Velkommen hjem Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Bongo12345
Junior
Junior
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. nov 2018, 09:53
Geografisk sted: Nibe

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Bongo12345 » 29. jul 2019, 08:11

DenGamleMand skrev:
27. jul 2019, 19:38
Buzz Killington skrev:
27. jul 2019, 17:13
Forza skrev:
27. jul 2019, 17:02
Brent skrev:
27. jul 2019, 15:52
20 mio er alt for lidt. 20 mio + Thomsen kunne måske gå an
Alt for lidt. Gaarde skal gå efter 30 + Thomsen. Som absolut minimum må prisen hedde 25 + Thomsen.
Jeg nægter at acceptere at jeg lever i en verden hvor Lucas Andersen kan erhverves for lidt over en Jens Stage.
Jeg grinte højlydt imens jeg nikkende med hovedet. Fuldstændigt enig.

I dagens Nordjyske er der en artikel om Lucas Andersen og FCK.
Lucas udtaler, at han ikke har hørt noget fra FCK og han undre sig ove, at hvis FCK skulle være intersseret at han ikke har hørt noget.
Han udtaler også, at han er smigret over at blive kædet sammen med FCK. Han siger " det er selvfølgelig fedt, hvis det er rigtigt. Det siger sig selv, at FCK er den største klub i Danmark"¨
Han forsætter med at fortælle, han lige har lavet ny kontrakt med AaB og de står med et spændende projekt, som han er glad for være en del af og anfører for.
På spørgsmålet om valget mellem en stor dansk klub eller et udlandseventyr siger Lucas Andersen "Ambittionen er at skal til udlandet igen og gerne i en af de fem største liga'er i Europa,Det er klart det er mit mål"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Kenneth K » 29. jul 2019, 09:53

Som fan vil man fra Lucas selvfølgelig meget gerne høre en kategorisk afvisning af FCK, men det giver han selvfølgelig og kløgtigt nok ikke. Og der kan næppe være nogen tvivl om, at Lucas står højt på Ståles liste over kandidater, der skal erstatte Robert Skov.

Jeg håber, håber, håber, at Ståle i stedet kan få lokket Pione Sisto ud af sine problemer nede i Celta Vigo. Så får vi lov at beholde Lucas, og Midtjyllands fans kan få sig en bitter pille at sluge.

Det er i hvert fald de to mest oplagte kandidater med dansk pas.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14704
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Hanga » 29. jul 2019, 10:12

Kenneth K skrev:
29. jul 2019, 09:53
Som fan vil man fra Lucas selvfølgelig meget gerne høre en kategorisk afvisning af FCK, men det giver han selvfølgelig og kløgtigt nok ikke. Og der kan næppe være nogen tvivl om, at Lucas står højt på Ståles liste over kandidater, der skal erstatte Robert Skov.

Jeg håber, håber, håber, at Ståle i stedet kan få lokket Pione Sisto ud af sine problemer nede i Celta Vigo. Så får vi lov at beholde Lucas, og Midtjyllands fans kan få sig en bitter pille at sluge.

Det er i hvert fald de to mest oplagte kandidater med dansk pas.
De dage hvor vi kunne se os sure på spillerne for at overveje et skifte til Kjøvenhavner klubberne er passé. Dertil er afstanden op simpelthen blevet for stor og det er svært at fortænke spillerne i at ville spille med om mesterskabet og spille europæisk, mens de tjener det dobbelte af hvad de tjener i midterklubben AaB, der ikke er i nærheden af at være med hvor det er sjovt.

Lucas er vel efterhånden sammen med Risgaard og Ene den eneste ægte AaB'er, der ikke har været forbi København. Det er næsten ikke til at bære, hvis vi skal se ham derovre også. Tag nu lige den sæson mere i AaB Lucas og bliv skudt af til udlandet igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Kenneth K » 29. jul 2019, 10:32

Jeg er helt, helt enig. Jeg vil ikke kunne se mig sur på Lucas, hvis han tager skridtet mod FCK -- jeg håber det virkelig bare ikke. Al rationalitet i verden kan stadig bare ikke fjerne svien, så den svie vil jeg sgu hellere sende til Herning/Ikast (hence Pisto som en anden oplagt kandidat).

