Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Uldahl » 22. apr 2019, 02:27

Funky skrev:
21. apr 2019, 22:47
Hovedet skrev:
21. apr 2019, 22:30
Kristian skrev:
21. apr 2019, 21:55
Gamling skrev:
21. apr 2019, 21:50
Kristian skrev:
21. apr 2019, 20:47
Gamen skrev:
21. apr 2019, 17:55


Forståeligt - han har jo ingen fremtid i klubben.
Derfor legeaftaler er noget hø..
Men hvis Ochs havde scoret 15 mål i år spillede han nol osse
Legeaftaler er noget man har med venner i skoletiden. lejeaftaler er derimod noget der bruges i bl.a. Fodbold for at kunne disponere over en anden klubs spiller/spillere i en begrænset tidsperiode.
Åh hold da mund
Så, I to. Lad påskefreden sænke sig :-) - når dét er sagt: Hvad i alverden var meningen med ham Ochs? Han blev præsenteret som angriber, scorede sit første og eneste mål efter nogle minutter i AaB-trøjen. Derpå udvist. Og så har denne tyske ungdomslandsholdspiller ellers tåget rundt i periferien af truppen som en slags Patrick Kristensen og ageret forsvarer og midtbanespiller og forsvarer igen osv. Jeg fatter en hat af det der.
Enig, men der efterhånden så meget omkring AaB og brugen af indkøbte og lejede spillere, jeg ikke forstår. At han ikke skulle kunne udfordre vores egne talenter virker ærligt talt utroligt.
Det leje mål viser jo tydeligt at Gaarde ikke evner jobbet. Henter 4 folk til kant og angreb hvor af en af dem er et leje mål, uden frikøbs klausul.

Hvad i himmelens navn skulle vi med Ohcs når den centrale midtbane skulle adresseres med hensyn til afløsning for Wurtz og Risgård.

Håbede vi havde lært af Rolim sagen ikke at leje uden forkøbsret. Selvom det aldrig ville være aktuelt med hans præstationer i mente, så understreger det bare endnu mere Gaardes evner udi kunsten med at lege fodbold manager. :@

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Danni » 22. apr 2019, 08:20

Frisk opstilling Nordjyske tror på. Lukas Klitten, Ross og Kaufmann fra start.
Længe leve arbejderklassen!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af andreasaab89 » 22. apr 2019, 08:24

Rinne
PK - okore - Ross - klitten
Børsting - Lukas - MC
Kusk - kauffman - Van weert
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af JonasK » 22. apr 2019, 08:44

Opstilling iflg Nordjyske

Patrick - Okore - Ross - Klitten

Kusk - Lucas - Magnus - Thellufsen

Van Weert - Kaufmann


Det er dejligt endelig at se en kreativ central midt i en 4-4-2. Det har vi savnet!

Men i gider en svag trup vi har. Bænken er Pallesen, Blåbjerg, Børsting, Kaketoo, Ali samt vores elskede Ris og Ras som ikke er her i næste sæson

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af FIDEL » 22. apr 2019, 08:56

JonasK skrev:
22. apr 2019, 08:44
Opstilling iflg Nordjyske

Patrick - Okore - Ross - Klitten

Kusk - Lucas - Magnus - Thellufsen

Van Weert - Kaufmann


Det er dejligt endelig at se en kreativ central midt i en 4-4-2. Det har vi savnet!

Men i gider en svag trup vi har. Bænken er Pallesen, Blåbjerg, Børsting, Kaketoo, Ali samt vores elskede Ris og Ras som ikke er her i næste sæson
Det er dælme offensivt det der! Men dejligt at se der prøves noget nyt af. Jeg elsker at der er 2 ægte angribere...

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af gravballe » 22. apr 2019, 09:54

Jeg håber nordjyske rammer rigtigt med den opstilling. Gad godt se hvordan Lucas klare at ligge som offensiv midtbane spiller med 2 angribere foran. Så burde vi blive svære at dække op.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Patmand » 22. apr 2019, 10:08

Det kan være fint nok man bringer nogle af de unge i spil. Det betyder at jeg slet ikke forventer point i dagens kamp.

Jeg syntes bare endnu en gang, at man sidder tilbage og tænker: "det passede jo ikke det de meldte ud inden slutspillet". Det her med at nu går AaB efter førstepladsen i puljen, og derefter at blive det første hold i Superligaen der kvalificerer sig til EL fra 'baghjul'.
Ret hurtigt blev Kasper Pedersen lagt på is, og nu er det så Ochs, som i retfærdighedens navn heller ikke har imponeret.
Men det efterlader det klare indtryk, at der ikke satses som der blev meldt ud af Gaarde og Friis. Det syntes jeg vi har set lidt for ofte - et mismatch med hvad der meldes ud og hvad man rent faktisk gør.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Uldahl » 22. apr 2019, 10:12

FIDEL skrev:
22. apr 2019, 08:56
JonasK skrev:
22. apr 2019, 08:44
Opstilling iflg Nordjyske

Patrick - Okore - Ross - Klitten

Kusk - Lucas - Magnus - Thellufsen

Van Weert - Kaufmann


Det er dejligt endelig at se en kreativ central midt i en 4-4-2. Det har vi savnet!

