Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Brodernumsi » 17. mar 2019, 21:54

Nitten skrev:
17. mar 2019, 21:51
Brodernumsi skrev:
17. mar 2019, 21:48
frederikshavneren skrev:
17. mar 2019, 21:37
Nitten skrev:
17. mar 2019, 21:09
Det jo grotesk når spillerne fortælle at de ikke vidste de skulle jagte et mål mere i de sidste ti minutter
Der er nogen der har dummet sig
Snakkede med en der sad lige bag bænken. Han kunne høre, at trænerteamet flere gange råbte til spillerne, at vi skulle have et mål mere, og at spillerne svarede med et 'thumbs up'.
Måske havde spillerne bare ikke mere i sig...
Både Lucas og würtz har ellers udtalt at de ikke vidste noget før efter kampen
Ja, det har jeg set... Forvirringen er total.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

lemveganer
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16. mar 2019, 18:56
Favoritspiller: Calle Facius

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af lemveganer » 17. mar 2019, 21:55

Maglau skrev:
17. mar 2019, 21:48
Vi 100 % sikkert taget bronze var vi kommet med.
Vi er bedre hold end de 4 andre og vi har Lucas
Ærgerligt
120% sikkert. OB og FCN havde 150% fået gummiben, og limsnifferne havde vi 180% banket både ude og hjemme.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Dalbjerg » 17. mar 2019, 21:59

Hold kæft mand..

FCN scorer på et drop på et frispark de aldrig skulle have haft..

Og Esbjerg er jo helt vanvittigt.. Begge mål

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Funky » 17. mar 2019, 22:00

Dalbjerg skrev:
17. mar 2019, 21:59
Hold kæft mand..

FCN scorer på et drop på et frispark de aldrig skulle have haft..

Og Esbjerg er jo helt vanvittigt.. Begge mål
Men at begge hold vinder mod de modstandere er der ikke noget specielt overraskende over.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Dalbjerg » 17. mar 2019, 22:16

Funky skrev:
17. mar 2019, 22:00
Dalbjerg skrev:
17. mar 2019, 21:59
Hold kæft mand..

FCN scorer på et drop på et frispark de aldrig skulle have haft..

Og Esbjerg er jo helt vanvittigt.. Begge mål
Men at begge hold vinder mod de modstandere er der ikke noget specielt overraskende over.
Nope..

Sådan som vores kamp flaskede sig, ja så var det jo håbløst at se kampen, mens P3 var i ørene.. Og man var jo aldrig i tvivl om at der måtte ske noget vanvittigt..

Ufatteligt at vi ikke afgør det, når terningerne nu havde faldet som de gjorde med rødt kort, og 3-1 med et kvarter igen..

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af troelsh » 17. mar 2019, 22:40

Hvis vi nu går hen og spiller os i pokalfinalen og vi skal møde fcm i finalen, er det så ikke noget med vi får den europlads en pokalsejr giver adgang til, uanset om vi vinder eller taber fordi fcm allerede er sikret Europa kval qua sin placering i ligaen?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Maglau » 17. mar 2019, 22:41

lemveganer skrev:
17. mar 2019, 21:55
Maglau skrev:
17. mar 2019, 21:48
Vi 100 % sikkert taget bronze var vi kommet med.
Vi er bedre hold end de 4 andre og vi har Lucas
Ærgerligt
120% sikkert. OB og FCN havde 150% fået gummiben, og limsnifferne havde vi 180% banket både ude og hjemme.
Jeg tror faktisk ikke at de andre får gummiben men det er heller ikke nødvendigt - vi er bare bedre. Men desværre får vi ikke mulighed for at vise
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Hanga » 17. mar 2019, 22:45

troelsh skrev:
17. mar 2019, 22:40
Hvis vi nu går hen og spiller os i pokalfinalen og vi skal møde fcm i finalen, er det så ikke noget med vi får den europlads en pokalsejr giver adgang til, uanset om vi vinder eller taber fordi fcm allerede er sikret Europa kval qua sin placering i ligaen?
Nej, det blev ændret for år tilbage. Taberen af pokalfinalen får intet, til gengæld vil der være et hold i ligaen der får pladsen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Klaus » 17. mar 2019, 23:47

