Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 23. maj 2019, 13:30

Vi skal have en ny Greve og en ny Jozo. Alt andet er irrelvant. Flere marginalspillere og talenter vil falde igennem eller levere under middel sålænge stammen på holdet ikke er på plads.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 23. maj 2019, 13:38

Spanky skrev:
23. maj 2019, 13:30
Vi skal have en ny Greve og en ny Jozo. Alt andet er irrelvant. Flere marginalspillere og talenter vil falde igennem eller levere under middel sålænge stammen på holdet ikke er på plads.
Sådan 2 profiler koster kassen at hente, men det går vel nok, så længe vi kan få solgt Okore, Pallesen, Lesniak, Safranko og evt. Rinne.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 23. maj 2019, 13:40

FIDEL skrev:
23. maj 2019, 13:10

En anden spiller, som jeg synes virker spændende og har videresalgspotentiale er Vejles Ylber Ramadani. Han er lidt en Magnus Christensen på amfetamin. Er aggressiv i sit pres og har udmærkede pasninger frem i banen. Han er selvfølgelig ikke en erfaren spiller qua hans unge alder, men det ligner, at han har nogle lederegenskaber og går forrest. Og så har han 3 landskampe for Albanien i følge Wikipedia. Jeg kan godt li´ denne aggressive type spiller.
En potentiel ny Würtz, som kan blive et hit iblandt vores fans. Synes han minder lidt om Brøndbys Radosevic.
Når det er sagt, er han naturligvis et mere usikkert kort at hente, end f.eks. Fisker, Vigen, Albæk.
Helt enig! Siden han kom til landet har jeg nævnt ham i hver eneste transfertråd, så lad os fortsætte den tradition! Glimrende spiller, men det skal også til at være, da han er fyldt 23. Udløb 2021, såvidt jeg husker.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 23. maj 2019, 14:13

Spanky skrev:
23. maj 2019, 13:30
Vi skal have en ny Greve og en ny Jozo. Alt andet er irrelvant. Flere marginalspillere og talenter vil falde igennem eller levere under middel sålænge stammen på holdet ikke er på plads.
Og jeg tror iøvrigt ikke Gaarde og AaB ser på erfaring, lederegenskaber og hierarki på samme måde som vi fans gør det. Jeg tror faktisk AaB ønsker at Abildgaard, MC og hvad de ellers hedder, begynder at tage mere ansvar og komme højere op i hierarkiet, så de kan blive de nye Würtz og Risgaard i truppen. Men det vil naturligvis lune gevaldigt at få en vis kvalitet ind i truppen centralt på midtbanen.
Jeg har absolut minus indblik i hvad der findes af interessante spillere i skandinavisk fodbold. Jeg ved bare, at de spillere, som kommer fra norsk fodbold, har mere end svært ved at præstere i superligaen - undtaget Patrick Mortensen indtil videre. Det kunne være fedt med en lidte over spillere fra Sverige, Norge, Tyskland og Holland, der har kontraktudløb snart eller er realistiske emner.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. maj 2019, 14:24

Spanky skrev:
23. maj 2019, 13:30
Vi skal have en ny Greve og en ny Jozo. Alt andet er irrelvant. Flere marginalspillere og talenter vil falde igennem eller levere under middel sålænge stammen på holdet ikke er på plads.
Jeg er meget enig.
Der skal hentes et par topspillere men det bliver meget dyrt, derudover gør klubbens manglende ambitioner det næppe nemt at lokke kvalitetsspillere til

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 23. maj 2019, 14:46

Aalborg frederikshavner skrev:
23. maj 2019, 14:24
Spanky skrev:
23. maj 2019, 13:30
Vi skal have en ny Greve og en ny Jozo. Alt andet er irrelvant. Flere marginalspillere og talenter vil falde igennem eller levere under middel sålænge stammen på holdet ikke er på plads.
Jeg er meget enig.
Der skal hentes et par topspillere men det bliver meget dyrt, derudover gør klubbens manglende ambitioner det næppe nemt at lokke kvalitetsspillere til
Jeg ved ikke om jeg er helt enig. Jeg mener ikke vi behøver deciderede topspillere. Vi har brug for solide, stabile og diciplinerede spillere med et højt bundniveau, og for guds skyld ikke flere humørspillere som Kusk, Lucas og Weert. Truppen bør have nok X-faktor for nu.

