Pavol Safranko

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Rams » 19. apr 2019, 21:22

Kokkefar skrev:
19. apr 2019, 18:58
Har I set den her fra Safranko? Lækkert nok lavet.

https://m.youtube.com/watch?v=-6AO0OKy-ZE
Ret godt sparket ind af en fesen angriber...

Kunne godt tænke mig, at se Safranko sammen med Van Weert - og med Lucas hængende bagved.
In verbis simus faciles

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hovedet » 19. apr 2019, 21:42

Kokkefar skrev:
19. apr 2019, 18:58
Har I set den her fra Safranko? Lækkert nok lavet.

https://m.youtube.com/watch?v=-6AO0OKy-ZE
Flot mål ja. Men hvad er det dog det for et skaberi efter den scoring?

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamling » 20. apr 2019, 06:42

Rams skrev:
19. apr 2019, 21:22
Kokkefar skrev:
19. apr 2019, 18:58
Har I set den her fra Safranko? Lækkert nok lavet.

https://m.youtube.com/watch?v=-6AO0OKy-ZE
Ret godt sparket ind af en fesen angriber...

Kunne godt tænke mig, at se Safranko sammen med Van Weert - og med Lucas hængende bagved.
Han er jo også angriber”fra en hylde vi ikke er vant til”. Men han ville jo få svært ved at slå Ali, Kaufmann og Fantomet Ramkilde i rangordenen og så er han jo ikke en “nabosøn”. Så ham kan vi ikke bruge.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 20. apr 2019, 08:52

Safranko er, bedømt ud fra regnskabet, et af de dyreste angrebsindkøb i klubbens historie. Mener at José Mota også kostede os omkring 5 mio.
Saganowski var også hundedyr at have gående.

Det er han i hvert fald ikke i nærheden af at leve op til, og at han kan spille knoklelbold i Skotland ændrer næppe på den opfattelse.
Never mind, hans store mål er jo Premier League...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Pavol Safranko

Indlæg af MrBangDK » 20. apr 2019, 08:56

Gamen skrev:
20. apr 2019, 08:52
Safranko er, bedømt ud fra regnskabet, et af de dyreste angrebsindkøb i klubbens historie. Mener at José Mota også kostede os omkring 5 mio.
Saganowski var også hundedyr at have gående.

Det er han i hvert fald ikke i nærheden af at leve op til, og at han kan spille knoklelbold i Skotland ændrer næppe på den opfattelse.
Never mind, hans store mål er jo Premier League...
Det ændrer bare ikke på at han har lavet nogle ret fine kasser!

Men han skal selvfølgelig ikke tilbage til AaB.
Ska' vi hak'?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Forza » 20. apr 2019, 14:54

Gamen skrev:
20. apr 2019, 08:52
Safranko er, bedømt ud fra regnskabet, et af de dyreste angrebsindkøb i klubbens historie. Mener at José Mota også kostede os omkring 5 mio.
Saganowski var også hundedyr at have gående.

Det er han i hvert fald ikke i nærheden af at leve op til, og at han kan spille knoklelbold i Skotland ændrer næppe på den opfattelse.
Never mind, hans store mål er jo Premier League...
Oper er den dyreste angriber (og spiller) i AaB’s historie. Ham hentede de for 7-7,5 mio.

Vi har haft debatten før, men jeg mener ikke at den pris du nævner er korrekt. Alle kilder med indsigt talte i sin tid om en pris omkring 3,5 mio, hvilket han absolut heller ikke er værd.

Lad os håbe der dukker en køber op der ser et lys i ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Pavol Safranko

Indlæg af michael_nagg » 20. apr 2019, 16:53

Han er lige kommet på tavlen igen

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 20. apr 2019, 17:13

Forza skrev:
20. apr 2019, 14:54

Oper er den dyreste angriber (og spiller) i AaB’s historie. Ham hentede de for 7-7,5 mio.

Vi har haft debatten før, men jeg mener ikke at den pris du nævner er korrekt. Alle kilder med indsigt talte i sin tid om en pris omkring 3,5 mio, hvilket han absolut heller ikke er værd.

Lad os håbe der dukker en køber op der ser et lys i ham.
Oper havde jeg glemt i ligningen. Det er vist en menneskealder siden.