Jeg er sådan set helt afklaret med at vi ikke ville komme i slutspillet. Det der i den grad pisser mig af, er at vi ikke døde med støvlerne på. I dag havde vi lidt af det dommertække vi i den grad har manglet i år. Spillerne burde vide, at vi ved at vinde med to mål mere end FCN ville overhale deres målscore. Det her er jo for helvede ikke raketfysik. Alligevel så vi et hold der i den grad var tilfredse med en 2-måls sejr... Om vi vandt med en eller to var jo ligegyldigt. Hvorfor pokker gik vi så ikke efter det fjerde mål... Vi er jo med rette til grin i hele fodbolddanmark. At Vejles målmand er en idiot kan vi ikke gøre noget ved. Men vi kunne fandme selv være gået efter det ekstra mål. Om det er Friis eller Gaarde, der ikke kan regne ved jeg ikke. Men en eller anden har i hvert fald ikke passet dit arbejde :(

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af 9800 » 17. mar 2019, 23:57

Hmm... Flot kamp, men vi skulle nok ha lavet 6 mål.

Nu skal vi have afklaret om KP forlænger, hvis han ikke gør skal vi have testet de to unge, så vi kan få sammenspillet fremtidens CF.

Det er virkelig surt, men jeg glæder mig over flot spil og bedre takter end længe.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af BoT » 18. mar 2019, 08:46

Vanvittig bitter måde at ryge ud af top-6 på.

Men når det er konstateret, må jeg også bare sige, at vi spiller en super-fed kamp. Vindere skudstatistikken 19-8, scorer tre mål og skaber mange store chancer. Det er fanme det, vi har sukket efter i hele Wieghorst-æraen og den slags kampe, som gør at tilskuerne har lyst til at komme igen.

Og så Lucas Andersen. Hans præstation i går er en af de bedste, jeg har set på et AaB-hold. Det var jo vanvittigt.

Nu er vi havnet nedrykningsspillet som det vel pt. klart bedste hold - derfor er der en helt realistisk mulighed for at ende med en playoff-kamp mod nr. 3 eller 4. fra mesterskabsspillet om Europa. Det er altså ikke et ligegyldigt forår i mine øjne. I hvert fald mere interessant, end sidste forårs ligegyldige slutspilskampe.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af FIDEL » 18. mar 2019, 09:37

Jeg tror ikke Hagelskjær lavede sin KÆMPE fejl med vilje, men jeg håber da at han bliver undersøgt for matchfixing mm.. Det virker meget meget mystisk, at han forærer en scoring på det tidspunkt af kampen.
I det hele taget, virker det godt nok mystisk og højt usandsynligt, at 2 målmænd vælger at droppe sidst i deres kampe, hvor grundspillet afgøres. (Vejles og Vendsyssels målmænd). Surt og bittert for os, men sådanne situationer skal vel undersøges efterfølgende.
I sidste sæson var det Sønderjyske, der forærede fcm et mål i slutningen af grundspillet, mener jeg det var. Det lugter lidt.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Halil » 18. mar 2019, 09:51

BoT skrev:
18. mar 2019, 08:46
Vanvittig bitter måde at ryge ud af top-6 på.

Men når det er konstateret, må jeg også bare sige, at vi spiller en super-fed kamp. Vindere skudstatistikken 19-8, scorer tre mål og skaber mange store chancer. Det er fanme det, vi har sukket efter i hele Wieghorst-æraen og den slags kampe, som gør at tilskuerne har lyst til at komme igen.

Og så Lucas Andersen. Hans præstation i går er en af de bedste, jeg har set på et AaB-hold. Det var jo vanvittigt.

Nu er vi havnet nedrykningsspillet som det vel pt. klart bedste hold - derfor er der en helt realistisk mulighed for at ende med en playoff-kamp mod nr. 3 eller 4. fra mesterskabsspillet om Europa. Det er altså ikke et ligegyldigt forår i mine øjne. I hvert fald mere interessant, end sidste forårs ligegyldige slutspilskampe.
Men selvforståelsen, BoT! AaB skal sgu måle sig med fcm-, bif- og fck-svinene i en top6 pulje end rode rundt i en pulje, hvor der er 6 kampe der skal spilles før det bliver interessant med KO kampe.

Well, kampene nu her kan bruges til at få afgjort nogle ting i forhold til fremtiden.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Halil » 18. mar 2019, 09:53

FIDEL skrev:
18. mar 2019, 09:37
Jeg tror ikke Hagelskjær lavede sin KÆMPE fejl med vilje, men jeg håber da at han bliver undersøgt for matchfixing mm.. Det virker meget meget mystisk, at han forærer en scoring på det tidspunkt af kampen.
I det hele taget, virker det godt nok mystisk og højt usandsynligt, at 2 målmænd vælger at droppe sidst i deres kampe, hvor grundspillet afgøres. (Vejles og Vendsyssels målmænd). Surt og bittert for os, men sådanne situationer skal vel undersøges efterfølgende.
I sidste sæson var det Sønderjyske, der forærede fcm et mål i slutningen af grundspillet, mener jeg det var. Det lugter lidt.
Tja, i forhold til Hagelskjær vil det være at smide penge ud af vinduet.

Det ligner sgu ikke noget han gør bevidst, men at den stolte finne Kauko "snyder" ham. Freakmål.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. mar 2019, 09:54

FIDEL skrev:
18. mar 2019, 09:37
Jeg tror ikke Hagelskjær lavede sin KÆMPE fejl med vilje, men jeg håber da at han bliver undersøgt for matchfixing mm.. Det virker meget meget mystisk, at han forærer en scoring på det tidspunkt af kampen.
I det hele taget, virker det godt nok mystisk og højt usandsynligt, at 2 målmænd vælger at droppe sidst i deres kampe, hvor grundspillet afgøres. (Vejles og Vendsyssels målmænd). Surt og bittert for os, men sådanne situationer skal vel undersøges efterfølgende.
I sidste sæson var det Sønderjyske, der forærede fcm et mål i slutningen af grundspillet, mener jeg det var. Det lugter lidt.
Helt uenig. Det var en fejl men der er absolut intet ser antyder aftalt spil. Han havde ikke set Esbjerg-spilleren. Længere er den ikke.
Hvis de ville tabe med vilje havde de vel heller ikke ventet til overtiden med at gøre det.
Janteloven eksisterer IKKE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af FIDEL » 18. mar 2019, 09:56

Køllen I Møllen skrev:
18. mar 2019, 09:54
FIDEL skrev:
18. mar 2019, 09:37
Jeg tror ikke Hagelskjær lavede sin KÆMPE fejl med vilje, men jeg håber da at han bliver undersøgt for matchfixing mm.. Det virker meget meget mystisk, at han forærer en scoring på det tidspunkt af kampen.
I det hele taget, virker det godt nok mystisk og højt usandsynligt, at 2 målmænd vælger at droppe sidst i deres kampe, hvor grundspillet afgøres. (Vejles og Vendsyssels målmænd). Surt og bittert for os, men sådanne situationer skal vel undersøges efterfølgende.
I sidste sæson var det Sønderjyske, der forærede fcm et mål i slutningen af grundspillet, mener jeg det var. Det lugter lidt.
Helt uenig. Det var en fejl men der er absolut intet ser antyder aftalt spil. Han havde ikke set Esbjerg-spilleren. Længere er den ikke.
Hvis de ville tabe med vilje havde de vel heller ikke ventet til overtiden med at gøre det.
Nu skriver du "de". Det kan jo være, at det udelukkende var Hagelskjær, som ikke havde rent mel i posen.
Jeg synes bare det lugter, at der nu 2 sæsoner i træk, har været situationer, der lugter af urent spil eller matchfixing.

Og så kan man iøvrigt spekulere i, at VFF får gavn af at komme i pulje med AaB, og derfor tabte med vilje til sidst. Det giver flere penge i kassen for dem, og de har nogle ok resultater imod os. Just saying.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. mar 2019, 10:15

FIDEL skrev:
18. mar 2019, 09:56
Køllen I Møllen skrev:
18. mar 2019, 09:54
FIDEL skrev:
18. mar 2019, 09:37
Jeg tror ikke Hagelskjær lavede sin KÆMPE fejl med vilje, men jeg håber da at han bliver undersøgt for matchfixing mm.. Det virker meget meget mystisk, at han forærer en scoring på det tidspunkt af kampen.
I det hele taget, virker det godt nok mystisk og højt usandsynligt, at 2 målmænd vælger at droppe sidst i deres kampe, hvor grundspillet afgøres. (Vejles og Vendsyssels målmænd). Surt og bittert for os, men sådanne situationer skal vel undersøges efterfølgende.
I sidste sæson var det Sønderjyske, der forærede fcm et mål i slutningen af grundspillet, mener jeg det var. Det lugter lidt.
Helt uenig. Det var en fejl men der er absolut intet ser antyder aftalt spil. Han havde ikke set Esbjerg-spilleren. Længere er den ikke.
Hvis de ville tabe med vilje havde de vel heller ikke ventet til overtiden med at gøre det.
Nu skriver du "de". Det kan jo være, at det udelukkende var Hagelskjær, som ikke havde rent mel i posen.
Jeg synes bare det lugter, at der nu 2 sæsoner i træk, har været situationer, der lugter af urent spil eller matchfixing.