Gamen

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Gamen » 29. jul 2019, 11:10

Kenneth K skrev:
29. jul 2019, 10:32
Jeg er helt, helt enig. Jeg vil ikke kunne se mig sur på Lucas, hvis han tager skridtet mod FCK -- jeg håber det virkelig bare ikke. Al rationalitet i verden kan stadig bare ikke fjerne svien, så den svie vil jeg sgu hellere sende til Herning/Ikast (hence Pisto som en anden oplagt kandidat).
Ryger Lucas Andersen, så er jeg overbevist om at det vil få tilskuerfrafaldet til at fortsætte. Specielt med tanke på, at der går år imellem at vi har publikumsspillere som Adde Johansson, Nomvethe og Lucas der med en genialitet kan afgøre en fodboldkamp.

Og så er tilliden til at en klub, der nu på 4. år stadig ikke har effektueret et scouting-setup vel forsvindende lille, når det kommer til at vi bare kan få tilnærmelsesvis samme kvalitet for pengene.

Gaarde har én opgave her, og det er et klart og rungende NEJ!
Det eneste der vel kan få ham til at overveje, er at det giver ham midler til at fortsætte sit pinlige virke som sportsdirektør.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14704
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Hanga » 29. jul 2019, 11:14

Gamen skrev:
29. jul 2019, 11:10

Gaarde har én opgave her, og det er et klart og rungende NEJ!
Det eneste der vel kan få ham til at overveje, er at det giver ham midler til at fortsætte sit pinlige virke som sportsdirektør.
Det største argument for ham er, at bestyrelsen har bedt ham lave et stort salg. Hvis buddet bliver højt nok bliver Lucas solgt, det er jeg helt overbevist om. Men vi må snakke et beløb der bliver ny transferrekord mellem to danske klubber, og spørgsmålet er om FCK er klar på det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Gaarde6 » 29. jul 2019, 11:18

Vi ligger som vi har redt.
Bestyrelsen valgte at smide schoors ud da der endelig var styr på økonomien.
Og så valgte man at hyre Gaarde som afløser for Lynge.
2 KÆMPE KÆMPE fejl, som vi nu betaler for!

Jeg vil overhovedet ikke klandre Lucas, hvis han skulle vælge FCK, Europæisk og en kæmpe lønforhøjelse over dem synkende skude han befinder sig på nu.

Den største bekymring for mig er at det er Gaarde, som skal hente erstatningerne ind til truppen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Gnu » 29. jul 2019, 11:22

Jeg kan slet ikke se, at Lucas Andersen skulle passe ind i FCK.

Han er ikke venstrebenet.
Han kan ikke forsvare - det har de prøvet med Kasper Kusk, og det gik ikke.
Han har ikke psyken til det. Der er enormt pres på i FCK, og det virker ikke til at være et sted, hvor Lucas trives bedst. Det fungerer bedre for ham i midterklubben AaB, hvor der ikke er samme krav til resultaterne.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Tyskeren » 29. jul 2019, 11:57

Gaarde6 skrev:
29. jul 2019, 11:18
Vi ligger som vi har redt.
Bestyrelsen valgte at smide schoors ud da der endelig var styr på økonomien.
Og så valgte man at hyre Gaarde som afløser for Lynge.
2 KÆMPE KÆMPE fejl, som vi nu betaler for!

Jeg vil overhovedet ikke klandre Lucas, hvis han skulle vælge FCK, Europæisk og en kæmpe lønforhøjelse over dem synkende skude han befinder sig på nu.

