Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 2. apr 2019, 12:27

sulakvelidze skrev:
2. apr 2019, 12:14
Der står i artiklen, at AGF har haft adgang til viden om scouting. Hvis det er rigtigt, og det ved jeg intet om, er sagen blevet meget mere alvorlig, end da den begyndte med lidt snak om dødbolde. Der et åbenbart meget mere i den end som så, hvis vi skal tro den århusianske avis.

Indtil alt er gravet frem, kan vi alle kun udtale os med forbehold, men graves skal der da helt bestemt.
Det står der intet konkret om. Mon ikke Stiftens journalist har været inde og nærlæse XPS' mulige brugsscenarier. Der står at man kan bruge det til at organisere scouting.
Så beskriver de hvad AGF's ungdom har brugt det til.

Det ville være fuldstændig tåbeligt af AaB at lave dobbeltarbejde ved at føre data fra ét scoutingprogram over som tekst i et helt andet ikke -kombatibelt program. Sideline er et trænerprogram.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af sulakvelidze » 2. apr 2019, 12:40

Gamen skrev:
2. apr 2019, 12:27
sulakvelidze skrev:
2. apr 2019, 12:14
Der står i artiklen, at AGF har haft adgang til viden om scouting. Hvis det er rigtigt, og det ved jeg intet om, er sagen blevet meget mere alvorlig, end da den begyndte med lidt snak om dødbolde. Der et åbenbart meget mere i den end som så, hvis vi skal tro den århusianske avis.

Indtil alt er gravet frem, kan vi alle kun udtale os med forbehold, men graves skal der da helt bestemt.
Det står der intet konkret om. Mon ikke Stiftens journalist har været inde og nærlæse XPS' mulige brugsscenarier. Der står at man kan bruge det til at organisere scouting.
Så beskriver de hvad AGF's ungdom har brugt det til.

Det ville være fuldstændig tåbeligt af AaB at lave dobbeltarbejde ved at føre data fra ét scoutingprogram over som tekst i et helt andet ikke -kombatibelt program. Sideline er et trænerprogram.
Stiften skriver altså ligeud, at AGF har haft adgang til mulige indkøb i AaB. Til scouting. Det kan sagtens være, at de tager fejl, og derfor skriver jeg også alle mulige forbehold. Men HVIS det passer, altså HVIS deres kilder i AGF har givet dem belæg for den påstand, er sagen vokset i meget alvorlig grad.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 2. apr 2019, 12:46

sulakvelidze skrev:
2. apr 2019, 12:40
Stiften skriver altså ligeud, at AGF har haft adgang til mulige indkøb i AaB. Til scouting. Det kan sagtens være, at de tager fejl, og derfor skriver jeg også alle mulige forbehold. Men HVIS det passer, altså HVIS deres kilder i AGF har givet dem belæg for den påstand, er sagen vokset i meget alvorlig grad.
Hvilken passage henviser du til?!

"I den forbindelse havde han en konto på Sideline Sports, der er et computer-program, som blandt andet bruges til at registrere dødbolde, træningsøvelser, scoutingsystemer og startopstillinger for AGFs U17 og U19 hold." - de bruger denne info til at lave en overskrift, der nok mest af alt er clickbait.

Journalisten ridser brugsscenarierne op - som man har brugt det i AGF på ungdomsniveau. Det har intet med AaB's brug af det at gøre.
Hvis det ikke er andre end Allan K. Jepsen der bruger det, så er det næppe et program der bruges til scoutingrapporter, der kræver jo at klubben har en lang række licenser tildelt til Gaarde, Kusk m.fl. og at man i øvrigt fører data over fra et program (WyScout) der ikke er kompatibelt med dette. Ville ikke give nogen mening.

Nu har én forespurgt Schouby på twitter, så må vi se hvad han svarer.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af sulakvelidze » 2. apr 2019, 12:51

Gamen skrev:
2. apr 2019, 12:46
sulakvelidze skrev:
2. apr 2019, 12:40
Stiften skriver altså ligeud, at AGF har haft adgang til mulige indkøb i AaB. Til scouting. Det kan sagtens være, at de tager fejl, og derfor skriver jeg også alle mulige forbehold. Men HVIS det passer, altså HVIS deres kilder i AGF har givet dem belæg for den påstand, er sagen vokset i meget alvorlig grad.
Hvilken passage henviser du til?!
Fra Jan Schoubys artikel:

»Kludder med konto til data-program betød tilsyneladende, at AGF mindst ti gange loggede sig ind på systemet med oplysninger om AaB taktik, dødbolde og mulige indkøb«

Og videre:

»Mulige fremtidige indkøb, træningsmetoder, taktik, spillerudtagelse og dødbolde.