Og så kan man iøvrigt spekulere i, at VFF får gavn af at komme i pulje med AaB, og derfor tabte med vilje til sidst. Det giver flere penge i kassen for dem, og de har nogle ok resultater imod os. Just saying.
Jeg synes du leder efter spøgelser. Og jeg kan virkelig ikke få øje på dem. Overhovedet. Men det er fair nok ;)
Janteloven eksisterer IKKE!

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Ala » 18. mar 2019, 10:32

Klaus skrev:
17. mar 2019, 23:47
Jeg er sådan set helt afklaret med at vi ikke ville komme i slutspillet. Det der i den grad pisser mig af, er at vi ikke døde med støvlerne på. I dag havde vi lidt af det dommertække vi i den grad har manglet i år. Spillerne burde vide, at vi ved at vinde med to mål mere end FCN ville overhale deres målscore. Det her er jo for helvede ikke raketfysik. Alligevel så vi et hold der i den grad var tilfredse med en 2-måls sejr... Om vi vandt med en eller to var jo ligegyldigt. Hvorfor pokker gik vi så ikke efter det fjerde mål... Vi er jo med rette til grin i hele fodbolddanmark. At Vejles målmand er en idiot kan vi ikke gøre noget ved. Men vi kunne fandme selv være gået efter det ekstra mål. Om det er Friis eller Gaarde, der ikke kan regne ved jeg ikke. Men en eller anden har i hvert fald ikke passet dit arbejde :(
A'hva?! Vi spiller endnu en fremragende kamp og kan vel ikke gøre meget andet? Det er jo overhovedet ikke i dag, at vi taber top6! At Vejle-målmanden dropper SÅ vanvittigt, er da det eneste der er til grin i Fodbold Danmark i dag.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af budo » 18. mar 2019, 11:07

Jeg forstår virkelig ikke den brede accept af det mål på Blue Water Arena?
I et fodbold univers hvor fairplay hyldes, vi hidser os op over 'film' og bolden sparkes ud, og sendes tilbage, når en spiller ligger ned. Hvordan kan en handling der er SÅ fusket og fordækt, som at gemme sig ved baglinjen, og så snigløbe målmanden, på nogen måde være i orden?
Bevares, det er tilladt ifølge reglerne, men det gør det da ikke mere fair. Oven i det, har
Joni Kauko med sit nummer latterliggjort en kollega så grundigt, at hans karriere i sporten måske er slut.
Jeg forstår godt at Efb synes det var fedt, de vandt jo på det, men at der ikke er nogen (eks. i medierne) der lige stopper op og siger "arh, er det den 'alle kneb gælder' mentalitet vi ønsker" det er mig en gåde?
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Ala » 18. mar 2019, 11:13

budo skrev:
18. mar 2019, 11:07
Jeg forstår virkelig ikke den brede accept af det mål på Blue Water Arena?
I et fodbold univers hvor fairplay hyldes, vi hidser os op over 'film' og bolden sparkes ud, og sendes tilbage, når en spiller ligger ned. Hvordan kan en handling der er SÅ fusket og fordækt, som at gemme sig ved baglinjen, og så snigløbe målmanden, på nogen måde være i orden?
Bevares, det er tilladt ifølge reglerne, men det gør det da ikke mere fair. Oven i det, har
Joni Kauko med sit nummer latterliggjort en kollega så grundigt, at hans karriere i sporten måske er slut.
Jeg forstår godt at Efb synes det var fedt, de vandt jo på det, men at der ikke er nogen (eks. i medierne) der lige stopper op og siger "arh, er det den 'alle kneb gælder' mentalitet vi ønsker" det er mig en gåde?
Fuldstændig uenig. Forfærdeligt overblik fra Vejle-målmanden og kan på ingen klandre EFB.

Besvar