Hvad er det for kilder du fabler om? Henvis mig gerne til andre kilder end transfermarkt! Det er endnu ikke lykkes nogen at finde andre kilder. Jeg har listet meritter op, og vi ved at han var en ønskespiller for Wieghorst :S AaB’s regnskaber fortæller noget andet, og dem stoler jeg mest på.

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Pavol Safranko

Indlæg af JonasK » 20. apr 2019, 19:13

Gamen skrev:
20. apr 2019, 17:13
Forza skrev:
20. apr 2019, 14:54

Oper er den dyreste angriber (og spiller) i AaB’s historie. Ham hentede de for 7-7,5 mio.

Vi har haft debatten før, men jeg mener ikke at den pris du nævner er korrekt. Alle kilder med indsigt talte i sin tid om en pris omkring 3,5 mio, hvilket han absolut heller ikke er værd.

Lad os håbe der dukker en køber op der ser et lys i ham.
Oper havde jeg glemt i ligningen. Det er vist en menneskealder siden.

Hvad er det for kilder du fabler om? Henvis mig gerne til andre kilder end transfermarkt! Det er endnu ikke lykkes nogen at finde andre kilder. Jeg har listet meritter op, og vi ved at han var en ønskespiller for Wieghorst :S AaB’s regnskaber fortæller noget andet, og dem stoler jeg mest på.
Safranko kostede 1 million euro, og Gaarde fik ekstra bevilling af bestyrelsen til at gå med på den pris, pga der angiveligt var flere interesserede klubber

Det køb, til den pris, burde alene være fyringsgrund. Håber snart selvsamme bestyrelse nosser sig sammen, og sparker Gaarde ud.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Forza » 20. apr 2019, 19:14

Gamen skrev:
20. apr 2019, 17:13
Forza skrev:
20. apr 2019, 14:54

Oper er den dyreste angriber (og spiller) i AaB’s historie. Ham hentede de for 7-7,5 mio.

Vi har haft debatten før, men jeg mener ikke at den pris du nævner er korrekt. Alle kilder med indsigt talte i sin tid om en pris omkring 3,5 mio, hvilket han absolut heller ikke er værd.

Lad os håbe der dukker en køber op der ser et lys i ham.
Oper havde jeg glemt i ligningen. Det er vist en menneskealder siden.

Hvad er det for kilder du fabler om? Henvis mig gerne til andre kilder end transfermarkt! Det er endnu ikke lykkes nogen at finde andre kilder. Jeg har listet meritter op, og vi ved at han var en ønskespiller for Wieghorst :S AaB’s regnskaber fortæller noget andet, og dem stoler jeg mest på.
Det kom fra flere journalister i forbindelse med skiftet. Jeg tolker ikke regnskaberne på samme måde som du gør og jeg har ikke behov for at sidde og lede efter gamle artikler/kommentarer fra journalister for at overbevise dig.

Jeg pointerer blot at det du gætter dig frem til ikke nødvendigvis er fakta.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 20. apr 2019, 21:04

Forza skrev:
20. apr 2019, 19:14
Det kom fra flere journalister i forbindelse med skiftet. Jeg tolker ikke regnskaberne på samme måde som du gør og jeg har ikke behov for at sidde og lede efter gamle artikler/kommentarer fra journalister for at overbevise dig.

Jeg pointerer blot at det du gætter dig frem til ikke nødvendigvis er fakta.
Hvilke journalister? Jeg har aldrig set nogen tal, så medmindre du kan fremkomme med noget, så anser jeg det for at være opspind.
Du kan ikke tolke på fakta! Det står sort på hvidt i regnskaberne. Ud fra de tal kan det aldrig blive de sølle 3,5 mio. du så vedholdende påstår.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Forza » 20. apr 2019, 21:54

Gamen skrev:
20. apr 2019, 21:04
Forza skrev:
20. apr 2019, 19:14
Det kom fra flere journalister i forbindelse med skiftet. Jeg tolker ikke regnskaberne på samme måde som du gør og jeg har ikke behov for at sidde og lede efter gamle artikler/kommentarer fra journalister for at overbevise dig.