Alt sammen oplysninger, der i de fleste fodboldklubber nærmest har karakter at statshemmeligheder, og noget som klubberne derfor aldrig deler med andre.

Men alligevel har AaB måttet konstatere, at konkurrenterne fra AGF har haft fri adgang til nordjydernes oplysninger gennem lang tid.«

Har du slet ikke læst den artikel?

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 2. apr 2019, 13:02

sulakvelidze skrev:
2. apr 2019, 12:51
Fra Jan Schoubys artikel:

»Kludder med konto til data-program betød tilsyneladende, at AGF mindst ti gange loggede sig ind på systemet med oplysninger om AaB taktik, dødbolde og mulige indkøb«

Og videre:

»Mulige fremtidige indkøb, træningsmetoder, taktik, spillerudtagelse og dødbolde.

Alt sammen oplysninger, der i de fleste fodboldklubber nærmest har karakter at statshemmeligheder, og noget som klubberne derfor aldrig deler med andre.

Men alligevel har AaB måttet konstatere, at konkurrenterne fra AGF har haft fri adgang til nordjydernes oplysninger gennem lang tid.«

Har du slet ikke læst den artikel?
Det er den jeg citerer fra. Og som jeg skriver, så baserer den overskrift sig da formentlig på AGF's brug på ungdomsniveau og på brugsscenarierne som Sideline lister op.



Denne film fortæller om hvad AaB bruger Sideline til. Jeg kan ikke lige se den med lyd på lige nu, men den kan forhåbentlig kaste lys over hvad der evt. har været på spil.

Mit indtryk er at det er et TRÆNER-redskab, og derfor ikke har en dyt med Allan Gaarde og vores scouts at gøre.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Sanchez94 » 2. apr 2019, 13:06

Yankee skrev:
2. apr 2019, 12:19
Sanchez94 skrev:
2. apr 2019, 12:00
Vi taler om hvordan man forsøger at vinde kampe, altså forretnings hemmeligheder, akkurat på sammen niveau, som når en "almindelig" virksomhed har strategier om hvordan de vil vinde markedsandele med nye produkter eller marketings strategier. Desuden forlyder det sig, at det ikke "kun" er er dødbolde, men også lister over transferønsker. Jeg kan ikke se, hvordan det ikke skulle være industrispionage.
Jeg synes bestemt ikke det er samme niveau. Vi taler (så vidt jeg kan forstå sagen) om at AGF er faldet over oplysninger om nogle hjørnespark. Det er en teknisk detalje i én kamp - absolut ikke noget, der besidder direkte og betydelig handelsværdi eller strategisk betydning. Men hvis det viser sig at AGF aktivt har opsøgt informationerne og har brugt dem i videre omfang end det, så er det selvfølgelig en helt anden sag.

Hvordan vil du bruge Sideline/XPS til scouting? Det forstår jeg slet ikke?
Der er så vi lodret uenige om hvad der er virksomhedshemmeligheder. - De er jo ikke faldet over nogle oplysninger. De har været logget ind 10 gange... De har altså aktivt brugt informationerne.

Vedr. Scouting delen kan jeg kun henvise til Jan Schoubys artikel på stiften.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 2. apr 2019, 13:10

Sanchez94 skrev:
2. apr 2019, 13:06
Vedr. Scouting delen kan jeg kun henvise til Jan Schoubys artikel på stiften.
Klaus Egelund skriver på Twitter, at han ikke har konkret viden om, at AGF har haft adgang til scouting-oplysninger/mulige indkøb, hvilket forstærker mit indtryk af at stiften blot har skrevet ud fra hvad det KAN bruges til. Ikke hvad det ER brugt til.

Videoen som jeg vedlagde seneste post beskriver det vel også primært som et trænerredskab, dog i stort omfang så der er adgang til data fra træningsøvelser, skadessituation, fysiske øvelser osv. - også på Superliga-niveau.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Sanchez94 » 2. apr 2019, 13:21

Gamen skrev:
2. apr 2019, 13:10
Sanchez94 skrev:
2. apr 2019, 13:06
Vedr. Scouting delen kan jeg kun henvise til Jan Schoubys artikel på stiften.
Klaus Egelund skriver på Twitter, at han ikke har konkret viden om, at AGF har haft adgang til scouting-oplysninger/mulige indkøb, hvilket forstærker mit indtryk af at stiften blot har skrevet ud fra hvad det KAN bruges til. Ikke hvad det ER brugt til.