Vi skal naturligvis have erstattet Okore og Rinne nogenlunde 1:1, men derudover skal vi nok "kun" regne med nye spillere, der går ind på lige fod med alle de andre i truppen. Det kan f.eks. være en eller to spillere fra et bundhold, Vejle, Hobro eller Vendsyssel, eller endda fra et tophold i 1. division.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 23. maj 2019, 15:03

FIDEL skrev:
23. maj 2019, 14:46

Jeg ved ikke om jeg er helt enig. Jeg mener ikke vi behøver deciderede topspillere. Vi har brug for solide, stabile og diciplinerede spillere med et højt bundniveau, og for guds skyld ikke flere humørspillere som Kusk, Lucas og Weert. Truppen bør have nok X-faktor for nu.
Vi har brug for nogle unge, talentfulde spillere, der kan sælges videre med fortjeneste. Klubben kommer ingen vegne med flere dyre profiler, medmindre de kan skaffe et mesterskab eller et gruppespil, hvilket virker usandsynligt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14807
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 23. maj 2019, 15:08

Yankee skrev:
23. maj 2019, 15:03
FIDEL skrev:
23. maj 2019, 14:46

Jeg ved ikke om jeg er helt enig. Jeg mener ikke vi behøver deciderede topspillere. Vi har brug for solide, stabile og diciplinerede spillere med et højt bundniveau, og for guds skyld ikke flere humørspillere som Kusk, Lucas og Weert. Truppen bør have nok X-faktor for nu.
Vi har brug for nogle unge, talentfulde spillere, der kan sælges videre med fortjeneste. Klubben kommer ingen vegne med flere dyre profiler, medmindre de kan skaffe et mesterskab eller et gruppespil, hvilket virker usandsynligt.
Men AaB håber jo at disse spillere allerede kan findes i truppen (f.eks. Abildgaard) og hos dem der rykkes op fra u19.

Vi har allerede mistet tre af vores mest rutinerede spillere (De to gamle og Kasper P), og vil formentlig miste flere (Okore og Rinne). Jeg er ikke uenig i at vores trup som det ser ud nu mangler videresalgspotentiale, men vi mangler erfaring og ikke mindst lederskab mere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3268
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 23. maj 2019, 15:55

Yankee skrev:
23. maj 2019, 15:03
FIDEL skrev:
23. maj 2019, 14:46

Jeg ved ikke om jeg er helt enig. Jeg mener ikke vi behøver deciderede topspillere. Vi har brug for solide, stabile og diciplinerede spillere med et højt bundniveau, og for guds skyld ikke flere humørspillere som Kusk, Lucas og Weert. Truppen bør have nok X-faktor for nu.
Vi har brug for nogle unge, talentfulde spillere, der kan sælges videre med fortjeneste. Klubben kommer ingen vegne med flere dyre profiler, medmindre de kan skaffe et mesterskab eller et gruppespil, hvilket virker usandsynligt.
De er ofte også de sværeste at finde, og altid i konkurrence med klubber, der er langt mere interessant end AaB. Vi gjorde det jo med Lesniak, Safranko og Flores, som ikke faldt så heldige ud.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 23. maj 2019, 16:09

Brodernumsi skrev:
23. maj 2019, 15:55

De er ofte også de sværeste at finde, og altid i konkurrence med klubber, der er langt mere interessant end AaB. Vi gjorde det jo med Lesniak, Safranko og Flores, som ikke faldt så heldige ud.
Og det er derfor man skal være tidligere ude end dem og være dygtigere i sin scouting. Trenden i øjeblikket er signings på U15-U19 fra hele Skandinavien og den bølge håber jeg AaB kommer med på. FCN har hentet Oliver Antman, FCK har hentet Kristian Ingason og Trygve Årstad osv.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 23. maj 2019, 16:51