Den største bekymring for mig er at det er Gaarde, som skal hente erstatningerne ind til truppen.
SPOT ON!!!!!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Uldahl » 29. jul 2019, 12:24

Tyskeren skrev:
29. jul 2019, 11:57
Gaarde6 skrev:
29. jul 2019, 11:18
Vi ligger som vi har redt.
Bestyrelsen valgte at smide schoors ud da der endelig var styr på økonomien.
Og så valgte man at hyre Gaarde som afløser for Lynge.
2 KÆMPE KÆMPE fejl, som vi nu betaler for!

Jeg vil overhovedet ikke klandre Lucas, hvis han skulle vælge FCK, Europæisk og en kæmpe lønforhøjelse over dem synkende skude han befinder sig på nu.

Den største bekymring for mig er at det er Gaarde, som skal hente erstatningerne ind til truppen.
SPOT ON!!!!!
Nemmerlig. Det CBS drengen vist så tydeligt han ikke evner.

Vis Lucas, trods det at han er højre benet skulle ryge til FCK, BIf eller guderne forbyde det Herning, så er det fuldt forståeligt. Det samme kan siges om alle andre AaB drenge, med et jævnbyrdigt midter felt vil vi ikke kunne tilbyde andet end kamp om at undgå nedrykning.:thumbsdown:

Vi kommer til at gøre som Silkeborg når der er et stort talent lige som Skov vil han blive solgt til en af de 3 største, dog med en pæn vidersalgs klausul. Med Bilbao modelen som Gaarde priser så højt og ikke eksisterende sportslige ambitioner bliver det vejen frem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10653
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2019, 12:26

Gaarde underskriver sin egen dødsdom, hvis han sælger Lucas. Dels fordi vi sikkert ryger ned, men også fordi han sælger vores eneste stjerne og en af de få lyspunkter der gør jeg selv (og sikkert også andre) stadigvæk gider se AaB spille.

Det her giver dog lidt ro

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/g ... -til-salg/
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af BoT » 29. jul 2019, 12:28

Det største problem er jo, at lige meget, hvem vores sportsdirektør er, eller hvilket scoutingsystem, vi havde, ville det være MEGET svært - hvis ikke umuligt - at hente en Lucas-afløser med samme kvalitet. Det var helt exeptionelt, at Lucas vendte hjem - og udelukkende pga. kærlighed til klubben og et ønske om at få familien hjem.

Og vi har faktisk ikke andre i samme situation - Thomsen nærmer sig, men er vel ret beset et lille stykke under Lucas. Spillere på det niveau har mange flere mere interessante tilbud at vælge imellem - desværre.

Jeg håber virkelig, Gaarde siger nej tak. Det kan ellers blive et meget dyrtkøbt salg.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Forza » 29. jul 2019, 13:39

BoT skrev:
29. jul 2019, 12:28
Det største problem er jo, at lige meget, hvem vores sportsdirektør er, eller hvilket scoutingsystem, vi havde, ville det være MEGET svært - hvis ikke umuligt - at hente en Lucas-afløser med samme kvalitet. Det var helt exeptionelt, at Lucas vendte hjem - og udelukkende pga. kærlighed til klubben og et ønske om at få familien hjem.

Og vi har faktisk ikke andre i samme situation - Thomsen nærmer sig, men er vel ret beset et lille stykke under Lucas. Spillere på det niveau har mange flere mere interessante tilbud at vælge imellem - desværre.