Men i gider en svag trup vi har. Bænken er Pallesen, Blåbjerg, Børsting, Kaketoo, Ali samt vores elskede Ris og Ras som ikke er her i næste sæson
Det er dælme offensivt det der! Men dejligt at se der prøves noget nyt af. Jeg elsker at der er 2 ægte angribere...
Håber i den grad den opstilling passer, det vil give den midt noget kreativt med Lucas bag 2 angribere, det hat været savnet i svær grad. Det bliver spændende at se Kaufmann og Klitten i aktion.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af FIDEL » 22. apr 2019, 11:03

Patmand skrev:
22. apr 2019, 10:08
Det kan være fint nok man bringer nogle af de unge i spil. Det betyder at jeg slet ikke forventer point i dagens kamp.

Jeg syntes bare endnu en gang, at man sidder tilbage og tænker: "det passede jo ikke det de meldte ud inden slutspillet". Det her med at nu går AaB efter førstepladsen i puljen, og derefter at blive det første hold i Superligaen der kvalificerer sig til EL fra 'baghjul'.
Ret hurtigt blev Kasper Pedersen lagt på is, og nu er det så Ochs, som i retfærdighedens navn heller ikke har imponeret.
Men det efterlader det klare indtryk, at der ikke satses som der blev meldt ud af Gaarde og Friis. Det syntes jeg vi har set lidt for ofte - et mismatch med hvad der meldes ud og hvad man rent faktisk gør.
Enig omkring det med hvad der meldes ud, men synes faktisk det er super, at der satses på de unge, som skal spille mere og mere ifølge strategien.
Skal der satses på talentudvikling, så skal det fanme også følges til dørs, og det ser ud til, at AaB tror meget på profilerne på det nuværende U19 hold.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Nitten » 22. apr 2019, 11:16

FIDEL skrev:
22. apr 2019, 11:03
Patmand skrev:
22. apr 2019, 10:08
Det kan være fint nok man bringer nogle af de unge i spil. Det betyder at jeg slet ikke forventer point i dagens kamp.

Jeg syntes bare endnu en gang, at man sidder tilbage og tænker: "det passede jo ikke det de meldte ud inden slutspillet". Det her med at nu går AaB efter førstepladsen i puljen, og derefter at blive det første hold i Superligaen der kvalificerer sig til EL fra 'baghjul'.
Ret hurtigt blev Kasper Pedersen lagt på is, og nu er det så Ochs, som i retfærdighedens navn heller ikke har imponeret.
Men det efterlader det klare indtryk, at der ikke satses som der blev meldt ud af Gaarde og Friis. Det syntes jeg vi har set lidt for ofte - et mismatch med hvad der meldes ud og hvad man rent faktisk gør.
Enig omkring det med hvad der meldes ud, men synes faktisk det er super, at der satses på de unge, som skal spille mere og mere ifølge strategien.
Skal der satses på talentudvikling, så skal det fanme også følges til dørs, og det ser ud til, at AaB tror meget på profilerne på det nuværende U19 hold.
Nej det passer ikke med hvad der blev meldt ud, men sådan er det jo når man ikke evner at lever bare en smule op til det der meldes ud. Så må der ændres, prøves noget andet og ellers tages bestik af nuværende situation og handles derudfra.

Det er en stillingsmæssig fuldstændig ligegyldig kamp. Randers har førstepladsen i puljen og vi må nøjes med 2. pladsen uanset resultatet af dagens kamp og næste kamp mod hobro. Herefter står den på knald og fald kampe om EL plads mod optil 3 andre hold, så sandsynligheden for succes og kval til EL er minimal.

Så det er vel fornuftigt at kigge på næste sæson nu, særligt med de afgange vi allerede nu ved. Kasper P, Ochs, Wurtz, Risgaard (er der flere ?)

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af DobbeltA » 22. apr 2019, 11:22

Nitten skrev:
22. apr 2019, 11:16
FIDEL skrev:
22. apr 2019, 11:03
Patmand skrev:
22. apr 2019, 10:08
Det kan være fint nok man bringer nogle af de unge i spil. Det betyder at jeg slet ikke forventer point i dagens kamp.