Yankee skrev:
23. maj 2019, 15:03
FIDEL skrev:
23. maj 2019, 14:46

Jeg ved ikke om jeg er helt enig. Jeg mener ikke vi behøver deciderede topspillere. Vi har brug for solide, stabile og diciplinerede spillere med et højt bundniveau, og for guds skyld ikke flere humørspillere som Kusk, Lucas og Weert. Truppen bør have nok X-faktor for nu.
Vi har brug for nogle unge, talentfulde spillere, der kan sælges videre med fortjeneste. Klubben kommer ingen vegne med flere dyre profiler, medmindre de kan skaffe et mesterskab eller et gruppespil, hvilket virker usandsynligt.
Der er jo ikke nogen unge talentfulde spillere der kommer til at shine i AaB og indbringe andet end pebernødder med mindre de har en vis stamme at læne sig op af og den mangler big time lige nu.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Klaus » 23. maj 2019, 19:49

Vil det være grænseløst naivt at satse på Magnus og Abildgaard i maskinrummet?? Jeg tænker en angriber samt en forsvarer, måske to hvis Okore smutter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14807
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 23. maj 2019, 19:58

Klaus skrev:
23. maj 2019, 19:49
Vil det være grænseløst naivt at satse på Magnus og Abildgaard i maskinrummet?? Jeg tænker en angriber samt en forsvarer, måske to hvis Okore smutter.
Det fungerer ikke efter min mening, hvis vi skal være et hold der forsøger at spille bolden hurtigt langs jorden, hvilket jo er det der passer vores offensive profiler Lucas, Kusk og Weert. Både MC og Abildgaard er gode duelspillere men er alt for dårlige på bolden og det gør at modstanderne bare skal lukke Lucas og Kusk ned, så har vi stort set intet at byde ind med.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 23. maj 2019, 20:03

Hanga skrev:
23. maj 2019, 19:58
Klaus skrev:
23. maj 2019, 19:49
Vil det være grænseløst naivt at satse på Magnus og Abildgaard i maskinrummet?? Jeg tænker en angriber samt en forsvarer, måske to hvis Okore smutter.
Det fungerer ikke efter min mening, hvis vi skal være et hold der forsøger at spille bolden hurtigt langs jorden, hvilket jo er det der passer vores offensive profiler Lucas, Kusk og Weert. Både MC og Abildgaard er gode duelspillere men er alt for dårlige på bolden og det gør at modstanderne bare skal lukke Lucas og Kusk ned, så har vi stort set intet at byde ind med.
Enig. Der skal mere tempo og ro på bolden centralt. Men så betyder det at en af dem sidder på bænken.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Mogens » 23. maj 2019, 20:24

Jeg har ikke fulgt med i tråden i et stykke tid, så måske mine to bud/spørgsmål allerede er blevet vendt, men hvad siger folk til Hassan (FCM) og Lasse Vigen? Hassan har vist kontraktudløb, og er et spændende kort, om end alderen taler mod ham i forhold til et videresalg. Lasse Vigen får vist ret begrænset spilletid i bif, men jeg synes han var en mere end solid spiller i sin første tid i bif. Han kan næppe have interesse i at fortsætte som bænkevarmer i bif, men om AaB er interessant (og interesseret) er jo en helt anden sag. Om økonomien kan bære det er naturligvis også et aspekt, som jeg ikke har nogen anelse om.

Med en hurtig OG spillende stopper samt de to ovennævnte kan jeg godt leve med, at der ikke kommer nyt på HB, som ellers også kunne trænge til noget kvalitet.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. maj 2019, 21:17

Bendtner er fri på markedet ;)
Om ikke andet kan han pynte på den introverte spillertrup og sikre klubben noget tiltrængt opmærksomhed...

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af gravballe » 23. maj 2019, 21:20

Aalborg frederikshavner skrev:
23. maj 2019, 21:17
Bendtner er fri på markedet ;)
Om ikke andet kan han pynte på den introverte spillertrup og sikre klubben noget tiltrængt opmærksomhed...
Der skal nok komme gang i gaden med Ham og Ali så :| :|