Jeg pointerer blot at det du gætter dig frem til ikke nødvendigvis er fakta.
Hvilke journalister? Jeg har aldrig set nogen tal, så medmindre du kan fremkomme med noget, så anser jeg det for at være opspind.
Du kan ikke tolke på fakta! Det står sort på hvidt i regnskaberne. Ud fra de tal kan det aldrig blive de sølle 3,5 mio. du så vedholdende påstår.
Hvad med du fremviser lige nøjagtig hvor det står i regnskabet at han kostede det du påstår? Det er IKKE fakta, men din tolkning af regnskabet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Brodernumsi » 20. apr 2019, 23:02

Gamen skrev:
20. apr 2019, 08:52
Safranko er, bedømt ud fra regnskabet, et af de dyreste angrebsindkøb i klubbens historie. Mener at José Mota også kostede os omkring 5 mio.
Saganowski var også hundedyr at have gående.

Det er han i hvert fald ikke i nærheden af at leve op til, og at han kan spille knoklelbold i Skotland ændrer næppe på den opfattelse.
Never mind, hans store mål er jo Premier League...
Så bliver der vrøvlet igen.
Vis nogle tal, hvis du skal tages seriøs.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2019, 23:32

Det er mit indtryk, at Safranko var en desperationshandel oven på den mislykkede Kusktransfer i sommeren 2017. Beløbene, jeg hører herinde, er pænt rystende, og selv om det går fint for ham i Dundee, mener jeg på ingen måde, at det er en spiller, vi skal have tilbage. Han virkede decideret ringe over en lang periode for at sige det lige ud. Alene det faktum, at han aldeles intetsigende blev præsenteret som en "snu angriber med målnæse" virker på mig som om, ingen havde set ham spille, før han blev købt?

Min forhåbning går på, at vi kan videresælge ham til Dundee og forhåbentlig slippe ud af den handel nogenlunde med skindet på næsen.

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 20. apr 2019, 23:32

Så gå dog 2 sider tilbage, og læs den citerede passage fra AaB’s regnskab. Det kan da ikke være så svært!

Det fremgår tydeligt, at beløbet betalt for Safranko ALDRIG kan være 3,5 mio.
Og det er da så tydeligvis også langt mere Dundee har fået oplyst af AaB som forhandlingsgrundlag, iflg. de kilder i klubben som de skotske aviser citerer. “Substancial six-figure-fee” i pund kan aldrig give 3,5 mio!

Gaarde har desuden nævnt Kusk, Okore og Safranko som helt ekstraordinære indkøb i økonomisk forstand.
Jeg håber jeres intellekt rækker til at erkende, at I har taget fejl, på trods af at INGEN af jer to kan henvise til egne tal, og alligevel mener at det er mig der har problemet her.

AaB’s regnskab fremgår det af, Gaarde har sagt det, Safranko nuværende klub har fået det oplyst... hvis det ikke er nok, hvad så?

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 20. apr 2019, 23:35

Hovedet skrev:
20. apr 2019, 23:32
Det er mit indtryk, at Safranko var en desperationshandel oven på den mislykkede Kusktransfer i sommeren 2017. Beløbene, jeg hører herinde, er pænt rystende, og selv om det går fint for ham i Dundee, mener jeg på ingen måde, at det er en spiller, vi skal have tilbage. Han virkede decideret ringe over en lang periode for at sige det lige ud. Alene det faktum, at han aldeles intetsigende blev præsenteret som en "snu angriber med målnæse" virker på mig som om, ingen havde set ham spille, før han blev købt?

Min forhåbning går på, at vi kan videresælge ham til Dundee og forhåbentlig slippe ud af den handel nogenlunde med skindet på næsen.
Safranko var en ønsketransfer for Wieghorst (og derfor også dyr...) Blev aldrig scoutet af Gaarde.
Ikke at det sikkert havde gjort den store forskel, når man tænker på karakteristikken af Holgersson...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pavol Safranko

Indlæg af FlæskeFrank » 21. apr 2019, 00:03

Gamen skrev:
20. apr 2019, 23:32
Så gå dog 2 sider tilbage, og læs den citerede passage fra AaB’s regnskab. Det kan da ikke være så svært!