Videoen som jeg vedlagde seneste post beskriver det vel også primært som et trænerredskab, dog i stort omfang så der er adgang til data fra træningsøvelser, skadessituation, fysiske øvelser osv. - også på Superliga-niveau.
Hvad satan, er du på twitter, jeg troede at det var et ligegyldigt medie i din optik? - Jokes aside..

Der er ingen konkrekt viden om hvad det er brugt til, og en journo siger det ene og en anden det andet. Jeg har set video af hvad det kan bruges til, og har også det indtryk af at man ikke bruger til det at ajourfører scoutinglister, men lige præcis med AaB kan alt forekomme...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2019, 13:36

Gamen skrev:AaB må da også snart komme på banen, i stedet for alt det her spekulationscirkus. Enten ved at sige, at man vil fremlægge info i en evt. kommende juridisk prøvelse af sagen, eller ved at komme med en redegørelse.
Hvorfor? De har ikke startet noget, eller meldt noget ud. Den eneste situation de skal kommentere sagen er hvis de vil gøre en sag ud af det - det har de ikke ønsket (endnu).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 2. apr 2019, 13:40

Pastorius skrev:
2. apr 2019, 13:36
Hvorfor? De har ikke startet noget, eller meldt noget ud. Den eneste situation de skal kommentere sagen er hvis de vil gøre en sag ud af det - det har de ikke ønsket (endnu).
De har haft en del tid til at "efterforske" sagen. De burde da netop sende noget ud, der siger om de har sat en undersøgelse igang. Det er uhørt at Jacob Nielsens vrøvl kan få lov til at stå uimodsagt - og smider skylden over på AaB.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af sulakvelidze » 2. apr 2019, 13:42

Gamen skrev:
2. apr 2019, 13:02
sulakvelidze skrev:
2. apr 2019, 12:51
Fra Jan Schoubys artikel:

»Kludder med konto til data-program betød tilsyneladende, at AGF mindst ti gange loggede sig ind på systemet med oplysninger om AaB taktik, dødbolde og mulige indkøb«

Og videre:

»Mulige fremtidige indkøb, træningsmetoder, taktik, spillerudtagelse og dødbolde.

Alt sammen oplysninger, der i de fleste fodboldklubber nærmest har karakter at statshemmeligheder, og noget som klubberne derfor aldrig deler med andre.

Men alligevel har AaB måttet konstatere, at konkurrenterne fra AGF har haft fri adgang til nordjydernes oplysninger gennem lang tid.«

Har du slet ikke læst den artikel?
Det er den jeg citerer fra.
Ok, så forstår jeg ikke, hvorfor du bliver ved med at nægte, at Stiften hævder mulighed for AGF-viden om scouting, når de netop påstår det meget konkret og ordret i den artikel, du citerer fra.

Men nu går det hen og bliver metasnak, så lad os bare lukke den del af debatten der.

Det er bestemt muligt, at Stiften og Schouby tager fejl. Det kan vi kun gisne om, og derfor har jeg hele tiden udtalt mig med forbehold. Det gør jeg stadig.

Men HVIS de har haft adgang til info om scouting af AaB, hvad enten det er mulige transfers eller ungdomsspillere i DK, så er det en meget alvorlig sag, at de tilsyneladende har logget ind 10 gange uden at fortælle AaB om det. Hvad de 10 gange så rent faktisk indebærer, mangler også at blive belyst, så også der er der en løs ende.

På bundlinjen står, at sagen med Stiftens hjælp er vokset siden i går. For mig var sagen i går en, der med lidt held kunne give anledning til popcorn på bekostning af AGF, men også med risiko for røde ører i AaB.

Det sidste har med dagens udvikling (igen med forbehold) vist sig mindre sandsynligt, mens popcornene med lidt held (hvis man ønsker AGF dårligdomme) kan blive endnu flere, hvis der kommer yderligere substans i den kriminelle vinkel.

Det ved vi ikke så meget om endnu, men interessant bliver det. ☺

Når alt kommer til alt, ser jeg dette som en sag, der handler 1 procent om AaB og 99 om AGF. Den ene procent, fordi det er AaB AGF har »spioneret« på og de 99, fordi det har potentiale til at ende rigtig grimt for nøglepersoner i AGF.