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5222
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 23. maj 2019, 21:23

gravballe skrev:
23. maj 2019, 21:20
Aalborg frederikshavner skrev:
23. maj 2019, 21:17
Bendtner er fri på markedet ;)
Om ikke andet kan han pynte på den introverte spillertrup og sikre klubben noget tiltrængt opmærksomhed...
Der skal nok komme gang i gaden med Ham og Ali så :| :|
Det står garangeret i CBS bogen, at man skal bruge alle pengene på et stort navn hvis man kan.
Han er jo relativt dygtig og kunne givet forstærke os og den her trup vil givet have godt af en mere skæv type. Omvendt er Bendtner hvis ikke den mest profesionelle og det er ikke en uprofessionel spiller vi har brug for. Jeg tror han er for dyr og jeg er ikke sikker på det er den håndgranat truppen har brug for.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 23. maj 2019, 22:47

FIDEL skrev:
23. maj 2019, 14:13
Spanky skrev:
23. maj 2019, 13:30
Vi skal have en ny Greve og en ny Jozo. Alt andet er irrelvant. Flere marginalspillere og talenter vil falde igennem eller levere under middel sålænge stammen på holdet ikke er på plads.
Og jeg tror iøvrigt ikke Gaarde og AaB ser på erfaring, lederegenskaber og hierarki på samme måde som vi fans gør det. Jeg tror faktisk AaB ønsker at Abildgaard, MC og hvad de ellers hedder, begynder at tage mere ansvar og komme højere op i hierarkiet, så de kan blive de nye Würtz og Risgaard i truppen. Men det vil naturligvis lune gevaldigt at få en vis kvalitet ind i truppen centralt på midtbanen.
Jeg har absolut minus indblik i hvad der findes af interessante spillere i skandinavisk fodbold. Jeg ved bare, at de spillere, som kommer fra norsk fodbold, har mere end svært ved at præstere i superligaen - undtaget Patrick Mortensen indtil videre. Det kunne være fedt med en lidte over spillere fra Sverige, Norge, Tyskland og Holland, der har kontraktudløb snart eller er realistiske emner.
Risgård og Wurtz udviklede sig jo ikke sammen.
De havde flere store profiler ved sin side gennem deres tid.

Wurtz har spillet sammen med winsness, gaarde, silberbauer, ericsson

Risgård har lænet sig op ad greven og augo..

Så hvis AaB tror at Abildgaard og MC kan klare den alene er de helt galt på den.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5222
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 23. maj 2019, 22:49

Kristian skrev:
23. maj 2019, 22:47
FIDEL skrev:
23. maj 2019, 14:13
Spanky skrev:
23. maj 2019, 13:30
Vi skal have en ny Greve og en ny Jozo. Alt andet er irrelvant. Flere marginalspillere og talenter vil falde igennem eller levere under middel sålænge stammen på holdet ikke er på plads.
Og jeg tror iøvrigt ikke Gaarde og AaB ser på erfaring, lederegenskaber og hierarki på samme måde som vi fans gør det. Jeg tror faktisk AaB ønsker at Abildgaard, MC og hvad de ellers hedder, begynder at tage mere ansvar og komme højere op i hierarkiet, så de kan blive de nye Würtz og Risgaard i truppen. Men det vil naturligvis lune gevaldigt at få en vis kvalitet ind i truppen centralt på midtbanen.
Jeg har absolut minus indblik i hvad der findes af interessante spillere i skandinavisk fodbold. Jeg ved bare, at de spillere, som kommer fra norsk fodbold, har mere end svært ved at præstere i superligaen - undtaget Patrick Mortensen indtil videre. Det kunne være fedt med en lidte over spillere fra Sverige, Norge, Tyskland og Holland, der har kontraktudløb snart eller er realistiske emner.
Risgård og Wurtz udviklede sig jo ikke sammen.
De havde flere store profiler ved sin side gennem deres tid.

Wurtz har spillet sammen med winsness, gaarde, silberbauer, ericsson

Risgård har lænet sig op ad greven og augo..

Så hvis AaB tror at Abildgaard og MC kan klare den alene er de helt galt på den.
Helt enig, og se bare på 13-14 holdet, hvor der også var en god voksen stamme holdet hvilede på. Vi kan ikke bare køre med et rent ungdomshold. Det er det eksterne pres for stort til i AaB og det er ikke noget vi udvikler spillere nok til. Der skal noget mere hylde A ind og såmænd også noget solidt hylde B.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Låst