Det fremgår tydeligt, at beløbet betalt for Safranko ALDRIG kan være 3,5 mio.
Og det er da så tydeligvis også langt mere Dundee har fået oplyst af AaB som forhandlingsgrundlag, iflg. de kilder i klubben som de skotske aviser citerer. “Substancial six-figure-fee” i pund kan aldrig give 3,5 mio!

Gaarde har desuden nævnt Kusk, Okore og Safranko som helt ekstraordinære indkøb i økonomisk forstand.
Jeg håber jeres intellekt rækker til at erkende, at I har taget fejl, på trods af at INGEN af jer to kan henvise til egne tal, og alligevel mener at det er mig der har problemet her.

AaB’s regnskab fremgår det af, Gaarde har sagt det, Safranko nuværende klub har fået det oplyst... hvis det ikke er nok, hvad så?
Hvis du går 2-3 sider viser det jo blot at du referer til dine egne indlæg. For det er mere nuanceret. Du kan ikke entydigt lave de konklusioner, som du så brændende vil.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 21. apr 2019, 00:20

FlæskeFrank skrev:
21. apr 2019, 00:03
Hvis du går 2-3 sider viser det jo blot at du referer til dine egne indlæg. For det er mere nuanceret. Du kan ikke entydigt lave de konklusioner, som du så brændende vil.
Ja, jeg refererer til et indlæg, hvor jeg har citeret direkte fra det relevante regnskab. AaB’s egne tal, hvoraf det tydeligt fremgår at vi ikke kan have betalt 3,5 mio. i transfer. Hvordan i alverden kan det være min egen konklusion?

I stedet for skal jeg høre på to “debattører” der plaprer løs om 3,5 mio. uden at henvise til kilder, uden at argumentere for hvorfor han skulle koste så lidt, når man tænker på Gaardes egne ord, og kilderne i klubben der har fået oplyst en pris af AaB.

Det bedste argument vinder normalt - bare ikke på debatsiden...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pavol Safranko

Indlæg af FlæskeFrank » 21. apr 2019, 07:32

Du tager et faktatal fra regnskabet og trækker nogle internettal fra og vupti, så har du sandheden om Safrankos pris. Det kan du ikke.

Som jeg skrev tidligere er der andre udgifter end ren transfersum, som formentlig skal medregnes på den post.

Og hvis du vil forholde dig til dine egne oplysninger om, at det er en liga, som ikke bruger meget i transfersum. Så er et væsentligt større 6cifret beløb nok allerede 400-500 tusinde. Det tror jeg en dansk 1.divisionsklub ville mene.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 21. apr 2019, 09:17

FlæskeFrank skrev:
21. apr 2019, 07:32
Du tager et faktatal fra regnskabet og trækker nogle internettal fra og vupti, så har du sandheden om Safrankos pris. Det kan du ikke.

Som jeg skrev tidligere er der andre udgifter end ren transfersum, som formentlig skal medregnes på den post.

Og hvis du vil forholde dig til dine egne oplysninger om, at det er en liga, som ikke bruger meget i transfersum. Så er et væsentligt større 6cifret beløb nok allerede 400-500 tusinde. Det tror jeg en dansk 1.divisionsklub ville mene.
Hahaha. Er det en joke? Selvfølgelig giver de tal der har været fremme om Okore en fornemmelse.
Desuden ved man hvad Rinne blev solgt til, og hvor desperate Gent til sidst var for at komme af med en målmand de var vildt skuffet over.

Det er desuden skotske medier, der også var på banen med at han havde kostet op mod 1 mio. pund - næste avis skrev “a substancial six-figure fee”.
Vi ved at han var Wieghorsts ønskespiller, at han er blevet kaldt et ekstraordinært indkøb rent økonomisk, at han var ombejlet i sin tid osv.

Der står i regnskabet hvad der skal medregnes i kontraktforpligtelser - jeg har allerede skrevet alt det her én gang, og gider ikke skrive det igen.

Skotterne bruger ikke meget i transfersum, men Dundee har en rigmand i ryggen, hvilket giver dem en anden købekraft. Det har jeg OGSÅ skrevet tidligere.

God fornøjelse med jeres fiskeri. Enten kan I ikke læse hvad der står, eller også gider I ikke læse - uanset hvad, så er det en dårlig indgang til en debat. Det gider jeg i hvert fald ikke deltage i.

Besvar