Jeg syntes bare endnu en gang, at man sidder tilbage og tænker: "det passede jo ikke det de meldte ud inden slutspillet". Det her med at nu går AaB efter førstepladsen i puljen, og derefter at blive det første hold i Superligaen der kvalificerer sig til EL fra 'baghjul'.
Ret hurtigt blev Kasper Pedersen lagt på is, og nu er det så Ochs, som i retfærdighedens navn heller ikke har imponeret.
Men det efterlader det klare indtryk, at der ikke satses som der blev meldt ud af Gaarde og Friis. Det syntes jeg vi har set lidt for ofte - et mismatch med hvad der meldes ud og hvad man rent faktisk gør.
Enig omkring det med hvad der meldes ud, men synes faktisk det er super, at der satses på de unge, som skal spille mere og mere ifølge strategien.
Skal der satses på talentudvikling, så skal det fanme også følges til dørs, og det ser ud til, at AaB tror meget på profilerne på det nuværende U19 hold.
Nej det passer ikke med hvad der blev meldt ud, men sådan er det jo når man ikke evner at lever bare en smule op til det der meldes ud. Så må der ændres, prøves noget andet og ellers tages bestik af nuværende situation og handles derudfra.

Det er en stillingsmæssig fuldstændig ligegyldig kamp. Randers har førstepladsen i puljen og vi må nøjes med 2. pladsen uanset resultatet af dagens kamp og næste kamp mod hobro. Herefter står den på knald og fald kampe om EL plads mod optil 3 andre hold, så sandsynligheden for succes og kval til EL er minimal.

Så det er vel fornuftigt at kigge på næste sæson nu, særligt med de afgange vi allerede nu ved. Kasper P, Ochs, Wurtz, Risgaard (er der flere ?)
Skal det være helt korrekt, så vil en sejr i dag mod Randers og mod Hobro samt et Randers nederlag til Vendsyssel sende AaB på 1. pladsen i puljen i kraft af bedre målscore.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af andreasaab89 » 22. apr 2019, 11:58

JonasK skrev:
22. apr 2019, 08:44
Opstilling iflg Nordjyske

Patrick - Okore - Ross - Klitten

Kusk - Lucas - Magnus - Thellufsen

Van Weert - Kaufmann


Det er dejligt endelig at se en kreativ central midt i en 4-4-2. Det har vi savnet!

Men i gider en svag trup vi har. Bænken er Pallesen, Blåbjerg, Børsting, Kaketoo, Ali samt vores elskede Ris og Ras som ikke er her i næste sæson
Jeg kan kun bliver skuffet hvis vi stiller sådan op. Mine forventninger er vildt høje til noget offensiv god fodbold

Men nu får Magnus også chancen for at vise at han kan udfylde 6’er rollen. Hvis hans 3 partnere på midten er kusk, Lukas og thelufsen får han ikke meget hjælp defensivt , så han skal spille en stor kamp og beskytte forsvaret
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Hanga » 22. apr 2019, 12:06

JonasK skrev:
22. apr 2019, 08:44
Opstilling iflg Nordjyske

Patrick - Okore - Ross - Klitten

Kusk - Lucas - Magnus - Thellufsen

Van Weert - Kaufmann


Det er dejligt endelig at se en kreativ central midt i en 4-4-2. Det har vi savnet!

Men i gider en svag trup vi har. Bænken er Pallesen, Blåbjerg, Børsting, Kaketoo, Ali samt vores elskede Ris og Ras som ikke er her i næste sæson
Spændende hvis det holder, men i en ren 4-4-2 har jeg svært ved at se MC og Lucas som en duo der holder i længden. Ikke ligefrem to aggressive typer der kan tage de fysiske dueller.

Men lad os se. Nordjyskes hitrate har ikke ligefrem været imponerende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Hovedet » 22. apr 2019, 12:11

Uldahl skrev:
22. apr 2019, 02:27
Funky skrev:
21. apr 2019, 22:47
Hovedet skrev:
21. apr 2019, 22:30
Kristian skrev:
21. apr 2019, 21:55
Gamling skrev:
21. apr 2019, 21:50
Kristian skrev:
21. apr 2019, 20:47


Derfor legeaftaler er noget hø..
Men hvis Ochs havde scoret 15 mål i år spillede han nol osse
Legeaftaler er noget man har med venner i skoletiden. lejeaftaler er derimod noget der bruges i bl.a. Fodbold for at kunne disponere over en anden klubs spiller/spillere i en begrænset tidsperiode.
Åh hold da mund
Så, I to. Lad påskefreden sænke sig :-) - når dét er sagt: Hvad i alverden var meningen med ham Ochs? Han blev præsenteret som angriber, scorede sit første og eneste mål efter nogle minutter i AaB-trøjen. Derpå udvist. Og så har denne tyske ungdomslandsholdspiller ellers tåget rundt i periferien af truppen som en slags Patrick Kristensen og ageret forsvarer og midtbanespiller og forsvarer igen osv. Jeg fatter en hat af det der.
Enig, men der efterhånden så meget omkring AaB og brugen af indkøbte og lejede spillere, jeg ikke forstår. At han ikke skulle kunne udfordre vores egne talenter virker ærligt talt utroligt.
Det leje mål viser jo tydeligt at Gaarde ikke evner jobbet. Henter 4 folk til kant og angreb hvor af en af dem er et leje mål, uden frikøbs klausul.