Dog med det forbehold, at hvis påstanden om, at de har luret på diverse scouting i AaB, er AaB mere berørt end den ene procent. Og det samme, hvis det viser sig, at Allan K kan bebrejdes noget.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Yankee » 2. apr 2019, 13:47

sulakvelidze skrev:
2. apr 2019, 13:42

Men HVIS de har haft adgang til info om scouting af AaB, hvad enten det er mulige transfers eller ungdomsspillere i DK, så er det en meget alvorlig sag, at de tilsyneladende har logget ind 10 gange uden at fortælle AaB om det. Hvad de 10 gange så rent faktisk indebærer, mangler også at blive belyst, så også der er der en løs ende.
Det er vi helt enige om. Jeg kan dog umuligt forestille mig at AaB bruger XPS til scouting og rygtet om de 10 logins er jo direkte afvist af AGF's direktør.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Brodernumsi » 2. apr 2019, 13:58

Gamen skrev:
2. apr 2019, 13:40
Pastorius skrev:
2. apr 2019, 13:36
Hvorfor? De har ikke startet noget, eller meldt noget ud. Den eneste situation de skal kommentere sagen er hvis de vil gøre en sag ud af det - det har de ikke ønsket (endnu).
De har haft en del tid til at "efterforske" sagen. De burde da netop sende noget ud, der siger om de har sat en undersøgelse igang. Det er uhørt at Jacob Nielsens vrøvl kan få lov til at stå uimodsagt - og smider skylden over på AaB.
You have the right to remain silent. Anything you say, can and will be used against you in court of law... ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 2. apr 2019, 13:59

Yankee skrev:
2. apr 2019, 13:47
Det er vi helt enige om. Jeg kan dog umuligt forestille mig at AaB bruger XPS til scouting og rygtet om de 10 logins er jo direkte afvist af AGF's direktør.
Jacob Nielsen har påstået det på baggrund af oplysninger givet af Dennis Ramonn Olsen.

Kilder i AGF siger det modsatte ifølge Stiften, og kilder i AaB også, så det meste tyder på at loggen siger noget andet.

Vi må vel afvente og se - men nogen lyver i hvert fald i denne sag. Og så bør AaB nok også genoverveje om man kan have faren som klub-ambassadør, hvis medierne har ret, og sønnen viser sig at være den store synder i denne sag.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Sanchez94 » 2. apr 2019, 14:36

Gamen skrev:
2. apr 2019, 13:59
Yankee skrev:
2. apr 2019, 13:47
Det er vi helt enige om. Jeg kan dog umuligt forestille mig at AaB bruger XPS til scouting og rygtet om de 10 logins er jo direkte afvist af AGF's direktør.
Jacob Nielsen har påstået det på baggrund af oplysninger givet af Dennis Ramonn Olsen.

Kilder i AGF siger det modsatte ifølge Stiften, og kilder i AaB også, så det meste tyder på at loggen siger noget andet.

Vi må vel afvente og se - men nogen lyver i hvert fald i denne sag. Og så bør AaB nok også genoverveje om man kan have faren som klub-ambassadør, hvis medierne har ret, og sønnen viser sig at være den store synder i denne sag.
Faderen skal selvfølgelig ikke lide last, for noget hans søn har gjort.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2019, 14:47

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
2. apr 2019, 13:36
Hvorfor? De har ikke startet noget, eller meldt noget ud. Den eneste situation de skal kommentere sagen er hvis de vil gøre en sag ud af det - det har de ikke ønsket (endnu).
De har haft en del tid til at "efterforske" sagen. De burde da netop sende noget ud, der siger om de har sat en undersøgelse igang. Det er uhørt at Jacob Nielsens vrøvl kan få lov til at stå uimodsagt - og smider skylden over på AaB.
Jeg tænker at tiden arbejder for AaB, mens AGF har gravet sig ned i et hul, som bliver stadig dybere, jo længere tid der går.

Jeg mener stadig at AaB står sig bedst ved at sige så lidt som muligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2019, 14:51

Gamen skrev:
Yankee skrev:
2. apr 2019, 13:47
Det er vi helt enige om. Jeg kan dog umuligt forestille mig at AaB bruger XPS til scouting og rygtet om de 10 logins er jo direkte afvist af AGF's direktør.
Jacob Nielsen har påstået det på baggrund af oplysninger givet af Dennis Ramonn Olsen.

Kilder i AGF siger det modsatte ifølge Stiften, og kilder i AaB også, så det meste tyder på at loggen siger noget andet.

