når du påstår noget der er løgn og latin og bruger det til at afspore diskussionen totalt.
Er du seriøs? Kig på de officielle tal for de sidste 5 år og fortæl mig hvor du finder belæg for dine påstande.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 18:04

jonas386 skrev:
13. mar 2019, 18:01
Spørgsmålet havde dog også en mere generel karakter, nemlig om man ville være helt fjong med at klubben blev opkøbt af en tilfældig rigmand der ikke har nogen videre tilknytning til byen eller lokalområdet?
Fordi du identificerer dig klart mere med to nordjyske rigmænd der ejer en virksomhed du ikke kender, og også har postet et større to-cifret millionbeløb i klubben?

Jeg har intet forhold til Cubic-folkene - udover at kunne konkludere, at de har været med til at vælge de seneste to trænere og ansætte Gaarde, og derfor ikke må have specielt stor fodboldforstand.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 13. mar 2019, 18:06

Gamen skrev:
13. mar 2019, 18:04
jonas386 skrev:
13. mar 2019, 18:01
Spørgsmålet havde dog også en mere generel karakter, nemlig om man ville være helt fjong med at klubben blev opkøbt af en tilfældig rigmand der ikke har nogen videre tilknytning til byen eller lokalområdet?
Fordi du identificerer dig klart mere med to nordjyske rigmænd der ejer en virksomhed du ikke kender, og også har postet et større to-cifret millionbeløb i klubben?

Jeg har intet forhold til Cubic-folkene - udover at kunne konkludere, at de har været med til at vælge de seneste to trænere og ansætte Gaarde, og derfor ikke må have specielt stor fodboldforstand.
Så dit svar er 'ja'? Fint nok, så fik vi det på plads.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 18:09

saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 18:04
Er du seriøs? Kig på de officielle tal for de sidste 5 år og fortæl mig hvor du finder belæg for dine påstande.
Hvilke påstande skal jeg nu finde belæg for?

Hvad er du i tvivl om?

At Midtjylland har solgt spillere for 350 mio.?
At Benham ikke har brugt ekstraordinært mange penge på FCM, hvis vi sammenligner med AaB's kapitaltilførsler?
At FCM ikke samlet set har et bekymrende driftsunderskud, når man ser på deres aktiver og det faktum at de spiller europæisk HVER sæson.

Benham har i øvrigt, ligesom AaB, valgt at geninvestere hele sidste års overskud.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BassogogsVen » 13. mar 2019, 18:10

jonas386 skrev:
13. mar 2019, 18:06
Gamen skrev:
13. mar 2019, 18:04
jonas386 skrev:
13. mar 2019, 18:01
Spørgsmålet havde dog også en mere generel karakter, nemlig om man ville være helt fjong med at klubben blev opkøbt af en tilfældig rigmand der ikke har nogen videre tilknytning til byen eller lokalområdet?
Fordi du identificerer dig klart mere med to nordjyske rigmænd der ejer en virksomhed du ikke kender, og også har postet et større to-cifret millionbeløb i klubben?

Jeg har intet forhold til Cubic-folkene - udover at kunne konkludere, at de har været med til at vælge de seneste to trænere og ansætte Gaarde, og derfor ikke må have specielt stor fodboldforstand.
Så dit svar er 'ja'? Fint nok, så fik vi det på plads.
Nej, det er ikke det, han svarer. Han svarer, at der vist ikke er ret stor forskel på de to ting, du stiller op som værende nærmest modsætninger.

Men mener du, at FCM er blevet pumpet mere med penge udefra end AaB er? Og er pengene bedre, når de kommer fra nogle få nordjyske rigmænd end fra en engelsk rigmænd?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 13. mar 2019, 18:12

Du er sgu også flink ved FCM, Gamen. Én gang har de kvalificeret sig til et europæisk gruppespil, som i hele deres levetid, og det får du til at de spiller europæisk fodbold hver eneste sæson. Teknisk set er det ikke direkte forkert, men det er godt nok rosenrødt.

FCK spiller europæisk hver sæson. FCM gør ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 18:12

jonas386 skrev:
13. mar 2019, 18:06
Så dit svar er 'ja'? Fint nok, så fik vi det på plads.
Om det er to ligegyldige nordjyder, som vi stort set intet kender nogen til, eller en rigmand der er blevet rig på en fodboldrelateret opfindelse, og fra sin engelske klub er kendt for at være et ekstremt sympatisk bekendtskab er da mig bedøvende lige meget.

Hvad forskel gør det? Benham insisterer på at identitet, akademiet og de store ambitioner skal være i centrum - det er der mig bekendt ikke meget legetøj over.
Jeg er ikke engang sikker på at Cubic-folkene har så noble tanker bag deres investering.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BassogogsVen » 13. mar 2019, 18:13

Gamen skrev:
13. mar 2019, 18:12
jonas386 skrev:
13. mar 2019, 18:06
Så dit svar er 'ja'? Fint nok, så fik vi det på plads.
Om det er to ligegyldige nordjyder, som vi stort set intet kender nogen til, eller en rigmand der er blevet rig på en fodboldrelateret opfindelse, og fra sin engelske klub er kendt for at være et ekstremt sympatisk bekendtskab er da mig bedøvende lige meget.

Hvad forskel gør det? Benham insisterer på at identitet, akademiet og de store ambitioner skal være i centrum - det er der mig bekendt ikke meget legetøj over.
Jeg er ikke engang sikker på at Cubic-folkene har så noble tanker bag deres investering.
Men de er nordjyder!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 18:14

jonas386 skrev:
13. mar 2019, 18:12
Du er sgu også flink ved FCM, Gamen. Én gang har de kvalificeret sig til et europæisk gruppespil, som i hele deres levetid, og det får du til at de spiller europæisk fodbold hver eneste sæson. Teknisk set er det ikke direkte forkert, men det er godt nok rosenrødt.
Det er da for lidt, men det betyder bare at de hver evig eneste sæson har muligheden (som vi vil dø for), for at gå ud og hente ekstra kapital, udvikle deres spillere og ikke mindst tiltrække købere af deres spillere. Jeg tror godt du kan regne med at alle de fejlslagne kval-kampe har betalt sig hjem i overskud på transferkontoen. Det fremgår ligesom af bundlinjen...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 13. mar 2019, 18:14

Er juntaen faldet i søvn?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af saesing1992 » 13. mar 2019, 18:19

Gamen skrev:
13. mar 2019, 18:09
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 18:04
Er du seriøs? Kig på de officielle tal for de sidste 5 år og fortæl mig hvor du finder belæg for dine påstande.
Hvilke påstande skal jeg nu finde belæg for?

Hvad er du i tvivl om?

At Midtjylland har solgt spillere for 350 mio.?
At Benham ikke har brugt ekstraordinært mange penge på FCM, hvis vi sammenligner med AaB's kapitaltilførsler?
At FCM ikke samlet set har et bekymrende driftsunderskud, når man ser på deres aktiver og det faktum at de spiller europæisk HVER sæson.

Benham har i øvrigt, ligesom AaB, valgt at geninvestere hele sidste års overskud.
Jeg er i tvivl om du er seriøs herinde. Du påstår at FCM har gigantisk transferoverskud (var det ikke de ord, du brugte?). Hvorfor har de så ikke år efter år gigantisk overskud? Du må forholde dig til fakta, selvom det selvfølgelig er lidt kedeligt.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af saesing1992 » 13. mar 2019, 18:21

Gamen skrev:
13. mar 2019, 18:04
jonas386 skrev:
13. mar 2019, 18:01
Spørgsmålet havde dog også en mere generel karakter, nemlig om man ville være helt fjong med at klubben blev opkøbt af en tilfældig rigmand der ikke har nogen videre tilknytning til byen eller lokalområdet?
Fordi du identificerer dig klart mere med to nordjyske rigmænd der ejer en virksomhed du ikke kender, og også har postet et større to-cifret millionbeløb i klubben?

Jeg har intet forhold til Cubic-folkene - udover at kunne konkludere, at de har været med til at vælge de seneste to trænere og ansætte Gaarde, og derfor ikke må have specielt stor fodboldforstand.
AaB har syv aktionærer som hver ejer mellem 5 og 10%. Alle fra Nordjylland. Jeg ser en betydelig forskel sammenlignet med FCM og London-baserede Benham.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 18:22

saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 18:19
Jeg er i tvivl om du er seriøs herinde. Du påstår at FCM har gigantisk transferoverskud (var det ikke de ord, du brugte?). Hvorfor har de så ikke år efter år gigantisk overskud? Du må forholde dig til fakta, selvom det selvfølgelig er lidt kedeligt.
Fordi de geninvesterer deres overskud kommercielt og sportsligt. Det gør man også i AaB.
Fordi de har betalt deres gæld ud til Benham.
Fordi de styrker truppen i takt med deres ambitioner.

De HAR et gigantisk transferoverskud, det er da ikke raketvidenskab.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 18:25

saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 18:21
AaB har syv aktionærer som hver ejer mellem 5 og 10%. Alle fra Nordjylland. Jeg ser en betydelig forskel sammenlignet med FCM og London-baserede Benham.
Ja, sikke en betydelig forskel. Hvordan mærker du i hverdagen, at der er nordjyske stor-aktionærer? Det er da bedøvende ligegyldigt. Nordjyske Eigild Christensen m. fl. tjente penge på klubben da den led noget så grusomt. Men det var okay fordi de var nordjyder så? Investorer er investorer - du skal ikke bilde mig ind, at der er noget filantropisk projekt gemt i det her.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 13. mar 2019, 18:31

Gamen skrev:
13. mar 2019, 18:22
De HAR et gigantisk transferoverskud, det er da ikke raketvidenskab.
Er transferbalancen virkelig det relevante at kigge på? Hvad med balancen på -100 millioner mellem 12/13 og 16/17? Det er endda i en periode hvor de har lavet voldsomt store salg. Beløbet er skrumpet til -30 efter sidste regnskabsår der resulterede i +67.
FCM var helt nede og have en egenkapital på 2 millioner. Det driver du altså ikke meget fodboldklub for.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af saesing1992 » 13. mar 2019, 18:32

Gamen skrev:
13. mar 2019, 18:22
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 18:19
Jeg er i tvivl om du er seriøs herinde. Du påstår at FCM har gigantisk transferoverskud (var det ikke de ord, du brugte?). Hvorfor har de så ikke år efter år gigantisk overskud? Du må forholde dig til fakta, selvom det selvfølgelig er lidt kedeligt.
Fordi de geninvesterer deres overskud kommercielt og sportsligt. Det gør man også i AaB.
Fordi de har betalt deres gæld ud til Benham.
Fordi de styrker truppen i takt med deres ambitioner.

De HAR et gigantisk transferoverskud, det er da ikke raketvidenskab.
Hold nu kæft mand..... Du synes ikke at de geninvesteringer tæller med i regnskabet? Hvis man i år 0 stod til et overskud på 20 men så valgte at investere 30 og dermed fik et underskud på 10, ville de 30 alt andet lige give gevinst næste år eller næste år igen. Det er bare ikke det, der et sket i FCM gennem de sidste 6-7 år.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BassogogsVen » 13. mar 2019, 18:34

jonas386 skrev:
13. mar 2019, 18:31
Gamen skrev:
13. mar 2019, 18:22
De HAR et gigantisk transferoverskud, det er da ikke raketvidenskab.
Er transferbalancen virkelig det relevante at kigge på? Hvad med balancen på -100 millioner mellem 12/13 og 16/17? Det er endda i en periode hvor de har lavet voldsomt store salg. Beløbet er skrumpet til -30 efter sidste regnskabsår der resulterede i +67.
FCM var helt nede og have en egenkapital på 2 millioner. Det driver du altså ikke meget fodboldklub for.
Hvad med AaB's seneste kapitaltilførsel på 71 mio i 2014? Irrelevant?

FCM's u 19-hold (der har vundet ligaen 4 ud af de seneste 5 år, og som står til at vinde den i år igen) har i øvrigt lige slået Manchester United ud af Youth League efter at have ekspederet Roma ud i sidste runde. Ej, hvor er de altså bare så begunstiget med held!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af saesing1992 » 13. mar 2019, 18:34

Gamen skrev:
13. mar 2019, 18:25
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 18:21
AaB har syv aktionærer som hver ejer mellem 5 og 10%. Alle fra Nordjylland. Jeg ser en betydelig forskel sammenlignet med FCM og London-baserede Benham.
Ja, sikke en betydelig forskel. Hvordan mærker du i hverdagen, at der er nordjyske stor-aktionærer? Det er da bedøvende ligegyldigt. Nordjyske Eigild Christensen m. fl. tjente penge på klubben da den led noget så grusomt. Men det var okay fordi de var nordjyder så? Investorer er investorer - du skal ikke bilde mig ind, at der er noget filantropisk projekt gemt i det her.
Jo, det er 99% filantropisk i AaB. Det er velgørere, sportsinteresserede og folk, der vil Nordjylland. Det er velkendt at Eigild Christensen et glødende AaB-fan.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 18:36

saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 18:32
Hold nu kæft mand..... Du synes ikke at de geninvesteringer tæller med i regnskabet? Hvis man i år 0 stod til et overskud på 20 men så valgte at investere 30 og dermed fik et underskud på 10, ville de 30 alt andet lige give gevinst næste år eller næste år igen. Det er bare ikke det, der et sket i FCM gennem de sidste 6-7 år.
Prøv du at fortælle det til Gaarde og andre i AaB - mig bekendt har vores investerede overskud ikke givet noget hverken sportsligt eller økonomisk afkast.

Låst