Jeg håber virkelig, Gaarde siger nej tak. Det kan ellers blive et meget dyrtkøbt salg.
Jeg mener faktisk Thomsen er langt under der niveau Lucas befinder sig på. LA er langt langt langt over det niveau vi på nogen måde ville kunne købe os til i vores situation under normale omstændigheder. Skal han sælges med 5 år igen af aftalen skal han virkelig være dyr.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Uldahl » 29. jul 2019, 13:50

https://www.bt.dk/fodbold/fedt-med-fck- ... a-stjernen

Der er ingen interresse fra FCK ang Lucas. Og ingen planer om at sælge ham. Heldigvis. :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13641
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Funky » 30. jul 2019, 08:46

“Vi tager gerne et møde hvis vi får et bud på 100 millioner”.
Kan debatten om “CBS-drengen” blive lidt mere afbalanceret nu?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Gamen » 30. jul 2019, 09:04

Funky skrev:
30. jul 2019, 08:46
“Vi tager gerne et møde hvis vi får et bud på 100 millioner”.
Kan debatten om “CBS-drengen” blive lidt mere afbalanceret nu?
Det ville enhver med lidt omløb i kasketten sige.

Hvis Blåbjerg spiller én god kamp, giver det så også anledning til at overveje at han spiller fast igen? Nej.

Kritikken er mangefacetteret, og ligesom en spillers præstationer skal ses over en periode er det summen af Gaardes arbejde over tid, der giver mest anledning til kritik.

Vores sportslige deroute, træneransættelserne, manglende gennemslagskraft internt (scouting bl.a.), de meget pludselige strategiskift osv.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Tyskeren » 30. jul 2019, 12:40

Det seneste jeg hører er, at der ikke blir nogen handel! Lucas er glad i Aalborg og har stor respekt for at AaB skal have MANGE penge. Der snakkes om 30-40 millioner hvis det overhovedet skal komme på tale!

Min kilde tror den er død...

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Uldahl » 30. jul 2019, 15:49

Gamen skrev:
30. jul 2019, 09:04
Funky skrev:
30. jul 2019, 08:46
“Vi tager gerne et møde hvis vi får et bud på 100 millioner”.
Kan debatten om “CBS-drengen” blive lidt mere afbalanceret nu?
Det ville enhver med lidt omløb i kasketten sige.

Hvis Blåbjerg spiller én god kamp, giver det så også anledning til at overveje at han spiller fast igen? Nej.

Kritikken er mangefacetteret, og ligesom en spillers præstationer skal ses over en periode er det summen af Gaardes arbejde over tid, der giver mest anledning til kritik.

Vores sportslige deroute, træneransættelserne, manglende gennemslagskraft internt (scouting bl.a.), de meget pludselige strategiskift osv.
Helt enig Gamen. Min egen kritik af Gaarde går på det samlede billed af det han har vist i AaB. Ikke bare hans fejlkøb indtil videre, men i meget højre grad hans prioriter. Aka maglende scouting. Han selv eller i det mindste ledelsen burde kunne indse at et computer program ikke er nok i en moderne fodbold klub hvor der ikke er råd til for mange fejl køb.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af sulakvelidze » 30. jul 2019, 18:20

Tyskeren skrev:
30. jul 2019, 12:40
Det seneste jeg hører er, at der ikke blir nogen handel! Lucas er glad i Aalborg og har stor respekt for at AaB skal have MANGE penge. Der snakkes om 30-40 millioner hvis det overhovedet skal komme på tale!

Min kilde tror den er død...
Er det den samme kilde som forleden eller to forskellige?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4732
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Maglau » 30. jul 2019, 19:01

sulakvelidze skrev:
30. jul 2019, 18:20
Tyskeren skrev:
30. jul 2019, 12:40
Det seneste jeg hører er, at der ikke blir nogen handel! Lucas er glad i Aalborg og har stor respekt for at AaB skal have MANGE penge. Der snakkes om 30-40 millioner hvis det overhovedet skal komme på tale!

Min kilde tror den er død...
Er det den samme kilde som forleden eller to forskellige?
Hvorfor er det så vigtigt. Jeg tror mere på tyskeren og hans kilde end når Gaarde på tv afviser nogen kontakt med FCK.
Gaarde er alt andet end forpligtet til at sige sandheden og slet ikke hvis ikke FCK har villet imødekomme den eventuelle pris på LA.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar