Kamptråd: BIF - AaB 18/08/19 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Kristian » 18. aug 2019, 20:02

Funky skrev:
18. aug 2019, 19:57
Kristian skrev:
18. aug 2019, 19:56
Egentlig en tæt kamp, hvor vi ikke kender besøgstiden i første halvleg.

Vi har nogle perioder hvor vi ser virkelig skidt ud og det straffer Brøndby to gange.

Mærkeligt nok bliver der langt bedre styr på defensiven da MC kommer ind.
Ca. samtidig med, at BIF bare parkerer bussen. Ikke for at tage noget fra MC, som i øvrigt balancerer lidt på kanten af nr. 2 gule kort...
Men synes han kommer ind og træder frem og skraber bolde til sig og får lagt dem fint videre. Fint indhop. Hans opgave var også at bremse Brøndby og det synes jeg han gør fint.

Det gule var helt fint, men mener ikke han var tæt på nr. 2. Han spillede til grænsen.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af troelsh » 18. aug 2019, 20:05

Ærgerligt vi ikke fik point med idag, der var en skarp polak til forskel på de to hold idag.

Fossum har et lækkert touch på bolden, og gode løb i boksen, ham glæder jeg mig til at se noget mere til!

Har Okore været ude og bowle med Wessam igår? Han sejlede godt nok rundt samtlige 90 minutter idag

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2019, 20:11

Sådan går det når vi ikke har en skarp angriber på holdet. Skarpheden hos holdet har været virkelig ringe indtil videre.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Kristian » 18. aug 2019, 20:15

FIDEL skrev:
18. aug 2019, 20:11
Sådan går det når vi ikke har en skarp angriber på holdet. Skarpheden hos holdet har været virkelig ringe indtil videre.
En udebane statistik der er virkelig træls.. hjemmebanen har været god med masser af skarphed. Lige på nær i overtiden mod Sønderjyske.

Men den udebane skal simpelhen i gang mod Horsens tak..
------------------
mvh Kristian

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af martinaalborg » 18. aug 2019, 20:17

Okore koster nok en gang point i dag....
Hold da op han laver mange fejl.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 18. aug 2019, 20:20

Kristian skrev:
18. aug 2019, 20:02
Funky skrev:
18. aug 2019, 19:57
Kristian skrev:
18. aug 2019, 19:56
Egentlig en tæt kamp, hvor vi ikke kender besøgstiden i første halvleg.

Vi har nogle perioder hvor vi ser virkelig skidt ud og det straffer Brøndby to gange.

Mærkeligt nok bliver der langt bedre styr på defensiven da MC kommer ind.
Ca. samtidig med, at BIF bare parkerer bussen. Ikke for at tage noget fra MC, som i øvrigt balancerer lidt på kanten af nr. 2 gule kort...
Men synes han kommer ind og træder frem og skraber bolde til sig og får lagt dem fint videre. Fint indhop. Hans opgave var også at bremse Brøndby og det synes jeg han gør fint.

Det gule var helt fint, men mener ikke han var tæt på nr. 2. Han spillede til grænsen.
Det var som sagt heller ikke for at tage noget fra ham. Han har som regel bare set værst ud i den periode hvor han var fast starter, og modstanderne decideret spillede på hans svagheder.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 18. aug 2019, 20:23

martinaalborg skrev:
18. aug 2019, 20:17
Okore koster nok en gang point i dag....
Hold da op han laver mange fejl.
Han laver mange fejl i dag, men lige ved polakkens mål kan han ikke rigtigt gøre for det. Han skulle satse, og garderede så for en førstegangsafslutning. Det var sgu andre spillere som forinden havde fejlet værre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Halil » 18. aug 2019, 20:23

Skuffende at AaB ikke kan få mere ud af det mod bif.

bif var ikke ligefrem skræmmende, men vinder alligevel. Sejrene mod sif og Esbjerg var gode, men det lugter af, at de er kommet på en billig baggrund, når man ser, hvordan det går idag.

Øv.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 18. aug 2019, 20:31

Fremragende indhop af Magnus, der totalt dominerer midtbanen. Indtil da var vores defensiv godt nok skidt. På svære udebane dur det altså ikke med Patrik Olsen som 6'er.
Og så var marginalerne ikke helt med os offensivt. Vi kunne godt have fortjent en scoring i første halvleg.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 18. aug 2019, 20:32

Funky skrev:
18. aug 2019, 20:23
martinaalborg skrev:
18. aug 2019, 20:17
Okore koster nok en gang point i dag....
Hold da op han laver mange fejl.
Han laver mange fejl i dag, men lige ved polakkens mål kan han ikke rigtigt gøre for det. Han skulle satse, og garderede så for en førstegangsafslutning. Det var sgu andre spillere som forinden havde fejlet værre.
Ja, og igen er det jo hele tiden Okore, der skal dække den svære angriber op og tage alle de hårde og svære dueller. Okore er bestemt ikke så god, som jeg kunne håbe på - men han får altså alt for lidt kredit for sine indsatser. Når man tager ansvar og løser opgaverne vil man også fejle oftere end dem, der spiller alibifodbold og undgår duellerne.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 18. aug 2019, 20:34

BoT skrev:
18. aug 2019, 20:31
Fremragende indhop af Magnus, der totalt dominerer midtbanen. Indtil da var vores defensiv godt nok skidt. På svære udebane dur det altså ikke med Patrik Olsen som 6'er.
Det har jeg været uenig i før, men jeg er tilbøjelig til at være enig i dag. Der kunne vi godt have brugt lidt mere fysik i duelspillet og andenboldspillet centralt.

Omvendt har vi altså tre skud på træværket i første halvleg og kunne lige så godt have været foran. Og så tror jeg i øvrigt det udvikler spillerne langt bedre at spille så hurtigt og teknisk som vi gør med Patrick Olsen på den 6'er. Han er en vidunderlig fodboldspiller efter min mening.

Vi byder Brøndby op til dans og udspiller dem så længe bolden bliver på græsset. De har til gengæld en massiv styrke i det direkte spil og nogle gode individuelle forsvarsspillere - samt ikke mindst en meget stærk 6'er. Jeg synes ikke man kan være utilfreds med AaBs indsats. Der er ikke nok individuel kvalitet på AaBs hold til at matche de bedste hold i rækken, men via en stærk kollektiv indsats var det alligevel tæt på i dag.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 18. aug 2019, 20:37

Skuffet, men tror, at dette hold nok skal give glæde til os fans.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Spanky » 18. aug 2019, 20:38

KP sejler ved det første bif mål, Lucas sejler ved deres andet mål.

Olsen vel dagens AaB’er.

Vi kendte ikke vores besøgelsestid i begge ender og Tom Van Weert var stærkt savnet, er han ude i længere tid er vigtigere med en nu angriber fremfor at få skiftet Okore ud.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Hovedet » 18. aug 2019, 20:41

Ah, hvor vi da godt nok trænger til en reel succesoplevelse. Vi har vundet en af de sidste 20 kampe mod Brøndby og FCM, og det siger noget om det niveau, AaB har bevæget sig på i for lang tid nu. Før jeg for alvor tør tro på, at der igen vil blive spillet fodbold på seriøst niveau i Aalborg, skal vi til at have noget ud af kampe som de sidste to af slagsen, vi har spillet i Herning og Brøndby. Ellers fortsætter forstemmelsen og tristessen.

Jeg vil mene, at dette hold her bør komme i top 6, hvad der ved gud også manglede, når man påtænker, hvor mange penge der har været smidt i truppen. I modsætning til i fjor har vi fået for få point i forhold til spillets kvalitet. Men vi skal altså stadig rykke os og begynde at få point og sejre i kampe som de her.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 18. aug 2019, 20:50

raekkeettre skrev:
18. aug 2019, 19:56
Okore er væk! Han er simpelthen det dårligste vi kan byde på. Det er jo sygt vildt. Han er by far den dårligste dyreste forsvar vi har haft. Eller synes jeg faktisk alle andre gør det godt. Det er bare svært for dem med Okore på holdet.
Det er helt vildt urimeligt den behandling Okore får i denne tråd. Ja, han laver fejl specielt i starten, men målene havde han ingen aktier i. Det første skyldes Olsen, der først laver en dårlig clearing og bagefter slipper sin modstander. Andet mål kommer efter et indlæg som P retter af, så det landet for fødderne af Wilcek. Det er som om, det er blevet Okores ansvar alt dårligt på banen. I anden halvleg var han faktisk rigtig god. Jeg synes fx Klitten var helt væk i dag. Lucas var heller ikke god, specielt ikke i 2. Halvleg. PK havde slet ikke styr på venstre side. Når alt det er sagt, synes jeg vi kan være stolte af vores mandskab. De kæmpede røven ud af bukserne, og selvom ikke alt fungerede, så var indstillingen i den grad i orden. Bliver vi ved som vi sluttede i dag venter mange point på os.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af troelsh » 18. aug 2019, 20:53

Hovedet skrev:
18. aug 2019, 20:41
Ah, hvor vi da godt nok trænger til en reel succesoplevelse. Vi har vundet en af de sidste 20 kampe mod Brøndby og FCM, og det siger noget om det niveau, AaB har bevæget sig på i for lang tid nu. Før jeg for alvor tør tro på, at der igen vil blive spillet fodbold på seriøst niveau i Aalborg, skal vi til at have noget ud af kampe som de sidste to af slagsen, vi har spillet i Herning og Brøndby. Ellers fortsætter forstemmelsen og tristessen.

Jeg vil mene, at dette hold her bør komme i top 6, hvad der ved gud også manglede, når man påtænker, hvor mange penge der har været smidt i truppen. I modsætning til i fjor har vi fået for få point i forhold til spillets kvalitet. Men vi skal altså stadig rykke os og begynde at få point og sejre i kampe som de her.
Enig, og idag havde vi alletiders mulighed for at tage point med fra Brøndby, de havde en Europa kamp i benene og vi havde succesoplevelsen fra Esbjerg kampen frisk i erindringen. Men de var skarpere i begge ender, præcis som fcm også var det.

Jeg syntes også vores hold er til top seks, men vi er stadig et stykke fra at kunne spille med om medaljer, desværre.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2019, 20:58

Funky skrev:
18. aug 2019, 19:53
Nå, polakken fik lov at gøre det grimme imod os igen-igen-i-fucking-gen. Kors hvor er vores forsvar ordinært så snart det møder bare lidt klasse, og Friis har som sædvanlig ikke meget gavn ud af halvlegen.
Til gengæld fik han altså flyttet noget med sine udskiftninger.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. aug 2019, 20:59

Et meget træls nederlag i en kamp hvor Brøndby IF på ingen måde var skræmmende, det er vores egne fejl som koster point.
I perioder specielt i 1. halvleg spillede vi noget god bold, i 2. halvleg derimod led vi offensivt og havde svært ved at skabe chancer.

Jeg savner stadigvæk at Lucas træder i karakter i de store kampe, der er for meget der ikke lykkes for ham når modstanderen har bare lidt kvalitet.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Kristian » 18. aug 2019, 21:03

Klaus skrev:
18. aug 2019, 20:50
raekkeettre skrev:
18. aug 2019, 19:56
Okore er væk! Han er simpelthen det dårligste vi kan byde på. Det er jo sygt vildt. Han er by far den dårligste dyreste forsvar vi har haft. Eller synes jeg faktisk alle andre gør det godt. Det er bare svært for dem med Okore på holdet.
Det er helt vildt urimeligt den behandling Okore får i denne tråd. Ja, han laver fejl specielt i starten, men målene havde han ingen aktier i. Det første skyldes Olsen, der først laver en dårlig clearing og bagefter slipper sin modstander. Andet mål kommer efter et indlæg som P retter af, så det landet for fødderne af Wilcek. Det er som om, det er blevet Okores ansvar alt dårligt på banen. I anden halvleg var han faktisk rigtig god. Jeg synes fx Klitten var helt væk i dag. Lucas var heller ikke god, specielt ikke i 2. Halvleg. PK havde slet ikke styr på venstre side. Når alt det er sagt, synes jeg vi kan være stolte af vores mandskab. De kæmpede røven ud af bukserne, og selvom ikke alt fungerede, så var indstillingen i den grad i orden. Bliver vi ved som vi sluttede i dag venter mange point på os.

Synes du rammer der ret godt her..

Og så synes jeg vi endelig så en forskel efter udskiftninger. Vi har flere strenge med den midtbane nu og det skal vi lære at udnytte.
Fossum bliver en kæmpe gevinst. Højt niveau han kom med allerede.

Det eneste der er at sige, er at Ahlmann skal i den start 11 igen og PK på højre. Derefter savner vi Weert big time. Sådan en kamp som i dag er Klitten ikke helt klar til.

Der er mange flere krummer i det hold her..
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 18. aug 2019, 21:15

Jeg kan godt leve med, at vi taber nogle kampe, hvis bare spillerne gør deres bedste. Det synes jeg de gjorde i dag. Man kan ikke sætte en finger på indsatsen, og det er i min bog vigtigt. Det er helt rigtig set, at udskiftningerne i dag rent faktisk gjorde os bedre... Men i guder, hvor mangler vi en stabil erfaren angriber. Havde vi haft Wilcek, havde vi vundet i dag...

Besvar