Hvad i himmelens navn skulle vi med Ohcs når den centrale midtbane skulle adresseres med hensyn til afløsning for Wurtz og Risgård.

Håbede vi havde lært af Rolim sagen ikke at leje uden forkøbsret. Selvom det aldrig ville være aktuelt med hans præstationer i mente, så understreger det bare endnu mere Gaardes evner udi kunsten med at lege fodbold manager. :@
Det gik jo fint nok med lejen af Lucas Andersen, må man så rimeligvis tilføje :-). Det er så ikke selve lejemålet, jeg anfægter, selv om en forkøbsret havde været at foretrække (jeg mener stadig, at Rolim er den bedste offensivspiller, vi har haft i AaB siden Spalvis). Engang imellem har man jo brug for noget her og nu, og vores offensive problemer var jo tydelige for alle. Det, jeg ikke forstår, er, at man lejer en i øvrigt på papiret stærk tysk spiller, præsenterer ham som angriber for derpå at bruge ham alle mulige andre steder for så vidt han overhovedet får spilletid. At han så i øvrigt ikke rigtig har vist noget, er en anden sag.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Gamen » 22. apr 2019, 12:52

Wessam starter - tror Kaufmann får bænken.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af FIDEL » 22. apr 2019, 12:54

Gamen skrev:
22. apr 2019, 12:52
Wessam starter - tror Kaufmann får bænken.
Ej for satan. :thumbsdown:

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Gamen » 22. apr 2019, 12:55

Hovedet skrev:
22. apr 2019, 12:11
Det, jeg ikke forstår, er, at man lejer en i øvrigt på papiret stærk tysk spiller, præsenterer ham som angriber for derpå at bruge ham alle mulige andre steder for så vidt han overhovedet får spilletid. At han så i øvrigt ikke rigtig har vist noget, er en anden sag.
Der er vi så igen tilbage til Gaardes beskrivelser af de spillere vi henter. Ochs har ikke spillet særlig mange kampe som angriber de senere år, udover på juniorniveau. Mest på kanterne og som back. Det var vi nogle stykker der påpegede en del gange, der han blev hentet. Der var ingen grund til at beskrive ham som angriber, når han i stedet er en klassisk universalspiller - og sådan har trænerne også brugt ham.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af andreasaab89 » 22. apr 2019, 13:01

Gamen skrev:
22. apr 2019, 12:55
Hovedet skrev:
22. apr 2019, 12:11
Det, jeg ikke forstår, er, at man lejer en i øvrigt på papiret stærk tysk spiller, præsenterer ham som angriber for derpå at bruge ham alle mulige andre steder for så vidt han overhovedet får spilletid. At han så i øvrigt ikke rigtig har vist noget, er en anden sag.
Der er vi så igen tilbage til Gaardes beskrivelser af de spillere vi henter. Ochs har ikke spillet særlig mange kampe som angriber de senere år, udover på juniorniveau. Mest på kanterne og som back. Det var vi nogle stykker der påpegede en del gange, der han blev hentet. Der var ingen grund til at beskrive ham som angriber, når han i stedet er en klassisk universalspiller - og sådan har trænerne også brugt ham.
Ja Gaardes beskrivelse af ham som angriber var nok for at redde sig selv lidt der. På det tidspunkt havde vi ikke Van weert eller Lukas og kun Pohl . Vi manglede desperat
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. apr 2019, 13:02

Startopstillingen:

Rinne
Patrick - Okore - Ross - L. Klitten
MC - Lucas - Børsting
Kusk - van Weert - Abou Ali


Reserver:

Lansing
Blåbjerg
Pallesen
Würtz
Risgård
Thellufsen
Kaufmann Sørensen

:aabfan:

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Kokkefar » 22. apr 2019, 13:04

Aalborg frederikshavner skrev:
22. apr 2019, 13:02
Startopstillingen:

Rinne
Patrick - Okore - Ross - L. Klitten
MC - Lucas - Børsting
Kusk - van Weert - Abou Ali
Hvor er det sygt Wessam kan starte inde. Sådan helt sygt.

Besvar