Vi må vel afvente og se - men nogen lyver i hvert fald i denne sag. Og så bør AaB nok også genoverveje om man kan have faren som klub-ambassadør, hvis medierne har ret, og sønnen viser sig at være den store synder i denne sag.
Jeg tænker sagtens det kan være rigtigt at DRO kun har logget ind én gang - og det er dén oplysning JN videregiver. Jeg tænker også at nogen har fortalt JN at de bestemt ikke har brugt de oplysninger, uden det nødvendigvis er sandt. Jeg kender i hvert fald én AGF-træner der uden at blinke ville lyve om hvad som helst, hvis han ikke troede det ville blive opdaget - specielt efter han fandt ud af hvorefter røg det kunne give, når man kom til at skrive i en bog, hvad man rent faktisk havde tænkt og gjort i en given situation.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Yankee » 2. apr 2019, 14:52

Pastorius skrev:
2. apr 2019, 14:47
Jeg tænker at tiden arbejder for AaB, mens AGF har gravet sig ned i et hul, som bliver stadig dybere, jo længere tid der går.

Jeg mener stadig at AaB står sig bedst ved at sige så lidt som muligt.
Absolut. Jeg ender sikkert også med at se dum ud fordi jeg tog Jacob Nielsens forklaring for gode varer, så det er jo et meget godt eksempel. Når vi snakker potentielle ulovligheder, så skal man ikke sige noget, medmindre man er 100% sikker på det.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 2. apr 2019, 14:59

Pastorius skrev:
2. apr 2019, 14:51
Jeg tænker sagtens det kan være rigtigt at DRO kun har logget ind én gang - og det er dén oplysning JN videregiver. Jeg tænker også at nogen har fortalt JN at de bestemt ikke har brugt de oplysninger, uden det nødvendigvis er sandt. Jeg kender i hvert fald én AGF-træner der uden at blinke ville lyve om hvad som helst, hvis han ikke troede det ville blive opdaget - specielt efter han fandt ud af hvorefter røg det kunne give, når man kom til at skrive i en bog, hvad man rent faktisk havde tænkt og gjort i en given situation.
Det interessante her er jo også, om det i juridisk forstand kan betragtes som hacking. Man får jo adgang til oplysninger, men ikke ellers ville have adgang til - herunder en del personfølsomme oplysninger. Uretmæssigt endda. Man må ikke udnytte en adgang, som ikke var tiltænkt én.

Mig bekendt er det jo en kæmpe gråzone, som kun har været berørt enkelte gange - Se & Hør-sagen, og ham som gjorde opmærksom på et kæmpe datalæk ved at dokumentere lækket.

Både Schouby og Egelund står stærkt på at der er logget ind flere gange. Og over en lang periode. Det må jo fremgå af logs, så det tror jeg ikke man skal betvivle.
AGF's konto er lukket, så de har næppe adgang til særligt meget dok. - men det har AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2019, 15:03

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
2. apr 2019, 14:51
Jeg tænker sagtens det kan være rigtigt at DRO kun har logget ind én gang - og det er dén oplysning JN videregiver. Jeg tænker også at nogen har fortalt JN at de bestemt ikke har brugt de oplysninger, uden det nødvendigvis er sandt. Jeg kender i hvert fald én AGF-træner der uden at blinke ville lyve om hvad som helst, hvis han ikke troede det ville blive opdaget - specielt efter han fandt ud af hvorefter røg det kunne give, når man kom til at skrive i en bog, hvad man rent faktisk havde tænkt og gjort i en given situation.
Det interessante her er jo også, om det i juridisk forstand kan betragtes som hacking. Man får jo adgang til oplysninger, men ikke ellers ville have adgang til - herunder en del personfølsomme oplysninger. Uretmæssigt endda. Man må ikke udnytte en adgang, som ikke var tiltænkt én.

Mig bekendt er det jo en kæmpe gråzone, som kun har været berørt enkelte gange - Se & Hør-sagen, og ham som gjorde opmærksom på et kæmpe datalæk ved at dokumentere lækket.

Både Schouby og Egelund står stærkt på at der er logget ind flere gange. Og over en lang periode. Det må jo fremgå af logs, så det tror jeg ikke man skal betvivle.
AGF's konto er lukket, så de har næppe adgang til særligt meget dok. - men det har AaB.
Der er slet ikke tvivl om det er ulovligt.

https://danskelove.dk/straffeloven/263 (stk 2)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar